Основи здоров`я 8

16. 05. 2024 р. Тема уроку. Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією. Виконати завдання.  § 26 – 27 с. 128 – 136 опрацювати  Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1WJlyQgNfMMXcMnoWj3J0Vi71pbfVQb20/edit#slide=id.p1  Виконати тестові завдання.

https://docs.google.com/document/d/1ckZmnHY8HpC--AzB0MYeRP79NO2FM/edit#heading=h.gjdgxs


09. 05. 2024 р. Тема уроку. Вплив воєнних дій та терористичних актів на навколишнє середовище. Хімічне, біологічне, радіологічне забруднення, пов’язане з НС техногенного та соціального походження. Класифікація небезпечних хімічних речовин.  Відпрацювання алгоритмів дій під час хімічної \ біологічної, радіологічної загрози забрудненню навколишнього середовища у результаті воєнних дій» Виконати завдання.  Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/13cuop_9NeY3tDzDxjLWzP_RDcKZLjq_/edit#slide=id.p1  Створіть власний проєкт по відновленню та збереженню навколишнього середовища України або своєї місцевості у післявоєнний період (у довільній формі).



02. 05. 2024 р. Тема уроку. Екологічна безпека. Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах. Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я. Виконати завдання.  § 24 с. 120 – 123 опрацювати.  Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1HuH0w6_QF3iAe-V6c6T-mw0Aoae4zV-A/edit#slide=id.p1  Дати відповіді на питання: 1) Які методи очищення води ви знаєте? 2) Що ви знаєте про правила сортування сміття? 3) Які правила поведінки в навколишньому середовищі ви знаєте? 4) Що ви знаєте про екологічні інтереси суспільства? 5) Чому суспільство зацікавлене в збереженні всього розмаїття тваринного ф рослинного світу? 6) Як досягти екологічної безпеки в місцях проживання? 7) Доведіть, що сортування сміття є необхідним для забезпечення екологічної безпеки. 8) Доведіть, що чиста питна вода – це запорука життя і здоров’я людини.


25. 04. 2024 р. Тема уроку. Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.  Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з мотоциклами. Виконати завдання.  § 23 с. 115 – 119 опрацювати.  Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1FY1VdJM3HMlzNqySlIXbwL8ZThjSFjuT/edit#slide=id.p1  Виконати пр. вправу № 11 на с. 119 підр.


11. 04. 2024 р. Тема уроку. Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.  Визначення пріоритетів у дорожньому русі. Виконати завдання.  § 22 с. 109 – 114 опрацювати.  Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1KvpcC9LrzheuTyzBqJYipMvxTpKUNzWD/edit#slide=id.p1  Виконати практ. впр. №10 на с. 114 підр.



04. 04. 2024 р. Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з тем «Психічна й духовна складові здоров’я» та «Соціальне благополуччя» . Тестові завдання. Виконати завдання.  Повт. § 12 - 21 с. 60 – 104.  Виконати тестові завдання.

https://docs.google.com/document/d/1-RnJD1p1DrVXcorAI3eFmk1qvU1FMwX/edit#heading=h.gjdgxs


28. 03. 2024 р. Тема уроку. Віктимна поведінка. Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Виконати завдання.  § 21 с. 104 – 108 опрацювати.  Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1qtkRa3IIjyF7jvVWgv0FHZNFdhRLELYN/edit#slide=id.p1  Розробити поради (пам’ятку) щодо уникнення віктимної поведінки.



. 21. 03. 2024 р. Тема уроку. Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). Виконати завдання.  § 20 с. 101 – 104 опрацювати.  Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/18IfowFNzjALvHDw8U98VdoGrcIZIbR17/edit#slide=id.p1  Виконати тестові завдання.

https://docs.google.com/document/d/1lYMCcZdSnBxGadINI00KTcYiDPYXatcZ/edit#heading=h.gjdgxs


14. 03. 2024 р.

Тема уроку. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Виконати завдання.  § 19 с. 97 – 101 опрацювати.  Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1DqrC4RPtvNT-0sLTVpV_LBTNfuEqOjjS/edit#slide=id.p1  Скласти «модель» здорових романтичних стосунків між дівчатами та хлопцями в підлітковому віці.


07. 03. 2024 р.

Тема уроку. Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.  Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску. Виконати завдання.  § 18 с. 88 – 97 опрацювати.  Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1k83__ii6HNydt1q53d_KFnDcobsUXiUy/edit#slide=id.p1  Творче завдання: написати лист-звернення до однолітків про дію шкідливих звичок на статеве дозрівання.


