Географія 7

12. 06. 2025 р.
Тема уроку. Розселення людей і розвиток цивілізацій. Як природні чинники
вплинули на формування людської цивілізації. Дивовижна людська мозаїка.
Культура – основа цивілізації. Чому природа потребує захисту.
Виконати завдання.
 § 50 с. 307 – 314 опрацювати.
 Провести дослідження «Шляхи розв’язання екологічних проблем своєї
місцевості» (завд. на с. 314 підр.)

06. 06. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота. Порівняння географічного положення
Північного Льодовитого і Південного океанів.
Виконати завдання.
 Повт. § 48 – 49 с. 290 – 305.
 Завершити виконання практичної роботи (завд. на с. 305 підр.)

05. 06. 2025 р.
Тема уроку. Південний океан. Океан в Арктиці. Перші плавання та дослідження.
Таємниці арктичних глибин. Унікальний природний комплекс.
Виконати завдання.
 § 49 с. 298 – 305 опрацювати.
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант.
1. Яка площа Південного океану разом з морями?
2. Які материки омиває Південний океан?
3. З якими океанами має сполучення?
4. Назвіть найпотужнішу холодну течію, що знаходиться в океані?
5. Яка кількість морів належить Південному океану?
6. Хто з мореплавців перетнув першим Південне полярне коло?
7. Яку назву мав корабель, що досліджував властивості вод та глибин
Південного океану наприкінці ХІХ ст.?
8. Коли сформувався Південний океан?
9. Яка максимальна глибина Південного океану?
10. Який клімат панує над океаном?
11. Яка середня солоність вод Південного океану?
12. Назвіть представників органічного світу найпівденнішого океану Землі.

30. 05. 2025 р.
Тема уроку. Північний Льодовитий океан. Океан на північній «верхівці»
планети. Морські подорожі європейців. Унікальна природа океану. Природні
багатства океану.
Виконати завдання.
 § 48 с. 290 – 297 опрацювати.
 Уявіть, що через глобальне потепління лід Північного Льодовитого океану
розтанув. Які наслідки, на вашу думку, це матиме для природи України?

29. 05. 2025 р.
Тема уроку. Індійський океан. Чим унікальне географічне положення
індійського океану. «Південне море». «Молодший брат» чи «гідний конкурент»?
Скарби Індійського океану. Практична робота. Позначення на контурній карті
назв географічних об’єктів та течій Індійського океану.
Виконати завдання.
 § 47 с. 282 – 289 опрацювати.
 Позначити на контурній карті географічні об’єкти та течії Індійського
океану.
 Виконати онлайн-тести за посиланням:

23. 05. 2025 р.
Тема уроку. Атлантичний океан. «Атлантичний міст». Знайомий незнайомець. Природа
Атлантики. Освоєння природних багатств Атлантичного океану. Практична робота.
Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів та течій Атлантичного океану.
Виконати завдання.
 § 46 с. 273 – 281 опрацювати.
 Позначити на контурній карті географічні об’єкти та течії Атлантичного
океану.
 Виконати географічний диктант.

Географічний диктант
1. Яка площа Атлантичного океану (разом з морями)?
2. Хто подарував сучасну назву океану?
3. Скільки морів належить Атлантичному океану?
4. Найбільше море Атлантичного океану.
5. Які материки омиває Атлантичний океан?
6. Назвіть 3 – 4 острови, що знаходяться а Атлантичному океані.
7. Найглибше місце Атлантичного океану.
8. Коли розпочалося утворення Атлантичного океану?
9. Великий природний об’єкт, що простягнувся по дну океану на 17 тис. км.
10. Де найбільше спостерігаються тропічні циклони, які іноді переходять в
урагани?
11. Найпотужніша тепла течія Атлантичного океану і світу.
12. Скільки відсотків світового вилову риби та морепродуктів дає
Атлантичний океан?

22. 05. 2025 р.
Тема уроку. Тихий океан. Найбільший океан Землі. Пізнання таємниць океану.
Найстаріший, найглибший, найтепліший, найнеспокійніший. Природні багатства
океану, наслідки їх освоєння. Практична робота. Позначення на контурній карті
назв географічних об’єктів та течій Тихого океану.
Виконати завдання.
 § 45 с. 265 – 272 опрацювати.
 Позначити на контурній карті географічні об’єкти та течії Тихого океану.
 Виконати тестові завдання.
Тести
1. Площа Тихого океану (разом із морями) становить:
А) 73 млн км 2 Б) 87 млн км 2 В) 127 млн км 2 Г) 166 млн км 2
2. Протяжність Тихого океану із заходу на схід становить:
А) 5 тис. км Б) 7 тис. км В) 13 тис. км Г) 19 тис. км
3. Береги якого материка Тихий океан не омиває:
А) Африки Б) Євразії В) Австралії В) Північної Америки
4. Існування тихого океану остаточно довів під час першого
навколосвітнього плавання:
А) Х. Колумб Б) Васко да Гама В) Ф. Магеллан Г) М. Поло
5. Найглибше місце світового океану – це жолоб :
А) Зондський Б) Маріанський В) Пуерто-Рико Г) Філіппінський
6. Найбільші острови Тихого океану (2 відповіді):
А) Нова Зеландія Б) Сахалін В) Нова Гвінея Г) Соломонові
7. Середні показники солоності становлять:
А) 30 %0 Б) 32 %0 А) 34,5 %0 А) 36%0
8. У західній частині Тихого океану щороку бувають:
А) урагани Б) тайфуни В) буревії Г) торнадо
9. В Тихому океані органічний світ нараховує видів близько…
А) 50 тис. Б) 80 тис. В) 100 тис. Г) 150 тис.
10. Найбільша затока Тихого океану:
А) Аляска Б) Каліфорнійська В) Фонсека Г) Панамська
11. Перше занурення людини у найглибшу частину Тихого океану було
здійснене у:
А) 1927 році Б) 1960 році В) 1991 році Г) 2012 році
12. Найбільше море Тихого океану:
А) Філіппінське Б) Японське В) Коралове Г) Східно-Китайське

16. 05. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Євразія».
Діагностична робота № 2.
Виконати завдання.
 Повт. § 38 – 44 с. 221 – 263 опрацювати.
 Виконати діагностичну роботу № 2 по темі «Євразія».
Діагностична робота № 2 по темі «Євразія».

Діагностувальна робота з географії. 7 клас
Тема: Євразія
І варіант
1. Виберіть одну правильну відповідь (0,5 бала за кожну правильну відповідь):
Яка протока відокремлює Євразію від Північної Америки?
а) Гібралтарська в) Магелланова
б) Берингова г) Дрейка
2. Яка з перелічених гірських систем не належить до Євразії?
а) Альпи б) Анди в) Гімалаї г) Карпати
3. Який океан не омиває береги Євразії?
а) Тихий б) Атлантичний в) Індійський г) Південний
4. Яка з перелічених рівнин є найбільшою за площею в Євразії?
а) Східноєвропейська в) Велика Китайська
б) Західносибірська г) Індо-Гангська
5. Установіть відповідність між географічним об’єктом та його типом (1 бал за
кожну правильну пару):
| Географічний об’єкт | Тип об’єкта |
| 1. Гора Джомолунгма | А. Озеро |
| 2. Каспійське море | Б. Півострів |
| 3. Аравійський | В. Гора |
| 4. Байкал | Г. Море-озеро |
3. Доповніть речення (0,5 бала за кожну правильну відповідь):
А) Крайня північна точка Євразії називається мис __________.
Б) Найбільший півострів Європи - це __________.
В) Найбільша річка Європи за довжиною - це річка __________.
Г) Основна частина території України розташована на __________ рівнині.
4. Дайте коротку відповідь на запитання (1 бал за кожну повну та правильну
відповідь):
А) Назвіть основні кліматичні пояси, що простягаються на території Євразії.
Б) Які великі річкові системи Євразії ви знаєте? Назвіть дві з них.
5. Охарактеризуйте один з природних географічних об’єктів Євразії (на вибір):
г. Джомолунгма, озеро Байкал, гори Карпати, річка Дніпро, Аравійський
півострів, Чорне море, вулкан Везувій або узяти щось своє.

