10. 06. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення знань за темою «Добробут». Тестові завдання.
Виконати завдання.
Повт. § 28 - 29 с. 181 – 187.
Виконати тестові завдання.
Тести
1. Рівень задоволення людських потреб – матеріальних і духовних – це…
А) добробут Б) радість В) інтерес Г) потреба
2. Оберіть зайве. Фінансова грамотність – це знання про…
А) економічну діяльність Г) гроші
Б) потреби й ресурси Д) податки
В) товари й послуги Е) благополуччя
3. Оберіть те, що належить до товарів:
А) меблі Г) автомобілі
Б) овочі Д) ремонт комп’ютерів
В) доставка товарів Е) одяг
4. Оберіть те, що належить послуг:
А) прибирання вулиць Г) взуття
Б) фрукти Д) ремонт сантехніки
В) стрижка волосся Е) побутова техніка
5. Оберіть спільне, що стосується товарів та послуг:
А) можна взяти до рук Г) надаються споживачам
Б) мають ціну Д) можна обміняти на інші товари
В) зберігати неможливо Е) неможливо двічі надати однаково
6. Засіб оплати за товари та послуги, а також засіб накопичення фінансових
ресурсів – це …
А) статки Б) гроші В) кредити Г) банки
7. Гроші в матеріальній формі:
А) монети, купюри Б) електронні гроші В) бартер
8. Гроші потрібні, щоб:
А) купувати одяг, взуття
Б) купувати подарунки рідним, друзям
В) подорожувати
Г) спокійно спати
Д) стати заможним
9. Місце, де потреби людей «зустрічаються» із пропозиціями виробників
товарів або надавачів послуг:
А) ринок Б) банк В) магазин Г) аптека
10. Ті, хто купує товари та послуги – це…
А) виробники Б) споживачі В) послуги Г) потреби
11. Гроші, які людина отримує від своєї діяльності або отримує як подарунок
– це…
А) витрати Б) доходи В) ресурси г) податки
12. Здатність створювати чи застосовувати ідеї методи й технології часто в
умовах співпраці з іншими - це мислення…
А) критичне Б) креативне (творче) В) інтуїтивне г) логічне
06. 06. 2025 р.
Тема уроку. Доброчинність і волонтерство. Етика підприємницької
діяльності.
Виконати завдання.
§ 29 с. 185 – 187 опрацювати.
Виконати творче завдання.
Уявіть, що ви вирішили займатися бізнесом, наприклад, підприємство з
виготовлення будиночків для котиків і собачок. Створіть кодекс честі
вашого підприємства (визначте, яких етичних принципів мають
дотримуватися всі співробітники вашого підприємства).
03. 06. 2024 р.
Тема уроку. Командна робота і розвиток упевненості. Розвиток критичного і
творчого мислення. Чи можуть діти займатися підприємницькою діяльністю?
Мозковий шторм «Розвиваємо креативність».
Виконати завдання.
§ 29 с. 181 – 184 опрацювати
Виконати творче завдання.
1) Придумайте і запишіть 10 різних способів використання
голки та пластикової пляшки.
2) Придумайте кілька кращих способів збору сміття для
того, щоб уникнути непривабливості сміттєвих відер та
непривабливості на узбіччях.
30. 05. 2025 р.
Тема уроку. Добробут і підприємливість. Ознаки добробуту. Складники
підприємливості. Життєві навички для розвитку підприємливості.
Створення хмари слів, пов’язаних із ключовими поняттями теми.
Виконати завдання.
§ 29 с. 178 – 180 опрацювати.
Виконати завдання.
1) Оцініть рівень свого добробуту за шкалою від 0 до 10.
2) Що ви можете зробити для його покращення.
3) Створіть хмару слів, пов’язаних з ключовими поняттями
теми.
27. 05. 2025 р.
Тема уроку. Доходи й витрати. Законні джерела доходів. Ресурси. Сплата
податків.
Аналіз видів економічної діяльності та ресурсів для здійснення
соціального проєкту.
Дискусія про необхідність сплачувати податки.
Виконати завдання.
§ 28 с. 175 – 177 опрацювати.
Створити інфографіку «Для чого потрібно робити заощадження».
23. 05. 2025 р.
Тема уроку. Фінансова грамотність. Добробут і фінансова грамотність.
Економічна діяльність. Товари й послуги. Гроші. Ринок та економічна
діяльність.
Виконати завдання.
§ 28 с. 170 – 174 опрацювати.
Створити інфографіку за зразком (мал. 105 на с. 173 підр.)
20. 05. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Безпека в побуті та довкіллі».
Тестові завдання.
Виконати завдання.
Повт. § 23 – 27 с. 135 – 167.
Виконати онлайн-тести за посиланням:
https://vseosvita.ua/library/uzagalnenna-znan-z-temi-bezpeka-v-pobuti-j-
navkolisnomu-seredovisi-282750.html
16. 05. 2025 р.
Тема уроку. Джерела допомоги. Аварійні служби. Правила взаємодії з
рятувальниками. Перша домедична допомога. Допомога при забиттях,
обробка подряпин. Вміст домашньої аптечки.
Моделювання взаємодії з рятувальниками.
Відпрацювання навичок надання допомоги при забитті, обробки
подряпин.
Виконати завдання.
§ 27 с. 162 - 167 опрацювати.
За наведеним зразком складіть і запишіть приклад повідомлення про
пожежу в багатоповерховому будинку ( підр. на с. 164)
13. 05. 2025 р.
