13.06.2025.
Тема. Підсумковий урок.
Список літератури для читання.
09.06.2025.
Тема. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.
Переглянути відео урок.
06.06.2025.
Тема. Контрольна робота №6 з теми «Сучасна література. У пошуках себе і високого польоту». Тести.
Виконати тести.
1. Що було найголовнішим для Джонатана?
а) як долетіти до їжі; б) польоти; в) як повернутися до берега.
2. Як батьки реагували на заняття сина?
а) сердилися; б) підтримували; в) зневажали.
3. Якої граничної для чайки швидкості добився Джонатан?
а) 100 миль на годину; б) 214 миль на годину; в) 186 миль на годину.
4. Що, за спостереженнями Джонатана, скорочує життя чайок?
а) злість; б) страх; в) нудьга.
5. Позначте ознаки притчі, які наявні в творі «Чайка Джонатан Лівінгстон»:
а) алегоричність образів; б) антитеза; в) повчальність.
6. Улюбленим одягом Буби були:
а) сукні; б) джинси; в) шорти.
7. На якій вулиці мешкала Буба разом зі своєю родиною?
а) на Звіренецькій; б) на Зворотнецькій; в) на Кришталецькій.
8. Як почувалася дівчинка в своїй родині?
а) комфортно; б) затишно; в) нещасною.
9. Ким була мати Буби?
а) продавчинею; б) перекладачем; в) письменницею.
10. Чим захоплювався Мілош?
а) філателією; б) орнітологією; в) мінералогією.
11. Що допомогло Бубі залишитися собою?
а) улюблені книжки; б) дідусева іронія; в) хороші фільми.
12. Чого бракує світу сучасних підлітків, за думкою Б. Космовської?
а) свободи; б) уваги батьків; в) щирості однокласників.
02.06.2025.
Тема. Розвиток мовлення №4 (у). Диспут «Проблеми порозуміння дітей та дорослих» ( за вивченими текстами ).
Переглянути відео урок.
Тема. Позакласне читання №4. Барбара Космовська «Позолочена рибка».
Переглянути відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=L5P9LwNqyM4
26.05.2025.
Тема. Б. Космовська «Буба». Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі. Сторінки 281-282, аналіз твору.
23.05.2025.
Тема. Барбара Космовська (нар. 1958) «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки.
Переглянути відео урок, записати план.
19.05.2025.
Тема. Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон». Алегоричні образи в повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.
Сторінки 276-280, аналіз твору.
Тема. Річард Бах ( нар.1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Втілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети.
Сторінки 273-276, переказ прочитаного.
12.05.2025.
Тема. Річард Бах ( нар.1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха, як філософська метафора людського буття.
Сторінки 270-273, записати план.
Тема. Позакласне читання №3. Ульф Старк «Тоді я був просто Ульф».
Переглянути відео урок.
05.05.2025.
Тема. Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Філософський зміст та художні особливості твору.
Сторінки 267-270, аналіз твору.
Тема. Мольєр «Міщанин - шляхтич». Основні образи комедії ( пан Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт ).
Сторінки 245-246, характеристика головних образів комедії.
31.03.2025.
Тема. Мольєр «Міщанин - шляхтич». Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.
Сторінки 242-245, записати цитатний план.
Тема. Мольєр (1622-1673) – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.
Сторінки 240-242, записати план.
24.03.2025.
Тема. Луїс де Гонгора -і- Арготе «Галерник». Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму. Переглянути відео урок.
14.03.2025.
Тема. Контрольний твір-роздум на тему «Трагедія кохання Ромео і Джульєтти».
Записати твір.
10.03.2025.
Тема. Розвиток мовлення №3 (п). Написання листа літературному герою. Лист Дон Кіхоту, Ромео або Джульєтті.
Переглянути відео урок , написати лист.
28.02.2025.
Тема. Мігель де Сервантес Сааведра. Синтез різних жанрових ознак у романі( героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність «вічних образів».
Сторінки 219-225, дати відповіді на питання.
24.02.2025.
Тема. Мігель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот». Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, в яких втілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство» .
Сторінки 213-219, переказ прочитаного.
21.02.2025.
Тема. Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот» ( І частина). Історія створення роману, його зв’язок з лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору (ситуації «великої дороги», випробування).
Сторінки 208-212, записати план.
17.02.2025.
Тема. В. Шекспір «Ромео і Джульєтта». Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.
Сторінки 203-207, аналіз твору.
Тема. В. Шекспір «Ромео і Джульєтта». Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість ( зміни в характерах головних героїв, їх еволюція).
Сторінки 199-203, дати відповіді на питання.
10.02.2025.
