Зарубіжна література 8



13.06.2025.
Тема. Підсумковий урок.
Список літератури для читання.

09.06.2025.
Тема. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.
Переглянути відео урок.
 
06.06.2025.
Тема. Контрольна робота №6 з теми «Сучасна література. У пошуках себе і високого польоту». Тести.
Виконати тести.
1. Що було найголовнішим для Джонатана?
а) як долетіти до їжі; б) польоти; в) як повернутися до берега.
2. Як батьки реагували на заняття сина?
а) сердилися; б) підтримували; в) зневажали.
3. Якої граничної для чайки швидкості добився Джонатан?
а) 100 миль на годину; б) 214 миль на годину; в) 186 миль на годину.
4. Що, за спостереженнями Джонатана, скорочує життя чайок?
а) злість; б) страх; в) нудьга.
5. Позначте ознаки притчі, які наявні в творі «Чайка Джонатан Лівінгстон»:
а) алегоричність образів; б) антитеза; в) повчальність.
6. Улюбленим одягом Буби були:
а) сукні; б) джинси; в) шорти.
7. На якій вулиці мешкала Буба разом зі своєю родиною?
а) на Звіренецькій; б) на Зворотнецькій; в) на Кришталецькій.
8. Як почувалася дівчинка в своїй родині?
а) комфортно; б) затишно; в) нещасною.
9. Ким була мати Буби?
а) продавчинею; б) перекладачем; в) письменницею.
10. Чим захоплювався Мілош?
а) філателією; б) орнітологією; в) мінералогією.
11. Що допомогло Бубі залишитися собою?
а) улюблені книжки; б) дідусева іронія; в) хороші фільми.
12. Чого бракує світу сучасних підлітків, за думкою Б. Космовської?
а) свободи; б) уваги батьків; в) щирості однокласників.

02.06.2025.

Тема. Розвиток мовлення №4 (у). Диспут «Проблеми порозуміння дітей та дорослих» ( за вивченими текстами ).
Переглянути відео урок. 

  30.05.2025.
Тема. Позакласне читання №4. Барбара Космовська «Позолочена рибка».
Переглянути відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=L5P9LwNqyM4

26.05.2025.

Тема. Б. Космовська «Буба». Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі. Сторінки 281-282, аналіз твору.
 
23.05.2025.
Тема. Барбара Космовська (нар. 1958) «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки.
Переглянути відео урок, записати план.

19.05.2025.
Тема. Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон». Алегоричні образи в повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.
Сторінки 276-280, аналіз твору. 

  16.05.2025.
Тема. Річард Бах ( нар.1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Втілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети.
Сторінки 273-276, переказ прочитаного.

12.05.2025.
Тема. Річард Бах ( нар.1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха, як філософська метафора людського буття.
Сторінки 270-273, записати план.

09.05.2025.
Тема. Позакласне читання №3. Ульф Старк «Тоді я був просто Ульф».
Переглянути відео урок.

05.05.2025.
Тема. Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Філософський зміст та художні особливості твору.
Сторінки 267-270, аналіз твору.

25.04.2025.
Тема. Антуан де Сент-Екзюпері  «Маленький принц». Поетизація краси чистих людських взаємин у казці-притчі. Художні образи твору.
Сторінки 265-267, характеристика головного героя.

21.04.2025.
Тема. Антуан де Сент-Екзюпері  «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності у казці-притчі.   
Сторінки 262-265, переказ прочитаного.  

18.04.2025.
Тема. Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). Життя і творчість. «Маленький принц» - філософська алегорична казка-притча.
Сторінки 260-262, записати план.