Тема уроку. Дорожня безпека велосипедиста. Безпечні місця для
прогулянок велосипедом. Правила дорожнього руху для велосипедистів.
Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.
Визначення безпечних місць для велосипедних прогулянок у своєму
населеному пункті.
Моделювання безпечного виконання маневрів на велосипеді.
Виконати завдання.
§ 26 с. 159 - 161 опрацювати.
Виконати онлайн-тести за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/bezpeka-ruhu-velosipedista-6-klas-275071.html
09. 05. 2025 р.
Тема уроку. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.
Складання переліку одягу для велосипедної прогулянки.
Виконати завдання.
§ 26 с. 158 опрацювати.
Скласти перелік одягу, який необхідний для велосипедної прогулянки.
06. 05. 2025 р.
Тема уроку. Безпека велосипедиста. Історія велосипеда. Елементи
конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху.
Дослідження конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху,
засобів безпеки велосипедиста
Виконати завдання.
§ 26 с. 155 - 157 опрацювати.
Підготувати невелику розповідь про свій велосипед.
25. 04. 2025 р.
Тема уроку. Аварії на підприємствах. Види небезпечних промислових
об’єктів. Види аварій на промислових підприємствах. Ознаки аварії на
підприємствах. Дії учнівства під час виникнення аварійної ситуації на
підприємстві. Підручні засоби захисту. Захист шкіри та волосся.
Моделювання алгоритму дій під час аварії на промисловому
підприємстві.
Виконати завдання.
§ 25 с. 149 - 154 опрацювати.
Виконати онлайн-тести за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/avari-na-pidpriemstvah-6-klas-zbd-2824749.html
22. 04. 2025 р.
Тема уроку. Пожежна безпека оселі. Дії в разі загоряння одягу.
Моделювання захисту органів дихання при пожежі.
Відпрацювання алгоритму правильних дій у разі загоряння одягу.
Виконати завдання.
§ 24 с. 147 - 148 опрацювати.
Замалюйте у зошиті пожежний щит та підпишіть його складові (за
зразком).
18. 04. 2025 р.
Тема уроку. Пожежна безпека оселі. Засоби пожежогасіння. Захист органів
дихання в зоні пожежі.
Моделювання застосовування засобів пожежогасіння при різних типах
пожеж.
Виконати завдання.
§ 24 с. 145 - 146 опрацювати.
Вивчити правила користування вогнегасниками.
Користуючись будь-якими джерелами дібрати цікаву інформацію про
вогнегасники.
15. 04. 2025 р.
Тема уроку. Пожежна безпека оселі. Умови і причини виникнення пожеж.
Пожежна охорона. Профілактика пожеж.
Виконати завдання.
§ 24 с. 142 - 144 опрацювати.
Напишіть причини, за яких може статися пожежа.
11. 04. 2025 р.
Тема уроку. Безпека при користуванні засобами побутової хімії.
Виконати завдання.
§ 23 с. 140 - 141 опрацювати.
Виконати тести за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/bezpeka-oseli-6-klas-nush-2748548.html
08. 04. 2025 р.
Тема уроку. Безпека оселі. Правила користування водогоном та
тепловими мережами.
Виконати завдання.
§ 23 с. 134 – 139 опрацювати.
Дізнайтеся, де розташовані вентилі у вашій квартирі чи будинку, що
перекривають воду. Потренуйтеся закривати їх у присутності
дорослих.
Виконати вправу «Встав пропущені слова»
Вправа «Встав пропущені слова»
1. Користування холодною і гарячою водою потребує ___________.
2. До квартири воду подають під __________, адже вона повинна
досягти верхніх поверхів.
3. Температура гарячої води у квартирі сягає _________, а холодної
взимку лише ____________ .
4. Якщо зірве кран або трісне труба і людина що була поруч може
отримати важкі ______________ або _____________.
5. Якщо виникла аварійна ситуація з водою, то її треба
________________ за допомогою ____________ водопостачання.
6. Запам’ятайте правило: вентиль закривається так, як пишеться літера
______.
7. Вентилі старої конструкції схожі на ______________ і їх важко
_______________, тому їх замінюють на ______________, з якими
легко впорається і дитина.
04. 04. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Соціальне здоров’я». Тестові
завдання.
Виконати завдання.
Повт. § 18 - 22 с. 132 – 133
Виконати тестові завдання.
Тести
1. Спілкування – це…
А) обмін думками, почуттями, враженнями, тобто повідомленнями
Б) задоволення потреб людини
В) здоров’я, безпека та добробут
2. Оберіть те, що належить до вербального спілкування:
А) розмова Г) смс-повідомлення
Б) міміка Д) інтонація
В) листівка Е) жести
3. Оберіть те, що належить до невербального спілкування:
А) презентація Г) розмова
Б) жести Д) положення тіла
В) міміка Е) електронний лист
4. Якщо людина намагається відстояти свою точку зору, не зважаючи
на інтереси та почуття інших людей, це стиль поведінки:
А) упевнений Б) пасивний В) агресивний
5. Якщо людина може домовитись з урахуванням інтересів різних
сторін, це стиль спілкування:
А) пасивний Б) упевнений В) агресивний
6. Упевнене спілкування ще називають:
А) асертивним Б) дискусійним В) діалоговим
7. Коли людину змушують певними способами робити те, чого вона не
хоче – це…
А) дискримінація Б) маніпуляція Г) приниження
8. Оберіть способи маніпуляцій:
А) лестощі Г) погрози
Б) умовляння Д) робити з вас винного
В) плітки Е) всі варіанти вірні
9. Компанія, в якій не забороняють вам спілкуватися поза групою, є:
А) дружньою Б) недружньою В) небезпечною
10. Компанія, в якій поширене вживання тютюну. Алкоголю,
наркотиків, належить до:
А) недружніх Б) небезпечних В) дружніх
11. Зіткнення різних поглядів та інтересів – це…
А) спілкування Б) непорозуміння В) маніпуляція Г) конфлікт
12. Якщо стався конфлікт , то треба:
А) ігнорувати конфлікт
Б) діяти агресивно
В) домовитися
Г) поступитися важливим
01. 04. 2025 р.
