Основи здоров`я 9

 14. 05. 2024 р.

Тема уроку. Епідемія ВІЛ- інфекції/СНІДу: загроза людству. Законодавство

України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу. Значення моральних

цінностей для профілактики ВІЛ-інфікування і протидії дискримінації ВІЛ-

позитивних людей.

 Відпрацювання навичок поширення достовірної інформації про ВІЛ-

інфекцію/ СНІД у своєму середовищі.

Виконати завдання.

 § 26 с. 180 – 186 опрацювати.

 Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1C9H3t9_7tZIa3dTAuKAU7Vcv1YjOBU4k/edit#slide=id.p1

 Анкетування. Визначення рівня інформованості учнів про ВІЛ та СНІД

(завдання додається).

Анкетування.

1. Розшифруйте абревіатури ВІЛ та СНІД.

2. Звідки Ви вперше дізналися про ВІЛ/СНІД?

3. Чи спричиняє вірус імунодефіциту людини хворобу СНІД?

4. Чи уражає ВІЛ імунну систему організму?

5. Чи відрізняються за зовнішнім виглядом ВІЛ-інфікований та хворий на

СНІД від здорової людини?

6. Чи передається СНІД через поцілунок?

7. Чи передається СНІД при користуванні одним посудом з хворою

людиною?

8. Чи передається СНІД через нестерильний медичний інструментарій?

9. Чи передається СНІД повітряно-крапельним шляхом?

10. Чи можна виявити вірус відразу ж після інфікування?

11. Чи має медицина ліки від СНІДу, вакцину, що перешкоджала б

інфікуванню?

12. Чи можна вберегтися від СНІДу?



07. 05. 2024 р.

Тема уроку. Епідемія ВІЛ- інфекції/СНІДу: загроза людині. Умови і шляхи

інфікування ВІЛ. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-

інфекцію, гепатити B і C.

Виконати завдання.

 § 25 с. 171 – 179 опрацювати.

 Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1NE7wQHADdKMi7DXSXCuaPUPSucqY2Epo/edit#slide=id.p1

 Виконати тест «Що ти знаєш про ВІЛ-інфекцію?»

https://docs.google.com/document/d/1qvnCXue3XQb6pnOoI7wZQcPbFfWReCcs/edit#heading=h.gjdgxs



 30. 04. 2024 р.

Тема уроку. Репродуктивне здоров’я молоді. Стан репродуктивного

здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків.

Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Школа майбутніх

батьків. Профілактика вроджених вад.

 Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні

та медичні послуги за місцем проживання

Виконати завдання.

 § 23 – 24 с. 162 – 170 опрацювати.

 Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1cThdARKT0UEkzvqnG9X5u9naYaIu_jF/edit#slide=id.p1

 Написати твір-роздум на тему (на вибір): «Шкідливі звички на

репродуктивне здоров’я підлітків» або «Стежинка до дорослого життя

через репродуктивне здоров’я».



23. 04. 2024 р.

Тема уроку. Стосунки з дорослими. Цінність родини. Чинники міцної

родини. Готовність до сімейного життя.

Виконати завдання.

 § 20 с.145 – 151 опрацювати

 Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/12anVdqPtT52QRURPEjkKzBcDe6XGhglN/edit#slide=id.p1

 Виконати онлайн-тести за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/stosunki-y-rivni-spilkuvannya-158511.html


09. 04. 2024 р.

Тема уроку. Соціальне благополуччя. Соціальна компетентність.

Стосунки й рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи

формування міжособистісних стосунків.

Виконати завдання.

 § 20 с.145 – 149 опрацювати

 Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1Hqe16qH72ZmgpD4qGkpW1Sb3S_hPDxnx/edit#slide=id.p1

 Підготуйте діалог вербального спілкування (письмово).


02. 04. 2024 р.

Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Психічна і духовна складові

здоров’я». Тестові завдання.

Виконати завдання.

 Повт. § 12 – 19 с. 88 - 140

 Виконати тестові завдання.

https://docs.google.com/document/d/1P_x__c6Diw_qRHvgywv0c8r6lfUpmSzk/edit#heading=h.gjdgxs


. 26. 03. 2024 р.