22. 02. 2024 р. Тема уроку. Соціальні аспекти статевого дозрівання. Виконати завдання.  § 17 с. 88 – 91 опрацювати.  Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1MIwZvkinnuxkx1SDdHm8aXO1ZWJHUgYb/edit#slide=id.p1  Скласти постер «Підлітки і спілкування за принципом рівноправності».


 15. 02. 2024 р.

Тема уроку. Уміння вчитися. Складові уміння вчитися. Важливість

налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та

образного мислення. Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги.

 Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації

уваги, підготовки до контрольної роботи (іспитів).

 Вправи на розвиток пам’яті та уваги.

Виконати завдання.

 § 15 – 16 с. 75 – 86 опрацювати.

 Переглянути презентації за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1Tcaagc5in3tUQaDpl7NpCi9vREgF29UD/edit#slide=id.p1

 Скласти пам’ятку «Подолання бар’єрів ефективного навчання».

 Виконати вправу на визначення якості своєї пам’яті.

https://docs.google.com/document/d/1DgUTHwqjLR3RzCp3R0LlRoDTVQQYjWnc/edit#heading=h.gjdgxs


. 08. 02. 2024 р.

Тема уроку. Краса і здоров’я. Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних

тенденцій на здоров’я.

Виконати завдання.

 § 14 с. 70 – 74 опрацювати.

 Переглянути презентації за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1HcAPt6hfrNyA8Nt1T1mxRe9LL7Q4l2DF/edit#slide=id.p1

 Знайдіть необхідну інформацію і дайте відповіді на запитання (с. 73 – 74

підр.)



01. 02. 2024 р.

Тема уроку. На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та

соціальна зрілість. Самооцінка рівня зрілості та готовності до дорослого

життя. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування

майбутнього

 Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети

Виконати завдання.

 § 1 с. 6 – 12 опрацювати.

 Переглянути презентації за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1ZvnYC74RKOJyr322jdzamNuMbkQm_s1y/edit#slide=id.p1

 Виконати практичну вправу № 1 «Самооцінка рівня зрілості та готовності

до дорослого життя» на с. 10 – 12 підр.


. 25. 01. 2024 р.

Тема уроку. Складові духовного розвитку особистості. Формування системи

цінностей. Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.

Виконати завдання.

 § 13 с. 64 – 69 опрацювати.

 Переглянути презентації за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1q0C4IDSc4L-95LGNnxy9kXPROM4kqtvJ/edit#slide=id.p1

 Виконати пр. роботу № 6 (с. 68 – 69 підр.)


18. 01. 2024 р.

Тема уроку. Становлення особистості. Біосоціальний характер особистості.

Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.

Виконати завдання.

 § 12 с. 60 – 63 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1H_Jhdh5fOiyiFNYBxuTaDeF3Z9e-ZqHi/edit#slide=id.p1

 Скласти візуалізацію своєї мети у вигляді колажу, постера.


28. 12. 2023 р.

Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Фізична

складова здоров’я». Тестові завдання.

Виконати завдання.

 Повт. § 7 – 11 с. 36 – 58.

 Виконати тестові завдання.

https://docs.google.com/document/d/1ePMcHJ1e6e86O2U3NZYvVY-VNgLDlxtB/edit#heading=h.gjdgxs


21. 12. 2023 р.

Тема уроку. Безпека харчування в умовах ситуацій воєнного стану.

 Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і

кишкових інфекціях в умовах обмеженого безпечного простору (війна,

терористичний акт)»

Виконати завдання.

 § 11 с. 53 – 58 опрацювати.

 Переглянути презентації за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1PqkN_qhY287Ne0o1Ya66LhSNB70-FmOG/edit#slide=id.p1

 Опрацювати поради щодо харчових отруєнь.


14. 12. 2023 р.

Тема уроку. Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби.

Профілактика харчових отруєнь.

Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.

 Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і

кишкових інфекціях.

Виконати завдання.

 § 11 с. 53 – 58 опрацювати.

 Переглянути презентації за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1VhapgJeJouIIuku2ZoGHTZewFps6wdYc/edit#slide=id.p1

 Виконати практичну вправу № 5 на с. 57 – 58 підр.


07. 12. 2023 р.

Тема уроку. Дієтичне харчування. Негативні наслідки незбалансованого

харчування. Харчові добавки.

Виконати завдання.

 § 10 с. 48 – 52 опрацювати.

 Переглянути презентації за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1DA9krMQv-Mv4cQi3NfrY9lSbyQIFONY5/edit#slide=id.p1

 Виконати вправу «Чого і скільки ми їмо?» (переглянути презентацію,

заповнити таблицю і зробити висновок).


30.11. 2023 р.

Тема уроку. Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Традиційні і

сучасні системи харчування.

Виконати завдання.

 § 8 с. 39 – 42 опрацювати.

