Українська література 6

17.05. 2024 

Тема. Іван Андрусяк. «28 днів із життя Бурундука» (скорочено). Коротко про

письменника. Захопливі шкільні пригоди Івася Бондарука.

ТЛ: жанри гумористичних творів:

гумористична повість

Завдання: дати відповідь на питання 1-5 на стор. 285, прочитати повість на

стор. 285-292


10.05. 2024 

Тема. Олександр Виженко. «Велике Цабе». Розповідь про письменника.

ТЛ: гумореска

Завдання: опрацювати схеми «Види комічного» та «Роди літератури» на стор.

278-279


09.05. 2024 

Тема. Автобіографізм гумористичних творів. Особливості жанру усмішки

Завдання: записати коротке відео за змістом твору Остапа Вишні «Перший

диктант»


03.05. 2024 

Тема. Остап Вишня. «Як ми колись учились», «Перший диктант» (один твір

за вибором учителя). Замальовка життєвого шляху письменника. Тонкий

ліризм і гумористичне зображення дитинства.

ТЛ:гумор (повторення), усмішка

Завдання: навчитись переказувати частину ІІІ (стор. 273-275) від імені

вчительки Марії Андріївни


02.05. 2024 

Тема. Літературний диктант

Завдання: скласти 10 запитань до тексту повістини М. Павленко «Янголи для

Павлуся Тичини


26.04. 2024 

Тема. ЛРК №3. Микола Кузьменко «Славному Кобзареві»

Завдання: підготувати повідомлення про Дмитра Яворницького


25.04. 2024 

Тема. РЗМ №4. Один день із дитячих років відомого українця (усно).

Завдання: підготувати матеріал про поета Придніпров’я Миколу Кузьменка


12.04. 2024

Тема. Аудіювання. Художньо-біографічний твір (уривок)з твору «Небезпечні

польоти Василька Симоненка»

Завдання: вигадати розповідь про дитинство відомого українця


11.04. 2024 

Тема. Характеристика персонажів Марини Павленко

Завдання: знайти інформацію про одного відомого українця


05.04. 2024

Тема. М. Павленко «Небезпечні польоти Василька Симоненка»

Завдання: виконати завдання № 10 на стор. 268


04.04. 2024 

Тема. Становлення головного героя в процесі дорослішання в творі М.

Павленко «Янголи для Павлуся Тичини»

Завдання: виконати завдання №3 на стор. 268


29.03. 2024 

Тема. Марина Павленко. «Янголи для Павлуся Тичини», (Із книги «Райдуга

в решеті. Про Павла Тичину, Надію Суровцову, Василя Симоненка, Василя

Стуса, Ірину Жиленко») (один–два твори за вибором учителя)

Розповідь про письменницю. Світ дитинства талановитої особистості в

художньо-біографічних оповіданнях.

Завдання: прочитати оповідання на стор.262-266; відшукати в інтернеті

інформацію про ігри: квача, опуки, гилки, куці-баби


28.03. 2024 

Тема. Діагностувальна робота №5. Тестові завдання. Розділ «Поетичне

бачення світу»

Завдання: написати невелике есе «Природа не малює поганих картин»


22.03. 2024 

Тема. ПЧ №3. Поезія українських поетів про природу

Завдання: підготуватися до діагностичної роботи за розділом «Поетичне

бачення світу» (стор. 245-259)


21.03. 2024 

Тема. ВЧ №4. Засоби художньої виразності в поезіях

Завдання: знайти вірші українських поетів про природу, навчитись виразно

читати і представити на наступному уроці



15.03. 2024 

Тема. Оксана Радушинська. «Як дивно пахне перший сніг», «Гупають яблука –

трави толочать» (один твір за вибором учителя). Біографічна довідка про

письменницю. Чуттєві образи картин рідної природи

Завдання: вивчити напам’ять вірш «Як дивно пахне сніг» на стор. 258


14.03. 2024 

Тема. Ірина Жиленко. «Підкова». Розповідь про письменницю, автобіографізм її

поезії. Мрії ліричної героїні про здійснення бажань

Завдання: виконати завдання №10 на стор. 256


08.03. 2024

Тема. РМ №15. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного

характеру з елементами опису природи

Завдання: виписати з художнього твору невеликий уривок -опис природи


07.03. 2024 

Тема. Микола Вінграновський. «Даленіє вечір в бабиному літі…», «Димить

стерня над синіми ярами», «Вже неминуче буде сніг» (один твір за вибором

учителя). Розповідь про поета. Відображення емоційного стану ліричного

героя в поезії. Візуальні образи природи та роль словесної палітри кольорів у

їх змалюванні.