14.04.2025.
Тема. Контрольна робота №5 з теми «Бароко і класицизм». Тести.
Виконати тести.
1. Хронологічні межі доби бароко:
а) ХІІ–ХІІІ ст. ; б) ХІІІ–ХІV ст.; в)  XVIІ – середина XVIII ст.; д) XV–XХ ст.
2. Представником бароко є:
а) Д. Донн; б) Ж. Б. Мольєр; в) Н. Буало; г) В Шекспір.
3. Класицизм виник:
а) в Англії; б) в Італії; в) у Франції; г) в Іспанії.
4. Бароко виникло:
а) у Франції; б) у Італії; в) у Англії; г) у Німеччині.
     5.Бароко прийшло на зміну:
        а) Античності; б) Ренесансу (Відродження); в) Середньовіччю; г) Класицизму.
    6.Хронологічні межі класицизму:
      а) ХVІ - ХІХ ст.; б) ХІХ - ХХ ст.; в) ХVІІ - ХVІІІ ст; г) ХІІ – ХVІст.
7.Закон трьох єдностей в драматургії класицизму — це єдність:
    а) місця, часу, персонажа; б)місця, часу, дії; в) теми, персонажа, сюжету; г) теми, часу, сюжету.
8.Пан Журден щедро обдаровує майстрів, бо вони:
   а) просять в нього гроші; б) кажуть йому лестощі; в) талановиті майстри; г) заслуговують на винагороду.
9.Окрім проповідей та прози Донн писав ще …
а) трагедії; б) драми; в) комедії; г) сонети.
10.Ім’я пані, до якої залицяється пан Журден?
    а) Дорімена; б) Люсіль; в) Ніколь.
11.Укажіть, від чийого імені граф Дорант передає маркізі Дорімені подарунки:
    а) від імені пана Журдена; б) від імені короля; в) від свого імені; г) від імені незнайомця.
12.Ким Ков’єль пропонує Клеонтові представити себе панові Журдену?
    а) сеньйором; б) арабським падишахом; в) лордом; г) сином турецького султана.
13.У кого “посвячують” пана Журдена?
    а) у лицаря; б) у "мамамуші"; в) у герцога; г) у лорда.
14.Яку науку відкриває Журден завдяки вчителю філософії?
    а) ораторство найважливіше; б) він розмовляє прозою; в) рахувати гроші; г) титул - не головне.
15.Сином турецького султана в комедії перевдягається:
    а) Клеонт; б) Ков’єль; в) Дорант; г) учитель фехтування.
16.Кому належать такі слова: “От йолоп так йолоп! Другого такого й у цілому світі не знайдеш!”
   а) Ков’єлю; б) Доранту; в) Люсіль; г) вчителю філософії.

11.04.2025.
Тема. Мольєр «Міщанин - шляхтич». Засоби комічного ( гумор, іронія, сатира, сарказм). Елементи народного театру. Дискусія: Хто вони – сучасні Журдени?
Сторінки 250-257, дати відповіді на питання.

07.04.2025.
Тема.  Мольєр «Міщанин - шляхтич». Моральна проблематика комедії Мольєра «Міщанин - шляхтич». Виховний потенціал твору.
 
Сторінки 246-250, аналіз твору.

04.04.2025.
Тема. Мольєр «Міщанин - шляхтич». Основні образи комедії ( пан Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт ).
Сторінки 245-246, характеристика головних образів комедії.

31.03.2025.
Тема. Мольєр «Міщанин - шляхтич». Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.
Сторінки 242-245, записати цитатний план.


28.03.2025.
Тема. Мольєр (1622-1673) – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.
Сторінки 240-242, записати план.

24.03.2025.
Тема. Луїс де Гонгора -і- Арготе «Галерник». Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму. Переглянути відео урок.

21.03.2025.
Тема. Луїс де Гонгора -і- Арготе (1561-1627). «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя.
Переглянути відео урок.
 
17.03.2025.
Тема. Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Формування нового бачення світу і людини в епоху бароко. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки.
Сторінки 230-232, дати відповіді на питання.


14.03.2025.

Тема. Контрольний твір-роздум на тему «Трагедія кохання Ромео і Джульєтти».
Записати твір.

10.03.2025.
Тема. Розвиток мовлення №3 (п). Написання листа літературному герою. Лист Дон Кіхоту, Ромео або Джульєтті.
Переглянути відео урок , написати лист.

28.02.2025.

Тема. Мігель де Сервантес Сааведра. Синтез різних жанрових ознак у романі( героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність «вічних образів».

Сторінки 219-225, дати відповіді на питання.


24.02.2025.

Тема. Мігель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот». Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, в яких втілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство» .

Сторінки 213-219, переказ прочитаного.


21.02.2025.

Тема. Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот» ( І частина). Історія створення роману, його зв’язок з лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору (ситуації «великої дороги», випробування).

Сторінки 208-212, записати план.

17.02.2025.

Тема. В. Шекспір «Ромео і Джульєтта». Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.

Сторінки 203-207, аналіз твору.


14.02.2025.
Тема. В. Шекспір «Ромео і Джульєтта». Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість ( зміни в характерах головних героїв, їх еволюція).
Сторінки 199-203, дати відповіді на питання.