Тема уроку. Запобігання ескалації конфліктів. Конфліктогени. Самоконтроль
у конфліктних ситуаціях. Алгоритм конструктивного розв’язання конфліктів.
Аналіз способів розв’язання конфліктів.
Тренінг навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.
Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів.
Виконати завдання.
§ 22 с. 132 – 133 опрацювати.
Виконати завдання.
Як конструктивно розв’язати конфліктні ситуації?
1) У кінотеатрі під час сеансу підлітки голосно обговорюють події
фільму, незважаючи на зауваження.
2) У громадському транспорті людина літнього віку звернулася з
проханням поступитися місцем.
3) Однокласники підготували матеріали до стінгазети, але не можуть
дійти згоди, обираючи, які замітки розмістити. Кожен вважає свою
замітку найкращою.
4) У шкільній їдальні один з учнів намагається взяти обід без черги.
5) На посаду старости класу було двоє претендентів. Обрано одного з них.
Другий образився на всіх однокласників і перестав з ними
спілкуватися.
28. 03. 2025 р.
Тема уроку. Види і наслідки конфліктів. Поняття конфлікту. Види і
способи розв’язання конфліктів.
Тренінг розпізнавання конфліктних ситуацій.
Виконати завдання.
§ 22 с. 128 – 131 опрацювати.
Описати конфлікти, що сталися з вами або які вам довелось
спостерігати.
Скласти правила спілкування в конфліктній ситуації.
25. 03. 2025 р.
Тема уроку. Підліткові компанії. Небезпечні компанії
Моделювання ситуацій розпізнавання дружніх і недружніх стосунків.
Виконати завдання.
§ 21 с. 126 – 127 опрацювати.
Проведіть дослідження.
1) Розпитайте батьків/опікунів, які небезпечні компанії існували в
їхньому підлітковому середовищі.
2) Що сталося з членами цих компаній, коли вони виросли?
3) Чи знаєте ви недружні або небезпечні компанії? Що робить їх
такими?
4) Які дружні групи (компанії) є у вашій школі, у вашому дворі, на
вашій вулиці? Чим вони займаються? Як розважаються?_
21. 03. 2025 р.
Тема уроку. Стосунки з однолітками. Позитивні й негативні впливи
однолітків. Способи маніпуляцій. Як долати тиск однолітків. Підліткові
компанії.
Мозковий штурм: «Вплив друзів».
Тренінг навичок відмови від небезпечних пропозицій.
Виконати завдання.
§ 21 с. 122 – 126 опрацювати.
Опишіть випадок із свого життя, коли ви під впливом друзів зробили
щось таке, про що потім шкодували.
1) Що сталося?
2) Які це мало наслідки?
3) Що ви відчували у зв’язку з цим?
4) Як можна було вчинити краще?
18. 03. 2025 р.
Тема уроку. Стосунки і здоров’я. Види стосунків. Ознаки здорових
стосунків. Як стати командою. Способи покращення стосунків.
Самооцінка стосунків.
Читання і обговорення притчі: «Уроки гусей» .
Складання плану покращення стосунків.
Виконати завдання.
§ 20 с. 117 – 121 опрацювати.
Навести приклади здорових і нездорових стосунків (по 5 прикладів).
14. 03. 2025 р.
Тема уроку. Як робити компліменти. Уміння, необхідні для ефективного
спілкування. Безпечне спілкування в інтернеті.
Відпрацювання умінь робити і сприймати компліменти.
Виконати завдання.
§ 19 с. 112 – 114 опрацювати.
Написати 5 компліментів (в дужках вказати, кому призначені).
Зробити за 1 тиждень якомога більше компліментів.
11. 03. 2025 р.
Тема уроку. Навички ефективного спілкування. Активне слухання.
Способи уникнення непорозумінь. Як спілкуватися у незнайомій компанії.
Відпрацювання навичок активного слухання, початку розмови, уникання
непорозумінь.
Моделювання спілкування у незнайомій компанії.
Виконати завдання.
§ 19 с. 112 – 114 опрацювати.
Напишіть невеликий діалог про спілкування в незнайомій компанії
(можна про прибуття до нової школи).
28. 02. 2025 р.
Тема уроку Переваги і недоліки різних стилів спілкування. Ознаки і наслідки
різних стилів спілкування. Переваги упевненої поведінки. Спілкування та
особистий простір.
Аналіз переваг і недоліків різних стилів спілкування.
Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях.
Визначення меж спілкування з різними людьми.
Виконати завдання.
§ 18 с. 110 – 111 опрацювати.
Напишіть, що слід робити, щоб почуватись впевнено.
25. 02. 2025 р.
Тема уроку. Спілкування і здоров’я. Засоби комунікації. Ефективне
спілкування. Вербальне і невербальне спілкування.
