Зарубіжна література 7


11.06.2025.
Тема. Підсумковий урок.
Список літератури для читання.

10.06. 2025.
Тема. Повторення вивченого матеріалу.
Переглянути відео урок.

04.06.2025.
Тема Діагностична робота №6 з теми «Фантастичні історії: образ фентезі». Тести.
Виконати тести.
1. Фентезі - різновид
а) детективу; б) повісті; в) лірики; г) фантастики.

2. Клайв Стейплз Льюїс – це письменник…
а) німецький;
б) американський;
в) англійський.

3. З якої причини батьки відіслали чотирьох дітей з Лондона у глушину до старенького Професора
а) Бо була війна і місто бомбардували;
б) Щоб вони провели літні канікули у сільській місцевості в оточенні природи;
в) Бо лікар порадив хворій Люсі більше гуляти на
природі, а старші діти мали її супроводжувати.
4. Чим Біла Відьма пригостила Едмунда?
а) смачним білосніжним зефіром;
б) найліпшим рахат-лукумом;
в) ванільним морозивом у шоколаді.
5. Як називалася країна, у яку потрапляють діти через шафу?

а) Мордор;б) Авалон; в) Нарнія.
6. Зі скількох книг складається цикл «Хроніки Нарнії»?
а) 7; б) 3;в) 5.
7. Роман «Мандрівний замок Хаула» написаний…
а) Джорджом Плейтеном; б) Д.В. Джонс; в) Герберт Веллс.


8. . В якому жанрі написано твір Діани Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"?
а) фентезі;
б) поема;
в) детектив.

9. Чим займалася Софі?
а) вчилась у кондитерській школі;
б) працювала у крамниці капелюшків;
в) вчилась на відьму.

10. Софі, героїню твору Д. В. Джонс «Мандрівний замок Хаула», Відьма Пустирищ перетворила на:
а) стару бабусю;
б) царівну-жабу;
в) кам’‎яну скульптуру.


11. Хто був охоронцем Чарівного замку?
а) помічник чарівника Майкл;
б) маленький вогняний Демон;
в) чарівник Хаул.

12. Із героями роману Д. В. Джонс "Мандрівний замок Хаула", Софі та Хаулом відбулися до кінця твору не лише зовнішні, а і внутрішні зміни:
а) обоє стали замкненими та відлюдькуватими, тішилися лише своїми почуттями;
б) Софі стала впевненішою, а Хаул - уважнішим до прохань;
в) вони почали заздрити тим, хто не зазнав таких випробувань долі, як вони;
г) Софі стала веселою та безтурботною, а Хаул - злим і похмурим.

03.06. 2025.
Тема. Розвиток мовлення №4. Висловлювання власного ставлення до прочитаних творів.
Переглянути відео урок.

28.05.2025.
Тема Позакласне читання №4. Г. Веллс «Чарівна крамниця».
Переглянути відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=Cr9ApISCNug

27.05. 2025.
Тема. Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула». Зіткнення темних і світлих сил у творі. Аудіювання.
Сторінки 279-283, аналіз твору.

21.05.2025.
Тема Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула». Чарівник Хаул та його мандрівний замок.
Сторінки 276-279, характеристика образу чарівника Хаула.

20.05. 2025.

Тема. Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула». Пригоди зачарованої Софі на шляху до її звільнення.
Сторінки 274-276, характеристика образу Софі.

14.05.2025.
Тема Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула» ( уривки ). Казкова країна Інгарія .
Сторінки 272-274, переказ прочитаного.

13.05. 2025.
Тема. Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула» ( уривки ). Стислі відомості про авторку.
Сторінки 271-272, записати план.

07.05.2025.
Тема. Ніл Гейман «Зоряний пил». Образ дівчини-зірки .
Сторінки 266-270, характеристика образу дівчини-зірки.

06.05. 2025.
Тема. Ніл Гейман «Зоряний пил». Протиставлення справжнього й ілюзорного кохання у творі.
Сторінки 263-266, аналіз твору.