15. 05. 2025 р.
Тема уроку. Розселення населення на материку. Основні екологічні проблеми. Етнічна
«строкатість» Євразії. Материк контрастів продовжує дивувати рекордами. Природа Євразії під
загрозою.
Виконати завдання.
 § 44 с. 259 – 263 опрацювати.
 Створіть емблему материка Євразія, що відображає особливості його
природи та населення. Поясніть зміст зображених складових малюнка.

09. 05. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота. Порівняння рослинного і тваринного світу
природної зони Євразії та Північної Америки (тундри, тайги, широколистих лісів
або степів).
Виконати завдання.
 Повт. § 43 с. 251 – 258 .
 Завершити виконання практичної роботи (завд. на с. 258 підр.)


08. 05. 2025 р.
Тема уроку. Природні зони. Від арктичних пустель до вологих екваторіальних
лісів. Полярні пустелі, тундра та лісотундра. Ліси помірного поясу. Лісостепи і
степи. Негостинні пустельні простори. Ліси субтропічного поясу, савани та
рідколісся, вологі та екваторіальні ліси. Різноманіття вертикальних поясів.
Виконати завдання.
 § 43 с. 251 – 258 опрацювати.
 Виконати онлайн-тести за посиланням:


25. 04. 2025 р.
Тема уроку. Води суходолу. «Водні рекорди» Євразії. Як розподілені річкові системи. Озера-рекордсмени. Практична робота. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Євразії (продовження).
Виконати завдання.
§ 42 с. 245 – 250 опрацювати. 
Позначити в контурній карті назви географічних об’єктів Євразії (завд. на с. 250 підр.).
Заповнити таблиці.
1. Заповнити таблицю №1: записати назви річок. до якого басейну вони належать.
Інд, Дністер, Хуанхе, Волга, Ганг, Дунай, Тигр, Рейн, Амур, Єнісей, Дніпро, Ельба, Янцзи, Меконг, Об, Лена, Євфрат 
                         Басейн Назва річки


      Тихий океан
      Атлантичний океан
      Індійський   океан
      Північний Льодовитий океан
      Внутрішній стік
2. Заповнити таблицю №2:  записати назви озер до тієї групи, до якої вони належать за походженням улоговин.
Каспійське море, Ладозьке, Балхаш, Женевське, Байкал, Аральське море, Мертве море.
Походження озерних улоговин Назва озера
      Тектонічно-льодовикові
      Льодовикові
      Залишкові
      Тектонічні



24. 04. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота. Доведення зростання континентальності клімату
із заходу на схід у помірному поясі на основі аналізу кліматограм.
Виконати завдання.
 Повт. § 41 с. 240 – 244.
 Завершити виконання практичної роботи (завд. на с. 244 підр.)

18. 04. 2025 р.
Тема уроку. Кліматичні пояси Євразії. Євразія – «музей кліматів»: виставка
територій холоду. Колекція кліматів помірного поясу. Екскурсія від «сухих
пустель» до «полюсу вологи».
Виконати завдання.
 § 41 с. 240 – 244 опрацювати.
 Виконати онлайн-тести за посиланням:

17. 04. 2025 р.
Тема уроку. Загальні риси клімату. Як змінюється клімат Євразії з широтою. Які
повітряні маси та вітри панують в Євразії. Вплив рельєфу та океанічних течій.
Практична робота. Позначення на контурній карті назв основних географічних
об’єктів Євразії (продовження).
Виконати завдання.
 § 40 с. 234 – 239 опрацювати.
 Позначити на карті географічні об’єкти Євразії (с. 239 підр.)
 Дати відповіді на питання «Перевірте та оцініть себе» на с. 238 підр.
(письмово).

11. 04. 2025 р.
Тема уроку. Тектонічна будова. Рельєф. Корисні копалини. Євразія – результат
поєднання декількох літосферних плит. Рельєф Євразії: нові рекорди. Найбільша
у світі комора корисних копалин. Практична робота. Позначення на контурній
карті назв основних географічних об’єктів Євразії (продовження).
Виконати завдання.
 § 39 с. 227 – 233 опрацювати.
 Позначити на карті географічні об’єкти Євразії (с. 233 підр.)
 Складіть кросворд за темою «Гори та рівнини Євразії» (8 – 10 питань).

10. 04. 2025 р.

Тема уроку. Географічне положення та берегова лінія. Найбільший материк
Землі. Досліджуємо берегову лінію материка. Практична робота. Позначення на
контурній карті назв основних географічних об’єктів Євразії.
Виконати завдання.
 § 38 с. 221 – 226 опрацювати.
 Позначити на карті географічні об’єкти Євразії (с. 226 підр.)
 Виконати вправу «Так чи ні».

Вправа «Так чи ні»
1. Крайньою північною точкою Євразії є мис Челюскін.
2. Материк у широтному напрямку простягнувся на 18 тис. км.
3. Індійський океан омиває Євразію.
4. Євразія омивається водами Бенгальської затоки.
5. Євразія через протоку Дрейка сполучається з Антарктидою.
6. Євразія найбільший материк.
7. Нульовий меридіан перетинає Євразію.
8. Найбільший півострів Євразії Аравійський.
9. Умовна межа між Європою та Азією проходить по Гімалаях.
10. Найближчий сусід – це материк Австралія.
11. Острівна частина Євразії перетинається екватором.
12. Євразія складається з двох частин світу.

04. 04. 2025 р.

Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Північна
Америка». Тестові завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 32 – 37 с. 186 – 220.
 Виконати тестові завдання.
Тестові завдання з теми «Північна Америка»
1. За розмірами території материк Північна Америка займає __ місце у світі.
А) 1 Б) 2 В) 3 Г) 4.

2. Крайньою північною точкою материка є:
А) м. Мерчисон В) м. Принца Уельського
Б) м. Мар’ято Г) м. Сент Чарльз
3. Виберіть всі океани, які омивають материк:
А) Тихий В) Індійський Д) Північний Льодовитий
Б) Атлантичний Г) Південний
4. Першовідкривачем Америки вважається:
А) Марко Поло В) Христофор Колумб
Б) Васко да Гама Г) Фернан Магеллан
5. Гори, які знаходяться на сході материка
А) Кордильєри А) Аппалачі В) Анди Г) Атлас
6. Найвищою вершиною Північної Америки є гора:
А) Мак-Кінлі Б) Аконкагуа В) Джомолунгма Г) Говерла
7. Найдовшою річкою материка є:
А) Колорадо Б) Міссісіпі В) Маккензі Г) Юкон
8) Американські степи називають:
А) преріями Б) сельвою В) гілеями Г) пампою
9. Велика копитна тварина, яка жила раніше на материку, але зараз перестав
існувати в дикій природі:
А) зубр Б) бізон В) вівцебик Г) рись
10. Велетенське дерево, довгожитель – символ Північної Америки:
А) евкаліпт Б) баобам В) секвоя Г) акація
11. Корінні жителі материка:
А) американці Б) афроамериканці В) індіанці Г) європейці
12. Кількість населення на материку перевищує:
А) 100 млн Б) 200 млн В) 400 млн Г) 600 млн

03. 04. 2025 р.
Тема уроку. Заселення материка і розселення населення. Екологічні
проблеми. Як заселяли Північну Америку. Кількість та розміщення населення на
материку. Екологічні проблеми Північної Америки: як відновити природу.
Виконати завдання.
 § 37 с. 215 – 220 опрацювати.
 Виконати онлайн-тести за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/naselennya-ta-derzhavi-pivnichno-ameriki-2708563.html

28. 03. 2025 р.

Тема уроку. Природні зони. Незвичний «візерунок» природних зон. Батьківщина білих ведмедів. Тундра – безліса заболочена поверхня. Ліси помірного поясу. Прерії – американські степи. Переміно-вологі ліси, пустелі та інші природні комплекси

Виконати завдання.

·        § 36 с. 209 – 214 опрацювати.

·        Виконати вправу «Встанови відповідність»

Вправа «Встанови відповідність»

Назва природної зони

Характеристика

1. Тайга

А. Літо прохолодне, ростуть мохи і лишайники, є багаторічна мерзлота

2. Арктичні пустелі

Б. Цю зону перші переселенці назвали преріями

3. Переміно-вологі ліси

В. Відбувається промислове вирубування цінних порід дерев

4. Мішані ліси

Г. Мешкає найбільший хижак планети – білий ведмідь

5. Пустелі і напівпустелі

Д. Теплий мусонний субтропічний клімат

6. Тундра і лісотундра

Е. Ростуть червоні, сріблясті і цукрові клени

7. Широколисті ліси

Є. Поширені сукуленти – кактуси, юки, агави

8. Степ

Ж. Переважають сірі лісові грунти

 


27. 03. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота. Порівняння режимів річок басейнів трьох
океанів на прикладі Міссісіпі, Маккензі і Колорадо.
Виконати завдання.
 Повт. § 35 с. 204 – 208.
 Завершити виконання практичної роботи (завд. на с. 208 підр.)

