Географія 8

12. 06. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань з тем «Населення України
та світу» і «Природа та населення свого адміністративного регіону» Тестові
питання.
Виконати завдання.
 Повт. § 46 – 52 с. 233 – 264.
 Виконати онлайн-тести за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/8-klas-tema-naselennya-ukra-ni-ta-svitu-
182385.html

Тестові завдання
1. Укажіть, кількість населення у світі :
А) 5,3 млрд. осіб, Б) 6,6 млрд. осіб,
В) 7 млрд. осіб, Г) 7,8 млрд. осіб.
2. Процес швидкого зростання населення в результаті збільшення
народжуваності над смертністю:
А) демографічний вибух,
Б) демографічна криза,
В) природний приріст
3. Укажіть найбільший мегаполіс світу:
А) Босваш, Б) Чипітс, В) Лонлів, Г) Сан-Сан, Д) Токайдо.
4. Процес швидкого зростання міського населення та ріст території міст
називається:
А) Псевдоурбанізація, Б) Субурбанізація, В) Урбанізація.
5. Укажіть численність населення в Україні на 2023 рік:
А) 44,4 млн, осіб, Б) 42,1 млн. осіб,
В) 45,3 млн. осіб, Г) 38, 7 млн. осіб.
6. Населений пункт в якому населення зайняте в сільському господарстві:
А) місто, Б) селище міського типу, В) село.
7. До якої групи у структурі населення України, відносяться українці:
А) титульний етнос,
Б) корінний народ,
В) національні меншини.
8. Укажіть, де виникло християнство:
А) в Палестині, Б) на Аравійському п-ові, В) в Північній Індії.
9. Укажіть, етнічну групу яка проживає в Українських Карпатах:
А) Гуцули, Б) Бойки, В) Литвини, Г) Русини, Д) Поліщуки.
10. Частина народу, що живе за межами країни свого походження, своєї
батьківщини:
А) депопуляція, Б) міграція, В) діаспора, Г) урбанізація.
11. Найбільша країна у світі за кількістю населення:
А) США Б) Китай В) Канада Г) Індія Д) Японія
12. З поданого переліку оберіть міста мільйонери в Україні (до 24.02. 2022 р.)
А) Київ, Львів, Одеса
Б) Харків, Одеса, Донецьк
В) Київ, Харків, Одеса
Г) Дніпро, Львів, Київ

09. 06. 2025 р.
Тема уроку. Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій,
історія формування і розвитку свого адміністративного регіону. Природа
регіону. Особливості природних умов і ресурсів. Об’єкти природно-
заповідного фонду.
Виконати завдання.
 Виконати роботу за планом на с. 265 – 266 підр.

05. 06. 2025 р.
Тема уроку. Економічно-активне населення. Проблеми зайнятості населення.
Виконати завдання.
 § 53 с. 261 – 264 опрацювати.
 Виконати завдання «Поміркуйте!», 1 – 4 завдання на с. 264 підр.

02. 06. 2025 р.
Тема уроку. Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів.
Виконати завдання.
 § 52 с. 258 – 261 опрацювати.
 Виконати завдання.
Завдання.
З’ясуйте, до яких категорій населення щодо працездатності належать
такі люди: 
1. Тамарі Леонідівні 64 роки. Вона працює директором однієї зі столичних
шкіл; 
2.Олені Вікторівні 35 років. Вона – домогосподарка, доглядає за двома
дітьми; 
3. Галина Йосипівна, вийшовши на пенсію за віком, вирішила навчати онука
англійської мови; 
4. Дмитрові 23 роки. Він – студент денної форми навчання одного зі
столичних університетів; 
5. Дмитру Федоровичу 45 років. Він живе у селі й працює на присадибній
ділянці, забезпечуючи себе продуктами харчування; 
6. Марині Іванівні 42 роки. Вона – інвалід І групи; 
7. Микола закінчив інститут і шукає роботу за фахом; 
8. Світланці 17 років. Вона закінчує середню школу; 
9. Катрусиній мамі 48 років. Вона 20 років працювала на шкідливому
виробництві й вийшла на пільгову пенсію; 
10. Христині 28 років. Її скоротили на роботі, але вона не зареєстрована на
біржі праці; 
11. Петрові 14 років. Він навчається у вечірній школі і працює кур’єром у
видавництві; 
12.Таїсія Антонівна, вийшовши на пенсію за віком, займається
волонтерською діяльністю.

29. 05. 2024 р.
Тема уроку. Національний склад населення України: особливості та
регіональні відмінності.
Виконати завдання.
 § 50 с. 250 – 254 опрацювати.
 Виконати вправу «Встав пропущені слова».
Вправа «Встав пропущені слова».
1) Українці належать до _______________ слов’ян.
2) Ядро українського етносу склалося на основі трьох
східнослов’янських племен – полян, ________________ і древлян,
що жили за часів існування нашої держави.
3) У структурі сучасного населення України розрізняють титульний
етнос, корінні народи та
____________________________________________.
4) Жителів, що проживають на землі своїх пращурів, мають спільну
мову, культуру, але не мають своєї держави, називають
____________________.
5) __________________________________ називають групу населення,
що проживає за межами історичної батьківщини, є ______________
цієї держави, але відрізняються самобутніми рисами культури.
6) За останнім переписом населення, найчисельнішою нацією України
є __________________.
7) У Донецькій, Одеській та Запорізькій областях проживають
___________.
8) Частина нації, які мають спільну з нею етнічну самосвідомість, але
відрізняються рисами побутової та духовної культури. – це
___________________________________________.
9) ______________ живуть в Івано-Франківській, Чернівецькій,
Закарпатській областях (Рахівський район) та на півночі Румунії.

26. 05. 2025 р.
Тема уроку. Етноси. Найпоширеніші мовні сім’ї. Однонаціональні та
багатонаціональні країни.
Виконати завдання.
 § 49 с. 246 – 250 опрацювати.
 Виконати онлайн-тести за посиланням:


22. 05. 2025 р.
Тема уроку. Міста і села України. Особливості міських і сільських населених
пунктів.
Виконати завдання.
 § 48 с. 242 – 246 опрацювати.
 Виконати крос-тест.
Крос-тест.
1. Появу міст на території України пов’язують із __________________
.
2. Наприкінці ХІІ ст., за давніми літописами, існувало _____________
міст.
3. В Україні серед сільських населених пунктів поширені ______ і
_______.
4. Найбільша кількість людей у селах – на ______________ України.
5. Серед міських населених пунктів на території України розрізняють
___________ і ___________.
6. Багато міст виконують функції
__________________________________
____________________________, вони є центрами областей та районів.
7. Міста, у яких кількість населення становить від 50 до 100 тис. осіб,
називають _____________.
8. У дуже великих містах населення становить __________________
осіб.
9. На сьогодні до міст мільйонерів в Україні належать ___________ і
___________.
10. Більша частина населення селищ міського типу зайнята у
___________
____________________.
11. За функціями міста поділяють на дві групи ____________ і
__________.
12. Найбільшими агломераціями в Україні є
__________________________
_____________________________________________________________.

19. 05. 2025 р.
Тема уроку. Міські і сільські населені пункти. Критерії їх розмежування в
Україні та країнах світу. Урбанізація. Міські агломерації. Мегаполіси.
Виконати завдання.
 § 47 с. 237 – 241 опрацювати.
 Виконати с/р на с. 241 підр. (обираєте самостійно)

15. 05. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань з теми «Населення
України та світу». Тестові питання.
Виконати завдання.
 Повт. § 43 – 45 с. 217 – 233.
 Виконати тестові завдання.
Тести.
1. На початку 2021 року кількість жителів нашої планети становила:
А) 1,4 млрд Б) 4,6 млрд В) 7,8 млрд Г) 9,7 млрд

2. Природний приріст – це…
А) кількість народжених дітей за рік
Б) кількість померлих людей за рік
В) різниця між кількістю народжених і кількістю померлих за рік
Г) перевищення кількості народжених над кількістю померлих за рік
3. Просторове переміщення населення зі зміною місця проживання в
межах однієї держави та з однієї держави до іншої – це…
А) природний рух В) депопуляція
Б) механічний рух Г) діаспора
4. Процес зовнішньої міграції: від’їзд з країни – це…
А) еміграція Б) імміграція В) депопуляція Г) демографія
5. Сальдо міграції – це…
А) різниця між кількістю народжених і кількістю померлих
Б) різниця між кількістю іммігрантів і емігрантів
В) різниця між кількістю чоловіків і жінок
Г) різниця між кількістю вікових категорій
6. В Україні на сьогоднішній день:
А) народжуваність перевищує смертність
Б) смертність перевищує народжуваність
В) різниці між смертністю і народжуваністю немає
7. Все населення поділяють … вікові групи.
А) 2 Б) 3 В) 4 Г) 5
8. В Україні на 100 жінок припадає чоловіків:
А) 67 Б) 86 В) 101 Г) 112.
9. Люди середньої вікової групи мають вік:
А) від 14 до 50 років В) від 16 до 59 років
Б) від 16 до 55 років Г) від 14 до 59 років
10. Найменший приріст населення в Україні в:
А) Чернівецькій області В) Дніпропетровській
Б) Вінницькій області Г) Чернігівській
11. Середня очікувана тривалість життя у світі сягає:
А) 72, 3 років Б) 72, 7 роки В) 81, 2 роки Г) 85,6 роки
12. На 2023 рік кількість населення України становить:
А) 47, 6 млн Б) 42, 4 млн В) 32,9 млн Г) 24,8 млн