10.02.2025.
Тема. В. Шекспір «Ромео і Джульєтта». Історія створення трагедії. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.
Сторінки 192-199, записати план.

07.02.2025.

Тема. Виразне читання віршів напам’ять Ф. Петрарки та В. Шекспіра. Контрольна робота №4. Зробити аналіз творів.

Виконати завдання.

03.02.2025.

Тема. В. Шекспір. Сонет № 66, 116, 130. Основні риси сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини ( через описи природи, змалювання сили почуттів та ін.).  Художні особливості сонетів В. Шекспіра .

Сторінки 190-192, вивчити напам’ять сонет за вибором.


31.01.2025.

Тема.  Вільям Шекспір. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва .

Сторінки 186-187, записати план.

27.01.2025.

Тема. Ф. Петрарка. Сонет № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарка. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарка.

Сторінки 184-185, вивчити напам’ять сонет за вибором.


24.01.2025.

Тема.  Франческо Петрарка – видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в «Книзі пісень» .

Сторінки 181-184, стислий переказ.

20.01.2025.

Тема. Епоха Відродження (Ренесанс ) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

Сторінки 178-181, записати план.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

27.12.2024.

Тема.  Підсумковий урок .

Переглянути відео урок.

23.12.2024.

Тема. Контрольна робота №3 з теми «Література Середньовіччя». Тести.

Виконати тести.

Запитання 1.

До якої культури належить Лі Бо ?

 а) китайської;

 б)англійської;

 в)французької.

Запитання 2

Світогляду Лі Бо була близька філософія

а) конфуціанства; б) даосизму; в) Сократа.

Запитання 3

Світогляду Ду Фу була близька філософія

 а) даосизму;

 б) Сократа;

 в) конфуціанства.

 

Запитання 4

До якої культури належить Омар Хайям ?

а)перської;

 б)англійської;

 в)польської.

 

Запитання 5

Омар Хайям був коментатором відомого математика

а)Кюрі;  б)Евкліда;  в)Піфагора.

 

Запитання 6

Основою змісту творів Омара Хайяма є

а)явища природа;

 б)історичні події;

 в)філософські роздуми.

 

Запитання 7

До якої культури належить «Пісня про Роланда» ?

 а)англійської;

б)французької;

 в)польської.

 

Запитання 8

Що є основою сюжету «Пісні про Роланда» ?

 а)коротка подорож Карла до Північної Іспанії;

 б)вся історія життя короля Карла;

 в)історія Франції.

 

Запитання 9

Вітчима Роланда, який його зрадив, звали

а)Ганнібал;

 б)Ганелон;

 в)Горацій.

 

Запитання 10

Справжнім другом Роланда був

 а) Марсілій;

 б) Ганелон;

 в) Олів’єр.

 

Запитання 11

Граф Роланд був

 а)другом короля Карла;

 б)радником короля Карла;

 в)племінником короля Карла.

 

Запитання 12

Хто є автором «Пісня про Роланда» ?

 а)не встановлено;

 б)Данте;

 в)Бокаччо.

20.12.2024.

Тема. Аліг’єрі Данте. Сонет 11 ( «В своїх очах вона несе кохання…» ). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання.

Сторінки 167-170, аналіз творів.

16.12.2024.

Тема.  «Пісня про Роланда» (Х ст.). Патріотичні ідеї в творі. Образна система ( Роланд, Ганелон, Карл ) .

Сторінки 157-165, аналіз твору

13.12.2024.

Тема. Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне розмаїття «Пісня про Роланда» (Х ст.). Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій.

Сторінки 151-157, записати план.

09.12.2024.

Тема. Позакласне читання №2. Творчість Рудакі, Газелі, рубаї, бейти.

Переглянути відео урок.

06.12.2024.

Тема. Золота доба персько-таджицької лірик, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям. Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма. Злиття образу автора і героя-філософа.

Сторінки 145-150, вивчити напам’ять 2-3 рубаї.


02.12.2024.

 

Тема. Ду Фу «Пісня про хліб і шовк», «Подорожуючи, вночі описую почуття». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.

Сторінки 142-144, записати план.


29.11.2024.

Тема. Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо «Сосна біля південної галереї», «Печаль на яшмовому ганку». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, втілення в них краси природи і духовного життя.

Сторінки 138-141, аналіз твору

25.11.2024.