 Переглянути презентації за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/14-GgDN6lLgnUIq1G83dWBK5aEuLoIVmK/edit#slide=id.p1

 Скласти план для корекції власного харчування (віддавати перевагу

натуральним продуктам, обмежити вживання солі й цукру тощо).

 Провести вдома перевірку продуктів харчування на наявність в їхньому

складі харчових добавок.


16.11. 2023 р.

Тема уроку. Фізичні якості людини. Вплив фізичної активності на здоров’я.

Виконати завдання.

 § 8 с. 39 – 42 опрацювати

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1-gCOTrmRAHeLCAczYKNDTNLRHllfzUIV/edit#slide=id.p1

 Скласти фантастичне оповідання «Зникнення фізичної активності на

планеті».


. 09.11. 2023 р.

Тема уроку. Оздоровчі системи. Поняття про оздоровчі системи. Складові

оздоровчих систем.

Виконати завдання.

 § 7 с. 36 – 38 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/11GKRHQt1APxActgc6PIyPlnuqHVKj0HZ/edit#slide=id.p1

 Виконати тестові завдання:

https://docs.google.com/document/d/17G1YBt1I_P16F1j7rYOz9Rs2vITbRmT6/edit#heading=h.gjdgxs


02.11. 2023 р.

Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Безпека і

здоров’я людини». Тестові завдання.

Виконати завдання.

 Повт. весь вивчений матеріал за даний період по темі «Безпека і здоров’я

людини».

 Виконати тестові завдання.

https://docs.google.com/document/d/1DVmsuiGAvvK1QTAq3r5jI7YKpaLCSZ_s/edit#heading=h.gjdgxs


26.10. 2023 р.

Тема уроку. Психологічна самодопомога Дозрівання мозку та емоції.

Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та

ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика.

Нервово-мязова релаксація. Техніки заземлення. Медитація. Аутотренінг.

Робота зі страхами і тривожними думками.

Виконати завдання.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1X_ChI9Dno4flvlJQ6CCN0hnQhffWIcGT/edit#slide=id.p1

 Відпрацювати техніки психологічної самодопомоги в гострих стресових

ситуаціях (виконати вправи, які пропонуються у презентації, повертатись

до їх виконання при необхідності)


19.10. 2023 р.

Тема уроку. Невідкладна домедична допомога Визначення стану

потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки

кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева

реанімація.

 Алгоритм рятування людей під час пожежі.

 Невідкладна домедична допомога при опіках, отруєнні чадним газом.

Виконати завдання.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1nAaySoEJ5pldBzFXHXWxpQpNOB1viQN6/edit#slide=id.p1

 Відпрацювати алгоритм рятування людей під час пожежі та надання

невідкладної домедичної допомоги при опіках, отруєнні чадним газом.


. 05.10. 2023 р.

Тема уроку. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів

Види й ознаки вибухонебезпечних предметів

Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що

не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-

пастки, набої.

Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних

територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення

вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або

стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного

маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від

нього

Взаємодія з рятувальними службами.

Виконати завдання.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1hoFen_n1-O0ZF5QMmlyYWz7p5phfpLk4/edit#slide=id.p1

 Записати основне з презентації в зошит.

 Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=oPmJ3_fHzC4

https://www.youtube.com/watch?v=OWg0sOcCYTQ



28. 09. 2023 р.

Тема уроку. Ризики воєнного часу. Захист життя і здоров’я в зоні бойових дій, на
окупованих і де окупованих територіях. Захист під час обстрілів, бомбардувань.
Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами.
Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та
радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях.
 Моделювання ситуацій пошуку надійного укриття та евакуації
Виконати завдання.
 Переглянути презентацію за посиланням   https://docs.google.com/presentation/d/1WIr22Hp4fyXWZ4TRa-jipREStsXgq7-J/edit?usp=drive_link&ouid=102320011722650706986&rtpof=true&sd=true   
 Виконати тестові завдання.

Тести.

1. Організоване вивезення мешканців населеного пункту в заздалегіть

підготовлені безпечні місця - це...

А) еміграція В) конспірація

Б) евакуація Г) екскурсія

2. Що не можна робити під час обстрілів та бомбардувань?

А) визирати з вікна

Б) користуватися ліфтом

В) перебувати у бомбосховищі

Г) перебувати всередині автозаправки

3. Мінімальна безпечна відстань для евакуації при виявленні гранати:

А) 50 м Б) 100 м В) 200 м Г) 300 м.

4. Мінімальна безпечна відстань для евакуації при виявленні

артилерійських боєприпасів:

А) 50 – 200 м В) 500 – 1200 м

Б) 300 – 500 м Г) 1200 – 2000 м.

