11.06.2025.
Тема. Підсумковий урок.
Список літератури для читання.
10.06. 2025.
Тема. Повторення вивченого матеріалу.
Переглянути відео урок.
04.06.2025.
Тема Діагностична робота №6 з теми «Фантастичні історії: образ фентезі». Тести.
Виконати тести.
1. Фентезі - різновид
а) детективу; б) повісті; в) лірики; г) фантастики.
2. Клайв Стейплз Льюїс – це письменник…
а) німецький;
б) американський;
в) англійський.
3. З якої причини батьки відіслали чотирьох дітей з Лондона у глушину до старенького Професора
а) Бо була війна і місто бомбардували;
б) Щоб вони провели літні канікули у сільській місцевості в оточенні природи;
в) Бо лікар порадив хворій Люсі більше гуляти на
природі, а старші діти мали її супроводжувати.
4. Чим Біла Відьма пригостила Едмунда?
а) смачним білосніжним зефіром;
б) найліпшим рахат-лукумом;
в) ванільним морозивом у шоколаді.
5. Як називалася країна, у яку потрапляють діти через шафу?
а) Мордор;б) Авалон; в) Нарнія.
6. Зі скількох книг складається цикл «Хроніки Нарнії»?
а) 7; б) 3;в) 5.
7. Роман «Мандрівний замок Хаула» написаний…
а) Джорджом Плейтеном; б) Д.В. Джонс; в) Герберт Веллс.
8. . В якому жанрі написано твір Діани Вінн Джонс "Мандрівний замок Хаула"?
а) фентезі;
б) поема;
в) детектив.
9. Чим займалася Софі?
а) вчилась у кондитерській школі;
б) працювала у крамниці капелюшків;
в) вчилась на відьму.
10. Софі, героїню твору Д. В. Джонс «Мандрівний замок Хаула», Відьма Пустирищ перетворила на:
а) стару бабусю;
б) царівну-жабу;
в) кам’яну скульптуру.
11. Хто був охоронцем Чарівного замку?
а) помічник чарівника Майкл;
б) маленький вогняний Демон;
в) чарівник Хаул.
12. Із героями роману Д. В. Джонс "Мандрівний замок Хаула", Софі та Хаулом відбулися до кінця твору не лише зовнішні, а і внутрішні зміни:
а) обоє стали замкненими та відлюдькуватими, тішилися лише своїми почуттями;
б) Софі стала впевненішою, а Хаул - уважнішим до прохань;
в) вони почали заздрити тим, хто не зазнав таких випробувань долі, як вони;
г) Софі стала веселою та безтурботною, а Хаул - злим і похмурим.
03.06. 2025.
Тема. Розвиток мовлення №4. Висловлювання власного ставлення до прочитаних творів.
Переглянути відео урок.
28.05.2025.
Тема Позакласне читання №4. Г. Веллс «Чарівна крамниця».
Переглянути відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=Cr9ApISCNug
27.05. 2025.
Тема. Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула». Зіткнення темних і світлих сил у творі. Аудіювання.
Сторінки 279-283, аналіз твору.
21.05.2025.
Тема Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула». Чарівник Хаул та його мандрівний замок.
Сторінки 276-279, характеристика образу чарівника Хаула.
20.05. 2025.
Тема. Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула». Пригоди зачарованої Софі на шляху до її звільнення.
Сторінки 274-276, характеристика образу Софі.
Тема Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула» ( уривки ). Казкова країна Інгарія .
Сторінки 272-274, переказ прочитаного.
13.05. 2025.
Тема. Діана Вінн Джонс «Мандрівний замок Хаула» ( уривки ). Стислі відомості про авторку.
Сторінки 271-272, записати план.
Тема. Ніл Гейман «Зоряний пил». Образ дівчини-зірки .
Сторінки 266-270, характеристика образу дівчини-зірки.
06.05. 2025.
Тема. Ніл Гейман «Зоряний пил». Протиставлення справжнього й ілюзорного кохання у творі.
Сторінки 263-266, аналіз твору.
Тема. Діагностична робота №5 з теми «Незвичайне та фантастичне в літературі».
Виконати тести.
01.04. 2025.
Тема. Позакласне читання №3. А. К. Дойл «Спілка рудих».
Переглянути відео урок.
Тема. Критика суспільства й вад людської природи у творі «Вівторковий вечірній клуб» А. Крісті. Характер міс Марпл; її детективний талант і відданість моральним цінностям.