12. 05. 2025 р.
Тема уроку. Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення
в світі та Україні.
Виконати завдання.
 § 46 с. 233– 237 опрацювати.
 Виконати онлайн-тести за посиланням:

08. 05. 2025 р.
Тема уроку. Механічний рух. Українська діаспора. Міграційна політика.
Виконати завдання.
 § 45 с. 228 – 233 опрацювати.
 Виконати вправу «Вірю – не вірю».
Вправа «Вірю – не вірю»
1. Чи вірите ви, що міграція – це потужний процес, який впливає на
кількість і склад населення світу?
2. Чи вірите ви, що виїзд за межі країни на постійне або тимчасове
проживання – це внутрішня міграція?
3. Чи вірите ви, що зовнішні міграції за тривалістю бувають
постійні, тимчасові і сезонні?
4. Чи вірите ви, що переселення людей з території країни, де
відбуваються воєнні дії, мають політичний характер?
5. Чи вірите ви, що відселення людей із 30-кілометрової зони
навколо Чорнобильської АЕС у 1986 році, має соціально-
економічний чинник?
6. Чи вірите ви, що останнім часом відбулося помітне посилення
міграційних процесів?
7. Чи вірите ви, що сьогодні у світі існує чотири основні центри
імміграції?
8. Чи вірите ви, що багато людей щорічно перетинають
міждержавні кордони (у тому числі й України) нелегально?
9. Чи вірите ви, що з другої половини ХХ ст. у світі стрімко зросла
кількість вимушених мігрантів – біженців?
10. Чи вірите ви, що частину народу, що живе за межами країни
свого походження, своєї історичної батьківщини, називають
діаспорою?
11. Чи вірите ви, що існує східна і західна діаспора?
12. Чи вірите ви, що найчисельніша західна українська діаспора в
США та Канаді?
05. 05. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота № 12. Аналіз статево-вікових пірамід
України та окремих країн світу.
Виконати завдання.
 Повт. § 44 с. 222 – 227.
 Завершити виконання практичної роботи № 12.

24. 04. 2025 р.
Тема уроку. Статево-віковий склад населення світу і України. Тривалість
життя населення.
Виконати завдання.
 § 44 с. 222 – 227 опрацювати.
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант.
1.     Статево-віковий склад населення найбільше впиває на … .
2.     У всіх країнах світу  кількість народжених хлопчиків і дівчаток неоднакова:
хлопчиків народжується …, а дівчаток … .
3.     Середньосвітовий показник чоловіків і жінок у світі становить…
4.     В Україні більше …, ніж… .
5.     Середня тривалість життя у світі складає… років.
6.     Найдовше живуть люди в … та …. .
7.     Виділяють три основні вікові групи населення – це…
8.     Докладну інформацію про склад населення світу та окремих країн можна
отримати на підставі аналізу … .
9.     За віковим складом населення України входить до групи держав …
10.    Середня очікувана тривалість життя в Україні становить…

21. 04. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота № 11. Обчислення показників природного та
механічного руху населення в різних регіонах України.
Виконати завдання.
 Повт.§ 43 с. 217 – 222.
 Завершити виконання практичної роботи № 11.

17. 04. 2025 р.
Тема уроку. Кількість населення в світі та Україні. Чинники, що впливають
на кількість населення: природний рух, міграції.
Виконати завдання.
 § 43 с. 217 – 222 опрацювати і вивчити основні поняття параграфа.
 Практичне завдання: за матеріалами параграфа скласти схему «Чинники,
що впливають на кількість населення».

14. 04. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Природні
умови і ресурси України». Контрольна робота № 2 (письмово)
Виконати завдання.
 Повт. § 30 – 41 с. 151 – 216.
 Виконати контрольну роботу № 2.

Контрольна робота № 2 по темі:
«Природні умови і ресурси України»

1 рівень.
1. Ландшафтами називають:
а) територіальні комплекси, що являють собою порівняно однорідні ділянки
географічної оболонки;
б) окремі ділянки земної поверхні ;
в) система територіального поділу земної поверхні.
2. Найбільшою одиницею районування природних ландшафтів України є:
а) фізико-географічна країна; в) фізико-географічна (природна) зона;
б) фізико-географічний район; г) фізико-географічна провінція (край).
3. Ця природна зона України займає близько 20% від загальної площі
території:
а) зона мішаних і широколистих лісів; в) степова зона;
б) лісостепова зона; г) зона пустель і напівпустель.
4. Виберіть правильні назви гірських пасом у межах Кримських гір:
а) Головне; г) Внутрішнє;
б) Північнокримське; д) Зовнішнє;
в) Південнокримське; е) Вододільно-Верховинська область.
5. Чорне море сполучається з Азовським через:
а) протоку Босфор; в) протоку Дарданелли;
б) Керченську протоку; г) Джарилгацьку протоку.
6. Це озеро знаходиться в Українських Карпатах, його називають «морським
оком» Карпат:
а) Світязь; б) Ялпуг; в) Несамовите; г) Синевир;
2 рівень.
7. Назвіть підзони степової зони.
8. Чому і лісостеповій зоні тваринний світ різноманітніший, ніж у зоні
мішаних і широколистих лісів?
9. Назвіть найвищу точку України. Де вона знаходиться і яка її висота?
3 рівень.
10. Чому в степу переважають «транзитні річки»?
11. Назвіть причини кризового стану екосистеми Чорного моря.
4 рівень.
12. Охарактеризуйте одне з морів України.

10. 04. 2025 р.
Тема уроку. Природно-заповідний фонд України. Національна екологічна
мережа. Раціональне природокористування. Практична робота № 10
«Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду
України»
Виконати завдання.
 § 41 – 42 с.208 – 212 опрацювати.
 Позначити на контурній карті об’єкти природно-заповідного фонду
України (завд. на с. 213 підр.)
 Виконати географічний диктант.

Географічний диктант.

1. Основним документом, що регулює розвиток заповідної справи
є…
2. Ділянки суходолу та водного простору, що мають особливу
природну цінність та потребують збереження й охорони,
становлять…
3. Найвища форма охорони природних територій – це…
4. Природоохоронні науково-дослідні установи з міжнародним
статусом – це…
5. Природні території (акваторії) метою яких є збереження і
відтворення природних комплексів або їх природних
компонентів – це …
6. На території України налічується … природних заповідників.
7. Їх створюють із метою збереження в природному стані окремих
природних комплексів та об’єктів, а також забезпечення умов для
організованого відпочинку населення.
8. На території України розташовано … біосферних заповідників.
9. Перший національний парк, який було створено в Україні – це …
10. Єдина територіальна система, що включає ділянки природних
ландшафтів, об’єкти природно-заповідного фонду та інші
території, що визначаються законодавством – це…
11. Окремі унікальні природні утворення, що мають особливе
природоохоронне, наукове, естетичне та пізнавальне значення –
це …
12. В Україні налічується … національні парки.

07. 04. 2025 р.
Тема уроку. Використання природно-ресурсного потенціалу України.
Екологічні проблеми України у зв’язку з військовими діями на території
країни.
Виконати завдання.
 § 40 с. 203 – 208 опрацювати.
 Провести дослідження с. 207 або с. 208 підр. (на вибір). Виконати в
довільній формі.

03. 04. 2025 р.
Тема уроку. Природні умови і ресурси Чорного та Азовського морів.
Проблеми раціонального використання.
Виконати завдання.
 § 39 с. 198 – 202 опрацювати.
 Виконати онлайн-тести за посиланням:

31. 03. 2025 р.
Тема уроку. Гірські ландшафти Українських Карпат Кримських гір,
особливості їх зміни з висотою, використання та охорона.
Виконати завдання.
 § 32 - 34 с. 160 – 177 опрацювати.
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант.
(поставити відповідний номер)
1. Вони знаходяться на заході України, простягаються з пн. зх. на
пд. сх.
2. В цих горах виділяється вулканічний хребет.
3. Вони займають близько 1% від загальної площі України.
4. Тут беруть початок такі річки як Прут, Черемош, Лімниця та
інші.
5. Тут знаходиться найвищий водоспад України Учан-Су.
6. В лісах цих гір водиться бурий ведмідь.
7. Едельвейс (білотка альпійська) – символ цих гір.
8. Тут знаходиться Нікітський ботанічний сад.
9. Ці гори переважно скелясті.
10. Саме тут можна побачити гірські полонини.
11. В цих горах розташоване озеро Синевир
12. Найвища вершина України – гора Говерла, розташована саме тут.
Українські Карпати:
Кримські гори:
27. 03. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота № 9. Складання порівняльної характеристики
природних зон України (за вибором)
Виконати завдання.
 Повт. § 32 - 34 с. 160 – 178
 Завершити виконання практичної роботи № 9 (завдання додається).

