Українська література 8


8 клас Українська література 12.06. 2025
Тема. Урок літератури рідного краю №4. Олесь Гончар «Залізний острів».
Завдання: література на літо

8 клас Українська література 10.06. 2025
Тема. Урок позакласного читання №4. Оксана Думанська. «Школярка з передмістя».
Завдання: підготувати розповідь про Олеся Гончара

8 клас Українська література 05.06. 2025
Тема. Контрольна робота №6. Письмовий твір на одну з тем: «Загибель яскравої особистості у суспільній неволі (за повістю В. Дрозда "Білий кінь Шептало")», «Добро і зло в сучасному світі (за пові­стю Ю. Винничука "Місце для дракона")», «Поетизація першого почуття у повісті В. Чемериса "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання"».
Завдання: закінчити роботу над твором

8 клас Українська література 03.06 . 2025
Тема. Образи Вітьки Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок .
Завдання: написати лист герою/ героїні, що найбільше сподобався / сподобалась
8 клас Українська література 29.05. 2025
Тема. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. (2
Завдання:

8 клас Українська література 27.05. 2025
Тема. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. (1)
Завдання: прочитати стор. 207-221, виконати тестові завдання 1-3 на стор. 221 

  8 клас Українська література 22.05. 2025
Тема. Валентин Чемерис. Основні відомості про письменника. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» - гумористич­на повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання.
Завдання: прочитати стор. 195-206 повісті, виконати завдання на стор. 206-207

8 клас Українська література 20.05. 2025
Тема. Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.
Завдання: виписати із твору «Місце для дракона» цитати афористичного характеру

8 клас Українська література       15.05 . 2025   
Тема.   Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин  
Завдання:  скласти роздум «Чи була марною жертва дракона?»  

8 клас Українська література          13.05. 2025   
Тема. Підтекст твору. Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.    
  Завдання: скласти історію життя дракона Грицька  

8 клас Українська література        08.05. 2025   
Тема.  Юрій Винничук. Стисло про письменника. «Місце для драко¬на» - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».   
Завдання:    прочитати стор. 173-180 повісті «Місце для дракона», виконати тестові завдання 1-3  на стор. 181

8 клас Українська література          06.05. 2025   
Тема.   Алегоричність образу коня Шептала.  
  Завдання:    підготувати повідомлення про : а) функції князя в суспільстві;  б) про драконів, пояснити термін «драконячі закони» 

8 клас Українська література       24.04 . 2025   
Тема.   Володимир Дрозд. Основні відомості про письменника. «Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й на¬товпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеособлення.  
Завдання:    прочитати стор. 163-171, дібрати цитати до образу коня

8 клас Українська література          22.04. 2025   
Тема.  Контрольна робота №5. М. Коцюбинський, О. Довженко, Н. Бічуя (тестування).   
  Завдання:     підготувати розповідь про життя і творчість Володимира Дрозда

8 клас Українська література       17.04 . 2025   
Тема.     Урок мовленнєвого розвитку №4. Створення фанфіків на основі повісті «Шпага Славка Беркути».
Завдання:   Обрати прийом і створити фанфік за повістю Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути» 

8 клас Українська література          15.04. 2025   
Тема.   Майстерність письменниці у змалюванні образів. Художні особ¬ливості твору.  
  Завдання:    скласти сенкан про одного з героїв твору Н. Бічуї  «Шпага Славка Беркути» 


8 клас Українська література       10.04 . 2025   
Тема. Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк    
Завдання:   виконати завдання 1-3 на стор 162

8 клас Українська література         08.04 . 2025   
Тема.    Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк 
  Завдання:     виконати завдання 1-3 на стор. 156-157


8 клас Українська література        03.04. 2025   
Тема. «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відпо¬відальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі.    
Завдання:    дочитати стор. 157-162, дібрати матеріал про одного персонажа для характеристики і записати його анкету

8 клас Українська література          01.04. 2025   
Тема.   Ніна Бічуя. Коротко про письменницю. «Шпага Славка Берку¬ти» - повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Особливості композиції твору.  
  Завдання:    прочитати сторінки повісті «Шпага Славка Беркути» 147-157    або прослухати аудіокнигу https://www.youtube.com/watch?v=C8Lg-zFbWIo 

