Пізнаємо природу 6

15.05.2024.


 Тема. Взаємодія природи та людини: від первісної до сучасної. Природа, творчість, техніка. Навчальний проект. Як змінювалось ставлення людини до природи у різні часи.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=1pxLwEAG99Y – відео.  

§ 31 ст.224-228 опрацювати,завдання: виконати письмово навчальний проект «Як змінювалось ставлення людини до природи у різні часи.».



 13.05.2024.


 Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення знань. Організм людини – цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування.        

Виконати тестові завдання:

1Найменшою складовою частиною нашого тіла є: 

 а)  тканина;  б)  орган;  в)  клітина;   г) судина.

2Оберіть варіант, де всі корисні для харчування продукти:

а)  риба, молоко, газовані напої;

б) молоко, бургери, яблуко; 

в) яйця, сир, хліб, огірок             

 г)  рис, риба, чіпси.

3Орган що забезпечує рух крові: 

 а)  серце;  б) судини;  в)  капіляри;  г)  мозок.

4Орган що відповідає за керування всім організмом:

а) шлунок;  б) скелет;  в) м'язиг)  мозок.

5Оберіть корисні для організму звички: 

а) дотримуватися гігієни;

б)  їсти лише раз на день; 

в) дотримуватися режиму дня;

г) робити фізичні вправи; 

д) пити тільки газовану солодку воду. 

6. Частина тіла, яка має певну форму, місце розташування в організмі й виконує конкретну функцію називають…. 

а) орган;  б) клітина;  в) тканина;  г) тіло.

7За якою ознакою тварини відрізняються від рослин?

а) живляться готовими органічними речовинами;  

б) ведуть прикріплений спосіб життя; 

в) живляться органічними речовинами, які створюють самі.

8Укажіть ряд, у якому перелічені властивості організмів: 

а) звук, блиск, живлення;

б) об'єм, бінокль, пісок; 

в) ріст, подразливість, рух.

9Здатність організмів відтворювати собі подібних називається 

а) ріст;  б) розвиток;  в) розмноження.

10Здоров'я людини - це... 

а) стан високої працездатності людини;

б) стан соціального благополуччя;

в) стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб;

г) відсутність хвороб.

11Середовище існування - це....

а) усе, що оточує організм і впливає на нього; 

б) усе , що знаходиться всередині організму;

в) усі явища , що не впливають на організм.

 12Вкажіть чинники неживої природи:

 а) вологість;  б)  світло;  в)  тепло;   г) повітр'я.        



 08.05.2024. 


Тема. Використання технічних пристроїв і знань про власний організм задля підтримання і зміцнення здоров’я. Навчальний проект. Гаджети і здоров’я.

Переглянути посилання:

 https://naurok.com.ua/test/7-34-12-57-vikoristannya-tehnichnih-pristro-v-i-znan-pro-vlasniy-organizm-zadlya-pidtrimannya-i-zmicnennya-zdorov-ya-2855665.html - тест (10).

https://naurok.com.ua/test/vikoristannya-tehnichnih-pristro-v-i-znan-pro-vlasniy-organizm-zadlya-pidtrimannya-i-zmicnennya-zdorov-ya-2871285.html - тест (7).

https://www.youtube.com/watch?v=TIH57asxhh4 – відео.

 https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-z-predmetu-piznaiemo-pryrodu-6-klas-vykorystannia-tekhnichnykh-prystroiv-i-znan-pro-vlasnyi-orhanizm-zadlia-pidtrymannia-i-zmitsnennia-z-809546.html - презентація.        

§ 30 ст. 216-220 опрацювати, завдання - виконати письмово навчальний проект на тему: «Гаджети і здоров’я» у формі презентації або повідомлення.


06.05.2024.


 Тема. Житло людини як штучна екосистема. Матеріали, техніка і технології для комфортного існування людини. Навчальний проект. Ідеальне житло для сучасної людини.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=TyuXVvo8NKw – відео. 

§ 30 ст.216-220  опрацювати, завдання –  виконати письмово навчальний проект на тему: «Ідеальне житло для сучасної людини» у формі  презентації.



01.05.2024.


. Тема. Залежність здоров’я від природних та технологічних чинників.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Qm8dlCh_Cr8  - відео.     

§ 29 ст. 211-215 опрацювати, заповнити таблицю: (приклад для заповнення підкреслино)

Тіло

(предмет)

Речовина і матеріал

Призначення

Чашка

Порцеляна, алюміній, пластмас

Пиття напоїв

 

 

 

 

 

 



29.04.2024.