21. 03. 2025 р.
Тема уроку. Води суходолу. Великі річки, Великі озера, потужні льодовики,
болота, багаторічна мерзлота… Річки басейнів трьох океанів. Материк Великих
озер. Практична робота. Позначення на контурній карті назв основних
географічних об’єктів Північної Америки (продовження).
Виконати завдання.
 § 35 с. 204 – 208.
 Скласти кросворд «Річки Північної Америки».

20. 03. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота. Характеристика типів помірного клімату
Північної Америки за кліматичними діаграмами.
Виконати завдання.
 Повт. § 34 с. 198 – 203.
 Завершити виконання практичної роботи (завд. на с. 203 підр.)

14. 03. 2025 р.
Тема уроку. Загальна характеристика клімату. Кліматичні пояси та типи
клімату. Материк кліматичних контрастів. Які кліматичні пояси та типи клімату
характерні.
Виконати завдання.
 § 34 с. 198 – 203 опрацювати.
 Вивчити географічні об’єкти Північної Америки і вміти знаходити їх на
карті (робота з картою).
 Виконати географічний диктант.

Географічний диктант

1. Клімат Північної Америки дуже … .
2. У південні райони протягом року надходить велика кількість сонячної
радіації – близько… .
3. На півночі розміщена велика холодна затока – це…
4. Нам півдні знаходиться велика тепла затока – це…
5. Тут створюються умови для утворення сильних вітрів - … .
6. Руйнівні смерчі Північної Америки - …
7. Якому океану належить головна роль у зволоженні території?
8. У цьому кліматичному поясі більша частина території вкрита
льодовиками
9. Цей кліматичний пояс охоплює крайній південь Північної Америки.
10. У цьому кліматичному поясі літо помірно прохолодне, кількість опадів
невелика, сніговий покрив малопотужний.
11. Острови Карибського моря лежать у цьому кліматичному поясі.
12. У цьому кліматичному поясі виділяють кліматичні області.

13. 03. 2025 р.
Тема уроку. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Вчимося
порівнювати. Геологічне минуле Північної Америки. Як «попрацювали» над
рельєфом внутрішні та зовнішні сили Землі. Усе починалося з пошуків
золота… Практична робота. Позначення на контурній карті назв основних
географічних об’єктів Північної Америки (продовження).
Виконати завдання.
 § 33 с. 192 – 197 опрацювати.
 Вивчити географічні об’єкти Північної Америки і вміти знаходити їх на
карті (робота з картою).
 Виконати тестові завдання.
Тестові завдання.
1. У східній частині Північної Америки розташовані гори:
a. Аппалачі б. Кордильєри в. Анди г. Атлас
2. Рельєф внутрішніх районів материка переважно:
a. гірський б. рівнинний в. низовинний
3. Найвища вершина Кордильєр:
а. г. Елберт б. г. Мак-Кінлі в. г. Мітчелл г. Орісаба
4. Рівнини на материку займають поверхні території:
а. 1/5 б. 1/2 в. 2/3 г. ¼
5. Найвищим діючим вулканом материка є:
а. Попокатепетль б. Коліма в. Котопахі г. Орісаба
6. Про сучасне горотворення в Кордильєрах свідчать такі процеси:
а. водна та вітрова ерозія в. землетруси, вулканічна діяльність
б. льодоутворення г. клімат
7. Єллоустонський національний парк славиться своїми:
а. гейзерами б. вулканами
в. мінеральними водами г. рослинним світом
8. Найвища точка Північної Америки має висоту:
а. 5185 м б. 6198 м в. 6647 м г. 8848 м
9. Найдовша печера світу:
а. Мармурова б. Оптимістична в. Флінт-Мамонтова г. Сак-Актун
10. На півночі материка є:
а. Примексиканська низовина в. Великі рівнини
б. Лаврентійська височина г. Скелясті гори
11. Значні поклади кам’яного вугілля зосереджені:
а. в Аппалачах в. в Скелястих горах
б. в Кордильєрах г. на Великих рівнинах
12. На півострові Флорида є багаті родовища:
а. золота б. срібла в. фосфоритів г. алмазів

28. 02. 2025 р.
Тема уроку. Географічне положення. Берегова лінія. Відкриття та
освоєння материка. Дві Америки – «рідні сестри» чи «далекі родичі»?
Елементи берегової лінії. Відкриття та освоєння Північної Америки.
Практична робота. Позначення на контурній карті назв основних
географічних об’єктів Північної Америки.
Виконати завдання.
 § 32 с. 186 – 191 опрацювати.
 Вивчити географічні об’єкти Північної Америки і вміти знаходити їх
на карті (робота з картою).
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант.
1. В яких півкулях розташована Північна Америка?
2. Назвіть крайню західну точку материка.
3. Якими океанами омивається материк?
4. Архіпелаг, що знаходиться на півночі.
5. Велика затока, що знаходиться на півдні материка.
6. Яка площа Північної Америки?
7. Чим відокремлюється Північна Америка від Південної?
8. Найбільший півострів на материку.
9. Море, що немає берегів і знаходиться біля узбережжя Північної
Америки.
10. Найбільший острів світу, що знаходиться біля материка.
11. Чим відокремлюється Північна Америка від Євразії?
12. Найпотужніша тепла течія, що знаходиться в Атлантичному
океані.

27. 02. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з тем «Південна Америка» та
«Антарктида». Тестові завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 24 – 31 с. 142 – 185.
 Виконати тестові завдання.
Тести
1. Південна Америка є най… материком планети.
А) найжаркішим В) найвологішим
Б) найсухішим Г) найхолоднішим
2. Найдовша і найповноводніша річка світу:
А) Ніл Б) Амазонка В) Ориноко Г) Парана
3. Першовідкривачем Америки вважають:
А) Васко да Гаму В) Джеймса Кука
Б) Фернана Магеллана Г) Христофора Колумба
4. Найдовша гірська система світу – Анди, простяглася на:
А) 4 000 км Б) 7 000 км В) 9 000 км Г) 12 000 км
5. Найсухіша пустеля світу:
А) Атакама Б) Сахара В) Наміб Г) Велика пустеля Вікторія
6. Найбільший у світі гризун:
А) бабак Б) хомяк В) капібара Г) пацюк
7. Корінними жителями Америки є:
А) індіанці Б) американці В) азійці Г) африканці
8. Найбільша товщина Льодового покриву становить:
А) 2330 м Б) 3450 м В) 4 776 м Г) 5140 м
9. Антарктида була відкрита у:
А) 1420 році Б) 1648 році В) 1820 році г) 1912 році
10. Океан, який омиває береги Антарктиди:
А) Тихий Б) Атлантичний В) Індійський Г) Південний
11. «Корінним» жителем і символом Антарктиди є:
А) пінгвін Б) білий ведмідь В) тюлень Г) буревісник
12. Найнижча температура на Землі була зареєстрована в Антарктиді -
це…
А) – 56,7 0 С Б) – 75,6 0 С В) – 89,2 0 С Г) – 91,2 0 С

21. 02. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота. Порівняння природи антарктичних та
африканських пустель та оазисів: спільні та відмінні риси.
Виконати завдання.
 Повт. § 31 с. 180 – 185.
 Завершити виконання практичної роботи (завд. на с. 185 підр.)

