12. 06. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з тем «Біосфера та
грунти»», «Природні комплекси», «Антропосфера». Тестові завдання.
Виконати завдання.
Повт. § 50 – 59 с. 205 – 235 опрацювати.
Виконати онлайн-тести за посиланням:
10. 06. 2025 р.
Тема уроку. Що таке антропосфера. Антропосфера – географічний та
соціальний простір життя і діяльності людини. Зв’язки антропосфери з
іншими оболонками Землі.
Виконати завдання.
§ 59 с. 232 – 235 опрацювати.
З допомогою членів родини визначте зміни, які відбулися в природних
комплексах (компонентах) у вашій місцевості через господарську
діяльність людини.
Розробіть мініпроєкт з утилізації побутових відходів.
05. 06. 2025 р.
Тема уроку. Як людина охороняє природне середовище. Природне
середовище і людина. Урок-практикум. Дослідження взаємозв’язків у
природному комплексі своєї місцевості.
Виконати завдання.
§ 57 - 58 с. 230 – 231 опрацювати.
Виконати навчальний проєкт «Що я можу зробити для збереження
природи свого краю» (завд. на с. 231 підр.)
03. 06. 2025 р.
Тема уроку. Які бувають природні комплекси. Природні комплекси Землі.
Широтна зональність. Природна зона. Зміна природних комплексів у горах.
Урок-екскурсія. Чим цікаве природне середовище.
Виконати завдання.
§ 55 - 56 с. 223 – 229 опрацювати.
Виконати вправу «Встав пропущені слова».
Вправа «Встав пропущені слова».
1. Великими за розмірами природними комплексами є материки та
океани, _______________________________________.
2. ___________________ природними комплексами є окремі озера,
болота, луки тощо.
3. Усі разом природні комплекси утворюють ___________________
________________________ Землі.
4. Одним з великих природних комплексів Землі, основним
чинником формування якого є клімат є _____________________ .
5. Природні зони поступово змінюються від екватора до ________.
6. Зона _____________ характеризується двома сезонами: сухим і
дощовим.
7. У зоні ______________ ростуть рослини, які не мають листя,
проте мають довге міцне коріння, що досягає глибоко до
підземних вод.
8. У зоні _________________________________________ клімат
жаркий і вологий, тут ростуть найвищі дерева, переплетені
ліанами і майже всі тварини живуть на деревах.
9. В умовах надзвичайно холодного клімату, де майже неможливе
існування рослин і формування ґрунтів розташована зона ______
_____________________________________.
10. У зоні ………………….. клімат сухий, недостатньо вологи для
росту дерев, серед тварин переважають невеликі за розміром:
польові миші, ховрахи, бабаки тощо.
11. У горах співвідношення тепла і вологи змінюється з висотою:
чим вище підніматись, тим температура буде …………………… .
12. Найвиразніше висотна поясність виявляється в горах біля
_____________.
29. 05. 2025 р.
Тема уроку. Що таке географічна оболонка. Географічна оболонка –
найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. Практична
робота. Побудова схеми кругообігу кисню, карбону в природі (на вибір).
Виконати завдання.
§ 54 с. 220 – 223 опрацювати.
Виконати вправу «Вірю – не вірю».
Вправа «Вірю – не вірю»
1. Чи вірите ви, що цілісна оболонка Землі, що охоплю нижню
частину літосфери, усю гідросферу і біосферу, називається
географічною оболонкою?
2. Чи вірите ви, що географічна оболонка не має чітко виражених
меж?
3. Чи вірите ви, що головною рушійною силою усіх процесів у
географічній оболонці – є енергія Землі?
4. Чи вірите ви, що літосфера, атмосфера, гідросфера і біосфера є
компонентами географічної оболонки?
5. Чи вірите ви, що ритмічність є однією із головних особливостей
географічної оболонки?
6. Чи вірите ви, що закономірна зміна природних комплексів від
полюсів до екватора є зональною закономірністю?
7. Чи вірите ви, що прикладом прояву цілісності є зміна пір року,
зміна дня і ночі?
8. Чи вірите ви, що порушення зональності природних комплексів
називають азональністю?
9. Чи вірите ви, що на нашій планеті все перебуває у русі?
10. Чи вірите ви, що в географічні оболонці не відбувається колообіг
речовин та енергії?
11. Чи вірите ви, що крейда формується з мільярдів решток панцирів
мікроскопічних організмів?
12. Чи вірите ви, що однією з головних властивостей географічної
оболонки є наявність життя?
27. 05. 2025 р.
Тема уроку. У чому проявляється різноманітність природних комплексів.
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи.
Виконати завдання.
§ 53 с. 217 – 219 опрацювати.
Дослідіть, як живі організми впливають на інші компоненти природи:
склад атмосфери, утворення та руйнування гірських порід, утворення
форми рельєфу, склад води в річках, морях, океанах.
22. 05. 2025 р.
Тема уроку. Чому грунт називають «особливим природним тілом».
Властивості ґрунтів. Типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Карта
ґрунтів світу. Земельні ресурси. Практична робота. Порівняння
властивостей грунту і гірської породи.
Виконати завдання.
§ 52 с. 211 – 216 опрацювати.
Напишіть листа своєму другу про те, що ви дізнались сьогодні на
уроці. Лист повинен починатись з привітання і закінчуватися
побажанням.
20. 05. 2025 р.
Тема уроку. На які біологічні ресурси багата Земля. Біологічні ресурси та
закономірності їх поширення. Людина і біосфера. Практична робота.
Складання ланцюга живлення для лісу, степу, луків, водойми своєї
місцевості.
Виконати завдання.
§ 51 с. 209 – 211 опрацювати.
Виконати практичне завдання: намалювати схему ланцюга живлення,
який характерний для лісу, степу, луків, водойми вашої місцевості.
15. 05. 2025 р.
Тема уроку. Що об’єднує біосфера. Складові біосфери, взаємозв’язки між
оболонками Землі.
Виконати завдання.
§ 50 с. 205 – 209 опрацювати.
Відповісти на питання (1 – 3) в кінці параграфа на с. 209.
13. 05. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення і
систематизація знань з теми «Гідросфера». Діагностична
робота № 2 (письмово)
Виконати завдання.
·
Повт. § 37 – 49 с. 156– 204 опрацювати.
·
Виконати діагностичну роботу № 2 по темі «Гідросфера».
Діагностична робота № 2 з теми "Гідросфера"
1. Гідросфера – це … оболонка
Землі:
А
повітряна Б
водна В
тверда Г оболонка життя
2. Найвищим водоспадом у світі є:
А
Ніагарський Б Вікторія В Ігуасу Г Анхель
3. Як називаються озера, у які
впадають річки, але жодна не витікає?