8 клас Українська література        27.03. 2025   
Тема. Образи діда Платона і діда Савки. їхній моральний урок для солдатів.    
Завдання:    виконати завдання № 12 на стор. 146

8 клас Українська література          25.03. 2025   
Тема.   Олександр Довженко - видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів Другої світо¬вої війни. «Ніч перед боєм» - твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців.  
  Завдання:  дочитати оповідання «Ніч перед боєм» на стор. 140-145, скласти план оповідання   


8 клас Українська література        20.03. 2025   
Тема.     Урок мовленнєвого розвитку №3. Написання сенканів про героїв твору, волю
Завдання: скласти свій сенкан «Соломія»   

8 клас Українська література          18.03. 2025   
Тема.  Час і вічність у повісті, символічні образи, роль і сенс кольорів, звуків.   
  Завдання:     запишіть сюжетні елементи  повісті «Дорогою ціною» (пролог, експозиція, зачин, основна частина, кульмінація, розв’язка, епілог)


8 клас Українська література        13.03. 2025   
Тема.  Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.   
Завдання:    скласти сенкан про Соломію або цитатну характеристику героїні

8 клас Українська література         11.03. 2025   
Тема.   Вічний тип шукача правди. Втеча Остапа й Соломії з кріпаць¬кої неволі - протест проти будь-якого насильства над людиною. Проблема волі людини та можливостей її здобуття.  
  Завдання: написати невеликий роздум «Чи не краще бути ситим волом, ніж пораненим туром?»    


8 клас Українська література       27.02 . 2025   
Тема.     Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Компози¬ційні особливості твору.
Завдання:   прочитати повість «Дорогою ціною» на стор. 117-137 

8 клас Українська література          25.02. 2025   
Тема.    Урок літератури рідного краю №3.Н. Нікуліна «О мово, будь», « В житті не буває «потім» 
  Завдання:     підготувати розповідь про життя і творчість М. Коцюбинського

8 клас Українська література        20.02. 2025   
Тема.  Контрольна робота №4. Із сучасної української поезії. І. Карпенко-Карий (літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання).   
Завдання:  заповнити літературний паспорт  п’єси І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»  

8 клас Українська література         18.02. 2025   
Тема.  Урок виразного читання №2. Виразне читання драматичного твору в особах   
  Завдання:    підготуватись до контрольної роботи за творчістю сучасних українських поетів та І. Карпенка-Карого 

8 клас Українська література        13.02. 2025  
Тема.   Засоби сатиричного змалювання образу Герасима Калитки. Інші образи твору.
Завдання:  вибрати уривок п’єси «Сто тисяч»,  навчитись читати в ролях. 

8 клас Українська література        11.02 . 2025  
Тема.   Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Актуальність проблем, порушених у творі, для сучасного життя.
Завдання:   дібрати цитати до образу Герасима Калитки

8 клас Українська література        06.02. 2025  
Тема.  Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.
Завдання:  скласти список, на що  ви витратили б гроші

8 клас Українська література        04.02 . 2025  
Тема.  Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр корифеїв. Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського театру корифеїв.
ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія
Завдання:  прочитати п’єсу І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» на стор. 89-113  або послухати аудіокнигу  https://www.youtube.com/watch?v=L5eDECmdTLU


8 клас Українська література       30.01. 2025  
Тема.  Урок позакласного читання №3.  «Життя видатних дітей». Анна Багряна про Марію Заньковецьку, Марію Приймаченко, Олену Телігу.
Завдання: підготувати повідомлення про  життя українського драматурга Івана Карпенка-Карого


8 клас Українська література       28.01 . 2025  
Тема. Галина Кирпа («Мій ангел такий маленький.», «Коли до вас темної ночі.»). Розмаїття сучасної лірики. Глибоке бачення поетами- сучасниками проблем української мови, національної культури; прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя.
Завдання: вивчити напам’ять 1 вірш з теми «Із сучасної української поезії»на вибір

