Біологія 8

13.06.2025. Біологія 8. Тема: Тематичне оцінювання. Підсумковий урок. Тестування. Завдання виконати за посиланням:

 https://naurok.com.ua/test/pidsumkoviy-test-z-biologi-dlya-8-klasu-426956.html - тест, виконати  та надіслати скріншот відповіді.


12.06.2025. Біологія 8.  Тема. Повторення «ВНД». Тестування.                      

Завдання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/vnd-260562.html - тест, виконати  завдання та надіслати скріншот відповіді.


06.06.2025. Біологія 8. Тема: Повторення. Дихання. Транспорт речовин. Виділення. Терморегуляція. Внутрішнє середовище організму.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/test/dihannya-transport-rechovin-vidilennya-termoregulyaciya-1915491.html тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.   

 https://naurok.com.ua/test/vnutrishne-seredovische-organizmu-637907.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.    


05.06.2025. Біологія 8. Тема: Повторення. Тканини. Органи. Фізіологічні системи. Регуляторні системи організму людини.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/test/tkanini-organi-fiziologichni-sistemi-regulyatorni-sistemi-organizmu-lyudini-1622219.html - тест,   виконати та надіслати  скріншот відповіді.

https://naurok.com.ua/test/testovi-zavdannya---pomichnik-vchitelya-13-09-2388570.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді


30.05.2025. Біологія 8. Тема: Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму людини.                   

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=J2IIVxT5ixE&t=8s – відео. https://www.youtube.com/watch?v=ScW27NGB5nM&t=9s – відео.    

§ 59 ст. 206-207 опрацювати, ст. 207 запитання 1-6 виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/cilisnist-organizmu-lyudini-vzaemodiya-regulyatornih-sistem-organizmu-515521.html – тест, виконати та надіслати скріншот


29.05.2025. Біологія 8. Тема: Контрольна робота 2 з теми: «Розмноження і розвиток людини».

 Виконати письмово варіант контрольної роботи 2:

Варіант

І рівень. Знайдіть вірну відповідь              

1.                Укажіть назву формування яйцеклітини:

а) овогенез; б) сперматогенез; в) гаметогенез; г) онтогенез.

2.                Органами, у яких формується чоловічі статеві клітини,є:

а) яєчка; б) яєчники; в) сім’яники; г) маткові труби.

3.                Запліднення відбувається в:

а) яєчнику; б) піхві; в) матковій  трубі; г) матці.

4.                Занурення зародка в слизову оболонку матки називається:

а) запліднення; б) імплантацією; в) онтогенезом; г) пологами.

5.                Визначте назву процесу щомісячного відторгнення внутрішньої слизової оболонки матки:

а) менструація; б) овуляція; в) запліднення; г) полюція.

6.                Статеве дозрівання починається в:

а) юнацькому періоді; б) підлітковому періоді; в) грудному періоді; г) зрілому періоді..

ІІ рівень. Допишіть речення

7.                Сукупність ознак, які забезпечують статеве розмноження й відрізняють чоловічі та жіночі особини одного виду, називаються ________.

8.                Статеві клітини, що утворюються в чоловічих статевих залозах сім’яниках, називається __________.

9.                Індивідуальний розвиток організму від моменту зародження до природної смерті, називається ___________.

ІІІ рівень

10.           Установіть відповідність між фазами менструального циклу  та його регуляцією. Випишіть ряди з двох цифр

Фаза

Регуляція

1

Менструальна

1

Відновлення слизової оболонки матки

2

Післяменструальна

2

Розвиток одного із  фолікулів

3

Овуляційна

3

Відторгнення і видалення слизової оболонки

4

Передменструальна

4

Утворення жовтого тіла

11.           Виберіть із запропонованих термінів зайвий та обґрунтуйте  свій вибір: 

пологи, плацента, вагітність, гонорея

ІV рівень. Дайте розгорнуту відповідь

12.           Чому ВІЛ є дуже небезпечною загрозою для організму людини?


23.05.2025. Біологія 8. Тема: Репродуктивне здоров’я.                           

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=kOjPl4CcQUU&t=27s  – відео

§ 58 ст. 202-203 опрацювати,  виконати письмово повідомлення: «Репродуктивне здоров’я підлітків, особливості, значення.» , посилання: https://naurok.com.ua/test/reproduktivne-zdorov-ya-374566.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.  

 


22.05.2025. Біологія 8. Тема: Постембріональний розвиток людини.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=zBw8vMvRS_E   - відео. 

§57 ст. 199-201 опрацювати, ст.201 запитання 2,6,8  виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/postembrionalniy-rozvitok-lyudini-7785.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.  


16.05.2025. Біологія 8. Тема: Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.                                

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=F2yS-7gRQnA&t=135s – відео.

§ 57 ст. 198-199 опрацювати, ст. 201 запитання 3,4 виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/zaplidnennya-embrionalniy-rozvitok-lyudini-placenta-484707.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


15.05.2025. Біологія 8. Тема: Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність.                            

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=HVXO741-Erc&t=9s – відео. https://www.youtube.com/watch?v=F0xwXFcYee4&t=12s – відео.               

§ 55 ст. 192-193; § 56 ст. 194 – 196  опрацювати, ст. 193 запитання 5,6; ст. 197 запитання 1 - 3  виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/statevi-klitini-zaplidnennya-menstrualniy-cikl-vagitnist-reproduktivne-zdorov-ya-506275.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


09.05.2025. Біологія 8. Тема: Будова та функції репродуктивної системи.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=MJOrh6Z6WLg&t=13s- відео.                 

§ 55 ст.190-193  опрацювати, ст. 193 запитання  2,3,4 виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/budova-ta-funkci-reproduktivno-sistemi-116723.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


08.05.2025. Біологія 8. Тема: Навчальний проект. Йододифіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=N7-ASQIhDMM – відео.

Завдання: проект « Йододифіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика».

Виконати захист проекту у формі презентації.


25.04.2025. Біологія 8. Тема:Профілактика захворювань ендокринної системи. Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=SqZ5XZwoUyo&t=8s – відео.                 

