Хімія 7

17.05.2024. 


 Тема: Поняття про індикатори. Лабораторний дослід 5. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.                       

 Виконати письмово лабораторний дослід за зразком:

ЛАБОРАТОРНИЙ ДОСЛІД № 5

Тема. Випробування водних розчинів лугів і кислот індикаторами

Хід досліду

Заповнити таблицю:

(Перегляньте відео (https://www.youtube.com/watch?v=u1S5bc9ANt0) та результати спостережень запишіть у таблицю. Зіставте забарвлення кожного індикатора в розчинах лугу і кислоти.)

Рідина

Забарвлення індикатора

універсального

фенолфталеїну

метилового оранжового

 

Вода

 

 

 

 

Розчин лугу

 

 

 

 

Розчин кислоти

 

 

 

 

ВИСНОВОК:

 (дайте відповіді на запитання):

1. Які речовини називають індикаторами? Наведіть приклади цих речовин. Що являє собою універсальний індикатор?

2. Як можна розрізнити воду і розчин кислоти за допомогою:  лакмусу або фенолфталеїну? Пояснити.

3. Які індикатори і за наявності яких сполук у розчині набувають схожого забарвлення?


 13.05.2024


Тема:         Тематичне оцінювання. Узагальнення знань.                      

Виконати письмово завдання:

1. Яка суміш є розчином:

     А) крейда + вода;  Б) цукор + вода;  В) масло + вода.

2. Масове відношення атомів у воді:

     А) 2 : 1;  Б) 1 : 16;  В) 1 : 8.

3. Відносна молекулярна маса води:

     А) 2;  Б) 16;  В) 18.

4. Вода утворюється з простих речовин за допомогою реакції:

     а) сполучення;  Б) розкладу;  В) заміщення.

5. Виберіть фізичні властивості води 

    А) газ без запаху і смаку;

    Б) безбарвна рідина з солодкуватим смаком; 

    Г) закипає при температурі 1000С;

    Д) безбарвна рідина без запаху та смаку;

    Е) проводить електрични й струм; 

    Є)найбільша густина при 40С становить 1 г/см3; 

    Ж) починає замерзати при температурі - 20С.

6. З переліку оксидів оберіть тільки кислотні:

     А) NO2;  Б) CO2;  В) CaO;  Г) Р2О5.

7. З переліку оксидів оберіть тільки основні:

     А) FeО;  Б) К2О;  В) SiO2;  Г) CuO.

 8. Cкладіть рівняння можливих реакцій кислотних і основних оксидів з водою:

     BaON2O5SO3SiO2K2O.

9. Установіть відповідність між масами розчину  та речовини й масовою часткою, наведіть розрахунки:

Маса розчину та речовини

Масова частка

1. Маса розчину 300 г, маса солі 30 г

А) 5%

2. Маса розчину 200 г, маса цукру 10 г

Б) 1%

3. Маса розчину 600 г, маса соди 6 г

В) 10 %

 


 
10.05.2024. 


Тема. Розв’язування завдань.

Виконати письмово завдання:

І. Відповіді: «Так» чи «Ні»

1. Вода вкриває 2/3 площі планети Земля.

2. Відносна молекулярна маса води 31.

3. Вода – універсальний розчинник.

4. Вода не має запаху та кольору.

5. Температура кипіння води 100°С.  

6. Лід важчий за рідку воду.

7. Чиста вода погано проводить електричний струм.

8. При замерзанні вода стискається.

ІІ. Завдання:

1.Складіть формули основ, які відповідають оксидам: Na2O, MgO, Fe2O3

2.Складіть формули кислот, які відповідають оксидам: SO3, CO2, P2O5

3. Складіть рівняння реакцій літій оксиду, барій оксиду з водою.

4. Складіть рівняння реакцій взаємодії сульфур (IV)  оксиду, карбон (IV) оксиду з водою.

ІІІ. Задача.

Яку маси солі та об’єм води потрібно взяти для приготування 500г розчину солі з масовою часткою розчиненої речовини 0,6?

 


 06.05.2024.


 Тема: Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів. Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Td9fazLqzLM&t=5s – відео.                 