А
стічні Б
безстічні В проточні Г
прісні
4. До якої
групи належать болота, які утворюються на берегах річок та озер та живляться
підземними водами:
А верхові Б
перехідні В низинні Г
заболочена місцевість
5. Установіть відповідність між
частинами річки та визначеннями:
1.
Гирло А початок річки
2.
Вододіл
Б межа
між річковими басейнами
3.
Річкова система В площа, з якої
річка збирає воду
4.
Річковий басейн Г річка з усіма
її притоками
Д місце, де річка впадає в іншу
водойму
6. Установіть відповідність між
назвами географічних об’єктів та їх положенням на материках:
1.
Міссісіпі А
Північна Америка
2.
Аральське
море Б
Африка
3.
Амазонка В
Австралія
4.
водоспад Вікторія Г
Євразія
Д Південна
Америка
7. Дайте визначення термінів: море,
повінь, болото.
8. Поясніть, як
залежить тип живлення річки від клімату території, по якій вона протікає. Наведіть приклади.
9.
Установіть відповідність між визначеннями та поняттями
|
Регулярні зміни води в річці
|
|
паводок
|
|
Період найвищого рівня води в річці
|
|
межень
|
|
Період низького рівня води в річці
|
|
льодостав
|
|
Короткочасне нерегулярне підняття води в річці
|
|
повінь
|
|
|
водний режим
|
10. Укажіть причини, з яких людина створює штучні водойми.
Назвіть позитивні та негативні наслідки створення цих водойм.
08. 05. 2025 р.
Тема уроку. Як людина взаємодіє з гідросферою. Водні ресурси. Людина і
гідросфера. Урок-екскурсія до місцевої водойми (річки, озера, ставка). Екологічні
проблеми водойми своєї місцевості.
Виконати завдання.
§ 48 – 49 с. 200– 203 опрацювати.
Обмін досвідом економії води в родині. Провести дослідження і зібрати
інформацію про ефективні методи зменшення споживання води в побуті.
Створіть рекомендації та практичні поради щодо економії води в родині.
Практичне завдання.
Уявіть, що ви вдома погано закрутили кран і з нього тече тоненький струмінь
води. Ви поставили склянку (200 г) і вона наповнилася за 1 хв. Порахуйте,
скільки чистої води (у літрах) витече в каналізацію за 1 годину; за 1 добу. (1 літр
= 1000 г)
06. 05. 2025 р.
Тема уроку. Які особливості підземних вод. Підземні води, умови їх утворення і
залягання в земній корі. Термальні та мінеральні води.
Виконати завдання.
§ 47 с. 198– 200 опрацювати.
Виконати географічний диктант.
Географічний диктант
1. Води, що містяться у верхній частині земної кори в порах, тріщинах і
порожнинах, називаються….
2. Проміжки між частинами гірської породи – це…
3. На якій глибині залягають підземні води?
4. Найближче до земної поверхні знаходиться …
5. У першому від поверхні землі водоносному шарі залягають … води.
6. Між двома водотривкими шарами у водоносному горизонті залягають ….
води.
7. Вихід грунтових вод на поверхню – це …
8. Джерело, яке періодично викидає високо в повітря струмінь води і пари,
називають…
9. … називаються води, температура яких вища за 20 0 С.
10. Підземні води з підвищеним умістом деяких хімічних елементів і сполук
називають … водами.
11. Ці води використовують для опалення будинків, виробництва
електроенергії.
12. Назвіть відомі курорти мінеральних вод в Україні.
24. 04. 2025 р.
Тема уроку. Які водойми створила людина. Льодовики та багаторічна мерзлота –
це одне й те ж? Штучні водойми і водотоки. Льодовики. Багаторічна мерзлота.
Виконати завдання.
§ 46 с. 194– 187 опрацювати.
Відповісти на питання «Перевіряємо себе» (5 питань) в кінці параграфа ( с. 197
підр.)
22. 04. 2025 р.
Тема уроку. Як утворюються болота. Болота, особливості їх утворення та
поширення. Штучні водойми і водотоки.
Виконати завдання.
§ 45 с. 190– 193 опрацювати.
Накреслити у зошиті таблицю «Болота» та доповнити її (с. 192 підр.).
Скласти план до теми «Значення боліт» (с. 192 – 193 підр.)
17. 04. 2025 р.
Тема уроку. Як утворюється озеро. Озера, походження озерних улоговин, солоність. Практична робота. Позначення на контурній карті світу найбільших озер. Урок-подорож. Озера України.
Виконати завдання.
• § 43 - 44 с. 184– 190 опрацювати.
• Заповнити таблицю за зразком.
Тип озерної улоговини Як утворилася западина Приклад озер Примітка
Тектонічні Тріщина в земній корі Байкал Найбільше озеро світу, розташоване в Азії
Залишкові (реліктові)
Вулканічні
Льдовикові
Заплавні (озера-стариці)
Загатні
Карстові
• Позначити на контурній карті світу найбільші озера: Каспійське, Байкал, на контурній карті України – Шацькі озера (оз. Світязь), Ялпуг.
15. 04. 2025 р.
Тема уроку. Як «працюють» і «живляться» річки. Живлення, водний режим. Робота
річок.
Виконати завдання.
§ 42 с. 180– 184 опрацювати.
Виконати онлайн-тести за темою «Річки» за посиланням:
10. 04. 2025 р.
Тема уроку. Що ми знаємо про життя річки. Води суходолу. Річка: річкова долина,
річкова система, басейн річки, вододіл. Живлення, водний режим річки. Практична
робота. Позначення на контурній карті найбільших річок.
Виконати завдання.
§ 41 с. 176– 180 опрацювати.
Встановити відповідність між елементами будови річки та визначеннями (завд.
на с. 178, таблиця)
Виготовити з пластиліну макет річкової долини (завд. на с. 179)
08. 04. 2025 р.
Тема уроку. На які ресурси багатий Світовий океан та як людина використовує ці
багатства. Життя в океанах і морях. Ресурси Світового океану. Господарська
діяльність людини в Світовому океані.
Виконати завдання.
§ 40 с. 172– 176 опрацювати.
Виконати вправу «Розподіли за групами».
Вправа «Розподіли за групами»
Розподіліть мешканців океану на планктон, нектон, і бентос: риби, черепахи,
молюски, медузи, кальмари, китоподібні, рачки, креветки, дельфіни, тюлені,
корали, губки, морські зірки.
Планктон –
Нектон –
Бентос –
03. 04. 2025 р.
Тема уроку. Як рухається вода у Світовому океані. Рухи води в Світовому океані.
Практикум. Скласти опис течії за планом.
Виконати завдання.
§ 37 с. 163– 167 опрацювати.
Скласти опис течії Гольфстрім або Лабрадорської (на вибір) за планом.
План.
1. Назва течії.