Дослідження ознак вербального і невербального спілкування..
Виконати завдання.
§ 18 с. 107 – 109 опрацювати.
Провести дослідження про засоби комунікації в минулому, сучасні та в
майбутньому (завд. на с. 108 підр.).
21. 02. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Психічне і духовне здоров’я».
Тестові завдання.
Виконати завдання.
Повт. § 13 – 17 с. 76 – 104.
Виконати тестові завдання.
Тематичне оцінювання з теми «Психічне і духовне здоров’я».
Тести.
1. Зміни у рості людини, її масі, пропорціях та функціях тіла – це
розвиток …
А) психічний Б) фізичний В) соціальний Г) духовний
2. Раннім підлітковим віком називають період:
А) від 7 до 10 років В) від 13 до 16 років
Б) від 10 до 13 років Г) від 15 до 18 років
3. Пригадайте піраміду потреб і розмістіть усі потреби починаючи
від найголовнішої, від 1 до 5:
А) Потреба в любові, сім’ї, друзях ( )
Б) Потреба в самореалізації, творчості, пізнанні ( )
В) Фізіологічні потреби у повітрі, їжі, воді, сні ( )
Г) Потреба в повазі, упевненості, досягненні цілей ( )
Д) Потреба в безпеці, житлі, одязі, достатку ( )
4. Ставлення людини до себе – це…
А) самооцінка В) самовиховання
Б) саморозвиток Г) самовдосконалення
5. Встановіть відповідність між різними видами самооцінки:
А) Завищена 1) Стан людини, коли вона вважає себе
менш компетентною, менш
привабливою, ніж вона є насправді.
Б) Занижена 2) Реалістична оцінка людиною самої
себе, свої здібностей, вчинків.
В) Адекватна 3) Стан людини, коли людина вважає себе
більш компетентною та більш
привабливою, ніж вона є насправді.
6. Серед поданого переліку оберіть просте рішення:
А) які цукерки купити В) куди піти навчатись
Б) що з’їсти на вечерю Г) учити уроки, чи йти гуляти
7. Серед поданого переліку оберіть складне рішення:
А) що одягти В) якого домашнього улюбленця завести
Б) який фільм подивитись Г) якою ручкою писати
8. Розподіліть у правильному порядку три кроки до зважених
рішень, від 1 до 3:
А) Подумай ( ) Б) Зупинись ( ) В) Вибери ( )
9. Оберіть правильне твердження.
А) Самооцінка не впливає на поведінку і здоров’я людини
Б) Не обов’язково дбати про власні потреби
В) Емоційні і фізіологічні зміни в підлітковому віці це
ненормально
Г) Мета реклами – забезпечення виробникові прибутку
10. Куріння призводить найчастіше до захворювання:
А) цукрового діабету В) сколіозу
Б) раку легень Г) інфаркту
11. Це надзвичайно сильна отрута, яка швидко всмоктується в кров
вже за 7 с розноситься по всьому організму:
А) смола Б) чадний дим В) нікотин Г) ацетон
12. Оберіть неправильне твердження:
А) Велика доза алкоголю підвищує артеріальний тиск і хвороби серця
Б) Алкоголь і наркотики належать до психоактивних речовин
В) Кидати пити марно, адже здоров’я вже не відновиш
Г) Алкоголь впливає на мозок, погіршує пам'ять.
18. 02. 2025 р.
Тема уроку. Наслідки зловживання алкоголем. Чому люди обирають тверезе
життя.
Обговорення причин не вживати алкоголь.
Виконати завдання.
§ 17 с. 104 – 105 опрацювати.
Записати ідеї, що можна зробити замість вживання алкоголю. Оформити
у вигляді квітки (зразок додається).
14. 02. 2025 р.
Тема уроку. Небезпека алкоголю і наркотиків. Психоактивні речовини і
здоров’я. Міфи і факти про алкоголь і наркотики. Вплив алкоголю на
організм.
Аналіз міфів і фактів про алкоголь і наркотики.
Дослідження впливу алкоголю на організм, наслідків зловживання
алкоголем.
Виконати завдання.
§ 17 с. 101 – 102 опрацювати.
Створити модель людини, яка курить, вживає алкоголь чи наркотики.
11. 02. 2025 р.
Тема уроку. Тютюн і здоров’я. Міфи і факти про тютюн. Негайні наслідки
куріння. Середньострокові і віддалені наслідки куріння.
Аналіз міфів і фактів про тютюн.
Виконати завдання.
§ 17 с. 97 – 100 опрацювати.
Намалювати малюнок «Ні! Курінню!»
07. 02. 2025 р.
Тема уроку. Протидія соціальному тиску. Соціальна і комерційна реклами.
Рекламні стратегії тютюнових і алкогольних компаній.
Дослідження соціальної і комерційної реклами.
Аналіз рекламних стратегій тютюнових і алкогольних компаній.
Виконати завдання.
§ 16 с. 95 – 96 опрацювати.
Виконати онлавйн- тести за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/protidiya-socialnomu-tisku-2665056.html
04. 02. 2025 р.
Тема уроку. Протидія соціальному тиску. Позитивні й негативні впливи
засобів інформації. Вплив реклами на рішення людини. Рекламні хитрощі і
маніпуляції.
Аналіз джерел інформації, які впливають на наші рішення.
Виконати завдання.
§ 16 с. 92 – 94 опрацювати.
Створіть свою рекламу(малюнок, колаж, презентація, відео тощо)
31. 01. 2025 р.