§ 24 ст. 160-163 опрацювати, ст. 164 завдання 2, 7 виконати письмово.



  03.05.2024.


 Тема: Виготовлення розчину. Лабораторний дослід 4. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.                                                

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=u3a8n-3aF8Q&t=7s – відео досліду 4.                              

§ 23 повторити, виконати письмово дослід 4 за зразком:

Лабораторний дослід 4.                             

Тема. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. 

Мета: навчитися виготовляти розчини із заданими масовими частками розчинених речовин.

Обладнання: відео.

Хід роботи

1. Завдання. Обчислити масу солі та води, необхідних для приготування розчину масою 50 г із масовою часткою солі 5 %

Розв’язки.

2. Приготування розчину. (описати свої дії приготування розчину за відео):  

На терезах зважити масу солі (назва) ?  г.

За допомогою мірного циліндру набрати необхідну кількість води та перелити до хімічного стакану.

Об'єм води ? мл. (пояснити чому саме таки об’єм води)

Перемішай суміш до повного розчинення солі

Розчин готовий!

3.Розв’язати задачі:

1. 20 г солі змішали з 100 г води. Визначить масову частку солі в утвореному розчині.

2. Приготували 40 г розчину, де масова частка солі становить 10%. Скільки грам солі і  який об’єм води в приготовленому розчині?

Висновок: (що ви навчилися на уроці?)



  29.04.2024.


Тема: Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.                                      

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=r0xxl4xyFvQ&t=8s – відео.                                              

§ 23 ст. 154-158 опрацювати, ст. 159 завдання 4,7,8 виконати письмово.



  26.04.2024.


 Тема: Розчин і його компоненти: розчинник і розчинена речовина.                                      

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=3tWPCYq8AIo&t=6s – відео.                                              

§ 23 ст. 154-155 опрацювати, ст. 158 запитання 1; ст. 158 завдання 1 завдання виконати письмово.


 22.04.2024.


Тема:         Вода: склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості.                    

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=8a2ux31wdk4&t=8s – відео.                                              

§ 22 ст. 150-153 опрацювати, ст. 153 запитання 1,2; ст. 153 завдання 4 виконати письмово.



12.04.2024. 


  Тема:        Тематичне оцінювання. Узагальнення знань з теми «Кисень».

 Виконати письмово завдання:

1. Відносна молекулярна маса кисню дорівнює:

а) 16 б) 8 в) 32 г) 48

2. Вміст кисню в повітрі за масою становить:

а) 21% б) 23% в) 52% г) 65%.

3. Кисень першим відкрив:

 а) Дж Прістлі б) К. Шеєле в) Мао-Хоа г) А.Лавуазьє

4. Мова йде про Оксиген, коли кажуть:

 а) риби дихають

б) входить до складу води

 в) людина дихає

 г) утворюється під час розкладу гідроген пероксиду

 5. Формула кисню:

 а) О3 б) О в) О2 г) Оn

6. У лабораторії кисень добувають при:

а) взаємодії складних сполук

 б) зріджені повітря

 в) розкладанні оксигеновмісних сполук

 г) взаємодії простих сполук

 7. Кисень добувають розкладом калій перманганату, формула якого

а) K2MnO4 б) MnO2 в) KNO3 г) KMnO4

 8. Процес горіння при збільшенні кількості кисню:

 а) посилюється

 б) уповільнюється

в) припиняється

 г) не змінюється

 9. За стандартних умов кисень має такі властивості:

 а) малорозчинний у воді

 б) рухлива блакитна рідина

 в) газ без запаху, кольору

 г) легший за повітря

10. До зниження вмісту кисню в повітрі призводить:

 а) вирубка лісових масивів

б) спалювання палива

в) фотосинтез

 г) збільшення кількості водоростей в Світовому океані

11. Вкажіть групу речовин, в якій є лише оксиди:

 а) CaO, CO2, PH3;   б) Fe3O4, P2O5, CO2;  в) NH3, H2S, SO2

 12. Встановіть відповідність між застосуванням кисню та властивостями, які його зумовлюють:

1) зварювання металів

а) підтримує дихання

2) кисневі подушки

б) підтримує горіння

3) додають у повітря в доменних печах

в) процес супроводжується досягненням високої температури

13. Хімічні реакції під час яких з однієї речовини утворюються дві або більше нових речовин називаються реакціями  … .