24. 03. 2025 р.
Тема уроку. Природні зони України. Степова зона.
Виконати завдання.
 § 34 с. 173 – 178 опрацювати.
 Виконати тестові завдання.

Тести

1. Степова зона займає _____ загальної території України:
А) 20% Б) 27% В) 40% Г) 50%
2. Ця зона має значні відмінності у :
А) ширині Б) довжині В) висоті
3. На території зони знаходиться:
А) Поліська низовина В) Причорноморська низовина
Б) Подільська височина Г) відроги Середньоруської височини
4. Замкнені зниження різної величини, іноді ледве помітні для ока і
називаються:
А) подами Б) гривами В) ярами Г) полонинами
5. Для цієї зони характерно:
А) надмірна вологість Б) посушливість В) достатньо вологи
6. Річка, яка сформувалася в степу:
А) Дніпро Б) Дністер В) Кальміус Г) Прип’ять
7. На території виділяються підзони, їх всього:
А) 2 Б) 3 В) 5 Г) 7
8. Для узбережжя Чорного моря характерні грунти:
А) сіроземи Б) каштанові В) чорноземи Г) солончаки
9. У цій зоні знаходиться найбільша кількість грунтів:
А) чорноземів Б) буроземів В) коричневих Г) солонців
10. Найвідоміший осередок недоторканої природи знаходиться в:
А) біосферному заповіднику «Асканія Нова»
Б) Чорноморському біосферному заповіднику
В) Українському степовому природному заповіднику
11. Цей заповідник був створений у 1927 році для охорони птахів, а
також збереження інших видів тварин, рослин і водно-болотних угідь:
А) Дунайський біосферний заповідник
Б) Чорноморський біосферний заповідник
В) природний заповідник «Єланецький степ»
12. Український степовий природний заповідник було створено
для:
А) збереження первісної степової рослинності
Б) для охорони птахів, а також збереження інших видів тварин,
рослин і водно-болотних угідь
В) дельтових екосистем, а також водно-болотних угідь
міжнародного та загальнодержавного значення

20. 03. 2025 р.
Тема уроку. Природні зони України. Лісостеп.
Виконати завдання.
 § 33 с. 168 – 173 опрацювати.
 Виконати географічний диктант.

Географічний диктант

1. Скільки відсотків площі території займає лісостеп?
2. Які тектонічні структури лежать в межах лісостепової зони?
3. Форма рельєфу, що розташована в центральній частині зони.
4. На скільки провінцій поділяється зона?
5. Назвіть річки лісостепу.
6. Назвіть артезіанські басейни лісостепу.
7. Як змінюється кількість опадів з північного заходу на південь і
схід?
8. Ці грунти займають понад третину грунтового покриву
лісостепу.
9. Яких дерев зустрічається найбільше у цій зоні?
10. Назвіть представників тваринного світу лісостепу.
11. Найдавніший і найвідоміший заповідник лісостепової зони.
12. Національний природний парк, який створено в 2004 році, де
охороняються корінні дуби, вік найстарішого тут нараховує 600
років.

17. 03. 2025
Тема уроку. Природні зони України. Зона мішаних і широколистих лісів.
Виконати завдання.
 § 32 с. 160 – 167 опрацювати.
 Виконати тестові завдання.

Тести

1. Зона мішаних і широколистих лісів розташована в нашій країні:
А) на півночі і заході
Б) широкою смугою із заходу на схід до кордону з Росією
В) в південній частині
Г) на заході до кордону з Румунією
2. Ця зона займає територію у:
А) 20% Б) 27% В) 40% Г) 50%
3. На території цієї зони знаходиться:
А) Придніпровська низовина
Б) Донецький кряж
В) Поліська низовина
Г) Приазовська височина
4. Найдовша гіпсова печера у світі знаходиться в Україні – це …
А) Вертеба Б) Кришталева В) Атлантида Г) Оптимістична
5. За рік в цій зоні випадає опадів:
А) 250 – 350 мм В) 700 – 950 мм
Б) 550 – 700 мм Г) 1000 – 2000 мм
6. Шацькі озера, що знаходяться на півночі зони мають походження:
А) тектонічне Б) льодовикове В) карстове Г) заплавне
7. Під мішаними лісами переважають грунти:
А) дерново-підзолисті Б) сірі лісові В) коричневі Г) чорноземи
8. На Поліссі поширені ліси:
А) соснові Б) дубово-соснові В) кленові Г) дубово-грабові
9. На території зони зростає кількість:
А) бобрів Б) лосів В) диких кабанів Г) куниць
10. На території можна зустріти комахоїдні рослини:
А) росичка Б) конвалія В) полин В) будяк
11. Перший заповідник, який був створений у цій природній зоні:
А) Шацький В) Чорнобильський
Б) Житомирський Г) Подільський
12. Радіаційно-екологічний біосферний заповідник – найбільший за
територією заповідник України – це…
А) Чорнобильський В) Рівненський
Б) Шацький Г) Поліський

13. 03. 2024 р.
Тема уроку. Районування природних ландшафтів, їх відображення на картах.
Антропогенні ландшафти.
Виконати завдання.
 § 31 с. 156 – 160 опрацювати.
 Виконати тестові завдання.
Тестові завдання.
1. Система територіального поділу земної поверхні – це…
А) ландшафт В) фізико-географічне районування
Б) природний комплекс Г) природні зони

2. Провідним чинником, що визначає різноманітність ландшафтів є:
А) клімат Б) рельєф В) води Г) рослинний і тваринний світ
3. Найбільшою одиницею районування природних ландшафтів України
є:
А) фізико-географічна країна В) фізико-географічна провінція
(край)
Б) фізико-географічні зони Г) фізико-географічна область
4. У межах України виділяють _ фізико-географічні (природні) зони.
А) 2 Б) 3 В) 5 Г) 7
5. Найменшою одиницею регіонального природного районування є:
А) фізико-географічна область В) фізико-географічна провінція
Б) фізико-географічний район Г) фізико-географічна зона
6. Одним із засновників вітчизняного ландшафтознавства був:
А) В. Докучаєв Б) В. Вернадський В) К. Геренчук Г) К. Воблий
7. Територія України знаходиться на території :
А) Східноєвропейської рівнини В) Середньосибірського
плоскогір’я
Б) Західносибірської рівнини Г) плоскогір’я Декан
8. Ми з вами проживаємо на території природної зони:
А) мішаних і широколистих лісів Б) лісостепової В) степової
9. Оберіть одне правильне твердження:
А) територія України має гірський рельєф
Б) лісостепова зона знаходиться на півночі країни
В) для гір є характерною висотна поясність
Г) гори знаходяться на заході та півночі нашої країни
10. Оберіть одне неправильне твердження:
А) природні ландшафти характеризуються внутрішньою єдністю та

неповторністю компонентів природи

Б) для рівнинної території характерна широтна зональність
В) кожній із природній зоні відповідає однаковий тип ландшафту
Г) Українські Карпати входять до складу фізико-географічної країни

10. 03. 2025 р.
Тема уроку. Ландшафт як просторово цілісна система
Виконати завдання.
 § 30 с. 151 – 156 опрацювати.
 Виконати вправу «Відгадай за описом»

Вправа «Відгадай за описом»

Залежно від того, яка передбачається відповідь, написати певну
букву: А,Б,В,Г.
А - мішані ліси
Б -широколистяні ліси
В -лісостеп
Г -степ
1. Для цього типу ландшафту характерний коефіцієнт зволоження менше ніж
0,6.
2. Цей тип ландшафту сформувався в умовах помірно теплого й вологого
клімату на водно-льодовикових, льодовикових і давніх річкових суглинкових
і піщаних відкладах.
3. Цей тип ландшафту сформувався в умовах помірно теплого клімату з
близьким до оптимального співвідношенням тепла й вологи.
4. Цей тип ландшафту сформувався під дібровами, буковими, буково-
дубовими та грабовими лісами.
5. У межах цього типу ландшафту виділяють три підтипи.
6. Цей тип ландшафту сформувався під дібровами й лучними степами.
 Назвіть, до яких класу, типу, підтипу, виду належать ландшафти нашої
місцевості.

27. 02. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Природні умови і
ресурси України». Тестові завдання
Виконати завдання.
 Повт. § 23- 29 с. 113 - 151
 Виконати тестові завдання.

Тести.

