Хімія 8

 15.05.2024. 


 Тема:         Тематичне оцінювання. Розв’язування завдань.                  

Виконати письмово завдання:    

1. Масова частка Нітрогену менша у речовині, формула якої:

а) N2O     б) NO      в) NO2        г) N2O3         д) N2O5 , дати назву речовині

2. У схемі перетворення S → x → H2SOпід знаком х – речовина, формула якої:

а) H2S      б) SO2      в) CO2          г) H2O        д) SO3

3. Розчин гідроксиду натрію змінює колір індикатору лакмусу на:

а) рожевий       б) синій       в) оранжевий     г) не змінює

4. У схемі перетворень Na → x → Na2SOпід знаком х – речовина, формула якої:

а) H2SO4        б) SO3          в) SO2         г) NaOH      д) Na2O

5. До амфотерних гідроксидів належать :

а) KOH   б) Ca(OH)  в) Zn(OH)2   г) Al(OH)3   д) Be(OH)2

6. Хлоридна кислота взаємодіє з:

а) H2          б) Fe2O3            в) CO2               г) Mg             д) AgNO, записати рівняння реакцій.

7. Встановити відповідність:

ФОРМУЛА                                      НАЗВА

1) Na2O                             А. Хлороводнева кислота

2) HCl                                Б. Магній хлорид     

3) HClO4                                       В. Хлорна кислота

4) NaOH                            Г. Натрій гідроксид

5) MgCl2                             Д. Магній гідроксид

6) Mg(OH)2                                     Е. Натрій оксид

8. Дописати рівняння реакцій:

1) Na + H2O =

2) Ca + H2O =

3) Na2O + H2O =

4) CO2  H2O =

5) H2O =

 


13.05.2024.


Тема: Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Nw8g5ue1O1o&t=60s – відео.                 

Опрацювати ст. 154-155; 170-171; 182-183; 204-205 , заповнити таблицю (навести по три приклади з кожного класу неорганічних сполук) за зразком, виконати письмово.

Назва речовини, її хімічна формула

Де та в якому вигляді зустрічається

Застосування

 

                               

 

 

 

 



08.05.2024. 


 Тема: Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.                                 

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=j5h7LgsnPzc&t=11s – відео.                                               

§ 42 ст. 229-231 опрацювати, ст. 231 завдання 2, 5(а) виконати письмово.



06.05.2024.


 Тема:         Практична робота 2. Розв’язування експериментальних задач.         

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=c4CVyOOAsT4&t=125s – відео до П.р 2.                      

§ ст. опрацювати, ст. завдання виконати письмово.

Практична робота 2. Розв’язування експериментальних задач.

Мета: експериментальним шляхом розв’язати запропоновані схеми перетворень.

Обладнання: відео

Хід  роботи

1.     Схема перетворень «А»:

(записати схему самостійно з відео та рівняння реакцій з поясненням)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

2.     Схема перетворень «Б»:

 (записати схему самостійно з відео та рівняння реакцій з поясненням)

1.

2.

3.

Висновок: (записати висновок за поясненням вчителя)


 01.05.2024.


 Тема: Значення експериментального методу в хімії.

Виконати письмово завдання:

Письмова самостійна робота

1. Укажіть серед запропонованих речовин формули солей:


a) Сu(ОН)2;

б) Na3PO4;

в) Na2SiO3;

г) H2SiO3.


2. Серед наведених хімічних реакцій укажіть ті, у результаті яких можна одержати сіль:


a) Cu + H2SO4

б) NaCl + H2SO4

в) SO3 + Н2O

г) K2SO4 + Н2СO3


3. Із запропонованих речовин з водою взаємодіють:


a) H2SO4;

б) MgO;

в) KNO3;

г) Р2O5.


4. Фенолфталеїн забарвить у малиновий колір розчин:


aCuSO4;

б) Н3РO4;

в) NaOH;

г) NaCl.


5. Напишіть рівняння реакцій, що дозволяють здійснити перетворення:

СаО → Са(ОН)2 → Са(NO3)2

6. Обчисліть за запропонованою в завданні 5 схемою масу солі, якщо вихідний оксид був узятий кількістю речовини 0,5 моль. 



29.04.2024.


Тема. Розв’язування задач.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=9em6jm1K7iI – відео.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-rozrahunki-za-himichnimi-rivnyannyami-masi-ob-emu-kilkosti-rechovini-reagentiv-ta-produktiv-reakciy-334283.html - презентація.

Розв’язати задачі:

1.     Яку кількість речовини фосфору треба взяти, щоб при спалюванні отримати фосфор (ІІІ) оксид кількістю речовини 5 моль?

2.     Обчисліть масу кислоти, що утвориться при взаємодії  з  водою сульфур (VІ) оксиду 126 г ?

