15.05. 2024
Тема. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства,
благородства, вірності почуттю та обов'язку. Символи роману
Завдання: дібрати цитати до образу Якима Сомка
09.05. 2024
Тема. Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв роману П.
Куліша «Чорна рада»
Завдання: дібрати цитати до образів Кирила Тура та Петра Шраменка
08.05. 2024
Тема. «Чорна рада» - перший україномовний історичний роман-хроніка.
Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність
стилю. Динамічний інтригуючий сюжет. ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний
роман.
Завдання: скласти сюжетний ланцюжок роман «Чорна рада»
02.05. 2024
Тема. П. Куліш - відомий письменник, перший український професійний
літературний критик, перекладач, автор підручників для школи, українського
правопису. Вплив на П. Куліша ідей європейського просвітництва: «Українець у
Європі, європеєць в Україні». Романтична основа світогляду. Ентузіазм і
жертовність П. Куліша у громадській та культурницькій роботі на шляху
духовного відродження і культурного збагачення нації.
Завдання: прочитати або послухати аудіокнигу П. Куліша «Чорна рада»
01.05. 2024
Тема. Контрольна робота №5. Творчість Т. Шевченка
Завдання: записати хронологічну таблицю життя і творчості Пантелеймона
Куліша
25.04. 2024
Тема. Урок літератури рідного краю №3 Олеся Омельченко «Подорож
Шевченка» (збірка О. Омельченко «Вселюбов»)
Завдання: підготуватися до тестування за творчістю Т. Шевченка
24.04. 2024
Тема. Урок позакласного читання №3. Тарас Шевченко. «Назар Стодоля».
Завдання: підготувати інформацію про поетесу Придніпров’я Олесю
Омельченко
11.04. 2024
Тема. Підсумковий урок. Світова велич українського поета. Визначні діячі
світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів.
Шевченко та історико-культурний поступ України. Вшанування пам'яті поета в
Україні й за кордоном.
Завдання: прочитати п’єсу Шевченка «Назар Стодоля»
10.04. 2024
Тема. Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»).
Художня інтерпретація творів із Книги Псалмів, риси її національної
своєрідності у Т. Шевченка. Глибока смута пророка занепадом моральності,
неправедними діяннями «сильних світу», пригнічення люду новими,
внутрішніми «ворогами». Біблійні реалії в текстах творів. ТЛ: псалом.
Завдання: прочитати статтю «Молитовна сила поезії»на стор. 210, виразно
читати вірш «Злоначинающих спини» на стор. 211
04.04. 2024
Тема. Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з
нього. Риси автобіографізму в образі ліричного героя («Доля»).
Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на
землі («Росли укупочці, зросли.»). ТЛ: ліричний герой (поглиблено), лірична
медитація.
Завдання: вивчити напам’ять вірш Т. Шевченка «Доля» на стор. 204
03.04. 2024
Тема. Урок мовленнєвого розвитку №3. Усний твір-характеристика персонажа
поем «Катерина» і «Наймичка».
Завдання: опрацювати статтю підручника «Символічно-узагальнена версія
образу матері» на стор. 197
28.03. 2024
Тема. Еволюція жіночого образу. Реалістично-побутовий тип утілення теми
жіночої долі («Наймичка»).
Завдання: скласти порівняльну характеристику Катерини і Ганни27.03. 2024
Тема. «Вічна» тема матері й сина. Романтичний тип утілення теми жіночої
долі («Катерина»).
Завдання: прочитати поему «Наймичка»
21.03. 2024
Тема. Настроєві інтонації поеми (суперечка, пересторога, погроза, заклик
тощо). Проблематика твору. Тестування за ранніми творами Т. Шевченка та
творчістю «періоду трьох літ»
Завдання: прочитати поему «Катерина» стор. 188-191
20.03. 2024
Тема. «І мертвим, і живим, і ненарожденним...» Продовження теми
«землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української
еліти. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам'ятства та
байдужості до рідної мови. Критичний перегляд національної історії задля
перспективи її кращого майбутнього.
Завдання: вивчити напам’ять один з уривків посланія: 1) від слів «Схаменіться,
будьте люди…» до слів «Немудрі одурять» стор. 181; 2) від слів «Доборолась
Україна…» до слів «Веселого дому…» стор. 183
14.03. 2024
Тема. Узагальнена ідея поеми - неприйняття насильства, поневолення людей,
осуд загарбницьких воєн.
Проблематика поеми. Художні особливості твору, актуальність його.
Завдання: прочитати поему Т. Шевченка «І мертвим, і живим…» на стор. 180-
183
13.03. 2024
Тема. «Кавказ» - пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську
політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби.