20. 02. 2025 р.
Тема уроку. Природа Антарктиди. Крижана та Кам’яна Антарктида.
Антарктида – «королева холоду». Хто не боїться антарктичного холоду.
Значення Антарктиди в житті планети.
Виконати завдання.
 § 31 с. 180 – 185 опрацювати.
 Виконати тестові завдання.
Тести
1. Вчені визначили, що лід Антарктиди накопичується вже понад:
А) 10 тисяч років В) 5 млн років
Б) 100 тисяч років Г) 20 млн років

2. Найбільша товщина льодовикового покриву становить майже;
А) 1 500 м Б) 2 600 м В) 4 800 м Г) 6 700 м
3. Замерзлий панцир материка називають:
А) Крижаною Антарктидою В) Кам’яною Антарктидою
Б) Льодовою Антарктидою Г) Сніговою Антарктидою
4. Середня висота материка становить:
А) 2 330 м Б) 3 450 м В) 4 800 м Г) 5 220 м
5. Антарктида в минулому була частиною:
А) Лавразії Б) Гондвани В) Тетіса
6. Трансантарктичні гори ділять материк на дві частини:
А) східну і західну В) північну і південну
Б) західну і південну Г) південну і східну
7. Найбільший діючий вулкан Антарктиди:
А) Кіліманджаро Б) Льюльяйльяко В) Еребус Г) Етна
8. Середньорічна кількість опадів на материку становить менше:
А) 50 мм Б) 100 мм В) 400 мм Г) 600 мм
9. Середньорічна температура в центральних областях становить:
А) - 20 0 С Б) - 35 0 С В) - 45 0 С Г) - 20 0 С
10. «Корінними» жителями та беззаперечним символом Антарктиди є:
А) пінгвіни Б) білі ведмеді В) тюлені Г) буревісники
11. В земній корі Антарктиди зосереджено корисних копалин близько:
А) 50 видів Б) 150 видів В) 370 видів Г) 700 видів.
12. Оберіть одне неправильне твердження:
А) в Антарктиді працює українська науково-дослідна станція
«академік Вернадський»
Б) в Антарктиді знаходиться найбільший запас прісної води
В) органічний світ Антарктиди дуже багатий та своєрідний
Г) на материку часто бувають урагани – стокові вітри.

14. 02. 2025 р.
Тема уроку. Географічне положення. Відкриття та дослідження
Антарктиди. Континент за полярним колом. Підкорення Антарктиди.
Материк міжнародної співпраці.
Виконати завдання.
 § 30 с. 174 – 179 опрацювати.
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант
1. Площа Антарктиди становить…
2. Материк, разом з прилеглими до нього водними просторами та
островами – це…
3. Антарктиду омивають води ,,, океану.
4. Півострів, який є на материку.
5. В центрі материка розташований … … .
6. Гігантські крижини, що відкололися від материка і рухаються
водами морів та океану.
7. Антарктида була відкрита у … році.
8. Першовідкривачами материка …. та …..
9. У 1911 році був підкорений … ….. .
10. Він першим досяг Південного полюса.
11. Українська дослідна станція, яка працює зараз в Антарктиді має
назву … …. .
12. Кому належить материк Антарктида?

13. 02. 2025 р.
Тема уроку. Розселення населення. Основні екологічні проблеми. Історія
заселення материка. Як розміщується населення на материку. Які народи
населяють Південну Америку. Природа Південної Америки під загрозою
знищення.
Виконати завдання.
 § 29 с. 170 – 173 опрацювати.
 Виконати тестові завдання.
Тести.
1. Заселення Америки відбувалося через так званий…
А) «Беринговий міст» В) Берингову протоку
Б) Панамський перешийок Г) Суецький канал
2. Корінні жителі Америки – це…
А) американці В) колумбійці
Б) індіанці Г) ескімоси
3. В Південну Америку корінні жителі прийшли близько;
А) 8 – 9 тис. років тому В) 15 – 17 тис. років тому
Б) 11 – 12 тис. років тому Г) 19 – 20 тис. років тому
4. Великою цивілізацією в Південній Америці була могутня імперія…
А) ацтеків Б) інків В) мая Г) наска
5. Він відкрив Америку:
А) Амеріго Веспуччі В) Васко да Гама
Б) Фернан Магеллан Г) Христофор Колумб
6. Після відкриття Америки, першими почали підкорення:
А) французи та англійці В) португальці та голландці
Б) іспанці та французи Г) іспанці та португальці
7. Європейці вирушили до Америки у пошуках:
А) нафти та газу В) кам’яного вугілля
Б) золота та срібла Г) алмазів та платини
8. Європейі почали для роботи на материк завозити рабів з:
А) Африки Б) Європи В) Азії Г) Австралії
9. Населення Америки становить понад…
А) 254 млн осіб Б) 442 млн осіб В) 673 млн осіб Г) 876 млн осіб
10. Найбільше місто Південної Америки (19 млн осіб):
А) Буенос-Айрес Б) Сан-Паулу В) Ріо-де-Жанейро Г) Бразиліа
11. Більшість населення Південної Америки говорять мовою:
А) іспанською Б) англійською В) португальською Г) французькою
12. Велике екологічне занепокоєння в Південній Америці викликає:
А) скорочення площі лісів Амазонії
Б) надмірне зволоження материка
В) опустелювання материка
Г) забруднення річок континенту

07. 02. 2025 р.
Тема уроку. Природні зони. Амазонія – цілісний природний комплекс.
Льянос та кампос – вологі та сузі рівнини. Місце, де немає дерев. Негостинні
Землі.Унікальна природа Анд. Практична робота. Позначення на контурній
карті назв основних географічних об’єктів Південної Америки
(продовження).
Виконати завдання.
 § 28 с. 164 – 169 опрацювати.
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант.
1. Найдовша у світі змія-душитель.
2. Тварина – «танк».
3. Південноамериканський верблюд.
4. Найбільший гризун планети.
5. Найменша пташка планети.
6. Господар Анд.
7. Найледачіша тварина світу.
8. Тварина, що володіє найсильнішим голосом.
9. «Маленький жах» - мешканець Амазонки.
10. Ссавець, що харчується мурахами.
11. Тварина, що «носить» окуляри.
12. Він же крокодил.

06. 02. 2025 р.
Тема уроку. Води суходолу. «Найводніший» материк Землі. Південна
Америка – край блакитних артерій. Практична робота. Позначення на
контурній карті назв основних географічних об’єктів Південної Америки
(продовження).
Виконати завдання.
 § 27 с. 159 – 163 опрацювати.
 Виконати цифровий диктант.
Цифровий диктант
(записати, що означає кожне число)
1) 12                      7) 2730
2) 3812                  8) 2000
3) 7000                  9) 82
4) 1054                 10) 1100
5) 6                       11) 4380
6) 1935                 12) 7,2

31. 01. 2025 р.
Тема уроку. Загальні риси клімату. Чому материк Південна Америка –
найвологіший материк планети. Кліматичні пояси.
Виконати завдання.
 § 26 с. 153 – 158 опрацювати.
 Виконати вправу «Відгадай за описом».
Вправа «Відгадай за описом»
(за описом треба відгадати, про який кліматичний пояс Південної
Америки йде мова: екваторіальний (Е), субекваторіальний (СЕ),
тропічний (Т), субтропічний (СТ), помірний (П), високогірний (ВГ).
Відповіді позначати скорочено, тобто літерами, що в дужках.
1) В цьому кліматичному поясі розташована Оринокська низовина і
Гвіанське плоскогір’я.
2) До цього кліматичного поясу належить територія материка приблизно
між 30 0 і 40 0 пд.ш.
3) В цьому кліматичному поясі завжди тепло і волого.
4) Південний край материка знаходиться на території цього кліматичного
поясу
5) У цьому кліматичному поясі сформувалися три кліматичні області.
6) Значна частина Амазонської низовини та північно-західне узбережжя
материка знаходяться у цьому кліматичному поясі.
7) На сході цього кліматичного поясу сформувався вологий клімат, а у
внутрішніх районах та на тихоокеанському узбережжі – пустельний.
8) Для цього кліматичного поясу характерний сезонний розподіл опадів –
сухий зимовий і вологий літній.
9) На західному узбережжі цього кліматичного поясу клімат морський
помірний із м’якою теплою зимою та вологим прохолодним літом.
10) У гірських районах Анд сформувався саме цей клімат.
11) В цьому кліматичному поясі влітку іноді трапляються різкі
похолодання і навіть бувають снігові завірюхи.
12) В цьому кліматичному поясі знаходяться східна і Південа
частини Амазонської низовини, північна і центральна частини
Бразильського плоскогір’я.

30. 01. 2025 р.
Тема уроку. Практична робота. Установлення послідовності формування
материка Південна Америка за геологічними епохами.
Виконати завдання.
 Повт. § 25 с. 148 – 151.
 Завершити виконання практичної роботи (с. 152 підр.)