2. Тепла чи холодна течія.
3. У якому океані знаходиться.
4. Поблизу яких материків протікає.
За допомогою інтернету з’ясуйте, яку територію Землі називають «ревучі
сорокові». Чим пояснюється така назва?
01. 04. 2025 р.
Тема уроку. Які властивості вод Світового океану. Властивості вод Світового
океану.
Виконати завдання.
§ 37 с. 163– 167 опрацювати.
Виконати географічний диктант.
Географічний диктант.
1. Властивості вод Світового океану визначаються їх температурою і … .
2. Найбільше вода нагрівається у субтропічних, … і … широтах.
3. У різних місцях температура вод Світового океану … .
4. Середня температура вод Світового океану становить … .
5. Майже 0 0 вода становить на глибині … .
6. Морська вода на смак ….
7. Солоність морської води визначається у … .
8. Солоність 1 л морської води становить … .
9. Найсолоніша вода в … … .
10. Солона вода замерзає при температурі … … та утворює кригу.
11. Найбільше криги в … районах.
12. Льодовики, що зсуваються з суходолу, потрапляють у воду, утворюючи
велетенські плаваючі гори – це… .
27. 03. 2025 р.
Тема уроку. Що таке Світовий океан. Гідросфера та її складові. Світовий океан.
Острови в океані. Карта океанів. Практична робота. Позначення на контурній карті
світу назв материків, океанів, морів, проток, заток, островів.
Виконати завдання.
§ 37 с. 156 – 163 опрацювати.
Розв’язати кросворд за темою «Світовий океан та його частини» (завдання
додається)
Робота з контурною картою.
25. 03. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Атмосфера». Тестові
завдання.
Виконати завдання.
Повт. § 28 – 35 с. 119 – 150 опрацювати.
Виконати тестові завдання:
Тести
1. Кількість водяної пари, що знаходиться в повітрі, називається:
А) вологістю повітря В) відносною вологістю
Б) абсолютною вологістю Г) атмосферними опадами
2. Хмари, які утворюються на висоті від 6 000 до 10 000 м і опадів не
передбачають:
А) купчасті Б) шаруваті В) шарувато-купчасті Г) перисті
3. Ці хмари утворюються на висоті від 200 до 2 000 м і є причиною довгих
затяжних дощів:
4. Хмарність визначають у:
А) градусах Б) метрах В) балах Г) літрах
5. Вологість повітря на метеостанціях визначають за допомогою:
А) психрометра Б) флюгера В) термометра г) опадоміра
6. З поданого переліку оберіть види опадів, що утворюються з хмар:
А) дощ В) роса Д) паморозь
Б) град Г) туман Е) сніг
7. З поданого переліку оберіть види опадів, що утворюються з повітря:
А) сніг В) роса Д) іній
Б) туман Г) дощ Е) град
8. Найважливішим елементом погоди є:
А) атмосферний тиск В) хмарність
Б) температура повітря Г) силам вітру
9. У цьому кліматичному поясі зміни пір року практично немає, там завжди
тепло і волого:
А) екваторіальний Б) тропічний В) помірний Г) полярний
10. Для цього кліматичного поясу характерним є зміна пір року:
А) тропічний Б) полярний В) помірний Г) екваторіальний
11. Лінії, які з’єднують точки з однаковою температурою, називають:
А) ізобарами Б) ізогієтами В) ізотермами Г) ізобатами
12. З поданого переліку оберіть небезпечні погодні явища:
А) туман В) ожеледиця Д) гроза
Б) сніг Г) посуха Б) роса
20. 03. 2025 р.
Тема уроку. Які атмосферні явища є несприятливими. Який взаємозв’язок між
людиною і атмосферою. Ресурси атмосфери. Небезпечні і рідкісні атмосферні явища.
Джерела та наслідки забруднення атмосфери. Атмосфера та здоров’я людини.
Виконати завдання.
§ 35 с. 146 – 150 опрацювати.
Придумайте умовні знаки для небезпечних і рідкісних явищ, що відбуваються в
атмосфері ( с. 148).
18. 03. 2025 р.
Тема уроку. Урок-практикум. Клімат своєї місцевості. Практична робота. Опис клімату своєї
місцевості.
Виконати завдання.
§ 34 с. 145 опрацювати.
Завершити виконання практичних завдань (с. 145 підр.).
13. 03. 2025 р.
Тема уроку. Чому на Землі різний клімат. Клімат. Кліматотвірні чинники. Основні
кліматичні показники. Типи клімату. Кліматичні пояси. Кліматична карта світу,
України. Практикум. Робота з кліматичними картами.
Виконати завдання.
§ 33 с. 139 – 143 опрацювати.
Виконати вправу «Встав пропущені слова»
Вправа «Встав пропущені слова»
1. _________________ - це багаторічний режим погоди характерний для
певної місцевості.
2. Найважливіший елемент погоди – це ______________ ________.
3. В приекваторіальних широтах постійно _________ і __________
________.
4. У перекладі з грецької слово «клімат» означає _________
5. У середніх широтах відбувається ________ __________.
6. Описуючи клімат, використовують кліматичні _____________.
7. Кліматотвірні чинники бувають _______________ і антропогенні.
8. Виділяють три основні типи клімату: морський, континентальний і
_______________.
9. Кліматичний ___________ - це область земної поверхні зх відносно
однорідними кліматичними умовами.
10. В _____________ кліматичному поясі протягом року спостерігаються
високі температури (+28 0 С) і велика кількість опадів.
11. _____________ кліматичний пояс характеризується низькими
температурами протягом року, низькою кількістю опадів.
12. Чітка зміна пір року з теплим літом і холодною зимою характерна для
_____________ кліматичного поясу.
11. 03. 2025 р.
Тема уроку. Як розподіляється тепло на поверхні Землі. Куляста форма Землі і
розподіл тепла на її поверхні та в тропосфері. Теплові пояси. Погода. Практична
робота. Характеристика погоди в даній місцевості.
Виконати завдання.
§ 32 с. 135 – 139 опрацювати.
Доберіть п’ять прикладів народних прикмет, за допомогою яких можна
передбачити погоду.
27. 02. 2025 р.
Тема уроку. Ведення та аналіз даних календаря погоди за місяць. Практична
робота. Складання й аналіз діаграми хмарності й опадів.
Виконати завдання.
§ 31 с. 134 – 135 опрацювати.
Скласти пам’ятку «Правила поведінки під час грози».
25. 02. 2025 р.
Тема уроку. Хто живе в хмарах. Опади, їхні види, вимірювання. Значення опадів.
Виконати завдання.
• § 30 с. 129 – 134 опрацювати.
• Заповнити таблицю «Значення дощу для живої природи».
Значення дощу для живої природи
Користь від дощу Які проблеми може спричинити
1. 1.
