Фізика 9

17.05.2024. 


Тема:Розв’язування завдань.

ЗАВДАННЯ:Підручник ст. 218-220 опрацювати та на ст.222 варіант 2 (до завдань 5, 6, 9, 10 надати розв’язки) виконати письмово. 


15.05.2024.


 Тема: Захист навчальних проектів.                   

Навчальні проекти:

1. Фізика в житті сучасної людини.

2. Видатні вітчизняні та закордонні вчені – фізики.

3. Сучасний стан фізичних досліджень в Україні та світі. 

Захист проекту (за вибором учня) у формі презентації.




14.05.2024. 


 Тема: Розв’язування задач.                      

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=w35jdqglHm8&t=17s – відео.                                              

Розв’язати письмово задачі:     

1. З яким прискоренням почне рухатись по горизонтальній поверхні брусок масою 20 кг під дією пружини жорсткістю 150 Н/м, якщо вона при цьому розтягнулась на 25 см?

2.  Хлопчик масою 35 кг гойдається на гойдалці з довжиною підвісу 2,5 м. З якою швидкістю гойдалка проходить нижню точку, якщо сила тиску хлопчика на сидіння дорівнює 400 Н?

 3. На скільки видовжиться риболовна волосінь з жорсткістю 1,5 кН/м під час піднімання вертикально вгору рибини масою 450 г?  


10.05.2024. 


Тема: Фізика і науково-технічний прогрес.                         

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=1HSI9I8k1Sk – відео-презентація.                          

§ 42 ст. 216-218 опрацювати, ст. 218 запитання 1, 2 виконати письмово.



08.05.2024. 


Тема: Розв’язування завдань.                    

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=avYqPBhwdFE&t=54s – відео.

Виконати письмово розв’язки задач:          

1. Спортсмен масою 40 кг падає в натягнуту сітку батута з висоти 3,5 м. З якою силою діє на спортсмена сітка, якщо її прогин дорівнює 1 м?

2. Яка маса вантажу, якщо для його піднімання на висоту 20 м треба виконати роботу 76 кДж?

3. Знайдіть гальмівний шлях автомобіля, що рухається зі швидкістю 72 км/год, якщо коефіцієнт тертя дорівнює 0,2?

4. Тролейбус масою 12 т рушає з місця з прискоренням 0,4 м/с. Якої кінетичної енергії набуде тролейбус на перших 15 м шляху?


07.05.2024. 


 Тема: Еволюція фізичної карти світу. Розвиток уявлень про природу світла.

  Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=voySWAzIn3U&t=8s – відео,

https://www.youtube.com/watch?v=MLGcD1B4K2I&t=6s – відео.      

§ 41 ст. 212-216 опрацювати, ст. 216 запитання 1-4 виконати письмово.



 03.05.2024. 


 Тема: Розв’язування задач.              

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Z2gcTFu4NVQ&t=32s – відео.

Розв’язати задачі:

1. М’яч масою 0,4 кг летить зі швидкістю 4 м/с. Визначте імпульс м’яча?

2. Охороняючи свою територію, птах  може розвивати швидкість 360 км/год. При цьому кінетична енергія птаха досягає 6 кДж. Визначте масу птаха?

3. Тіло кинули вертикально вгору з початковою швидкістю 12 м/с. Визначте максимальну висоту, на яку піднімається тіло?

4. Унаслідок удару футбольний м’яч набув швидкості 144 км/год. Визначте швидкість м’яча на висоті 400 см над землею?




1.05.2024. 


Тема: Контрольна робота 4 за темою «Рух і взаємодія. Закони збереження. ІІ.»

Виконати письмово варіант контрольної роботи 4:

ВАРІАНТ                                      

1.У замкненій системі тіл векторна сума імпульсів тіл до взаємодії дорівнює векторній сумі імпульсів тіл після взаємодії.

а) Закон збереження механічної енергії;              

б) Реактивний рух;

в) Закон збереження імпульсу;                

г) Механічна енергія.

2. Формула для обчислення кінетичної енергії тіла.

а) Еко ро к р;   б) Ек=mv2/2;   в)Ер=mgh

3. Яка одиниця вимірювання механічної енергії?

а) кг·м/с;   б) кг;    в) Н/м;   г) Дж

4. Які перетворення енергії відбуваються під час польоту м'яча від землі до верхньої точки підйому? 

5. Снаряд масою 15  кг, що летить горизонтально зі швидкістю

810 км/год розірвався на три осколка. Знайдіть модуль повного імпульсу осколків відразу після вибуху. 

6. Висота підйому тіла становить 10 м, а час підйому - 10 хв. Маса тіла 1,5  кг. Визначте значення потенційної енергії тіла в момент часу t = 10 хв.

7. Платформа масою 200 кг рухається з певною швидкістю. Спортсмен масою 60 кг наздоганяє платформу та стрибає на неї, унаслідок чого швидкість руху платформи досягає 3 м/с. Визначте початкову швидкість руху платформи, якщо швидкість спортсмена в момент стрибка становила 4,6 м/с.



 30.04.2024. 


. Тема: Розв’язування задач.                       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=w35jdqglHm8&t=17s – відео.                                              

Розв’язати письмово задачі: 

1. На скільки видовжиться риболовна волосінь з жорсткістю 0,5 кН/м під час піднімання вертикально вгору рибини масою 250 г?         

2.  Хлопчик масою 30 кг гойдається на гойдалці з довжиною підвісу 1,5 м. З якою швидкістю гойдалка проходить нижню точку, якщо сила тиску хлопчика на сидіння дорівнює 380 Н?

 3. З яким прискоренням почне рухатись по горизонтальній поверхні брусок масою 2 кг під дією пружини жорсткістю 50 Н/м, якщо вона при цьому розтягнулась на 15 см?


26.04.2024. 


Тема: Фундаментальний характер законів збереження.  Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=eKRTaSttLY0&t=5s – відео.                 

§ 39 ст. 208-210 опрацювати, ст. 210 запитання  1-4 виконати письмово.



 24.04.2024. 


Тема: Тематичне оцінювання.  Завдання.                  

Виконати письмово завдання:

І. «Так-ні»

1.  Імпульс сили - фізична величина, яка описує взаємодію тіл і дорівнює добутку сили та часу її дії.

2.           Н • с - одиниця вимірювання імпульсу сили.

3.           Імпульс сили спрямований не так як сила,  що діє на тіло.

4.           Імпульс тіла - це фізична величина, яка характеризує рух тіла і дорівнює добутку маси тіла на його швидкість.

5.           Одиниця вимірювання імпульсу тіла кг м/с².

6.           Закон збереження імпульсу відбувається в будь - яких системах відліку.

7.           Реактивний рух демонструє рух кальмара .

ІІ. Розв’язати задачі:

8.     Снаряд масою 30 кг, що летів горизонтально зі швидкістю 120 м/с, влучив у пісок на

залізничній платформі і не розірвався. Якої швидкості набула платформа масою 6 т, якщо

до падіння снаряда вона рухалася із швидкістю 1 м/с у тому ж напрямі, що і снаряд?

9. З човна масою 300 кг  зробили постріл під кутом 60 до горизонту в напрямі руху човна. На скільки змінилася швидкість човна, якщо маса заряду 30 г, а швидкість його вильоту

600 м/с?


23.04.2024. 


 Тема: Розв’язування задач.                       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=f92qj2CYS3s&t=9s – відео.                                              

Розв’язати задачі:

1.                Тіло масою 1,5 кг падає з висоти 25 м. Обчисліть кінетичну енергію тіла в момент, коли воно перебуває на висоті 10 м над Землею?