Тема уроку. Ухвалення рішень. Види рішень. Алгоритм ухвалення
зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я.
Аналіз алгоритму ухвалення зважених рішень.
Моделювання ситуації прийняття зважених рішень.
Виконати завдання.
§ 15 с. 86 – 91 опрацювати.
Виконати вправу «Обери рішення».
(записати лише номери, саме рішення не переписувати)
Прості –
Щоденні –
Складні –
1. Стати архітектором
2. Вивчити вірш
3. Почистити зуби
4. Збудувати двоповерховий будинок
5. Прочитати книжку
6. Зробити ранкову зарядку
7. Вступити до університету
8. Повечеряти
9. Купити смартфон
10. Навчитися кататися на велосипеді
11. Вивчити три іноземні мови
12. Сплести браслет
28. 01. 2025 р.
Тема уроку. Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види самооцінки.
Вплив самооцінки на поведінку і здоров’я людини. Формування адекватної
самооцінки. Як підвищити самооцінку.
Визначення переваг адекватної самооцінки.
Дослідження впливу самооцінки на поведінку і здоров’я людини.
Проєкт самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети).
Виконати завдання.
§ 14 с. 81 - 85 опрацювати.
Розпочати проєкт самовдосконалення (зразок на с. 84 – 85 підр.).
24. 01. 2025 р.
Тема уроку. Розвиток підлітка. Потреби людини, розвиток потреб.
Дослідження піраміди людських потреб.
Виконати завдання.
§ 13 с. 79 - 80 опрацювати
Проведіть дослідження:
1) Створіть стрічку часу про ключові поді вашого життя.
Розпитайте дорослих, коли ви почали ходити, говорити,
коли з’явився перший зуб, яким було ваше перше слово
тощо.
2) Які потреби в інших членів вашої родини – батьків, брата,
сестри?
3) Які особливості людей похилого віку, наприклад, у
вашого дідуся чи бабусі? У чому ви можете їм
допомогти?
21. 01. 2025 р.
Тема уроку. Розвиток підлітка. Фізичний і психічний розвиток підлітка.
Ознаки гармонійного розвитку.
Обговорення етапів і ознак фізичного психічного і соціального
розвитку підлітків.
Виконати завдання.
§ 13 с. 76 - 78 опрацювати.
Розпитайте у дорослих, як вони розвивалися у підлітковому віці.
1) Як вони почувалися, коли були підлітками.
2) Що найбільше турбувало.
3) Що найбільше цікавило.
4) Випадок або історія із підліткового віку, яка найбільше
запам’яталася. Чому?
Напишіть невелику розповідь.
27. 12. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Фізичне здоров’я». Тестові
завдання.
Виконати завдання.
Повт. § 8 – 12 с. 47 – 73
Виконати тестові завдання.
Тести по темі «Фізичне здоров’я»
1. Організм людини складається з води на:
А) 25% Б) 50% В) 75% Г) 90%
2. Будівельним матеріалом для клітин є:
А) білки Б) жири В) вуглеводи Г) вітаміни
3. Вони найкраще забезпечують організм енергією:
А) жири Б) вуглеводи В) мінеральні речовини Г) білки
4. Щоб визначити, чого і скільки треба їсти щодня, можна
скористатися :
А) харчовим колом В) харчовим трикутником
Б) харчовим квадратом Г) харчовою пірамідою
5. Вимагає, щоб калорійність раціону не перевищувала
енергетичних витрат організму – це…
А) збалансованість Б) різноманітність В) помірність
6. Оберіть продукти, які містять йод:
А) морська капуста Г) креветки
Б) м'ясо Д) картопля
В) йодована сіль Е) риба
7. Речовини, які додають у продукти з метою посилення або
збереження їхніх властивостей - …
А) спеції В) харчові добавки
Б) калорії Г) напівфабрикати
8. Витрачену енергію швидко можна поповнити за рахунок:
А) сну Б) відпочинку В) їжі Г) руху
9. Мікроби найкраще почуваються у середовищі:
А) теплому і вологому В) теплому і сухому
Б) холодному у сухому Г) холодному і вологому
10. Оберіть предмети особистої гігієни:
А) зубна паста Д) мочалка
Б) мило Е) шампунь
В) рушник Є) пилочка для нігтів
Г) гребінець Ж) зубна щітка
24. 12. 2024 р.
Тема уроку. ВІЛ/СНІД. Туберкульоз. Коронавірусна хвороба.
Критичний аналіз джерел інформації про інфекційні захворювання,
вакцини тощо.
Виконати завдання.
§ 12 с. 71 - 73 опрацювати.
Опрацювати матеріал і зробити критичний аналіз джерел інформації, що
стосується ВІЛ/СНІДу, туберкульозу, коронавірусу.
20. 12. 2024 р.
Тема уроку. Профілактика інфекційних захворювань. Епідемії
інфекційних хвороб в історії людства. Профілактичні щеплення.
Створення стрічки часу про епідемії інфекційних захворювань
Виконати завдання.
§ 12 с. 68 - 70 опрацювати.
Створити стрічку часу про епідемії інфекційних захворювань (зразок на с.
68 – 69 підр.) Форма виготовлення довільна.
17. 12. 2024 р.
Тема уроку. Догляд за руками. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини.
Відпрацювання навичок миття рук у громадському місці
Створення інфографіки (плаката, пам’ятки) про догляд за шкірою, гігієну
ротової порожнини.