14. Значення коефіцієнтів у рівнянні К + О2 → К2О:

 а) 2, 1, 1 б) 1, 1, 2 в) 4, 1, 2 г) 4, 2, 2

15. Назвіть умови виникнення горіння.

 16. Скласти формули трьох оксидів та дати їм назви.

17. Допишіть рівняння реакцій:

 а) Р + О2 →

 б) С2 Н2 + О2 →

в) Са + О2 →


08.04.2024.


Тема: Застосування та біологічна роль кисню.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=8fH_uI4l8Zg&t=7s – відео.

§ 20 ст. 143-145 опрацювати, ст. 145 завдання  1; ст. 146 завдання 4 виконати письмово.   


05.04.2024. 


Тема: Колообіг Оксисену в природі. Озон. Проблема чистого повітря.                                

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=R074EKf5uhw&t=2s – відео.                                              

§ 21 ст. 146-149  опрацювати, ст. 149 запитання 2, 3 та завдання 3,4  виконати письмово.


01.04.2024.


Тема:Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин.                           

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=_wHHDm_JhaM&t=57s – відео.                                     

§ 18,19 повторити,  виконати письмово завдання:

І. Завдання. «Так» чи «Ні»:

1.Кисень можна добути розкладом оксигеновмісних речовин у лабораторних умовах.

2. Реагенти – це речовини, що утворюються в ході реакції.

3.Вода – це речовина, з якої можна добути кисень.

4.Реакції горіння супроводжуються виділенням тепла і світла.

5.Оксиди – це прості речовини.

6.Каталізатори – це речовини, що сповільнюють швидкість реакції.

7.При фотосинтезі кисень утворюється з води і вуглекислого газу.

8.Чистий кисень використовують у медицині.

9.Дихання чистим киснем корисне для людини.

10.Кисень – газ, добре розчинний у воді.

11.Озон і кисень прості речовини.

12.Горіння речовин відбувається активніше у чистому кисні.

ІІ. Завдання. Формули оксидів:

Скласти формули вищих оксидів елементів з порядковими номерами: 3, 12, 14, 16.

ІІІ. Завдання. Вказати символ і назву елемента:

Назвіть елемент за такими даними:знаходиться в першій групі, відносна молекулярна маса вищого оксиду 62.

 29.03.2024.


Тема:Взаємодія кисню зі складними речовинами.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=eO5X3MAibO4&t=2s – відео.                 

§ 18 ст. 134-135 опрацювати, ст. 135 завдання 1,2 виконати письмово.


25.03.2024.


 Тема: Поняття про оксиди, окислення.                          

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=bMHQEmgobL4&t=5s – відео.                                              

§ 19 ст. 136-142 опрацювати, ст. 143 завдання 7,11 виконати письмово


22.03.2024. 


 Тема: Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами. Реакція сполучення.                         

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=YfKON94z-xs&t=4s – відео.                                              

§ 18 ст. 131-135 опрацювати, ст. 135 завдання 2; ст. 136 завдання 4 виконати письмово.


18.03.2024.


 Тема: Тематичне оцінювання. Узагальнення знань вивченого матеріалу.

Виконати письмово завдання:

І. Відповідь “так” – « +»  чи  “ні” – « – »

1). Оксиген – найпоширеніший елемент на Землі.

2). Відносна молекулярна маса кисню 16.

3). Кисень добре розчиняється у воді.

4). Валентність Оксигену дорівнює ІІ.

5). Наявність кисню визначають за допомогою вапняної води.

6). Кисень збирають у пробірку, перевернуту вверх дном.

7). Риба дихає киснем, розчиненим у воді.

8). Першовідкривачем кисню називають М. Ломоносова.

ІІ. Тестові завдання:

9). У шкільній лабораторії кисень одержують:

а) з повітря;

б) розкладанням води;

в) розкладанням гідроген пероксиду.