22.04.2025.
Тема. Ніл Гейман ( нар. 1960 р.) «Зоряний пил». Стислі відомості про письменника. Тема пошуку мрії у творі «Зоряний пил». Традиції фентезі у творі. 
Сторінки 259-261, записати план.

 23.04. 2025.
Тема. Ніл Гейман «Зоряний пил». Внутрішні зміни головного героя упродовж його подорожі Чарівною країною. Фантастичні персонажі та їхні функції в сюжеті.
Сторінки 261-263, переказ прочитаного.


16.04.2025.
Тема. Клайв Стейплз Льюїс «Лев, Чаклунка і стара шафа». Образи дітей; їхнє моральне дорослішання в Нарнії. Зрада й спокута Едмунда. Християнські ідеї та міфологічні мотиви в повісті.   
Сторінки 247-256, характеристика головних образів.


 15.04. 2025.
Тема. Клайв Стейплз Льюїс  «Лев, Чаклунка і стара шафа». Чарівна країна Нарнія та її мешканці у книзі «Лев, Чаклунка та стара шафа». Зображення боротьби добра та зла у творі; образи Лева Аслана та Білої Чарівниці.
Сторінки 244-247, записати план.


09.04.2025.
Тема. Клайв Стейплз Льюїс «Лев, Чаклунка і стара шафа». Задум циклу «Хроніки Нарнії». Ознаки жанру фентезі.   
Сторінки 235-244, переказ прочитаного.

 08.04. 2025.
Тема. Клайв Стейплз Льюїс (1898-1963) «Лев, Чаклунка і стара шафа» ( ключові епізоди). Стислі відомості про автора.
Сторінки 231-235, записати план.

02.04.2025.
Тема. Діагностична робота №5 з теми «Незвичайне та фантастичне в літературі».
Виконати тести.

01.04. 2025.
Тема. Позакласне читання №3. А. К. Дойл «Спілка рудих».
Переглянути відео урок.

26.03.2025.
Тема. Критика суспільства й вад людської природи у творі «Вівторковий вечірній клуб» А. Крісті. Характер міс Марпл; її детективний талант і відданість моральним цінностям.
Сторінки 222-231, характеристика образу міс Марпл.

25.03. 2025.
Тема. Агата Крісті (1890-1976). «Вівторковий вечірній клуб». Сислі відомості про письменницю. Міс Марпл і Еркюдь Пуаро як наскрізні персонажі детективних циклів А. Крісті.
Сторінки 218-222, записати план.

19.03.2025.
Тема. Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка». Унікальні аналітичні здібності Шерлока Холмса, його внутрішня шляхетність, боротьба за справедливість та співчуття скривдженим. Образ доктора Вотсона – вірного товариша й «наївного учня».
Сторінки 213-217, переказ прочитаного.


 18.03. 2025.
Тема.  Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка». Загальна характеристика серії детективів про Шерлока Холмса. Специфіка побудови детективного сюжету у творах А. Конан Дойла.
Сторінки 205-213, переказ прочитаного.


12.03.2025.
Тема. Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка» ( скорочено ). Стислі відомості про автора.
Сторінки 203-205, записати план.

11.03.2025.
Тема. Едгар Аллан По «Золотий жук». Композиційний прийом «розповіді в розповіді». Функції оповідача в творі.
Сторінки 197-202, переказ прочитаного.

26.02.2025.
Тема. Едгар Аллан По  «Золотий жук». Риси характеру Леграна.
Сторінки 195-197, характеристика головного героя.
25.02.2025.
Тема. Едгар Аллан По «Золотий жук». Особливості детективних творів Е. А. По. Пошуки скарбу в оповіданні «Золотий жук».
Сторінки 192-195, переказ прочитаного.

19.02.2025.
Тема. Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук» (скорочено). Стислі відомості про автора. Жанр детективу: його ознаки. 
Сторінки 189-192, записати план.

