Зарубіжна література 9


16.05.2024.


Тема. Рей Дуглас Бредбері «451 градус за Фаренгейтом». Натовп і влада.

Сторінки 281-288, дати відповіді на питання.


14.05.2024.


Тема. Рей Дуглас Бредбері «451 градус за Фаренгейтом». Тема знецінення

культури. Провідні мотиви твору – книги(читання), пожежі, тотального

контролю, інакомислення.

Сторінки 277-280, стислий переказ.


09.05.2024.


Тема. Рей Дуглас Бредбері «451 градус за Фаренгейтом». Тривога за

майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451 градус за Фарингейтом».

Сторінки 273-277, записати план.



07.05.2024.


Тема. Позакласне читання №3. Е.М. Ремарк «Три товариші».

Переглянути відео урок.


02.05.2024.


Тема. Шолом - Алейхем «Тев’є - молочар». Народний гумор у творі.

Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.

Переглянути відео урок.



30.04.2024.


Тема. Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Образ Тев’є-молочара.

Записати характеристику образу Тев’є-молочара.


25.04.2024.


Тема. Шолом - Алейхем «Тев’є - молочар»: філософські проблеми твору.

Образна система твору.

Переглянути відео урок.


23.04.2024.


Тема. Література ХХ-ХХІ століття. Шолом-Алейхем (1859-1916). «Тев’є-

молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і

народу на межі ХІХ-ХХ століття. Шолом-Алейхем і Україна.


Записати план.


11.04.2024.


Тема. Контрольна робота №5 з теми «Нові тенденції у драматургії кінця

ХІХ – початку ХХ століття». Тести.

Виконати тести.


09.04.2024.


Тема. Розвиток мовлення (п) №4. Складання анкети головного героя або

Інсценізація твору ( за вивченими творами Г. Ібсена, Б. Шоу.


Записати анкету.


04.04.2024.


Тема. Бернард Шоу «Пігмаліон». Ідея «одухотворення» людини й життя

засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

Сторінки 266-271, дати відповіді на питання.



02.04.2024.


Тема. Бернард Шоу «Пігмаліон». Динаміка образу Елізи Дулітл.

Сторінки 263-266, записати план.


28.03.2024.


Тема. Бернард Шоу «Пігмаліон». Утілення драматичних творів Б.Шоу в

театрі , кіно.

Сторінки 257-262, стислий переказ.



26.03.2024.


Тема. Бернард Шоу (1856-1950). Особливості світогляду Б.Шоу.


Сторінки 253-256, записати план.


21.03.2024.


Тема. Генрік Ібсен «Ляльковий дім». Композиція п'єси. Образна система.

Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

Сторінки 245-252, аналіз твору.



19.03.2024.


Тема. Генрік Ібсен «Ляльковий дім». Образ Нори.


Сторінки 241-245, записати характеристику образу Нори.


14.03.2024.


Тема. «Ляльковий дім» як соціально - психологічна драма. Сюжет.

Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії.

Сторінки 237-241, дати відповіді на питання.



12.03.2024.


Тема. «Стара» та «нова драма». Зміни драматургії кінця ХІХ – початку ХХ

ст.. Генрік Ібсен (1828-1906). Роль Г.Ібсена в розвитку світової драматургії

( ібсенізм ), його новаторство.


Сторінки 233-237, записати план.


07.03.2024.


Тема. Контрольна робота №4 з теми «Реалізм» .

Виконати тести.


05.03.2024.


Тема. М.В.Гоголь «Шинель». Трактування фіналу. Авторська позиція

Сторінки 225-231, дати відповіді на питання.


22.02.2024.


Тема. М. В. Гоголь «Шинель». Духовне знецінення й занепад особистості в

умовах антигуманного суспільства. Критичний пафос твору .

Сторінки 220- 225, записати план.


20.02.2024.


Тема. М.В.Гоголь «Шинель». Особливості сюжету і композиції твору.

Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору.


Сторінки 215-220, дати відповіді на питання.