10). Як довести, що в колбі учень одержав кисень?

  а) кисень має запах, і за запахом його можна визначити;

  б) вапняна вода в кисні помутніє;

  в) кисень підтримує горіння, і тліюча скіпка в кисні спалахує.

11). Речовина, що прискорює швидкість хімічної реакції, але не входить до складу продуктів називається:

а) оптимізатором;

б) каталізатором;

в) інгібітором.

12). Реакції, в результаті яких з однієї складної речовини утворюється кілька простих або складних речовин:

а) сполучення;

б) розкладу;

в) обміну.

13). Визначте неправильно складену формулу:                                             

 а) Na2O,      б) Сa2O2,       в) Аl2O3.

14). Визначте неправильно складену формулу:                  

  а) MgO ,           б) SO2,         в) КO.

15). Знайдіть суму коефіцієнтів у рівнянні:

            Fe  +  O2    →     Fe2O3

а) 8;     б) 9;     в) 10.

16). Знайдіть суму коефіцієнтів у рівнянні.

             P  +  O2  →    P2O5

   а)  8;   б)  12;    в)  11.


15.03.2024.


 Тема:         Практична робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=P6KUtAGnvdw&t=1s – відео до практичної роботи 4 та виконати її за зразком:      

Практична робота 4.

Тема. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності.

Мета: навитися добувати кисень, збирати та доводити його наявність.

Обладнання: відео (посилання: https://www.youtube.com/watch?v=P6KUtAGnvdw&t=1s)

Хід роботи

1. Заповнити таблицю:(переглянути відео та заповнити таблицю)

Досліди

Опис

Спостереження

1.     Добування кисню та його збирання способом витіснення води.

 

 

2.     Добування кисню та його збирання способом витіснення повітря.

 

 

3.     Перевірка наявності кисню у пробірках.

 

 

2. Рівняння реакції:(записати рівняння реакції розкладу  гідроген пероксиду)

Висновок: (підручник ст. 131 пункт 5. Формулювання висновків: дати письмову відповідь на запитання 1-4)  



 11.03.2024.


. Тема:         Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.                

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=HbFk-gtNmh8&t=4s – відео (збирання та доведення наявності кисню).     

§ 15,17 повторити, ст. 129 запитання 7,8 ; ст. 129 завдання  6 виконати письмово.


08.03.2024. 


 Тема: Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу.                                 

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Dd2LD_mlDx8&t=7s –відео.                                              

§ 17 ст.  -128 опрацювати, ст. 129 завдання 2,5  виконати письмово.

 

 04.03.2024.


Тема: Хімічні рівняння.                       

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=DjgB-PtMrSU&t=9s – відео.                                              

§ 16 ст. 118-120 опрацювати, ст. 121 завдання 3 (а,б,в) виконати письмово.


23.02.2024. 


Тема: Закон збереження маси речовини під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції.                            

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=w-7b-EcSd74 – відео.       

§ 16 ст. 115-117 опрацювати, ст. 120 завдання 1 виконати письмово.


19.02.2024.


 Тема:Кисень, його склад молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.                          

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=HPzDHbTcO2M&t=11s – відео.

§ 15 ст. 108-110,113 опрацювати, ст. 114 завдання 9,10 виконати письмово.



 12.02.2024.


 Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення знань про початкові хімічні поняття.

Виконати запропоновані завдання:

ЗАВДАННЯ

1.                Виписати хімічні елементи, дати назву:

KOH

C

H2O

CaСО3

CuO

Na2O

MgBr2

Cu

O

Si

SO3

Ag

Ca3P2

AlCl3

Na

N2O5

H

H2CO3

Н2SO4

Fe

2.                Заповнити таблицю:

Елемент,

назва

 

 

Fe, ферум

 

Zn, цинк

 

Порядковий номер

19

 

 

 

 

 

Період

 

3

 

 

 

 

Група

 

VII

 

 

 

 

Підгрупа

 

головна

 

 

 

 

Відносна атомна маса

 

 

 

23

 

64

3.                Склади формули сполук  за валентністю:

         V    III                IV   IV

NaO, PO, FeO, MgO, NO, CH

4.                Визначте валентність у даних формулах сполук:

SiH4, N2O3, CO2, CaO, Al2O3, K2O

5.                Обчисліть відносні молекулярні маси речовин:

Ag2OFeCl3Cl2O7NaCl

 


09.02.2024. 


