Українська література 7

15.05. 2024 
Тема. Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про
пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з
кількох видів спорту, об'їздив пів світу, здобувши безліч перемог.
Завдання: прочитати стор. 238-247 повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили»

14.05. 2024 
Тема. Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як
моральний заповіт нащадкам. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє
слово в поезії «Радість» (на вибір учителя).
Завдання: навчитись виразно читати поезії Олени Теліги на стор. 232-234


08.05. 2024
Тема. Олег Ольжич - поет національного героїзму. Заклик іти за велінням
свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас
благословив». Проблема людської волі в поезії «Захочеш - і будеш.» (із циклу
«Незнаному воякові») (на вибір учителя).
Завдання:навчитись виразно читати поезії Олега Ольжича на стор. 226-227


07.05. 2024 
Тема. Україна періоду Другої світової війни, діяльність українських патріотів
Завдання:підготувати повідомлення про Олега Ольжича

01.05. 2024 
Тема. Контрольна робота №5. Марина Павленко, Любов Пономаренко
(тестування).
Завдання: записати короткі висновки, чого вчать твори Симоненка, Павленко,
Пономаренко

30.04. 2024 
Тема. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних
часових площин тощо). ТЛ: новела.
Завдання: написати есе «Про що я поговорив/ла б нині з уже дорослими
доньками Фрідріха»; підготуватися до контрольної роботи за творами
Симоненка, Павленко, Пономаренко


24.04. 2024
Тема. Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея
гуманізму й толерантності.
Завдання: скласти план новели «Гер переможений»

23.04. 2024 
Тема. Урок позакласного читання №4. Степан Васильченко. «Приблуда».
Завдання: знайти і записати визначення поняття «толерантність»

09.04. 2024 
Тема. Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та
дорослих, аналіз їхніх учинків. Роль у творі художніх засобів. Символічне
значення образів старовинної шафи та чарівних коралів. (1)
Завдання: знайти матеріал про старовинну жіночу прикрасу - коралі


03.04. 2024 
Тема. Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.
Завдання: прочитати стор. 210-214 повісті «Русалонька із 7-В..»

02.04. 2024 
Тема. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду
Кулаківських». Казкове і реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у
ній. (2)
Завдання: прочитати стор. 199-209 повісті «Русалонька із 7-В….»

27.03. 2024 
Тема. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
Завдання: прочитати стор. 188-198 повісті «Русалонька із 7-В, або Прокляття
роду Кулаківських»


26.03. 2024 
Тема. Урок виразного читання №2. Конкурс на найкращого читця поезій В.
Симоненка.
Завдання: зібрати інформацію з відкритих джерел (інтернет, книги,
довідники) про сучасну письменницю Марину Павленко


20.03. 2024 
Тема. Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти - людина?»
Літературний диктант
Завдання: підготуватися до уроку виразного читання поезій Ліни Костенко та
Василя Симоненка

19.03. 2024 
Тема. Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у
поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани».
Завдання: навчитись виразно читати вірш «Гей, нові Колумби й Магеллани» на
стор. 184-185, виконати завдання №7 на стор. 185; підготуватися до
літературного диктанта за творами Костенко та Симоненка


13.03. 2024 
Тема. Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства».
Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів.
Завдання: навчитись виразно читати вірш В. Симоненка «Лебеді материнства»
на стор. 182

12.03. 2024 
Тема. Ідея глибокого духовного наповнення людини - її «крилатості», що
проявляється індивідуально. Духовне багатство - найбільший скарб у житті
(«Чайка на крижині», «Крила»).
Завдання: вивчити напам’ять один вірш Ліни Костенко на вибір (стор. 173,
174-175, 176, 177-178)

06.03. 2024 
Тема. Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах».
Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.
Завдання: написати промову адвоката на захист Анни


05.03. 2024 
Тема. Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне
в її поезіях. «Дощ полив...».
Завдання: створити свою поетичну картинку «Дощ полив…»

21.02. 2024 
Тема. Контрольна робота №4. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Богдан
Лепкий (розгорнуті відповіді на запитання).
Завдання: прочитати статтю підручника на стор. 171-173

20.02. 2024 

Тема. Урок літератури рідного краю №3. В. Корж. «Кличне речення», «Діалог»
Завдання: підготуватися до контрольної роботи за творчістю Г. Тютюнника, О.
Стороженка, Б. Лепкого


14.02. 2024 
Тема. Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)».
Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження
загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті
основної думки, моралі. (2)
Завдання: дайте відповідь на питання «Чи заслуговує на осуд прагнення людей
до матеріального добробуту?»