24. 01. 2025 р.
Тема уроку. Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини. Материк на
тектонічній карті. Безкраї рівнини та найвеличніші гори. Які мінеральні
скарби приховують надра материка. Практична робота. Позначення на
контурній карті назв основних географічних об’єктів Південної Америки
(продовження).
Виконати завдання.
 § 25 с. 148 – 151 опрацювати.
 Вивчити географічні об’єкти Південної Америки та вміти знаходити їх
на карті.
 Виконати тестові завдання.
Тести
1. Південна Америка була складовою частиною давнього материка:
А) Гондвана Б) Лавразія В) Тетіс

2. У розміщенні основних форм рельєфу чітко простежується:
А) гірський схід і рівнинний захід
Б) гірський південь і рівнинна північ
В) рівнинний схід і гірський захід
Г) рівнинний захід і гірський південь
3. Найбільшою низовиною Південної Америки та світу є:
А) Амазонська Б) Орінокська В) Ла-Платська.
4. Низовини займають площі материка близько:
А) 10% Б) 20% В) 45% Г) 70%.
5. Бразильське плоскогір’я знаходиться на материку:
А) на півночі В) на заході
Б) на півдні Г) на сході
6. Тепуї – це…
А) горбисті низовини
Б) гори з плоскими вершинами
В) глибокі западини
Г) височини з гострими шпилями
7. Найдовша гірська система світу Анди розмістилась на узбережжі
материка:
А) західному В) північному
Б) східному Г( південному
8. Найвища вершина Південної Америки – г. Аконкагуа має висоту:
А) 2061 м Б) 5895 м В) 6960 м Г) 8848 м
9. Найвищий вулкан материка та один з найвищих у світі:
А) Камерун Б) Котопахі В) Льюльяйляко Г) Етна
10. Низовина, яка знаходиться на півночі материка:
А) Ла-Платська Б) Амазонська В) Орінокська
11. Анди простягнулись вздовж узбережжя на довжину близько:
А) 5 000 км Б) 9 000 км В) 10 000 км Г) 50 000 км
12. Ще з часів відкриття Америки, цей материк приваблював до
себе завойовників розповідями про легендарну країну:
А) срібла Б) золота В) міді Г) алмазів.

23. 01. 2025 р.
Тема уроку. Географічне положення. Відкриття материка європейцями.
Що подібного й відмінного ви географічному положення Південної Америки,
Африки та Австралії. Як європейці «несподівано» відкрили Америку.
Практична робота. Позначення на контурній карті назв основних
географічних об’єктів Південної Америки.
Виконати завдання.
 § 24 с. 143 – 147 опрацювати.
 Вивчити і вміти знаходити на карті географічні об’єкти Південної
Америки.
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант
1. Яка площа Південної Америки?
2. У яких півкулях розміщений материк?
3. Назвіть крайню північну точку материка.
4. Чим відокремлюється Південна Америка від Північної Америки?
5. Чим омивається материк на півночі?
6. Найбільша затока Південної Америки.
7. Чим відокремлюється Південна Америка від Антарктиди?
8. Острови(архіпелаг), що знаходяться на крайньому півдні від
материка.
9. Назвіть крайню східну точку материка.
10. Течія, яка омиває західне узбережжя материка.
11. Кого вважають першовідкривачем Америки?
12. На честь кого була названа протока, яка проходить між
материком і о. Вогняна Земля.

27. 12. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Австралія».
Тестові завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 19 – 23 с. 113 – 141.
 Виконати тестові завдання.
Тестові завдання з теми «Австралія»
1. Площа Австралії становить:
А) 7,7 млн км 2 Б) 17,3 млн км 2 В)33,7 млн км 2 Г) 70,3 млн км 2
2. Австралія – це материк…
А) найжаркіший В) найвологіший
Б) найсухіший Г) найхолодніший
3. Крайньою північною точкою Австралії є мис:
А) Йорк В) Стіп-Пойнт
Б) Південно-Східний Г) Байрон
4. Велетенська коралова споруда Великий Бар’єрний риф знаходиться
на …. материка:
А) півночі Б) півдні В) заході Г) сході
5. На півночі материка знаходиться затока:
А) Велика Австралійська В) Торесова
Б) Карпентарія Г) Басова
6. Остаточне відкриття Австралії належить:
А) Віллему Янсзону В) Джеймсу Куку
Б) Абелу Тасману Г) Метью Фліндерсу
7. Найвища вершина Австралії – це гора…
А) Говерла Б) Кіліманджаро В) Косцюшко Г) Джомолунгма
8. Найбільше озеро Австралії, яке має реліктове походження:
А) Вікторія Б) Танганьїка В) Ньяса Г) Ейр
9. Який кліматичний пояс відсутній в Австралії?
А) екваторіальний В) тропічний
Б) субекваторіальний Г) субтропічний
10. Ця тварина є символом Австралії, її зображення є навіть на гербі:
А) коала Б) качкодзьоб В) кенгуру Г) єхидна
11. Дерево Австралії, яке щорічно замість листя скидає кору:
А) акація Б) евкаліпт В) «трав’яне» дерево Г) баобаб
12. Австралія колишня колонія…
А) Англії Б) Іспанії В) Португалії Г) Франції.

26. 12. 2024 р.
Тема уроку. Заселення материка. Основні екологічні проблеми. Як
заселяли Австралію. Чом населення розміщене нерівномірно. Які екологічні
проблеми є нагальними в Австралії.
Виконати завдання.
 § 23 с. 137 – 141 опрацювати.
 Створити «хмару слів» за темою «Австралія» (довільна форма).

20. 12. 2024 р.
Тема уроку. Органічний світ Австралії. Природні зони. Австралія –
«горище світу». Природні зони. Практична робота. Позначення на
контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії
(продовження).
Виконати завдання.
 § 22 с. 131 – 136 опрацювати.
 За матеріалами параграфа сформулюйте чотири запитання, які
починаються зі слова «Чому?».
(запишіть питання, в дужках запишіть відповідь)

19. 12. 2024 р.
Тема уроку. Практична робота. Порівняння клімату Південної частини
Африки і Австралії.
Виконати завдання.
 Повт. § 21 с. 124 – 130.
 Завершити виконання практичної роботи.

13. 12. 2024 р.
Тема уроку. Загальні риси клімату. Поверхневі та підземні води.
Найсухіший континент. Кліматичні пояси. Де в Австралії шукати воду.
Практична робота. Порівняння тропічного пустельного і тропічного
морського типів клімату за кліматичними діаграмами. Практична робота.
Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів
Австралії (продовження).
Виконати завдання.
 § 21 с. 124 – 130 опрацювати.
 Вивчити географічні об’єкти Австралії, що згадуються в параграфі і
вміти знаходити їх на карті.
 Завершити виконання практичних робіт.

12. 12. 2024 р.
Тема уроку. Тектонічна будова та рельєф, корисні копалини. Давня
платформа і давня складчастість. Найнижчий материк на Землі. Золото,
алмази та інші скарби. Практична робота. Позначення на контурній карті
назв основних географічних об’єктів Австралії (продовження).
Виконати завдання.
 § 20 с. 119 – 123 опрацювати.
 Вивчити географічні об’єкти Австралії, що згадуються в параграфі і
вміти знаходити їх на карті.
 Скласти тестові питання по темі уроку.

06. 12. 2024 р.
Тема уроку. Географічне положення. Відкриття материка європейцями.
Як географічне положення визначає унікальні риси природи Австралії. Як
європейці відкривали Австралію. Практична робота. Позначення на
контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії.
Виконати завдання.
 § 19 с. 113 – 118 опрацювати.
 Вивчити географічні об’єкти Австралії, що згадуються в параграфі і
вміти знаходити їх на карті.
 Виконати вправу «Вірю – не вірю».

Вправа «Вірю – не вірю».
1) Чи вірите ви, що Австралія найменший материк?
2) Чи вірите ви, що це найжаркіший материк, який лежить у двох
півкулях?
3) Чи вірите ви, що Австралію відкрили голландці?
4) Чи вірите ви, що Австралія омивається двома океанами?
5) Чи вірите ви, що берегова лінія материка покраяна слабо?
6) Чи вірите ви, що на материку є діючі вулкани?
7) Чи вірите ви, що на материку є високі гори?
8) Чи вірите ви, що в Австралії великі площі заняті пустелями?
9) Чи вірите ви, що вздовж західного узбережжя простягнувся Великий
бар’єрний риф?
10) Чи вірите ви, що Австралія багата на руди чорних та кольорових
металів?
11) Чи вірите ви, що на материку зосереджено 85% світового видобутку
опалів (напівкоштовних каменів)?
12) Чи вірите ви, що найвища вершина Австралії – г. Косцюшко має
висоту 2061 м?