Завдання: записати паспорт поеми Т. Шевченка «Кавказ»
07.03. 2024
Тема. Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої
особистості. Образ оповідача в поемі.
Завдання: прочитати поему «Кавказ» на стор. 177-178, виписати рядки поеми,
які можна сприймати як крилаті вислови
06.03. 2024
Тема. Національна проблематика періоду «Трьох літ». Поема («комедія»)
«Сон» і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом
«сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення.
Сатиричний характер поеми. ТЛ: гротеск, контраст, умовність
Завдання: вивчити напам’ять уривок з поеми «Сон» на стор. 173(від початку і до
слів «Витріщивши очі»)
22.02. 2024
Тема. Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова»,
«Тарасова ніч», «Гайдамаки»). Вісь неперервності історичного часу («До
Основ'яненка»). ТЛ: послання.
Завдання: прочитати статтю «Слово правди і боротьби» на стор. 169-170;
прочитати поему «Сон» і скласти план
21.02. 2024
Тема. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна»,
«Думи мої, думи мої.»).
Завдання: прочитати вірш «До Основ’яненка» (стор. 168-169), прочитати статтю
підручника на стор. 166-167
15.02. 2024
Тема. Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного
відродження в Україні.
Завдання: прочитати баладу «Причинна»
14.02. 2024
Тема. Контрольна робота №4. Творчість поетів-романтиків, М. Гоголя
(розгорнуті відповіді на запитання).
Завдання: опрацювати матеріал на стор. 163-165. До запропонованих дат
запишіть події життя Т. Г. Шевченка: 1814, 1829, 1831, 1838, 1840, 1847-1857,
1861
08.02. 2024
Тема. Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів
Тараса Бульби. Вплив творчості М. Гоголя на розвиток українського
письменства.
Завдання: підготуватися до контрольної роботи за творами поетів-романтиків
та М. В. Гоголя
07.02. 2024
Тема. Піднесено-героїчний образ головного героя - Тараса Бульби.
Завдання: скласти порівняльну характеристику Остапа й Андрія
01.02. 2024
Тема. Повість «Тарас Бульба» (переклад М. Садовського і М. Рильського, за
ред. І. Малковича). Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах повісті.
Завдання: скласти12 тестових питань за змістом поввісті «Тарас Бульба» на
(стор. 149-158)
31.01. 2024
Тема. Повість «Тарас Бульба» (переклад М. Садовського і М. Рильського, за
ред. І. Малковича). Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах повісті.
Завдання: написати план характеристики Тараса Бульби
25.01. 2024
Тема. Микола Гоголь. Творчість М. Гоголя, уродженця України, місце його
творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини
національного духу у творах прозаїка та драматурга. Українська історія та
фольклор як їх джерело.
Завдання: прочитати повість М. Гоголя «Тарас Бульба» на стор. 149-158 або
прослухати аудіокнигу за посиланням https://4read.org/766-taras-bulba.html
24.01. 2024
Тема. Євген Гребінка. Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як
уособлення життєвого шляху людини. Пісенна (романсова) лірика поета
українською та російською мовами («Ні, мамо, не можна нелюба любить»,
«Черные очи» та ін.). ТЛ: романс.
Завдання: записати паспорт вірша «Човен» на стор. 145-146
24.01. 2024
Тема. Євген Гребінка. Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як
уособлення життєвого шляху людини. Пісенна (романсова) лірика поета
українською та російською мовами («Ні, мамо, не можна нелюба любить»,
«Черные очи» та ін.). ТЛ: романс.
Завдання: записати паспорт вірша «Човен» на стор. 145-146
18.01. 2024
Тема. П. Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання. Засоби
романтичного зображення. Фольклорна основа твору.
Завдання: записати паспорт балади «Русалка» (стор. 142-143) П. Гулака-
Артемовського
17.01. 2024
Тема. Література українського романтизму (оглядово). Ідейно-художні
особливості романтизму. Зв'язок з ідеями Просвітництва, з національним рухом.
Осередки романтичного руху на Слобожанщині, Чернігівщині й Полтавщині, у
Західній Україні («Руська трійця»). Поети-романтики (Л. Боровиковський, П.
Гулак-Артемовський, Є. Гребінка, М. Костомаров, А. Метлинський, В. Забіла,
М. Петренко, О. Афанасьєв-Чужбинський, М. Шашкевич). Значення
романтизму для нового етапу розвитку слов'янських літератур. ТЛ: романтизм.
