Хімія 9

 

17.05.2024. 


 Тема: Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу.                       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=z9KdF1JhLfk – відео.      

§ 39 ст. 131-136 опрацювати, ст. 136 запитання 7 виконати письмово.



16.05.2024. 


Тема:Значення хімії в житті суспільства.                       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=bf2maxJACuo&t=7s – відео.                                              

§ 40 ст.136-140  опрацювати, виконати письмово повідомлення «Роль хімії в житті людини».


10.05.2024. 


 Тема: Багатоманітність речовини.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=0C7Fvayne_g&t=36s  -  відео.

Завдання: підготувати повідомлення «Багатоманітність речовин, їх значення»,  виконати письмово.



09.05.2024. 


Тема:         Тематичне оцінювання. Узагальнення знань. (розрахункові задачі)                  

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/test/povtorennya-rozv-yazuvannya-rozrahunkovih-zadach-2247046.html - тест.

Виконати тест за посиланням, відправити звіт  у вигляді скріншота результатів тестування та розв’язати письмово задачі:

 1. Обчисліть, які маси магній сульфату та калій гідроксиду треба взяти, щоб отримати 11,6 г магній гідроксиду.

2. Залізо масою 5.6 г повністю повністю прореагувало із розчином сульфатної кислоти. Обчисліть об′єм водню при н.у., що виділиться.

3. Обчисліть кількість речовини магнію, що вступить у реакцію з хлоридною кислотою кількістю речовини 4 моль.        

4. Під час повного згоряння етену утворився карбон (ІV) оксид об’ємом 120 л (н. у.). Обчисліть об’єми реагентів. 


03.05.2024. 


Тема:         Розв’язування розрахункових задач.          

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=G2V3jW6Gz6I&t=49s – відео.                                              

Розв’язати задачі:

1.     Визначити масову частку речовини у розчині одержану змішуванням 50 г кухонної солі та 50 г води?

2.     Змішали 250 мл води та 25 г питної соди. Яка масова частка питної соди в одержаному розчині?

3.     Визначити масу кальцій броміду в 100 мл 4% розчину (густина кальці броміду становить 1,01 г/мл)?

4.     Визначити масову частку речовини у розчині одержану змішуванням 10 г цукру та 20 моль води?



 02.05.2024. 


Тема: Презентація навчальних проектів.

Теми навчальних проектів:

1.                Хімічний склад жувальних гумок.

https://docs.google.com/presentation/d/1OzdAgpJ0wdjypuZ41KwEVwyU2gijyVaJ/edit#slide=id.p1

2.                Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.

3.                Друге життя паперу.

Вибрати одну (із запропонованих) на власний вибір учня тему і підготувати у формі презентації.

                                                    


26.04.2024.


Тема: Розв’язування розрахункових задач.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Exz9rAS-tlM – відео.       

Розв’язати письмово задачі:

1.Обчислити, який об’єм кисню потрібний для спалювання 10 м3 етану.

2. Змішали 200 мл ацетилену і 600 мл кисню. Суміш газів підпалили. Чи залишиться після реакції один з реагентів? У разі позитивної відповіді обчислити об’єм залишку цієї речовини, вважаючи, що температура і тиск до і після реакції були однаковими.

3. Знайти формулу газуватого вуглеводню, якщо при повному згорянні 100 мл цієї сполуки утворюється 500 мл вуглекислого газу і 600 мл водяної пари (об’єми відповідають однаковим умовам).




 25.04.2024


Тема:         Презентація навчальних проектів.              

Теми навчальних проектів:

1.     Хімічний склад жувальних гумок.

https://docs.google.com/presentation/d/1OzdAgpJ0wdjypuZ41KwEVwyU2gijyVaJ/edit#slide=id.p1

2.     Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.

3.     Друге життя паперу.

Вибрати одну (із запропонованих) на власний вибір учня тему і підготувати у формі презентації.

 


12.04.2024. 


Тема:         Контрольна робота 2 з теми «Початкові поняття про органічні сполуки».                    

Виконати варіант контрольної роботи 2:

Варіант

І рівень (3 бали; за кожне завдання – 0,5 бала)

У завданнях 1 – 6 виберіть одну правильну відповідь

1. До складу спиртів входить функціональна група:

А альдегідна;       Б гідроксильна;    В карбоксильна;   Г аміногрупа.

2. Молекулярна формула етанолу:

А СН4;      Б СН3ОН;      В С2Н5ОН;   Г СН3СООН.

3. Якісною реакцією на крохмаль є його взаємодія з:

А водою;    Б купрум(ІІ) гідроксидом;     В йодом;    Г індикатором.

4. Молекула білка складається з:

А залишків глюкози;                                      Б залишків амілози; 

В залишків вищих карбонових  кислот;   Г залишків амінокислот.

5.  Насиченою вищою карбоновою кислотою є:

А олеїнова;    Б стеаринова;    В оцтова;   Г пропанова.

6. Метиловий оранжевий змінює своє забарвлення у розчині етанової кислоти на:

А   жовте;    Б червоне;   В рожеве;   Г синє.

ІІ рівень (3 бали; за кожне завдання – 1 бал)

7. Установіть відповідність між речовиною та її фізичними властивостями:

Речовина  Фізичні властивості

1 етанол;                            А безбарвна рідина з різким запахом;

2етанова кислота;             Б газувата речовина з слабким фруктовим запахом,

3 глюкоза;                              малорозчинна у воді;

4  жир.В безбарвна рідина з «спиртовим» запахом;

Г біла тверда речовина, добре розчинна у воді, має солодкий смак;

Д нерозчинна у воді речовина, але добре розчинна у органічних             розчинниках (бензині, гасі тощо).     

8.  Установіть відповідність між речовиною та її використанням:

Речовина Використання

1  оцтова кислота;                       А для виробництва мила, гліцерину, оліфи;

2  сахароза;                                   Б для виробництва паперу, картону, тканин;

3  жир;               В для виробництва каучуку, гуми, скла;

целюлоза.                                  Г для виробництва кондитерських виробів, напоїв, варення;

Д для виробництва штучних волокон, як консервант, для приготування їжі.

9. Вставте пропущені слова:

Рідкі жири переважно ….. походження, до їх складу входять залишки ….. вищих карбонових кислот.

ІІІ рівень(3 бали;за кожне завдання – 1 бал)

10. Напишіть структурну формулу:

а) етанолу;          б) оцтової кислоти.