2. 2.
3. 3.
4. 4.
5. 5.
20. 02. 2025 р.
Тема уроку. Урок-практикум. Визначення абсолютної і відносної вологості
повітря.
Виконати завдання.
§ 29 с. 126 – 129 опрацювати.
Завершити виконання практичних завдань ( с. 127 – 128 підр.)
18. 02. 2025 р.
Тема уроку. Як вода потрапляє в атмосферу. Вода в атмосфері: випаровування,
вологість повітря та її зміни. Хмари, їхні форми, хмарність.
Виконати завдання.
§ 28 с. 119 – 125 опрацювати.
Виконати географічний диктант.
Географічний диктант
1. Кількість водяної пари, що міститься в повітрі, називається … .
2. Вміст водяної пари в повітрі залежить від… повітря.
3. З висотою вміст водяної пари … .
4. Найвологіше місце на Землі – в районі … .
5. Найсухіше місце на Землі - … районах.
6. Кількість водяної пари , що міститься в 1м 3 повітря – це … … .
7. Відношення кількості водяної пари, що міститься у повітрі, до тієї
кількості, що може міститись за даної температури – це … … .
8. Скупчення дуже дрібних крапель води або кристалів льоду на великій
висоті над землею внаслідок охолодження насиченою водяною парою
називають .. .
9. Ці хмари утворюються на висоті від 200 до 2 000 м.
10. Ці хмари мають форму тонких білих волокон, паралельних смуг,
завитків, пухнастих хвостів тощо.
11. Сукупність покриття неба хмарами – це… .
12. Хмарність визначають у …
13. 02. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Атмосфера». Тестові
завдання.
Виконати завдання.
Повт. § 23 – 27 с. 97 – 119.
Виконати тестові завдання.
Тести
1. Повітряна оболонка Землі – це …
А) літосфера Б) атмосфера В) гідросфера Г) біосфера
2. Газ, який становить у повітрі 78% - це …
А) кисень Б) вуглекислий газ В) азот Г) аргон
3. Нижнім шаром атмосфери є:
А) тропосфера Б) стратосфера В) мезосфера Г) термосфера
4. Наука, яка займається вивченням атмосфери, називається:
А) географією Б) кліматологією В) метеорологією Г) геологією
5. Озоновий шар знаходиться у:
А) мезосфері Б) тропосфері В) стратосфері Г) термосфері
6. Найголовнішим показником погоди є:
А) хмарність Б) атмосферний тиск В) опади Г) температура
7. Температура повітря, з підняттям угору, знижується на:
А) 2 0 С Б) 4 0 С В) 6 0 С Г) 10 0 С
8. Температуру повітря вимірюють за допомогою:
А) анемометра Б) термометра В) гігрометра Г) компаса
9. З висотою атмосферний тиск:
А) підвищується Б) знижується В) не змінюється
10. Легкий ледве відчутний вітерець – це…
А) бриз Б) фен В) пасат Г) мусон
11. Напрям вітру визначають за допомогою:
А) термометра Б) флюгера В) барометра Г) анемометра
12. Діаграма, яка будується за допомогою інформації про переважаючі типи вітрів
у даній місцевості – це…
А) картограма Б) таблиця В) роза вітрів Г) графік
11. 02. 2025 р.
Тема уроку. Ведення та аналіз даних календаря погоди за місяць. Практична
робота. Складання і аналіз рози вітрів.
Виконати завдання.
Повт. § 27 с. 113 – 119 опрацювати.
Завершити виконання практичної роботи «Складання та аналіз рози вітрів».
06. 02. 2025 р.
Тема уроку. Як утворюється вітер та яке його значення. Вітер: причини
виникнення, напрямки, сила, швидкість. Бризи. Роза вітрів.
Виконати завдання.
§ 27 с. 113 – 118 опрацювати.
Виконати географічний диктант.
Географічний диктант
1. Горизонтальне переміщення повітря з області високого тиску в область
низького, називається…
2. Напрям вітру визначають за допомогою…
3. Силу вітру визначають у …
4. Вітер, швидкість якого понад 29 м/с – це ...
5. Вітри за тривалістю бувають постійні та …
6. Легкий, ледве відчутний вітерець – це…
7. Узимку цей вітер дме із суходолу у бік океану, а влітку -навпаки.
8. Цей вітер дме з гір у бік моря.
9. Прилад, за допомогою якого визначають швидкість вітру.
10. Найвітряніше місце на Землі – затока Співдружності, що знаходиться
в…
11. Ці вітри знадяться між тропіками Північної і Південної півкуль.
12. Всесвітній день вітру відзначається…
04. 02. 2025 р.
Тема уроку. Урок-практикум. Розв’язування задач на визначення температури
повітря та атмосферного тиску.
Виконати завдання.
§ 26 с. 112 – 113 опрацювати.
Завершити виконання практичних завдань на с. 112 – 113 підр.
30. 01. 2025 р.
Тема уроку. Чому змінюється атмосферний тиск. Атмосферний тиск, його зміни
у тропосфері.
Виконати завдання.
§ 25 с. 107 – 112 опрацювати.
Виконати вправу «Вірю – не вірю».
Вправа «Вірю – не вірю»
1) Чи вірите ви, що сила, з якою повітря тисне на земну поверхню і на всі
предмети на ній, називається атмосферним тиском?
2) Чи вірите ви, що нормальний атмосферний тиск становить 750 мм рт. ст.?
3) Чи вірите ви, що з висотою атмосферний тиск знижується?
4) Чи вірите ви, що відкрив існування атмосферного тиску Г. Галілей?
5) Чи вірите ви, що атмосферний тиск вимірюють за допомогою термометра?
6) Чи вірите ви, що у тропосфері з підняттям на кожні 100 м тиск зменшується
приблизно на 10 мм рт. ст.?
7) Чи вірите ви, що на метеорологічних станціях користуються ртутним
барометром?
8) Чи вірите ви, що зміна атмосферного тиску позитивно впливає на здоров’я
людини?
9) Чи вірите ви, що атмосферний тиск не залежить від температури повітря?
10) Чи вірите ви, що зі зміною атмосферного тиску пов’язана гірська хвороба?
11) Чи вірите ви, що у походах та експедиціях користуються барометром-
анероїдом
12) Чи вірите ви, що на 1 см 2 повітря тисне з силою 1, 033 кг?
Розв’язати задачу з поясненням.
Задача.
Альпіністи вирішили підкорити безіменну вершину. Біля підніжжя гори вони
відмітили атмосферний тиск 755 мм рт.ст. Атмосферний тиск на вершині гори
становить 130 мм рт. ст. Яка абсолютна висота вершини?
28. 01. 2025 р.