2.                Учень масою 40 кг ковзає зі швидкістю 4 м/с. Його наздоганяє учитель масою 70 кг зі швидкістю 15 м/с. Якою буде їх швидкість після непружного зіткнення?

3.                Визначте імпульс м’яча, якщо його маса дорівнює 300 г, а швидкість польоту 6 м/с?  

12.04.2024. 


Тема: Розв’язування завдань.                    

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=avYqPBhwdFE&t=54s – відео.

Виконати письмово розв’язки задач:

1.Яка маса вантажу, якщо для його піднімання на висоту 10 м треба виконати роботу 760 Дж?

2.Тролейбус масою 14 т рушає з місця з прискоренням 0,5 м/с. Якої кінетичної енергії набуде тролейбус на перших 25  м шляху?

3. Знайдіть гальмівний шлях автомобіля, що рухається зі швидкістю 54 км/год, якщо коефіцієнт тертя дорівнює 0,3?

4. Спортсмен масою 70 кг падає в натягнуту сітку батута з висоти 4,5 м. З якою силою діє на спортсмена сітка, якщо її прогин дорівнює 1,5 м?


10.04.2024.


 Тема: Фундаментальні взаємодії у природі. Межі застосування фізичних законів і теорій.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=sKG1lRHJ3XQ&t=26s – відео.        

§ 39,40 ст. 208-212 опрацювати, ст.210 запитання 1-4; ст. 216  запитання 3,4 виконати письмово.


09.04.2024. 


 Тема: Розв’язування завдань. (Рух і взаємодія.)

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Z2gcTFu4NVQ&t=32s – відео.                 

§ 32-36 повторити,  виконати письмово розв’язки задач:

1.  М’яч масою 650 г летить зі швидкістю 8 м/с. Визначте імпульс м’яча.

2. Охороняючи свою територію, сапсан може розвивати швидкість 120 м/с. При цьому кінетична енергія птаха досягає  8 кДж. Визначте масу сапсана.

3. Тіло кинули вертикально вгору з початковою швидкістю 15 м/с. Визначте максимальну висоту, на яку піднімається тіло.

4. Унаслідок удару футбольний м’яч набув швидкості 30 м/с. Визначте швидкість м’яча на висоті 6 м над землею.

05.04.2024.


Тема: Лабораторна робота 6. Вивчення закону збереження механічної енергії.                                 

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=yiuFZIit6Yo  -  за відео виконати пис ьмово лабораторну роботу 6 за зразком:

Лабораторна робота 6.

Тема. Вивчення закону збереження механічної енергії.

Мета:  переконатись у справедливості закону збереження механічної енергії для замкненої механічної системи; перевірити експериментально закон збереження механічної енергії; навчитись визначати потенціальні енергії тіла піднятого на певну висоту та деформованої пружини.

Обладнання: відео (https://www.youtube.com/watch?v=yiuFZIit6Yo)

Хід роботи

1.                Підготовка. (записати формули)

а) формула для визначення кінетичної енергії …

б) формула визначення потенціальної енергії пружно- деформованого тіла …

в) формула визначення потенціальної енергії тіла в полі сили тяжіння … 

2.                Таблиця. (по кроково продивіться відео, результати експерименту занесіть до таблиці)

Номер досліду

Вага тягарця Р, Н

Видовження шнура

Сила пружності

Висота підйому h, м

Повна енергія

Х1, м

Х2, м

F1, H

F2, H

Е1,

Дж

Е2, Дж

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3.                Розрахунки: (записати формули і виконати обчислення із занесенням результату до таблиці)

Висновок: робіть висновок про виконання закону збереження повної механічної  енергії  у даній лабораторній роботі)



03.04.2024. 


. Тема: Застосування законів збереження енергії  та імпульсу у механічних явищах.                             

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=5SOhnqylThs&t=8s – відео (застосування законів); https://www.youtube.com/watch?v=f92qj2CYS3s&t=9s – відео (задачі).                                 

§ 40 ст. 210-212 опрацювати, ст. 212 запитання 1-4 виконати письмово; розв’язати задачі:

1.     Візок масою 300 г рухається рівномірно по горизонтальній поверхні зі швидкістю 2,5 м/с. Визначте імпульс візка.

2.     Сила 60 Н надає тілу прискорення 0,8 м/с. Яка сила надає цьому тілу прискорення 1,6 м/с.


 02.04.2024. 


 Тема: Розв’язування задач.                      

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=woUlg3ERNag – відео,

https://www.youtube.com/watch?v=6GcLKhkE1kE – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=JEEzYq3YA9M – відео(реактивний рух).      

Виконати письмово розв’язки задач:

1. Граната, що летіла зі швидкістю 15 м/с, розірвалася на дві частини масами

0, 6 кг і 0,4 кг. Швидкість більшої частини зросла до 35 м/с. Знайти швидкість меншої частини.

2. Мешканець морів восьминіг втягує воду в спеціальний м'язовий мішок у власному тілі, а а потім виштовхує її назовні. Завдяки цьому тварина отримує можливість переміщатися в напрямку, протилежному киданню струменя. Маса восьминога 1000 г, при одному виштовхуванні вода масою 200 г вилітає зі швидкістю 40 м/с. Визначте швидкість руху восьминога.

3.Реактивний літак набирає швидкість від 800 км/год до 2000 км/год. За цей час літак втратив 1 т палива. Маса літака без палива дорівнює 16 т. Яка швидкість витоку газів?


29.03.2024.  


Тема: Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=oKX_i0vNaVw – відео.   

§ 37 ст. 198-200 опрацювати, ст. 200 запитання 1-3 виконати письмово.


27.03.2024. 


. Тема:Розв’язування задач.                        

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=tixB65v3BD4&t=16s – відео.                                              

§ ст. опрацювати, ст. завдання виконати письмово.

1.                Обчислити імпульс машини масою 1,8 т, яка їде зі швидкістю 54 км/год.

2.                Рух тіла задано рівнянням: x=260+60t-4t2,  маса тіла дорівнює 200 г. Визначити початковий імпульс тіла і імпульс тіла через 2 секунди після початку руху.

3.                М'яч масою 600 г кинули вертикально вниз без початкової швидкості з висоти 120  см. Яким буде імпульс м'яча в кінці падіння?


26.03.2024. 


 Тема: Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу.                                               

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=6hpzSdDLQ5s&t=4s – відео.                                              

§ 36 ст. 195-197 опрацювати, ст. 203 завдання 265, 266, 269 виконати письмово.


22.03.2024. 


 Тема:Тематичне оцінювання. Узагальнення знань вивчених теми.

Виконати завдання:

І. ТЕСТИ

1. Тіла взаємодіють одне з одним із силами, які напрямлені вздовж однієї прямої, рівні за модулем і протилежні за напрямком:

А) Третій закон Ньютона;

Б) Другий закон Ньютона;

В) Перший закон Ньютона;

Г) Закон всесвітнього тяжіння.

2. За якою формулою визначають силу тяжіння?

А) F=mg Б) F=kx.

 3. Яка одиниця вимірювання швидкості?

А) м;  Б) м/с2 В) с;  Г) м/с.

4. Земля притягує до себе підкинутий м'яч із силою 6 Н. З якою силою цей м'яч притягує до себе Землю?

А) 0,3 Н;  Б) 3 Н;  В) 6 Н Г) 0 Н.

5. Існують такі системи відліку, відносно яких тіло зберігає стан спокою або рівномірного прямолінійного руху, якщо на тіло не діють жодні сили або ці сили скомпенсовані.

А) Третій закон Ньютона;   

Б) Другий закон Ньютона;   

В) Перший закон Ньютона;

Г) Закон всесвітнього тяжіння.

6. За якою формулою визначають прискорення?