11. Напишіть молекулярну формулу:

а) глюкози;    б) крохмалю;    в) аміноетанової кислоти.

12. Складіть рівняння реакцій:

а) між етановою кислотою та магнієм;            б) горіння етанолу.

ІV рівень(3 бали;за кожне завдання  – 1,5 бала)

Розв’яжіть задачі

13. Обчисліть об’єм кисню, що необхідний для повного згоряння 20 л етину.

14. Обчисліть масу солі, що утвориться в результаті взаємодії 180 г оцтової кислоти з натрій карбонатом.



 11.04.2024. 


 Тема:         Розв’язування завдань.               

Виконати письмово завдання:

1. До складу карбонових кислот входить функціональна група:

А карбоксильна;        Б гідроксильна;        В альдегідна;  Г аміногрупа.

2. Молекулярна формула метанолу:

А СН4;        Б СН3ОН;       В С2Н5ОН;    Г СН3СООН.

3. Якісною реакцією на гліцерол є його взаємодія з:

А йодом;    Б купрум(ІІ) гідроксидом;     В водою;    Г індикатором.

4. Денатурація – це втрата білком своєї:

А первинної структури;  Б вторинної структури;  

В третинної структури;   Г четвертинної структури.

5.  Ненасиченою вищою карбоновою кислотою є:

А олеїнова;    Б стеаринова;    В оцтова;   Г пропанова.

6. Лакмус змінює своє забарвлення у розчині етанової кислоти на:

А   жовте;    Б червоне;   В рожеве;   Г синє.

7. Установіть відповідність між речовиною та її використанням:

Речовина                                                                  Використання

1  глюкоза;     А для виробництва зубних паст, косметичних кремів, ліків;

2  гліцерол;    Б сировина для кондитерської промисловості, для добування аскорбінової

3  етанол;           кислоти, в медицині;

4  крохмаль.   В для виробництва паперу, клеїв, для приготування страв;

                         Г для виробництва штучних волокон, як консервант, для приготування їжі;

8. Складіть рівняння реакцій:

а) між етановою кислотою та натрій гідроксидом;            б) між етанолом та киснем.

9. На повне згоряння метанолу витратилось 25 л кисню. Який об’єм вуглекислого газу при цьому утвориться (умови (температура, тиск) до і після реакції однакові)?


05.04.2024.


Тема: Захист довкілля від стійких органічних забруднень.                          

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=fRPoxhr0kLE&t=8s – відео (захист довкілля)  

§ 38 повторити, ст. 130 завдання 6,7 виконати письмово.


04.04.2024. 


 Тема: Природні і синтетичні органічні сполуки.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=Z4ae3jz4-A4&t=3s – відео (органічні сполуки)      

§ 38 ст. 127-129 опрацювати, ст. 129 завдання 1,3, ст. 130 завдання 5 виконати письмово.

 

04.04.2024. Фізика 8. Тема: Контрольна робота 2  з теми «З'єднання провідників. Робота та потужність струму. Електричний струм у різних середовищах»»

Виконати письмово варіант к онтрольної роботи 2:

Варіант

1. Позначте одиницю вимірювання електричного опору В СІ

А

А

В

Ом

Б

В

Г

Ом*м

2. Позначте формулу для визначення сили струму

А

В

Б

Г

3. Позначте прилад для вимірювання сили струму

А

Омметр

В

Вольтметр

Б

Амперметр

Г

Барометр

4. Процес розчинення солі у воді називається:

а) електроліз;

б) електролітична дисоціація;

в) електроліт.

5. Щоб покрити поверхню виробу потрібним металом, використовують:

а) рафінування;

б) гальванопластику;

в) гальваностегію.

6. Різке зростання сили струму в колі є причиною

а) надпровідності;

б) рекомбінації;

в) короткого замикання.

7. Встановіть відповідність між прізвищем вченого-фізика та фізичною величиною, одиниці вимірювання  якої названі його іменем

А

Кулон

1

Електричнанапруга

Б

Ампер

2

Електричний заряд

В

Вольт

3

Питомийопір

Г

Ампер

4

Сила струму

 

 

5

Електричнийопір

8. Встанови відповідність між середовищем та носієм електричного струму в ньому

А

метали

1

Вільні електрони і йони

Б

електроліти

2

Нейтральні атоми і молекули

В

гази

3

Тільки вільні електрони

 

 

4

Тільки йони

9. Заповніть порожні клітинки в таблиці

Фізична величина

Символ для позначення

Одиниця

Формула для визначення

Сила струму

 

 

 

 

 

Вольт

 

 

R

 

 

10. Через поперечний переріз  нитки  розжарення  електролампочки  за 20 хв  пройшло  240 Кл електрики. Визначте силу струму в лампочці.

11. При напрузі  360  В у лампочці проходить струм  0,28 А, який опір нитки розжарювання лампочки?

12. Зобразіть електричне коло, яке складається з джерела струму, ключа, лампочки, амперметра та вольтметра.

 

29.03.2024. 


Тема: Тематичне оцінювання. Узагальнення знань вивчених тем. Завдання.             

Виконати завдання:

1. Глюкоза належить до:

а) трисахаридів;  б) дисахаридів;

в) моносахаридів г) полісахаридів.

2. Записати визнаення  молярної маси сахарози:

3. Виберіть  нуклеїнову кислоту:

а) аміноетанова б) ДНК в) етанова г) стеаринова.

 4Укажіть вуглевод, що міститься в зернах пшениці:

а) фруктоза;  б) крохмаль в) целлюлоза;  г) сахароза.

5. Виберіть  хімічні властивості характерні амінокислотам: 

а) реагують з кислотами;

б) гідрування; 

в)  реагують з лугами;  

г)  гідроліз; 

д)  реагують між собою;

е)  відновлення.

6. Виписати  ознаки, що характеризують білок:

 при високій температурі – денатурують;

 невелика молекулярна масса;

утворені нуклеїновими кислотами;

належать до спиртів;

 велика молекулярна масса;

 утворюються з амінокислот.

7. Записати рівняння реакції  за схемою:

Н2О + СО2 −світло→ ? + ?.

8. Записати рівняння реакції  за схемою: С6Н12О6 − ферменти → ? + ?.

9. Записати та вказати суму всіх коефіцієнтів у рівнянні реакції горіння сахарози.