Тема уроку. Ведення та аналіз даних календаря погоди за місяць. Практична
робота. Складання й аналіз графіка добового й річного ходу температури повітря.
Виконати завдання.
Повт. § 23 с. 97 – 101.
Завершити виконання практичної роботи.
23. 01. 2025 р.
Тема уроку. Як нагрівається атмосферне повітря. Нагрівання атмосферного
повітря. Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання.
Середні температури, амплітуди температур. Вимірювання температури повітря.
Виконати завдання.
§ 23 с. 97 – 101 опрацювати.
Розв’язати географічні задачі.
Задача № 1
Якою буде температура повітря на вершині гори Мауна-Кеа (4 295 м), якщо біля
її підніжжя вона становить +28 0 С.
Задача № 2
На вершині гори температура повітря – 12 0 С, а біля підніжжя + 23 0 С. Визначте,
яка висота цієї гори в метрах?
Задача № 3
Якою буде температура повітря на вершині гори Джомолунгма, якщо біля
підніжжя (2620 метрів над рівнем моря) вона становить 15˚С.
21. 01. 2025 р.
Тема уроку. Яку будову має атмосфера. Склад і будова атмосфери.
Виконати завдання.
§ 23 с. 97 – 101 опрацювати.
Виконати географічний диктант.
Географічний диктант.
1. Як називається повітряна оболонка Землі?
2. Газ, який затримує ультрафіолетові промені.
3. Газ, який необхідний для живих організмів, його вміст у повітрі 21%.
4. Нижній шар атмосфери.
5. Вміст цього газу в повітрі – 78%.
6. У цьому шарі атмосфери зосереджено 80% усього атмосферного
повітря.
7. У цьому шарі атмосфери повітря дуже розріджене і знаходиться
озоновий шар.
8. Найвищій шар атмосфери.
9. У цьому шарі знаходиться майже вся водяна пара і формується погода.
10. У якому шарі виникають перламутрові хмари?
11. В цьому шарі концентрується менше 1% атмосферного повітря.
12. На якій висоті починається космічний простір?
26. 12. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Літосфера».
Тестові завдання.
Виконати завдання.
Повт. § 13 – 22 с. 51 – 95 опрацювати.
Виконати тестові завдання.
Тестові завдання з теми «Літосфера»
1. Центральною частиною Землі, її серцевиною є:
А) ядро Б) мантія В) астеносфера Г) земна кора
2. Ця частина Землі займає найбільшу площу:
А) земна кора Б) мантія В) астеносфера Г) ядро
3. Сто мільйонів років тому утворився один єдиний материк:
А) Гондвана Б) Лавразія В) Пангея Г) Панталлас
4. Великі частини літосфери, що обмеженні глибинними розломами
й перебувають у постійному русі – це…
А) гірські хребти В) літосферні плити
Б) рівнини Г) океанічні западини
5. Місце виходу магми на земну поверхню:
А) вулкан Б) гейзер В) гіпоцентр Г) епіцентр
6. Сила землетрусу визначається у:
А) метрах Б) градусах В) тонах Г) балах
7. Найвищий вулкан Європи:
А) Везувій Б) Кракатау В) Етна Г) Фудзіяма
8. Оберіть усі внутрішні процеси Землі:
А) магматизм Г) робота води
Б) вивітрювання Д) землетруси
В) вулканізм Е) робота морського прибою
9. Оберіть усі зовнішні процеси Землі:
А) вивітрювання Г) робота води
Б) робота льодовиків Д) тектонічні рухи
В) вулканізм Е) землетрус
10. Перевищення однієї точки земної поверхні над іншою
називають:
А) абсолютною висотою В) шкалою висот
Б) відносною висотою Г) горизонталями
11. Рівнини, які мають висоту від 200 до 500 м називають:
А) низовини Б) височини В) плоскогір’я В) гори
12. Найглибшою частиною дна океану є:
А) шельф В) материковий схил
Б) ложе Г) материкова обмілина
24. 12. 2024 р.
Тема уроку. Як використовують корисні копалини. Практична робота.
Робота з колекцією корисних копалин.
Виконати завдання.
§ 22 с. 91 – 95 опрацювати.
Дізнайтеся, які корисні копалини добувають у вашому регіоні. Наведіть
приклади гірських порід з яких виготовляють:
а) пам’ятники, б) скло, в) цеглу, г) цемент, д) прикраси.
19. 12. 2024 р.
Тема уроку. Чим мінерали відрізняються від гірських порід. Мінерали і
гірські породи.
Виконати завдання.
§ 21 с. 86 – 91 опрацювати.
Використовуючи додаткові джерела інформації, складіть у зошиті
інформаційну листівку про гірські породи, які добувають у вашій
місцевості за планом:
1. Тип гірської породи.
2. З чого утворилися ці породи.
3. Приклади гірських порід.
17. 12. 2024 р.
Тема уроку. Урок-практикум. Як працювати з фізичними картами.
Практична робота. Робота з фізичною картою світу та України.
Виконати завдання.
§ 20 с. 83 – 85 опрацювати.
Завершити виконання практичної роботи.
12. 12. 2024 р.
Тема уроку. Яким буває рельєф дна океану. Рельєф дна океану.
Особливості рельєфу дна Світового океану.
Виконати завдання.
§ 19 с. 81 – 83 опрацювати.
Виконати вправу «Вірю – не вірю»
Вправа «Вірю – не вірю
1. Чи вірите ви, що рельєф Світового океану дуже різноманітний?
2. Чи вірите ви, що найглибше місце Світового океану –
Маріанський жолоб, знаходиться в Атлантичному океані?
3. Чи вірите ви, що за мільйони років рельєф значно змінився, проте
основні елементи залишились тими самими.
4. Чи вірите ви, що шельф – це окраїна океану?
5. Чи вірите ви, що частина материка вкрита водою океанів та морів
до глибини 200 м – це материковий схил?
6. Чи вірите ви ложе океану – це найглибша частина дна?
7. Чи вірите ви, що у місцях розходження літосферних плит
утворюються серединно-океанічні хребти?
8. Чи вірите ви, що шельф і материкова обмілина – це одне й теж
саме.
9. Чи вірите ви, що в межах ложа трапляються підводні хребти,
глибоководні рівнини та жолоби?
10. Чи вірите ви, що в океані є багато діючих і згаслих вулканів?
11. Чи вірите ви, що ложе океану дає 90% риби й інших продуктів
моря?
12. Чи вірите ви, що океанічне дно багате на поклади різних видів
корисних копалин?
10. 12. 2024 р.
Тема уроку. Яким буває рельєф суходолу. Рельєф суходолу. Особливості
рельєфу суходолу.
Виконати завдання.
§ 19 с. 77 – 81 опрацювати.
Виконати тестові завдання.