Тема. Захист навчальних проектів.

Навчальні проекти:

1. Хімічні речовини навколо нас.

2. Історичне значення вогню.

3.  Хімічні явища у природі, у побуті.

Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.

Вибрати  із запропонованих проектів один проект та виконати його у формі презентації.


05.02.2024.


Тема: Розв’язування завдань.

Виконати завдання:

1.Установіть відповідність між записом хімічних символів та їхнім значенням.

Хімічний символ                                Значення

1.3O                                       А. молекула кисню

2.O2                                                                   Б. сім атомів Оксигену

3.7O                                       В. дві молекули  кисню

4.2O2                                      Г. три атоми Оксигену

                                                    Д. дві молекули Оксигену

2. Запишіть у відповідні стовпчики таблиці прості речовини (метали і неметали) та складні речовини: бром, глюкоза, літій, олія, золото, кремній, неон, залізо, магній оксид.

Проста речовина

Складна речовина

Метал

Неметал

 

 

 

 

3. Обчисліть відносні молекулярні маси речовин: NaClFe2O3MgSO3

4. Визначте валентність елементів у таких сполуках:

MgC2          Ag2O          FeO

FeCl3          Cl2O7          NaCl

5. Запишіть за допомогою хімічних символів:

А. два атоми Оксигену

Б. молекула кисню, що складається з двох атомів Оксигену

В. три молекули кисню, кожна з яких складається з двох атомів Оксигену

Г. п’ять  атомів Оксигену

Д. молекула, що складається з двох атомів Гідрогену, одного атома Сульфуру та трьох атомів Оксигену

6.  Нижче наведено структурну формулу нітратної кислоти. (формула додається). За цією формулою визначне хімічні елементи, що входять до неї та охарактеризуйте їх, заповнивши таблицю. Запишіть хімічну формулу кислоти, поставивши на перше місце Гідроген, потім Нітроген і Оксиген; обчисліть її відносну молекулярну масу та масові частки хімічних елементів.

Картинки по Ð·Ð°Ð¿Ñ€Ð¾Ñ Ñƒ Ð½Ð¸Ñ‚Ñ€Ð°Ñ‚Ð½Ð°Ñ  ÐºÐ¸Ñ Ð»Ð¾Ñ‚Ð° формула


Характеристика

Хімічні елементи та їхні властивості

Символ елемента

 

 

 

Назва елемента

 

 

 

Порядковий номер

 

 

 

Відносна атомна маса

 

 

 

Номер періоду

 

 

 



02.02.2024. 


. Тема. Хімічні властивості речовин.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=ef1NT5a8YZw – відео.

 § 14 повторити, завдання: «Навести приклади (5 прикладів) хімічних реакцій, з якими ви зустрічаєтесь у побуті і вказати ознаки цих реакцій», виконати письмово.


29.01.2024.


 Тема: Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. 

Лабораторний дослід 3. 

Проведення хімічних реакцій.                 

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=LuDKthMOSlQ&t=6s - відео                                              

§ 14 ст. 97-103 опрацювати,  виконати письмово лабораторний дослід за зразком:

Лабораторний дослід 3.

Тема: Проведення хімічних реакцій.

Обладнання: відео( https://www.youtube.com/watch?v=LuDKthMOSlQ&t=6s)

Хід роботи

ЗАПОВНИТИ ТАБЛИЦЮ:

Речовини, для проведення хімічної реакції.

Висновок за спостереженням реакції

 

 

ВИСНОВОК: (вказати ознаки хімічних реакцій)


26.01.2024. 


 Тема:Фізичні та хімічні явища. Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=MmOvkBK4GJg&t=5s – відео.

Виконати практичну роботу 3 переглянувши відео за зразком:

Практична робота 3.          

Тема:ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ І ХІМІЧНИХ ЯВИЩ

Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища, закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного явища.