10. Записати та вказати суму коефіцієнтів у правій частині рівняння аміноетанової кислоти та калій гідроксиду:

11Обчисліть кількість речовини хлоретанової кислоти при взаємодії якої з амоніаком утвориться аміноетанова кислота масою 150 г?

 12.Обчисліть об'єм вуглекислого газу, що використають рослини у процесі фотосинтезу. Якщо в результаті цього процесу утворилась глюкоза масою 720 г?      


   28.03.2024. 


 Тема:  Розв’язування розрахункових задач.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=pXfxM_9y7l4 – відео.      

Виконати письмово розв’язки задач:

1.Яку масу солі необхідно розчинити у 150 г води, щоб отримати 20% розчин?

2. В якому об'ємі води необхідно розчинити 25 г солі, щоб отримати розчин з масовою часткою 6,25%?

3. Необхідно приготувати 300см3 15%-ного розчину хлориду натрію (ρ=1,08г/см3).Скільки г солі та води необхідно взяти?

4. Яку масу речовини сульфату натрію необхідно розчинити у 1моль води, щоб добути % розчин?




 22.03.2024. 


. Тема: Білки: склад і будова. Біологічна роль амінокислот і білків.                                   

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=kfeIvrpwwtA&t=6s – відео (білки), https://www.youtube.com/watch?v=sKz7XTap_9w&t=10s – відео(будова і біологічна роль білків)                                    

§ 36,37 ст. 122-127 опрацювати, ст. 125 завдання 1,6; ст. 127 завдання 1,5 виконати письмово.


21.03.2024. 


 Тема: Практична робота 4. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.                            

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=DChujscyEWY&t=905s – відео до практичної роботи 4 та  виконати письмово за зразком:

Практична робота 4. 

Тема. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.

Мета: шляхом дослідження дослідити, які органічні сполуки містяться у харчових продуктах.

Обладнання: відео.

Хід роботи

1.     Виявлення крохмалю у продуктах харчування. (заповнити таблицю)

Номер пробірки

Зразки продуктів

Забарвлення

Наявність крохмалю

1.

Картопля

 

 

2.

Морква

 

 

3.

Яблуко

 

 

4.

Капуста

 

 

5.

Борошно

 

 

6.

Кефір

 

 

7.

Сметана

 

 

8.

Ковбаса

 

 

9.

Рис

 

 

Висновок: (описати хід досліду та результати)

2.     Виявлення глюкози у фруктах. (заповнити таблицю)

Зразок продукту

Забарвлення

Наявність глюкози

Виноградний сік

 

 

Висновок: (описати хід досліду та результати)

3.     Визначення значення  рН у продуктах. (заповнити таблицю)

Номер пробірки

Зразки продуктів

Забарвлення

Значення рН,середовище

1.

Фруктовий сік

 

 

2.

Кефір

 

 

Висновок: (описати хід досліду та результати)

Загальний висновок: (підвести підсумок досліджень та їх значення)


 15.03.2024. 


 Тема:         Крохмаль та целюлоза: склад, властивості

, поширеність у природі. Лабораторні досліди 14,15. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру). Взаємодія крохмалю з йодом.               

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=AiE7i0fZV7w – відео (крохмаль та целюлоза)       

§ 34,35 ст. 118-122 опрацювати, ст. 122 завдання 4,5; лабораторні дослідження 14,15 за зразком виконати письмово:

Лабораторний дослід 14.

Тема. Відношення крохмалю до води (розчинність, утворення клейстеру).

Обладнання: відео https://www.youtube.com/watch?v=-kvkDhGJJDI&t=20s 

Хід роботи

1.     Визначення розчинності крохмалю у воді.

Дослід: (описати послідовність взаємодії речовин)

Спостереження: (вказати результат  взаємодії)

2.     Приготування крохмального клейстеру.

Дослід: (описати послідовність взаємодії речовин)

Спостереження: (вказати результат  взаємодії)

Лабораторний дослід 15.

Тема. Взаємодія крохмалю з йодом.  

Обладнання: відео https://www.youtube.com/watch?v=Ijfb5WEwxtY&t=16s

Дослід: (описати послідовність взаємодії речовин)

Спостереження: (вказати результат  взаємодії)

Висновок: (зазначити: як відноситься крохмаль до води?; як взаємодіє крохмаль з водою?)


 14.03.2024. 


 Тема: Вуглеводи. Глюкоза та сахароза: склад, властивості, поширеність у природі. Лабораторний дослід 13. Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.                                 

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=muhHCpxj5NY – відео.   

§ 32, 33 ст. опрацювати, виконати письмово лабораторний дослід за зразком:

Лабораторний дослід 13.

Тема. Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.

Обладнання: підручник, відео (https://www.youtube.com/watch?v=cPW_SaAtQgU&t=87s)

Хід роботи

1.     Дослід. ( Описати послідовність дій досліду взаємодії глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом. Вказати свої спостереження.)

Опис:

Спостереження:

2.     Рівняння реакцій. (записати:  рівняння реакції (1) утворення купрум (ІІ) гідрооксиду, зазначити колір осаду; вказати (2), колір утвореного розчину.)

1.

2.

Висновок: (зазначити формулу глюкози та особливості будови у зв’язку з її хімічними властивостями)


08.03.2024.


 Тема: Жири: склад, властивості, біологічна роль.

 Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=OeVlTWViLFA&t=3s – відео.

§ 31 ст.110-113  опрацювати, ст. 113 завдання 2,3,5 виконати письмово.


07.03.2024.


Тема: Поняття про вищі карбонові кислоти. Мило, його склад та мийна дія.                                

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=UOVf375OWzk&t=4s – відео.                                              

§ 30 ст. 106-108 опрацювати, ст. 109 завдання 10,11,15  виконати письмово.


 23.02.2024. 


Тема:         Практична робота 3. Властивості  етанової кислоти.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=k59WxF5gzF8   - відео та   виконати практичну роботу за зразком:

Практична робота № 3.

Тема.Властивості етанової кислоти.

Мета: дослідити хімічні властивості етанової кислоти

Обладнання: відео

Хід роботи

1.                Знайдіть відповідності між властивостями та сферами використання оцтової кислоти.