15.02.2024.


Тема. М. В. Гоголь «Ревізор». Критика суспільства. Специфіка художнього

конфлікту й жанру п’єси.

Сторінки 213- 216, записати план.



13.02.2024.


Тема. М.В.Гоголь «Ревізор». Образи персонажів як відображення

аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад.

Сторінки 208-213,стислий переказ.


08.02.2024.


Тема. Микола Васильович Гоголь (1809-1852). Зрілий етап життя і

творчості митця. «Ревізор». Творча історія п’єси.

Сторінки 204- 208, записати план.


06.02.2024.


Тема. Контрольний твір «Що в житті найголовніше».

Записати твір.


01.02.2024.


Тема. Жіночі образи повісті Оноре де Бальзака «Гобсек».

Сторінки 196- 200, записати план.



30.01.2024.


Тема. Оноре де Бальзак «Гобсек». Образу Гобсека ( портрет, психологічна

деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя).


Сторінки 181-186, записати характеристику образу Гобсека.


25.01.2024.


Тема. Оноре де Бальзак «Гобсек». Багатогранність образу Гобсека, засоби

його створення.

Сторінки 187-190, дати відповіді на питання.


23.01.2024.


Тема. Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія написання, художня

структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі

«Людської комедії» . Сюжетно-композиційні особливості твору.

Сторінки 181-186, записати план.


28.12.2023.


Тема. Контрольна робота №3. Письмовий твір «Мої роздуми над романом

Шарлотта Бронте «Джейн Ейр».

Записати твір.



25.12.2023.

Тема. Розвиток мовлення №2. Дискусія «Дитинство, дорослішання, пошук

свого шляху та подолання перешкод».

Записати цитатний план.


21.12.2023.


Тема. Позакласне читання №2. Тема кохання у романі Джейн Остін

«Гордість і упередження».

Переглянути відео урок, записати план.

.

18.12.2023.

Тема. Ш.Бронте «Джейн Ейр». Достовірність зображення середовища,

реалістичні деталі.

Записати цитатний план.


14.12.2023.


Тема. Шарлотта Бронте. «Джейн Ейр». Тема кохання у творі ( Джейн Ейр

– Едвард Рочестер).

Переглянути відео урок, записати план.


11.12.2023.

Тема. Ш.Бронте «Джейн Ейр». Історія сироти Джейн Ейр на тлі

суспільства. Романтичні мрії Джейн Ейр і сувора реальність.

Записати характеристику образу Джейн.


07.12.2023.

Тема. Шарлотта Бронте(1816-1855). «Джейн Ейр».

Переглянути відео урок.


04.12.2023.

Тема. Контрольна робота №2 з теми «Романтизм».

Виконати тести.

1. В якій країні народився Г.Гейне: а) в Шотландії; б) в Німеччині; в) в

Франції; г) в Англії.

2. Яку науку вивчав Г.Гейне у торговій фірмі свого дядька в Гамбурзі? А)

філософію; б) літературу; в) комерцію; г) дипломатію.

3. Яку назву має збірка ранньої лірики Г.Гейне, яка зробила його відомим в

усій Європі ? а) «Книга книг»; б) «Книга пісень»; в) «Пісні про кохання»;

г) «Коханій».

4. Як назвав Г.Гейне останні роки свого життя? а) найвищим розквітом; б)

періодом думки; в) матрацною могилою.

5. Г.Гейне бажав , щоб його поховали: а) возвеличуючи; б) читаючи його

вірші; в) без промов.

6. Джордж Байрон народився … а) у Лондоні; б) у Парижі; в) у Ноттінгемі.

7. Дж.Байрон отримав титул лорда,бо … а) отримав від дружини; б)

успадкував від діда; в) виборов на виборах.

8. Систему освіти Дж.Байрон здобув … а) в Харроу; б) в Лондоні; в)

Ноттінгемі.

9. У 1805 році Дж.Байрон став студентом університету … а) Берлінського;

б) Кембриджського; в) Боннського.