§ 51 ст. 176-181 опрацювати, ст. 181 завдання  9 виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/endokrinna-sistema-profilaktika-zahvoryuvan-endokrinno-sistemi-360047.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


24.04.2025. Біологія 8. Тема: Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.                                

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=4HRNu44gG5M&t=5s – відео.                                              

§ 50,51 ст. 174-177 опрацювати, ст. 175 запитання 1,2; ст. 177 запитання 1,2 виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/endokrinna-sistema-zalozi-vnutrishno-ta-zmishano-sekreci-267174.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


18.04.2025. Біологія 8. Тема: Тематичне оцінювання. Узагальнення знань з теми « Сенсорні системи. ВНД.»

ЗАВДАННЯ:                                 

1) Переглянути посилання:

 https://naurok.com.ua/test/sensorni-sistemi-vnd-392826.html  - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.               

2)Виконати письмово тестові завдання:

1.Засновниками вчення про ВНД є :

А) І.М.Сєченов;   Б) І.П.Павлов;  В) Річард Ексел;  Г) Я .Прохазка;

Д) Рене Декарт.

2Забезпечують високий рівень активності клітин кори півкуль

А) підкіркові ядра;   Б) нейрони;  В) рецептори;   Г) нейрональні піраміди

3Сенсорна система складається з відділів:

А) 3;  Б) 4;  В) 5; Г) 2.

4. Властивість відшкодування функції однієї сенсорної системи за рахунок іншої

А) компенсація;  Б) вправляння;  В) спеціалізація;  Г) не має вірної відповіді.

5Їх кількість приблизно 7 млн. , яскраве світло збуджує , зумовлюють кольоровий денний зір:

А) колбочки;  Б) палочки;  В) сітківки;  Г) піраміди;  Д) колонки.

6Структури , які складають очне яблуко

А) оболонки;  Б) внутрішнє ядро;  В) допоміжний апарат;  Г) астигматизм;

Д) нейрон;  Е) потрібний апарат.

7Анатомічною основою другою сигнальною системи є :

А) зорова сенсорна система;  Б) слухова сенсорна система;

В) смакова сенсорна система;  Г) нюхова сенсорна система.

8Основні форми мислення :

А) поняття;  Б) міркування;  В) умовивід;  Г) застосування;  Д) осмислення;

Д) аналіз;  Е) всі відповіді вірні.

9Особливість пам'яті людини :

А) формується на мовній основі;  Б) формується на слуховій основі;

В) формується на основі дотику;  Г) формується на основі зору.

10За періодом ритмічних змін розрізняють біоритми :

А) секундні;  Б) хвилинні;  В) добові;  Г) річні;  Д) місяцеві;  Е) зовнішні;

Є)  внутрішні

11. Ознаки сну :

А) електрична активність мозку;  Б) активність м'язів;  В) рух очей

Г) рух руками;  Д) неактивність мозку;  Е) не має руху м'язів;

Є) всі відповіді вірні.

12.Три послідовно з'єднані суглобами слухові кісточки :

А) молоточок;  Б) коваделко;  В) стремінце;  Г) колбочка;  Д) палочка;

Е) молоток;  Є) всі відповіді вірні.


17.04.2025. Біологія 8. Тема: Сон. Біоритми.                         

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=GKlAxKAym4A&t=4s – відео.

§ 48 ст. 166-169 опрацювати, ст. 169 запитання 1,2,4,6,9,10 виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/son-bioritmi-8-klas-301101.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді. 


11.04.2025. Біологія 8. Тема: Навчання та пам’ять. Лабораторне дослідження 11. Дослідження різних видів пам’яті.                        

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=TZoR_vWzGWU&t=5s – відео.

§ 46 ст. 158-161 опрацювати, ст. 161 запитання 3-6  виконати письмово; лабораторне дослідження 11 виконати письмово за зразком:

Лабораторне дослідження 11.

Тема. Дослідження різних видів пам’яті.

Мета  : дослідити і проаналізувати ступінь розвитку різних видів пам'яті ; усвідомити можливість розвитку пам'яті

Обладнання: інструкційна картка (презентація додається)

Хід дослідження

Заповнити таблицю: ,, Результати досліджень ” .

   Вид пам'яті

Кількість

об'єктів

Результат

( відмінна , дуже добра ,

добра , задовільна ,

погана )

Довготривала

 

 

Зорова

 

 

Образна

 

 

Словесно – логічна

 

 

Висновок:( 1. За результатами досліджень оцініть рівень розвитку різних видів пам'яті за шкалою : 

10 - відмінно 

8 - 9 дуже добре 

5 - 7 добре 

3 - 4  - задовільно 

0 - 2 погано розвинена пам'ять .

2. Чи можливе тренування пам'яті ?)


10.04.2025. Біологія 8. Тема: Мова. Мислення та свідомість.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=xN0jw7YfGAY&t=8s – відео.                 

§ 46 ст.158; § 47 ст. 162-165  опрацювати, ст. 161 запитання 1,2; ст. 165 запитання 1-7 виконати письмово, посилання:  https://naurok.com.ua/test/mova-mislennya-svidomist-64691.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


04.04.2025. Біологія 8. Тема: Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження 10. Визначення реакції зіниць на світло.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=MwEybBHsNvA&t=11s – відео.       

§44,45  ст. 154-157 опрацювати, ст. 155 запитання 2,4; ст. 157 запитання 1 та лабораторне дослідження 10 за зразком виконати письмово:

https://www.youtube.com/watch?v=fLo8MykNnLk&t=7s – переглянути відео до л.д.10 та записати за зразком:

Лабораторне дослідження 10.

Тема. Визначення реакції зіниць на світло.

Обладнання: ліхтарик, дзеркало, смардфон.

Хід дослідження

1.     Дослід:

Що робили? (описати)

Що спостерігали? (записати спостереження)

Висновок: (відповіді на питання з відео)


03.04.2025. Біологія 8. Тема: Поняття про ВНД та її основні типи. Дослідницький практикум 5. Визначення типу ВНД та властивостей темпераменту.                     

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=MKFSIGhSCjg&t=8s – відео (ВНД)                                    

§ 43 ст. 150-153 опрацювати, ст.153  завдання 5 та дослідницький практикум за зразком виконати письмово.