1

Харчосмакова добавка

 

А

Полярний розчинник, в ній розчиняється багато органічних сполук

2

Консервант

Б

Має бактерицидні властивості

3

Кулінарія

В

Характерний кислий смак та різкий запах

4

Засіб для видалення накипу

Г

Естери застосовують як ароматизатори косметичних засобів

5

Складова косметичних засобів

Д

Реакція взаємодії з питною содою ("гасіння соди")

6

Розчинник

Ж

Взаємодія зі спиртами для добування естерів

7

Виробництво ацетатного волокна

Є

Взаємодія із нерозчинними або малорозчинними солями

 

2.                Заповнити таблицю: (переглянути відео)

Хід досліду

Спостереження. Рівняння реакції

Висновки

1.

Дія на індикатори.

Занурте скляну паличку до розчину етанової кислоти, а іншу паличку - до розчину хлоридної кислоти  нанесіть по краплі на універсальний індикаторний папірець. Як змінилось забарвлення розчину? Про що це свідчить?

 

 

СН3СООН=

(Дописати рівняння дисоціації, вказати колір забарвлення розчину)

Оцтова кислота, змінює забарвлення індикаторів …..  індикатора на …. , дисоціює з утворенням йонів одного типу – …..  Гідрогену.

…..  кислота

 

2.

Взаємодія етанової кислоти з основами

До розчину гідроксиду натрію (NaОН) забарвленого  фенолфталеїном(1 крапля) додали  розчин етанової кислоти. Що відбулося? Про що свідчать результати досліду?

 

СН3СООН+NaOH =

(Дописати рівняння, вказати що відбулося.

Складіть рівняння в    йонних формах) .

Оцтова кислота реагує з ….., відбувається реакція ….. , в ході якої утворюється ….. і ….. .

 

3

Взаємодія етанової  кислоти з металами.

В пробірку всипати невелику кількість порошка металічного магнію і долити  розчин етанової кислоти.  Що спостерігаєте?

Який газ виділяється?

СН3СООН+Mg  =    

(Дописати рівняння, вказати який газ виділяється)

Кислота реагує з  ….. і …. витісняє водень.

(Вставити пропущені слова замість крапок)

 

4.

Взаємодія етанової кислоти з солями.

В пробірку всипаємо невелику кількість натрій карбонату і доливаємо розчин  кислоти.

Що спостерігаємо? Який газ виділяється?

 2 СН3СООН + Na2CO3 =

(Дописати рівняння, вказати який газ виділяється)

оцтова кислота – електроліт … сили, хоча сильніша за ….. кислоту, оскільки витісняє її з солей.

(Вставити пропущені слова замість крапок)

Висновок:

СН3СО….. – це ….. карбонова кислота, що проявляє хімічні властивості для кислот, а саме: …..


 22.02.2024.. 


Тема: Карбонові кислоти. Етанова кислота: властивості, застосування.                                         

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=j0rh5rbxmCM&t=3s – відео.                                              

§ 30 ст. 104-106 опрацювати, ст.109  завдання  6,12,13 виконати письмово.




16.02.2024. \

 Тема:Тематичне оцінювання. Узагальнення знань з теми «Вуглеводні».            

  Виконати завдання:         

1. (0,5 б.) В органічних сполуках переважає тип зв’язку:

    А) Ковалентний;   Б) Йонний;    В) Водневий;    Г) Металічний.

2. (0,5 б.) Яка з наведених формул виражає склад алканів:

   А) СпН2п; Б) СпН2п ─2; В) СпН2п  + 2; Г) СпН2п ─ 6;   

3. (0,5б.) Які особливості будови характерні речовинам гомологічного ряду  алкінів: 

   А) Подвійний зв’язок;   Б) Потрійний зв’язок;

   В) Простий(одинарний) зв’язок;  Г) Кільце бензену.

4. (0,5б.) Серед наведених рівнянь вкажіть рівняння реакції гідрування:

   А) С3Н6   +   НСl  →  C3H7Cl;

   Б) С3Н6    +   Cl2   →  С3НCl2;

   В) С3Н6    →  С3Н4  +  Н2;

   Г) С3Н6   +   Н2    →  С3Н8.

5. (0,5б.) До яких вуглеводнів належить сполука С3Н6:

   А) Алкан; Б) Арен; В) Алкін; Г) Алкен.

6. (0,5б.) Ненасичені вуглеводні можна відрізнити від насичених за допомогою:

    А)  Водню;   Б) Сульфатної кислоти;  В)  Калій перманганату;  Г)  NaOH.

7. (0,5 б.) Елемент,що є основною складовою частиною всіх органічних сполук:

   А) Гідроген;  Б) Карбон;  В) Оксиген;  Г) Нітроген.

8. (0,5б.) Серед наведених рівнянь вкажіть рівняння реакції галогенування:

   А) С2Н4   +   НСl  →  C2H5Cl;

   Б) С2Н4   +   Н2    →  С2Н6;

   В) С2Н4   +   Cl2   →  С2НCl2;

   Г) С2Н6    →  С2Н4  +  Н2.

 9. (2б.)Напишіть рівняння реакцій за наведеними схемами:

    А) С4Н10 + О2 →;        Б) СН2 ═ СН + Br2 →;          В) СН ≡ СН  + Н2 →.

10. (2б.) Який об’єм карбон (ІV) оксиду утвориться під час горіння  метану  массою

   48 г ?

 11. (4б.) Виведіть молекулярну формулу речовини, в якій масова частка Карбону становить 83,34%, Гідрогену – 16,66%. Відносна густина речовини за воднем становить 36.

 

15.02.2024. 


Тема:        Багатоатомні спирти. Гліцерол: властивості, застосування.                               

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=RVJERGAdsH4&t=3s – відео.                                              

§ 29 ст. 102-104 опрацювати, виконати письмово завдання:

І. Закінчити написання рівнянь реакцій:

1. Гліцерол + калій.

2. Горіння гліцеролу.

3. Гліцерол + гідрогенхлорид.

ІІ. Письмово відповісти на питання:

4. Які речовини називають багатоатомними спиртами?

5. Формула гліцеролу.

6.  Які типи реакцій характерні для багатоатомних спиртів?

7. Що обумовлює такі типи реакцій для багатоатомних   спиртів?

8. Яка якісна реакція на багатоатомні спирти?



 09.02.2024.


Тема: Отруйність етанолу, його згубна дія на організм людини. Співвідношення газів у хімічних реакціях.         