Тема уроку. Самовиховання характеру. Роль життєвих цінностей у

формуванні характеру.

 Проєкт самовдосконалення.

Виконати завдання.

 § 19 с. 137 – 140 опрацювати.

 Започаткувати новий проєкт самовдосконалення ( с. 138 – 139 підр.)

https://docs.google.com/presentation/d/1RPyAjiNLv59t0W3h0NA-1hTUumvGuNax/edit#slide=id.p1


19. 03. 2024 р.

Тема уроку. Моральний розвиток особистості. Самооцінка характеру.

Виконати завдання.

 § 17 - 18 с. 116 – 136 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/106CF7X4h_jLbx4h1neqeBS_TMlwEYBY/edit#slide=id.p1

 Перевірте свою самооцінку характеру виконавши тести на с. 129 – 136.



 12. 03. 2024 р.

Тема уроку. Самовиховання характеру. Риси характеру. Чинники, від яких

залежить характер людини.

Виконати завдання.

 § 16 с. 116 – 122 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1tzFmv2W87rmAAFz-Mjs4rnDjhfK0m97D/edit#slide=id.p1

 Виконати проєкт самовиховання. План роботи у презентації (слайд № 16).




05. 03. 2024 р.

Тема уроку. Способи ефективного навчання й підготовки до іспитів.

Планування часу.

 Відпрацювання навичок раціонального планування часу й підготовки

до іспитів.

Виконати завдання.

 § 16 с. 116 – 122 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1o7iJdMCSZZAwu8MhIggqZe8kQHZbYK_i/edit#slide=id.p1

 Прочитати поради щодо підготовки до іспитів. Скласти план вашої

підготовки.


 20. 02. 2024 р.

Тема уроку. Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.

 Підготовка до державної підсумкової атестації.

 Визначення індивідуального стилю навчання.

Виконати завдання.

 § 15 с. 113 – 115 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/14mLd0qq2KIByTIdUv_xuTr3LlwigtRsB/edit#slide=id.p1

 Підготуйте коротке повідомлення про ваш стиль навчання.


1. Визначте свій стиль навчання, аналізуючи мал. 30 на с. 113 підр.

Наприклад, «пірнальник-мандрівник».

2. Поміркуйте, як любите навчатися:


- читати, слухати чи проговорювати інформацію,

- працювати самостійно чи з кимось,

- сидіти спокійно чи увесь час рухатися (ходити по

кімнаті, підтанцьовувати, відбивати такт тощо).

3. Визначте переваги вашого стилю і те, що вам бажано

вдосконалювати.

4. Дайте назву вашому стилю – оберіть слово (наприклад, назву

тварини чи професії), яке найкраще відповідає йому.



13. 02. 2024 р.


Тема уроку. Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне й

пасивне навчання.

Виконати завдання.

 § 15 с. 109 – 115 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1IFe77E87l74o7Sv3kyZXxdMd9JmmMGRZ/edit#slide=id.p1

 Виконати вправу «Плюс-мінус»

Вправа «Плюс – мінус»

https://docs.google.com/document/d/1XmakGd0T6Dhnb4cBywAqL112DurGAm8g/edit#heading=h.gjdgxs


06. 02. 2024 р.


Тема уроку. Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття

емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю.

Виконати завдання.

 § 14 с. 101 – 108 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1eDaDJwDQZGHw04hKwFVr2ISyNPaFU0uc/edit#slide=id.p1



https://docs.google.com/document/d/1pw-oI9pgU-MeGiw-JZJ3TzIEDaOyreWZ/edit#heading=h.gjdgxs

 Провести анкетування на визначення самоконтролю.



30. 01. 2024 р.

Тема уроку. Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація. Міні-

проєкт. Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації.

 Виявлення професійних схильностей

Виконати завдання.

 § 13 с. 96 – 100 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1xQGAayD_VlaH9jvBB9_h5wi8xIdsV90E/edit#slide=id.p1

 Перегляньте професійний гороскоп (слайд № 19), зверніть увагу на те, що

вам віщують зірки.