Завдання: за матеріалами стор. 134-139 написати дослідження за планом стор.
139 у розділі «Досліджуємо самостійно»
28.12. 2023
Тема. Урок літератури рідного краю №2. Ознайомлення з творчістю
письменників-земляків. В. Чемерис «Ольвія»
Завдання: прочитати і скласти паспорт твору Лесі Степовички «Монолог
Дмитра Яворницького»
27.12. 2023
Тема. Урок позакласного читання №2. Григорій Квітка-Основ'яненко.
«Салдацький патрет».
Завдання: прочитати п’єсу Т. Шевченка «Назар Стодоля»
21.12. 2023
Тема. Контрольна робота №3. Письмовий твір на одну з тем: «Народність поеми
І. Котляревського «Енеїда», «Новаторський характер п'єси І. Котляревського
«Наталка Полтавка», «"Маруся" Квітки-Основ'яненка: утвердження в
ідеалізованих образах високих морально-етичних якостей простої людини».
Завдання: закінчити роботу над твором
20.12. 2023
Тема. Урок мовленнєвого розвитку №2. Уведення власних описів в інтер'єр,
портрет, пейзаж повісті Г. Квітки-Основ'яненка «Маруся» (письмово).
Завдання: підготуватися до контрольного твору на одну з тем:
1)Народність поеми І. Котляревського «Енеїда»;
2)Новаторський характер п’єси І. Котляревського «Наталка Полтавка»;
3)»Маруся» Г. Квітки- Основ’яненка: утвердження в ідеалізованих образах
високих морально-етичних якостей простої людини.
14.12. 2023
Тема. Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні
твору. Інші персонажі повісті. П.Куліш про Г. Квітку.
Завдання: опрацювати статтю підручника «Персонажі повісті» на стор. 132
07.12. 2023
Тема. Наталка як уособлення найкращих рис української жінки. Гумористичні
засоби у творі. Роль і функція пісень у драмі.
Завдання: написати невеликий роздум «Який досвід я поклав/поклала у
скарбничку своєї мудрості, прочитавши п’єсу «Наталка Полтавка»
06.12. 2023
Тема. Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» - перший твір нової
української драматургії. її довготривале сценічне життя.
Завдання: дочитати п’єсу Котляревського «Наталка Полтавка» стор. 103-111,
скласти анкету Наталки (хто вона, де живе, її минуле, риси характеру)
30.11. 2023
Тема. Провідні проблеми і мотиви твору. Характеристика героїв поеми, образ
Енея.
Завдання: охарактеризувати Низа та Евріала (письмово)
29.11. 2023
Тема. Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії
на українську історію в поемі. Бурлескний гумор, народна українська мова.
Ствердження народної моралі (картини пекла). ТЛ: пародія, алюзія.
Завдання: прочитати статтю підручника «Мова, засоби гумору» на стор. 100-
101, записати визначення бурлеску, травестії, алюзії
16.11. 2023
Тема. Іван Котляревський. Творчість письменника - новий етап у розвитку
національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. «Енеїда».
Історія появи твору.
Завдання: прочитати поему «Енеїда» на стор. 79-95, переглянути мультфільму
за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=jotuVPej7V0
15.11. 2023
Тема. Контрольна робота №2. «Слово о полку Ігоревім», Творчість Г.
Сковороди (розгорнуті відповіді на запитання).
Завдання: виконати тестове завдання на стор. 72 № 13-17
09.11. 2023
Тема. Урок виразного читання №1. Виразне читання поезії Г. Сковороди
напам'ять.
Завдання: підготуватися до контрольної роботи за поемою «Слово о полку
Ігоревім» та творчістю Г. Сковороди.
08.11. 2023
Тема. «Всякому місту - звичай і права» (із «Саду Божественних пісень»). «De
libertate».
Завдання: вивчити напам’ять вірш Г. Сковороди «Всякому місту – звичай і
права» на стор. 66
02.11. 2023
Тема. Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітника, поета.
Його християнські морально-етичні ідеали. «Сад Божественних пісень», «Байки
Харківські», філософські трактати. Біблійна основа творчості Г. Сковороди та
його вчення про самопізнання і «сродну (споріднену) працю». Проповідування
житейської невибагливості, пошуку гармонії з собою і світом. Повчальний
характер і художні особливості збірки «Байки Харківські». «Бджола та
Шершень».
Завдання: записати паспорт байки «Бджола та Шершень» (стор. 69)
01.11. 2023
Тема. Урок позакласного читання №1. Вертеп як вид лялькового театрального
дійства.