Обладнання: відео.

Виконання роботи

Хід роботи

Спостереження, висновок

I. Кип’ятіння води

1. Налийте в пробірку воду об’ємом 2–3 мл, закріпіть пробірку в пробіркотримачі, обережно нагрійте в полум’ї спиртівки,
кип’ятіть 1–2 хвилини.

Спостереження
________.
Висновок
Чи утворилася нова речовина?
___.

Назвіть явище: _____.

2. Обережно піднесіть до
отвору пробірки предметне скло.

Спостереження

_____.
Висновок
Чи утворилася нова речовина?
____.
Назвіть явище: ______

II. Заварювання чаю

Додайте в пробірку з окропом кілька листочків чаю. Спостерігайте за забарвлен-
ням розчину.

Спостереження
______.
Висновок
Чи утворилася нова речовина?
_____.
Назвіть явище: ________.

ІІІ. Розчинення кухонної солі та її кристалізація

1. Налийте в пробірку воду об’ємом 1 мл, додайте шпателем кухонну сіль масою 1 г й обережно розмішайте скляною паличкою з гумовим наконечником.

Спостереження
__________.
Висновок
Чи утворилася нова речовина?
_____.
Назвіть явище: ______.

2. Скляною паличкою перенесіть 3–4 краплини розчину на предметне скло, обережно нагрійте.

Спостереження
_______.
Висновок
Чи утворилася нова речовина?
_____.
Назвіть явище: _______.

IV. Гасіння питної соди
Помістіть у пробірку половину шпателя питної соди. Додавайте краплинами оцет.

Спостереження
_________.
Висновок
Чи утворилася нова речовина?
___
Назвіть явище: ____.

Зробіть висновок:

За якою ознакою відрізняють фізичні та хімічні явища?


.22.01.2024. 


Тема: Масова частка елемента в складні речовині.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=vyfQheybwA8&t=11s – відео.

§ 11 ст.77-80 опрацювати, ст.80  завдання 1 виконати письмово.


19.01.2024. 


 Тема: Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.                                    

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=JKZPuWmeVDY&t=8s – відео.                                              

§ 10 ст. 74-76 опрацювати, ст. 76 завдання 5 виконати письмово.


15.01.2024.


Тема: Зв’язок між розміщенням елемента у періодичній системі та його валентністю.                             

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=nol27MgVxf0 відео (визначення валентності, складання формул за валентністю)   

§ 13 повторити, ст. 96 завдання 5,8 виконати письмово.



 25.12.2023.


. Тема:Тематичне оцінювання. Навчальний проект. Захист.

Навчальні проекти:

1.                 Хімічні речовини навколо нас.

2.                 Хімічні явища у природі.

3.                 Хімічні явища у побуті.

Вибрати один проект, на вибір учня,  і захистити у формі презентації.


 18.12.2023.


 Тема: Контрольна робота 1 з теми «Поаткові хімічні поняття»

Виконати варіант контрольної роботи 1:

Контрольна робота № 1 з теми “Початкові хімічні поняття”

Варіант

І рівень (по 0,5 б.)

1. Виберіть рядок, що містить символи тільки металічних елементів:

а) Na, О, Si;                  б) S, Cа, N;                   в) Be, O, I;           г) K, Ag, Cu.

2.Виберіть визначення терміну “молекула”

а) найменша частинка речовини, яка має всі його властивості

б) найменша, хімічно неподільна частинка

в) частинка, що має позитивний або негативний заряд

3.У яких з наведених тверджень йдеться про хімічний елемент, а в яких – про просту речовину:

а) пластинка виготовлена з міді;

б) сульфур міститься у жовтку курячого яйця;

в) олово легко плавиться;

г) котик дихає киснем.

4. Яка з нижченаведених сполук має таку саму кількість атомів, як і молекула NO2?

а) O2;          б) СО;                  в) H2O;                г) P4.

5. Складна речовина містить:

а) атоми різних хімічних елементів; б) атоми одного хімічного елемента;

в) один атом хімічного елемента;  г) два атоми різних хімічних елементів.