ЗРАЗОК:

Дослідницький практикум 5

Тема: Визначення типу ВНД та властивостей темпераменту.

Мета: визначити за допомогою тестування  особистого тип темпераменту та силу нервових процесів.

Обладнання: інструктивна картка(додається)

Хід роботи

І. Визначення сили нервової системи

А). Сила нервової системи:

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К-ть крапок:

К-ть крапок:

К-ть крапок:

К-ть крапок:

К-ть крапок:

К-ть крапок:

Б) Графік: (некреслити графік)

ІІ. Визначення типу темпераменту: (тест)

А). Ваш темперамент: (вказати свій тип темпераменту)

Б). Характерні особливості: (описати за результатами тесту свої особливості темпераменту)

Висновок:

(ЗАЗНАЧИТИ:

1)Який з типів темпераменту Вам найбільше властивий ?

2)Як впливає ваш темперамент на стосунки з оточуючими ?

3)Чи існує, на вашу думку, зв’язок між темпераментом і культурою поведінки в колективі? Відповідь поясніть.)


28.03.2025. Біологія 8. Тема: Дослідницький практикум 4. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.                                    

§ 41 повторити, виконати письмово дослідницький практикум 4 за зразком:

Дослідницький практикум №4 

Тема. Дослідження температурної  адаптації рецепторів шкіри.

Мета  : дослідити адаптацію терморецепторів шкіри ; удосконалювати вміння спостерігати за явищами , надавати пояснення процесу , що спостерігається .

 Обладнання: підручник, посудини з водою різної температури                                            

                                                 Хід дослідження

1 . Види дотикових рецепторів. (Опрацювавши теоретичний матеріал назвіть основні види дотикових рецепторів у шкірі)

1.

2.

3.

4.

5.

2 . Таблиця «Температурна адаптація»

Об’єкт

дослідження

 

Час та відчуття під час занурення у воду

Холодна вода

Гаряча вода

Тепла вода

Час

Відчуття , коли наступає адаптація

Час

Відчуття , коли наступає адаптація

Час

Відчуття , коли наступає адаптація

Права рука

 

 

(описати свої відчуття) 

 

(описати свої відчуття)  

 

(описати свої відчуття)  

Ліва рука

 

(описати свої відчуття)  

 

(описати свої відчуття)  

 

(описати свої відчуття)  

Зробіть коментарії результатів дослідження з таблиці.

 Висновок :

(дати відповіді на питання:

1.Назвіть особливості рецепторів холоду і тепла?

2. Поясніть механізм адаптації терморецепторів, явище контрасту?

3. Де знаходиться центр температурної сенсорної системи  у головному мозку ?

4. Що таке ноцицептори ? Яка їх кількість на 1 см шкіри , і  де в організмі знаходиться їхня найбільша кількість ?


27.03.2025. Біологія 8. Тема: Сенсорні системи руху, дотику, температури, болю.                                               

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=efDsh2V2fPw&t=3s –відео.

https://www.youtube.com/watch?v=efDsh2V2fPw – відео.

§ 41 ст. 144-145 опрацювати,  завдання:

підготувати повідомлення: «Значення сенсорних систем»,

посилання: https://naurok.com.ua/test/sensorni-sistemi-rivnovagi-ruhu-dotiku-temperaturi-bolyu-70327.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


21.03.2025. Біологія 8. Тема: Сенсорні системи рівноваги, смаку, нюху. Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=ukZtJizSHTw&t=13s – відео. 

§ 40 ст. 142-143 опрацювати, ст. 143 завдання 1-4 виконати письмово,

https://naurok.com.ua/test/sensorni-sistemi-smaku-i-nyuhu-66934.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


20.03.2025. Біологія 8.  Тема: Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. Лабораторне дослідження 9. Вимірювання порогу слухової чутливості.                

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Qmsj2mftYmA&t=22s – відео.                                              

§ 39 ст.138-141  опрацювати,  виконати письмово лабораторне дослідження 9 за зразком:

Лабораторне дослідження 9

Тема. Вимірювання порога слухової чутливості

Мета: навчитися визначати поріг слухової чутливості та слухової адаптації у правому та лівому вухах.

Обладнання: механічний годинник або запис звуку годинника, лінійка.

Хід роботи

Завдання 1. Визначення порогу слухової чутливості. (заповнити таблицю)

 (для роботи вам потрібна допомога когось із батьків або інших членів родини )

(Якщо використовуєте запис звуку годинника, відрегулюйте гучність до мінімуму так, щоб найкраще ви чули звук біля самого вуха.

1.Піддослідний сидить, заплющивши очі, на стільці.

2.Помічник повільно наближає до його вуха годинник доти, доки той не почує його звуку.

3.Вимірює відстань, на якій піддослідний починає чути звук годинника.

4.Дослід повторюють тричі для кожного вуха.

5.Дані запиши і порівняй поріг слухової чутливості обох вух. Визнач середнє значення відстані.)

Дослід

Відстань (см)

Праве вухо

Ліве вухо

1

 

 

2

 

 

3

 

 

Середнє значення

 

 

Проаналізувати свій результат для правого та лівого вуха (яким вухом краще чуєш?)

Завдання 2. Дослідження слухової адаптації. (заповнити таблицю)

(1.Помічник підносить годинник близько до вуха і впродовж 4-5с повільно віддаляє його від вуха, поки піддослідний не перестане чути хід годинника.

2.Вимірює відстань, на якій піддослідний перестає чути звук годинника.

3.Дослід повторюють тричі для кожного вуха.

4.Дані запиши і порівняй поріг слухової адаптації обох вух. Визнач середнє значення відстані.)

Дослід

Відстань (см)

Праве вухо

Ліве вухо

1

 

 

2

 

 

3

 

 

Середнє значення

 

 

Проаналізувати, чому змінюється відстань?

Висновок:  (дати письмово відповіді на запитання:

1.В якому досліді ти почав чути звук ближче і далі від вуха? Чому?

2.До яких наслідків може привести слухання дуже гучної музики чи робота на дуже шумних виробництвах?

3.Запропонуй декілька правил слухової гігієни.)


14.03.2025. Біологія 8. Тема: Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору. Лабораторне дослідження 8. Виявлення сліпої плями на сітківці ока. 