Виконати завдання.
§ 11 с. 65 - 67 опрацювати.
Скласти пам’ятку (на вибір)
- по догляду за шкірою,
- по догляду за ротовою порожниною.
13. 12. 2024 р.
Тема уроку. Особиста гігієна. Чистота і здоров’я.
·
Вибір засобів особистої гігієни за
показниками ціни та якості.
Виконати завдання.
·
§ 11 с. 63 - 64
опрацювати.
·
Виконати вправу «Обери
правильну групу»
Вправа
«Обери правильну групу»
(серед поданого переліку засобів та предметів особистої гігієни, потрібний
номер треба внести до певної групи)
1. Шампунь.
2. Зубна щітка.
3. Манікюрні ножиці.
4. Крем для рук
5. Гребінець
6. Мило
7. Пилочка для нігтів
8. Зубна паста
9. Рушник
10. Мочалка
11. Гель для тіла
12. Вологі серветки
Засоби особистої гігієни |
|
Предмети особистої гігієни |
|
10. 12. 2024 р.
Тема уроку. Правила обробки та зберігання харчових продуктів. Харчові
добавки.
Аналіз маркування харчових продуктів. Вибір за показниками якості та
безпечності.
Виконати завдання.
§ 10 с. 60 - 62 опрацювати.
Виконати практичне завдання «Аналіз маркування харчових продуктів».
Обрати будь-який продукт харчування, який має етикетку, що містить
основні відомості про цей продукт. Виконати завдання за зразком на с. 61
підр.
06. 12. 2024 р.
Тема уроку. Харчові отруєння. Що може призвести до харчового отруєння.
Перша допомога при харчових отруєннях.
Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях.
Виконати завдання.
§ 10 с. 59 - 60 опрацювати.
Опишіть алгоритм надання першої допомоги при харчових отруєннях.
03. 12. 2024 р.
Тема уроку. Наслідки неправильного харчування. Цукровий діабет.
Йододефіцит.
Складання пам’ятки «Профілактика йододефіциту».
Виконати завдання.
§ 10 с. 56 - 58 опрацювати.
Виконати тести.
Тести
1. Одна з трьох хвороб (дві інші – атеросклероз і рак), які призводять до
інвалідності:
А) цукровий діабет В) грип
Б) йододефіцит Г) карієс
2. У перекладанні з грецької «діабет» означає:
А) «витікання» В) «вичерпування»
Б) «вигорання» Г) «знищення»
3. У здорової людини підшлункова залоза виробляє гормон, який
доставляє розчинену в крові глюкозу всередину клітин:
А) соматотропін В) інсулін
Б) картизол Г) мелатонін
4. Існує декілька типів цукрового діабету:
А) 2 Б) 3 В) 4 Г) 5
5. Цей тип діабету пов'язаний з дефіцитом інсуліну: його виробляється
мало або він взагалі не виробляється:
А) І тип Б) ІІ тип В) ІІІ тип Г) ІV тип
6. До цукрового діабету може призвести зловживання:
А) солоним Б) кислим В) смаженим Г) солодощами
7. Оберіть чинники ризику, які можуть призвести до захворювання на
цукровий діабет:
А) незбалансоване харчування Г) фізична активність
Б) контроль маси тіла Д) ожиріння
В) малорухливий спосіб життя Е) здорове харчування
8. Оберіть чинники захисту від захворювання на цукровий діабет:
А) малорухливий спосіб життя Г) незбалансоване харчування
Б) здорове харчування Д) фізична активність
В) контроль маси тіла Е) ожиріння
9. Захворювання щитоподібної залози пов’язане з нестачею в організмі;
А) кальцію Б) йоду В) заліза Г) вітамінів
10. Йододефіцит може призвести до:
А) втрати слуху Г) головних болей
Б) порушення обміну речовин Д) безсоння
В) зниження пам’яті Е) прискореного серцебиття
11. Оберіть продукти, які містять йод:
А) м'ясо Г) фрукти
Б) риба Д) морська капуста
В) морепродукти Е) яйця
12. Йодована сіль – найкращий спосіб профілактики йододефіциту,
проте вона має свій термін придатності:
А) не більше 1 місяця В) не більше 6 місяців
Б) не більше 2 місяців Г) не більшу 1 року
29. 11. 2024 р.
Тема уроку. Калорійність харчового раціону та енерговитрати залежно від
фізичного навантаження.
Визначення калорійності за допомогою онлайн-калькуляторів.
Зміни харчового раціону залежно від фізичних навантажень.
Виконати завдання.
§ 9 с. 55 опрацювати.
Давньогрецький лікар Гіппократ говорив: «Якщо батько хвороби завжди
невідомий, то її мати відома завжди. Це – їжа». Складіть поради щодо
правильного здорового харчування.
26. 11. 2024 р.
Тема уроку. Збалансоване харчування. Харчові звички. Раціональне
харчування. Харчова піраміда.
Створення денного меню за допомогою харчової піраміди.
Виконати завдання.
§ 9 с. 51 – 54 опрацювати.
Виконати праву «Вірю – не вірю»
Вправа «Вірю – не вірю»
1. Чи вірите ви, що кожна людина має свої харчові звички?
2. Чи вірите ви, що звички є корисні, а є шкідливі?
3. Чи вірите ви, що продукт який має яскраву упаковку є дуже
корисним?
4. Чи вірите ви, що кожна людина повинна багато їсти?
5. Чи вірите ви, що той, хто дбає про здоров’я повинен
дотримуватись п’яти принципів раціонального харчування?