 Дайте відповіді на питання.


1. Чи обрали ви для себе професію, якій би хотіли присвятити все

своє життя?

2. Яку професію?

3. Чому саме її? (якими критеріями та мотивами вибору

користувались).



23. 01. 2024 р.

Тема уроку. Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого

самовизначення.

Виконати завдання.

 § 13 с. 95 – 100 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1CuIi_yECjZKRWRGuB7bSBznhLtZIvXWU/edit#slide=id.p1

 Виконати тест Як обрати професію до душі».

https://docs.google.com/document/d/1hR2cF-BgUfmF79_LJd6K2hgpR4_B8d1I/edit#heading=h.gjdgxs


 16. 01. 2024 р.

Тема уроку. Самореалізація особистості. Самореалізація в підлітковому та

юнацькому віці. Складові самореалізації. Самопізнання і формування

особистості. Формування позитивної самооцінки.

Виконати завдання.

 § 12 с. 88 – 94 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1dgxcgfIEHnVuDhmPVIlMt73-uUjJM7m9/edit#slide=id.p1

 Виконати вправу «Яким я буду через 7 років?»

1) Яким ви бачите своє майбутнє?

2) Чого від нього очікуєте?

3) Чого побоюєтесь?


 Створіть“Автопортрет”, який допоможе отримати цілісне уявлення про

сильні та слабкі сторони вашого психологічного потенціалу. Сильні

сторони – підгрунтя вашої самореалізації, слабкі – резерв для

самовдосконалення. Зразок у презентації або у підр. на с. 93.



 26. 12. 2023 р.

Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Фізична складова здоров’я».

Тестові завдання.

Виконати завдання.

 Повт. § 5 – 11 с. 43 – 83.

 Виконати тестові завдання.

https://docs.google.com/document/d/1Iklctizv4PMaNoFOU_U9VFfVWvdCu9By/edit


 19.12. 2023 р.


Тема уроку. Моніторинг здоров’я. Моніторинг здоров’я. Види моніторингу

фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я.

 Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я.

Виконати завдання.

 § 11с. 78 – 83 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1mnUKg89k6jTmuIMEOanlJ8KyqMUZLBQi/edit#slide=id.p1

 Виконати проєкт «Самооцінка фізичної форми» на с. 80 підр.


12.12. 2023 р.

Тема уроку. Гігієна харчування . Харчування і здоров’я. Характеристика

поживних речовин. Харчування при різному фізичному навантаженні.

Контроль за масою тіла. Проблеми і наслідки дитячого ожиріння.

 Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енерговитрат

організму.

Виконати завдання.

 § 9 - 10 с. 65 – 77 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1R5lSi8aNb9PcKPhV8TI-E8PLsiqbSOD_/edit#slide=id.p1

 Виконати завдання:

1) Розрахуйте калорійність денного раціону, використовуючи

підвищувальний коефіцієнт (на нього слід помножити мінімальну денну

калорійність – 1600 ккал), якщо у вас помірна фізична активність

(тренування 1 – 3 рази на тиждень, підвищувальний коефіцієнт 1,4)

2) Намалюйте у зошиті порожній макет піраміди харчування (с. 72 підр.).

За допомогою табл. (на с. 75 підр.)визначте кількість порцій продуктів у

щоденному меню та зобразіть їх на макеті (н/д, намалюйте склянку молока,

шматочок сиру і йогурт там, де розміщують молочні продукти).


. 05.12. 2023 р.

Тема уроку. Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. Біологічні

ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.

Виконати завдання.

 § 7 - 8 с. 55 – 64 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1lTBWK1UO3MkhGZRx4yaPiw2J9u5Y-y3Z/edit#slide=id.p1

 Скласти режим вашого вихідного дня.


. 28.11. 2023 р.

Тема уроку. Збереження і зміцнення фізичної складової здоров’я . Оцінка

рівня фізичного здоров’я. Види рухової активності. Вплив рухової активності

на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини.

Виконати завдання.