 18.02.2025.
Тема. Діагностична робота №4 з теми «Українська історія у творах».
Виконати тести.
Запитання 1.
У романі "Вогнем і мечем" письменник звертається до якої війни ?
а) русько – козацької;
б) польсько – козацької; в) русько – української.
Запитання 2.
Який український гетьман був на чолі визвольної боротьби?
 а) Іван Мазепа; б) князь Олег; в) Богдан Хмельницький.

Запитання 3.
З ким домовився Хмельницький про допомогу у війні проти Польщі ?
 а) з Кримським ханом; б) сам вів війну; в) з російським імператором.
Запитання 4.
Хто є суперником Скшетуського у коханні?
а) Хмельницький; б) Тугай-бей; в) Ярема Вишневецький; г) Іван Богун.

Запитання 5.
Жовті води - це..
а) Місто; б) Фортеця; в) Річка.

Запитання 6.
Яка основа роману "Вогнем і мечем"?
а) пригодницька; б) історична; в) побутова.
 
 
Запитання 7.

Ян Скшетуський у романі "Вогнем і мечем" - це
а) зрадник; б) польський офіцер; в) писарчук Богдана Хмельницького.

Запитання 8.
Хто за національністю була Анна Франк?
 А) Голландка; б) Українка; в) Єврейка.

Запитання 9.
До якого різновиду літератури належить "Щоденник" Анни?
А) фантастична література; б)наукова література; в) документальна література.

Запитання 10.
Чому Анна починає вести щоденник(на початку твору)?
а) Я просто хочу писати, а головне - хочу висловити все, що в мене на думці;
б) Отримала таке завдання у школі;
в) Усі дівчатка у ті роки мали щоденники і щодня робили записи;
г) Батьки просили її вести особистий щоденник.

Запитання 11
Під час окупації німцями у Голландії, які закони були видані(стосувалися євреїв)? (Питання має декілька варіантів відповідей).
 а) необхідно було носити жовту зірку;
б) здати велосипед потрібно було, заборонялося їздити в трамваї, авто;
в) спорт був заборонений, відвідувати кіно, театри теж не можна;
г)покупки можна було робити з 3 до 5, та ще й у спеціальних єврейських крамницях.

 Запитання 12
Кому належать слова : "Боюся за щось узятися - а раптом це заборонено?"
а) Йоппі; б) Анні; в) Кітті; г) Франку.

Запитання 13
Хто допомагає сім'ї Анни облаштувати кімнати, приносить, одяг, їжу, розповідає новини?
а) співробітники контори батька;
б) Петер ван Даан;
в) Пан Воссен;
г) ніхто.
 
Запитання 14
Ким мріє в майбутньому стати Анна?
а) журналісткою;
б) домогосподаркою, лікаркою;
в) військовою;
г) пекарем;
д) письменницею.

Запитання 15
"Люба Кітті" Звертається Анна до...   а) однокласниці; б) сестри; в) уявної подруги.

Запитання 16
Скільки років прожила Анна Франк … а) 15; б) 20; в) 25.


12.02.2025.
Тема. Розвиток мовлення №1. Есе на тему «Роль читання в житті людини».
Записати есе.


11.02.2025.
Тема. Анна Франк «Щоденник» (уривки). Зображення життя переслідуваних нацистами євреїв очима дівчинки-підлітка. Внутрішній моральний опір оповідачки злочинному анти людському тиску нацистської ідеології.
Сторінки 173-176, записати план.


05.02.2025.
Тема. Анна Франк «Щоденник». Біографічний та історичний контекст її «Щоденника» .
Сторінки 177-181, стислий переказ.

 04.02.2025.
Тема. Анна Франк (1929-1945). «Щоденник» (уривки). Анна Франк – жертва Голокосту.
Сторінки 173-176, записати план.

29.01.2025.
Тема. Г. Сенкевич «Вогнем і мечем». Історичні битви: український і польський табори у творі. Осуд спустошувальної війни й ворожнечі між сусідніми країнами у творі .
Сторінки 169-172, стислий переказ.

 28.01.2025.
Тема. Генрік Сенкевич «Вогнем і мечем». Історичні постаті в романі ( Ярема Вишневецький, Богдан Хмельницький та ін.).
Сторінки 160-168, записати план.