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=p3hWODen1h4&t=5s – відео (дія спиртів), https://www.youtube.com/watch?v=nzQ9UGma6NA&t=2s – відео (співвідношення газів).                                              

§ 28 повторити, ст. 102 завдання 2,3 виконати письмово.


08.02.2024. 


 Тема: Поняття про спирти. Етанол: властивості, застосування.


Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=J-iSnbFWtP8 – відео (спирти).


§ 28 ст. 100-102 опрацювати, ст. 102 завдання 1,4 виконати письмово.


02.02.2024. 


 Тема: Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.                            

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=mkbRVMgYhbw&t=10s – відео.

§ 25 ст. 87-90 опрацювати, ст. 90-91 завдання 2,3,8,9  виконати письмово.


01.02.2024. 


 Тема: Етен і етин – ненасиені вуглеводні: формули, властивості, застосування. Лабораторний дослід 12. Виготовлення моделей молекул вуглеводнів.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=8oIwkXDlIBI&t=10s – відео.                 

§ 24 ст. 82-86 опрацювати, ст. 87 завдання 9;  лабораторний дослід 12 за зразком виконати письмово:

Лабораторний дослід  12

Тема: Виготовлення моделей молекул вуглеводнів

Мета: закріпити знання про просторову будову молекул вуглеводнів.

Обладнання : пластилін і палички, підручник

Хід роботи:

Заповнити таблицю:

Ознаки

Метан

Етен

Етин

Молекулярна формула

 

 

 

Структурна

скорочена формула

 

 

 

Структурна повна формула

 

 

 

Кулестержнева

Модель з позначенням атомів

 

 

 

Висновок: (вставити пропущені слова за змістом)

1. Моделі дозволяють наочно показати просторову будову …., взаємне розташування …. та кількість і розташування хімічних зв’язків.

2. Досліджені молекули належать речовинам з однієї групи сполук - …., містять однакові види атомів …. та …., але різну їх кількість. Також вони відрізняються способом …. атомів в молекулах та способом їх…..

3. Метан містять в молекулах лише …. (насичені) зв’язки. Етилен і ацетилен - відповідно …. та …. (ненасичені) зв’язки.

4. Метан є представниками одного гомологічного ряду - …., етилен належить до …., ацетилен - до …..



 26.01.2024. 


 Тема: Фізичні і хімічні властивості та застосування гомологів метану. 

 Переглянути відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=1rheC7hCbXc – відео, https://www.youtube.com/watch?v=iSlnvMVyEWI – відео.

§ 22 повторити ; § 23, ст. 79 - 81 опрацювати; ст. 81 завдання 5, ст. 82 завдання 11  виконати письмово.


25.01.2024.


 Тема: Гомологи метану, їхній склад і структурні формули. Моделі молекул вуглеводнів.

Переглянути відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=OgvN3ZUE2cw;

§ 23, ст. 78-79 опрацювати; ст.79 таблиця 7 вивчити десять гомологів метану (назва та формула); ст.79 за описом виготовити модель будь-якого із гомологів метану (надіслати фото);ст.81 завдання 4 виконати письмово.



 19.01.2024. 


 Тема: Вуглеводні. Метан,його фізичні властивості та поширеність у природі. Природні джерела вуглеводнів.                        

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=a3Padz5Y-Po&t=3 – відео (метан)                                   

§ 22 ст. 73-77 опрацювати, ст. 77 завдання 3,5,9 виконати письмово.



 18.01.2024. 


Тема: Органічні речовини,їх відмінності від неорганічних.                         

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=v4SU11ytxAM&t=4s –відео.                                              

§ 21 ст. 69-73 опрацювати, ст. 73 завдання 5 виконати письмово.



 29.12.2023. 


Тема:Тематичне оцінювання. Узагальнення та систематизація знань з теми «Хімічні реакції».                    

Виконати завдання:

1.Назвіть найвищий ступінь окислення Сульфуру у формулі:

А.FeS    Б. H2SO4    В.SO2         Г.H2S

2. Укажіть суму коефіцієнтів  у правій частині реакції, що відбувається за схемою:

FeCI3+NaOH=Fe(OH)3↓+NaCI

  А. 8        Б.4      В.3      Г.5

3.Позначте, який фактор спричиняє збільшення швидкісті хімічної реакції:

А. подрібнення реагентів

Б. зниження температури реагентів

В. проведення реакції у більшій посудині

4.Визначте ступені окиснення елементів у сполуках:

 

CHNaH,  FeSO4 ,  P2O5 ,  FeCI3 ,  CO2

5.Закінчіть схему: складіть рівняння реакції, вкажіть тип хімічної реакції:

А.Ca+O2=

Б.NaOH + H3PO4=

В.Ba(OH)2=

6.Напишіть рівняннящо відповідають схемівкажіть тип кожної реакції:

ферум(ІІІоксид ферум(ІІІсульфат ферум(ІІІгідрооксид ферум(ІІІхлорид

7. Підберіть коефіцієнти  методом електронного балансу у схемі: 

MnO2 + KClO3 + KOH → K2MnO4 + KCl + H2


28.12.2023.


 Тема:Розв’язування розрахункових задач.         

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=mOh7d27Lgxc – відео.

§ 19,20 ст. 63-68 опрацювати, ст. 68 завдання 2 виконати письмово.

Розв’язати задачі:

1.                 Яка маса осаду утвориться при взаємодії 200 г розчину з масовою часткою натрій гідроксиду 10%  із розчином купрум(ІІ)сульфату?

2.                 Яка маса калій гідроксиду та води міститься у 800 г  40%-ого розчину?


 22.12.2023.


Тема: Презентація навчальних проектів.

Навчальні проекти:

1.     Ендотермічні реакції на службі людині.

2.     Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.

Вибрати будь який один на вибір учня і виконати у формі презентації.



 21.12.2023. 


 Тема: Класифікація хімічних реакцій за різними ознаками.

Переглянути посилання:  https://gdz4you.com/prezentaciyi/himiya/klasyfikaciya-himichnyh-reakcij-12875/ - презентація.         

§ 15-17 повторити, ст.51 завдання 2, ст. 56 завдання 3, ст. 60 завдання 7(б) виконати письмово.


15.12.2023. 


 Тема: Залежність швидкості реакції від різних чинників. 

Лабораторний дослід 11. 

Вплив площі поверхні контакту реагентів, концентрації і температури на швидкість реакції цинку на хлоридну кислоту.                    