 § 5 - 6 с. 43 – 54 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1dat56h9jrzrlIwavqoVdt2uFODdo8pVV/edit#slide=id.p1

 Виконати проєкт «Експрес-оцінка індивідуального рівня свого фізичного

здоров’я» на с. 44 підр.


14.11. 2023 р.

Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Безпека і здоровя людини».  Тестові завдання.

Виконати завдання.

·        Переглянути  усі презентації.

https://docs.google.com/document/d/1EaMZF2bnaDSXAwFGNMkkqN4QH0jrPJBn/edit

Виконати тестові завдання



. 07.11. 2023 р.

Тема уроку. Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на

здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова

формування здорового способу життя. Міжнародне екологічне право.

Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та

сталого розвитку.

 Проєкт «Велосипед як корисний для здоров’я й екологічно чистий

транспортний засіб»

 Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що

впливають на здоров’я громади

Виконати завдання.

 § 29 – 30 с. 202 – 217 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1rcfvLBK6sM6rCEqA1L4cVkdn-0uANSu6/edit#slide=id.p1

 Заповніть таблицю «Позитивні і негативні наслідки науково-технічного

прогресу».

https://docs.google.com/document/d/1AQ6nvytJyBHaA7HlqqodSLPIeHiK7o6C/edit#heading=h.gjdgxs


31.10. 2023 р.

Тема уроку. Сучасний комплекс проблем безпеки. Безпека як потреба

людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої,

національної і глобальної безпеки. Концепція національної безпеки України.

Сфери національної безпеки.

 Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні.

Виконати завдання.

 § 27 – 28 c. 190 – 201 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1ShAj-Lqg8jZRRjkv21D7yh8PRSkXJvB-/edit#slide=id.p1

 Виконати завдання (письмово):


1. Оцінити рівень безпеки в Україні за 10-бальною шкалою (о- дуже

низький, 10 – максимальний рівень захищеності).

2. Оцініть рівень особистої безпеки за 10-бальною шкалою.

3. Проаналізуйте ризики на рівні громадської безпеки вашого місця

проживання (міста, селища).

4. Поміркуйте, як можна підвищити рівень безпеки вашого міста

або селища 



24.10. 2023 р.

Тема уроку. Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про

здоров'я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових

здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери

життя людини.

 Аналіз свого способу життя та особистих інтересів.. Довгострокове

планування з урахуванням важливих сфер життя .

Виконати завдання.

 § 3 - 4 с. 27 – 38 опрацювати.

 Переглянути презентації за посиланнями (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1C50NL-N3qlRjrM5LplAfPhndMPsIu7Z7/edit#slide=id.p1

 Виконати тестові завдання. 

https://docs.google.com/document/d/1ZUtQE90xoIj4ed68qi9tjRmkQrHGaf9X/edit#heading=h.gjdgxs

17. 10. 2023 р.

Тема уроку. Психологічна самодопомога. Дозрівання мозку та емоції.

Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та

ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика.

Нервово-м’язова релаксація. Техніки заземлення. Медитація. Аутотренінг.

Робота зі страхами і тривожними думками.

 Відпрацювання технік психологічної самодопомоги в гострих

стресових ситуаціях

Виконати завдання.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1tapDZZaxHLeiEZj39NL_6HWt2Bs1Ww5K/edit#slide=id.p1

 Виконати тестові завдання.

https://docs.google.com/document/d/1ksXef6syT8qivYDl-Dwgynb3BGzGVq6g/edit

03.10. 2023 р.

Тема уроку. Невідкладна домедична допомога. Визначення стану

потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки

кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева

реанімація. Алгоритм рятування людей під час пожежі, з-під завалів.

Невідкладна медична допомога при опіках, отруєнні чадним газом.

 Відпрацювання навичок надання невідкладної допомоги при травмах,

кровотечах, опіках, втраті свідомості, зупинках дихання

Виконати завдання.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1pDC70kel-n4sCnGcKIZIvnsm6O0Cb-eQ/edit#slide=id.p1

 Відпрацювати навички надання невідкладної допомоги при травмах,

кровотечах, опіках, втраті свідомості, зупинках дихання.