6. Чи вірите ви, що різноманітність передбачає споживання
продуктів усіх основних груп?
7. Чи вірите ви, що для того, щоб визначити скільки й чого вам
треба їсти щодня, треба скористатись харчовою пірамідою?
8. Чи вірите ви, що продукти харчування, які рекламують, всі є
дуже корисними?
9. Чи вірите ви, що одним із чинників у харчових звичках є
матеріальні можливості?
10. Чи вірите ви, що їсти смажену їжу шкідливо для здоров’я?
11. Чи вірите ви, що краще їсти рідко, але багато, ніж часто, але
потроху?
12. Чи вірите ви, що харчування впливає на здоров’я?
22. 11. 2024 р.
Тема уроку. Поживність і калорійність продуктів харчування. Особливості
харчування підлітків.
Дослідження особливостей харчування у підлітковому віці.
Виконати завдання.
§ 8 с. 49 – 50 опрацювати.
Скласти тижневий раціон для своєї сім’ї з урахуванням фізичних
навантажень її членів (скласти меню на тиждень: сніданок, обід, вечеря)
19. 11. 2024 р.
Тема уроку. Харчування і здоров’я. Вода і поживні речовини.
Створення інфографіки про поживні речовини та джерела їх
надходження.
Виконати завдання.
§ 8 с. 48 – 50 опрацювати.
Ознайомитись з інформацією (додається) і намалювати та презентувати
інфографіку про відповідні поживні речовини та джерела їх надходження.
15. 11. 2024 р.
Тема уроку. Харчування і здоров’я. Вплив харчування на здоров’я.
Виконати завдання.
§ 8 с. 46 – 47 опрацювати.
Створіть малюнок улюбленої страви та напишіть її рецепт. Гарно
оформіть і презентуйте.
12. 11. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Вступ. Базові поняття». Тестові
завдання.
Виконати завдання.
Повт. § 3 – 6 c. 17 – 43.
Виконати тестові завдання.
Тести
1. Сигнал повітряної тривоги:
А) «Увага всім!» В) «SOS! SOS! SOS!»
Б) «Оголошено тривогу!» Г) «Всім в укриття!»
2. Найбезпечніше місце під час повітряної тривоги:
А) квартира Б) підвал В) бомбосховище Г) погріб
3. У житловому приміщенні найбезпечніше скористатись:
А) кухнею Б) залою В) ванною Г) правилом «двох стін»
4. Оберіть речі, які повинні бути в «екстреному рюкзаку»:
А) пляшка води
Б) ліки
В) печиво, сухофрукти
Г) комплект змінної білизни та одягу
Д) документи
Е) зарядний пристрій до телефону, павербанк
Ж) колонку з музикою
5. Що є неправильним у загальних правилах безпеки під час війни:
А) довіряйте тільки близьким знайомим
Б) не віддавайте документи незнайомим людям
В) довіряйте будь-яким джерелам інформації
Г) не піднімайте незнайомі та підозрілі предмети
6. Які ризики можуть вас очікувати в зоні бойових дій?
А) загроза вибуху Г) залишені боєприпаси
Б) техногенні аварії Д) контакти з озброєними людьми
В) потрапляння під обстріли Е) усі перелічені ситуації
7. У разі зустрічі з озброєними людьми помилкою буде:
А) поводитись спокійно В) не виконувати вказівки
Б) розмовляти ввічливо Г) розглядати форму, техніку
8. Міна – це…
А) пристрій, який може вибухнути (здетонувати), якщо на нього
наступити чи наїхати
Б) один з видів боєприпасів для стрільби з гармати
В) один з видів вибухової зброї, призначений для ураження живої
сили і бойової техніки супротивника осколками й ударною хвилею, що
утворюються від вибуху
Г) пристрій, призначений для підриву основного снаряду
9. Будівництво атомної станції – це середовище…
А) природне В) техногенне
Б) напівприродне Г) соціальне
10. Небезпеки соціального середовища:
А) крадіжки Г) вбивство
Б) пожежі Д) шахрайство
В) бійки Е) повені
11. Оберіть прилади наукових технологій, які допомагають рятувати
життя людей:
А) рентгенапарат Г) флюгер
Б) сейсмограф Д) біопринтер
В) протези Е) штучні органи
12. Пригадайте правило 3R, якщо ви хочете подбати про зменшення
кількості сміття: напис «reuse» означає:
А) зменшити В) переробляти
Б) повторно використовувати Г) збільшити
01. 11. 2024 р.
Тема уроку. Розвиток технологій. Розвиток технологій і безпека. Добробут
наступних поколінь.
Дослідження переваг і недоліків технічного прогресу.
Створення стрічки часу про технічний прогрес.
Виконати завдання.
§ 6 c. 41 – 43 опрацювати.
Провести дослідження про розвиток технологій у ХХ – ХХІ ст. Для цього:
А) розпитайте бабусю чи дідуся про техніку (автомобілі, побутові
прилади, засоби зв’язку), які були в часи;
Б) заповніть бланк і порівняйте технології минулого з сучасними.
Інтерв’ю про розвиток технологій
1. Моє ім’я.
2. У кого я беру інтерв’ю.
3. Яка техніка була в часи вашого дитинства?
- побутові прилади:
- засоби зв’язку:
- транспорт:
4. Напишіть або намалюйте, яка ця техніка зараз.
29. 10. 2024 р.