Сторінки 222-231, характеристика образу міс Марпл.
25.03. 2025.
Тема. Агата Крісті (1890-1976). «Вівторковий вечірній клуб». Сислі відомості про письменницю. Міс Марпл і Еркюдь Пуаро як наскрізні персонажі детективних циклів А. Крісті.
Сторінки 218-222, записати план.
12.03.2025.
Тема. Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка» ( скорочено ). Стислі відомості про автора.
Сторінки 203-205, записати план.
11.03.2025.
Тема. Едгар Аллан По «Золотий жук». Композиційний прийом «розповіді в розповіді». Функції оповідача в творі.
Сторінки 197-202, переказ прочитаного.
Тема. Розвиток мовлення №1. Есе на тему «Роль читання в житті людини».
Записати есе.
11.02.2025.
Тема. Анна Франк «Щоденник» (уривки). Зображення життя переслідуваних нацистами євреїв очима дівчинки-підлітка. Внутрішній моральний опір оповідачки злочинному анти людському тиску нацистської ідеології.
Сторінки 173-176, записати план.
22.01.2025.
Тема. Зображення в романі «Вогнем і мечем» національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького. Кохання Яна Скшетуського і Олени Курцевич.
Сторінки 153-159, стислий переказ.
21.01.2025.
Тема. Генрік Сенкевич «Вогнем і мечем» (уривки). Стислі відомості про автора.
Сторінки 147-152, записати план.
25.12.2024.
Тема. Підсумковий урок.
Переглянути відео урок.
24.12.2024.
Тема. Діагностична робота №3 з теми «Історичні постаті в літературі». Тести.
Виконати тести.
Запитання 1
Історичний роман – це:
а) різновид роману, побудований на історичному сюжеті, який відтворює в художній формі якусь епоху;
б) різновид роману, сюжет якого насичений незвичайними подіями;
в) різновид роману, сюжет якого ґрунтується на фантастиці.
Запитання 2
Вальтер Скотт є:
а) засновником історичної повісті; б) засновником історичного роману; в) продовжувачем традицій історичного роману.
Запитання 3
Центральна тема роману В.Скотта «Айвенго»
а)боротьба англосаксів з норманами, феодальні чвари;
б)повернення короля Річарда І та його васалом Айвенго своїх прав на престол; в) боротьба шотландців з англосаксами за незалежність.
Запитання 4
Історичний колорит – це:
а) передача характерних ознак певної епохи;
б) наявність у творі прикмет історичного минулого;
в) незвичайна атмосфера у творі.
Запитання 5
Назвати головного героя роману О. Дюма " Три мушкетери"
а) Д'Артаньян; б) Дервіль; в) Кардинал; г) Араміс.
Заитання 6
Хто був закоханий у королеву у романі О. Дюма " Три мушкетери"?
а) герцог Бекенгем;
б) король Людовік ХІІІ;
в) кардинал Ришельє; г)Дартаньян.
Запитання 7
Що подарувала герцогу Бекенгему королева?
а) підвіски; б)намисто; в) носову хустинку; г) перстень.
Запитання 8
Хто зарахував Д'Артаньяна до полку мушкетерів?
а)Детервіль; б) король Людовік ХІІІ; в)Атос; г) Кардинал.
Запитання 9
Хто з трьох мушкетерів при першій зустрічі призначив д'Артаньяну дуель біля монастиря Дешо?
а) Атос; б) Портос; в) Араміс.
17.12.2024.
Тема. Олександр Дюма «Три мушкетери». Образи
Констанції Бонасьє та Міледі. Кохання і зрада у романі.
Сторінки 131-139 , характеристика жіночих образів.
18.12.2024.
Тема.
Позакласне читання №2. Марк Твен «Принц і злидар».
Переглянути відео урок.
11.12.2024.
Тема. Олександр Дюма «Три мушкетери». Образ
д’Артаньяна та його друзів: їхня дружба, відданість і боротьба з ворожими
силами.
Сторінки 131-139 , характеристика головного героя.
10.12.2024.
Тема.
Олександр Дюма «Три мушкетери». Французька історія й королівський двір у творі.
Романтика пригод у творі.
Сторінки 122-130, дати відповіді на питання.
04.12.2024.
Тема. Олександр Дюма «Три мушкетери». Стислі відомості про письменника. О. Дюма як автор історично – пригодницьких романів.
Сторінки 117-122 , записати план.