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=jjC9YaUUdJ8&t=6s – відео.                 

§ 38 ст. 134-137 опрацювати,  виконати письмово лабораторне дослідження 8 за зразком підручника ст.218.


13.03.2025. Біологія 8. Тема: Загальна характеристика сенсорних систем. Лабораторне дослідження 7. Визначення акомодації ока.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=p6lBNfcP5OI&t=8s – відео.

§ 37 ст. 132-133  опрацювати, виконати письмово лабораторне дослідження 7 за зразком у підручнику ст. 218


28.02.2025. Біологія 8. Тема: Тематичне оцінювання. Узагальнення знань з теми: «Опора і рух. Нервова система.»  Тестування.                       

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-temi-opora-i-ruh-1107537.html - тест. Опора та рух.

https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-znan-z-temi-nervova-sistema-787524.html - тест. Нервова система.

Виконати  тести, надіслати скріншоти відповіді.


27.02.2025. Біологія 8. Тема: Профілактика захворювань нервової системи.  Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=18xkKn3kKCY&t=3s – відео (захворювання н.с.) 

https://www.youtube.com/watch?v=8XcIoy-NH3o – відео.

§ 36 ст. 128 -129 опрацювати, ст. 129  завдання 1- 4  виконати письмово.


21.02.2025. Біологія 8. Тема: Поняття про соматичну та вегетативну нервову систему.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=YT5icb5u7Ks&t=9s – відео (нервові системи),

§ 35 ст. 126 -127 опрацювати, ст.127 завдання 1- 4  виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/somatichna-ta-vegetativna-nervova-sistema-823678.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.



20.02.2025. Біологія 8. Тема: Спинний мозок. Головний мозок. Лабораторне дослідження 7. Вивчення будови спинного та головного мозку людини.

 Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=UFwkYZU4XdI&t=8shttps://www.youtube.com/watch?v=J7QHjKdcjmU  – відео (спинний мозок), https://www.youtube.com/watch?v=jj5vff_A448&t=17shttps://www.youtube.com/watch?v=_2z2KGXrSA0  – відео (головний мозок).  

§ 33,34 ст. 120-125 опрацювати, виконати письмово лабораторне дослідження 7 за зразком:

Лабораторне дослідження 7

Тема: вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами).

Мета: вивчення будови спинного та головного мозку людини.

Обладнання : малюнки моделей спинного та головного мозку людини.

Хід роботи

Заповнити таблицю:

Характеристики

Особливості будови

Функції

Спинний мозок

(малюнок з позначенням і підписом)

 

 

Головний мозок

(малюнок з позначенням і підписом)

 

 

Висновок (вставити слова за  змістом) : до …... нервової системи людини входить …. та ….. мозок. ….. мозок, відділ ЦНС, який розміщується в каналі ….. людини. Він виконує функцію ……. та ………. ……. функція полягає в …….. рефлексів, які пов’язані з роботою м’язівпідтримання …… тіла і …. …….. функція — зв’язок та ……. діяльність всіх відділів …. ….. мозок контролює функції …… нервової системи, складні форми …….. , які забезпечують …….. організмів людини до змін умов середовища. ……..  мозок є матеріальною основою …….. діяльності людини: ………..……., свідомості та ……. її поведінку.


14.02.2025. Біологія 8. Тема: Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.                     

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=xuT078fonMw&t=2s – відео.                                              

§ 31,32 ст.114-119  опрацювати, ст.117  завдання 2,6,8; ст. 119 завдання 1-4 ( записати у вигляді схеми «Нервова система»)  виконати письмово, посилання:  https://naurok.com.ua/test/budova-nervovo-sistemi-lyudini-centralna-i-periferichna-nervova-sistema-1320846.html - тест, виконати тест та надіслати скріншот.


13.02.2025. Біологія 8. Тема: Захист проектів.                       

Навальні проекти:

1.                Гіподинамія – ворог сучасної людини. https://naurok.com.ua/gipodinamiya---vorog-suchasno-lyudini-370929.html - презентація. (приклад)

2.                Рухова активність – основа фізичного здоров’я. https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-ruhova-aktivnist-osnova-fizichnogo-zdorov-ya-240385.html - презентація. (приклад)

Завдання: вибрати один проект та виконати його у формі презентації.


07.02.2025. Біологія 8. Тема: Профілактика порушень опорно-рухової системи.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=cyVoX2wVsOY&t=4s – відео                 

§ 29,30  ст. 108-111 опрацювати, ст. 112-113 завдання 1-14 виконати письмово, посилання:  https://naurok.com.ua/test/porushennya-oprono-ruhovo-sistemi-1078088.html - тест, виконати тест та надіслати скріншот відповіді.


06.02.2025. Біологія 8. Тема: Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=dVTNSBjEDgo – відео.   

§30  ст.110-111  опрацювати, ст. 111 завдання 1- 5  виконати письмово, посилання:  https://naurok.com.ua/test/nadannya-persho-dopomogi-pri-ushkodzhennyah-oporno-ruhovo-sistemi-profilaktika-porushen-oporno-ruhovo-sistemi-1126495.html - тест, виконати тест та надіслати скріншот відповіді.    


31.01.2025. Біологія 8. Тема: Розвиток опорно-рухової системи з віком.

 Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=fKAvUR9mFFA – відео.     

§29  ст.108-109  опрацювати, ст. 109 завдання 1-6  виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/rozvitok-oporno-ruhovo-sistemi-lyudini-z-vikom-nadannya-persho-dopomogi-pri-ushkodzhennyah-oporno-ruhovo-sistemi-profilaktika-porushen-oporno-ruhovo-sistemi-1097870.html - тест, виконати тест та надіслати скріншот відповіді.


30.01.2025. Біологія 8.  Тема: Робота. м’язів. Втома м’язів Лабораторне дослідження 5, 6. Розвиток утоми при статистичному і динамічному навантаженні. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми.              

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=hY4cjBHsJDA&t=6s – відео (робота і втома м’язів)         

§ 27,28 ст. 102-107 опрацювати, виконати письмово лабораторне дослідження 5, 6 за зразком у підручнику ст. 215-216 ( заповнити таблиці, зробити загальний висновок).