А) a=F/g;  Б) a=mg;  В) a=F/m.

7. Яка одиниця вимірювання прискорення?

А) м/с2 Б) м/с;  В) м;  Г) кг.

ІІ. ЗАДАЧІ

 8. Мотоцикліст, маса якого разом із мотоциклом становить 200 кг, розганяється на горизонтальній дорозі. Визначте прискорення мотоцикла, якщо його сила тяги дорівнює 250 Н, а коефіцієнт опору руху – 0,06.

9. Яку відстань проїде автомобіль до повної зупинки, якщо шофер різко гальмує при швидкості 36 км/год, а від початку гальмування до зупинки проходить 3 с?

10. Спустившись з гірки, санки з хлопчиками гальмують із прискоренням 4 м/с2. Визначте величину гальмівної сили, якщо загальна маса хлопчиків та санок дорівнює 90 кг.

11. Автомобіль масою 1000 кг рушає з місця під дією сили тяги 2000 Н та набуває швидкість 72 км/год. Не враховуючи опір руху, визначте за який час автомобіль досяг такої швидкості.

12. Маса кейса 12 кг, максимальна сила натягу, яку витримує його ручка, дорівнює 200 Н. За якого прискорення під час підняття ручка кейса відірветься?


 20.03.2024. 


 Тема: Розв’язування завдань.

Виконати письмово завдання:

1. За якою формулою визначають силу тяжіння?

А) F=mа;  Б) F=kx; В) F=mg.

2. Яка одиниця вимірювання швидкості?

А) м/год;  Б) м/с2;  В) м/с.

3. sx=V0t + ( a/ 2 ) t2

 А) координата осі;

 Б) рівняння координати;

 В) рівняння проекції переміщення.

4. Прискорення - це

 А) векторна фізична величина, яка характеризує швидкість зміни швидкості руху тіла й дорівнює відношенню зміни швидкості руху тіла до інтервалу часу, за який ця зміна відбулася;

 Б) зміна з часом положення рівноваги;  

 В) фізична модель тіла.

5. Лижник масою 55 кг, що має в кінці спуску швидкість 12 м/с, зупиняється через 22 секунд після закінчення спуску. Визначте величину сили тертя.

6. Яку відстань проїде автомобіль до повної зупинки, якщо шофер різко гальмує при швидкості 54 км/год, а від початку гальмування до зупинки проходить 3 с?

7. При рівноприскореному прямолінійному русі швидкість катера збільшилася за 15 с  з від  6 м/с до 12 м/с. Який шлях пройдено катером за цей час?


 19.03.2024. 


 Тема: Захист навчальних проектів.

Навчальні проекти:                              

1.     Закони збереження у природі, техніці, побуті.

2.     Фізика в житті сучасної людини.

3.     Сучасний стан фізичних досліджень в Україні і світі

Вибрати одну (за вибором учня) тему проекта, захистити у формі презентації.


 15.03.2024. 


 Тема: Розв’язування задач.                        

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=_bRo883EdaY&t=61s,  https://www.youtube.com/watch?v=XMTeYXbKtCk&t=3s – відео (задачі) 

§ 32-35 повторити,  виконати письмово розв’язки задач:

1.     Тіло падаючи з певної висоти з початковою швидкістю 72 км/год набуло швидкості 73 м/с. Знайдіть час руху, якщо прискорення вільного падіння 15 м/с?

2.     М’яч масою 0,6 кг під дією сили удару 300 Н набуває швидкості 15 м/с2. Знайдіть час дії сили?



 13.03.2024. 


 Тема: Контрольна робота 3 за темою «Рух і взаємодія. Закони збереження І».

Виконати варіант контрольної роботи:

Контрольна робота 3 «Рух і взаємодія. Закони збереження І»

Варіант

1. Рух, під час якого швидкість руху тіла за будь-які рівні інтервали часу змінюється однаково:

а) Рівномірний прямолінійний рух;          б) Рівноприскорений криволінійний рух;

в) Рівноприскорений прямолінійний рух;         г) Рівномірний криволінійний рух.

2. Існують такі СВ, відносно яких тіло зберігає стан спокою або рівномірного прямолінійного руху, якщо на нього не діють жодні сили:

а) Принцип відносності Галілея;             б) Перший закон Ньютона;

в) Другий закон Ньютона;                      г) Третій закон Ньютона.

3. Взаємодія, яка є властивою всім тілам у Всесвіті та виявляється в їхньому взаємному притяганні одне до одного:

а) Електрична взаємодія;                        б) Магнітна взаємодія;

в) Гравітаційна взаємодія;                       г) Ядерна взаємодія.

4. Тіло кинуте вертикально вниз. Прискорення рух тіла:

а) найбільше в момент початку руху;    б) збільшується під час падіння;

в) однакове в будь-який момент руху;  г) найменше в найвищій точці траєкторії.

5. Установіть відповідність між фізичними поняттями та їх визначеннями.

A) Сила пружності                           1. Сила, з якою Земля притягує до себе усі тіла

Б) Сила всесвітнього тяжіння         2. Сила, що виникає при деформаціях тіла            

B) Сила тяжіння                               3. Сила притягання, яка існує між усіма тілами

Г) Вага тіла                                       4. Сила, яка діє на занурене в рідину тіло           

                                                           5. Сила, з якою тіла тиснуть на опору

6. Яку силу тяги повинні розвивати двигуни літака масою 60 т, щоб досягти прискорення 2,5 м/с2 ?

7. Дано рівняння координати тіла, яке рухається вздовж осі ОХ:

x = 12 + 5t + 3t2. Чому дорівнює прискорення, початкова координата і початкова швидкість руху тіла?

8. Яка силі тяжіння діє на свинцеву кулю радіусом 20 см?

9. Радіус великої планети у 60 разів більший від радіуса Землі, а маса планети в 7200 разів більша від маси Землі. Чому дорівнює прискорення вільного падіння на цій планеті?

10. Тіло кинуто вертикально вгору з початковою швидкістю 20 м/с. Яка швидкість руху тіла на висоті h=5 м?

11. Автомобіль масою 3 т рухається на гору, розвиваючи силу тяги 3кН. З яким прискоренням рухається автомобіль, якщо коефіцієнт опору руху дорівнює 0,04, а ухил – 0,03?



12.03.2024. 


 Тема: Розв’язування задач.                       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=34gzcbxWigo&t=7s- відео.                                              

§ 32-35 повторити,  виконати письмово розв’язки задач:

1.     Визначте силу, під дією якої тіло масою 4 т, буде рухатися з прискоренням 0,5 м/с2.

2.     Яка вага срібної кулі радіусом 10 см?

3.     Тіло кинуто вертикально вниз з висоти 30 м. Через який час тіло впаде на землю?

4.     Лижник масою 70 кг, без початкової швидкості зісковзує з гори, кут нахилу якої 30о. Через 30 с в кінці спуску з гори швидкість становила 9 м/с. Чому дорівнює коефіцієнт тертя?



08.03.2024.



 Тема: Рух тіла під дією кількох сил.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=9GAwlERQxzM&t=24s – відео.       

§ 35 ст. 191-195 опрацювати, ст. 203 завдання 268, 272 виконати письмово.


06.03.2024. 


Тема: Розв’язування задач.                        

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=WGez1KmTk8E&t=4s – відео.                                              

§ 34  повторити,  виконати письмово розв’язки задач:

1.     Тіло падає без початкової швидкості за останні 3 с пройшло відстань 50 м. Яки час тривало падіння та з якої висоти падало тіло?

2.     Скільки часу вільно падало тіло з висоти 45 м? Яку швидкість воно мало в момент падіння на землю?