Тема уроку. Природа і технічний прогрес. Природне середовище. і здоров’я. Природне
середовище і безпека.
·
Дослідження інформації з різних джерел про
небезпеки природного походження.
Виконати завдання.
·
§ 7 c. 38 – 41 опрацювати.
·
Заповнити
таблицю про позитивний та негативний вплив природних факторів на здоров’я.
сонце
вода
повітря
вогонь
вітер |
Позитивний вплив на здоров’я Перебування на сонці дозволяє
засмагнути, зміцнити здоров’я.
Купання в холодній воді зміцнює
імунітет людини. |
Надмірне перебування на сонці може призвести до теплового або сонячного удару. Надмірне перебування в холодній воді
призводить до застуди.
|
18. 10. 2024 р.
Тема уроку. Мінна безпека. Обережно: міни!
·
Аналіз ситуації, якщо ви опинилися на замінованій
території або стали свідком інциденту на
мінному полі.
Виконати завдання.
·
§ 5 c. 30 – 32 опрацювати.
·
Виконати онлайн-тести за посиланням:
08. 10. 2024 р.
Тема уроку. Правила поведінки з озброєними людьми.
·
Складання пам’ятки про те, як рятуватись під час обстрілів стрілецькою
зброєю, а також мінометних та артилерійських обстрілів.
Виконати завдання.
·
§ 4 c. 25 – 27 опрацювати.
·
Відпрацювати навички поведінки з озброєними людьми.
04. 10. 2024 р.
Тема уроку. Правила
безпеки під час повітряних дій.
Правила безпеки під час війни. Види загроз у зоні бойових дій.
·
Аналіз видів загроз у зоні бойових дій.
Виконати завдання.
·
§ 4 c. 22 – 24 опрацювати.
·
Скласти пам’ятку про те, як рятуватися під час обстрілів стрілецькою зброєю, а також
мінометних і артилерійських обстрілів.
01. 10. 2024 р.
Тема уроку. Алгоритм дій за сигналом «Повітряна тривога». Екстрений
рюкзак.
·
Визначення предметів, необхідних для комплектування
екстреного рюкзака.
Виконати завдання.
·
§ 3 c. 20 – 21 опрацювати.
·
Намалювати екстрений рюкзак (за
зразком), розфарбувати його й намалювати або написати список речей, які
необхідно в нього покласти.
27. 09. 2024 р.
Тема уроку. Захист життя під час повітряних атак. Повітряна тривога.
Укриття.
Дослідження сигналів оповіщень повітряної тривоги.
Дослідження онлайн-карти укриттів своєї місцевості.
Виконати завдання.
§ 3 c. 17 – 19 опрацювати.
Намалювати малюнок на тему «Захист життя під час повітряних тривог».
24. 09. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення знань з теми
«Вступ. Базові поняття». Тестові завдання.
Виконати завдання.
·
Повт. § 1 - 2 c. 8 – 16.
·
Виконати тестові завдання.
Тести.
1. Відсутність загрози вашому життю, здоров’ю та добробуту – це…
А) безпека
Б) небезпека В) благополуччя
2. Загроза вашому життю, здоров’ю та добробуту – це…
А) небезпека Б) безпека В) обережність
3. Здоровою вважається людина,
яка…
А) не хвора
Б) почувається добре
фізично
В) не має хвороб або
фізичних дефектів, а також має стан повного фізичного, психологічного і
соціального благополуччя.
Г) почувається добре
4. Оберіть всі варіанти, які належать до фізичного здоров’я:
А) особиста гігієна Г) заняття спортом
Б) керування стресом Д) здоровий сон
В) спілкування з
другом Е) загартовування
5. Оберіть всі варіанти, які належать до соціального здоров’я:
А) здорове харчування Г) відповідь на уроці
Б) спілкування в
родині Д) заняття фізкультурою
В) режим дня Е) розмова по
телефону
6. Оберіть всі варіанти, які належать до психологічного здоров’я:
А) уміння аналізувати проблеми Г) спілкування з
однолітками
Б) рухова активність Д) ранкова зарядка
В) прийняття зважених
рішень Е) здатність розуміти
емоції
7. Це здоров’я ще називають ментальним:
А) фізичне Б) психологічне В) соціальне
8. Оберіть життєві навички, які необхідні сучасній людині, щоб стати
успішною в майбутньому:
А) критично мислити
Б) освоювати нові технології
В) творчо вирішувати проблеми
Г) зрозуміло пояснювати свою думку
Д) легко орієнтуватися в
інформаційних потоках
Е) міцні знання
9. Швидкі зміни в нашому світі
вимагають від людей бути:
А) стресостійкими
Б) бути лідерами
В) проявляти пасивність
Г) вміти працювати в
команді
Д) створювати щось нове і
корисне
10. Які, з перелічених життєвих навичок є сьогодні важливими:
А) комунікації Г) невпевненості
Б) самооцінки Д) самоконтролю
11. З поданого переліку оберіть виправдані ризики:
А) допомога потопаючому
Б) відмовитися від
небезпечної пропозиції
Г) перехід дороги в
забороненому місці
Д) загасити невелику
пожежу
Е) ходити по ламкій
кризі
Є) розглядати
вибухонебезпечні предмети
Ж) взяти участь в
спортивних змаганнях
12. З поданого переліку оберіть надзвичайні ситуації:
А) підрив росіянами
Каховської ГЕС
Б) витік газу
В) замикання
електропроводки
Г) повінь
Д) аварія на залізниці
Е) ДТП