05. 12. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Африка».
Контрольна робота робота № 1
Виконати завдання.
 Повт. § 12 – 17 с. 72 – 107.
 Виконати контрольну роботу № 1
Контрольна робота № 1
І рівень
1. Африку омивають:
а) Середземне море, Тихий океан, Індійський океан;
б) Червоне море, Атлантичний океан, Північний Льодовитий океан;
в) Індійський океан, Середземне море, Атлантичний океан;
г) вірної відповіді немає.
2. Найвищою точкою материка Африка є :
а) Кенія; б) Кіліманджаро; в) Камерун; г) Тубкаль
3. Найглибше озеро Африки:
а) Танганьїка, б) Вікторія; в)Чад; г) Ньяса
4. Африка є:
а) найсухіший материк; в) найжаркіший материк;
б) найбільший материк; г) найвологіший материк.
5. Під екваторіальними лісами сформувалися ґрунти:
а) червоно-жовті фералітні; б) чорноземи; в) червоно-бурі
6. Дослідник Африки, який відкрив і дав назву водоспаду Вікторія:
а) Ібн Батутта; в) Давід Лівінгстон;
б)Васко да Гама; г) Г. Стенлі
ІІ рівень
7. Яка річка двічі перетинає екватор?
8. У межах яких кліматичних поясів розташована Африка?
9. У якій частині Африки живуть пігмеї – представники негроїдної раси?
ІІІ рівень
10. Прочитайте текст та визначте назву протоки: « Уздовж цієї протоки
проходить морський кордон між Африкою та Європою. Протоку
називають морськими воротами, що з’єднують Атлантичний океан із його
внутрішніми морями. Ширина протоки в найвужчій частині – 14 км»
11. Установіть відповідність між географічними об’єктами та їх власними
назвами:
1. озеро А. Мозамбіцька
2. протока Б. Вікторія
3. затока В. Замбезі
4. річка Г. Гвінейська
ІV рівень
12. Пояснити, чому береги озера Чад показані на карті переривчастою
(пунктирною) лінією.

29. 11. 2024 р.
Тема уроку. Основні екологічні проблеми Африки. Найгостріші екологічні
проблеми Африки. Як розв’язують екологічні проблеми Африки.
Виконати завдання.
 § 17 с. 103 – 107 опрацювати.
 Створіть і презентуйте власну емблему Африки. Коротко опишіть
значення кожного елемента.

28. 11. 2024 р.
Тема уроку. Розселення населення на материку. Чому населення Африки
стрімко зростає. Де проживає населення. Які народи населяють Африку.
Африка – колиска давніх цивілізацій.
Виконати завдання.
 § 17 с. 103 – 107 опрацювати.
 Виконати тестові завдання.
Тести.
1. На материку Африка проживає осіб:
А) 1,5 млн Б) 500 млн В) 1,5 млрд Г) 5 млрд

2. Середня тривалість життя жителів африканського континенту:
А) 20 – 25 років В) 65 – 70 років
Б) 45 – 50 років Г) 80 – 85 років
3. Найбільша густота населення спостерігається:
А) в долині Нілу В) у Західній Африці
Б) в Сахарі Г) в екваторіальних лісах
4. Найбільше зам кількістю населення місто Африки:
А) Каїр Б) Алжир В) Хартум Г) Лагос
5. До представників південної гілки європеоїдної раси належать:
А) нілоти Б) бербери В) бушмени Г) араби
6. Найбільш високорослі народи Африки:
А) тутсі Б) банту В) нілоти Г) пігмеї
7. Найменші люди нашої планети:
А) масаї Б) пігмеї В) бушмени Г) туареги
8. Ефіопи живуть в Африці:
А) південній В) північно-східній
Б) північній Г) південно-західній
9. Жителів острова Мадагаскар називають:
А) мадагаскарці Б) малагасійці В) малійці Г) малазійці
10. На півночі Африки існувала могутня держава:
А) Нільська Ефіопія В) Карфаген
Б) Аксумське царство Г) Мероїтське царство
11. Колискою багатьох народів була:
А) Калахарі Б) Наміб В) Сахара
12. У сучасній Африці налічується держав:
А) понад 20 В) понад 60
Б) понад 40 Г) понад 100

22. 11. 2024 р.
Тема уроку. Природні зони Африки. Зелений океан екваторіального лісу.
«Царство трав і тварин» – савани та рідколісся. Найспекотніші місця
планети. Твердолисті вічнозелені ліси та чагарники – природні зони на
«околицях» Африки.
Виконати завдання.
 § 16 с. 97 – 102 опрацювати.
 Виконати географічний диктант.
Географічний диктант «Тварини Африки»
1. Найвища тварина світу.
2. «Корабель» пустелі.
3. Найбільша тварина суходолу.
4. Корінні мешканці (ендеміки) Мадагаскару.
5. Найбільший африканський хижак.
6. Найрозумніша мавпа.
7. Прекрасний рожевий птах, що живе в озерах.
8. Найбільша рептилія світу.
9. Пустельна лисиця.
10. Найбільший птах світу.
11. Одна з найбільш поширених антилоп африканської савани.
12. Найшвидша тварина світу.

21. 11. 2024 р.
Тема уроку. Води суходолу. Вода – особлива цінність. Річки. Озера.
Практична робота. Оцінювання впливу рельєфу та клімату на формування
річкової мережі й режим річок. Практична робота. Позначення на
контурній карті основних географічних об’єктів Африки (продовження).
Виконати завдання.
 § 15 с. 91 – 96 опрацювати.
 Вивчити географічні об’єкти Африки, що згадуються в параграфі і
вміти знаходити їх на карті.
 Завершити виконання практичних робіт.
 Скласти кросворд за темою «Води суходолу Африки» (6 – 8 запитань).

15. 11. 2024 р.
Тема уроку. Загальні риси клімату. Африка – улюблениця Сонця. Розподіл
кліматичних поясів. Практична робота. Порівняння екваторіального і
субекваторіального клімату Африки за кліматичними діаграмами.
Практична робота. Позначення на контурній карті основних географічних
об’єктів Африки (продовження).
Виконати завдання.
 § 14 с. 84 – 90 опрацювати.
 Вивчити географічні об’єкти Африки, що згадуються в параграфі і
вміти знаходити їх на карті.
 Виконати вправу «Обери за описом»
(за описом відгадати про який кліматичний пояс Африки йде мова:
екваторіальний – Е, субекваторіальний – СЕ, тропічний – Т,
субтропічні – СТ)

Вправа «Обери за описом»

1. Цей кліматичний пояс охоплює частину басейну річки Конго та
узбережжя Гвінейської затоки.
2. Крайні північ і південь лежать у цих кліматичних поясах.
3. Тут панує тип клімату із сезонною зміною напрямку руху
повітряних мас.
4. Тут панує справжнє царство пустель.
5. Клімат тут середземноморський із сухою спекою влітку і теплою
вологою зимою
6. Тут панує одна пора року – вічне літо.
7. Вдень влітку температура тут може сягати +50 0, , а вночі опускатися
навіть до 0 0 .
8. У середньому в цьому кліматичному поясі випадає 2000 – 3000 мм
опадів на рік.
9. Часто тут бувають грози, іноді протягом тривалого часу зберігається
суцільна хмарність із затяжними дощами.
10. Влітку тут температура сягає +27…+28 0 С, а взимку +10…+12 0 С.
11. Тут практично кожного дня йдуть зливові дощі, які іноді мають
руйнівну силу.
12. Острів Мадагаскар розташований в цьому кліматичному поясі.

14. 11. 2024 р.
Тема уроку. Тектонічна будова та рельєф, корисні копалини. Гігантський
«уламок» Гондвани. Край високих рівнин. Підземні багатства Африки.
Практична робота. Позначення на контурній карті основних географічних
об’єктів Африки (продовження).
Виконати завдання.
 § 13 с. 79 – 83 опрацювати.
 Вивчити географічні об’єкти Африки, що згадуються в параграфі і
вміти знаходити їх на карті.
 Виконати географічний диктант.