1. Вирівняна частина зниження річкової долини, розташована поряд з
руслом, називається…
а) заплавою; б) терасою; в) дельтою; г) притокою.
2. Найнижчий рівень води в річці – це …
а) повінь; б) паводок; в) межень; г) похил.
3. В Україні налічується річок…
а) близько 1 тисячі; б) понад 10 тисяч;
в) більше 63 тисяч; г) понад 92 тисячі.
4. Довжина найдовшої річки України…
а) 2 201 км; б) 2 061 км; в) 1 053 км; г) 806 км.
5. Деякі гірські породи (гіпси, кам’яна сіль, вапняки) легко
розчиняються або розмиваються водою, утворюючи при цьому
озера:
а) дельтові; б) заплавні; в) карстові; г) загатні.
6. Найглибше озеро України:
а) Світязь; б) Ялпуг; в) Синевир; г) Несамовите.
7. Низинні болота на території України займають майже ….
українських боліт.
а) 10%; б) 25%; в) 60%; г) 90%.
8. На Поліссі найбільш поширені грунти:
а) сірі лісові; б) дерново-підзолисті;
в) чорноземи; г) каштанові.
9. Засновником науки «ґрунтознавство» є:
а) В. Вернадський; б) К. Геренчук;
в) П. Чубинський; г) В. Докучаєв.
10. Найбільшим рослинним угрупованням є:
а) ліс; б) луки; в) степ; г) болота.
11. Рослинні угруповання, що потребують охорони занесені до:
а) Червоної книги; б) Білої книги;
в) Зеленої книги; г) Чорної книги.
12. До Червоної книги України занесено видів тварин понад:
А) 100; б) 350; в) 700; г) 1000.
24. 02. 2025 р.
Тема уроку. Дослідження. Рослини і тварини України, які походять з інших
материків і частин Євразії.
Виконати завдання.
 Повт. § 28 – 29 с. 142 – 151.
 Дослідити і презентувати одну з рослин або тварин, які походять з інших
материків і частин Євразії (мультимедійна презентація, малюнок
(картинка) + розповідь, колаж, буклет тощо).

20. 02. 2025 р.
Тема уроку. Різноманітність тваринного світу. Закономірності поширення
тваринного світу в Україні.
Виконати завдання.
 § 29 с. 146 – 151 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Виконати тестові завдання.
Тести.
1. Весь тваринний світ об’єднують під однією назвою:
А) флора Б) фауна В) релікти Г) ендеміки
2. Тваринний світ України нараховує видів тварин:
А) близько 10 тисяч В) близько 45 тисяч
Б) понад 25 тисяч Г) понад 100 тисяч
2. Багатство тваринного світу обумовлено:
А) кліматом г) різноманіттям грунтів
Б) значною територією д) наявністю прісних водойм
3. Бурий ведмідь зустрічається:
А) на Поліссі В) у дельтах річок
Б) у степу Г) у гірському Криму
4. Найбагатшою є фауна:
А) степів Б) лук В) боліт Г) лісів
5. Тварини цієї зони пристосовані жити на відкритих просторах в
умовах посушливого клімату:
А) степу Б) лісостепу В) Полісся Г) Українських Карпат
6. Ендеміком Карпат, серед тварин можна назвати?
А) тритона В) ялинового шишкаря
Б) благородного оленя Г) альпійську галку
7. На Поліссі останнім часом відновлюється популяція:
А) бурих ведмедів В) зубрів
Б) їжаків звичайних Г) рисі
8. Характерним мешканцем гірського Криму є:
А) європейський муфлон В) сарна
Б) лісовий кіт Г) бабак
9. Пристосування до нових умов існування – це…
А) звичка В) акліматизація
Б) адаптація Г) реакліматизація
10. До Червоної книги України занесено видів тварин:
А) майже 100 В) понад 500
Б) понад 300 Г) майже 700
11. Які з перелічених тварин занесені до Червоної книги?
А) лісовий кіт Д) благородний олень
Б) бурий ведмідь Е) чорний тхір
В) дрохва Є) сніговий в’юрок
Г) лелека чорний Ж) лисиця
12. У заповідниках України було реакліматизовано;
А) зубра Б) лося В) рись Г) норку

17. 02. 2025 р.
Тема уроку. Різноманітність рослинності. Закономірності поширення
рослинного покриву в Україні.
Виконати завдання.
 § 28 с. 142 – 146 опрацювати.
 Підготувати повідомлення і презентувати роботу про одну з лікарських
рослин вашої місцевості.

13. 02. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота № 8. Порівняльний аналіз різних грунтів
України.
Виконати завдання.
 Повт. § 27 с. 134 – 141.
 Завершити виконання практичної роботи № 8.

10. 02. 2025 р.
Тема уроку. Умови ґрунтоутворення, структура грунту, грунтові горизонти,
родючість. Основні типи грунтів, закономірності їх поширення.
Виконати завдання.
 § 27 с. 134 – 141 опрацювати.
 Виконати тестові завдання.
Тести
1. Чим спричинена зміна ґрунтів на рівнинах?
а) висотною поясністю
б) широтною зональністю
в) довготною зональністю
2. Серед ґрунтів України найбільшу родючість мають:
а) каштанові б) чорноземи
в) сірі лісові г) дерново-підзолисті
3. Як називається гірська порода, на якій утворюється грунт?
а) материнська б) рідна в) осадова г) підземна
4. Найбільша кількість перегною утворюється під рослинністю:
а) трав’янистою б) широколистими лісами
в) хвойними лісами г) чагарниковою
5. Засновник вчення про ґрунти:
а) О. Воєйков б) В. Докучаєв
в) В. Вернадський г) П. Чубинський
6. Найважливішим чинником ґрунтоутворення вважають:
а) воду б) живі організми в) клімат г) рельєф
7. Типові ґрунти Полісся – це
а) бурі гірські б) сірі лісові
в) дерново- підзолисті г) чорноземи
8. Для Південного берега Криму характерні ґрунти:
а) чорноземи б) коричневі в) підзолисті г) каштанові
9. Чорноземи найбільше поширення мають:
а) у степу б) на Південному березі Криму
б) на Поліссі г) в Карпатах
10. Визначте типові ґрунти лісостепу:
а) чорноземи звичайні б) чорноземи типові в) чорноземи південні
11. Загальна площа земель України становить:
а) понад 80 тис. га б) близько 20 млн га
в) близько 45 млн га г) понад 60 млн га
12. Понад третина земель України:
а) знаходиться під охороною б) охоплена ерозійними процесами
в) зайнята первісним степом в) забруднена промисловими відходами

06. 02. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота № 7. Позначення на контурній карті назв
найбільших річок, озер, водосховищ, каналів, позначення боліт України.
Виконати завдання.
 Повт. § 23 - 26 с. 113 – 134.
 Завершити виконання практичної роботи № 7.

03. 02. 2025 р.
Тема уроку. Підземні води. Водні ресурси України. Дослідження. Аналіз
забезпеченості водними ресурсами різних територій України.
Виконати завдання.
 § 26 с. 130 – 134 опрацювати, повт. § 23 - 25 с. 113 – 130.
 Провести дослідження «Аналіз забезпеченості водними ресурсами різних
територій України», с. 134 підр.

30. 01. 2025 р.
Тема уроку. Водосховища та канали.
Виконати завдання.
 § 25 с. 128 – 130 опрацювати.
 Виконати тестові завдання.

Тести
1. В Україні споруджено водосховищ:
а) близько 200; б) понад 500; в) близько 800; г) понад 1000.
2. Найбільше водосховищ побудовано на річці:
а) Дністер; б) Дніпро; в) Південний Буг; г) Західний Буг.
3. Водосховище, яке зазнало екологічної катастрофи внаслідок підриву
ГЕС рашистами:
а) Київське; б) Кременчуцьке;
в) Каховське; г) Дніпровське.
4. Каховський канал належав до:
а) зрошувальних; б) осушувальних;
в) обводнювальних; г) судноплавних.
5. Перше водосховище було створене на:
а) Дніпровській ГЕС; б) Каховській ГЕС;
в) Київській ГЕС; г) Ладижинській ГЕС.
6. Які з перелічених водойм належать до природних?
а) водосховища; б) канали; в) підземні води; г) ставки.
7. Водосховище, яке знаходиться на річці Південний Буг:
а) Канівське б) Ладижинське в) Кам’янське г) Дністровське
8. На Дніпрі до повномасштабного вторгнення було водосховищ:
а) 3 б) 5 в) 6 г) 9
9. Київське водосховище використовують для:
а) зрошення полів, забезпечення населення водою, розведення риби;
б) промисловості і сільськогосподарських потреб;
в) обводнювально-зрошувальних робіт.
10. Найбільше водосховище України:
а) Київське; б) Дністровське;
в) Кременчуцьке; г) Печенізьке.
11. Розподіл водосховищ на території України відбувається:
а) рівномірно; б) нерівномірно; в) вибірково.
12. На території якої області побудовано найбільше водосховищ?
а) Дніпропетровській; б) Донецькій;
в) Волинській; г) Чернівецькій.