3.     Тіло кинули вертикально вгору зі швидкістю 20 м/с. На яку максимальну висоту та за який час піднімається це тіло?

 

05.03.2024. 


. Тема: Рух під дією сили тяжіння.                       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=GtnfzNLN89s&t=4s – відео.                                              

§ 34 ст. 186-189 опрацювати, ст. 189 запитання 1-9 виконати письмово.

23.02.2024. 


Тема: Тематичне оцінювання. Узагальнення та систематизація знань з теми «Закони Ньютона».                           

Виконати тести:


 1. За яких умов тіло зберігає свою швидкість сталою?

 А) Якщо на тіло не діють тіла;

 Б) Якщо швидкість тіла не змінюється;

 В) Якщо рівнодійна усіх сил, прикладених до тіла дорівнює нулю;

 Г) Якщо на тіло не діють тіла, або дія усіх сил, прикладених до тіла є скомпенсованою.


2. Чому (згідно чого) іноді під час різкого повороту автомобіля направо, можуть відчинитися ліві дверцята? 

А) Завдяки дифузії;  Б) Через тертя;  В) Через явище інерції;  Г) Завдяки атмосферному тиску.


3. Що ми розуміємо під буквою F у формулі ІІ-го закону Ньютона? 

А) Силу;  Б) Кілька сил;  В) Прискорення;  Г) Геометричну суму усіх сил, прикладених до тіла.


4. Що є причиною прискорення тіла? 

А) Прикладені сили;  Б) Швидкість тіла;  В) Маса тіла;  Г) Густина тіла.


5. Аналізуючи формулу ІІ-го закону Ньютона, чи можна твердити, що маса тіла залежить від сили? 

А) Так;  Б) Іноді;  В) Не завжди;  Г) Ні.


6. Аналізуючи формулу ІІ-го закону Ньютона, чи можна твердити, що маса тіла залежить від прискорення тіла? 

А) Ні;  Б) Так;  В) Не завжди;  Г) Іноді.


7. До тіла масою 2,5 кг  приклали силу 10 Н. Яке прискорення руху цього тіла? 

А) 10 м/с2;  Б) 5 м/с2;  В) 2 м/с2;  Г) 1 м/с2.


8. Тіло масою  кг рухається з прискоренням 6 м/с2. Яка сила прискорює це тіло? 

А) 12 Н;  Б) 16 Н;  В) 6 Н;  Г) 0 Н.


9. До тіла масою 5 кг приклали дві сили взаємно перпендикулярні між собою величинами - 3 і 4 Н. З яким прискоренням рухається це тіло? 

А) 1 м/с2;  Б) 2 м/с2;  В) 2,5 м/с2;  Г) 5,5 м/с2.


10. Під дією сили 15 Н тіло рухається за законом х = - 200 + 9t - 3t2. Обчисліть масу тіла. 

А) 1,5 кг;  Б) 2 кг;  В) 2,5 кг;  Г) 3 кг.


11. Хлопчик вдарив по м"ячу із силою 15 Н. Із якою силою м"яч "ударив" хлопчика? 

А) 10 Н;  Б) 15 Н;  В) 20 Н;  Г) 5 Н.


12. Чому сили, які виникають під час взаємодії тіл, не зрівноважують одна одну? 

А) Бо ці сили є протилежними;

Б) Бо ці сили є маленькими;

В) Бо ці сили прикладені до різних тіл;

Г) Через інерцію.


 21.02.2024. 


Тема: Розв’язування завдань.                             

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=MEg3GU_z0JA&t=29s- відео                                               

§ 33 повторити, виконати письмово завдання:

1. Сила 90 Н надає тілу прискорення 0,5 м/с2. Обчисліть силу, яка надає тілу прискорення 3 м/с2?

2. М'яч масою 0,6 кг після удару, який тривав 0,03 с, набув швидкості 20 м/с. Знайдіть середню силу удару?

3. На гладенькому столі лежать два бруски, зв'язані між собою міцною ниткою. Маса першого бруска — 0,8 кг, маса другого — 0,5 кг. Перший брусок тягнуть з горизонтально напрямленою силою 5 Н. З яким прискоренням він рухається? Яка сила діє на другий брусок?



 20.02.2024. 


 Розв’язування задач.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=vx4FJ1YdM7I – відео.

Посилання:  (робота на уроці) - онлайн тест.

§ 33 повторити, виконати завдання:

Завдання:

1. Другий Закон Ньютона записують так : 

2. Земля притягує до себе підкинутий м'яч із силою 3 Н. З якою силою цей м'яч притягує до себе Землю?:

3. Гравітаційна стала чисельно дорівнює :

4.Фізичну модель тіла, розмірами якого в умовах задачі можна знехтувати називають? :

 5. Якої максимальної висоти зможе досягнути м'яч, підкинутий вертикально вгору, з початковою швидкістю 24 м/с?

6.Наближаючись до станції, потяг рухався зі швидкістю 80 км/год й після початку гальмування зупинився через 40 с. Визначте прискорення потяга під час гальмування.

 7. Яка сила діє на тіло масою 600 кг, що рухається з прискоренням 0,6 м/с2?

 8. З яким прискоренням рухається тіло, якщо його маса 200г, а сила, що приводить до руху, 4 Н?

9. На  тіло діє сила 19 Н. Визначте масу тіла, якщо воно рухається з прискоренням  
1,5 м/с2

10. На тіло масою 0,4кг, що знаходилось в спокої, протягом  50с діє сила 0,2 Н. Який шлях пройде тіло за указаний час?


16.02.2024. 


. Тема: Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. Прискорення вільного падіння.                            

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=2mlBeS65ipA&t=6s – відео.                                              

§34  ст. 183-186 опрацювати, ст.203 завдання 270,271 виконати письмово.


 .14.02.2024. 


 Тема: Третій закон Ньютона.                    

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=5tQLwTcfJUs&t=6s – відео.                                              

§ 33 ст. 179-180 опрацювати, ст. 180 запитання 9,10,11; ст. 182 завдання 244,245,246 виконати письмово.


13.02.2024.


Тема: Другий закон Ньютона.                           

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Rt04DsuYxfI&t=11s – відео.                                              

§ 33 ст.178-179  опрацювати, ст. 181 завдання 228,229,230,231 виконати письмово.

09.02.2024. 


 Тема: Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньотона.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=7pCUldfi_3o&t=13s – відео.                 

§ 33 ст. 176-178  опрацювати, ст. 180 запитання 1,2,3; ст. 181 завдання  224,225 виконати письмово. 


07.02.2024. 


Тема: Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху. Рівняння координати.                         

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=v5WSDR7vIS0&t=22s – відео(переміщення руху),  https://www.youtube.com/watch?v=tgHUApK2dSU&t=24s – відео (задачі на рух).

§ 32  повторити, ст. 175  завдання  209,  214, 215 виконати письмово.


 06.02.2024. 


Тема: Рівноприскорений прямолінійний рух. Прискорення. Швидкість рівноприскореного прямолінійного руху.                   

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=XrzuXpwBid4&t=611s – відео.

§ 32 ст. 170-173 опрацювати, ст. 175 завдання 210, 212, 213 виконати письмово.


02.02.2024. 


 Тема: Тематичне оцінювання. Узагальнення та систематизація знань теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики.