Тести
1. Великі, відносно рівні ділянки земної поверхні з невеликими
коливаннями висот – це…
А) рельєф Б) гори В) рівнини Г) височини
2. Вивченням рельєфу займається наука?
А) географія Б) геологія В) геоморфологія Г) метеорологія
3. Гори, які мають висоту від 1000 м до 2000 м, належать до:
А) низьких Б) середніх В) високих
4. Рівнини, висота яких не перевищує 200 м, називаються…
А) низовинами Б) височинами В) плоскогір’ями Г) горами
5. Молоді гори – це ті, вік яких не перевищує:
А) 100 років Б) 1000 років В) 1 млн років Г) 60 млн років
6. Найбільшою низовиною світу є:
А) Велика Китайська Б) Амазонська В) Причорноморська
7. Рівнини, абсолютна висота яких становить від 200 до 500 м,
називаються:
А) низовинами Б) височинами В) плоскогір’ями Г) горами
8. Прикладом низьких гір є:
А) Кордильєри Б) Карпати В) Кавказ Г) Кримські гори
9. Придніпровська низовина знаходиться в:
А) Італії Б) США В) Індії Г) Україні
10. Високо підняті над рівнинами, дуже розчленовані ділянки земної
поверхні:
А) височини Б) плоскогір’я В) гори Г) рівнини
11. Вони мають висоту понад 500 м і утворилися здебільшого на
місці зруйнованих старих гір:
А) плоскогір’я Б) гори В) височини Г) хребти
12. З поданого переліку оберіть твердження, яке є хибним:
А) Плоскогір’я зазвичай утворюються на місці зруйнованих гір
Б) Причорноморська рівнина належить до плоских
В) Карпати за висотою належать до високих гір
Г) У горах є величезні запаси корисних копалин
05. 12. 2024 р.
Тема уроку. Урок-практикум Як визначити форми рельєфу. Практична
робота. Визначення форм рельєфу, абсолютної та відносної висот.
Виконати завдання.
§ 18 с. 74 – 77 опрацювати.
Завершити виконання практичної роботи.
03. 12. 2024 р.
Тема уроку. Як визначають висоту точок місцевості. Рельєф. Способи
зображення рельєфу на планах і картах. Абсолютна і відносна висота точок.
Горизонталі. Шкала висот і глибин. Практична робота. Визначення висоти
форм рельєфу на місцевості за допомогою нівеліра.
Виконати завдання.
§ 16 с. 99 - 103 опрацювати.
Виконати завдання за малюнком (додається).
1) Визначте абсолютну висоту точок А і В.
2) Визначте відносну висоту т. Б над т. А.
3) Визначте абсолютну висоту т. Б
4) Визначте відносну висоту т. Б над т. В.
28. 11. 2024 р.
Тема уроку. Які зовнішні процеси на Землі формують рельєф. Зовнішні
процеси, які зумовлюють зміни земної кори.
Виконати завдання.
§ 16 с. 65 – 69 опрацювати.
Складіть поради, як боротися з яроутворенням.
26. 11. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Літосфера».
Діагностична робота № 1
Виконати завдання.
Повт. § 13 - 15 с. 51 – 65 .
Виконати контрольну роботу №1
Контрольна робота № 1 з теми «Літосфера»
І рівень.
Тестові завдання.
1. Тверда оболонка Землі:
А) атмосфера Б) літосфера В) гідросфера Г) біосфера
2. Найбільша оболонка внутрішньої частини нашої планети:
А) ядро Б) мантія В) астеносфера Г) земна кора
3. Літосферна плита, на якій ми живемо:
А) Євразійська В) Індо-Австралійська
Б) Тихоокеанська Г) Африканська
4. Сила землетрусу вимірюєтьсяи у:
А) метрах Б) градусах В) балах Г) метрах квадратних
5. Місце виходу магми на земну поверхню:
А) магматизм Б) вулканізм В) вулкан Г) гейзер
6. Один з діючих вулканів Європи:
А) Кракатау Б) Еребус В) Везувій Г) Льюльяйляко
ІІ рівень.
Дати відповіді на питання.
7. Із скількох частин складається наша Земля? Назвіть їх.
8. Які рухи здійснюють літосферні плити?
9. Як називається найвищий вулкан Європи і де він знаходиться?
ІІІ рівень.
Дати відповіді на питання.
10. Які існують типи земної кори? Чим вони відрізняються?
11. Які вулкани називаються діючими, а які – згаслими? Наведіть приклади.
ІV рівень.
Дати розгорнуту відповідь на питання.
12. Схарактеризувати наслідки руху літосферних плит. Поясніть, що
відбувається в місцях сходження і розходження літосферних плит.
21. 11. 2024 р.
Тема уроку. Практична робота. Позначення на контурній карті меж
літосферних плит, сейсмічних поясів, найбільших згаслих та діючих
вулканів.
Виконати завдання.
Повт. § 13 - 15 с. 51 – 65 опрацювати.
Завершити виконання практичної роботи.
19. 11. 2024 р.
Тема уроку. Чому відбувається виверження вулканів. Вулканізм і явища,
що його супроводжують.
Виконати завдання.
§ 15 с.62 – 65 опрацювати.
Створити буклет з інформацією про один з активно діючих вулканів
світу (Везувій, Етна, Гекла, Льюльяйляко, Сан-Педро, Ель-Місті,
Мауна-Лоа, Сангай, Керінчі, Попокатепетль, Камерун, Еребус тощо)
14. 11. 2024 р.
Тема уроку. Чому бувають землетруси. Землетруси. Сейсмічні пояси Землі.
Виконати завдання.
§ 15 с.59 – 61 опрацювати.
Виконати вправу «Вірю – не вірю»
Вправа «Вірю – не вірю»
1. Чи вірите ви, що літосферні плити не є суцільними брилами і
вони постійно перебувають у русі?
2. Чи вірите ви, що найбільш стійкі частини літосферних плит – їхні
краї?
3. Чи вірите ви, що, коли дві літосферні плити зіштовхуються.
виникає великий тиск?
4. Чи вірите ви, що землетруси – це підземні поштовхи і коливання
земної поверхні?
5. Чи вірите ви, що під час землетрусу можуть руйнуватись будівлі
та навіть гинути люди?
6. Чи вірите ви, що місце на глибині, де відбуваються зміщення та
розриви, називають епіцентром землетрусу?
7. Чи вірите ви, що під час землетрусу виникають сейсмічні хвилі?
8. Чи вірите ви, що місце на земній поверхні, де сила землетрусу
відчувається найбільше, називають гіпоцентром землетрусу?
9. Чи вірите ви, що сила землетрусу, а відповідно й руйнування на
земній поверхні у різних місцях однакові?
10. Чи вірите ви, що силу землетрусу визначають у балах?