27. 01. 2025 р.
Тема уроку. Озера, їх типи, особливості водного режиму. Болота їх типи і
поширення, причини заболочення.
Виконати завдання.
 § 25 с. 124 – 128 опрацювати.
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант.
1) Природне заглиблення заповнене водою.
2) Яка кількість озер в Україні?
3) Як розміщені озера на території України?
4) Назвіть області найбагатші по кількості озер.
5) Назвіть області найбідніші по кількості озер.
6) Найбільше за площею озеро України.
7) Найглибше озеро України.
8) Загатне озеро, яке є прикрасою Карпат.
9) Скільки відсотків площі України припадає на болота?
10) Якої відмітки повинен досягти шар торфу, щоб озеро
перетворилося на болото?
11) Яка частина території України найбільш заболочена?
12) Майже 90% боліт належить до … .

23. 01. 2025 р.
Тема уроку. Основні річкові басейни та системи. Вплив рельєфу на річки.
Виконати завдання.
 § 24 с. 119 – 124 опрацювати.
 Охарактеризувати одну з річок України за планом.
(для характеристики річки можна використати матеріал підручника та
інші джерела географічних знань)
План.
1. Назва річки, її походження.
2. Витік річки.
3. Гирло річки.
4. Басейн океану, до якого належить річка.
5. Напрям течії річки.
6. Загальна довжина та в межах України.
7. Площа басейну.
8. Характер течії річки.
9. Основні притоки річки (праві, ліві).
10. Живлення річки.
11. Особливості водного режиму.
12. Господарське використання та значення річки.
13. Екологічні проблеми.

8 клас. 20. 01. 2025 р.
Тема уроку. Склад вод суходолу. Поверхневі води. Річки.
Виконати завдання.
 § 23 с. 113 – 118 вивчити основні терміни і поняття.
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант.
1. Природний водний потік, який тече у виробленому ним самим заглибленні.
2. Місце, де річка бере початок.
3. Вони можуть бути правими і лівими.
4. Водяний потік, що відійшов у бік від головного русла річки, який нижче за
течією знову впадає у цю ж річку.
5. Головна річка разом з усіма її притоками.
6. Місце, де річка закінчується, тобто впадає в море, океан, озеро або іншу річку.
7. Заглиблення, яким тече річка.
8. Похиле зниження рельєфу, яке простягається від витоку до гирла.
9. Вирівняна ділянка у зниженні річкової долини, яка з обох боків прилягає до
русла і в період повені затоплюється водою.
10. Місцевість з якої вся вода стікає до річки.
11. Горизонтальні або дещо похилі поверхні річкової долини, які у вигляді сходів
та уступів спускаються до річки, але ніколи не затоплюються водою.
12. Межа, що розділяє сусідні річкові басейни.

26. 12. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Природні
умови і ресурси України». Тестові завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 19 - 22 с. 90 – 112.
 Виконати тестові завдання.
Тести
1. Багаторічний режим погоди певної місцевості.
А) погода Б) клімат В) сезонність Г) метеорологія
2. Частина сонячної енергії, що досягає Землі, називається:
А) сумарною Б) прямою В) розсіяною Г) відбитою
3. Великий атмосферний вихор з областю зниженого тиску з
мінімумом у центрі – це…
А) циклон Б) антициклон В) атмосферний фронт
4. Морські помірні повітряні маси надходять в Україну з:
А) Євразії В) Середземного моря
Б) Африки Г) Атлантичного океану
5. Основним показником клімату є:
А) атмосферний тиск В) сила і напрямок вітру
Б) температура повітря Г) опади
6. Коефіцієнт зволоження К ≤ 1 характерний для:
А) північного заходу
Б) центральної частини
В) південних і південно-східних районів
Г) Українських Карпат і Кримських гір
7. Континентальність клімату зростає із:
А) заходу на схід В) півночі на південь
Б) сходу на захід Г) півдня на північ
8. Найвищі середні температури січня спостерігаються:
А) В Карпатах В) на Південному березі Криму
Б) на Полісся Г) у центрі
9. В Україні спостерігаються кліматичні сезони:
А) 1 Б) 2 В) 4 Г) 5
10. В останні десятиліття клімат України став теплішим через
глобальні зміни клімату, із чим пов’язують виникнення:
А) сильних вітрів В) пилових бур
Б) посух Г) суховіїв
11. Прогноз погоди складають:
А) метеорологи В) синоптики
Б) сейсмологи Г) кліматологи
12. У житловому приміщенні оптимальною вважається відносна
вологість:
А) 20% Б) 40% В) 60% Г) 80%

23. 12. 2024 р.
Тема уроку. Дослідження. Прогнозування погоди за народними прикметами
та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, ЗМІ.
Виконати завдання.
 Повт. § 22 с. 108 – 112.
 Провести дослідження. Завдання на с. 112 підр.

19. 12. 2024 р.
Тема уроку. Прогноз погоди. Кліматичні ресурси. Вплив погодно-
кліматичних умов на здоров’я і господарську діяльність людини.
Виконати завдання.
 § 22 с. 108 – 112 опрацювати.
 Виконайте завдання «Поміркуйте!» на с. 112 підр. (4 запитання, письмово)

16. 12. 2024 р.
Тема уроку. Сезонні погодні умови. Несприятливі погодно-кліматичні явища.
Виконати завдання.
 § 21 с. 103 – 107 опрацювати
 Виконати практичне завдання на с. 107 підр. Скласти у зошиті таблицю
«Несприятливі погодно-кліматичні явища моєї області (місцевості)».

12. 12. 2024 р.
Тема уроку. Практична робота № 6. Встановлення особливостей клімату різних
регіонів України за аналізом карт та кліматичних діаграм.
Виконати завдання.
 Повт. § 20 с. 96 – 101
 Завершити виконання практичної роботи № 6

09. 12. 2024 р.
Тема уроку. Практична робота № 5. Визначення вологості повітря за
даними показниками.
Виконати завдання.
 Повт. § 20 с. 96 – 101
 Завершити виконання практичної роботи № 5.

05. 12. 2024 р.
Тема уроку. Кліматичні показники: температура, вологість повітря, опади,
коефіцієнт зволоження та їх розподіл в Україні.
Виконати завдання.
 § 19 с. 90 – 95 опрацювати.
 Поміркуйте і дайте відповіді на питання 1 – 5 на с. 95 підр. (завд.
«Поміркуйте»).

02. 12. 2024 р.
Тема уроку. Кліматотвірні чинники: сонячна радіація, циркуляція атмосфери,
підстилаючи поверхня. Їх взаємодія. Властивості повітряних мас, що
впливають на територію України. Атмосферні фронти, циклони та
антициклони.
Виконати завдання.
 § 19 с. 90 – 95 опрацювати.
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант
1. Кількість сонячної енергії, яка досягає поверхні Землі,
називається…
2. Що спочатку нагрівається від сонячних променів: повітря чи
суходіл?
3. Від чого залежить зміна сумарної сонячної радіації?
4. В яких одиницях вимірюється сумарна сонячна радіація?
5. В якій частині України спостерігаються найвищі температури?
6. В якому кліматичному поясі розташована більша частина
території України?
7. Який з кліматотвірних чинників обумовлює перерозподіл вологи
і тепла?
8. Звідки в Українку надходять морські помірні повітряні маси?
9. Область зниженого тиску з мінімумом у центрі – це…
10. Як називаються перехідні зони, які виникають, коли
зустрічаються повітряні маси з різними фізичними
властивостями?
11. Область підвищеного тиску з максимумом у центрі – це …
12. Що, на території України, служить бар’єром для проникнення
повітряних мас різних типів?


28. 11. 2024 р.
Тема уроку. Урок узагальнення і систематизації знань з теми: «Природні умови і
ресурси України». Контрольна робота № 1 (письмово).
Виконати завдання.
 Повт. § 12 – 18 с. 60 – 89.
 Виконати контрольну роботу № 1.

Контрольна робота № 1

по темі: «Природні умови і природні ресурси України»

1 рівень.
1. Вони становлять 25% від загальної площі території України:
а) низовини; в) плоскогір’я;
б) височини; г) гори.
2. Найвищою частиною Українських Карпат є масив:
а) Чорногора; в) Вододільно-Верховинський;
б) Бескиди; г) Рахівські гори.
3. Тектонічна структура України, яка простягається уздовж лівобережжя
Дніпра:
а) Дніпровсько-Донецька западина;
б) Український щит;
в) Волино-Подільська плита
г) Воронезький масив.
4. Остання епоха горотворення:
а) каледонська; в) байкальська;
б) альпійська; г) мезозойська.
5. Форми рельєфу, утворенню яких сприяє винесення підземними водами
дрібних частинок грунту без їх розчинення в глибші шари земної кори:
а) суфозійні; в) карстові;
б) водно-акумулятивні; г) льодовикові.
6. Вік нашої Землі становить приблизно:
а) 4 млн. років; в) 4,5 млрд років;
б) 250 млн. років; г) 12 млрд років.
2 рівень.
7. Виберіть із переліку назв корисних копалин ті, що належать до рудних:
а) марганець; д) калійна сіль;
б) сірка; е) вапняки;
в) вугілля; є) залізні руди;
г) ртуть; ж) мідь.
8. Установіть відповідність між тектонічними структурами й формами рельєфу
України:
А) Причорноморська западина; 1) Придніпровська височина;
Б) Кримська складчаста споруда; 2) Причорноморська низовина;
В) Український щит; 3) Кримські гори;
. 4) Придніпровська низовина.
9. Назвіть найбільші низовини на території України.
3 рівень.