Тема. Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході і Сході.

Сторінки 130-137, записати план.

22.11.2024.

Тема. Контрольна робота №2 з теми «Античність». Контрольний твір «Концепція людини і світу в античній літературі».

Записати твір.

18.11.2024.

Тема. Позакласне читання №1. Овідій «Метаморфози». ( «Потоп», «Філемон та Бавкіда» ).

Переглянути відео урок.

15.11.2024.

Тема. Публій Овідій Назон. Життя і творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози». Конфлікт митця із владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Любов до вітчизни як провідна ідея твору.

Сторінки 118-128, дати відповіді на питання.


11.11.2024.

Тема. Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени». Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії.

Сторінки 114-117, аналіз твору.

01.11.2024.

Тема. Публій Вергілій Марон «Енеїда» (огляд). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору.
Сторінки 104-113, записати план.

28.10.2024.

Тема. Есхіл «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії.
Сторінки 94-103, стислий переказ.

25.10.2024.

Тема. Сапфо ( VII-VI ст. до н.е. ). «До Афродіти» ( «Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.

Сторінки 84-93, аналіз твору.

21.10.2024.

Тема. Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей ( VII-VI ст. до н,е,). «Добре вмирати тому …»  Ідеї захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція .

Сторінки 81-83, стислий переказ.


18.10.2024.

Тема. Розвиток мовлення № 2 (п). Порівняльна характеристика літературних героїв Ахілла і Гектора.

Записати план.

14.10.2024.

Тема. Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. «Іліада» (огляд ) ( «Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла») . Образи Ахілла і Гектора. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.

Сторінки 70-80, стислий переказ.

11.10.2024.

Тема. Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу.

Сторінки 51-63, записати план.

07.10.2024.

Тема. Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі.

Сторінки 46-50, стислий переказ.


04.10.2024.

Тема. Контрольна робота №1 за темами «Вступ. Священні книги людства».

Виконати тести.

1. Біблія означає: а) Святе Письмо; б) збірка книг; в) Книга книг.

2. Веди означає: а) відати(знати) мудрість; б) збірка творів; в) книги з творами.

3. Біблія складається з…а) історичних книг; б) давніх книг; в) зі Старого та Нового Заповітів.

4. Слово Заповіт означає…а) союз, угода; б) книга; в) вчення.

5. У Новому Заповіті йдеться …а) про створення світу; б) про Мойсея; в) про народження Ісуса Христа.

6. У Біблії сказано , що Бог створив світ за …а) 5 днів; б) 10 днів; в) 6 днів.

7. Розділи Корану називаються …а) сурами; б) рядками; в) піснями.

8. Веди написані мовою …а) давньогрецькою; б) арабською; в) давньоіндійською.

9. Старий Заповіт написано мовою …а) арабською; б) старослов’янською; в) давньоєврейською.

10. Хто з Біблійних персонажів вчинив братовбивство …а) Каїн; б) Адам; в) Мойсей.

11. Проповідником волі Аллаха став …а) Мека; б) Мухаммад; в) Мойсей.

12. Коран – священна книга …а) євреїв; б) мусульман; в) християн.

30.09.2024.

Тема. Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.



Сторінки 32-38, стислий переказ.

27.09.2024.

Тема. Розвиток мовлення. Мудрість та повчальність євангельських притч ( Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму.)

Переглянути відео урок.

23.09.2024.

Тема. Біблія. Новий Заповіт ( Євангеліє). Ключові ідеї Нового Заповіту. Афоризми Нового Заповіту.



Сторінки 28-31, стислий переказ.

20.09.2024.

Тема. Біблія. Старий Заповіт. Міфи «Створення світу», «Каїн і Авель». Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Ключові ідеї Нового Заповіту. 10 заповідей.

Сторінки 23-27, записати цитатний план.

16.09.2024.

Тема. Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів.

Сторінки 18-23, стислий переказ.

13.09.2024.

Тема. Веди( огляд) як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи ведійської міфології.

Сторінки 12-17, дати відповіді на питання.

09.09.2024.

Тема. Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них.

Сторінки 10-12, записати план.

06.09.2024.

Тема. Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії,

специфіка їх розвитку в різних країнах.

Сторінки 7-8, записати план.

02.09.2024.

Тема. Література і культура. Роди літератури ( епос, лірика, драма), їх

характерні ознаки.

Сторінки 6-7, дати відповіді на питання.