Виконати письмово завдання:

1. Реакцію, під час якої з легких ядер утворюються важкі, називають:

А) термоядерною;   Б) Ядерною;  В) хімічною

2. Відкриття явища поділу ядер здійснив:

А) Беккерель;  Б) Бор;  В) Кюрі;  Г) Резерфорд; Д) Фермі

3. Не відхиляються у магнітному полі:

А) альфа-промені;  Б) бета-промені;  Г) гамма-промені

4.  Ізотопи – це:

А) елементи,у яких відрізняється заряд ядра;

Б) елементи, у яких відрізняється масове число;

Г) елементи, які радіоактивні

5.  Найбільшу проникну здатність мають:

А) альфа-промені;  Б) бета-промені;  Г) гамма-промені

6.  Взаємодії між нуклонами мають назву:

А) електромагнітні;  Б) електричні; В) магнітні;  Г) сильні;  Д) слабкі

7.  Під час поділу ядра енергія:

А) виділяється; Б) поглинається; В) залишається незмінною

8. Записати альфа розпад елемента Барію.

9. Записати бета розпад елемента Цезію.

10. Визначте період піврозпаду радіоактивного елемента, якщо через 1,2 с після початку спостереження кількість атомів, що розпалися в ньому, становить 75% від початкової.

11.Потужність поглинутої дози випромінювання для співробітника лабораторії становить 2*10-10Гр/с. Яку поглинуту дозу отримає співробітник протягом 2 годин?

 



31.01.2024. 


 Тема: Захист навчальних проектів.          

Навальні проекти:

1. Радіологічний аналіз  продуктів харчування.

2. Складання радіаційної карти регіону.

Вибрати один проект та виконати його у формі презентації.


26.01.2024. 


Тема: Атомна енергетика України. Екологічні проблеми ядерної енергетики.                     

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=5OJUeMI4j0M&t=12s – відео.

§ 30  ст. 155-158  опрацювати, ст. 159 запитання 1-10 виконати письмово.


 24.01.2024. 


Тема: Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор.                          

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=06NaDqVDXs4&t=8s – відео.                                              

§ 29 ст. 151-154 опрацювати, ст. 154 запитання 1-3; ст. 163 завдання 199 виконати письмово.


 23.01.2024. 


Тема: Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри. Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=h2r0C47T-GM&t=9s - відео

§ 27,28 ст. 141-150 опрацювати, ст. 146 запитання 1-7; ст. 151 запитання 1-5 виконати письмово.


19.01.2024. 


 Тема: Активність радіоактивної речовини. Застосування радіоактивних ізотопів.       Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=iIU_UGWK7Xk&t=8s – відео.                                              

§ 27 ст. 141-146 опрацювати, ст. 162 завдання 185,186,188 виконати письмово.


17.01.2023. 


 Тема: Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=6TsoQy63D9I&t=3s - відео                 

§ 26 ст.137-140  опрацювати, ст.140  запитання 3,5; ст. 162 завдання 191 виконати письмово.


 16.01.2024. 


 Тема: Сучасна модель атома. Протонно-нейтронна модель атома. Ядерні сили. Ізотопи.               

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=MKMhOCX_1hg- відео   

§ 23-25 ст. 130-137 опрацювати, ст. 133 запитання 2,3; ст. 135 запитання 1-3; ст. 137 запитання 1,2 виконати письмово.


29.12.2023.


Тема: Тематичне оцінювання. Узагальнення знань «Механічні та електромагнітні хвилі». Розв’язування завдань.

Виконати завдання:

1. Звукові хвилі, частота яких менша за 20 Гц.  

А) Інфразвукові хвилі;  Б) Ехолокація  В) Звук;  Г) Ультразвукові хвилі

2. Поширення в просторі змінного електромагнітного поля.  

А) Поперечні хвилі; Б) Поздовжні хвилі; В) Механічна хвиля; Г) Електромагнітна хвиля    

3. Поширення коливань у пружному середовищі. 

А)Поперечні хвилі; Б) Поздовжні хвилі; В) Механічна хвиля; Г) Електромагнітна хвиля

4. Спосіб виявлення й отримання інформації про об’єкт за допомогою відлуння.  

А) Інфразвукові хвилі;  Б) Ехолокація;  В) Звук; Г) Ультразвукові хвилі

5. Розташуйте в порядку зростання частоти електромагнітного випромінювання різної природи.

1) Інфрачервоне випромінювання Сонця

2) Рентгенівське випромінювання

3) Видиме світло

4) Ультрафіолетове випромінювання

6. Радіосигнал проходить відстань від передавальної антени до смартфону за 20 мкс. На якій відстані від антени знаходиться смартфон?

7. На якій частоті кораблі передають сигнали лиха SOS, якщо за міжнародною згодою довжина радіохвилі має дорівнювати 600 м?

8. Яка відстань між людиною та горою, якщо відлуння від звуку повернулось через 6 с? 


           

 27.12.2023. 


Тема: Розв’язування завдань.                    

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=5N3sLW1m0mk&t=10s –відео.                                              

§ 17-21 повторити, § 22 ст. 118-122 опрацювати, ст. 127 завдання 1-12  виконати письмово.


  26.12.2023.


 Тема: Шкала електромагнітних хвиль. Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=rEwOdusIm-s –відео.          

§ 21 ст. 115-117 опрацювати, ст. 125 завдання 173,174,175,176,177 виконати письмово.

 22.12.2023.


 Тема: Електромагнітне поле і електромагнітні хвилі.       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=k3vZSSUGdk0&t=9s – відео.                                              

§ 20 ст. 113-115 опрацювати, ст.125  завдання 173, 174, 176, 177  виконати письмово.


 20.12.2023. 


 Тема: Звукові хвилі. Інфразвук і ультразвук. Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=ReoWGiA37Ng - відео        

§ 18,19 ст. 101-111 опрацювати, ст. 108-109 запитання 1-10, ст. 111 завдання 144, 148  виконати письмово.



19.12.2023. 


Тема: Механічні хвилі: виникнення , поширення, фізичні величини.                                      Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=qXjS9nGReAU&t=5s – відео.                                              

§ 17 ст. 97-100 опрацювати, ст.100  завдання 132,133 виконати письмово.


15.12.2023. 


 Тема: Тематичне оцінювання. Узагальнюювий урок з теми «Світлові явища».                                 

Виконати письмово завдання:

1.Записати одиниці вимірювання  оптичної сили лінзи

А) Діоптрія; Б) метр; В) Ньютон;  Г) кандела

2.Що таке фокусна відстань лінзи?

 А) Відстань від лінзи до фокуса.

 Б) Відстань між двома фокусами.

 В) Відстань від оптичного центра лінзи до фокуса.

3.Промінь світла, відбити від плоского дзеркала:

А) Проходить через фокус.

Б) Іде під кутом, рівним куту падіння

 В) Іде перпендикулярно до поверхні дзеркала.

4. Які дефекти зору можна коригувати за допомогою окулярів:

А) Короткозорість.  Б)  Дальтонізм.  В)  Короткозорість, далекозорість.

5.Якою буквою позначається фокусна відстань

 А) D.   Б)  F.   В) I.  Г) К.

6.Яким  повинен бути кут падіння світлового променя, щоб відбитий промінь утворював з падаючим кут 500

А) 450,  Б) 900,  В) 00,  Г) 250,  Д) немає правильної відповіді

7.Як зміниться відстань між предметом і його зображенням в плоскому дзеркалі, якщо дзеркало перемістити в те місце, де було зображення?

А) Збільшиться у два рази.

Б) Зменшиться у два рази

В) Збільшиться у чотири рази.

8. У якому випадку кришталик ока стає більш опуклий:

А) Коли дивимося на близькі предмети.

Б) Коли дивимося на далекі предмети.

В) Ніколи не змінює розмірів.

9. Намалювати  та описати зображення предмету, якщо F < d <2 F

10. Оптична сила лінзи 12,5 дптр, чому дорівнює її фокусна відстань? Яка ця лінза – збиральна чи розсіювальна?

11. Як зміниться кут між падаючим і відбитим променями світла, якщо кут падіння зменшиться на 15?