Географічний диктант.
1. Платформа, що лежить в основі африканського континенту.
2. Найбільший на суходолі тектонічний розлом земної кори.
3. Середні висоти на материку.
4. Нагір’я, що розташоване у східній частині Африки.
5. Найвища вершина Африки.
6. Висота найвищої точки Африки.
7. Гори, що розкинулись на північному заході материка.
8. Плоскогір’я, що знаходиться у Східній Африці.
9. Гори, що знаходяться на крайньому півдні континенту.
10. Корисні копалини, що зесереджені в горах Атлас.
11. Гори, що знаходяться на південному сході материка.
12. Частини Африки, що багаті на рудні корисні копалини.

01. 11. 2024 р.
Тема уроку. Географічне положення та берегова лінія Африки. Освоєння
материка європейцями. Про що розповідає географічне положення.
Берегова лінія. Відома та невідома Африка. Практична робота. Визначення
географічних координат крайніх точок, протяжності материка з півночі на
південь та із заходу на схід за градусною сіткою і масштабом. Практична
робота. Позначення на контурній карті основних географічних об’єктів
Африки.
Виконати завдання.
 § 12 с. 71 – 78 опрацювати.
 Вивчити географічні об’єкти Африки, що згадуються в параграфі і
вміти знаходити їх на карті.
 Завершити виконання практичних робіт.
 Складіть розповідь про уявну подорож навколо Африки, яка
починається з міста Александрія.

31. 10. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань за темами «Головні
закономірності формування природи материків та океанів». Тестові
завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 6 - 11 с. 31 – 70.
 Виконати тестові завдання.
Тести
1. Прадавній суперматерик, який існував мільйони років тому:
А) Пангея Б) Гондвана В) Лавразія Г) Панталасса

2. Наша Земля утворилася близько:
А) 2 млрд років тому В) 5,5 млрд років тому
Б) 4,5 млрд років тому Г) 7 млрд років тому
3. Ера, в яку живемо ми з вами;
А) архейська Б) палеозойська В) мезозойська Г) кайнозойська
4. Найбільшими тектонічними структурами є:
А) літосферні плити В) області складчастості
Б) платформи Г) серединно-океанічні хребти
5. На Землі виділяють гігантські плити, х всього:
А) 5 Б) 7 В) 9 Г) 10
6. Найглибші місця в океані:
А) серединно-океанічні хребти В) материкові схили
Б) глибоководні жолоби Г) шельфи
7. Майже незмінною залишається температура в:
А) полярних широтах\ В) екваторіальних широтах
Б) помірних широтах Г) тропіках
8. Вітри, які дмуть постійно в одному напрямку, тропічних широт
до екваторіальних:
А) пасати Б) мусони В) західні Г) північно-східні
9. Ми живемо в кліматичному поясі:
А) екваторіальному В) тропічному
Б) помірному Г) арктичному
10. Найбільшими зональними природними комплексами є;
А) природні зони В) географічні пояси
Б) природні пояси Г) водні маси
11. Зараз населення Землі становить понад:
А) 5 млрд Б) 8 млрд В) 11 млрд Г) 15 млрд
12. Країна, яка має найбільшу кількість населення:
А) Німеччина Б) Японія В) Індія Г) Китай

25. 10. 2024 р.
Тема уроку. Скільки нас і де ми живемо. Кількість населення. Густота і розміщення населення. Культурна самобутність народів світу. Практична робота. Створенням картосхеми «Шляхи розселення людей на Землі».
Виконати завдання.
· § 11 с. 64 – 70 опрацювати.

·        Створити картосхему «Шляхи розселення людей на Землі».

24. 10. 2024 р.
Тема уроку. Екскурсія. Характеристики природи своєї місцевості.
Практична робота. Характеристика природних зон своєї місцевості.
Виконати завдання.
 Повт. § 10 с. 57 – 63.
 Завершити виконання практичної роботи (завд. на с. 63 підр.)

18. 10. 2024 р.
Тема уроку. Природні комплекси материків та океанів. Зональні та
азональні природні комплекси. Закономірності розташування природних
комплексів на материках. Вертикальна поясність у горах. Природні
комплекси світового океану. Практична робота. Позначення на контурній
карті природних зон Землі, аналіз походження їхніх меж (на прикладі однієї з
природних зон Землі).
Виконати завдання.
 § 10 с. 57 – 63 опрацювати.
 Виконати географічний диктант.

Географічний диктант

1. Найбільшим природним комплексом Землі є ___________ ________.
2. У межах географічної оболонки виділяють зональні та _________
природні комплекси.
3. Найбільшими зональними комплексами є ___________ __________ .
4. Великі частини географічних поясів із подібними кліматичними
умовами, однорідними грунтами, рослинним і тваринним світом –
це – це _____________ ______________.
5. Найбільшими азональними природними комплексами є _________
та __________.
6. Закономірна зміна природних компонентів і природних комплексів
від екватора до полюсів – це ________________ _______________.
7. Зона тундри і лісотундри розташована в умовах низьких температур
у ____________________ поясі.
8. У _____________ широтах кількість опадів дуже незначна – тут
розкинулися тропічні пустелі й напівпустелі.
9. В ______________ поясі значна кількість опадів і вологи, тому тут
дуже багата рослинність.
10. Зона антарктичних пустель розташована в ________________.
11. Природа гір живе за законами ____________поясності.
12. Великі об’єми води, що утворюються в різних частинах океану та
мають певні ознаки, називаються ____________ _____________/
17. 10. 2024 р.
Тема уроку. Практична робота. Побудова кліматограми за наведеними в
таблиці даними про середньомісячні температури повітря і середньорічну
кількість опадів.
Виконати завдання.
 Повт. § 9 с. 50 – 56.
 Завершити виконання практичної роботи (завд. на с. 56 підр.)

11. 10. 2024 р.
Тема уроку. Кліматичні пояси і типи клімату Землі. Скільки кліматичних
поясів на Землі. Кліматограми. Основні й перехідні кліматичні пояси.
Глобальні зміни клімату. Практична робота. Позначення на контурній карті
кліматичних поясів і характерних для них типів повітряних мас.
Виконати завдання.
 § 9 с. 50 – 56 опрацювати.
 Виконати вправу «Відгадай за описом».

Вправа «Відгадай за описом»

(оберіть потрібний тип клімату, якому відповідає даний опис і позначте
великими літерами: екваторіальний – Е, тропічні – Т, субекваторіальні
– СЕ, помірні – П, субтропічні - СТ, субарктичний і субантарктичний –
СА. Наприклад, 1Е, 2СТ і т.д)
1. Цей кліматичний пояс розташований в обох півкулях: між
екваторіальним і тропічними поясами.
2. У цьому кліматичному поясі середні температури у теплу пору
сягають + 30 0 і вище.
3. У цьому кліматичному поясі є добре виражені пори року.
4. Головною особливістю цього типу клімату є чергування двох
сезонів – вологого літа і сухої зими.
5. Тут літо коротке, прохолодне й вологе, а зима тривала, сувора та
малосніжна.
6. Тут дмуть влітку тропічні вітри, а взимку – помірні.
7. В цьому кліматичному поясі випадає мала кількість опадів – до 250
мм на рік.
8. Тут панує вічне літо та один тип клімату – жаркий і вологий.
9. Вони розташовані між помірними і полярними поясами.
10. В цьому кліматичному поясі виділяється кілька типів клімату:
морський, помірно континентальний, континентальний і мусонний.
11. Цей кліматичний пояс розташований по обидва боки від екватора.
12. Висхідні рухи повітря тут зумовлюють значну кількість опадів, але
розподілені вони нерівномірно.

10. 10. 2024 р.

Тема уроку. Кліматотвірні чинники. Від чого залежить клімат. Як впливає на клімат сонячна енергія. Циркуляція атмосфери. Як на клімат впливає поверхня материків та океанів.

Виконати завдання.

· § 8 с. 44 – 49 опрацювати.

· Виконати онлайн-тести за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/klimatotvirni-chinniki-7-klas-1639695.html

09.10.2024.

Тема. З легенд про короля Артура. «Меч і ковадло». Король Артур і лицарі Круглого столу. Казкові елементи в легенді про меч і ковадло. Ставлення Артура до друзів і ворогів.  