 Тема. Вплив навколишнього середовища на ріст і розвиток людини. Навчальний проект. Як створити здорове середовище життя людини.

Переглянути посилання:      

§ 27, 28 ст. 196 – 210 опрацювати, завдання: навчальний проект  «Як створити здорове середовище життя людини»   виконати у форі презентації або повідомлення.


 24.04.2024. 


 Тема. Режим праці і відпочинку. Сон. Ріст і розвиток організму людини.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=c8o18cf3cy8 – відео (режим,сон),

https://www.youtube.com/watch?v=TBtXCCUj7Yw – відео (ріст, розвиток),

https://www.youtube.com/watch?v=nT2APpPZ2Q0 – відео.       

§ 28 ст. 204-210 опрацювати, ст.210 завдання 2 виконати письмово, скласти свій розпорядок роботи і затрат часу (заповнити таблицю):

«Свій розпорядок»

№ з/п

Види занять та відпочинку

Години

 

 

 


22.04.2024.


 Тема. Нервова система та органи чуття. Гігієна зору, слуху, нервової системи.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=3pc-2XPtQcw – відео, https://www.youtube.com/watch?v=nT2APpPZ2Q0 – відео.       

§ 27 ст. 196-203 опрацювати, ст.198  завдання 1 (заповнити таблицю 22), ст. 200-201 завдання 1 (заповнити таблицю 23) виконати письмово.



  10.04.2024.


 Тема.  Тематичне оцінювання. Узагальнення. Розмноження організмів забезпечує безперервність життя на Землі. Класифікація як спосіб впорядкування знань про різноманітність організмів. Екосистеми – цілісні системи.     

Виконати тестові завдання:

1. Встановіть відповідність між властивостями організмів та поняттям

Поняття                      Властивості організмів

1) Дихання                А) организми змінюють

                                  положення свого тіла або його

                                  частин;

2) Ріст та розвиток   Б) відбувається за участью

                               кисню, забезпечує організм

                               енергією;

3) Подразливість      В) організми збільшуються в

                               розміри та масі тіла, змінюється

                               його форма;

4) Рух                        Г) організми отримують

                                  інформацію про то,що

                                  відбувається в навколишньому

                               середовіще або в середині тіла.



2. Який спосіб розмноження зазначен на малюнку 




А) Фрагментація;  Б) Брунькування;

В) Поділ навпіл;    Г) Множинний поділ.


3. Наявність в одному організмі чоловічих та жіночих статевих органів, здатність продукувати два типи гамет – це

А) партеногенез;       Б) роздільностатевість;

В) гермафродитизм;  Г) непрямий розвиток.


4. Живі істоти, які немають клітинної будови

А) Рослини;  Б) Бактерії;  В) Віруси;  Г) Гриби.


5. Назва виду складається з

А) одного слова;  Б) двох слів;  В) трьох слів;   Г) всі відповіді вірні.


6. Росташуйте послідовність розмноження у жаби

А) жаба відкладає у воду ікринки;

Б) пуговки з кінцівками;

В) З'явлюються пуговки;

Г) маленьке жабеня;


7. Побудуй ланцюг живлення за послідовностью споживання одних організмів іншими

А) Пшениця;  Б) Гадюка;  В) Миша;  Г) Орел.


8. Клітини бактерій бувають різні за форми, встановить відповідність між назваю та формою

Назва                                         Форма

1)                Бацили                      А) куляста

2)                Коки                          Б) паличкоподібну

3)                Вібріони                    В) спіральні завитки

4)                Спірили                     Г) зігнуті


9.Встанови відповідність між поняттям та прикладом

Поняття                                       Приклад                                                    

1)                Утворювачі         А) бактерія гниття

2)                Споживачі          Б) конюшина, просо, кульбаба

3)                Розкладачі         В) коник, карась, вуж


10. Оберіть усі штучні екосистеми

А) степ;  Б) поле;  В) парк;  Г) ліс;  Д) річка;  Е) водосховище.


11. Оберіть усі водневі природні екосистеми

А) струмок;  Б) болото;  В) затока;  Г) лиман;  Д) акваріум;  Е) водосховище.


12. У будь якої штучної екосистеми є шкідники, оберіть усіх шкідників поля

А) сарана;  Б) попелиця;  В) миша польова;  Г) капустяна совка;  Д) хрущ;   Е) дрізд.



 08.04.2024.