 13.12.2023. 

 Тема: Розв’язування завдань.                    

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/library/svitlovi-avisa-prezentacia-do-uroku-z-fiziki-dla-9-klasu-177593.html - презентація, https://www.youtube.com/watch?v=rKv_tIn3MTY&t=262s – відео (задачі «Світлові явища»).    

§ 9- 16 повторити, ст. 62 завдання  58; ст. 69 завдання 79; ст. 83 завдання 110  виконати письмово.


12.12.2023

Тема: Захист навчальних проектів.

Навчальні проекти:                              

1. Складання найпростішого оптичного приладу.

2. Оптичні ілюзії.

Виконати один проект за вибором у формі презентації.



08.12.2023. 

Тема: Розв’язування завдань.

Виконати завдання:                                

«ТАК – НІ»

1.Промінь, який задає напрям пучка світла, що падає, називають падаючим.

2.Кут падіння - це кут, утворений поверхнею і падаючим променем.

3.Кут відбивання - це кут між відбитим променем та перпендикуляром до поверхні відбиття, поставленим в точку падіння променя.

4.Світловий промінь необоротний.

5. Падаючий промінь, промінь відбитий і перпендикуляр до поверхні відбиття, поставлений в точку падіння,  НЕ лежать в одній площині.

6.Кут падіння світла дорівнює куту відбивання.

7.Відбивання від гладкої поверхні називають розсіяним.

8.Відбивання від шорсткої поверхні називають дзеркальним.

Знайти розв’язки:

9.Кут падіння світлового променя дорівнює 450. Чому дорівнює кут його відбивання ?

10.Кут відбивання світлового променя дорівнює 500. Чому дорівнює кут його падіння?

11.Кут між падаючим променем і поверхнею, яка відбиває, дорівнює 300.

 Чому дорівнює кут відбивання променя?


06.12.2023.


 Тема:Контрольна робота 2 «Світлові явища »

Виконати варіант контрольної роботи 2:

Контрольна робота 2

 «Світлові явища »

 Варіант

1 - 6 тестові питання (виконуємо на уроці)

7. Чим пояснюється зелений колір листя?

8. Які букви не змінюються після відбиття в дзеркалі? Покажіть зображення слова «Фізика» у дзеркалі.

9. Кут падіння світлового променя на дзеркало дорівнює 20°. Яким стане кут між падаючим і відбитим променями, якщо дзеркало повернути на 15° за годинниковою стрілкою?

10. Яка фокусна відстань збиральної лінзи з оптичною   силою 5 дптр?

11. Лампа з силою світла 150 кд висить на висоті 2,5 м. Яка освітленість підлоги під лампою?

12. На рисунку схематично показані зоря З,

планета П та її супутник С.

Визначте графічно ту ділянку супутника,

де в даний момент можна спостерігати

затемнення.

13. На поверхню деякої рідини із повітря падає промінь світла під кутом 30о до горизонту, заломившись утворює кут в 45о. Визначте кут відбивання і швидкість поширення світла в даній рідині. Зробіть відповідний малюнок.

14. Фокусна відстань збиральної лінзи дорівнює 20 см. На якій відстані від лінзи слід розташувати предмет заввишки 2 см, щоб отримати дійсне зображення заввишки 4 см? Зробіть схематичне зображення.


05.12.2023. 


 Тема: Розв’язування завдань.                            

Виконати письмово завдання:

1. Пристрої, які змінюють свої властивості через дію світла, називаються:

а) Випромінювачі;        б) Світлові тіла; в) Приймачі світла;   г) Джерела світла.

2. Точка, у якій перетинаються продовження заломлених променів, називається:

а) уявним фокусом лінзи;      б) дійсним фокусом лінзи;

в)оптичним центром; г) діоптрією.

3. Відбивається світла від нерівних поверхонь називається:

а) Дзеркальним відбиванням;         б) Розсіяним відбиванням;

в) Світлове відбивання;                  г) Поверхневе відбивання.

4. Розкладання світла у спектр, зумовлене залежністю показника заломлення середовища від кольору, називають:

а) Дисперсією;    б) Дифракцією;      в) Акомодацією;           г) Заломленням.

5. Здатність ока пристосовуватися до різної освітленості називається:

а) Адаптацією;  б)Акомодацією; в) Інерцією;         г)Оптимізацією.

6. Зображення предмета у розсіювальній лінзі:

а) дійсне, зменшене; б) дійсне, збільшене ; в) зменшене, уявне; г) збільшене, уявне.

7. Чим пояснюється білий колір снігу?

8. Які букви не змінюються після відбиття в дзеркалі? Покажіть зображення слова «Оптика» у дзеркалі.

9. Кут падіння світлового променя на дзеркало дорівнює 40°. Яким стане кут між падаючим і відбитим променями, якщо дзеркало повернути на 10° за годинниковою стрілкою?

10. Яка фокусна відстань ока з оптичною силою в 50 дптр?



01.12.2023.


Тема: Розв’язування завдань.                    

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-v-9-klasi-do-temi-pobudova-zobrazhen-u-linzah-deyaki-optichni-pristro-formula-tonko-linzi-60278.html - презентація щодо побудови зображень. 

Виконати завдання:

Перенесіть рисунки до зошита і для кожного випадку побудуйте зображення предмета АВ у збиральній лінзі. Схарактеризуйте зображення.

(завдання із зображеннями додаються)

 

 29.11.2023. 


Тема: Розв’язування задач.                        

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/library/svitlovi-avisa-prezentacia-do-uroku-z-fiziki-dla-9-klasu-177593.html - презентація    

Розв’язати задачі:

1.За допомогою лінзи з фокусною відстанню 20 см на екрані одержали зображення предмета. Відстань від лінзи до зображення – 1 м. На якій відстані від лінзи міститься предмет? Яким буде зображення?

2.Оптична сила нормального ока змінюється від 58,6 до 70,6 дптр. Визначте, у скільки разів


 28.11.2023. 


Тема: Око як оптична система. Окуляри. Вади зору і їх корекція.                              

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=0w1Gqmnwp1U&t=23s – відео.                                     

§ 16 ст.  87-89 опрацювати, ст. 90  запитання 1-6  виконати письмово.



17.11.2023. 


Тема: Тематичне оцінювання. Розв’язування задач.

Розв’язати задачі:

1.                Чому дорівнює оптична сила лінзи, фокусна відстань якої дорівнює 50 см?

2.                У сонячний день довжина тіні від лінійки дорівнює 3 м, а тіні від стовпа – 12 м. Знайдіть висоту стовпа, якщо довжина лінійки 1,5 м.

3.                За який найменший час світло проходить шматок скла товщиною 0,1 м? Абсолютний показник заломлення скла 1,5.

4.                Кут між відбитим променем та заломленим становить 75°, а кут заломлення 45°.Знайдіть кут падіння світла і показник заломлення рідини.



 15.11.2023. 


Тема: Розв’язування задач.                        

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Bx1LxNPbHuw – відео.

Розв’язати задачі:

1.               Кут падіння променя на дзеркальну поверхню дорівнює 70°. Чому дорівнює кут між відбитим променем і дзеркальною поверхнею?

2.               Предмет розташований на відстані 1 м від збиральної лінзиз фокусною відстанню 0,5 м. На якій відстані від лінзи розташованезображення предмета?

3.               Обчисліть точне значення величини (до третього знака) 1 св. року в кілометрах.



 14.11.2023.


Тема: Лабораторна робота 5. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи.

Виконати письмово лабораторну роботу 5 за зразком:                     

Лабораторна робота 5

Тема: Визначення фокусної відстані  та оптичної сили тонкої лінзи.

Мета: обчислити фокусну відстань та оптичну силу збиральної лінзи.