22.01.2025.
Тема. Зображення в романі «Вогнем і мечем» національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького. Кохання Яна Скшетуського і Олени Курцевич.
Сторінки 153-159, стислий переказ.

21.01.2025.

Тема. Генрік Сенкевич «Вогнем і мечем» (уривки). Стислі відомості про автора.
Сторінки 147-152, записати план.


25.12.2024.
Тема. Підсумковий урок.
Переглянути відео урок.

24.12.2024.
Тема. Діагностична робота №3 з теми «Історичні постаті в літературі». Тести.
Виконати тести.

Запитання 1
Історичний роман – це:
а) різновид роману, побудований на історичному сюжеті, який відтворює в художній формі якусь епоху;
б) різновид роману, сюжет якого насичений незвичайними подіями;
в) різновид роману, сюжет якого ґрунтується на фантастиці.

Запитання 2
Вальтер Скотт є:
а) засновником історичної повісті; б) засновником історичного роману; в) продовжувачем традицій історичного роману.

Запитання 3
Центральна тема роману В.Скотта «Айвенго»
а)боротьба англосаксів з норманами, феодальні чвари;
б)повернення короля Річарда І та його васалом Айвенго своїх прав на престол; в) боротьба шотландців з англосаксами за незалежність.

Запитання 4
Історичний колорит – це:
а) передача характерних ознак певної епохи;
б) наявність у творі прикмет історичного минулого;
в) незвичайна атмосфера у творі.

Запитання 5
Назвати головного героя роману О. Дюма " Три мушкетери"
а) Д'Артаньян; б) Дервіль; в) Кардинал; г) Араміс.

Заитання 6
Хто був закоханий у королеву у романі О. Дюма " Три мушкетери"?
а) герцог Бекенгем;
б) король Людовік ХІІІ;
в) кардинал Ришельє; г)Дартаньян.

Запитання 7
Що подарувала герцогу Бекенгему королева?
а) підвіски; б)намисто; в) носову хустинку; г) перстень.

Запитання 8
Хто зарахував Д'Артаньяна до полку мушкетерів?
а)Детервіль; б) король Людовік ХІІІ; в)Атос; г) Кардинал.
Запитання 9
Хто з трьох мушкетерів при першій зустрічі призначив д'Артаньяну дуель біля монастиря Дешо?
а) Атос; б) Портос; в) Араміс.

17.12.2024.

Тема. Олександр Дюма «Три мушкетери». Образи Констанції Бонасьє та Міледі. Кохання і зрада у романі.

Сторінки 131-139 , характеристика жіночих образів.

 18.12.2024.

Тема. Позакласне читання №2. Марк Твен «Принц і злидар».

Переглянути відео урок.

11.12.2024.

Тема. Олександр Дюма «Три мушкетери». Образ д’Артаньяна та його друзів: їхня дружба, відданість і боротьба з ворожими силами.

Сторінки 131-139 , характеристика головного героя.

 10.12.2024.

Тема. Олександр Дюма «Три мушкетери». Французька історія й королівський двір у творі. Романтика пригод у творі.

Сторінки 122-130, дати відповіді на питання.

04.12.2024.

Тема. Олександр Дюма «Три мушкетери». Стислі відомості про письменника. О. Дюма як автор історично – пригодницьких романів.

Сторінки 117-122 , записати план.


 03.12.2024.

Тема. Розвиток мовлення №2. Контрольний твір «Образ народного захисника».

Записати твір.


27.11.2024.

Тема. Вальтер Скотт «Айвенго». Жіночі образи в романі; лицарський культ Прекрасної Дами.

Сторінки , характеристика жіночих образів.

 

 26.11.2024.

Тема. Вальтер Скотт «Айвенго». Втілення зворотного боку лицарства, жорстокої сваволі та егоїзму в образі Бріана де Буальгібера. Читання вголос.

Сторінки 92-, стислий переказ.

20.11.2024.