10. Чим обумовлюється переважання рівнинних форм рельєфу в Україні?
11. Що таке неотектонічні рухи? Визначте їх роль у формуванні сучасного
рельєфу України.
4 рівень.
12. Дайте оцінку забезпеченості України паливними корисними копалинами .

25. 11. 2024 р.
Тема уроку. Практична робота № 4. Встановлення за картами (тектонічною,
геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом,
геологічною будовою та корисними копалинами у межах України.
Виконати завдання.
 Повт. § 12 – 18 с. 60 – 89.
 Завершити виконання практичної роботи № 4.

21. 11. 2024 р.
Тема уроку. Рудні і нерудні корисні копалини. Проблеми раціонального
використання мінеральних ресурсів.
Виконати завдання.
 § 18 с. 85 – 89 опрацювати.
 Виконати онлайн-тести за посиланням:

18. 11. 2024 р.
Тема уроку. Корисні копалини України, їх класифікація за використанням,
географія, закономірності поширення. Паливні корисні копалини.
Виконати завдання.
 § 17 с. 81 – 85 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Виконати тестові завдання.
Тестова перевірка.
1) У надрах України виявлено родовища корисних копалин, х
нараховується близько:
а) 8 тис.; в) 80 тис.;
б) 20 тис.; г) 1 млн.
2) Усі паливні корисні копалини України мають походження:
а) осадове;
б) магматичне;
в) метаморфічне.
3) Найрізноманітніша, як за походженням так і за сферами
використання група корисних копалин:
а) паливні;
б) рудні;
в) нерудні.
4) Пошуки рудних корисних копалин ведуться переважно:
а) на щитах давніх платформ або в областях складчастості;
б) у межах тектонічних западин та крайових прогинів;
в) у межах фундаменту Українського щита.
г) на шельфі Чорного та Азовського морів.
5) Серед видобутку паливних корисних копалин провідне місце в
Україні займає:
а) нафта; г) торф;
б) природний газ; д) горючі сланці.
в) вугілля;
6) Нікель належить до ресурсів:
а) паливних;
б) рудних;
в) нерудних.
7) Кам’яна сіль належить до ресурсів:
а) рудних;
б) нерудних;
в) паливних.
8) Основний буровугільний басейн України:
а) Дніпровський;
б) Донецький;
в) Львівсько-Волинський.
9) На території України виділяють …. нафтогазоносні регіони:
а) 2; б) 3; в) 5; г) 7.

10) Найбільшим за запасами та сучасним видобутком є
нафтогазоносний регіон:
а) Східний (Дніпровсько-Донецький);
б) Західний (Карпатський);
в) Південний (Причорноморсько-Кримський).
11) Із цієї корисної копалини отримують штучну нафту:
а) нафта; в) природний газ;
б) горючі сланці; г) вугілля.
12) Найбільші запаси торфу знаходяться:
а) на Кримському півострові;
б) в Карпатах;
в) на сході;
г) на півночі.


14. 11. 2024 р.

Тема уроку. Формування рельєфу. Внутрішні та зовнішні рельєфотвірні
чинники.
Виконати завдання.
 § 16 с. 77 – 81 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Виконати практичне завдання на с. 81 підр. За текстом параграфа та
картою геоморфологічної будови в атласі охарактеризувати типи та форми
рельєфу України. Результати роботи подати у вигляді таблиці.

11. 11. 2024 р.
Тема уроку. Геологічна будова. Особливості природних умов території
України в різні геологічні ери.
Виконати завдання.
 § 14 – 15 с. 70 – 76 опрацювати.
 Виконати вправу «Встав пропущені слова».

Вправа “Встав пропущені слова”

( записати лише відповіді, тобто слова, які ви вставляєте, все переписувати не треба)
1) У геології існують два підходи до визначення часу:
________________ та абсолютний.
2) Найдавнішою ерою є __________________.
3) Зараз триває ______________________ епоха горотворення.
4) Карпатська складчаста споруда складена переважно осадовими та
______________________________ породами крейдового та
палеогенового віку.
5) Юрський період тривав у ___________________ еру.
6) Про те, що раніше на території України було море, свідчить
накопичення ______________________ або глауконітових порід.
7) Льодовики рухалися двома “клинами” у період _________________
зледеніння.
8) Внутрішні сили Землі ще називають _________________.
9) Наука, яка вивчає походження, розвиток і закономірності поширення
форм рельєфу - це _____________________________.
10) Процес руйнування та перенесення гірських порід — це
_______________.
11) Близьке залягання до поверхні гірських порід, що легко
розчиняються водою, сприяє утворенню _________________ форм
рельєфу.
12) ____________________ форми поверхні утворилися завдяки
діяльності вітру на сипких гірських породах.
13) Вулканогенні форми поширені в ___________________ та
Кримських горах.
14) Грязьові вулкани розташовані на __________________ півострові.
15) Завдяки діяльності людини утворюються ___________________
форми рельєфу.

31. 10. 2024 р.
Тема уроку. Геологічна будова. Особливості природних умов території України в різні геологічні ери.
Виконати завдання.
· § 14 – 15 с. 70 – 76 опрацювати.
· Виконати онлайн-тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/geologichna-budova-teritori-ukra-ni-591891.html

28. 10. 2024 р.
Тема уроку. Карта «Тектонічна будова». Основні тектонічні структури. Зв'язок рельєфу з тектонічними структурами.
Виконати завдання.
· § 13 с. 65 – 69 опрацювати
· Виконати онлайн-тести за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/osnovni-tektonichni-strukturi-zv-yazok-relefu-z-tektonichnimi-strukturami-karta-tektonichna-budova-1107297.html


24. 10. 2024 р.

Тема уроку. Форми земної поверхні. Простягання низовин, височин, гір,

річкових долин.

Виконати завдання.

 § 12 с. 60 – 65 опрацювати.

 Виконати вправу «Встанови відповідність».


Вправа « Встанови відповідність»

А) Знайдіть відповідність між формами рельєфу та їх назвами.

1. Гори

2. Рівнини

3. Височини

4. Низовини


А. Придніпровська, Поліська, Причорноморська

Б. Кримські, Карпатські

В. Східноєвропейська

Г. Подільська, Донецька, Придніпровська,

Приазовська


Б) Знайдіть відповідність між найвищими точками і формами рельєфу, в

межах яких вони знаходяться. 

1, г. Могила-Бельмак;

2. г. Берда;

3. г. Камула;

4. г. Могила-Мечетна


А. Подільська височина

Б. Приазовська височина

В. Донецька височина

Г. Волинська височина

Д. Хотинська височина


 Підготуйте чотири запитання, що починаються словом «Чому?», «Як?»,

«Що?», «Де?».

21. 10. 2024 р.

Тема уроку. Урок узагальнення і систематизації знань з теми: «Географічний

простір України». Тестові завдання.

Виконати завдання.

 Повт. § 8 – 11 с. 38 - 58

 Виконати тестові завдання.

Тести.

1. Територія з визначеними кордонами та власним населенням, яка в

політичному відношенні може бути як незалежною так і залежною.

а) територія; б) країна; в) колонія; г) держава.

2. У якому році Україна стала суверенним політичним утворенням

суспільства – незалежною державою?

а) 1924 р.; б) 1991 р.; в) 1945 р.; г) 2004 р..

3. Яка з перелічених країн належить до невизнаних більшістю країн світу?

а) Ізраїль; в) Афганістан; б) Румунія; г) Абхазія.

4. Формування політичної карти пройшло певну кількість етапі, їх було:

а) 6; б) 4; в) 3; г) 2.

5. Крайньою північною точкою України є:

а) с. Грем’яч; б) мис Сарич; в) м. Чоп; г) с. Рання Зірка.

6. Загальна протяжність державного кордону становить:

а) 8 963, 64 км; б) 6 993, 63 км; в) 5 693, 63 км; г) 2 261, 09 км.

7. В якій з груп є країна, з якою Україна не межує по суходолу?

а) Словаччина, Білорусь, Польща; в) Польща, Чехія, Словаччина;

б) Румунія, Молдова, Угорщина; г) Білорусь, Словаччина, Молдова.