3.     У реакцію з ортофосфатною кислотою вступив магній масою 48 г. Обисліть об’єм водню, що виділився (н.у.) ?



 24.04.2024.


. Тема:         Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей.      Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=CLko7PN4V9k&t=23s – відео.

§ 40,41 ст. 217-226 опрацювати, ст. 222 завдання 8 (а-д), 10; ст. 227 завдання 7, 13  виконати письмово.



  22.04.2024


Тема:         Практична робота 1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=PETSo0meYWY&t=300s – відео до П.р 1                       

Виконати письмово П.р 1 за зразком:

Практична робота 1.

Тема. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.

Мета: ознайомитися з хімічними властивостями класів неорганічних сполук, навчитись записувати рівняння хімічних реакцій

Обладнання: відео, підручник.

Хід роботи

(Завдання: записати умову перебігу реакції та хімічну реакцію)

І. Властивості  кислоти:

1.

2.

3.

4.

ІІ. Властивості солі:

6.

8.

ІІІ. Властивості нерозчинних основ:

9.а)

9.б)

Висновок: (зазначити особливості хімічних реакцій досліджуваних речовин з основних класів неорганічних сполук)



 10.04.2024.


 Тема: Хімічні властивості середніх солей. Лабораторні досліди 6-8.                                        

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=H7jbTtV7T2M&t=4s – відео.                                               

§ 38 ст. 207-211 опрацювати, виконати письмово лабораторні досліди 6-8 за зразком:

Лабораторний дослід 6 .

Тема. Взаємодія металів із солями у водному розчині.

Обладнання : відео. (0.21 с – 3 хв. 33 с)

Хід роботи

1.     Дослід:

Опис: (описати які речовини взаємодіяли)

Спостереження: (які зміни відбувалися з речовинами)

2.     Рівняння реакцій:

Висновок: (зазначити, як взаємодіють солі з металами у водному розчині?)

 

Лабораторний дослід 7.

Тема.  Взаємодія солей з лугами у водному розчині.

Обладнання : відео. (4 хв. 54 с – 6 хв. 50 с)

Хід роботи

1.     Дослід:

Опис: (описати які речовини взаємодіяли)

Спостереження: (які зміни відбувалися з речовинами)

2.     Рівняння реакції:

Висновок: ( зазначити, як взаємодіють солі з лугами у водному розчині?)

 

Лабораторний дослід 8.

Тема. Реакція обміну між солями в розчині.

Обладнання : відео. ( 6 хв. 56 с – 8 хв. 36 с)

Хід роботи

1.     Дослід:

Опис: (описати які речовини взаємодіяли)

Спостереження: (які зміни відбувалися з речовинами)

2.     Рівняння реакції:

Висновок: (зазначити, як взаємодіють солі  між собою у водному розчині?)

 

ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК: ( зазначити: з якими речовинами взаємодіють солі ; які типи реакцій характерні при взаємодії солей?)    



 08.04.2024.


 Тема: Солі (середні): склад, назви, фізичні властивості.                               

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=MLyLLWJD4tk&t=7s – відео.                                              

§ 37 ст. 202-206 опрацювати, ст. 206 завдання 1,3 виконати письмово.

 

03.04.2024. 


 Тема:         Тематичне оцінювання. Узагальнення і систематизація знань з теми: «Оксиди. Основи. Кислоти.»           

Виконати письмово завдання:

І.Запитання. «Так-Ні»  (3 б)

1. Кислоти взаємодіють з усіма, без винятку, Ме при звичайних умовах.

2. Сульфатна кислота - це безоксигенова кислота.

3. Щоб розпізнати кислоту серед інших речовин, досить спробувати її на смак.

4. Усі кислоти добре розчинні у воді.

5. У разі додавання лакмусу в кислоту, розчин знебарвлюється.

6. Речовина СаО належить до класу основ.

7. Речовина NаОН належить до класу кислот.

8. Оксид сульфуру (IV) належить до кислотних оксидів.

9. Кислотні оксиди утворені Ме.

10. Кислоти не реагують з основами.

ІІ. Розподілити сполуки по класах неорганічних сполук. (3 б)

(виписати формули у відповідні стопчики зазначивши назву класу сполук)

CO2

SO3

HNO3

MnO2

HNO3

Mg(NO 3)2

 

H3PO4

2SO4

NaOH

2SO4

CaSO4

P  2O5

 

NO2

SO2

Al 2O3

Cu(OH)2

2SiO3

2S

SO2

CuOH

Ca(OH)2

HCl

NaOH

CO2

NaOH

CuSO4

Al(OH)3

Zn(OH)2

Ba(OH)2

SO3

ІІІ. Дописати рівняння реакцій: (3 б)

а) P+O2=

б) H 3PO4+CaO=

в) HPO3+LiOH=

г) H2+F2=

д) Zn(OH)2+HCl=

е) Al(OH)3+NaOH=

є) ZnO+HCl=

ж) MgO+NaOH=

з) ZnO+SO3=

і) Al+HCl=

к) SO3+KOH=

л) SO3+H2О

IV.Розв’язати задачі: (3 б)

1.     Яка маса фосфор (V) оксиду  утвориться під час згорання фосфору масою 12,4  г.