6. Вкажіть групу елементів, що мають постійну валентність ІІІ:

а) Na, Са;            б) В, F;                в) O, С;                г) B, Al.

ІІ рівень (по 1 б.)

7.Напишіть формулу речовини, до складу якої входять:

а) один атом калію, один атом нітрогену і три атоми оксигену.

б) один атом кальцію і два атоми хлору;

в) один атом натрію, один атом гідрогену, один атом карбону і три атоми оксигену;

г) два атоми гідрогену, один атом сульфуру і три атоми оксигену.

8.Виберіть потрібне слово (нітроген чи азот) та вставте його замість пропусків:

а) за нормальних умов … є безбарвним, без запаху та смаку газом;

б)… входить до складу повітря;

в) … входить до складу всіх живих організмів у вигляді білкових сполук;

г) … головної підгрупи V групи 2-го періоду періодичної системи.

9. Установіть відповідність між формулою речовини та кількістю атомів у ній.

Формула речовини

Кількість атомів у молекулі

1) СО2

2) O3

3) S8

4) H3PO4

а) Трьохатомна молекула простої речовини

б) Трьохатомна молекула складної речовини

в) Восьмиатомна молекула складної речовини

г) Восьмиатомна молекула простої речовини

д) Семиатомна молекула складної речовини

ІІІ рівень (по 1,5 б.)

10.Складіть формули оксидів за валентністю:

a) Na..O..   б) .. O..   в) .. O..    г) Al..O..    д) .. O..

11. Розставте валентності елементів у сполуках:

Al2O3, HІ, I2O7, Al4C3, CO2.

 

ІV. Рівень (3 б.)

12. Складіть формули сполук:нітроген(IV) оксид; магній йодид; фосфор (V) оксид; калій гідрид; ферум(III) сульфід.

        11.12.2023.


Тема: Валентність. Визначення валентності. Складання формул сполук за валентністю.                   

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=nol27MgVxf0 відео

§ 13 ст. 90-95 опрацювати, ст. 95 завдання2; ст. 96 завдання 3,4,6  виконати письмово. 


04.12.2023.


. Тема: Метали і неметали, їх розміщення в періодичній системі.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-himi-u-7-klasi-na-temu-metali-i-nemetali-metalichni-ta-nemetalichni-elementi-h-rozmischennya-v-periodichniy-sistemi-151096.html - презентація.

https://www.youtube.com/watch?v=mxO3AobVtz0 – відео.

§ 12 ст. 83-87 опрацювати, ст. 89 завдання 2,4 виконати письмово.


27.11.2023.


 Тема:Прості і складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід 2. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.                         

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=UgPXIKO4s6Q – відео.

§ 12 ст. 81-86 опрацювати, ст. 89 завдання 3 виконати письмово.

Виконати Л.д.2 за зразком:

Лабораторний дослід 2.

Тема: Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.

Обладнання: вугілля, гідрокарбонат натрію, сірка, купрум(ІІ) сульфат, залізо, цинк, куханна сіль, мідь.

Хід роботи

Заповнити таблицю:

Прості речовини

Складні речовини

 

 

Висновок: (дати визначення простим і складним речовинам)

 

 13.11.2023.


Тема:         Маса атома. Відносна атомна маса елементів. Хімічна формула речовини.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=xFyv0XKkc7c – відео (маса атома).  https://www.youtube.com/watch?v=zlVSjphVDRE – відео (хімічна формула)

§ 9,10 ст. 68-74 опрацювати, ст. 72 завдання  2,3 виконати письмово.



06.11.2023.


 Тема:Атом,його. Хімічні елементи, назви і символи. Періодична система, її структура.

Переглянути посилання: 1. https://www.youtube.com/watch?v=E5eiVscTUpM – відео.2.  https://naurok.com.ua/prezentaciya-atomi-molekuli-yoni-himichni-elementi-h-nazvi-ta-simvoli-do-konspektu-uroku-z-himi-7-klas-3144.html - презентація.

§ 6,7,8 ст. 53- 63 опрацювати, ст. 61(таблиця 1) вивчити символи і назви хімічних елементів.


                                               30.10.2023.