Тема. В. Шекспір «Ромео і Джульєтта». Історія створення трагедії. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.
Сторінки 192-199, записати план.
07.02.2025.
Тема. Виразне читання віршів напам’ять Ф. Петрарки та В. Шекспіра. Контрольна робота №4. Зробити аналіз творів.
Виконати завдання.
03.02.2025.
Тема. В. Шекспір. Сонет № 66, 116, 130. Основні риси сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини ( через описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра .
Сторінки 190-192, вивчити напам’ять сонет за вибором.
31.01.2025.
Тема. Вільям Шекспір. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва .
Сторінки 186-187, записати план.
27.01.2025.
Тема. Ф. Петрарка. Сонет № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарка. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарка.
Сторінки 184-185, вивчити напам’ять сонет за вибором.
24.01.2025.
Тема.
Франческо Петрарка – видатний
італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських
почуттів, оспівування кохання в «Книзі пісень» .
Сторінки 181-184, стислий переказ.
20.01.2025.
Тема.
Епоха Відродження (Ренесанс ) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні
риси ренесансної культури і літератури.
Сторінки 178-181, записати план.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
27.12.2024.
Тема.
Підсумковий урок .
Переглянути відео урок.
23.12.2024.
Тема.
Контрольна робота №3 з теми «Література Середньовіччя». Тести.
Виконати тести.
Запитання 1.
До якої культури належить Лі Бо ?
а) китайської;
б)англійської;
в)французької.
Запитання 2
Світогляду Лі Бо була близька філософія
а) конфуціанства; б) даосизму; в) Сократа.
Запитання 3
Світогляду Ду Фу була близька філософія
а) даосизму;
б) Сократа;
в) конфуціанства.
Запитання 4
До якої культури належить Омар Хайям ?
а)перської;
б)англійської;
в)польської.
Запитання 5
Омар Хайям був коментатором відомого математика
а)Кюрі; б)Евкліда; в)Піфагора.
Запитання 6
Основою змісту творів Омара Хайяма є
а)явища природа;
б)історичні
події;
в)філософські
роздуми.
Запитання 7
До якої культури належить «Пісня про Роланда» ?
а)англійської;
б)французької;
в)польської.
Запитання 8
Що є основою сюжету «Пісні про Роланда» ?
а)коротка
подорож Карла до Північної Іспанії;
б)вся історія
життя короля Карла;
в)історія
Франції.
Запитання 9
Вітчима Роланда, який його зрадив, звали
а)Ганнібал;
б)Ганелон;
в)Горацій.
Запитання 10
Справжнім другом Роланда був
а) Марсілій;
б) Ганелон;
в) Олів’єр.
Запитання 11
Граф Роланд був
а)другом короля
Карла;
б)радником
короля Карла;
в)племінником
короля Карла.
Запитання 12
Хто є автором «Пісня про Роланда» ?
а)не
встановлено;
б)Данте;
в)Бокаччо.
20.12.2024.
Тема.
Аліг’єрі Данте. Сонет 11 ( «В своїх очах вона несе кохання…» ). Данте як
ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна
характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого
почуття кохання.
Сторінки 167-170, аналіз творів.
16.12.2024.
Тема.
«Пісня про Роланда» (Х ст.). Патріотичні
ідеї в творі. Образна система ( Роланд, Ганелон, Карл ) .
Сторінки 157-165, аналіз твору
13.12.2024.
Тема.
Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне розмаїття
«Пісня про Роланда» (Х ст.). Історична основа твору і поетичне переосмислення в
ньому реальних подій.
Сторінки 151-157, записати план.
09.12.2024.
Тема.
Позакласне читання №2. Творчість Рудакі, Газелі, рубаї, бейти.
Переглянути відео урок.
06.12.2024.
Тема. Золота доба персько-таджицької лірик, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям. Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма. Злиття образу автора і героя-філософа.
Сторінки 145-150, вивчити напам’ять 2-3 рубаї.
02.12.2024.
Тема. Ду Фу «Пісня про хліб і шовк», «Подорожуючи, вночі описую почуття». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.
Сторінки 142-144, записати план.
29.11.2024.
Тема. Особливості розвитку
китайської лірики епохи Тан. Лі Бо «Сосна біля південної галереї», «Печаль на
яшмовому ганку». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його
світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, втілення в них краси природи і
духовного життя.
Сторінки 138-141, аналіз твору
25.11.2024.
Тема. Середньовіччя як доба,
її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних
літератур. Вплив релігії, філософії на літературу в добу Середньовіччя. Основні
жанри середньовічної літератури на Заході і Сході.
Сторінки 130-137, записати план.
22.11.2024.