2.     Яка маса натрій гідроксиду  прореагувала з 5 моль фосфор (V) оксиду, якщо утворився натрій ортофосфат?


01.04.2024.


Тема:Розв’язування розрахункових задач.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=yDHTs6lwdf4&t=8s – відео.                 

Виконати письмово розв’язки задач:

1.                До літій оксиду масою 7 г додали надлишок води. Обчисліть масу літій гідроксиду, який можна добути при цьому.

2.                Визначте кількість речовини вуглекислого газу, який утвориться при згорянні 4 г вуглецю.

3.                Обчислити об’єм водню (н.у.), який виділяється внаслідок взаємодії хлоридної кислоти з магнієм кількістю речовини 6 моль.

4.                Розрахуйте масу фосфор (V) оксиду, який утворюється при взаємодії фосфору масою 15,5 г з киснем.



 27.03.2024. 


 Тема: Хімічні властивості амфотерних гідроксидів. Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=sjQ4lSKv6wo&t=10s – відео,       

https://www.youtube.com/watch?v=lc4qO_6nf84 – відео (амфотерні гідроксиди)

§ 39 ст. 213-216 опрацювати, ст. 216 завдання 6, 7 (а), 8 виконати письмово.



  25.03.2024.


Тема. Ряд активності металів. Лабораторні досліди: 4. Дія водних розчинів кислот на індикатори. 5. Взаємодія хлоридної кислоти з металами.                         

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=JI8s-BszmiM – відео.       

§ 34,35 повторити; § 36 ст. 192-201 опрацювати, ст.201  завдання 10 (а-г) виконати письмово.

Лабораторний дослід 4. Дія водних розчинів кислот на індикатори.

Обладнання: відео. (https://www.youtube.com/watch?v=JI8s-BszmiM 2хв.21с)

Хід роботи

Заповнити таблицю (зазначити колір індикатора)

Індикатор

У водному розчині

У розчині кислоти

Фенолфталеїн

 

 

Метиловий помаранчевий

 

 

Лакмус

 

 

Висновок: (зазначити: які індикатори потрібно використовувати для визначення кислот?; що відбувається з розчином кислоти  при дії індикаторів?)  

Лабораторний досліди 5.

Тема. Взаємодія хлоридної  кислоти з металами. 

Обладнання: відео.  (https://www.youtube.com/watch?v=JI8s-BszmiM 3хв.16с)

Хід роботи

1.     Дослід. (описати які метали взаємодіяли)

Результат. (що спостерігали?)

2.     Рівняння реакцій:

Al HCl =

Fe + HCl =

Cu HCl =

Висновок: (зазначити: які речовини називаються кислотами?як діють кислоти на індикатори? Як взаємодіють кислоти з металами?).  


20.03.2024.


 Тема: Хімічні властивості кислот.                         

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=JI8s-BszmiM – відео.       

§ 35 ст. 185-191 опрацювати, ст. 191 завдання 5,6 виконати письмово.



18.03.2024.


  Тема: Фізичні властивості кислот. Заходи безпеки з кислотами.  Реакції заміщення та обміну.                        

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=u6rC3jJzg2w&t=8s – відео.                                              

§ 34 повторити, ст. 184 запитання 1, 2 та завдання  4 виконати письмово.



13.03.2024. 


 Тема: Кислоти,їх склад і назви.                    

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=u6rC3jJzg2w&t=7 відео.  

§ 34 ст. 181-184 опрацювати, ст. 184 завдання 1,3 виконати письмово.



 11.03.2024.


 Тема: Реакція нейтралізації. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Лабораторний дослід 3. Взаємодія лугів з кислотами в розчині.                                 

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=OFHHquFgKMM&t=3s – відео.                                     

§ 32,33 повторити,  виконати письмово лабораторний дослід  3 за зразком:

Лабораторний досліди 3.

Тема. Взаємодія лугів з кислотами в розчині. 

Обладнання: відео (https://www.youtube.com/watch?v=M3JB4cSO7Yc&t=95s )

Хід роботи

1.     Дослід. (описати які речовини взаємодіяли)

Результат. (які зміни відбувалися з речовинами)

2.     Рівняння реакцій:

NaOH + HCl =

KOH + HCl =

NaOH + H2SO4 =

KOH + H2SO4 =

Ba(OH)2 + H3PO4 =

LiOH + H2CO3 =

Висновок: (зазначити:як називається реакція взаємодії між основою і кислотою?; дати визначення та ознаки цієї реакції).  


 06.03.2024. 