11. Чи вірите ви, що існує спеціальний прилад – сейсмограф, який
здійснює спостереження за землетрусами?
12. Чи вірите ви, що землетрс може тривати всього кілька секунд,
проте за цей час може завдати катастрофічних руйнувань?
12. 11. 2024 р.Тема уроку. Практична робота. Створення картографічної моделі «Рухи літосферних плит»
Виконати завдання.
Повт. § 14 с.54 – 59
Завершити практичну роботу (створення моделі «Рухи літосферних плит»)
31. 10. 2024 р.
Тема уроку. Чому рухаються літосферні плити. Літосферні плити, механізм
та наслідки їх переміщення.
Виконати завдання.
§ 14 с.54 – 59 опрацювати.
Виконати творче завдання.
Користуючись картою атласу перенесіть на прозорий папір обриси
сучасних материків. Вирізавши їх з паперу складіть так, як це
зображено на малюнку 44 (с. 57 підр.). Ви отримаєте модель давнього
материка – Пангеї. Зробіть висновок чи повністю збігаються обриси
сучасних материків.
29. 10. 2024 р.
Тема уроку. Яку будову має Земля та літосфера. Будова літосфери.
Виконати завдання.
§ 12 с.51 – 54 опрацювати.
Намалювати малюнок «Внутрішня будова Землі», підписати і вивчити
її частини.
24. 10. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань за темою «Зображення
Землі на карті». Тестові завдання.
Виконати завдання.
Повт. § 7 – 12 с. 30– 49
Виконати тестові завдання.
Тести за темою «Зображення Землі на карті»
1. Найточніше форму нашої Землі передає:
А) глобус Б) карта В) план місцевості Г) космічний знімок
2. Фотографія місцевості, зроблена з висоти за допомогою
літального апарату – це…
А) фотознімок В) аерофотознімок
Б) малюнок Г) космічний знімок
3. Інформація на карті «записана» мовою різних за формою,
розміром кольором позначень-символів. Їх називають:
А) позначки В) умовнім знаки
Б) значки Г) символи
4. Якщо предмет розташований на сході, то його азимут
становитиме:
А) 90 0 Б) 180 0 В) 270 0 Г) 360 0
5. Масштаб, який подається словами, називають:
А) числовим Б) іменованим В) лінійним
6. Числовий масштаб становить 1:700 000. Яким буде іменований масштаб?
А) 5 км Б) 50 км В) 500 км Г) 5 000 км
6. Прилад для вимірювання довжини кривих ліній на планах та
картах – це…
А) циркуль Б) курвіметр В) компас Г) лінійка
7. Відстань від Полтави до Вінниці – 550 км. Якою буде ця
відстань на карті, якщо її масштаб 1: 1 000 000
А) 1 см Б) 5 см В) 5,5 см Г) 10 см
8. Як називають ступінь зменшення довжини ліній на карті, плані,
глобусі порівняно з їхніми дійсними розмірами на земній поверхні?
А) географічна карта В) азимут
Б) план Г) масштаб
9. Прилад для орієнтування на місцевості:
А) компас Б) азимут В) курвіметр Г) термометр
10. Азимут визначають у:
А) метрах Б) градусах В) годинах Г) кілометрах
11. Масштаб із відношенням 1:1 називають:
А) звичайним Б) натуральним В) простим Г) правильним
12. Карти, які мають більш узагальнене зображення, належать до:
А) великомасштабних
Б) середньомасштабних
В) дрібномасштабних
22. 10. 2024 р.
Тема уроку. Урок-практикум. Як на картах місцевості й географічних
картах визначити напрямки на об’єкти та відстані між ними. Практична
робота. Визначення напрямків на планах місцевості та відстаней між
об’єктами на глобусі й географічній карті.
Виконати завдання.
§ 12 с. 47– 49 опрацювати.
Завершити виконання практичної роботи (завд. на с. 48 – 49 підр.)
17. 10. 2024 р.
Тема уроку. Як легенда карти допомагає нам отримати інформацію.
Загальногеографічні та тематичні карти. Легенди загальногеографічних та
тематичних карт. Географічна карта в житті людини.
Виконати завдання.
§ 11 с. 44 – 47 опрацювати.
Користуючись легендою фізичної карти півкуль (географічний атлас),
виконайте завдання «Водні об’єкти на географічній карті» (завд. на с. 45
підр.)
15. 10. 2024 р.
Тема уроку. Яку інформацію можна отримати з картографічних джерел.
Шкільні географічні карти, географічні атласи, картографічні онлайн-
ресурси.
Виконати завдання.
§ 10 с. 41 – 44 опрацювати.
Намалюйте карту уявної країни, придумайте їй назву. Виберіть власні
умовні позначення і позначте їх на карті. Внизу напишіть пояснення.
10. 10. 2024 р.
Тема уроку. Практична робота. Порівняння зображень однієї ділянки
місцевості на картах різних масштабів.
Виконати завдання.
Повт. § 7 с. 42 – 46.
Завершити виконання практичної роботи.
08. 10. 2024 р.
Тема уроку. Практична робота. Розв’язування задач на перетворення одного
виду масштабу в інший.
Виконати завдання.
·
Повт. § 7 с. 42 – 46.
Завершити виконання практичної роботи
01. 10. 2024 р.
Тема
уроку. Чим географічна карта відрізняється від плану
місцевості. Що таке географічні карти і плани місцевості. Компас.
Виконати завдання.
·
§ 8 с. 33 – 38 опрацювати
·
Намалювати у зошиті і
позначити основні та проміжні сторони горизонту (за зразком).
·
Використовуючи мал. 27
на с. 35 підр., визначити азимути на предмети, що зображені на малюнку.
Подумайте, в якому напрямку рухається група туристів і туристок, якщо Полярну
зірку вони бачать праворуч.
26. 09. 2024 р.
Тема уроку. Які є способи зображення Землі. Зображення земної поверхні на космічних знімках та глобусі, картах, планах
місцевості. Визначення напрямків на картах.
Виконати завдання.
·
§ 7 с. 30 – 33 опрацювати
·
За допомогою тексту параграфа й карт атласу заповніть таблицю «Способи
зображення земної поверхні».
|
Спосіб зображення
|
Переваги
|
Недоліки
|
|
Глобус
|
|
|
|
Малюнок та фотознімок
|
|
|
|
Космічний знімок
|
|
|
24. 09. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань
за темами «Вступ» та «Глобус – модель Землі». Тестові
завдання.
Виконати завдання.
·
Повт. § 1 – 6 с. 5 – 29.
·
Виконати тестові завдання.
Тести за темами
«Вступ» та «Глобус –
модель Землі»
1.
Наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність,
про взаємодію людини і природи.
А) географія Б) біологія В) фізика Г) природознавство
2. Метод дослідження, при якому за допомогою органів чуття аналізуються
та описуються різні об’єкти та явища.