26. 09. 2023 р.

Тема уроку. Ознаки небезпечних територій. Позначення/маркування

небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під

час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинились на

замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі.

Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у

безпосередньої близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами.

 Взаємодія з рятувальними правоохоронними службами

Відповідальність щодо розповсюдження у соціальних мережах

роликів/меседжей ризикованої поведінки та інформації, що може

загрожувати національній безпеці.

Виконати завдання.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1JgK_ZvF9wiGWoQgJ5uk8i-F2hhRYMbZc/edit#slide=id.p1

 Виконати тестові завдання. 

https://docs.google.com/document/d/1oHr9iY0PC830anOgnnYCHtWtZdEgnMQu/edit

19. 09. 2023 р.

Тема уроку. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів

Види й ознаки вибухонебезпечних предметів. Ідентифікація загроз: міни

(протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули),

детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої.

 Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час виявленні

незнайомих предметів/вибухонебезпечних предметів

Виконати завдання.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1YnNFXzFdkIg6IQOYZnqkrc-jbvdEEnvp/edit#slide=id.p1

 Виконати тестові завдання. 

https://docs.google.com/document/d/1S9XaFW2Bu-ytjh303YenUM3UssMRkGVV/edit#heading=h.gjdgxs



12. 09. 2023 р.

Тема уроку. Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під

час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на

окупованих територіях.

 Обговорення ситуацій та створення алгоритмів виживання для тих, хто

опинився під завалами

Виконати завдання.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1fmVYEj7cb3jjziklsgPtjxnR5m3585-V/edit#slide=id.p1

 Виконати вправу «Встав пропущені слова».  

https://docs.google.com/document/d/1xVgrDzdY0h7mOtX8GU1Tg8g29s7Uymbk/edit#heading=h.gjdgxs


05.09. 2023 р.

Тема уроку. Захист життя і здоров’я у воєнний час.

Захист життя під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації.

Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами.

 Відпрацювання алгоритмів пошуку надійного укриття та евакуації

Виконати завдання.

 Переглянути презентацію (додається)

https://docs.google.com/presentation/d/1zZwP3FoGb7uuG4sc0R0yJarwI3KIch67/edit#slide=id.p1

 Виконати вправу «Вірю – не вірю»

Вправа «Вірю – не вірю»

1. Чи вірите ви, що період фактичного перебування держави у стані

війни з іншою державою – це воєнний стан?

2. Чи вірите ви, що тунелі, підземні переходи, печери та гроти

можуть стати укриттям під час артобстрілу і бомбардування?

3. Чи вірите ви, що під час обстрілу стрілецькою зброєю, якщо ви

опинилися вдома, то краще заховатись на балконі або ближче до

вікна?

4. Чи вірите ви, що під час обстрілу стрілецькою зброєю, якщо ви

опинилися на відкритій місцевості, то треба впасти на землю і

закрити голову руками?

5. Чи вірите ви, що під час артилерійського, мінометного чи

авіаційного нальоту треба залишатися в під’їздах, під арками та

на сходових клітках?

6. Чи вірите ви, що не можна приступати до розбору завалів

самостійно, поки не приїдуть фахівці з розмінування та

представники аварійно-рятувальної служби?

7. Чи вірите ви, що під час артобстрілу чи бомбардування, якщо ви

опинилися в транспорті, то там треба і залишатися до закінчення

обстрілу?

8. Чи вірите ви, що повітряній небезпеці, останній поверх є

найнадійнішим для укриття?

9. Чи вірите ви, що, якщо ви опинились під завалом у зруйнованому

будинку, то треба одразу самостійно розбирати завал і вибиратись

звідти?

10. Чи вірите ви, що, якщо ви опинились під завалом у зруйнованому

будинку, то треба в першу чергу вивільнити руки і ноги?

11. Чи вірите ви, що, для того, щоб впоратися з тривогою в укритті,

треба дихати свіжим повітрям щогодини і при можливості

виходити на свіже повітря?

12. Чи вірите ви, що під час повітряної тривоги, необхідно йти в

укриття?