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=ZiOhdryogL4&t=596s – відео (залежність швидкості реакії)

http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/serednya-ta-starsha-shkola/hmya-9-klas/14102-laboratorn-dosldi/laboratorniyi-dosld-10-vpliv-kontsentrats-temperatyri-na-shvidkst-reakts-tsinky-z-hloridnoyu-kislotoyu - відео до л.д.11. 

§ 18 повторити,  виконати письмово л.д.11 за зразком:

Лабораторний дослід 11.                  

Тема. Вплив площі поверхні контакту реагентів, концентрації і температури на швидкість реакції цинку на хлоридну кислоту.

Обладнання: відео.                            

Хід роботи

1. Вплив площі поверхні контакту реагентів на швидкість реакції.

Що робили

Що спостерігали

Висновок

1.  В одну пробірку насипаємо 1/4 ложечки порошку цинку, в другу – 2-3 гранули цинку.

2. В обидві пробірки наливаємо 2 мл хлоридної кислоти (1:2).

Виділення _______

 

У якій пробірці реакція проходить інтенсивніше? Чому? Виділення _____  у пробірці з порошком цинку інтенсивніше.

 

Яка умова і як саме впливає на швидкість хімічної реакції?

_________  _______. Чим більша _______  _____,  тим більша швидкість реакції.

2. Вплив концентрації кислоти на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.

Що робили

Що спостерігали

Висновок

1.  У дві пробірки кладемо по дві гранули цинку. У першу наливаємо 1-2 мл розчину 5% хлоридної кислоти. У другу пробірку додаємо 1-2 мл розчину 10 % хлоридної кислоти.

Виділення _______

У якій пробірці реакція проходить інтенсивніше? Чому? Виділення _____  у пробірці з 10 % розчином хлоридної кислоти інтенсивніше.

 

Яка умова і як саме впливає на швидкість хімічної реакції?

_________. Чим більша ________ кислоти, тим більша швидкість реакції.

3. Вплив температури на швидкість хімічної реакції цинку з хлоридною кислотою.

Що робили

Що спостерігали

Висновок

1.  У дві пробірки кладемо по дві гранули цинку і доливаємо до них по 2 мл розбавленої хлоридної кислоти (1:10).

2. Одну пробірку трохи нагріваємо, а другу – залишаємо для порівняння.

Виділення _____

 

У якій пробірці реакція проходить інтенсивніше? За якими ознаками ви визначили? Виділення ____  у пробірці, яку нагрівали інтенсивніше.

 

 

Яка умова і як саме впливає на швидкість хімічної реакції?

________. Чим вища _________, тим більша швидкість реакції.

 4. Записати йонно-молекулярне рівняння реакції взаємодії хлоридної кислоти з цинком (1. молекулрне рівняння; 2. йонне повне рівняння;3. йонне скорочене рівняння):

         1.

         2.

         3.

ВИСНОВОК: (Від чого залежить швидкість хімічної реакії?)


 14.12.2023.


  Тема: Термохімічні рівняння. Швидкість хімічної реакції.                   

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=REvpuD2pRvc&t=23s – відео (реакції), https://www.youtube.com/watch?v=ZiOhdryogL4&t=10s – відео (швидкість) 

§ 17,18 ст. 56-63 опрацювати, ст. 60 завдання 4,7; ст. 63  запитання  2 виконати письмово.


08.12.2023. 


 Тема: Екзо- та ендотермічні реакції. Тепловий ефект реакцій.        

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=6LdTd9RfRRg&t=20s – відео.                                              

§ 17 ст. 56-59 опрацювати, ст. 60 завдання 1,4,7 виконати письмово.


07.12.2023. 


Тема: Складання електронного балансу для окисно-відновних реакцій.                                

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=5bNnSRUS5W4 – відео.  

Виконати письмово завдання:

(дописати схеми реакцій, вказати ступінь окислення кожного елемента, окисник, відновник, скласти електронний баланс)

1.                HgO →

2.                Zn + HCl →


01.12.2023.


Тема: Метод електронного балансу.                     

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=AQRR5k9ORFs&t=6s – відео.                                              

§ 16 ст.54-55 опрацювати,  виконати письмово за зразком у підручнику приклад електронного балансу наведенного рівняння реакції:

Al  +  V2O5  → V + Al2O3


30.11.2023. 


Тема: Окисно-відновні реакції, їх значення. Окисники і відновники.                                  

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=WwJgkLuptnQ&t=14s - відео

§ 16 ст. 52-55 опрацювати, ст. 56 завдання  8 виконати письмово.



 17.11.2023. 


Тема: Тематичне оцінювання. Узагальнення знань з теми «Розчини». 

Виконати запропоновані завдання:

ЗАВДАННЯ

1.     Розв’язати задачу:

До 200 г розчину з масовою часткою солі 20% додали  100 г 10%-го розчину цієї ж солі. . Знайти масову частку солі в новому розчині. 

                                                                    

2.     Серед запропонованих речовин відшукати електроліти:  назвати їх, вказати клас сполук, записати рівняння електролітичної дисоціації:

 

Н2

HCl

CaCl2

KOH

BaSO4

Ba(NO3)2

MgCO3

HNO3

AL(OH)3

CO2

H2SO4

NH3

CuSO4

C2H5OH

Al2O3

NaCl

 

3.     Напишіть молекулярні та йонні рівняння реакцій:

 

     а) Ba(OH)2 + HCl;

     б) HCl + Na2SO4;

     в) K2SO + NaBr;      

     г) AgNO3 + NaCl.



 16.11.2023. 

 

Тема: Контрольна робота 1 з теми «Розчини».


Виконати варіант контрольної роботи 1 за зразком:


Контрольна робота. Розчини. 


Варіант


1. - 7. завдання виконуємо на уроці.


8. Напишіть молекулярне, повне та скорочене йонне рівняння реакції:


  а) AlCl3 + NaOH →                              б) K2SO3 + HBr →


9. На основі скороченого йонного: Са2+ + СО32- → СaCO3 напишіть молекулярне


    та повне йонне рівняння.


10.  У воді масою 250г розчинили калій хлорид масою 50г. Якою буде масова


      частка солі у розчині?


11. Обчисліть об’єм газу (н.у.), який утворився при взаємодії магнію з розчином


      сульфатної кислоти масою 30г з масовою часткою кислоти 5%.