 Тема: Хімічні властивості лугів та нерозчинних основ. Лабораторний дослід 2. Дія водних розчинів лугів  на індикатори. Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=y5ps1hLSBZ4&t=4s – відео.        

§ 33 ст. 172-177 опрацювати, ст. 180 завдання 7, 9, 14 виконати письмово, лабораторний дослід 2 виконати за зразком:

Лабораторний досліди 2

Тема. Дія водних розчинів лугів на індикатори.

Обладнання: відео (https://www.youtube.com/watch?v=IZEfEHRODws&t=3s)

Хід роботи

Заповнити таблицю (зазначити колір індикатора)

Індикатор

У водному розчині

У розчині лугу

Фенолфталеїн

 

 

Метиловий помаранчевий

 

 

Лакмус

 

 

Висновок: (зазначити: які індикатори потрібно використовувати для визначення лугів?; що відбувається з розчином лугу при дії індикаторів?)  


04.03.2024.


Тема: Основи, їх склад і назви. Фізичні властивості.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=uW2iEMZYZJw&t=2s – відео.                 

§ 32 ст. 168-171 опрацювати, ст. 171 завдання 2,5 виконати письмово.

  

21.02.2024. 


Тема: Оксиди: склад, назви. Фізичні властивості. Хімічні властивості основних, кислотних, амфотерних оксидів.  Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=Pzu_OvcSNCo&t=5s- відео (оксиди), 

§ 29,30 ст. 153-161 опрацювати, ст.156 завдання 1, ст. 157 завдання 7, ст. 162  завдання 10 виконати письмово.



  19.02.2024.


 Тема: Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.                                       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=SkII2UoCJQM&t=2s – відео.                                              

§ 28 ст. 143-152 опрацювати, ст. 152 завдання 1,3 виконати письмово.


14.02.2024. 


Тема: Тематичне        оцінювання. Узагальнення знань по темі «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами».              

Виконти письмово завдання варіанта:

Варіант

І рівень

Завдання І рівня – тести (потрібно вибрати одну правильну відповідь), оцінюються в 0,5 бала.

За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.

1. Виберіть символ для позначення молярного об’єму:


А. V;

Б. n;

В. Vm;

Г. М.


2. Виберіть, яка фізична величина позначається символом NA:


А. Кількість речовини;

Б. Стала Авогадро;

В. Кількість атомів;

Г. Відносна густина газу.


3. Укажіть одиницю вимірювання відносної густини газу:


А. моль -1;

Б. Моль;

В. Безрозмірна;

Г. Г/моль.


4. Укажіть, яка фізична величина має одиницю вимірювання «л/моль»:


А. Обєм;

Б. Молярна маса;

В. Молярний об’єм;

Г. Кількість речовини.


5. Виберіть правильне твердження. Молярна маса– це:


А. Маса будь-якої кількості речовини;

Б. Маса 2 моль речовини;

В. Відношення кількості речовини до її маси;

Г. Маса 1 моль речовини.


6. Виберіть значення молярної маси для водню Н2:


А. 2;

Б. 2 г;

В. 2 моль;

Г. 2 г/моль.


ІІ рівень

У завданнях7-8 розташуйте певні дії у правильній послідовності.

Запишіть букви, якими позначені дії, до таблиці. Перша дія має відповідати цифрі 1 у таблиці, друга – цифрі 2 і т.д.

Потім послідовність букв перенесіть до бланка відповідей.

Завдання ІІ рівня оцінюються в 1 бал. За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.

7. Установіть послідовність величин для речовини Н2S:

Відносна молекулярна маса → маса → молярна маса → відносна густина за воднем.


А. 34 г;

Б. 34 г/моль;

В. 34;

Г. 17.

 

 


8. Установіть послідовність зменшення значень молярних мас речовин:


А. О3;

Б. NН3;

В. ВаSО4;

Г. Fe.

 

 


Завдання 9 має на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеною буквою,

доберіть твердження, позначене цифрою, і впишіть її в таблицю. Потім послідовність цифр перенесіть до бланка відповідей.

9. Установіть відповідність між кількістю речовини та кількістю молекул.


Кількість речовини             Кількість атомів

А. 2 моль Fe;                         1. 3 · 1023;            

Б. 1 моль P;                           2. 0,6 · 1023;

В. 0,5 моль Cu;                      3. 6 · 1023;

Г. 0,25 моль S.                      4. 1,5 · 1023;

                                               5. 12 · 1023


ІІІ рівень

У завданнях ІІІ рівня необхідно виконати дії, задачі оцінюються в 1,5 бала. За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.

10. Обчисліть об’єм вуглекислого газу (н.у.), маса якого дорівнює 0,22 г.

11. Відносна густина невідомого газу за повітрям – 2,21. Визначте масу цього газу,якщо його об’єм дорівнює

2,8 л.(н.у.).