Тема. Штучні екосистеми. Природні екосистеми України. Навчальний проект. 1. Живий світ в околицях моєї школи. 2. Створення штучної екосистеми та підтримання її функціонування.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=gfvkHUhjrGI – відео. https://www.youtube.com/watch?v=eNA_hkzRMrw – відео.

§ 26  ст. 186-192  опрацювати, виконати навчальний проект:

1. Живий світ в околицях моєї школи.

2. Створення штучної екосистеми та підтримання її функціонування.

Вибрати одну тему проекту, на вибір, підготувати у формі презентації або повідомлення.

        


03.04.2024. 


. Тема. Космічна роль зелених рослин. Різноманітність екосистем біосфери.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=cMKfvu9tTkE – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=5agCyrABHVs – відео. (дендропарк «Софіївка»)   

§  25 ст.179-185  опрацювати, ст.185  розділ «Тобі до снаги» завдання 6  виконати письмово.


01.04.2024.


 Тема. Біосфера – жива оболонка Землі. Компоненти біосфери і зв’язки між ними.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=FgJHOifIOeQ – відео. https://www.youtube.com/watch?v=Em60deYRfBo – відео.

§  25 ст.179-185  опрацювати, ст.185  розділ «Тобі до снаги» завдання 3  виконати письмово.


 27.03.2024. 


 Тема. Екосистеми: компоненти і зв’язки між ними.

 Харові ланцюги. Зміни в екосистемах: причини і наслідки.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=JUtCCi_xU94 – відео. https://www.youtube.com/watch?v=Sv9nJzeBfHo – відео.       

§  25 ст. 179 – 185  опрацювати, завдання  дослідження « Моделювання екосистеми»  виконати письмово за зразком:

Дослідження

Тема. Моделювання екосистеми.

Хід дослідження.

1.     Екосистеми. (Перегляньте зображених нижче організмів. У якій екосистемі вони живуть? (зображення додається))

2.     Таблиця. (Заповніть таблицю прикладами організмів)

Компонент екосистеми

 Функції в екосистемі  

Групи організмів

Приклади

 

Утворювачі

Утворюють поживні речовини за рахунок сонячної енергії  

Рослини

 

 

Споживачі

Споживають готові поживні речовини, поїдаючи інші організми

Тварини

 

Розкладачі

Розкладають відмерлі рештки організмів з утворенням речовин, які повертаються в природу й можуть використовуватися утворювачами

Гриби

 

 

 

3.     Харчовий ланцюг. (Склади  два  харчових ланцюги . Запиши.)

Висновок: (відповіді на питання: 1. Дати визначення що називається екосистемою? 2. Вкажіть, які є компоненти екосистеми? 3. Дати визначення харчового ланюга?)


25.03.2024.


Тема. Історія життя на Землі. Навчальний проект «Існування і причини зникнення динозаврів».

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=5SD3pbYZcxM – відео.

§  23,24 повторити, навчальний проект «Існування і причини зникнення динозаврів» виконати у формі презентації.


20.03.2024. 


Тема. Наукова класифікація організмів. Поняття виду організмів.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=1M8zLyf5pLw – відео.        

§  23 ст. 165-170 опрацювати,  ст.165-166  розділ «Нумо досліджувати»   виконати письмово дослідження «Класифікація організмів» за описом у підручнику.

 

 

 18.03.2024. 


 Тема. Способи групування організмів.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=UkhKpJmkoW4 – відео.

§ 23 ст.165-170  опрацювати, ст. 170 розділ «Тобі до снаги» завдання 1,2 виконати письмово.


  13.03.2024. 


. Тема. Вплив середовища на ріст і розвиток організмів.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=EUQ1TkTvDYQ – відео (ріст і розвиток). https://www.youtube.com/watch?v=bpZ-PO7jMck – відео (приклад дослідження)

§ 24 ст.171-178  опрацювати,  виконати письмово дослідження «Дослідження умов росту і розвитку рослин» за зразком:

Дослідження

Тема. «Дослідження умов росту і розвитку рослин»

Хід роботи

Заповнити таблицю:

Умови вирощування

Результати дослідження

Висновок

 Стебло

(довжина)

Листок

(характер розвитку)

Забарвлення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: (зазначити умови росту і розмноження рослин)


 11.03.2024.


 Тема. Схожість нащадків з батьками і відмінності між ними.   

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=UiQCqcgajw0 – відео.

§ 24  ст.171-178  опрацювати, ст. 178  розділ «Тобі до снаги» завдання 2 виконати письмово.


        06.03.2024.


 Тема. Способи розмноження рослин.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=93csz6lpiBQ – відео.                           