23.01. 2025  
Тема.  Із сучасної української поезії (кінця ХХ - початку ХХІ ст.).   Анатолій Мойсієнко («Жовтень жовті жолуді»), Ігор Павлюк («Дівчинка»)
Завдання:  записати літературний паспорт вірша І. Павлюка «Дівчинка»


21.01. 2025  
Тема.  Із сучасної української поезії (кінця ХХ - початку ХХІ ст.).   Василь Герасим'юк («Чоловічий танець»), Іван Малкович («Із янголом на плечі», «З нічних молитов»)
Завдання: виразне читання віршів на стор. 80, 82, виконати тестове завдання 1-3 на стор. 82-83, записати літературний паспорт 1 твору на вибір


26.12. 2024  
Тема.  Урок літератури рідного краю №2. І. Шаповал «Соловецький в’язень»
Завдання: прочитати драматичний твір В. Савченка «Народжений під знаком Скорпіона»


24.12. 2024  
Тема.  Контрольна робота №3. В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько (тестування).
Завдання: підготувати повідомлення про останнього кошового отамана Запорозької Січі


19.12. 2024  
Тема.  Урок мовленнєвого розвитку №2. Написання етюду за поетичними рядками з вивчених творів.
Завдання: закінчити роботу над етюдом; підготуватися до контрольної роботи


17.12. 2024  
Тема.  Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «Наша мова», «Теплі слова».
Завдання: записати паспорт одного твору В. Голобородька

12.12. 2024  
Тема.   Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Оригінальність, простота висловлення глибоких по¬чуттів, важливих думок. «З дитинства: дощ» («Я уплетений.»). ТЛ: вільний вірш, верлібр.
Завдання:  створити власний верлібр «З дитинства:…»


10.12 . 2024  
Тема.  Володимир Підпалий.  Не¬збагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом  . Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»).
Завдання: виконати тестові завдання 1-3 на стор. 73-74

05.12. 2024  
Тема. Володимир Підпалий. Основні відомості про поета. Ідея гу¬манізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Не¬збагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом («... Бачиш: між трав зелених.»).
Завдання:  записати літературний паспорт вірша В. Підпалого «Бачиш, між трав зелених…» , стор. 72

03.12 . 2024  
Тема.  «Васильки» - взірець інтимної лірики. Щирість ліричного само¬вираження в поезії «Осінь ("Облітають квіти, обриває вітер.")». ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика
Завдання:  записати паспорт 1 твору на вибір («Васильки», «Осінь» на стор. 68)

28.11. 2024  
Тема.  Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важли¬вий складник життя людини («Любіть Україну!»). ТЛ: громадянська лірика.
Завдання: вивчити напам’ять вірш «Любіть Україну» на стор. 64-65

26.11. 2024  
Тема.  Контрольна робота №2. Т. Шевченко і Леся Українка (літератур¬ний диктант і розгорнуті відповіді на запитання).
Завдання: написати есе «Чи може слово бути зброєю?»

21.11. 2024  
Тема. Урок позакласного читання №2. Наталена Королева. «Легенди старокиївські».
Завдання:  підготуватися до контрольної роботи за творчістю Т. Шевченка, Лесі Українки

19.11 . 2024  
Тема. Порівняльна характеристика Поета і Бертольда.
Завдання: складіть і запишіть текстову характеристику одного з персонажів поеми  «Давня казка»

14.11. 2024  
Тема.  Проблематика твору. Порівняльна характеристика Поета і Бертольда. (1)
Завдання: скласти паспорт твору «Давня казка», указавши в ньому ріж, жанр, тему, ідею, основні проблеми

12.11. 2024  
Тема.  Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми й мо¬тиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка»).
Завдання: прочитати поему «Давня казка» стор. 50-61, скласти простий план

31.10. 2024
Тема. «Хотіла б я піснею стати...» - зразок ліричної мініатюри, роман­тичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні.
Завдання: вивчити напам’ять вірш Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати» на стор. 48

29.10. 2024
Тема. Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. По­тужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії «Давня весна».
Завдання: скласти і записати паспорт твору «Давня весна» Лесі Українки на стор. 47-48

24.10. 2024
Тема. Урок виразного читання №1. Читання напам'ять творів Тараса Шев­ченка.
Завдання: підготувати повідомлення про життя Лесі Українки

22.10. 2024
Тема. Усвідомлення власної місії поета. «Мені однаково, чи буду».
Завдання: вивчити 1 вірш Шевченка напам’ять (сторінки 40, 41, 42)

17.10. 2024

Тема. Фольклорні мотиви поезії «Ой три шляхи широкії».