Обладнання: направляюча лава з лінійкою, збиральна лінза, екран, джерело світла.

Теоретичні відомості.

   Формула тонкої лінзи: …..

   Формула оптичної сили лінзи: …..

Хід роботи

1.                Перегляд відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=5hz2VQ66Qvo

2.                Заповнити таблицю:  

 

№ з/п

f, м

d, м

F, м

D, дптр

Зразок

14 см ()

12 см ()

0,065 м

15,4 дптр

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3.                Обчислення:

(Зразок обчислення для досліду :

F = df / f + d = 12•10-2 •14•10-2 / 12•10-2  + 14•10-2  ≈ 0,065 м

D = 1 / F = 1 / 0,065 ≈ 15,4 дптр)     

Висновок: в ході виконання лабораторної роботи визначені  фокусна відстань ………….. та  оптична сила ………….. тонкої збиральної лінзи.


 10.11.2023. 


Побудова зображень в лінзах. Розв’язування завдань.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=bXQwt6U4Jc0 – відео.    

§ 14 ст.78-81 опрацювати, ст. 83 завдання 110, 114 виконати письмово.



08.11.2023


 Тема: Лінзи. Оптична сила лінзи.                      

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=MYuusYc6NHg – відео.   

§ 14 ст. 76-78 опрацювати, ст. 83 завдання 115 виконати письмово.


 07.11.2023.


 Тема: Дисперсія світла. Спектральний склад світла. Кольори.                                                

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=1jOcJ6uONsU – відео      

§ 13 ст.70-74  опрацювати, ст. 74 завдання 88, 90  виконати письмово.

03.11.2023. 


Тема: Лабораторна робота 4. Визначення показника заломлення скла відносно повітря.                       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=dslpEehDbF4 – відео до Л.р.4

Виконати лабораторну роботу 4 за зразком:

Лабораторна робота № 4

Тема. Визначення показника заломлення скла відносно повітря.

Мета: визначити показник заломлення скла відносно повітря.

Обладнання: скляна пластинка з паралельними гранями, аркуш гофрованого картону, олівець, 4 шпильки, косинець із міліметровою шкалою, циркуль.

Експеримент

(переглянути відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=dslpEehDbF4)

Суворо дотримуйтесь інструкції з безпеки (пояснення вителя)

1. Покладіть під сторінку зошита з рисунками аркуш гофрованого картону та накладіть скляну пластинку на перший контур.

2. Уздовж заданого променя встроміть вертикально шпильки 1 і 2, причому одна зі шпильок має бути в точці О.

3. Дивлячись на шпильки 1 і 2 крізь скло, встроміть шпильки 3 і 4 так, щоб усі чотири шпильки здавалися розташованими на одній прямій.

4. Приберіть шпильки та позначте положення шпильок 3 і 4 точками.

Хід роботи

1.                Малюнок.  (замалювати малюнок з позначеннями згідно пояснення вителя на відео)

2.                Таблиця. (результати вимірювань занесіть до таблиці)

 

Довжина відрізка

а, мм

Довжина відрізка

b, мм

Показник заломлення n21

 

 

 

   3. Показник. (визначте показник заломлення скла відносно повітря )

 

Висновок: (проаналізуйте експеримент і його результати. Сформулюйте висновок, у якому зазначте:

1) яку фізичну величину ви визначали; 2) який результат отримали; 3) чи залежить значення отриманої величини від кута падіння світла; 4) у чому причини можливої похибки експерименту)



01.11.2023. 


.  Тема: Тематичне оцінювання. Розв’язування задач.

Виконати письмово розв’язки задач:

1.Кут між падаючим променем і відбитим дорівнює 120о. Чому дорівнює кут між падаючим променем і дзеркальною поверхнею?

2. Промінь, що падає під кутом 30о до поверхні  з повітря в деяку рідину, після заломлення відхиляється від напрямку на 15о. Чому дорівнює показник заломлення?

3. Показники заломлення води - 1,33,  алмазу- 2,4, скла – 1,6. В якому середовищі швидкість світла буде найменшою?

4. Промінь світла падає на межу розділу двох прозорих середовищ вода - алмаз під кутом  45о. Визначити кут заломлення світла в алмазі. Показники заломлення води 1,33 і алмазу - 2,4.

5. Промінь світла падає на межу розділу двох середовищ під кутом 45о, при цьому кут заломлення дорівнює 30о. Визначте відносний показник другого середовища відносно першого.



 31.10.2023


. Тема: Розв’язування задач.                       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=PEZVRORGj1U – відео (відбивання світла) . https://www.youtube.com/watch?v=y3ECS0ZQT-g –відео (заломлення світла)

Виконати письмово завдання:

1.                Якою буквою позначено кут заломлення світла?

2.                Кут падіння променя на поверхню води дорівнює 20о. Яким є кут відбивання світла від цієї поверхні?  

3.                Кут падіння променя на плоске дзеркало збільшили на 15о. На скільки градусів збільшився кут між падаючим та відбитим  променями?   

4.                Яким є кут падіння на поверхню дзеркала, якщо кут між падаючим і відбитим променями складає 120о?



27.10.2023.


Тема: Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закони заломлення світла.                  

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=lIWRtVh3c4w – відео.

§ 12 ст. 65-67 опрацювати, ст. 69 завдання  79 , ст. 70 завдання 82 виконати письмово.


 25.10.2023. 


 Тема: Лабораторна робота 3. Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала.      

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=GjFjPZElQA8 – відео до Л.р. 3.

Виконати письмово лабораторну роботу 3 за зразком по відео.

 


24.10.2023. 


 Тема: Відбивання світла. Закони Відбивання світла. Плоске дзеркало.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=QZBtvaE438o – відео.

§ 11 ст. 58-62 опрацювати, ст. 62 завдання  57, 58 виконати письмово.


20.10.2023. 


 Тема. Розв’язування завдань.  

Дати письмові відповіді на теоретичні запитання:

1.                Види джерел світла?

2.                До оптичних приладів належать?

3.             

4.                У прозорому однорідному середовищі світло поширюється?

5.                Область простору, до якої не потрапляє світло від джерела, називають?

6.                

7.                Одиницею сили світла є?

8.                Якщо в повітрі є часточки пилу і туману, то освітленість?

9.                Існування  Місячних і Сонячних затемнень пояснюють?

10.           

11.           

12.           

 


18.10.2023. 


. Тема: Світловий промінь і світловий пучок. Закони прямолінійного поширення світла. Місячне і сонячне затемнення.      

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=a7WOD4bahbg –відео.

§ 10 ст. 50-56 опрацювати, ст. 58 завдання 53, 54 виконати письмово.





17.10. 2023. 


Тема: Світлові явища. Джерела та приймачі світла. Швидкість поширення світла.   

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-v-9-klasi-do-temi-svitlovi-yavischa-dzherela-ta-priymachi-svitla-shvidkist-poshirennya-svitla-60094.html - презентація.

§ 9 ст. 45-50 опрацювати, ст.50 запитання 1,2,3,4 виконати письмово.


6.10.2023. 


Тема:Тематичне оцінювання. Узагальнення і систематизація знань. Тестування.

Виконати тестові завдання:  

«Магнітне поле»

1. Місця магніту, де магнітна дія виявляється найсильнішою, називають ...

а) полюсами магніту,

б) середньою лінією магніту,

в) магнітними лініями,

г) лініями магнітного поля

2.Уявні замкнені лінії, які виходять з північного полюса магніту й входять у південний, замикаючись усередині магніту, називають ...

а) полюсами магніту,

б) середньою лінією магніту,

в) магнітними лініями,

 г) лініями магнітного поля

3.Однойменні магнітні полюси двох магнітів ..