24.01.2025. Біологія 8. Тема: Огляд будови скелета. Функції і будова скелетних м’язів. Основні групи скелетних м’язів.                        

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=WcjjpWHG4qM&t=2s – відео (скелет),

https://www.youtube.com/watch?v=lpkFuVpHQWM&t=18s – відео (м’язи)

§ 26 ст. 100-101 ст. 101 завдання 1-3 виконати письмово;

§ 27 ст. 102-105 опрацювати, ст. 105 завдання 1-4 виконати письмово.


23.01.2025. Біологія 8. Тема: Значення опорно-рухової системи, будова та функції. Кістки, хрящі, з’єднання кісток. Лабораторне дослідження 4.  Мікроскопічна будова кісткової, хрящової  тканин.               

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=ettKVFwvyUg&t=5s – відео (опорно-рухова система)     

§25, 26  ст. 96-100 опрацювати,  виконати письмово лабораторне дослідження 4 за зразком:

Лабораторне дослідження 4. 

Тема: Мікроскопічна будова кісткової, хрящової  тканин.   

Обладнання: презентація

Хід роботи

І. Заповнити таблицю:

Тип тканини

Особливості будови

Місцезнаходження.

Функції, що виконує

Кісткова

(схематичний малюнок)

Структурний елемент - … .

Він складається із циліндричних … .

В середині є … , де проходять кровоносні судини. Пластинка-циліндр складається із клітин … і міжклітинної речовини. Міжклітинна речовина … містить такі сполуки … .

 

Хрящова

(схематичний малюнок)

Складається із клітин … і міжклітинної речовини.

Міжклітинна речовина …  тверда ніж кісткова. Кровоносні судини … .

 

ІІ. Хімічний склад кісток.

Висновок: (Зробити висновок про особливості будови кісткової та хрящової тканин і їх міжклітинної речовини в залежності від функції опори)


27.12.2024. Біологія 8. Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення та систематизація знань з вивчених тем: "Дихання", "Транспорт речовин", "Виділення. Терморегуляція".

Переглянути  посилання: https://naurok.com.ua/test/dihannya-transport-rechovin-vidilennya-termoregulyaciya-1915491.html - тест  - тест.

Виконати тест та надіслати скріншот відповіді.


26.12.2024. Біологія 8. Тема: Проект. «Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/viznachennya-tipu-shkiri-na-riznih-dilyankah-oblichchya-ta-skladannya-pravil-doglyadu-za-vlasnoyu-shkiroyu-profilaktika-347618.html - презентація.

Підготувати проект у вигляді презентації.


20.12.2024. Біологія 8. Тема: Контрольна робота 1 з тем «Транспорт речовин. Виділення. Терморегуляція.»                       

Виконати варіант контрольної роботи 1:

Контрольна робота 1 «Транспорт речовин. Виділення. Терморегуляція"

Варіант

І рівень (по 0,5 бала, всього 3 бали)

Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну.

1. Первинна сеча утворюється із:

А) лімфи;Б) тканинної рідини;В) крові;Г)шлункового соку.        

2. Еритроцити здійснюють функцію:

А) захисну; Б) зсідання крові; В) дихальну;   Г) регуляторну.

3. Укажіть орган, структурною одиницею якого є  нефрон:

А) кишечник;  Б)легені; В) нирки;   Г) шкіра

4. Нервові закінчення, кровоносні судини, рецептори містяться у шарі шкіри:А)ростковому шарі епідермісу ;Б) роговому шарі епідермісу; 

В) дермі; Г) гіподермі.

5. Укажіть, чим артерії відрізняються від вен:

А) мають півмісяцеві клапани;Б) мають еластичні стінки;

В) несуть  кров від серця;  Г) несуть тільки венозну кров

6. Універсальні донори мають:

А) І групу крові; Б) ІV групу крові; В) ІІ групу крові; Г) ІІІ групу крові.

ІІ рівень (по1 балу, всього 2 бали)

7. Зазначте правильну послідовність процесів під час утворення сечі:

А) у порожнині ниркової капсули утворюється первинна сеча;

Б)всмоктування у кров через стінки канальців частини води та необхідних організму речовин;

В)фільтрація крові через стінки капілярів у порожнину капсули нефрону;

Г)утворення вторинної сечі.

8. Вкажіть складові  крові:

А) еритроцити; Б) плазма;В) лімфоцити;  Г) тканинна рідина; 

Д) тромбоцити;  Е) лейкоцити.

ІІІ рівень (по 2  бали, всього  4бали)

9. Зазначте правильну послідовність великого кола кровообігу:

А) праве передсердя; Б) аорта і артерії; В) нижня і верхня порожнисті вени;

Г) лівий шлуночок; Д) капіляри тіла.

10. Знайдіть відповідність між складовими  шкіри та їх будовою:

Будова

Шар шкіри

А)містить велику кількість жирових клітин;

Б) містить потові та сальні залози;

В) складається з рогового та росткового шарів

1) Епідерміс

2) Дерма

3)Гіподерма

ІV рівень ( 2  бали)

Дайте розгорнуту відповідь на питання.

11. Чому серце людини, безупинно працюючи, не втомлюється? Чим зумовлена висока працездатність серця?


19.12.2024. Біологія 8. Тема: Шкіра: будова, значення. Терморегуляція. Практична робота 2. Вивчення будови шкіри у зв’язку з її функціями.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=7pBBoL_Q3hQ&t=6s – відео (будова шкіри)

§24 ст. 90-93 опрацювати, ст. 93 завдання 9 виконати письмово.

Виконати П.р.2 за зразком:

Практична робота 2.

Тема:Вивчення будови шкіри у зв’язку з її функціями.

Метанавчитися виявляти особливості  будови та властивості шкіри. Визначити її функції.
Обладнання: відео, підручник.

Хід роботи

1.                Будова шкіри. (за малюнком з позначеннями записати складові частини будови шкіри)

2.                Функції шкіри. (заповнити таблицю)

Складові шкіри

Функції

Епідерміс

 

Дерма

 

Підшкірна клітковина

 

Залози шкіри

 

ВИСНОВОК:

(зазначити складові будови шкіри , залози та їх призначення,

загальні  функції шкіри)


13.12.2024. Біологія 8. Тема. Утворення сечі. Регуляція роботи нирок. Захворювання нирок та їх профілактика.