03.12.2024.
Тема. Розвиток мовлення №2. Контрольний твір «Образ народного захисника».
Записати твір.
27.11.2024.
Тема. Вальтер Скотт «Айвенго». Жіночі образи в романі; лицарський культ
Прекрасної Дами.
Сторінки , характеристика
жіночих образів.
26.11.2024.
Тема. Вальтер Скотт
«Айвенго». Втілення зворотного боку лицарства, жорстокої сваволі та егоїзму в
образі Бріана де Буальгібера. Читання вголос.
Сторінки 92-, стислий переказ.
20.11.2024.
Тема. Вальтер Скотт «Айвенго». Айвенго й
Чорний Лицар як взірцеві лицарі. Лицарська культура й лицарський кодекс честі.
Сторінки 86-92,
скласти план.
19.11.2024.
Тема.
Вальтер Скотт «Айвенго». Зображення історичних подій та постатей у романі;
відображення реалій середньовічного суспільства. Критика національної й
релігійної нетерпимості в романі.
Сторінки 80-85, стислий переказ.
13.11.2024.
Тема. Вальтер Скотт «Айвенго». Стислі відомості про автора. Вальтер Скотт як засновник жанру історичного роману в європейській літературі.
Сторінки 80-83, скласти план.
12.11.2024.
Тема. Позакласне читання № 1. Робін Гуди – Устим Кармелюк та Олекса Довбуш.
Переглянути відео крок.
30.10.2024.
Тема. Діагностична робота №2 з теми «Легенди
та балади». Тести.
Виконати тести.
1.Текст , створений тією мовою, якою володіє і яку
обрав автор – це… а) оригінал; б) переклад; в) переспів.
2.Вірш написаний за мотивами іншого твору (легенди,
притчі, міфу) – це… а) оригінал; б) переклад; в) переспів; г) запозичення.
3.Невеликий за обсягом ліро-епічний твір на
історично-героїчну, легендарну,фантастичну чи соціально-побутову тему з
напруженим сюжетом і драматичною, часом несподіваною розв’язкою – це … а)
билина; б) легенда; в) балада.
4. Король Лір і його дочки – це … а) староанглійська
балада; б) старо-німецька балада; в) староіспанська балада; г) старофранцузька
балада.
5. Король Лір з фольклорної балади є образом - … а)
вічним; б) фантастичним; в) традиційним; г) символічним.
6. В якому лісі орудувала ватага Робін Гуда - … а)
Чорному; б) Шервудському; в) Ноттінгемському.
7. Що зробила Кунігунда для того, щоб лицар переконав
її у своєму коханні ? а) зажадала привселюдного поцілунку; б) попросила кинути
рукавичку собі в обличчя; в) попросила підняти рукавичку, яку кинула в клітку з
дикими звірами.
8. Автор балади «Вересовий трунок» - це … а) Адам
Міцкевич; б) Роберт Льюїс Стівенсон; в) Англійський народ; г) Фрідріх Шиллер.
9. Письменник якої країни Фрідріх Шиллер - … а)
Німеччини; б) Шотландії; в) Польщі; г) Англії.
10. У баладі Шиллера «Рукавичка» показано конфлікт
між… а) лицарем і королем; б) лицарем і дикими звірами; в) особистою честю і
коханням.
11. Яка ідея балади «Світязь»? а) ідея рівності; б)
ідея свободи і любові до батьківщини; в) ідея вічного кохання.
12. Історичною основою балади «Вересовий трунок»
Р.Стівенсона стала … а) епізод із життя автора; б) міфологічна історія; в)
легенда про пиктів, які боролися проти іноземних загарбників.
29.10.2024.
Тема.
Адам Міцкевич «Світязь». Стислі відомості про автора. А.Міцкевич та Україна.
Історичний контекст балади. Історія походження озера у творі. Боротьба за
свободу. Природний світ і фантастичні елементи у творі.
Сторінки 67-73, стислий переказ .
23.10.2024.
Тема. Літературна балада. Фрідріх
Шиллер(1759-1805). Стислі відомості про автора. Історія створення балади
«Рукавичка». Король та його двір у баладі. Жорстокість Кунігунди. Моральні
якості Делоржа: сенс його вчинку.
Сторінки 65-67, записати план.
22.10.2024.
Тема.