10. Подорож Байрона країнами Південної Європи та Близького Сходу (1809)

стала … а) символом романтизму; б) втіленням мрії матері; в) законом

життя.

11. Байрон став відомим після … а) виходу збірки; б) виступу в палаті лордів;

в) дуелі з Муром.

12. Українська дослідниця творчості Байрона – це … а) Марко Вовчок; б)

Соломія Павличко; в) Леся Українка.

13. Кому Мазепа розповідає пригоду зі своєї молодості: а) Карлу XII; б)

Петру І; в) Пилипу Орлику.

14. Із яким древнім полководцем Карл порівнює Мазепу? а) із Пірром; б) з

Олександром Македонським; із Даррієм.

15. Юний паж Мазепа закохався в дружину: а) барона; б) князя; в) графа.

16. Романтизм – це …


30.11.2023.


Тема. Позакласне читання №1. Дж. Байрон «Паломництво Чайльд

Гарольда».

Переглянути відео урок.


27.11.2023.

Тема. Дж. Байрон «Мазепа». Правда та вигадка в поемі. Зображення образу

Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно.

Сторінки 71-75, записати цитатний план.


16.11.2023.

Тема. Українська тема в поемі Дж. Байрона «Мазепа». Специфіка

зображення образу гетьмана в творі: монолог героя,романтичний пейзаж

як засіб увиразнення образу, динаміка образу.

Сторінки 71-73, записати цитатний план.


13.11.2023.

Тема. Дж. Байрон «Мій дух як ніч…». Фольклорні й біблійні мотиви у

віршах Дж. Г.Н.Байрона.

Сторінки 67-70, записати цитатний план.


09.11.2023.


Тема. Джордж Гордон Ноел Байрон (1788-1824). «Хотів би жити знов у

горах…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі.

Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета.

Сторінки 62-66, записати план.



06.11.2023.

Тема. Г.Гейне «Книга пісень». «Коли розлучається двоє…», «На півночі

кедр одинокий…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця.

Особливості поетичної мови творів.

Сторінки 60-62, зробити аналіз віршів.


02.11.2023.


Тема. Образ ліричного героя в збірці Г.Гейне «Книга пісень», фольклорні

елементи ( образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні ). «Не знаю, що

стало зі мною…»

Сторінки 60-62, вивчити напам’ять «Не знаю, що стало зі мною…».



30.10.2023.

Тема. Генріх Гейне (1797-1856). Специфіка німецького романтизму у

творчості Г.Гейне «Книга пісень». Особливості композиції збірки.

Сторінки 55-59, записати план.


26.10.2023.


Тема. Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму.

Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві.

Романтизм у різних країнах.

Сторінки 51-55, записати план.



23.10.2023.

Тема. Розвиток мовлення(п). Твір-есе «Україна в Європі».

Записати твір-есе.


19.10.2023.


Тема. Контрольна робота №1 за темами «Вступ. Просвітництво.»

Виконати тести.

1. Провідні ідеї Просвітництва… а) освічений монарх, розум, просвіта

змінює світ; б) мистецтво навчає,протиставлення природи і цивілізації,

ідеї правлять світом.

2. Яку ще назву має доба Просвітництва: а) Просвіта; б) Доба Розуму; в)

Освіта.

3. Як Гуллівер опинився на острові ліліпутів? А) через корабельну аварію;

б) через аварію літака; в) через автомобільну аварію.

4. Як ліліпути перевезли Гуллівера до старовинного храму? А) на дерев’яній

платформі; б) перетягували його сонного на мотузках; в) використали

2000 коней і підвод.

5. Як Гуллівер повернувся додому? А) на своєму кораблі; б) його знайшли

рятувальники; в) йому вдалося втекти від Блефуску.

6. За жанром «Мандри Лемюеля Гуллівера» - це … а)пригодницький роман;

б) філософсько-пригодницький роман; в) роман-фентезі.