Перегляд за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=gdiftRwQHw8 – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=cT90KL188ak – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=dbfMVW4HJJg – відео.

§ 22,23 ст. 86-89 опрацювати, ст.87 завдання 4, ст. 89 завдання 5  виконати письмово.


12.12.2024. Біологія 8. Тема: Виділення. Будова і функції сечовидільної системи.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=KTCXq_7bCgk&t=13s – відео.

§ 21 ст. 82-85 опрацювати, ст. 85 завдання 6, 7  виконати письмово.


06.12.2024. Біологія 8. Тема: Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Кровотечі. Серцево-судинні захворювання та їх профілактика.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=eWm_nRCxx3Q&t=7s – відео (судини), https://www.youtube.com/watch?v=31UDbEQD-Bw&t=6s – відео (захворювання, кровотечі).      

§19,20  ст. 72-79 опрацювати, ст.75  запитання 1,2; ст. 79 запитання 6 виконати письмово.


05.12.2024. Біологія 8. Тема: Дослідницький практикум 3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.                            

Виконати дослідницький практикум за зразком:

Дослідницький практикум 3.

Тема: Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

Мета: дослідити зміну частоти серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

Обладнання: секундомір.

Хід роботи

1.                ЗАПОВНИТИ ТАБЛИЦЮ:

День тижня

Час

ЧСС (пульс)

Середнє значення за добу

ПОНЕДІЛОК

Ранок

 

 

День

 

Вечір

 

ВІВТОРОК

Ранок

 

 

День

 

Вечір

 

СЕРЕДА

Ранок

 

 

День

 

Вечір

 

ЧЕТВЕР

Ранок

 

 

День

 

Вечір

 

П’ЯТНИЦЯ

Ранок

 

 

День

 

Вечір

 

СУБОТА

Ранок

 

 

День

 

Вечір

 

НЕДІЛЯ

Ранок

 

 

День

 

Вечір

 

2.                ПОБУДУВАТИ ГРАФІК: ( вісь х – дні тижня; вісь у – середнє значення ЧСС).

Висновок: (за результатами спостереження сформуйте висновок)


29.11.2024. Біологія 8. Тема: Система кровообігу. Серце: будова, функції , робота. Лабораторне дослідження 3. Вимірювання частоти серцевих скорочень.     

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=3u1e4_006dc&t=5s – відео.                                              

§ 17,18 ст. 66-71 опрацювати, виконати письмово лабораторне дослідження за зразком:

Лабораторне дослідження 3

Тема: "Вимірювання частоти серцевих скорочень"          

Мета: дослідити різні способи вимірювання частоти серцевих скорочень, навчитися знаходити пульсові точки і вимірювати частоту серцевих скорочень на різних артеріях і за різних фізичних станів організму

Обладнання: секундомір.

Хід роботи

Завдання 1.

Вимірювання  частоти серцевих скорочень у себе на променевій  артерії:   

 в положенні сидячи __

 в положенні стоячи __

після 20 - 25 присідань __

через 5 хвилин відпочинку після присідань __

Завдання 2.

Вимірювання частоти серцевих скорочень у себе на сонній артерії:

Показник становить __

Завдання 3.

Вимірювання частоти серцевих скорочень у себе на скроневій артерії: Показник становить __

Висновок:

(1.Чому на вашу думку, потрібно вміти вимірювати пульс у себе та інших людей?

2. Поміркуйте: При швидкості автомобіля 50 км/год пульс водія становить  в середньому 73 уд./ хв., при 70 км/год  - 79 уд./ хв., при 80 км/год  - 85 уд./ хв., а при 100 км/год пришвидшується до 97 ударів за хвилину. Поясніть, чому це відбувається?)



28.11.2024. Біологія 8. Тема: Зсідання крові. Групи крові, переливання. Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=7tBJBQapCdw&t=5s – відео.      

§ 16 ст. 63-65 опрацювати, ст. 65 запитання 3,4 виконати письмово.



22.11.2024. Біологія 8. Тема: Внутрішнє середовище організму. Кров: склад, функції. Лімфа. Практична робота 1. Мікроскопічна будова крові людини.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=Mh392JLwid4&feature=emb_logo – відео.        

§ 15 ст. 58-61 опрацювати, ст. 61 запитання 1-4 та практичну роботу1  за зразком виконати письмово.

Практична робота 1.

Тема:Мікроскопічна будова крові людини.        

Мета:ознайомитися з будовою та функціями формених елементів крові; порівняти будову еритроцитів жаби та людини.

Обладнання: підручник, інтернет ресурси.

Хід роботи.

1.Будова крові людини (заповнити таблицю)

ознака

еритроцит

лейкоцит

тромбоцит

зовнішній вигляд

(малюнок)

 

 

 

форма

 

 

 

кількість в 1 мм3

 

 

 

ядро в клітині

 

 

 

тривалість життя

 

 

 

2.Порівняння будови еритроцитів.( знайти в інтернеті замалювати позначити та підписати складові у будові еритроцитів)

А) Жаби

Б) Людини

Висновок:

(вказати характерні відмінності у будові формених елементів та еритроцитів жаби та людини)


21.11.2024. Біологія 8. Тема: Дихальні рухи їх регуляція. Профілактика захворювань дихальної системи.                                

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=9xF1-91VeCw – відео.       

§ 14 ст. 52-55 опрацювати, ст.55 завдання 8, 9, 10 виконати письмово.


15.11.2024. Біологія 8. Тема: Дихальні рухи їх регуляція. Профілактика захворювань дихальної системи.                                

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=Pp12TYb3bHE – відео.       

§ 13 ст. 50-51 опрацювати, ст.51 завдання 1 –  5 виконати письмово.


14.11.2024. Біологія 8. Тема: Значення дихання. Система органів дихання. Газообмін у легенях і тканинах.                            

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=AgKtKNjQa84 –відео (органи дихання). https://www.youtube.com/watch?v=AZ_eUt6X55s – відео (газообмін).        