13.02. 2024 
Тема. Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)».
Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження
загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті
основної думки, моралі. (1)
Завдання: запишіть кілька порад людям з великими статками, як не стати
бездушними скнарами

07.02. 2024 
Тема. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб -
узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
Завдання: знайти в інтернеті визначення сатири, іронії, сарказму і записати в
зошит; порівняти ці поняття

06.02. 2024
Тема. Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні
твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору.
Завдання: дочитати оповідання «Скарб» на стор. 1590-162, скласти план
характеристики Павлуся


31.01. 2024 
Тема. Урок позакласного читання №3. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в
степу».
Завдання: знайти й прочитати оповідання С. Васильченка «Приблуда»

30.01. 2024 
Тема. Художні особливості твору. Мова персонажів. ТЛ: художня деталь.
Завдання: написати невеликий роздум на тему «Чи варто брати на себе моральні
обов’язки перед іншими людьми? Може, краще жити для себе?» АБО виконати
завдання рубрики «Ти – творча особистість» на стор. 152

24.01. 2024 
Тема. Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка
Завдання: написати лист Климкові

23.01. 2024 
Тема. Урок мовленнєвого розвитку №3. Усне переказування найбільш
вражаючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору.
Завдання: скласти план характеристики Климка

17.01. 2024 
Тема. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
Завдання: прочитати сторінки 135-151 повісті Г. Тютюнника «Климко»

16.01. 2024 
Тема. Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість
«Климко». Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного
лихоліття.
Завдання: прочитати стор. 127-133 повісті Г. Тютюнника «Климко»

27.12. 2023 
Тема. Урок літератури рідного краю №2. Ознайомлення з творчістю
письменників-земляків. С. Бурлаков «Краса не родиться з краси».
Завдання: знайти твори письменника Дніпропетровщини, прочитати один
(поезія, проза) і презентувати на уроці в наступному семестрі

26.12. 2023 
Тема. Контрольна робота №3. Письмовий твір на одну з тем: «Лагідний світ
дитинства» (за твором В. М. Стельмаха«Гуси-лебеді летять»), «Михайлик –
головний герой повісті «Гуси-лебеді летять» М. Стельмаха
Завдання: закінчити роботу над твором


20.12. 2023 
Тема. Урок позакласного читання №2. Світ поезій Михайла Стельмаха.
Завдання: підготуватися до контрольного твору на одну з тем: «Лагідний світ
дитинства» (за твором В. М. Стельмаха«Гуси-лебеді летять»), «Михайлик –
головний герой повісті «Гуси-лебеді летять» М. Стельмаха

19.12. 2023 
Тема. Урок мовленнєвого розвитку №2. Створення каліграм про природу.
Завдання: створити каліграму за будь-яким віршем, уривком вірша про природу


12.12. 2023 
Тема. Образ чутливого до краси Михайлика.
Завдання: скласти розповідь про дідуся, чи бабусю, чи батьків Михайлика за
повістю «Гуси-лебеді летять» (матеріал можна знайти у відео

05.12. 2023 

Тема. Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу.
«Гуси-лебеді летять» - автобіографічна повість про дитинство.
ТЛ: автобіографічний твір.
Завдання: прочитати 1-3 частини повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять» на
стор. 102-117

29.11. 2023

Тема. Контрольна робота №2. Тарас Шевченко, Андрій Чайковський
(тестування).
Завдання: скласти вікторину за творчістю Шевченка та Чайковського (5
питань).