Завдання: прочитати статтю «Барокова драматургія» на стор. 61-62; створити
карту пам’яті або схему за темою «Ренесанс і Бароко в українській літературі»
26.10. 2023
Тема. Українська література доби Ренесансу і доби Бароко. Розвиток
книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. Іван Вишенський, Іван
Величковський, Семен Климовський - видатні діячі української культури
(оглядово). Історико-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи
(Самовидця, Г. Граб'янки, С. Величка) та «Історію русів». ТЛ: Ренесанс,
Бароко.
Завдання: прочитати статтю «Барокова проза» на стор. 61 і дати письмові
відповіді на питання 1-5 до цієї статті
25.10. 2023
Тема. Поетичність образу Ярославни. Образ Руської (української) землі.
Фольклорні мотиви в поемі. Стилістичні засоби. Символічно-міфологічні
образи та значення їх.
Завдання: написати есе «Сучасні Ярославни»
19.10. 2023
Тема. Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму. Переклади й
переспіви «Слова…» у ХІХ-ХХ ст.
Завдання: дати відповідь на питання «Чи є похід князя Ігоря проти половців
палким бажанням захистити свою землю від ворогів чи прикладом гордині і
марнославства?»
18.10. 2023
Тема. «Слово о полку Ігоревім» - давньоруська пам;ятка, перлина українського
ліро-епосу. Історична основа твору. Особливості композиції. Роль пейзажу в
розгортанні сюжету. Питання авторства. ТЛ: ліро-епіка.
Завдання: скласти цитатний план поеми «Слово о полку Ігоревім»
05.10. 2023
Тема. Пам'ятки оригінальної літератури княжої Руси-України. Літописи як
історико-художні твори. «Повість минулих літ». «Поученіє Володимира
Мономаха», Києво-Печерський патерик. ТЛ: літописи.
Завдання: дати повні письмові відповіді на питання 1-5 стор. 45
04.10. 2023
Тема. Контрольна робота №1. Родинно-побутові пісні. Українські народні
балади. Біблія (тестування).
Завдання: прочитати статтю підручника «Повість временних літ» - перший
український літопис» на стор. 42, написати конспект прочитаного
28.09. 2023
27.09. 2023
Огієнко, І. Хоменко). Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у
світовій та українській літературах.
ТЛ: притча (повторення й поглиблення).
Завдання: прочитати статтю підручника на стор. 40 «Біблія і література»,
підготувати розповідь про 1 біблійний образ чи мотив в європейському чи
українському мистецтві (література, живопис, скульптура, архітектура, кіно)
21.09. 2023
Тема. Українська середньовічна література ХІ-ХУ ст. Розвиток писемності
після хрещення Руси-України (988 р.). Найдавніші рукописні книги Київської
Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава). Перекладна література.
Біблія (фрагменти). Легенди про Вавилонську вежу, про Мойсея.
Завдання: прочитати статті підручника на стор. 34-35
20.09. 2023
Тема. Урок мовленнєвого розвитку №1. Усний твір на одну з тем: «Моральні
норми і щирі почуття, відображені в родинно-побутових піснях українців»,
«Українські балади - перлини усної народної творчості».
Завдання: прочитати статтю на стор. 32-33, виконати клоуз-тест (списати і
додати пропущені слова)
1.Зародження давньої літератури пов’язане з…
2. Церковнослов’янська мова прийшла з …
3. Книжна українська мова виникла внаслідок …
4.У Софійському соборі переклали …
5. Справжні осередки писемності ХІ-ХV століття – це…
6. Найдавніші українські книги – це…
14.09. 2023
Тема. Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить».
Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад.
Класифікація балад. ТЛ: балада.
Завдання: виконати тестові завдання № 7,8 на стор. 30
13.09. 2023
Тема. «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько» (на вибір), «Ой під
вишнею, під черешнею». Виразне читання родинно-побутових пісень.
Завдання: Прочитати статтю «Значення пісень про кохання» на стор. 13, дати
письмові розгорнуті відповіді на питання 1-3 на стор. 13
07.09.2023
Тема. Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського
фольклору (повторення й узагальнення вивченого). Види родинно-побутових
пісень (про кохання, про сімейне життя, жартівливі). Культ романтизованих
почуттів, сентиментальний пафос, традиційна символіка. «Місяць на небі,
зіроньки сяють».
Завдання: вивчити напам’ять пісню «Місяць на небі» стор. 16
06.09.2023
Тема. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча
індивідуальність митця.
Завдання: прочитати статтю підручника «Жанрове розмаїття фольклору» на
стор. 11 і створити карту розуму за прочитаним матеріалом