 



 10.11.2023. 


 Тема: Розв’язування розрахункових задач. 

Переглянути посилання:https://www.youtube.com/watch?v=6Y6LHr3iUGQ – відео.

Виконати завдання:                             

1.     Встановітьвідповідність:

Склад розчину                                       Масова частка розчиненої речовини

а

 

б

 

в

 

г

 

     а) 4 моль NаОН і 640 г води                               1. 9,8%

     б) 30 гсолі і 170 г води                                        2. 12,7%

     в) 4,48 л НСl і 50 мл води                                   3. 20%

     г) 0,3 моль Н2SО4 і 270,6 г води.                        4. 0,15

 

2.     Задача.

 Яка масса калій гідроксиду  та води міститься у 820 г  45%-ого  розчину?


 09.11.2023. 


Тема: Навчальні проекти.


Теми навчальних проектів:

1.     Електроліти в сучасних акумуляторах.

2.     Вирощування кристалів солей.

https://docs.google.com/presentation/d/1LF7CHEdIza1g9MVjWIwdTgyvy-94bgR4/edit#slide=id.p1

3.     Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.

4.     Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.

5.     Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.

6.     Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.

7.     Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.

8.     Дослідження рН середовища мінеральних вод України. (Йонний склад води річок України)https://docs.google.com/document/d/10qJjrChXOOXHL3ONYOeWdqsM-YcFraed/edit

Виконати за вибором один навчальний проект у формі презентації.


03.11.2023.


 Тема: Практична робота 2. 

Розв’язування експериментальних задач.

Виконати завдання практичної роботи 2 за зразком:                         

Практична робота № 2.

Тема: Розв,язування експериментальних задач

Мета:удосконалити знання про електролітичну дисоціацію, закріпити вміння складати йонні рівняння реакцій, продовжити вдосконалювати вміння і навички в проведенні хімічного експерименту.

Обладнання та реактиви:

штатив з пробірками, магній сульфат, барій хлорид, калій нітрат, натрій карбонат, купрум (ІІ) сульфат, натрій гідроксид, сульфатна кислота.

Хід роботи

І. Повторення правил техніки безпеки під час роботи в кабінеті хімії.

ІІ. Проведення експерименту.

Завдання 1.

З`ясуйте, між розчинами яких речовин відбудеться реакція йонного обміну.

а) магній сульфат і барій хлорид;

б) калій нітрат і натрій карбонат.

    Поясніть отримані результати. Підтвердіть пояснення відповідними молекулярними та йонними рівняннями реакцій.

Завдання 2.

Запишіть реакції йонного обміну за поданою схемою:

Купрум (ІІ) сульфат  → купрум (ІІ) хлорид  купрум (ІІ) гідроксид.

Підберіть реагенти. Складіть відповідні молекулярні та йонні рівняння реакцій.

Завдання 3.

За допомогою якої реакції йонного обміну утворюється карбон (ІV) оксид.  Складіть відповідне молекулярне та йонні рівняння реакцій.

Висновок.

(У висновку вкажіть: чи навчилися ви розпізнавати реакції йонного обміну? За якими ознаками ?)

https://www.youtube.com/watch?v=0Y4iTwrCxRA -  відео П.р.2 як



02.11.2023.


Тема: Виявлення йонів у розчинах. Поняття про якісні реакції. Лабораторні досліди 5-10.                   

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=3bbgFhSYqqo – відео. https://naurok.com.ua/prezentaciya-viyavlennya-yoniv-u-rozchinah-ponyattya-pro-yakisni-reakci-131819.html - презентація до Л.д. 5-10.

§ 14 ст. 47-48  виконати письмово лабораторні досліди за зразком:

Лабораторні досліди 5-10.

Тема: Виявлення йонів у розчинах.

Обладнання: презентація, відео.

Хід роботи

1.                Лабораторний дослід 5-7. Виявлення хлорид-, бромід-, йодид-іонів у розчині.

Йон та його якісний реактив

Спостереження

Рівняння реакції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.                Лабораторний дослід 8. Виявлення сульфат-іонів у розчині.

Йон та його якісний реактив

Спостереження

Рівняння реакції

 

 

 

 

3.                Лабораторний дослід 9. Виявлення ортофосфат-іонів у розчині.

Йон та його якісний реактив

Спостереження

Рівняння реакції

 

 

 

 

4.                Лабораторний дослід 10. Виявлення карбонат-іонів у розчині.

Йон та його якісний реактив

Спостереження

Рівняння реакції

 

 

 

Висновок: ( вказати за допомогою яких якісних реактивів можна визначати названня йони та зазначити результат дії якісного реактива на йони).



27.10.2023.


Тема:         Практина робота 1. Реакції йонного обміну між розчинами електролітів.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=My8el9m6A-I – відео до практиної роботи 1

Згідно відео інструкції до П.р. 1 виконати роботу письмово: записавши тему мету, обладнання; в ході роботи виконати чотири завдання з описом та рівняннями реакцій; зробити висновок відповівши на питання в кінці відео.


 26.10.2023. 


 Тема: Складання йонно-молекулярних рівнянь реакцій між розчинами електролітів. Лабораторні досліди 2.Реакції обміну між  електролітами у водних розчинах,що супроводжуються випаданням осаду.3. Реакції обміну між  електролітами у водних розчинах,що супроводжуються виділенням газу.4. Реакції обміну між  електролітами у водних розчинах,що супроводжуються утворенням води.         

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=Wzn5X2_k4tU – відео. https://www.youtube.com/watch?v=c1IZ1H7ycpk – відео до лабораторних дослідів 2-4

§ 12 ст. 41- 43 опрацювати, ст. 43 завдання 3, переглянути відео  до Л.д. 2-4 та  за зразком  виконати письмово.

ЗРАЗОК. Пам’ятайте про правила безпеки!

Лабораторний  дослід  № 2Реакції  обміну  між електролітами у водних розчинах,

що супроводжуються випаданням осаду.

Хід  роботи

Мої спостереження

Рівняння реакцій у молекулярній, повній і скороченій йонних формах

До розчину ферум (ІІІ) хлориду доливаємо розчин натрій гідроксиду.

Що відбувається?

 

 

 

ВИСНОВОК: Однією  з умов перебігу реакцій обміну між електролітами у водних розчинах є 

Лабораторний  дослід  № 3. Реакції  обміну  між електролітами у водних розчинах,

що супроводжуються випаданням газу.