8. З якою з перелічених країн Україна межує по морю?

а) Молдова; в) Болгарія; б) Словенія; г) Польща.

9. У яких роках на території України були створені Українська Народна

Республіка (УНР) і Західноукраїнська Народна Республіка (ЗУНР)?

а) 1914 – 1917 рр.; в) 1917 – 1918 рр;

б) 1943 – 1945 рр.; г) 1990 – 1991 рр.

10. Першою столицею України було місто:

а) Київ; в) Львів; б) Харків; г) Одеса.

11. Сучасний адміністративно-територіальний устрій України:

а) 16 областей; в) 22 області;

б) 22 області і АР Крим; г) 24 області і АР Крим.

12. У першому годинному поясі знаходиться:

а) Закарпатська область; в) Вінницька область;

б) Дніпропетровська область; г) Луганська область



17. 10. 2024 р.

Тема уроку. Практична робота № 3. Аналіз карти годинних поясів світу.

Розв’язування задач на визначення часу.

Виконати завдання.

 Повт.§ 11 с. 54 – 58

 Завершити виконання практичної роботи № 3

Практична робота № 3.


Тема: Аналіз карти годинних поясів світу. Розв’язування задач на

визначення часу.


Хід роботи.


1. В межах яких годинних поясів розташовані такі області нашої країни:

Закарпатська, Луганська, Харківська Донецька?

2. Заповніть пропуски.

На всій території України діє час___ годинного поясу, тому що


МАТЕМАТИЧНИЙ ПРАКТИКУМ


3. Який місцевий час у точці з координатами 49 0 пн.ш.34 0 сх.д., якщо на 12 0

пд.ш.34 0 сх.д. зараз 12 год 30 хв?

4. Визначте місцевий час крайньої східної точки України, якщо Сонце

зайшло над крайньою західною точкою України о 20 год 48 хв.

5. Який поясний час у Сумах (35 0 сх.д.), якщо у Лондоні 1 година ночі?

6. В Одесі поясний час становить 14 год 25 хв. Визначте, яким буде поясний

час у Токіо (Японія).

ВИСНОВОК. Вкажіть причини введення поясного часу на всій Землі.

14. 10. 2024 р.

Тема уроку. Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Місцевий час. Поясний час. Літній час.

Виконати завдання.

·         § 11 с. 54 – 58 опрацювати.

·         Розвязати задачі на визначення часу.

1.     Визначити місцевий час крайньої західної точки України, якщо Сонце зійшло у Харкові о 5 год 12 хв.

2.     Київський поясний час становить  13 год 30 хв. Який час буде у Токіо (1380 зх. д.)?

10. 10. 2024 р.

Тема уроку. Особливості сучасного адміністративно-територіального устрою, його проблеми та шляхи вдосконалення на різних територіальних рівнях.

Виконати завдання.

·         § 10 с. 49 – 53 опрацювати.

·         Вивчити назви областей, їх обласні центри і знати розміщення області на карті.

·         Виконати тестові завдання.

 Тести.

1. Розмістіть послідовно адміністративні області України в порядку збільшення їхньої площі:

А. Івано – Франківська.                     Б. Київська.

В. Чернігівська.                                  Г. Львівська.

2. Вкажіть послідовність розміщення адміністративних областей України зі сходу на захід:

А. Вінницька.                              Б. Львівська.

В.Тернопільська.                         Г. Харківська.

3. Зазначте адміністративну область України, яка межує з найбільшою кількістю країн:

А. Закарпатська.                                    Б. Одеська.

В. Чернігівська.                                     Г. Волинська.

4. Визначте відповідність між датами і подіями, пов’язаними з історією формування державної території сучасної України:

1. 1939р.           2. 1940 р.                  3. 1945 р.              4. 1954 р.

А. Кримська область увійшла до складу УРСР.

Б. До складу УРСР увійшла Північна Буковина та Південна Бессарабія.

В. Україна увійшла до складу СРСР.

Г. До складу УРСР увійшла Закарпатська область.

Д. Західна Україна увійшла до складу УРСР.

5. Розташуйте послідовно від гирла р. Дунай області, які мають вихід до моря:

  А. Запорізька.                 Б. Миколаївська.

          В. Донецька.                    Г. Одеська

          6. За Конституцією України наша держава має два міста з особливим статусом. Укажіть їх.

            А) Київ                                  Г) Харків

            Б) Севастополь                    Д) Львів

            В) Чернігів                           Е) Донецьк

          7. Коли до складу України увійшла Кримська область?

             А) 1945 р.     Б) 1939 р.     В) 1954 р.      Г) 1965 р.

          8. В якому році Україна ввійшла до складу СРСР?

             А) 1922 р    Б) 1945 р.     В) 1919 р.     Г) 1940 р.

          9. Найбільша за площею область України:

                 А) Харківська                В) Дніпропетровська

                 Б) Одеська                      Г) Київська

               10. В якому році Росія здійснила пряме військове вторгнення на територію України і анексувала АР Крим?

                  А) 2013 р.     Б) 2000 р.    Б) 2014 р.     В) 2022 р.

                11.  Які області України, у звязку із законом про декомунізацію 2015 р., змінили назву своїх обласних центрів:

                   А) Київська і Хмельницька                               

                   Б) Донецька і Луганська

                   В) Дніпропетровська і Кіровоградська

                   Г) Миколаївська і Запорізька

               12 В якому році РФ здійснила повномасштабне військове вторгнення на територію України?

                   А) 2000 р    Б) 2012 р.    В) 2014 р.     Г) 2022 р.

07. 10. 2024 р.

Тема уроку. Практична робота № 2. Позначення на контурній карті кордонів сусідніх держав, крайніх точок і географічних центрів України та Європи і зазначення їхніх назв; визначення координат точок, протяжності території України в градусах і кілометрах.

Виконати завдання.

·         Повт. § 9 с. 44 – 49

·         Завершити виконання практичної роботи № 2.            

03. 10. 2024 р.

Тема уроку. Державні кордони, розміри території, крайні точки, географічні центри України та Європи. Дослідження. Порівняльна оцінка географічного положення України з країнами світу (2 – 3 на вибір).

Виконати завдання.

·         § 9 с. 44 – 49 опрацювати.

·         Виконати географічний диктант.

1.     3Яка площа території України?

2.     Назвіть крайню північну точку нашої країни.

3.     Яка протяжність України із заходу на схід?

4.     Назвіть географічний центр України.

5.     Які моря омивають територію України?

6.     Назвіть крайню західну точку України.

7.     Із скількома державами межує наша держава по суходолу.

8.     Назвіть їх.

9.     Назвіть морських сусідів України.

10.  Яка протяжність України з півночі на південь?

11.  Назвіть геометричний центр України.

12.  З якою країною державний кордон України найбільш нестабільний?

30. 09. 2024 р.

Тема уроку. Політична карта світу, її елементи та процес формування.

Виконати завдання.

·         § 8 с. 38 – 44 опрацювати,  вивчити основні  терміни і поняття.

·         Виконати тестові завдання.

«Україна на політичній карті Європи та світу»

Тести

1.       Географічна карта, що відображає розташування країн, їх кордони та столиці – це карта …

а) фізична;      б) політична;       в) кліматична;             г) геологічна.

2.       Територія, з визначеними кордонами та власним населенням, яка в політичному відношенні може бути суверенною (незалежною), так і залежною – це…

а) територія;           б) країна;            в) держава;             г) колонія.

3.   Сьогодні у світі нараховується країн:

       а) понад 120;           б) близько 180;        в) понад 230;       г) близько 400.

4.    Прикладом невизнаної держави є:

       а) Придніпровська Молдавська Республіка;                    

       б) Республіка Косово;

       в) Палестинська Автономія;                                       

       г) Сахарська Арабська Демократична Республіка.

5.   Країни, населення яких позбавлене державності, економічної й політичної самостійності, а економічні ресурси контролюються владою іноземної держави – це …

       а) колонії;                               б) протекторати;   

       в) підопічні території;           г) незалежні держави.

6.    У формуванні політичної карти світу  виділяють періоди:

       а) 2;               б) 4;              в) 5;             г) 7.

7.   Форма правління, за якої верховна влада формально або фактично належить одній людині:

      а) республіка;         б) монархія;       в) держава;           г) країна.

8.   Форма державного правління, за якої владні повноваження належать дієздатним громадянам держави:

       а) держава;          б) країна;           в) монархія;           г) республіка.

9.    У світі у наш час існує монархій:

       а) 7;              б) 29;              в) 36;          г) 45.

10.  На сучасному етапі Україна є республікою:

       а) президентська;                    б) президентсько-парламентська;

       в) парламентська;                   г)  парламентсько-президентська.

11. Країни, які мають єдині для всієї країни вищі органи влади, рішення яких мають верховенство на всій території – це …

      а) унітарні;     б) федеративні;       в) конфедеративні;         г) самостійні.