IV рівень

У завданнях ІV рівня необхідно виконати дії, вони оцінюються в 1,5 бала. За правильно виконані завдання ви можете отримати 3 бали.

12. Яке число атомів Оксигену в озоні О3, масою 24 г

13. Чому дорівнює маса порції заліза, в якій міститься саме стільки атомів, скільки їх є у порції водню об’ємом 5,6 л.

 

12.02.2024.


Тема: Розв’язування розрахункових задач.        

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=yDHTs6lwdf4&t=5s – відео.                                              

Виконти звдання:

1.Хімічний диктант

1) Скільки атомів Феруму міститься в 1 моль заліза?

2) Молярна маса молекули кисню О2 дорівнює...

3) Формула розрахунку кількості речовини за відомою масою речовини.

4) Стала Авогадро NA дорівнює...

5) Одиниці вимірювання молярної маси.

2. Розв’язати задачі:

1. Обчисліть масу 7 моль сульфатної кислоти H2SО4.

2. Обчисліть кількість атомів Оксигену в молекулярному кисні масою  96 г.

3. Обчисліть, у якій масі кисню міститься така ж кількість молекул, що й у 10 г водню Н2.


07.02.2024.  


Тема: Розв’язування задач. Обчислення з використанням відносної густини газів.                          

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=_oXORY_IhNc&t=7s – відео.                                              

§ 27 повторити, ст. 142 завдання 7,9,11 виконати письмово.


 05.02.2024.


.  Тема:        Відносна густина газів.               

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=l250I3Dvsp8&t=2s – відео.                                              

§ 27 ст.139-141  опрацювати, ст. 142 завдання 4,5 виконати письмово.


 31.01.2024. 


 Тема: Розв’язування задач. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за н.у.                           

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=11i--UdYJlo&t=24s – відео (задачі: кількість та маса), https://www.youtube.com/watch?v=fXqhj7UlDNg&t=112s –відео (задачі об’єм).

§24-26  повторити,  виконати письмово розв’язки задач:

1.                Розрахуйте кількість речовини 33,6 л азоту.

2.                Який об‘єм займуть 0,4 моль газу гідроген сульфіду (H2S)?

3.                Яка  маса фосфор (Vоксиду відповідає кількості речовини 0,35 моль?

4.                Обчисліть  кількість речовини вуглекислого газу, що відповідає її масі 13.2 г.

5.                Скільки  молекул містить вуглекислий газ кількістю речовини 1,5 моль?

 

29.01.2024.


Тема: Закон Авогадро.

 Молярний об’єм газів.                      

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=2BWa2ALrZ7U&t=3s – відео.                                              

§ 26 ст. 133-137  опрацювати, ст. 138 запитання 3; ст. 138 завдання 1,3 виконати письмово.


 24.01.2024.


Тема: Розв'язання задач.(Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.)  

Переглянути відео за посиланням:

 https://www.youtube.com/watch?v=VVfTt-ySQFc;

§25  повторити,  ст. 132 завдання  8 виконати письмово.

Розв’язати задачі:

1.Розрахуйте кількість речовини натрій хлориду (NaCl) масою 117 г.

2.Обчисліть масу 5 моль сульфатної кислоти H2SО


22.01.2024.


Тема: Розв’язування задач. ( Обислення частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі)                 

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=XU6Mok37sFM&t=2s - відео                                              

§ 24, 25 повторити, ст. 128 завдання 4, ст. 132 завдання 5,8 виконати письмово.



17.01.2023. 


 Тема: Молярна маса речовини.                   

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=5DW-yu3qJFg&t=11 – відео.                                              

§ 25 ст. 128-132 опрацювати, ст. 132 завдання 2,4 виконати письмово.

  

15.01.2024.


Тема:Кількість речовини. Моль-одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.                          

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=1aR3_F1Q05k&t=7s - відео                                              

§ 24 ст.122-127  опрацювати, ст. 128 завдання 6 виконати письмово


27.12.2023. 


 Тема: Тематичне оцінювання. Узагальнення знань з теми «Хімічний зв’язок і будова речовини».        Тестування.

Виконати тестові завдання:

1. Вкажіть групу, яка містить тільки молекули з металічним з’вязком:

а)Cl2, О2, Br2,Al;  б)AlLiCO2,K;   в)MgZnSiN2;  г)AlKRbCs

2. Вкажіть, як заміщена спільна електронна пара в молекулі HCl і чому:

а)у бік Хлору, оскільки його електронегативність нижча, ніж у Гідрогену;

б) у бік Гідрогену, оскільки його електронегативність вища, ніж у Хлору;

в) у бік Хлору, оскільки його електронегативність вища, ніж у Гідрогену;

г)у бік Гідрогену, оскільки його електронегативність нижча, ніж у Хлору;

3. Вкажіть формулу речовини, молекула якої не полярна:

а)HBr;   б)HF;   в)NH3 ;   г)H2 ;   д)H2O

4. Вкажіть валентність і ступінь окиснення  Сульфуру в йоні  P2S5

а) IV-4     б) II-2     в) III;-4      г) IV-3    д) III-2

5. Встановіть відповідність між назвою речовини та типом кристалічної гратки:

а) Срібло

1. Атомна

б) Калій гідроксид(KOH)

2. Молекулярна

в) Кисень

3.Йонна

г)  Алмаз

4. Металічна

6. Вкажіть послідовність розміщення речовин за типом хімічного зв’язку відповідно до схеми: ковалентний неполярнийковалентний полярниййоннийметалічний:

а)цинк;   б)кальцій хлорид;  в)азот;  г)гідроген хлорид

7. Скласти формули сполук:

а) Брому і Оксигену;   б) Мангану і Брому;  в) Кальцію і Хлору;

 г) Фосфору і Гідрогену;  д) Плюмбуму і Сульфуру;  е) Купруму і Сульфуру; 

є) Стануму і Оксигену; ж) Магнію і Нітрогену.


25.12.2023


 Тема: Навчальний проект. «Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток.»                      

Підготувати проект у вигляді презентації.

 https://vseosvita.ua/test/zalezhnist-fizychnykh-vlastyvostei-rechovyn-vid-typiv-krystalichnykh-gratok-3732149.html - тест.



20.12.2023. 


 Тема: Контрольна робота 1 по темі «Хімічний зв’язок і будова речовини».                                    

Виконати варіант контрольної роботи 1:

Контрольна робота №1

«Хімічний зв'язок і будова речовини»

Варіант

1.                (1 бал) Ковалентним називають хімічний зв'язок, що утворюється:

А) йонами;

Б) спільною електронною парою;

В) йонами та спільною електронною парою.

2.                (1 бал) У вузлах йонних кристалічних ґраток розміщені:

А) позитивно заряджені йони металів;

Б) негативно заряджені йони металів;

В) позитивно заряджені йони металів і негативно заряджені йони неметалів.

3.                (1 бал) Вкажіть сполуку з ковалентним полярним зв'язком:

А) SO2; Б)H2;  В)NaCl;  Г)CaF2.

4.                (1 бал) Молекулярну кристалічну ґратку має:

А) NaCl;  Б)PH3;  В) C (алмаз);  Г)CaO.

5.                (2бали) Укажіть вид хімічного зв'язку та тип кристалічної ґратки в наступних сполуках:

Au, MgCl2, Br2, P2O3.

6.                (3 бали) Складіть електронні та графічні формули молекул, та поясніть утворення хімічного зв'язку в наступних сполуках:

OF2, CH4, PF5.

7.                (3 бали) Елемент головної підгрупи ІV групи утворює летку сполуку з Гідрогеном, масова частка цього елемента в якій 87,5 %. Визначте цей елемент, укажіть формулу його вищого оксиду та формулу леткої сполуки з гідрогеном. В цих формулах визначте тип хімічного зв'язку та намалюйте структурну формулу.


18.12.2023


Тема: Розв’язування завдань. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток.                  

Виконати завдання:

1. Атом елемента має на 2 електрони більше, ніж йон Калію.

    Назвіть елемент, складіть електронну формулу атома цього елемента.

2. Написати електронні та структурні формули, визначити ступені

    окиснення, тип хімічного зв’язку, тип кристалічної гратки для сполук,

    формули яких: NaF, O2NH3.

3. Визначити ступені окиснення елементів у сполуках:

     Fe2О3, Ва(NО3)2CН4CaCl2H2О2Ca3N2ZnH2SiО3.

4. Складіть формули за відомими ступенями окиснення елементів:

     а) Барію з Бромом;                                    б) Кальцію з Нітрогеном;                 

     в) Калію з Гідрогеном;                              г) Алюмінію з Карбоном.

5. Елемент розміщується в І групі періодичної системи хімічних елементів

     й утворює вищий оксид, відносна молекулярна маса якого становить 94.

     Назвіть елемент, напишіть формулу цього оксиду і складіть електронну

     формулу атома цього елемента.       


13.12.2023.


 Тема: Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.                                      

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=CydMFyv87ik – відео.     

§ 23 ст.112-118 опрацювати, ст. 120 запитання 1,2; ст. 121 запитання 4, завдання 4 виконати письмово.


11.12.2023.


 Тема: Складання формули сполуки за відомими ступенями окислення елементів.                            

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=dBLBGmTcNRg&t=8s – відео.                                              

§ 22 ст.110-111 опрацювати, ст. 112  завдання 2 виконати письмово.


06.12.2023. 


 Тема: Ступінь окислення. Визначення ступеня окислення елемента за хімічною формулою сполуки.                    