Тема. Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей.

Практична робота 2. Тема. Розділення неоднорідної суміші.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=5F4JJq5mxcI – відео до практичної роботи.

§ 5 ст. 43-50 опрацювати,  виконати письмово практичну роботу 2.

Практична робота 2.

Тема. Розділення неоднорідної суміші.

Хід роботи

Заповнити таблицю

Виконана дія

Спостереження

Спосіб розділення суміші, що використовувувся

1. Розчинення суміші у воді.

 

 

 

2.Відокремлення тирси.

 

 

 

3. Відокремлення піску.

 

 

 

4.Відокремлення соди.

 

 

 

Висновок. Знання яких ізичних властивостей дозволили виконати завдання практичної роботи?


 23.10.2023.

. Тема:         Тематичне оцінювання. Тестування. Вступ.

Виконати тестові завдання:

1.Наука хімія вивчає:

 А)тіла у природі

 Б)атоми та молекули

 В)речовини та їх перетворення

 Г)застосування речовин

2.Вкажіть назву речовини

А)Залізний цвях

Б)Алюміній

В)Камінь

Г)Річка

3.Вкажіть назву матеріалу

А)сіль

Б)деревина

В)вода

Г)цукор

4.Заслуга алхіміків полягає у відкритті

А)винайшли еліксир життя

Б)добули "філософський камінь"

В)добули багато речовин і вивчили їх властивості

Г)відкрили закон збереження маси речовин

5.Щоб перевірити запах речовини необхідно

А)піднести посудину отвором до носа і понюхати речовину

Б)низько нахилитись над отвором посудини і вдихнути пару або газ на повні груди

В)тримати посудину на відстані і помахом долоні спрямовувати пару або газ до носа

6. Найменша частинка з якої утворені речовини

А)молекула

Б)речовина

В)йон

Г)атом ...

12.


16.10.2023.

 Тема:Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. 

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-do-uroku-fizychni-tila-materialy-rechovyny-yak-vyvchaiut-rechovyny-sposterezhennia-i-eksperyment-u-khimii-fizychni-vlastyvosti-rechovyn-585887.html - презентація.

§ 4 ст.34-41  опрацювати, ст. 39-40 лабораторний дослід1  заповнити таблицю на ст.40; ст.41 завдання 1 виконати письмово.


02.10.2023.

. Тема:         Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=it7VXxc1kSk – відео.

§ 4,6 ст.34-41,53-58 опрацювати, ст. 42 завдання 8, ст.58 завдання 8 виконати письмово.


 25.09.2023.

Тема: Практична робота 1. Правила т/б під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівальними приладами. Будова полум’я.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=g8rvqJOHFJ8 – відео (Пр1)

 ст.30-33 опрацювати, виконати письмово практичну роботу 1.


18.09.2023.

. Тема: Правила поведінки та обладнання кабінету хімії.

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-do-uroku-pravyla-povedinky-uchniv-u-khimichnomu-kabineti-oznaiomlennia-z-obladnanniam-kabinetu-khimii-ta-laboratornym-posudom-573410.html - презентація. https://www.youtube.com/watch?v=sELlHtXaXzg -відео

§ 3 ст. 19-29 опраювати, ст. 27 запитання 2 виконати письмово.


11.09. 2023.


Тема:Короткі відомості з історії хімії.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-korotki-vidomosti-z-istori-himi-147360.html - презентація

§ 2 ст. 11-19 опраювати, ст.19 завдання 8 виконати письмово у формі повідомлення або презентації.

 


04.09.2023.


 Тема:Хімія-природнича наука.

Переглянути презентацію за посиланням:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-himiya---prirodnicha-nauka-himiya-v-navkolishnomu-sviti-71112.html

Переглянути відео за посиланням:        

https://www.youtube.com/watch?v=GjmqxWrkpGI –відео

§1, ст.5-10 опраювати, ст.10 завдання 1, ст.11 завдання 3 виконати письмово.

ВИКОНАННІ  ЗАВДАННЯ НАДІСЛАТИ НА ЕЛЕКТРОННУ ПОШТУ:  chervone2021@gmail.com