7. Від чийого імені ведеться оповідь у творі «Мандри Лемюеля Гуллівера»?

а) автора; б) імператора; в) Гуллівера.

8. Чому Гуллівер не зміг піднятися після того, як опритомнів? А) був

прив’язаний мотузками; б) був обмотаний скетчем; в) був прибитий

цвяхами.

9. За освітою Гуллівер був … а) лікарем; б) учителем; в) юристом.

10. Як називалась країна з якою воювали ліліпути? А) Блофуску; б)

Блефуску; в) Бліфуску.

11. Як у Ліліпутії отримують високу посаду? А) у кого вищий підбор; б) хто

має вищу освіту; в) хто вище підстрибне на канаті.

12. Поезія, яка стала гімном Євросоюзу, була написана … а) Й.В.Гете; б)

Й.К.Ф.Шиллером; в) Дж.Сфівтом.


13. Тема балади «Вільшаний король» Й.В.Гете … а) страх людини перед

таємничими силами природи; б) відповідальність людини за втручання у

світ природи; в) віра людини про силу природи.

14. Ф.Шиллер – представник літературної епохи … а) Відродження; б)

Просвітництва; в) Класицизму.

15. У якій країні народилось Просвітництво? А) в Англії; б) у Японії; в) в

Італії.

16. Головна ідея «Мандрів Лемюеля Гуллівера» - це … а) ідея

свободолюбства; б) ідея важливості подорожей; в) ідея критики вищих

кіл влади Англії.

17. Які два мотиви звучать у поезії «Травнева пісня» … а) милування

весняною природою; б) історія пісні; в) любовні переживання; г) легенда.

18. «Вільшаний король» за жанром – це … а) поема;б) роман; в) ода; г)

балада.

19. Образ Прометея прийшов у світову літературу з … а) давніх легенд; б)

давніх казок; в) давніх міфів.

20. Головна мета Прометея … а) навчити людей різних професій; б) створити

людей вільними; в) навчити людей самостійності.

21. Жанр «Травневої пісні» - це … а)поема; б) балада; в) елегія; г) ода.



16.10.2023.

Тема. Ода «До радості» Й.К.Ф.Шиллера. Пафос твору, який став гімном

Євросоюзу.

Опрацювати матеріал стор.34-38, записати аналіз оди.



05.10.2023.

Тема.

Тема. Й.К.Ф. Шиллер (1795-1805). «До радості». Просвітницька ідея

об’єднання людства в оді «До радості».

Стор.34-38, вивчити напам’ять оду.


02.10.2023.

Тема. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї»

Й.В.Гете. Образ Прометея.

Опрацювати матеріал стор.44-45, записати план.


28.09.2023.

Тема.

Тема. Нове розуміння природи в ліриці Й.В.Гете. Міфологічний зміст

образів вірша «Вільшаний король».

Записати цитатний план стор.45-48.



25.09.2023.

Тема. Йоганн Вольфганг Гете(1749-1832). Роль Й.В.Гете в історії

Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій

пісні» Й.В.Гете.

Опрацювати матеріал стор.38-43, записати план.


21.09.2023.

Тема. Жанрова своєрідність роману Дж.Свіфта «Мандри Лемюеля

Гуллівера». Засоби комічного. Езопова мова.

Записати цитатний план стор.31-33.


18.09.2023.

Тема. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини у творі Дж.

Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера».

Опрацювати матеріал стор.25-29, записати характеристику образу Гуллівера.


14.09.2023.


Тема. Просвітницькі ідеї у творі Дж.Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера».

Записати цитатний план стор.18-25.


11.09.2023.

Тема. Джонатан Свіфт (1667-1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера». Історія

написання твору.

Опрацювати матеріал стор.13-18, записати план.


07.09.2023.

Тема. Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на

літературу та культуру доби. Художні напрями.

Записати цитатний план стор.9-12.



04.09.2023.

Тема. Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі.

Опрацювати матеріал стор.5-7, записати план.