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=-mDSRJ20K6E&t=5s – відео.                                              

§ 21 ст. 106-109 опрацювати, ст. 109 завдання 2, 4(а,б,в)  виконати письмово.


04.12.2023.


 Тема: Йони. Йонний зв’язок, його утворення. Лабораторний дослід 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.                         

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=qF0fhnDfFDk – відео.     

§ 20 ст.102-105  опрацювати, ст.105 завдання 3,4 виконати письмово.

Виконати лабораторний дослід 1 за зразком:

Лабораторний дослід 1

Тема: ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

Обладнання: підручник (§23 ст. 112-118)

Хід роботи

Заповнити таблицю:

Будова речовин

Властивості

Приклади речовин

Атомна

 

 

Молекулярна

 

 

Йонна

 

 

 Висновок: (порівняти фізичні властивості речовин різної будови)


  29.11.2023. 


 Тема: Ковалентний зв’язок, його види та утворення. Електронні формули молекул.                     

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=ldHIxKdkYZI&t=7s – відео.                                              

§ 18,19 ст.91-101 опрацювати, ст.97  завдання 7 ,ст. 101 завдання 3 виконати письмово



 27.11.2023.


 Тема: Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів.                                      

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=o2Ae4N2agz4&t=1s – відео.                                              

§ 17 ст. 97-90, § 19 ст. 97-99  опрацювати, ст. 91 завдання 2 виконати письмово.



15.11.2023. 


Тема:         Тематичне оцінювання. Узагальнення знань з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.              

Виконати письмово запропонований варіант:

Варіант

1. Заряд ядра атома визначається:

а) числом електронів на зовнішньому енергетичному рівні;

б) числом нейтронів;

в) числом протонів.

2. Ядро атома 200 80  Hg  містить відповідно протонів і нейтронів:

а) 80 і 120;    б) 80 і 100;     в) 80 і 80.

3. Укажіть максимальну кількість електронів, що може перебувати на одній орбіталі:

а) три;          б) два;         в) один.

4. Електронна формула зовнішнього енергетичного рівня атома ns2np6 відповідає елементам головної підгрупи:

а) VI групи;     б) II групи;    в) VIII групи.

5. Відносна молекулярна маса оксиду елемента І групи дорівнює 144. Масова частка елемента в ньому — 88,89 %. Укажіть елемент:

а) Сu;   б) К;    в) Рb.

6. У ряду кислот НСlO4 – H2SO4 – Н3РO4 – H2SiO3 найбільш сильною кислотою є:

а) Н3РO4;   б) H2SiO3;  в) НСlO4;  г) H2SO4:

7. Елемент головної підгрупи IV групи утворює летку сполуку з Гідрогеном, масова частка цього елемента в якій — 5,2 %. Визначте цей елемент, укажіть формулу його вищого оксиду й леткої сполуки з Гідрогеном.

8. Напишіть схему будови атома, електронну формулу і схему розподілу електронів по квантових комірках:

а) для атома Фосфору;       б) для іона Алюмінію Al+3

9. Двовалентний метал масою 2,5 г без залишку прореагував з водою. При цьому виділився газ об'ємом 1,4 л (н. у.). Визначте метал.

10. З допомогою алгоритму складіть характеристику Алюмінію за положенням у періодичній системі хімічних елементів


  

13.11.2023.


 Тема: Розв’язування завдань. Навчальний проект.                                

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=XZh8sfU4Yrc – відео

ЗАВДАННЯ:

1.Підготувати проект: «Форми періодичної системи хімічних елементів» 

2.Виконати тестування за посиланням: https://vseosvita.ua/test/office/zbi440 -

 пройти  тестування прислати скріншот


08.11.2023.


Тема: Розв’язування завдань. Навчальний проект.                               

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=XZh8sfU4Yrc – відео. https://www.youtube.com/watch?v=X_IriRpMnfc – відео (задачі)       

§ 4-16 повторити, ст. 55 завдання 2,3; ст. 72 завдання 7 виконати письмово.

Виконати навчальний проект «Форми періодичної системи хімічних елементів» у формі презентації.



  06.11.2023


Тема:Розв’язування задач.                  

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=gLVTsXIMjWU –відео.   

§4 -16 повторити, ст.10 звадання 8, ст. 16 завдання 3, ст. 86  завдання 5 виконати письмово. Підготувати навальний проект « З історії відкриття періодичної системи»


 01.11.2023.


 Тема: Значення періодичного закону.                           

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-znachennya-periodichnogo-zakonu-199533.html - презентація.        

§ 8 ст. 37-41  опрацювати, ст. 42 завдання 2,4,7 виконати письмово.

 


30.10.2023.


 Тема:Характеристика хімічних елементів 1-3  за їхнім місцем у періодиній системі та будовою атома.                  

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Mfo-bvVnVLE – відео.