Тема.
Контрольна робота №2 з теми «Античність». Контрольний твір «Концепція людини і
світу в античній літературі».
Записати твір.
18.11.2024.
Тема.
Позакласне читання №1. Овідій «Метаморфози». ( «Потоп», «Філемон та Бавкіда» ).
Переглянути відео урок.
15.11.2024.
Тема.
Публій Овідій Назон. Життя і творчість поета. Міфологічний і філософський зміст
поеми «Метаморфози». Конфлікт митця із владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною
у «Сумних елегіях». Любов до вітчизни як провідна ідея твору.
Сторінки 118-128, дати відповіді на питання.
11.11.2024.
Тема.
Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени». Тема мистецтва і призначення митця у
творі. Пам’ятник як символ вічності поезії.
01.11.2024.
Тема. Публій Вергілій Марон «Енеїда» (огляд). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору.
Сторінки 104-113, записати план.
28.10.2024.
Тема. Есхіл «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії.
Сторінки 94-103, стислий переказ.
25.10.2024.
Тема.
Сапфо ( VII-VI ст. до н.е. ).
«До Афродіти» ( «Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення до Афродіти –
богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.
Сторінки 84-93, аналіз твору.
21.10.2024.
Тема.
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей ( VII-VI ст. до
н,е,). «Добре вмирати тому …» Ідеї
захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція .
Сторінки 81-83, стислий переказ.
18.10.2024.
Тема. Розвиток мовлення № 2 (п). Порівняльна характеристика літературних героїв Ахілла і Гектора.
Записати план.
14.10.2024.
Тема. Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. «Іліада» (огляд ) ( «Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла») . Образи Ахілла і Гектора. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.
Сторінки 70-80, стислий переказ.
11.10.2024.
Тема.
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа
героїчного епосу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу.
Сторінки 51-63, записати план.
07.10.2024.
Тема.
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри
античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому
Римі. Концепція людини і світу в античній літературі.
Сторінки 46-50, стислий переказ.
04.10.2024.
Тема. Контрольна робота №1 за темами «Вступ. Священні книги людства».
Виконати тести.
1. Біблія означає: а) Святе Письмо; б) збірка книг; в) Книга книг.
2. Веди означає: а) відати(знати) мудрість; б) збірка творів; в) книги з творами.
3. Біблія складається з…а) історичних книг; б) давніх книг; в) зі Старого та Нового Заповітів.
4. Слово Заповіт означає…а) союз, угода; б) книга; в) вчення.
5. У Новому Заповіті йдеться …а) про створення світу; б) про Мойсея; в) про народження Ісуса Христа.
6. У Біблії сказано , що Бог створив світ за …а) 5 днів; б) 10 днів; в) 6 днів.
7. Розділи Корану називаються …а) сурами; б) рядками; в) піснями.
8. Веди написані мовою …а) давньогрецькою; б) арабською; в) давньоіндійською.
9. Старий Заповіт написано мовою …а) арабською; б) старослов’янською; в) давньоєврейською.
10. Хто з Біблійних персонажів вчинив братовбивство …а) Каїн; б) Адам; в) Мойсей.
11. Проповідником волі Аллаха став …а) Мека; б) Мухаммад; в) Мойсей.
12. Коран – священна книга …а) євреїв; б) мусульман; в) християн.
30.09.2024.
Тема. Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.
Сторінки 32-38, стислий переказ.
27.09.2024.
Тема. Розвиток мовлення. Мудрість та повчальність євангельських притч ( Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму.)
Переглянути відео урок.
23.09.2024.
Тема. Біблія. Новий Заповіт ( Євангеліє). Ключові ідеї Нового Заповіту. Афоризми Нового Заповіту.
Сторінки 28-31, стислий переказ.
20.09.2024.
Тема.
Біблія. Старий Заповіт. Міфи «Створення світу», «Каїн і Авель».
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Ключові ідеї Нового
Заповіту. 10 заповідей.
Сторінки 23-27, записати цитатний план.
16.09.2024.
Тема.
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з
історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого
і Нового Заповітів.
Сторінки 18-23, стислий переказ.
13.09.2024.
Тема.
Веди( огляд) як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи
ведійської міфології.
Сторінки 12-17, дати відповіді на питання.
09.09.2024.
Тема.
Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них.
Сторінки 10-12, записати план.
06.09.2024.
Тема. Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії,
специфіка їх розвитку в різних країнах.
Сторінки 7-8, записати план.
02.09.2024.
Тема. Література і культура. Роди літератури ( епос, лірика, драма), їх
характерні ознаки.
Сторінки 6-7, дати відповіді на питання.