Балада «Король Лір та його дочки». Тема стосунків батьків і дітей у баладі про
короля Ліра. Помилка короля Ліра; причини його трагедії. Образи дочок короля
Ліра. Король Лір як символічна постать і «вічний образ» світової літератури.
Сторінки 62-64, стислий переказ .
16.10.2024.
Тема. З народних балад. Як Робін Гуд став розбійником. Історична основа й народна фантазія в баладах про Робіна Гуда. Критика суспільних стосунків середньовічної Англії в баладах про Робіна Гуда.
Сторінки 53-56, записати план.
15.10.2024.
Тема. Робін Гуд як уособлення народної мрії про героя, захисника від сваволі влади. Ставлення оповідача до Робіна Гуда. Втілення типу «шляхетного розбійника» в образі Робіна Гуда .
Сторінки 57-62, стислий переказ .
02.10.2024.
Тема. Діагностична робота №1 за темами «Вступ. Біблія – духовна скарбниця людства».
Виконати тести.
1. Втілення загального ( уявлення про життя, людину) у конкретно-чуттєвій формі …а) художній образ; б) вічний образ; в) традиційний образ.
2. Під час читання цей образ постає в нашій уяві; лише в уяві його можна «побачити, почути» - а) музичний; б) словесний; в) живописний.
3. Біблію шанобливо йменують: а) Таємничою; б) Святою; в) Книгою книг.
4. Біблія складається: а) з історичних книг; б) зі Старого та Нового Заповіту; в) з навчальних книг.
5. «Заповіт » означає: а) остання воля; б) «союз, угода»; в) настанова.
6. Згідно з Біблією «Всевишній уклав угоду зі стародавніми»: а) євреями; б) єгиптянами; в) слов’янами.
7. Про створення Богом Усесвіту і людини йдеться у: а) Новому Заповіті; б) Старому і Новому Заповіті; в) Старому Заповіті.
8. Розповідь про Ісуса Христа – центральна частина: а) Нового Заповіту; б) Старого і Нового Заповіту; в) Старого Заповіту.
9. «Євангеліє» - а) «радісна звістка», «добра новина»; б) наказ; в) угода , союз.
10. Спочатку Бог створив : а) людину; б) небо та землю; в) птаство.
11. Перших людей покарано так: а) вигнано з раю; б) засуджено до страти; в) посаджено до в’язниці.
12. Як перекладається слово «Біблія»: а) «книги»; б) знання; в) розповідь.
13. Героями притчі «Про доброго самарянина» є: а) цар; б) змій, Адам, Єва; в) священик, побитий чоловік.
14. Його ім’я стало символом невинної жертви…а) цар; б) Каїн; в) Авель.
15. Бог покарав людей потопом, тому, що…а) вся земля виповнилася злом; б) люди зовсім не хотіли працювати; в) вони не приносило Богові жертву.
16. Безмежна любов Христа до людей, його милосердя й сила прощення проявилися в …а) стражданнях за гріхи людей; б) його Заповіті; в) його настановах.
01.10.2024.
Тема. Розвиток мовлення №1(у). Богоматір Оранта у Софії Київській.
Переглянути відео урок.
25.09.2024.
Тема. Моральні цінності, утверджуванні в
оповідях про Христа. Інакомовний зміст притч про немилосердного боржника та про
вівцю, яка заблукала.
Сторінки 29-32,
скласти план .
24.09.2024.
Тема.
Хрещення Ісуса Христа. Іоанн Предтеча.
Сторінки 22-28, записати план.
18.09.2024.
Тема. Новий Заповіт. Божа Матір. «Під
Покровом Богородиці». Дитинство Ісуса Христа.
Сторінки 25-26,
скласти план .
17.09.2024.
Тема.
Історія Йосипа Прекрасного. Образ Йосипа як втілення цінностей віри,
відданості, чесності й сили прощення.
Сторінки 16-17, записати план.
11.09.2024.
Тема. Історія Йосипа прекрасного. Моральні й
психологічні причини розправи братів над Йосипом .
Сторінки 13-15, скласти
план .
10.09.2024.
Тема.
Реальність у фантастичних творах. Критерії літератури: прекрасне й потворне,
комічне й трагічне.
Сторінки 10-12, дати відповіді на питання.
04.09.2024.
Тема. Відтворення історичних подій та історичних постатей у художніх
творах.
Сторінки 8-9, дати відповіді на питання.
03.09.2024.
Тема. Історія та вигадка в літературі. Історія в літературі та література в
історії .
Сторінки 4-7, скласти план .