Хід  роботи

Мої спостереження

Рівняння реакцій у молекулярній, повній і скороченій йонних формах

До шматочка мармуру додаємо розчин хлоридної кислоти.

Що відбувається?

 

 

 

ВИСНОВОК: Однією  з умов перебігу реакцій обміну між електролітами у водних розчинах є 

Лабораторний  дослід  № 4Реакції  обміну  між електролітами у водних розчинах,

що супроводжуються утворенням води.

Хід  роботи

Мої спостереження

Рівняння реакцій у молекулярній, повній і скороченій йонних формах

1. До розчину натрій гідроксиду додаємо кілька крапель фенолфталеїну.

2. Потім додаємо розчин  сульфатної кислоти

Що відбувається?

 

 

 

ВИСНОВОК: Однією  з умов перебігу реакцій обміну між електролітами у водних розчинах є …


 20.10.2023.


Тема: Електролітична дисоціація кислот, основ, солей. Ступінь дисоціації. Поняття про рН розчину. Лабораторний дослід 1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-йонів у розчині.     

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=HGiKXJQYaCg – відео. https://www.youtube.com/watch?v=QI5axd9ngUI – відео до Л.д.1.

§ 11 ст. 35-40, § 13 ст. 45-46 опрацювати, ст. 40 завдання 1,2; ст. 41 завдання 6, заповнити таблицю до Л.д.1 (по відео) виконати письмово.

Зразок таблиці:

Реактиви

Колір індикатора

Значення рН

Рівняння дисоціації речовини

Середовище

Які йони зумовлюють це середовище

1.

Дистильована вода

 

 

 

 

 

2.

Столовий оцет

 

 

 

 

 

3.

Розин натрій хлориду (NaCl)

 

 

 

 

 

4.

Розчин натрій гідроксиду (NaOH)

 

 

 

 

 

5.

Хлоридна кислота(HCl)

 

 

 

 


19.10.2023. 


Тема:         Електроліти і неелектроліти. Електролітична дисоціація.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-elektroliti-ta-neelektroliti-9-klas-4415.html - презентація.

§ 10 ст. 32-35 опрацювати, ст.35  завдання1,3,6 виконати письмово.



 06.10.2023. 


Тема. Тематичне оцінювання. Тестування матеріалу з вивчених тем.

Перегляд за посиланням: (скину у групу на уроці) - тест, виконати тестування, надіслати скріншот.

 


05.10.2023.


Тема:         Розв’язування розрахункових задач.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=oUCB2KlLlOg – відео (задачі),

https://naurok.com.ua/test/9-klas-rozchini-563926.html - тест (на уроці).

§ 9 повторити, розв’язати задачі:

1.                 У воді масою 40г розчинили залізний купорос (FeSO4 ∙7H2O) масою 3,5г. Визначте масову частку ферум (ІІ) сульфату в розчині, що утворився.

2.                 Знайти масову частку натрій сульфату у розчині, одержаному розчиненням 40г глауберової солі у 440 г води.

 


29.09.2023. 

Тема:Масова частка розчиненої речовини.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Z7SDF-OMN-Y – відео.

§ 9 ст. 29-31 опрацювати, ст.  завдання   виконати письмово.


28.09.2023. 

Тема: Характеристика розчинів.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Z7SDF-OMN-Y – відео.

§ 9 ст. 29-31 опрацювати, ст. 32 завдання  5 виконати письмово.


22.09.2023. 

 Тема:         Водневий зв’язок, його значення. Розчинність речовин у воді, її залежність від різних чинників.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-budova-molekuli-vodi-ponyattya-pro-vodneviy-zv-yazok-227964.html - презентація. https://www.youtube.com/watch?v=XqerXv0Vy_w – відео (водневий зв’язок)

: https://www.youtube.com/watch?v=gvzqdV8a0UQ – відео. https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-himi-rozchinnist-rechovin-zalezhnist-vid-riznih-chinnikiv-rozchini-nasicheni-y-nenasicheni-koncentrovani-y-rozvedeni-189390.html - презентація.

§ 8,9  ст. 27-30 опрацювати, ст. 29 завдання 5, ст.31  завдання 1,2,3   виконати письмово.


21.09.2023. 


 Тема: Вода як розчинник. Фізико-хімічна суть розчинення. Кристалогідрати.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=sqT2vvNsBBg – відео (Суть розчинення, кристалогідрати),

 https://www.youtube.com/watch?v=Kn5FqxibjDI – відео (вода)

§ 8  ст. 27-28 опрацювати, ст. 29 завдання 1, 3  виконати письмово.


15.09.2023. 


Тема: Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істині розчини. Значення розчинів.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=PaEeOQ_b-r8 – відео. https://naurok.com.ua/prezentaciya-ponyattya-pro-dispersni-sistemi-kolo-dni-ta-istinni-rozchini-227957.html - презентаія.

§ 4-6 ст.15-25  опрацювати, повідомлення: «Значення розчинів у природі та житті людини»  виконати письмово.


14.09.2023. 


. Тема: Хімічний зв’язок і будова речовини.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-himichniy-zv-yazok-8125.html - презентація.

§ 3 ст. 11-13 опраювати, ст. 13 завдання 3,5, ст. 14 завдання 6 виконати письмово.


 08.09.2023. 


 Тема:Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-genetichni-zv-yazki-mizh-osnovnimi-klasami-neorganichnih-spoluk-180868.html - презентація

§ 1 ст.7 повторити, ст. 8 завдання  6, 9  виконати письмово.



07.09.2023. 


 Тема: Хімічні властивості класів неорганічних сполук.

Переглянути презентацію за посиланням: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-do-uroku-sklad-i-vlastyvosti-osnovnykh-klasiv-neorhanichnykh-spoluk-581612.html

§1 ст.7 опрацювати, ст.7 завдання 2, ст. 8 завдання 4,5  виконати письмово.

ВИКОНАННІ  ЗАВДАННЯ НАДІСЛАТИ НА ЕЛЕКТРОННУ ПОШТУ:   chervone2021@gmail.com 



01.09.2023. 


Тема. Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.

 Переглянути презентацію за посиланням:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-temi-osnovni-klasi-neorganichnih-spoluk-218913.html

§ 1 ст. 7  опрацювати, ст. 7 завдання 1 виконати письмово