12.  Вивченням форм і методів контролю над територією з боку держав та їх обєднань займається наука:

       а) географія;     б) демографія;         в) геополітика;          г) геологія

 

26. 09. 2024 р.

Тема уроку. Урок узагальнення і систематизації знань з тем: «Вступ», «Географічна карта та робота з нею». Тестові завдання.

Виконати завдання.

·         Повт. § 1 – 7 с. 5 – 37.

·         Виконати тестові завдання.

Тести-узагальнення з тем

«Вступ» і «Географічна карта та робота з нею».

1. Обєктом вивчення географії 8 класу є:

А) загальні закономірності  усіх оболонок Землі, населення та держави світу,

Б) природа материків та океанів, їх цілісність і диференціація, населення та його життєдіяльність у різних природних умовах,

В) територія України, характерні риси, зміни в часі та закономірності поширення природних умов і природних ресурсів, природних комплексів та населення,

Г) територіальна організація виробничої діяльності суспільства, виробництва, особливості формування територіально-економічної структури господарства різних країн, окремих регіонів, усього світу.

2. Метод вивчення та дослідження географії, який передбачає проведення спостережень, зйомок з літаків, супутників, космічних станцій:

А) картографічний                       Г) порівняльно-географічний

Б) дистанційний                           Д) геоінформаційний                       

В) моделювання                           Е) математичний                               

          3. Перші відомості про сучасні українські землі зібрав:

А) Геродот,      Б) Птолемей,      В) Боплан,        Г) П. Чубинський.

4. Давня назва річки Дніпро:

А) Тірас,      Б) Танаїс,      В) Борисфен,     Г) Істр

5. Зменшене та узагальнене зображення поверхні Землі, зроблене за математичними законами на площині за допомогою умовних знаків – це…

А) топографічна карта,               В) план місцевості,

Б) географічна карта,                  Г) глобус.

6.. Легенда карти – це…

А) система умовних знаків та текстових пояснень,

Б)  використання масштабу та спеціальних картографічних проекцій,

В) відбір та узагальнення найбільш важливої географічної інформації,

Г) сукупність відомостей про природні та соціально-економічні об’єкти та явища, їх розміщення, властивості, звязки, розвиток тощо.

7. Якої проекції не існує:

А) Азимутальна   Б) Циліндрична    В) Конічна   Г) Прямокутна

8. Якщо карта має масштаб 1: 1 000 000, то вона належить до:

А) великомасштабних,    Б) середньомасштабних    В) дрібномасштабних.

9. Карти, які з однаковою докладністю відображають усі основні елементи місцевості, належать до:

А) тематичних,                  В) загальногеографічних,  

Б) спеціальних,                  Г) за охопленням території.

10. Цей спосіб полягає в зображенні на карті ділянки поширення обєктів або явищ:

А) локалізованих знаків,   Б) картограм,    В) точковий,     Г) ареалів.

11. Оберіть правильне твердження:

А) залежно від способу зображення виділяють 4 групи умовних знаків,

Б) фізична карта світу належить до великомасштабних,

В) в давні час сучасна територія України називалась Лівія,

Г) азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на даний предмет, відкладений проти годинникової стрілки.

12. Оберіть неправильне твердження:

А) на топографічній карті можна побачити джерело, криницю, школу,

Б) карту Антарктиди зображують в циліндричній проекції,

В) першу карту, із зображенням України створив Боплан,

Г) найсучаснішим методом географічних досліджень є геоінформаційний.

  

23. 09. 2024 р.

Тема уроку. Плани міст, схеми руху транспорту. Дослідження. Прокладання

маршрутів за топографічною картою та їх обґрунтування.

Виконати завдання.

 Повт. §7 с. 34 – 37.

 Провести дослідження (завд. на с. 37 підр.)


19. 09. 2024 р.

Тема уроку. Практична робота № 1. Визначення напрямків, відстаней,

площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною

картою.

Виконати завдання.

 Повт. § 6 - 7 с. 27 – 37.

 Завершити виконання практичної роботи № 1.

16. 09. 2024 р.

Тема уроку. Читання та практичне використання топографічних карт.

Виконати завдання.

 § 6 - 7 с. 27 – 37 опрацювати.

 Вивчити умовні знаки топографічної карти.

 Відповідати на питання в кінці параграфів.


12. 09. 2024 р.

Тема уроку. Класифікація карт.  Навчальні карти й атласи. Національний атлас України, електроні карти.

 Виконати завдання.

·         § 4 – 5 с. 19 – 26 опрацювати. 

·         Накреслити у зошиті  таблицю «Класифікація карт» і вивчити цю класифікацію.

·         Виконати вправу « Встанови відповідність».

 

1.     Спосіб локалізованих знаків.

А. Використовує абсолютні статистичні показники в межах певних територіальних одиниць за допомогою спеціальних діаграмних знаків.

2.     Спосіб якісного фону

Б. Застосовують для зображення обєктів, явищ і процесів лінійного характеру

3.     Спосіб ареалів

В, Використовують для якісної характеристики обєктів та явищ, що є суцільними на земній поверхні та які можна чітко розмежувати в просторі

4.     Спосіб ізоліній

Г. Використовують для зображення обєктів, розміри яких не дозволяють відтворити їх у масштабі карти

5.     Спосіб лінійних знаків

Д. Полягає у відображення величини неперервних у просторі явищ.

6.     Спосіб картограми

Е. Полягає у зображенні на карті ділянки поширення обєктів або явищ

7.     Точковий спосіб

Є. Спосіб зображення прояву певного явища в межах одиниць територіального поділу за відносними показниками

8.     Спосіб картодіаграм

Ж. Застосовують для зображення на карті масових розосереджених обєктів кількістю точок однакового або різних розмірів.

Географія.  8 клас. 09. 09. 2024 р.

Тема уроку. Елементи карти, картографічні проєкції та види спотворень на географічних картах

Виконати завдання.

·         § 3 с. 14 – 18 опрацювати.

·         Виконати вправи «Встанови відповідність»



Вправа  № 1 «Встанови відповідність» за видами проєкцій.

Види проєкцій.

1)    Зображення земної поверхні                                                                                                        

А. Азимутальна

Г. Якщо вісь циліндра збігається з віссю Землі, то проєкція називається нормальною (прямою)

Є. Полярні широти

2)    У цих проєкціях як допоміжна фігура використовується конус

Б. Циліндрична

Д. Якщо допоміжна поверхня дотична до екватора, то проєкція називається поперечною

Ж. Карти світу, материків та країн (близько до екватора)

3)    Такі картографічні проєкції, на яких поверхня Землі проєктується з певної точки на площину

В. Конічна

Е. Якщо вісь конуса збігається з віссю Землі, то проєкція називається нормальною

З. Карти світу, материків та країн (середні широти)

Відповідь повинна бути такою, наприклад,

1)    БЕЗ, тобто в кожній колонці вибрати все, що відноситься до даної проєкції.

Вправа №  2 «Встанови відповідність» за характером спотворень картографічних проєкцій.

 

     1. Рівновеликі 

А. Збігаються без порушень кути та форми, але спотворюють довжини та площі.

2.     Рівнокутні    

Б. Мають усі види спотворень, але при їх побудові картографи намагаються знайти   найбільш вигідний для кожного конкретного випадку розподіл спотворень.

3.     Довільні   

В. Зберігають без спотворень площі, проте в них значно порушені кути та форми обєктів

Відповідь повинна бути, наприклад 1А і т.д.

 





Географія. 8 клас. 05. 09. 2024 р.
Тема уроку. Географічні відомості про територію України в минулому.
Сучасні географічні дослідження.
Виконати завдання.
 § 2 с. 9 – 13 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається)
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант
1. Південна частина території України раніше мала назву …
2. Давньогрецький вчений, який зібрав перші відомості про
українські землі.
3. Давня назва річки Дніпро.
4. Давньогрецький вчений, який вперше зобразив територію
України у картографічних творах.
5. Звідки можна отримати достовірні відомості про природу та
населення нашої країни.
6. На чиїх картах вперше було використано назву «Україна»?
7. Його вважають засновником української наукової географії.
8. З його ініціативи у другій половині ХІХ ст. було відкрито
Південно-Західний український відділ Російського географічного
товариства та перші кафедри географії в університетах.
9. Праця Г.Л Боплана 1650 року.
10. Хто видав книгу, що стала першим підручником з географії
написаним українською мовою.

Географія. 8 клас. 02. 09. 2024 р.
Тема уроку. Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної
географії України. Джерела географічної інформації.
Виконати завдання.
 § 1 с. 5 – 9 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).
 Підготувати географічну інформацію про Україну із будь-якого джерела
(записати у зошит і вказати джерело – звідки взяли);
 Підписати зошит за зразком:
Зошит
для робіт з географії
учня (учениці) 8 класу
Червонівської гімназії
Пастушенко Дарини