§ 24 ст.171-178  опрацювати,  ст. 176  розділ «Нумо досліджувати» (послідовність виконання)  дослідження «Умови проростання насіння»  виконати письмово.


04.03.2024.


 Тема. Розмноження і розвиток тварин. Навчальний проект. Як спілкуються тварини.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=8tU9368XX9c – відео.

§ 24  ст. 171- 178  опрацювати, ст. 178 розділ «Тобі до снаги» завдання 3  виконати письмово, підготувати проект на тему «Як спілкуються тварини» у формі презентації.


21.02.2024. 


 Тема. Поняття про інфекційні хвороби: причини розвитку і заходи профілактики. Навчальний проект. Невидимі друзі і вороги.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=oQ618xsmvc8 – відео.     

§ 21,22 ст.  повторити, виконати навчальний проект на тему «Невидимі друзі і вороги» у формі презентації.



19.02.2024.


. Тема. Різноманітність одноклітинних організмів, їх роль у природі та житті людини.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=j8BLdVOBrAA – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=j8BLdVOBrAA - відео

§ 22 ст. 157-164 опрацювати, ст. 159-160 розділ «Нумо досліджувати» дослідження «Вплив бактерій на скисання молока»  виконати письмово за зразком:

Дослідження

Тема. «Вплив бактерій на скисання молока»

Хід дослідження

Заповнити таблицю

Молоко

(склянки поставлені у тепле місце)

Спостереження

1.     Некип’яене (склянка відкрита)

 

2.     Кип’ячене (склянка відкрита)

 

3.     Кип’ячене (склянка закрита)

 

Висновок: (зазначити: 1. Що вдалося з’ясувати в ході дослідження? 2. В які склянці скисання молока відбулося швидше? 3. Де можна застосовувати одержані результати?)



        14.02.2024. 


Тема. Мікросвіт і мікроскоп. Одна клітина –  цілий організм.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=9R4KX9dyVNo – відео.  

§ 21 ст. 149-156 опрацювати, ст.151-153  розділ «Нумо досліджувати» дослідження «Представників одноклітинних рослин та твариноподібних організмів»  виконати письмово за зразком:

Дослідження

Тема. «Представників одноклітинних рослин та твариноподібних організмів»

Хід дослідження

1.     Заповнити таблицю. (скориставшись додатковою інформацією з різних джерел та  інформацією таблиці 19 підручника с. 152-153 заповнити три стовпики та чотири рядка таблиці)

Назва мікроорганізму

Характеристика мікроорганізму

Особливості руху

Амеба  протей

 

 

Інфузорія туфелька

 

 

Хлорела

 

 

Хламідомонада

 

 

2.      Ознаки будови одноклітинних. (порівняти будову представників одноклітинних та зазначити спільні і відмінні ознаки у колонки)

      СПІЛЬНІ                                                                             ВІДМІННІ

Висновок: (відповіді на питання: 1. Яким із вказаних мікроорганізмів потрібно світло? Навіщо? 2. Які із зазначених мікроорганізмів належать до рослин, а які до тварин? За якими ознаками визнаали?)


12.02.2024.


Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення. Земля – планета, що змінюється, значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті.

Виконати тестові завдання:

1. Хто з народів вважав, що Землю тримають 4 слони, а слони стоять на величезній черепасі?

а) китайці

б) греки

в) індійці

2. Хто першим із давніх вчених почав вважати, що Земля кругла?

а) Галілео Галілей

б) Аристотель

в) Піфагор

3. Геліоцентричну будову Всесвіту розробив…

а) Микола Коперник

б) Джордано Бруно

в) Птолемей

4. Який вчений був страчений інквізицією за свої погляди на будову всесвіту?

а) Аристотель

б) Джордано Бруно

в) Микола Коперник

5. Прилади для  дослідження небесних тіл це..

а) телескоп, супутник, гігроскоп, квадрант

б) гномон, мікроскоп, астролябій, квадрант

в) гномон, квадрант, астролябій, телескоп, супутник

6. Який вклад у дослідження космосу зробив Галілео Галілей?

а) Розробив перший телескоп

б) Довів геліоцентричну будову сонячної системи

в) Розробив гномон

7. В якому році був запущений в космос перший штучний супутник?

а) 1961

б) 1957

в) 1995

8. В якому році був запущений в космос перший український  штучний супутник?

а) 1957

б) 1961

в) 1995

9. Костянтина Ціолковського називають…

а) «Батьком ракетної техніки»

б) «Піонером космонавтики»

в) «Універсальним вченим»

10. З якою знаменною датою пов'язаний День космонавтики?