Завдання: виразно читати поезію «Ой три шляхи широкії», записати паспорт

твору, символічні значення образів: ясена, тополі, явора, калини, терну (стор.

42-43)

15.10. 2024

Тема. Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському

братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). Роздуми автора про власну

долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її

долю. «Думи мої, думи мої...» (1847). ТЛ: філософська лірика.

Завдання: виконати тестове завдання 1-3на стор. 40, прочитати статтю «Види та

жанри літератури» на стор. 43

10.10. 2024 

Тема. Урок літератури рідного краю №1. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. В. Чемерис «Голубе небо Еллади»

Завдання: підготувати повідомлення про зв’язок Т. Шевченка з Кирило-Мефодіївським товариством

08.10 . 2024 

Тема.  Контрольна робота №1. Письмовий твір за розділом «Усна народна творчість».

Завдання: підготувати повідомлення про Дмитра Яворницького

 03.10. 2024

Тема. Урок позакласного читання №1. Народні думи: «Самійло Кішка», «Дума

про козака Голоту».

Завдання: підготуватися до контрольного твору «Образ української жінки в

історичних піснях, думах, піснях Марусі Богуславки»

01.10 . 2024 

Тема.  Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов'ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.

Завдання:  дати усну відповідь на питання №9 на стор. 35 

 26.09. 2024 

Тема.  Дума «Маруся Богуславка». Морально-етичні проблеми у творі.

Завдання:  виконати завдання №12 на стор. 35

24.09. 2024 

Тема.  Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники - виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончарен­ко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму. ТЛ: думи.

Завдання: зі статті «Українські народні думи» стор. 28-29 виписати інформацію  про відомих кобзарів

19.09. 2024
Тема. Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її
життя. Пісні, що стали народними. їхня популярність, фольклорна основа,
народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють
буйні», «Ой не ходи, Грицю...». (2)
Завдання: скласти паспорт пісні «Ой не ходи, Грицю,…»

17.09. 2024
Тема. Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її
життя. Пісні, що стали народними. їхня популярність, фольклорна основа,
народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють
буйні», «Ой не ходи, Грицю...». (1)
Завдання: вивчити напам’ять пісню Марусі Чурай «Засвіт встали козаченьки»
на стор. 24-25

12.09. 2024
Тема. Урок мовленнєвого розвитку №1. Усний твір узагальнювального
характеру на тему «Зображення мужніх героїв - захисників рідної землі в
історичних піснях».
Завдання: знайти в Інтернеті матеріал про Марусю Чурай, оформити невеликим
повідомленням для озвучування на уроці

10.09 . 2024
Тема. Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой
Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За
Сибіром сонце сходить» (2 твори на вибір учителя). Образи історичних осіб,
лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.
Завдання: записати літературний паспорт 1 пісні на вибір стор. 16-22);
підготуватися до твору «Зображення мужніх героїв-захисників рідної землі в
історичних піснях»

05.09. 2024 8 клас Українська література
Тема. Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із
турецько-татарськими нападниками: «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув
же козак Сірко» (на вибір учителя). ТЛ: історичні пісні.
Завдання: заповнити літературний паспорт твору «Та, ой, як крикнув же козак
Сірко» (стор. 14), для виконання роботи використайте «Літературний паспорт
ліричного твору» (на другому форзаці підручника) та матеріалом про пісню на
стор.13

03.09. 2024 8 клас Українська література
Тема. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції
художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів
(образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз
художнього твору. ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено).
Завдання: прочитати статтю на стор. 8-10, виписати види художніх образів