Тема. Вальтер Скотт «Айвенго». Айвенго й Чорний Лицар як взірцеві лицарі. Лицарська культура й лицарський кодекс честі.

Сторінки 86-92, скласти план.

 19.11.2024.

Тема. Вальтер Скотт «Айвенго». Зображення історичних подій та постатей у романі; відображення реалій середньовічного суспільства. Критика національної й релігійної нетерпимості в романі.

Сторінки 80-85, стислий переказ.


13.11.2024.
Тема. Вальтер Скотт «Айвенго». Стислі відомості про автора. Вальтер Скотт як засновник жанру історичного роману в європейській літературі.
Сторінки 80-83, скласти план.

12.11.2024.
Тема. Позакласне читання № 1. Робін Гуди – Устим Кармелюк та Олекса Довбуш.
Переглянути відео крок.

30.10.2024.

Тема. Діагностична робота №2 з теми «Легенди та балади». Тести.

Виконати тести.

1.Текст , створений тією мовою, якою володіє і яку обрав автор – це… а) оригінал; б) переклад; в) переспів.

2.Вірш написаний за мотивами іншого твору (легенди, притчі, міфу) – це… а) оригінал; б) переклад; в) переспів; г) запозичення.

3.Невеликий за обсягом ліро-епічний твір на історично-героїчну, легендарну,фантастичну чи соціально-побутову тему з напруженим сюжетом і драматичною, часом несподіваною розв’язкою – це … а) билина; б) легенда; в) балада.

4. Король Лір і його дочки – це … а) староанглійська балада; б) старо-німецька балада; в) староіспанська балада; г) старофранцузька балада.

5. Король Лір з фольклорної балади є образом - … а) вічним; б) фантастичним; в) традиційним; г) символічним.

6. В якому лісі орудувала ватага Робін Гуда - … а) Чорному; б) Шервудському; в) Ноттінгемському.

7. Що зробила Кунігунда для того, щоб лицар переконав її у своєму коханні ? а) зажадала привселюдного поцілунку; б) попросила кинути рукавичку собі в обличчя; в) попросила підняти рукавичку, яку кинула в клітку з дикими звірами.

8. Автор балади «Вересовий трунок» - це … а) Адам Міцкевич; б) Роберт Льюїс Стівенсон; в) Англійський народ; г) Фрідріх Шиллер.

9. Письменник якої країни Фрідріх Шиллер - … а) Німеччини; б) Шотландії; в) Польщі; г) Англії.

10. У баладі Шиллера «Рукавичка» показано конфлікт між… а) лицарем і королем; б) лицарем і дикими звірами; в) особистою честю і коханням.

11. Яка ідея балади «Світязь»? а) ідея рівності; б) ідея свободи і любові до батьківщини; в) ідея вічного кохання.

12. Історичною основою балади «Вересовий трунок» Р.Стівенсона стала … а) епізод із життя автора; б) міфологічна історія; в) легенда про пиктів, які боролися проти іноземних загарбників.

 

 29.10.2024.

Тема. Адам Міцкевич «Світязь». Стислі відомості про автора. А.Міцкевич та Україна. Історичний контекст балади. Історія походження озера у творі. Боротьба за свободу. Природний світ і фантастичні елементи у творі.

Сторінки 67-73, стислий переказ .

23.10.2024.

Тема. Літературна балада. Фрідріх Шиллер(1759-1805). Стислі відомості про автора. Історія створення балади «Рукавичка». Король та його двір у баладі. Жорстокість Кунігунди. Моральні якості Делоржа: сенс його вчинку.

Сторінки 65-67, записати план.

 22.10.2024.

Тема. Балада «Король Лір та його дочки». Тема стосунків батьків і дітей у баладі про короля Ліра. Помилка короля Ліра; причини його трагедії. Образи дочок короля Ліра. Король Лір як символічна постать і «вічний образ» світової літератури.

Сторінки 62-64, стислий переказ .


16.10.2024.

Тема. З народних балад. Як Робін Гуд став розбійником. Історична основа й народна фантазія в баладах про Робіна Гуда. Критика суспільних стосунків середньовічної Англії в баладах про Робіна Гуда.