Сторінки 38-45,стислий переказ.

 08.10.2024.

Тема. Легенди середньовічної Європи. Розвиток жанру балади: його ознаки. Історія та фантазія в легендах і баладах .

Сторінки 34-37, записати план .

04. 10. 2024 р.

Тема уроку. Практична робота. Виявлення зв’язків між тектонічною будовою та формами рельєфу за тектонічною та фізичною картами.

Виконати завдання.

·        § 7 с. 37 – 43 опрацювати.

·        Завершити виконання практичної роботи (завд. на с. 43 підр.) 

27. 09. 2024 р. Тема уроку. Як утворилися материки й западини океанів. Таємниці земної кори. Літосферні плити. Материки й океани минулого й сучасності. Геологічні ери. Виконати завдання.  § 6 с. 31 – 36 опрацювати.  Розглянути геохронологічну таблицю на с. 35 підр.  Виконати вправу «Вірю не вірю» Вправа «Вірю - не вірю». 1) Чи вірите ви, що земна кора є двох типів: материкова та океанічна? 2) Чи вірите ви, що в океанічному типі земної кори відсутній базальтовий шар? 3) Чи вірите ви, що, тверда оболонка Землі – це літосфера? 4) Чи вірите ви, що колись давно існував один єдиний материк Гондвана? 5) Чи вірите ви, що колись існував єдиний великий океан Панталасса? 6) Чи вірите ви, що 20-х роках ХХ ст.. А. Вегенер висунув думку про дрейф материків? 7) Чи вірите ви, що на сьогоднішній день руху материків не існує? 8) Чи вірите ви, що геологічний час відбиває послідовність подій, що відбувалися на планеті? 9. Чи вірите ви, що наша планета утворилась близько 4,5 млрд років тому? 10. Чи вірите ви, що найдавнішою ерою геологічного розвитку Землі є архейська? 11. Чи вірите ви, що ми живемо в мезозойську еру? 12. Чи вірите ви, що зараз триває альпійська епоха горотворення?


26. 09. 2024 р.

Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань за темами «Вступ» та «Картографічне зображення Землі». Тестові завдання.

Виконати завдання.

·        Повт. § 1 – 5 с. 5 – 30.

·        Виконати тестові завдання.

Тести за темами

«Вступ» та «Картографічне зображення Землі».

1.     На Землі є __ материків.

А) 4     Б) 5     В) 6      Г) 7

2.     Материк, на якому живемо ми  з вами:

А) Євразія    Б) Африка    В) Австралія     Г) Антарктида

          3.  На Землі є __ океанів.

               А) 3       Б) 4     В) 5       Г) 7

          4.  Материк, який складається з двох частин світу:

               А) Африка     Б) Америка      В) Євразія     Г( Австралія

          5.  Карта, яка має масштаб 1: 200 000 належить до…

               А) великомасштабних    Б)середньомасштабних    В) дрібномасштабних

          6.  Умовні лінії на поверхні Землі, що з’єднують Північний і Південний полюс – це…

               А) паралелі     Б) меридіани      В) екватор     Г) градусна сітка

          7.  Найдовша паралель – це…

               А) меридіан     Б) полюс      В) земна вісь     Г) екватор

          8.  Широта може бути:

               А) північною і південною        В) північною і західною

               Б) західною і східною               Г) південною і східною

          9.  Усі точки, через які проходить нульовий меридіан, мають довготу…

               А) 1800                   А) 1000                   А) 500                   А) 0   

               10.   Широта може мати значення від:

               А) 0до 400                  А) 0до 900                 А) 0до 1800                   А) 0до 200

               11. Цей масштаб виражає словами і цифрами, яка відстань на місцевості відповідає одному сантиметру на плані або карті:

                 А) числовий      Б) лінійний        В) іменований

           12. Протяжність  1меридіана становить приблизно:

                 А) 45 км     Б) 100 км     В) 111 км    В) 120 км      

20. 09. 2024 р.

Тема уроку. Вимірювання відстаней на карті. Види масштабу.

Вимірювання відстаней на карті за допомогою масштабу. Визначення

відстаней на карті за допомогою градусної сітки. Практична робота.

Визначення відстаней на карті з використанням різних видів масштабу та за

допомогою градусної сітки.

Виконати завдання.

 § 5 с. 26 – 30 опрацювати.

 Завершити виконання практичної роботи (завд. на с. 30 підр.)

19. 09. 2024 р.

Тема уроку. Практична робота. Визначення географічних координат та напрямків зав географічною картою.

Виконати завдання.

·         Повт. § 4 с. 20 – 25.

·         Завершити виконання практичної роботи

Практична робота

Тема: Визначення географічних координат і відстаней за географічною картою.

Мета: закріпити вміння і навички визначати географічні координати об’єктів та за даними географічними координатами знаходити  об’єкти, а також вимірювати відстань між ними.

Обладнання: фізична карта України, фізична карта півкуль, політична карта світу.


Хід роботи.

        1. Визначте об’єкти за даними географічними координатами (фізична карта півкуль)

Координати

Назва обєкта

 50 пн. ш. 90 сх. д.  

 

200 пд. ш. 470 сх. д.

 

60 пн. ш. 62зх. д.

 

280 пд. ш. 1380 сх. д.

 

450 пн. ш. 350 сх. д.

 

630 пн. ш. 1420 зх. д.

 

360 пн. ш. 1400сх. д.

 

270 пд. ш. 1090 зх. д.

 

        2. Визначте географічні координати міст та відстані між об’єктами (фізична карта України, політична карта світу)

Географічні об’єкти

Географічні координати

Відстань від м. Києва

Київ

 

 

Харків

 

 

Париж

 

 

Лондон

 

 

Делі

 

 

Пекін

 

 

Вашингтон

 

 

Сідней

 

 


      Висновок.


13. 09. 2024 р.

Тема уроку. Географічні координати. Географічна широта. Географічна довгота. Географічні координати.

Виконати завдання.

·         § 4 с. 20 – 25 опрацювати.

·         Вивчити поняття: географічна широта, географічна довгота, географічні координати.

·         Географічний практикум:

1)    За політичною картою світу визначити географічні координати столиць: Париж, Токіо, Вашингтон.

2)    За фізичною картою світу за даними координатами знайдіть географічні об’єкти:

10пд.ш. 330сх.д.  –

410пн.ш. 160сх.д. 

230пн.ш. 900зх.д. –

12. 09. 2024 р. Тема уроку. Градусна сітка на глобусі та географічній карті. Умовні точки та лінії на глобусі і карті. Меридіани та паралелі. Виконати завдання.  § 3 с. 16 – 19 опрацювати.  Вивчити поняття: градусна сітка, паралелі, меридіани.  Дослідити властивості паралелей і меридіанів за матеріалами підручника та фізичною картою світу. Накреслити у зошиті таблицю ( с.19 підр.), результати занести до таблиці.


7 клас. 06. 09. 2024 р. Тема уроку. Працюємо з географічними картами. Види карт. Масштабні та позамасштабні умовні знаки на картах. Спотворення на географічних картах. Що таке картографічна генералізація. Практична робота. Порівняння карт світу, материків та океанів, представлених у різних масштабах. Виконати завдання.  § 2 с. 9 – 15 опрацювати  Завершити практичну роботу «Порівняння карт світу, материків та океанів, представлених у різних масштабах» (завдання на с. 15 підр.)


Географія. 7 клас. 05. 09. 2024 р. Тема уроку. Виконати завдання.  § 1 с. 5 – 8 опрацювати  Переглянути презентацію (додається)  Записати в зошит визначення: материк, частина світу, а також назви материків, частин світу, океанів. Вивчити їх назви і вміти знаходити їх на карті.  Виконати «Географічний диктант». Географічний диктант 1. Скільки на Землі материків? 2. Назвіть всі материки Землі. 3. Який з материків є найбільшим? 4. Який з материків є найменшим? 5. Скільки на Землі частин світу? 6. Назвіть всі частини світу. 7. Назвіть частину світу, яка складається з двох материків. 8. Назвіть материк, який складається з двох частин світу? 9. Скільки на Землі океанів? 10. Назвіть їх. 11. Який з океанів найбільший? 12. Який з океанів найменший?  Підписати зошит за зразком: Зошит для робіт з географії учня (учениці) 7 класу Червонівської гімназії Михайлова Андрія