§ 11,12 ст.42-49  опрацювати, ст.45 завдання 1,8; ст. 49  завдання 2,8,9  виконати письмово.


01.11.2024. Біологія 8. Тема: Тематичне оцінювання. Обмін речовин. Травлення.                  

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/test/obmin-rechovin-travlennya-826358.html - тест.

Виконати тестування та надіслати скріншот відповіді.


31.10.2024. Біологія 8. Тема:Харчові розлади та їх запобігання.          

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Ej9nhaHsYww – відео.    

§ 10 ст.38-39  опрацювати, ст.39  запитання 4, 5 виконати письмово.

Підготувати навальний проект на тему « Збалансоване харчування».


25.10.2024. Біологія 8. Тема: Процес травлення в шлунку і кишечнику. Регуляція травлення.                                    

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=rO3TLK7bABY – відео (травлення в шлунку).

https://www.youtube.com/watch?v=iK3KeIiXtHA – відео (травлення в кишечнику).

https://www.youtube.com/watch?v=cGsTAURmZec – відео (регуляція травлення).

§ 8 ст. 32-35, § 9 ст. 36 опрацювати, ст. 35 завдання 8,9,10; ст. 37 завдання 1,2  виконати письмово.


24.10.2024. Біологія 8. Тема: Процес травлення у ротовій порожнині. Дослідницький практикум 2. Дія ферментів слини на крохмаль.                  

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=QWkdYzpZPuU – відео. https://www.youtube.com/watch?v=OKc2FxZvPlk –відео до Д.п.2

§ 8 ст. 32 опрацювати, виконати письмово Д.п.2 за зразком:

Дослідницький практикум №2

ТЕМА. ДІЯ ФЕРМЕНТІВ СЛИНИ НА КРОХМАЛЬ

Мета: дослідити розщеплення складних вуглеводів на прикладі крохмалю під дією ферментів слини.

Обладнання: розчин йоду, крохмаль харчовий, склянка з водою, очищена половинка картоплі, лабораторний посуд, пробірка з слиною, відео.

Хід роботи

Ферменти слини. (заповнити таблицю за допомогою підручника)

 

Склад слини

Функція

Амілаза

 

Ліпаза і мальтаза

 

Лізоцим

 

Муцин

 

 

Дослід 1. Дія розчину йоду на крохмаль. (переглянути відео та заповнити  таблицю)

 

Опис досліду

Спостереження

 

 

 

Дослід 2. Дія слини на крохмаль. (переглянути відео та заповнити  таблицю)

 

Опис досліду

Спостереження

 

Пробірка 1

Пробірка 2

Пробірка 3

контрольне забарвлення

 

 

 

Висновок: (дати відповіді на запитання  в кінці відео)

18.10.2024. Біологія 8. Тема: Огляд будови травної системи. Лабораторне дослідження 2. Зовнішня будова зубів.       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=-8iQ8i_TzQk -відео

§ 7 ст. 28-31 опрацювати, ст. 31 запитання  9,10 виконати письмово.

Виконати за зразком лабораторне дослідження 2.

Лабораторне дослідження 2

Тема: Зовнішня будова зубів

Мета:дослідити зовнішню будову зубів.

Обладнання:зображення зубів.

Хід роботи

1.Кількість зубів. (Дослідіть види зубів на запропонованих муляжах та моделях. Зверніть увагу на особливості їх будови. Малюнок додається).

2.Типи зубів. (Порівняйте зовнішню будову різних типів зубів та поясніть їх призначення, заповнивши таблицю).

Назва зуба

Зовнішня будова

(малюнок)

Призначення

Різець

 

 

 

Ікло

 

 

 

Малий кутній

 

 

Великий кутній

 

 

3. Зовнішня будова зуба. (Напишіть назви частин зуба, що їх позначають цифри. Малюнок додається).

        1 – ___________________________________

        2 – ___________________________________

         3 – ___________________________________

        4– ___________________________________

Висновок: (Зробіть висновки, відповівши відповіді на запитання:

Чи пов’язана будова зубів з їх функцією? Як слідкувати за гігієною зубів?)


17.10.2024. Біологія 8.  Тема. Значення компонентів харчових продуктів. Харові та енергетичні потреби людини.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=6kfaxSvH-8M – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=juwyo6eFxmo – відео..

§ 4-6 повторити, ст.26-27 завдання 1-14 виконати письмово.


11.10.2024. Біологія 8. Тема: Дослідницький практикум 1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і зросту тіла.

Виконати письмово дослідницький практикум 1, за зразком:

Дослідницький практикум № 1

Тема: самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

Мета: навчитися визначати відношення маси свого тіла та росту.

Обладнання та матеріали: підлогові ваги, ростомір.

ХІД РОБОТИ:

1. Виміряйте свій зріст за допомогою ростоміра. Результати вимірювань запишіть: ріст дорівнює ____ м.

2. За допомогою підлогових вагів визначте масу свого тіла. Результати вимірювань запишіть: маса дорівнює ____ кг.

3. Визначте індекс маси свого тіла — зросто-масовий індекс. Для цього необхідно масу тіла в (кг) розділити на зріст (м) та вирахувати квадрат отриманого числа. Показник знаходиться на рівні від 20 до 23,8. Ідеальним індексом вважають 22.

а) Обчислення зросто-масового індексу: _______________________;               б) Запишіть індекс маси вашого тілаіндекс маси тіла ____ .

Висновки: антропометричні виміри є ….. і ….. методом, який дозволяє оцінювати вашу ….., точно визначати нормальну ….. при своєму …... Антропометричні виміри ….. та ….. тіла характеризують рівень ….. розвитку та ….. людини. Індекс дозволяє контролювати режим …..: знизити чи ….. споживання основних ….. речовин, знизити чи збільшити ….. навантаження. Зросто-масовий показник допомагає визначити розмір …..….., призначення ліків, наркозу.

 


10.10.2024. Біологія 8.  Тема: Склад харчових продуктів.   

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-produkti-harchuvannya-ta-h-sklad-45996.html - презентація.

§ 5 ст. 18-21 опрацювати,повідомлення : « Вітаміни та їх значення» виконати письмово.