5. У разі виявлення боєприпасів та підозрілих предметів треба сповістити

рятувальну службу за номером:

А) 101 Б) 102 В) 103 Г) 104 Д) 109

6. Якщо артилерійський чи мінометний обстріл застав вас на вулиці,

треба негайно лягати на землю і:

А) закривати очі і вуха руками

Б) закривати вуха і відкривати рот

В) захищати грудну клітку в області серця

Г) закривати голову

7. Якщо стрілянина застала вас вдома, то безпечніше буде заховатись:

А) у шафі

Б) у ванній кімнаті лягти на підлогу

В) під ліжком

Г) у коридорі між несучими стінами

Д) на балконі

8. У разі виникнення радіаційної небезпеки треба здійснити

профілактику:

А) вітамінну Б) йодну В) кальцієву Г) магнієву

9. Екологічні проблеми, які виникли внаслідок воєнних дій:

А) забруднення води

Б) просідання грунтів

В) посуха

Г) підтоплення шахт

Д) селеві потоки

10. Ситуація, яка склалася на Запорізькій АЕС, може призвести до

техногенної катастрофи в Україні і не тільки і призвести до:

А) хімічного забруднення

Б) бактеріального ураження

В) радіоактивного забруднення

Г) ядерної небезпеки

11.Чого не можна робити в зон бойових дій?

А) фотографувати й знімати відео у присутності людей у військовій

формі

Б) носити документи, що посвідчують особу

В) носити з собою зброю, не показувати військовим нічого, що навіть

за формою може нагадувати зброю

12. Дії учнів і вчителів під час дистанційного навчання при оголошенні

повітряної тривоги

А) усі діють за рішенням вчителя

Б) усі спокійно продовжують роботу на уроці

В) деякі учні переходять в безпечне місце (за бажанням), інші

продовжують спілкуватися з учителем

Г) усі переходять в укриття або безпечне місце

                              

21. 09. 2023 р.

Тема уроку. Алгоритм рятування людей під час пожежі

 Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі»

 Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому

Виконати завдання.

 § 6 с. 28 – 32 опрацювати

 Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1OxZc3EJ6NDbgUb716DSqAACHCBXESacu/edit#slide=id.p1

 Виконати вправу «Так чи ні»

https://docs.google.com/document/d/1r1JBGgdgQDnIHXu1l25oHIPuZUnUvs6J/edit

                                           14. 09. 2023 р.

Тема уроку. Сигнали оповіщення населення про надзвичайну ситуацію.

Визначення стану потерпілого. Алгоритм рятування людей під час пожежі

 Перша допомога при надзвичайних ситуаціях.

 Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі»

 Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому

Виконати завдання.

 § 4 – 6 с. 20 – 32 опрацювати

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1ulfWVKKLxZ3w7DmK0dmEilQeVrqjHadw/edit#slide=id.p1

 Виконати практичну вправу № 2 на с. 24 і практичну вправу № 3 на с. 33.


                                            07.09. 2023 р.

Тема уроку. Надзвичайні ситуації. Класифікація надзвичайних ситуацій.

Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.

Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей

у надзвичайних ситуаціях.

 Аналіз повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні

ситуації.

Виконати завдання.

 § 3 - 5 с. 16 – 28 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається)

https://docs.google.com/presentation/d/19OTDhlPuFaEn0lui-g9jyFfLTDgwPLMV/edit#slide=id.p1

 Виконати вправу «Встав пропущені слова»


Вправа «Встав пропущені слова»


1. Існують такі види НС: техногенного, __________, соціального та

воєнного характеру.

2. В залежності від наслідків, а також від обсягів технічних та

матеріальних ресурсів, необхідних для ліквідації. НС можуть

бути державного, ________________, місцевого та об’єктного

рівня.

3. Ситуація, що вийшла за межі території потенційно небезпечного

об’єкта, загрожує довкіллю, сусіднім населеним пунктам,

інженерним спорудам – це НС _____________ рівня.

4. Однією з ознак НС є наявність або загроза _____________

людей.

5. Аварія на електростанції – це НС ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, характеру.

6. Лісові пожежі – це НС ______________ характеру.

7. Перевищення вмісту шкідливих домішок в атмосфері належить

до природних НС ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, характеру.

8. Ситуації, пов’язані з наслідками застосування зброї масового

ураження або звичайної зброї, належать до НС ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

характеру.

9. Продовольча проблема – це НС ___________ характеру.

10. Боротьба за території чи владу, яку ведуть різні політичні сили,

використовуючи зброю – це ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ._____________.

11. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,_- це кількісна міра небезпеки.

12. Треба вміти управляти ризиками, тобто здійснювати ______,

спрямовані на забезпечення мінімально можливого ризику.