А) експедиційний В) спостереження
Б) картографічний Г) ГІС-моделювання
3. Інструменти для здобуття знань, доступу до інформації та її пошуку –
це…
А) методи досліджень В) прогнозування
Б) джерела інформації Г) географічні обладнання
4. Рухома об’ємна модель Землі
– це…
А) карта Б) план В) глобус Г) атлас
5. Наша Земля має форму…
А) кулі Б) овалу В) геоїда Г) диска
6. Уявна лінія на глобусі та карті, що розділяє нашу земну кулю на дві
рівні частини: північну і південну.
А) паралель Б) меридіан В) земна вісь Г) екватор
7. Площа Землі становить…
А) 6 357
тис. км2 В) 510 млн. км2
Б)
12 742 тис. км2 Г)
670 млн. км2
8. Довжина екватора становить…
А) 6 378 км Б) 12 742 км В) 40 009 км Г) 40 075 км
9. Найдовший день і найкоротша ніч настає…
А) 22
червня Б) 22 грудня В) 21 березня Г) 23 вересня
10. Найкоротший день і найдовша ніч настає…
А) 21 березня Б) 22 червня В) 23 вересня Г) 22 грудня
11. Земля робить … рухи.
А) 2 Б) 4
В) 6 Г) 12
12. Траєкторія руху небесного тіла в космічному просторі навколо іншого
тіла – це…
А) екватор Б) полюс В) орбіта В) меридіан
19. 09. 2024 р.
Тема уроку. Урок-практикум. Які бувають глобуси. Що і як позначено на глобусі.
Глобус як модель Землі: види, умовні знаки. Визначення напрямів на глобусі. Практична
робота. Умовні знаки на глобусі. Визначення напрямів на глобусі.
Виконати завдання.
§ 6 с. 27 – 29 опрацювати.
Намалювати у зошиті глобус, позначити і підписати на ньому напрямки:
північ, південь, захід, схід, паралелі, меридіани, екватор (за зразком).
17. 09. 2024 р.
Тема уроку. Які рухи здійснює наша планета. Рухи Землі та їх наслідки.
Виконати завдання.
§ 4 с. 22 – 26 опрацювати .
Виконати географічний диктант.
Географічний диктант
1. Які території Землі отримують найбільшу кількість сонячного
тепла?
2. Які території Землі отримують найменшу кількість сонячного
тепла?
3. Напрямок безпосередньо «вгору», вертикально над конкретним
місцем, називають…
4. Що відбувається внаслідок руху нашої Землі навколо своєї осі?
5. За який час обертається Земля навколо своєї осі?
6. Що відбувається внаслідок руху нашої Землі навколо Сонце?
7. За який час обертається Земля навколо своєї Сонця?
8. Скільки часових поясів існує на Землі?
9. Траєкторія руху небесного тіла в космічному просторі навколо
іншого тіла – це…
10. Найдовший день і найкоротша ніч настає …
11. Найкоротший день і найдовша ніч настає …
12. Прилад, який демонструє рух Землі навколо Сонця,
називається…
12. 09. 2024 р.
Тема уроку. Яка форма і розміри Землі. Форма і розміри Землі.
Навколосвітня подорож Ф. Магеллана.
Виконати завдання.
§ 4 с. 18 – 22 опрацювати .
Виконати тестові завдання.
ТЕСТИ
1. Наша Земля має форму:
А) кулі Б) овала В) геоїда Г) диска
2. Найкраще передає уявлення про форму Землі:
А) глобус Б) карта В) план Г) схема
3. Оберіть одне неправильне твердження:
А) на глобусі немає спотворень
Б) на глобусі можна побачити правильні обриси материків,
океанів, морів, островів та інших об’єктів
В) на глобусі не можна одночасно побачити всю поверхню Землі
Г) на глобусі можна побачити невеликі географічні об’єкти
4. Уявна лінія на земній поверхні, найдовша паралель – це…
А) меридіан Б) паралель В) екватор Г) полюс
5. Лінії на глобусі, що проходять через Північний і Південний
полюси, називають…
А) паралелями Б) екватором В) меридіанами Г) геоїдом
6. Лінії, що проходять паралельно екватору – це…
А) екватор Б) паралелі В) меридіани Г) полюси
7. Нульовий меридіан проходить поблизу:
А) Лондона Б) Парижа В) Києва Г) Токіо
8. Площа поверхні Землі становить:
А) 250 млн км 2 Б) 460 млн км 2 В) 510 млн км 2 А) 850 млн км 2
9. Діаметр Землі у середньому становить:
А) 6 357 км Б) 6378 км В)12 742 км Г) 40 009 км
10. Довжина екватора дорівнює:
А) 6378 км Б) 12742 км В) 40 009 км Г) 40 075 км
11. Першу навколосвітню подорож здійснив:
А) Ф. Магеллан Б) Х. Колумб В) Васко да Гама Г) Ератосфен
12. Перша навколосвітня подорож була здійснена у :
А) 1492 р. Б) 1519 – 1522 рр. В) 1892 р. Г) 1912 р.
10. 09. 2024 р.
Тема уроку. Урок-практикум. Як організувати власне спостереження.
Особливості організації власних географічних спостережень. Практична
робота. Спостереження за висотою Сонця над горизонтом.
Виконати завдання.
§ 3 с. 14 – 16 опрацювати .
Ведення календаря погоди.
Підготувати 5 прислів’їв, приказок чи народних прикмет про явища
природи.
Географія. 6 клас. 05.09.2023 р.
Тема уроку. Методи географічних досліджень. Сучасні наукові дослідження
Землі і винаходи людства. Сучасні друковані та електронні джерела
географічної інформації.
Виконати завдання.
§ 2 с. 11 – 16 опрацювати.
Знайти і записати у зошит географічну інформацію із будь-якого джерела
знань, крім підручника і внизу записати з якого саме джерела взято цю
інформацію. Не більше 1 сторінки у зошиті.
Календар погоди (накреслити в кінці зошита за зразком).
Підписати зошит за зразком:
Зошит
для робіт з географії
учня (учениці) 6 класу
Червонівської гімназії
Михайлова Андрія
Географія. 6 клас. 03. 09. 2024 р.
Тема уроку. Чому необхідно вивчати географію. Географія як наука про
Землю. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини.
Виконати завдання.
§ 1 с. 5 – 9 опрацювати.
Переглянути презентацію (додається.)
Скласти запитання про природу свого населеного пункту, які б
розпочиналися зі слів: Чому….? Від чого…? Як…?
Календар погоди (накреслити в кінці зошита за зразком).
Підписати зошит за зразком:
Зошит
для робіт з географії
учня (учениці) 6 класу
Червонівської гімназії
Гоц Валентини