ТЛ: віршовий ритм

Завдання: навчитись виразно читати вірш «Вже неминуче буде сніг» на стор.

250, виконати завдання № 10на стор. 251(за зразком таблиці у завданні №12

стор248


23.02. 2024 

Тема. Леся Українка. «Тиша морська». Розповідь про письменницю та її

подорожі до Криму. Художня майстерність зображення мариністичного

пейзажу. Настроєва тональність вірша. ТЛ: пейзажна лірика

Завдання: виконати завдання №5 на стор. 247


22.02. 2024 

Тема. Діагностувальна робота№4.

Письмовий твір на тему «Романтика моїх пригод»

Завдання: закінчити роботу над твором «Романтика моїх пригод»


15.02. 2024 

Тема. Добро і зло у п’єсі, групування персонажів.

Гуманістичні цінності як шлях до гармонії у Всесвіті.

Завдання: вивчити пісню клоунів напам’ять (стор. 229)


09.02. 2024 

Тема Неда Неждана. «Зоряна мандрівка». Коротко про письменницю.

Неймовірні міжпланетні мандри двох клоунів. Чарівні істоти та роль цих

образів у композиції казки-шоу.

ТЛ: драма як рід літератури, фантастична драма-казка

Завдання: закінчити перегляд вистави «Зоряна мандрівка» за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=BCa4e7tCcwE


08.02. 2024 

Тема. Науково-фантастичні елементи, яскраві картини майбутнього у повісті.

Науковий шлях до розкриття таємниць буття Всесвіту і людини в ньому

Завдання: скласти тлумачний словник зі слів , що виникнуть у майбутньому за

повістю «Сапієнси»


02.02. 2024

Тема. Образи дорослих космонавтів зорельота і вчителів. Мудрість і

виваженість вчинків наставників, готовність до самопожертви

Завдання: написати кодекс справжнього зореплавця


01.02. 2024 

Тема. Володимир Арєнєв. «Сапієнси» (скорочено). Коротко про письменника-

фантаста. Зображення буднів Школи зореплавства. Пригоди друзів Сашка

Ненарока й Мишка Неборака. Проблема дружби й обов’язку

Завдання: прочитати стор. 161-191 повісті «Сапієнси» або послухати

аудіокнигу за посиланнями: 1 частина , 2 частина

https://www.youtube.com/watch?v=H8l9DXNqjRM

https://www.youtube.com/watch?v=AmcJL8c9kXY

26.01. 2024 

Тема. РЗМ №3. Анкета головного героя твору Клим Джура. Його

дорослішання (письмово).

Завдання: написати листа Климові Джурі

25.01. 2024 

Тема. Характери персонажів та засоби їх творення

Завдання: Дати розгорнуту відповідь на питання: чи схожа ваша бабуся на

бабусю Клима Джури.


18.01. 2024 

Тема. Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку

№ 9» (скорочено). Коротко про письменницю. Будні сучасних школярів у

повісті. Основні події та пригоди.

Завдання: прочитати сторінки 122-130 повісті «Таємне товариство боягузів, або

Засіб від переляку №9» або послухати аудіокнигу за покликанням

https://www.youtube.com/watch?v=TmHjxJCRzjY


28.12. 2023 

Тема. ЛРК №2 Олесь Гончар «Колядники».

Завдання: прочитати оповідання Н. Дев’ятко «Стара яблуня»



22.12. 2023

Тема. ПЧ № 2 Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом»

Завдання: переглянути мультфільм «Ніч перед Різдвом» за покликанням

https://www.youtube.com/watch?v=E76cPfl2fJw


21.12. 2023 

Тема. Діагностувальна робота №3. Письмовий твір на тему «Моє Різдво»

Завдання: закінчити роботу над твором

15.12. 2023

Тема. Олександр Гаврош. «Різдвяна історія ослика Хвостика» (скорочено).

Коротко про письменника. Незвичайні пригоди ослика як шлях до мрії. Основні

події й дива в різдвяній повісті. Характеристика образів повісті-казки.