04.10.2024. Біологія 8. Тема: Харчування та обмін речовин. Їжа та її компоненти.                 

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=VMl71J9uvUk – відео,

 https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-biologi-dlya-uchniv-8-klasu-harchuvannya-lyudini-ta-obmin-rechovin-zha-lyudini-203012.html - презентація.

§ 5-6 ст. 18-25 опрацювати, ст.21 запитання 5, ст.25 запитання 9 виконати письмово.


03.10.2024. Біологія 8.  Тема: Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини.  

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-obmin-rechovin-ta-energi-osnovna-vlastivist-zhivogo-164328.html - презентація.

§ 4 ст. 16-17 опрацювати, ст. 17 завдання 1,4 виконати письмово.


27.09.2024. Біологія 8. Тема: Узагальнення знань з теми: «Організм людини як біологічна система». Тест. 

ВИКОНАТИ ТЕСТ. «ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА.»

(записати правильну відповідь до кожного запитання)

1. Тканину, яка покриває поверхню тіла , називають 

епітеліальною,  м'язовою, тканина внутрішнього середовищанервова.

2Кров є тканиною …

епітеліальноюм'язовою,  внутрішнього середовищанервовою.

3. Структурною й функціональною одиницею живих організмів  є …

клітина, тканинаорган,  система органів.

4. Структура клітини, у якій розміщені усі органели...

плазматична мембранацитоплазма,  ядрокомплекс Гольджі.

5. Яку органелу називають "енергетичною станцією" клітини?

хлоропласт, комплекс Гольджі, мітохондрію, клітинний центр.

6. Визначте, яка тканина НЕ належить до сполучної:

м'язовахрящовакровжирова.

7.  Вибери характеристику травної системи:       

забезпечує перетравлювання і засвоєння спожитої їжі,

видалення неперетравлених решток,

виводить з організму надлишок води,

здійснює рух крові по організму, таким чином насичуючи його клітини киснем і поживними речовинами.

8.  До кровоносної системи належать такі органи( вибір 4 правильних відповідей):

серце,  спинний мозок,  артеріївеникапілярипечінка.

9.  До опорно-рухової системи належать такі органи( вибір 3 правильних відповідей):

кістки, хрящіголовний мозокскелетні м'язизуби.

10.  Лізосоми забезпечують

фотосинтез органічних речовин,

біосинтез органічних речовин,

розчеплення органічних речовин,

виділення речовин.

11.  Нервова тканина складається з нервових клітин - нейронів і клітин, що їх оточують - нейроглії. Вкажіть складові частини нейрона:

тіло,

дендрити - короткі відростки,

аксони - короткі відростки,

аксон - довгий відросток,

дендрит - довгий відросток.

12. Вкажіть основні групи тканин в організмі людини:

епітеліальніосновнім'язовінервоватканини внутрішнього середовища.


26.09.2024. Фізика 8. Тема: Тепловий баланс.    

Переглянути посилання:                     

https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-fiziki-dlya-8-klasu-na-temu-teploviy-balans-272789.html - презентація.

https://www.youtube.com/watch?v=n7KQjjEcPXw – відео-презентація.

§ 9 ст. 37-39 опрацювати, ст. 39  завдання 2 виконати письмово.


26.09.2024. Біологія 8. Тема: Гуморальна регуляція. Гормони. Імунна регуляція.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-gumoralna-regulyaciya-gormoni-230022.html - презентація.

§ 50 ст. 174-175 опрацювати, питання: «Яке значення імунних реакцій? Навести приклади»  виконати письмово.


20.09.2024. Біологія 8. Тема: Нервова регуляція. Нейрон.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=4gbC1xUHP8U – відео.

 https://naurok.com.ua/proezentaciya-na-temu-nervova-sistema-neyron-refleks-reflektorna-duga-95465.html - презентація.

§ 31 ст.114-117  опрацювати, ст.117  запитання 1, 3, 6, 8 виконати письмово.


19.09.2024. Біологія 8. Тема: Лабораторне дослідження 1 : ознайомлення з препаратами тканин людини.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=rn5S24wFm4M – відео. https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-z-temi-tkanini-lyudini-41532.html - презентація

§ 2 ст. 6-9 опраювати,  виконати письмово лабораторне дослідження 1.

(записати число, номер дослідження, тему та хід дослідження, заповнити таблицю:

Тканина

Складові або різновид

Особливості будови

Функції

ЕПІТЕЛІАЛЬНА

 

багатошаровий епітелій

 

 

НЕРВОВА

 

нейрони

 

 

М’ЯЗОВА

посмугована

 

 

ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

кров

 

 

ВНУТРІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

кісткова

 

 

у висновку  зазначити види тканин та їх функції).


13.09.2024. Біологія 8. Тема: Тканини. Органи. Системи. Поняття про механізм регуляції.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=85sQQuwvfRk – відео (клітини, тканини),

https://www.youtube.com/watch?v=hTFlwMjtBAk – відео (органи, системи),

https://www.youtube.com/watch?v=9MIUvj0uSJo – відео (механізм регуляції)    

§1-3  повторити, заповнити таблицю:

тканина

орган

фізіологічна система

              мязова             

               серце

кровоносна

 

 

 

 

 

 



12.09.2024. Біологія 8. Тема. Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-biologi-organizm-lyudini-yak-biologichna-sistema-riznomanitnist-klitin-organizmu-lyudini-55823.html - презентація.

§ 1 повторити , повідомлення «Навіщо потрібно знати будову свого організму?» виконати письмово.

06.09.2024.Біологія 8. Тема. Методи дослідження організму людини.

Переглянути презентацію за посиланням:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-nauki-scho-vivchayut-lyudinu-metodi-

doslidzhennya-organizmu-lyudini-192700.html скласти конспект уроку.

§2-3 ст.6-13 опрацювати, ст.14-15 завдання 1-16 виконати письмово.

 05.09.2024. Тема: Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-biosocialna-priroda-lyudini-192697.html

-біосоціальна природа

https://naurok.com.ua/prezentaciya-biologichni-nauki-scho-vivchayut-

organizm-lyudini-8-klas-40160.html - науки

§1, ст. 4-5 опрацювати, ст. 5 завдання 1-4 відповіді на запитання виконати письмово.