Сторінки 53-56, записати план.

15.10.2024.

Тема. Робін Гуд як уособлення народної мрії про героя, захисника від сваволі влади. Ставлення оповідача до Робіна Гуда. Втілення типу «шляхетного розбійника» в образі Робіна Гуда .

Сторінки 57-62, стислий переказ .


02.10.2024.

Тема. Діагностична робота №1 за темами «Вступ. Біблія – духовна скарбниця людства».

Виконати тести.

1. Втілення загального ( уявлення про життя, людину) у конкретно-чуттєвій формі …а) художній образ; б) вічний образ; в) традиційний образ.

2. Під час читання цей образ постає в нашій уяві; лише в уяві його можна «побачити, почути» - а) музичний; б) словесний; в) живописний.

3. Біблію шанобливо йменують: а) Таємничою; б) Святою; в) Книгою книг.

4. Біблія складається: а) з історичних книг; б) зі Старого та Нового Заповіту; в) з навчальних книг.

5. «Заповіт » означає: а) остання воля; б) «союз, угода»; в) настанова.

6. Згідно з Біблією «Всевишній уклав угоду зі стародавніми»: а) євреями; б) єгиптянами; в) слов’янами.

7. Про створення Богом Усесвіту і людини йдеться у: а) Новому Заповіті; б) Старому і Новому Заповіті; в) Старому Заповіті.

8. Розповідь про Ісуса Христа – центральна частина: а) Нового Заповіту; б) Старого і Нового Заповіту; в) Старого Заповіту.

9. «Євангеліє» - а) «радісна звістка», «добра новина»; б) наказ; в) угода , союз.

10. Спочатку Бог створив : а) людину; б) небо та землю; в) птаство.

11. Перших людей покарано так: а) вигнано з раю; б) засуджено до страти; в) посаджено до в’язниці.

12. Як перекладається слово «Біблія»: а) «книги»; б) знання; в) розповідь.

13. Героями притчі «Про доброго самарянина» є: а) цар; б) змій, Адам, Єва; в) священик, побитий чоловік.

14. Його ім’я стало символом невинної жертви…а) цар; б) Каїн; в) Авель.

15. Бог покарав людей потопом, тому, що…а) вся земля виповнилася злом; б) люди зовсім не хотіли працювати; в) вони не приносило Богові жертву.

16. Безмежна любов Христа до людей, його милосердя й сила прощення проявилися в …а) стражданнях за гріхи людей; б) його Заповіті; в) його настановах.

01.10.2024.

Тема. Розвиток мовлення №1(у). Богоматір Оранта у Софії Київській.

Переглянути відео урок.

25.09.2024.

Тема. Моральні цінності, утверджуванні в оповідях про Христа. Інакомовний зміст притч про немилосердного боржника та про вівцю, яка заблукала.

Сторінки 29-32, скласти план .

 24.09.2024.

Тема. Хрещення  Ісуса Христа. Іоанн Предтеча.

Сторінки 22-28, записати план.

18.09.2024.

Тема. Новий Заповіт. Божа Матір. «Під Покровом Богородиці». Дитинство Ісуса Христа.

Сторінки 25-26, скласти план .

 17.09.2024.

Тема. Історія Йосипа Прекрасного. Образ Йосипа як втілення цінностей віри, відданості, чесності й сили прощення.

Сторінки 16-17, записати план.

11.09.2024.

Тема. Історія Йосипа прекрасного. Моральні й психологічні причини розправи братів над Йосипом .

Сторінки 13-15, скласти план .

 10.09.2024.

Тема. Реальність у фантастичних творах. Критерії літератури: прекрасне й потворне, комічне й трагічне.

Сторінки 10-12, дати відповіді на питання.

04.09.2024.

Тема. Відтворення історичних подій та історичних постатей у художніх

творах.

Сторінки 8-9, дати відповіді на питання.


03.09.2024.

Тема. Історія та вигадка в літературі. Історія в літературі та література в

історії .

Сторінки 4-7, скласти план .