Яскравість і колоритність персонажів. Художні деталі у творі

«Різдвяна історія ослика Хвостика»


Завдання: перенести у зошит і заповнити таблицю стор. 115 завдання 11,

користуючись довідкою над завданням

14.12. 2023

Тема. Тема добра, милосердя та винагороди за них. Ідея різдвяної казки «Єва і

білосніжна квітка лілії»

Завдання: скласти в зошиті паспорт твору за таблицею на стор. 108 у завданні

№18


08.12. 2023 

Тема. Богдана Матіяш. «Єва і білосніжна квітка лілії».

Коротко про письменницю. Характер Єви, її дивовижні здібності. Незвичайні

перетворення напередодні Різдва.

Різдвяна казка, різдвяна повість-казка

Завдання: виконати письмово завдання №7-9 на стор. 107


07.12. 2023 

Тема. Чарівні перетворення головного героя в основі сюжету казки

«Вертеп маленького хлопчика».

ТЛ: персоніфікація (поглиблення

поняття)

Завдання: скласти план казки «Вертеп маленького хлопчика»


01.12. 2023 

Тема. Ігор Калинець. «Вертеп маленького хлопчика». Розповідь про долю


письменника. Атмосфера різдвяної урочистості, святковості, протиставлення

її сумним спогадам героя про батьків, які змушені зустрічати Різдво далеко від

сина. Аудіювання.

ТЛ: оповідання (поглиблення поняття), різдвяне оповідання, художня деталь

Завдання: прочитати оповідання «Вертеп Маленького Хлопчика» на стор. 89-97


30.11. 2023

Тема. Діагностувальна робота №2. Тестові завдання. Розділи

«Мудрість байки», «Ліричні послання Україні»

Завдання: скласти розповідь про Різдво( що це за свято, що святкують у цей

день, хто святкує)


17.11. 2023 

Тема. ВЧ №2. Виразне читання ліричних послань Україні

Завдання: підготуватися до діагностувальної роботи



16.11. 2023

Тема. Михайло Ткач. «Моя Україна». Коротко про

письменника, його пісенну лірику. Символічне втілення образу

Батьківщини у пісні «Моя Україна». Мотив патріотизму через єднання людини

з рідною природою. Дмитро Кремінь. «Літа мої і зими…» (уривок із вірша

«Книга Буття чи Батия»). Коротко про письменника. Патріотичні мотиви,

спадкоємність

поколінь, відображена в рідній мові.

ТЛ: композиція ліричного твору

Завдання: виконати завдання №4 на стор. 81


10.11. 2023 

Тема. Микола Вороний. «Євшан-зілля». Коротко про письменника. Літописна

основа поеми. Символ євшану. Краса природи рідного краю. Тема

національної пам’яті.

ТЛ: ліро-епічний твір. Поема. Ліричний відступ


Завдання: прочитати статтю підручника «Символи в поемі «Євшан-зілля» на

стор. 76; записати в зошит «Паспорт твору» (стор. 78 питання №14)


09.11. 2023 

Тема. Іван Франко. «Розвивайся ти, високий дубе…». Розповідь про поетичну

творчість Івана Франка, її джерела. Мрії автора про свободу й незалежність

України. Символічний зміст вірша, художні особливості, зв’язок із фольклором

Завдання: навчитися виразно читати вірш Франка «Розвивайся ти, високий

дубе…»на стор. 66-67


03.11. 2023 

Тема. Тарас Шевченко. «І досі сниться: під горою...». Розповідь про останні

роки поета на засланні. Візуалізований образ України у вірші. Пейзажні

картини українського села.

ТЛ: ліричний герой (поглиблення поняття)

Завдання: вивчити напам’ять вірш Т. Шевченка «І досі сниться: під горою…»

на стор. 63


02.11. 2023

Тема. ПЧ №1. Олександр Кониський, Микола Лисенко.

«Молитва за Україну», або Номан Челебіджіхан. Національний гімн кримських

татар, або Степан Чернецький. «Ой у лузі червона калина похилилася»

Завдання: скористайтесь QR-кодом на стор. 58 і дізнайтесь більше про історію

Державного Гімну України


27.10. 2023 

Тема. Павло Чубинський. Національний гімн України «Ще не вмерла

Україна…». «Я поклявся перед народом…». Історія створення гімну як символу

держави, розповідь про його автора. Вираження у гімні (славні) патріотизму та

прагнення народу до свободи, утвердження справедливості

Завдання: вивчити напам’ять вірш «Ще не вмерла Україна» на стор. 59


26.10. 2023 

Тема. РЗМ №2. Виразне читання байок. Інсценізація байок (усно)

Завдання: виписати з підручника пояснення термінів: мораль, сатира, гумор

(стор. 46)

20.10. 2023 

Тема. Микита Годованець. «Голуб і Лелека». Коротко про письменника.

Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у розкритті

алегоричного змісту твору


Завдання: вивчити напам’ять байку «Голуб і Лелека» стор. 53


19.10. 2023 

Тема. Леонід Глібов. «Вовк і кіт». Розповідь про видатного українського

байкаря. Викривальна й повчальна спрямованість байок письменника.

Композиційні елементи та виховна спрямованість байок Л. Глібова.


Завдання: навчитися читати в особах байку «Вовк і Кіт» на стор. 49-50,

завдання №9 виконати усно


06.10. 2023 

Тема. Григорій Сковорода. «Бджола і Шершень». Замальовка життєпису

письменника. Повчальний характер і художні особливості байки. Ідея

спорідненої праці в ній. Алегоричні образи Бджоли і Шершня.

Завдання: таблицю із завдання №3 на стор. 47 записати в зошит як зразок

паспорта твору


05.10. 2023 

Тема. Діагностувальна робота №1. Тестові завдання. Розділи «Міфи

прадавньої України», «Народні пісні. Календарно-обрядові пісні»

Завдання: виписати у зошит визначення байки зі словника літературознавчих

термінів на стор. 300 підручника


29.09. 2023.

Тема. ЛРК №1. Календарно-обрядові пісні Придніпров’я.

Завдання: підготуватися до діагностувальної роботи з теми: міфи прадавньої

України, календарно-обрядові пісні (стор 12-41)

28.09. 2023 

Тема. ВЧ №1. Купальські пісні, їх походження, тематика.
«Купайло, Купайло, де ти зимувало?». Художні особливості календарно- обрядових пісень
Завдання: вивчити напам’ять купальську пісню «Купайло, купайло, де ти зимувало?» на стор. 41

22.09. 2023 

Тема. Весняні й літні обрядові пісні. Веснянки. Закликання весни, символічне

значення відновлення природи. Народні ігри, що супроводжувались піснями.

«Благослови, мати, весну закликати», «Кривий танець»

ПЧ №1. Календарно-обрядові пісні певного регіону.

Завдання: виконати письмово завдання №3 на стор. 39


21.09. 2023 

Тема. Народні календарно-обрядові пісні, їх різновиди.

Зимова обрядовість українців. Українські колядки й щедрівки, їх зміст і

значення. «Нова радість стала» (давні й нові варіанти), «Щедрик, щедрик,

щедрівочка…»

ТЛ: календарно-обрядові пісні та їх види

Завдання: навчитися виразно читати народні пісні зимової обрядовості на стор.

32-33


15.09. 2023


Тема. РЗМ №1 Укладання ілюстрованого словничка чарівних істот

праукраїнської міфології або складання власних міфів (письмово)

Завдання: з альбомного аркуша зробити книжечку «Словничок чарівних істот

праукраїнської міфології»: на внутрішній сторінці аркуша написати в

алфавітному порядку імена міфологічних істот, намалювати портрет кожного,

написати, хто він такий.


14.09. 2023 

Тема. Дара Корній. «Лісовик» (із книги «Чарівні істоти українського міфу.

Духи природи»). Коротко про письменницю та її твори для дітей. Химерний

світ чарівних істот праукраїнської міфології. Втілення прадавньої міфології,

звичаїв та обрядів українців

Завдання: виконати письмово завдання №2 на стор. 26


08.09. 2023

Тема. Міфи про створення людини (антропогонічні).

«Дажбог і Жива» (за Сергієм Плачиндою)

Завдання: виконати письмово тестові завдання № 7,8 на стор. 17 та №6 на стор.

20


07.09.2023

Тема. Міф як найдавніша форма світогляду людини. Міфи про створення

світу (космогонічні). «Сокіл-Род». Побудова та символіка космогонічних

міфів

Завдання: намалювати персонажа із міфу «Сокіл-Род»

01.09.2023 

Тема. Художня література як вид мистецтва. Своєрідність мистецького

світосприймання. Художній образ у літературі та інших видах мистецтва.

Текстуально вивчені в 5 класі та самостійно прочитані учнями художні твори.

Завдання: виконати завдання №1 на стор. 10