28.11. 2023 

Тема. Урок позакласного читання №1. Адріан Кащенко. «Над Кодацьким
порогом».
Завдання: підготуватися до контрольної роботи за творчістю Т. Шевченка та А.
Чайковського; знайти і прочитати кілька поезій М. Стельмаха ( на урок
20.12.23)

15.11. 2023 

Тема. Шляхетність, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство
запорозьких козаків. Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів
(зокрема прийому гіперболізації).
Завдання: навести докази до тези, що козак Тріска – романтичний герой

14.11. 2023 

Тема. Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й
винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі.
Завдання: скласти письмову характеристику Павлуся (хто він, звідки, з якої
родини, про що мріяв, яку мету мав, яким був, чому вчить читача)

08.11. 2023

Тема. Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення
історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті.
ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.
Завдання: прочитати частини 1-8 (стор. 86-93) повісті «За сестрою» А.
Чайковського

07.11. 2023 
Тема. Урок виразного читання №1. Перегляд відео напам'ять прозового уривка
з повісті «Захар Беркут». Читання напам’ять «Заповіту» Т. Шевченка
Завдання: прочитати статтю підручника про Андрія Чайковського на стор.83-84
і дати відповідь на питання «»За що мають дякувати галичани своєму земляку
Андрію Чайковському?»

01.11. 2023 
Тема. «Заповіт» (Як умру, то поховайте.)» - твір, що єднає минуле, теперішнє і
майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про
щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея.
Завдання: вивчити напам’ять вірш «Заповіт» на стор.81

31.10. 2023 
Тема. Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»).
ТЛ: балада, метаморфоза.
Завдання: прочитати інформацію, подану в питанні 10 на стор. 80 і виконати
завдання письмово

25.10. 2023 
Тема. Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в
Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Мотив усеперемагаючого
життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої
душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало...»).
Завдання: виконати завдання 1-2 рубрики «Домашнє завдання» на стор. 75


18.10. 2023 
Тема. Контрольна робота №1. Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Іван
Франко (розгорнуті відповіді на запитання).
Завдання: підготувати повідомлення про письменника-земляка Михайла Чхана

17.10. 2023
Тема. Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі.
Значення повісті.
Завдання: написати есе «Що допомогла зрозуміти мені повість «Захар Беркут»»

04.10. 2023
Тема. Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Лідерські якості Захара
Беркута. Характеристика образу Тугара Вовка.
Завдання: виконати письмово завдання №10 на стор. 68-69

03.10. 2023 
Тема. Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в
образах Максима і Мирослави.
Завдання: скласти розповідь про події повісті від особи Мирослави.

27.09. 2023 
Тема. Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-
татарських нападників у повісті. Образ тухольської громади: роль і місце
кожного в суспільному житті.
Завдання: читати повість на стор.59-67; вивчити уривок напам’ять на стор 67
від слів «Батьки і браття…» до слів «…не побідить вас»

26.09. 2023 
Тема. Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість.
«Захар Беркут». Історична основа повісті. ТЛ: історична повість.
Завдання: прочитати стор. 46-57 повісті І. Франка «Захар Беркут» або
переглянути художній фільм (написати в пошуковому рядку: дивитись онлайн
Захар Беркут українською мовою в НD )

20.09. 2023 
Тема. Урок мовленнєвого розвитку №1. Складання коломийок на тему
шкільного життя (усно).
Завдання: підготувати таблицю-біографію І. Франка за статтею підручника на
стор. 36-37

19.09. 2023 
Тема. Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли
розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Будова, ритм
коломийок. Життєствердний і гумористичний пафос. ТЛ: коломийки.
Завдання: прочитати «Жартівливі коломийки» на стор. 29

13.09. 2023 
Тема. «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» (1 пісня - на вибір
учителя). Трагізм і героїзм козацьких і чумацьких пісень.
Завдання: почитати статтю «Чумацькі пісні» на стор. 20-22, поставити 5
питань до тексту і записати їх у зошит.

12.09. 2023
Тема. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою» (1 пісня - на вибір
учителя). Трагізм і героїзм у козацьких піснях.
Завдання: вивчити напам’ять пісню «Ой на горі та й женці жнуть» на стор. 16-
17

06.09.2023 
Тема. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі,
чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й
заробітчанські тощо). Ідейно-художнє багатство їх. Висловлювання відомих
людей про українські народні пісні. ТЛ: суспільно-побутові пісні.
Завдання: прочитати статтю «Козацькі пісні» на стор. 15-16, виписати основні
мотиви козацьких пісень

   05.09.2023 

Тема. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений
письменником, його особливість і значення. Функції мистецтва.Зріз знань за
матеріалом, вивченим самостійно під час дистанційного навчання.
Завдання: прочитати міф про Пігмаліона на стор. 9, виконати завдання 2 під
міфом