 а) притягуються,

 б) відштовхуються,

 в) не взаємодіють

4.Прилад, що складається з магнітної стрілки, яка може вільно обертатися на осі, і шкали, на якій нанесено поділки та основні сторони світу.

а) компас, б) спідометр, в) спектроскоп, г) метрометр, д) магніт

5.У досліді вперше було виявлено магнітне поле струму, вперше провів ...

а) Ганс Крістіан Ерстед

 б) П'єр Перегрін

 в) Вільям Гільберт

 г) Андре Марі Ампер

 д) Нікола Тесла. ...



04.10.2023.


Тема. Захист навчальних проектів.

Навчальні проекти:

1. Магнітні матеріали та їх використання.

2. Магнітний запис інформації в комп’ютерній техніці.

3. Прояви та застосування магнітних взаємодій у природі і техніці.

Виконати один проект на вибір учня у вигляді презентації.



03.10.2023. 


. Тема: Контрольна робота 1. «Магнітне поле»

Виконати варіант контрольної роботи:

Контрольна робота 1

«Магнітне поле»

Варіант



29.09.2023.

Тема: Лабораторна робота 2. Спостереження явища електромагнітної індукції.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=ozc-3Gk95wk- відео Л.р.2

Виконати лабораторну роботу 2:

Лабораторна робота 2.

Тема:Спостереження явища електромагнітної індукції.       

Мета:дослідити явище електромагнітної індукції.

Обладнання: гальванометр, магніт, котушка, відео.

Хід роботи

І. Інструктаж з БЖД.

ІІ. Результати досліду. Таблиця.

№ досліду

Дії з магнітом і котушкою

Поводження стрілки гальванометра

1.

Уводимо магніт у котушку північним полюсом

 

2.

Залишаємо магніт нерухомим

 

3.

Виводимо магніт із котушки

 

4.

Уводимо магніт у котушку південним полюсом

 

5.

Залишаємо магніт нерухомим

 

6.

Виводимо магніт із котушки

 

7.

Наближаємо котушку до південного полюса магніту

 

8.

Наближаємо котушку до північного полюса магніту

 

Висновок: (дати відповіді на запитання)

1)за яких умов у замкненій котушці виникає індукційний струм;

2)як змінюється напрямок індукційного струму в разі зміни напрямку руху магніту;

3)як змінюється напрямок індукційного струму в разі зміни полюса магніту,який наближають або віддаляють від котушки.


27.09.2023.   

Тема: Розв’язування задач.     

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=kPaabNqklOI – відео (задачі).

Виконати задачі:

1.Визначте напрямок магнітного поля  провідника зі струмом, переріз якого показано на малюнку.

2. З якою силою діє однорідне магнітне поле, індукція якого 50 мТл, на провідник завдовжки 15 см розташований під кутом  до силових ліній при силі струму 8 А? 


26.09.2023. 

Тема: Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції.                 

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=3lmS7KMILQM –відео. https://vseosvita.ua/library/prezentacia-v-9-klasi-do-uroku-na-temu-doslid-faradea-avise-elektromagnitnoi-indukcii-indukcijnij-elektricnij-strum-71636.html - презентація.

§ 7 ст. 32-35 опрацювати, ст. 39 завдання 37,38,39 виконати письмово.

22.09.2023. 


 Тема: Сила Ампера. Електродвигуни. Електровимірювальні прилади. 

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/elektrodvigun-elektrovimiryuvalni-priladi-guchnomovec-247165.html - презентація

§ 5,6 ст. 24-29 опрацювати, ст. 31 завдання  26, 29 виконати письмово.


20.09.2023.


Тематичне оцінювання. Розв’язування завдань.

Виконати письмово завдання.(малюнки до завдань надішлю у групу окремо)

1. В яких одиницях СІ вимірюється індукція магнітного поля ?

2. Визначте напрямок магнітного поля  провідника зі струмом, переріз якого показано на рисунку.

3. В яких одиницях СІ вимірюється сила Ампера ? 

4. Визначте напрямок струму у провіднику, переріз якого і напрям силових ліній показано на рисунку.

 5. Визначте напрям дії сили Ампера на провідник, переріз якогопоказанонамалюнку.
6.  Визначте полюси електромагніта.




Результат пошуку зображень за запитом "магнітне поле урок задачі"


19.09.2023. 


Тема: Розв’язування задач.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=YyzCfUNfsnk – відео.

§ 1-4  повторити, ст.18  завдання 9,14 , ст. 30 завдання 17 виконати письмово


15.09.2023.


Тема: Лабораторна робота 1.

 Виготовлення та випробування електромагніта.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=6UO-b57SGeg – відео.

§ 4  повторити, ст.23 ознайомитись, лабораторну роботу 1 за відео  виконати письмово: (записати число, номер роботи, тему, мету, обладнання: відео, хід роботи:

1.                (форма магніту і кількість витків).

2.                Ціна поділки:

Динамометр =

Амперметр =

3.                Схема кола (замалювати, позначити та вказати позначення).

4.                (визначити полярність магніту).

5.                Сила відриву магнітної пластини (вага пластини, сила відриву ),

записати висновок  відповівши на питання в аналізі експерименту)


 13.09.2023. 


Тема: Електромагніти та їх застосування.

Переглянути посилання:

1.https://naurok.com.ua/prezentaciya-zastosuvannya-elektromagnitiv-263156.html – презентація

2. https://www.youtube.com/watch?v=oEaJ251vVh8 - відео

§ 4 ст. 19-22 опраювати, ст. 22  запитання 2,3  виконати письмово


12.09.2023. 


 Тема: Розв’язування задач.

Переглянути посилання:

1.https://www.youtube.com/watch?v=P5ZnuCP55fw – відео. 2.https://www.youtube.com/watch?v=Ka6dT9x0DEg - відео

§ 1-5 повторити, ст. 30 завдання  22  виконати письмово.


08.09.2023. 


Тема: Магнітне поле провідника зі струмом. Правило свердлика.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-magnitne-pole-strumu-pravilo-sverdlika-292796.html - презентація

§ 4 ст. 19-22 опрацювати, ст.22  запитання  3,6, ст. 30 завдання 16,19  виконати письмово.


06.09.2023. 


Тема:Магнітні властивості речовин. Гіпотеза Ампера.

Переглянути презентацію за посиланням:

 https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-magnitni-vlastivosti-rechovini-gipoteza-ampera-106863.html

§ 3  ст. 15-17 опрацювати, ст.17 завдання 3, ст.18  завдання  8,11 виконати письмово.

ВИКОНАННІ  ЗАВДАННЯ НАДІСЛАТИ НА ЕЛЕКТРОННУ ПОШТУ:   chervone2021@gmail.com 


05.09.2023


 Тема: Дослід Ерстеда. Індукція магнітного поля.

Переглянути презентацію за посиланням:

 https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-fiziki-dlya-9-klasu-na-temu-magnitni-yavischa-doslid-ersteda-magnitne-pole-240980.html

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=UTRcaJ8XHdE відео

§ 2  ст. 11-14 опрацювати, ст. 14 запитання 1-9 виконати письмово.

ВИКОНАННІ  ЗАВДАННЯ НАДІСЛАТИ НА ЕЛЕКТРОННУ ПОШТУ:  chervone2021@gmail.com

01.09.2023. 


 Тема. Постійні магніти. Магнітні лінії.

Переглянути презентацію за посиланням:

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-v-9-klasi-do-uroku-na-temu-postijni-magniti-magnitne-pole-zemli-vzaemodia-magnitiv-71622.html

§1  ст. 4-10  опрацювати, ст. 10 запитання  1-7 виконати письмово