§ 16 ст.84-86 опрацювати, ст. 86 завдання  4 виконати письмово.


25.10.2023. 


. Тема: Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома.                               

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=YZa1uZ7j_Qw – відео.

§ 4-15 повторити, ст. 72 завдання 6,7, ст. 76 завдання 14,15, ст. 84 завдання 11 виконати письмово.



 23.10.2023


 Тема:         Електронні та графічні формули атомів хімічних елементів. Радіус атома.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=LJDndilaYSw  – відео.

§ 14,15 ст. 72-78 опрацювати, ст. 76 завдання 9,11,12,13 виконати письмово.


18.10.2023.



Тема:         Енергетичні рівні та підрівні,їх заповнення електронами.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-z-himi-dlya-8-klasu-energetichni-rivni-ta-pidrivni-h-zapovnennya-elektronamiv-atomah-himichnih-elementiv-1--20-194032.html - презентація.

§ 12 ст. 59-63 опрацювати, ст. 63 запитання 2, завдання 1 виконати письмово.

 


16.10.2023.


  Тема. Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=dyXOWGvm-lc – відео.

§ 11 ст. 56-59 опрацювати, ст. 59 завдання 3 виконати письмово.


 04.10.2023. 


Тема:Тематичне оцінювання. Розв’язування завдань. Тестування.

ВИКОНАТИ ТЕСТ:

1.Виконати тест онлайн за посиланням: https://naurok.com.ua/test/struktura-periodichno-sistemi-d-i-mendel-va-567310.html - вказати результат (прислати скріншот).

 

02.10.2023.


. Тема:         Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів 1-3 періодів.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=AAO1J7Vd2Ls – відео.

§ 11-12 ст.56-63  опрацювати, ст. 59 завдання 1, ст. 63 завдання 1 виконати письмово.

 

 27.09.2023. 

Тема:         Протонне число. Нуклонне число. Ізотопи. Нуклід.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=IJTIMsa2EA8 – відео.

§ 9 повторити, §10 ст. 49-55 опрацювати, ст. 55 завдання 6  виконати письмово.

  

25.09.2023

Тема.        Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони).

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-budova-atomnih-yader-138732.html - презентація. https://www.youtube.com/watch?v=RWrbri8B4-8 – відео (склад атомних ядер).

§ 9 ст. 43-48 опрацювати, ст. 49 завдання 3,4 виконати письмово.


 20.09.2023.


. Тема: Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І. Менделеєва. Структура періодичної системи.         

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-uroku-z-himi-dlya-8-klasu-periodichniy-zakon-d-i-mendeleeva-periodichna-sistema-d-i-mendeleeva-struktura-193992.html - презентація. https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-periodichna-sistema-himichnih-elementiv-d-i-mendeleeva-46205.html - презентація.

§6-7 ст.27-36 опрацювати, ст.32  завдання 3, ст. 36 завдання 2 - 6, ст. 37 завдання 8  виконати письмово.


 18.09.2023.


 Тема: Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-ponyattya-pro-luzhni-inertni-elementi-galogeni-54987.html - презентаія.

§ 5 ст.23-26  опраювати, ст. 26 завдання 2,3 виконати письмово.


13.09.2023. 


Тема: Короткі відомості про спроби класифікації елементів.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-korotki-istorichni-vidomosti-pro-sprobi-klasifikaci-himichnih-elementiv-43246.html - презентація

§ 4 ст.17-22  опраювати, ст.22 завдання  1, 3 виконати письмово.



11.09.2023.


Тема:Масова частка елемента(речовині,розчині)

Переглянути презентацію за посиланням:

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-obcislenna-masovoi-castki-rozcinnoi-recovini-u-rozcini-akij-utvoruetsa-pri-zmisuvanni-rozciniv-355892.html -презентація.

Переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=j-SYoHw4y_E –відео.

§ 3  ст. 14-16 опрацювати, ст. 16 завдання  2, 3, 4  виконати письмово.


06.09.2023. 

Тема: Повторення: Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

Переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=6ejK8bxHXlw -відео

§3, ст.13-14 опраювати, ст.16 завдання 1 виконати письмово.

ВИКОНАННІ  ЗАВДАННЯ НАДІСЛАТИ НА ЕЛЕКТРОННУ ПОШТУ: :  chervone2021@gmail.com


04.09.2023.


 Тема:Найважливіші хімічні поняття.

§1 ст. 5-10, опраювати, ст. 10 завдання 3,5,7 виконати письмово

Переглянути відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=VuhHYojgcoM  та виконати завдання відповівши письмово на запитання:

1.                Описати фізичні властивості крейди.

2.                Які речовини, що у вас є вдома, можна виявити за запахом?

ВИКОНАННІ  ЗАВДАННЯ НАДІСЛАТИ НА ЕЛЕКТРОННУ ПОШТУ:  chervone2021@gmail.com