а) Запуском першого супутника у 1957 році

б) Висадкою людини на місяць у 1969 році

в) Польотом Юрія Гагаріна в космос 12 квітня 1961 року

11. Перший український супутник, що був запущений у 1995 році має назву…

а) СІЧ - 1

б) Супутник - 2

в) СП – 1

12. Перший космонавт незалежної України це…

а) Леонід Каденюк

б) Юрій Гагарін

в) Сергій Корольов



  07.02.2024. 


 Тема. Космонавтика в Україні. Здобутки і проблеми людства в освоєнні космічного простору і дослідженні Всесвіту. Навчальний проект «У пошуках життя на інших планетах».

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=v9SpiimlfhU – відео.        

§ 20 повторити, ст.  завдання: навчальний проект за темою «У пошуках життя на інших планетах» у вигляді презентації або повідомлення  виконати письмово.



  05.02.2024.


. Тема. Дослідження Всесвіту.  Особливості відстаней і часу в космосі. Навчальний проект «Подорожуємо Місяцем».

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=orbRQbTsbQY – відео.

§ 20 ст.139-145  опрацювати,  завдання: навчальни проект за темою «Подорожуємо Місяцем» у вигляді презентації або повідомлення виконати письмово.


 31.01.2024. 


Тема. Дослідженн6я Всесвіту. Розвиток уявлень про Всесвіт.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=GebvXPYPCv8 – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=gArH7lqSFl8 – відео. 

§ 17-19 повторити, завдання:  охарактеризувати «адресу» Землі у Всесвіті, подібно до адреси свого місця проживання, виконати письмово.



 29.01.2024.


Пізнаємо природу 6. 

Тема. Вплив космічних чинників на Землю.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=oxsr_Q1Aa2c – відео.

§  17-19 повторити,  повідомлення «Приклади впливу космічних чинників»  виконати письмово.


24.01.2024. 


Тема. Малі небесні тіла.

 Зорі, сузір’я, галактики. 

Карта зоряного неба.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=B6_w_C3U-us – відео.     

§ 18 ст.124-131  опрацювати, ст.131  розділ «Тобі до снаги» завдання 3; дослідження «Зоряне небо» за зразком  виконати письмово:

ЗРАЗОК

Дослідження

Тема. Зоряне небо.

Хід дослідження

1.Сузір’я Велика Ведмедиця. (описати)

     2.Полярна зірка. (описати де знаходиться)

     3.Розташування сузір’я. (замалювати  сузір’я Великої та Малої Ведмедиць)

Висновок: (дати визначення «сузір’я» та записати приклади з назвами)


 22.01.2024.


. Тема. Характеристики і рухи планет. Земля – жива планета.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=InkIgDi5Txg – відео.

§ 17 ст. 116 – 123 опрацювати,  ст. 123  розділ «Тобі до снаги» завдання 1, 2, 3,4  виконати письмово


17.01.2023. 


Тема. Земля та інші планети Сонячної системи.

Переглянути посилання:

 https://naurok.com.ua/zemlya-ta-inshi-planeti-sonyachno-sistemi-355821.html - презентація.

https://www.youtube.com/watch?v=yiohS7L8uGM – відео . https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y – відео (планети)       

§17 ст. 116-123 опрацювати,  ст.117-118  розділ «Нумо досліджувати»   виконати письмово за зразком дослідження «Дані про планети Сонячної системи»:

ЗРАЗОК:

Дослідження

Тема. Дані про планети Сонячної системи.

Хід дослідження

І. Завдання. (ст.118)

 1. •

     •

2.  •

     •

     •

     •

3. •

4.

ІІ. Таблиця. (ст.118)

Назва планети

Походження назви

Атмосфера (наявність і склад)

Вода

(наявність та агрегатний стан)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: (дати відповіді: 1. Завдяки яким умовам на Землі існують організми? 2. Вислови думку про можливість існування організмів на інших планетах?)


15.01.2024.


Тема. Речовини Всесвіту. Сонячна система.

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-z-predmetu-piznaiemo-pryrodu-6-klas-doslidzhennia-vsesvitu-planety-soniachnoi-systemy-mali-nebesni-tila-753899.html - презентація.

§ 19 ст. 132-138 опрацювати, завдання: з доступних джерел відшукати міф або легенду про один із складників Всесвіту , виконати письмово.



27.12.2023. 


 Тема. Діагностична контрольна робота.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/test/zalikova-kontrolna-robota-za-i-semestr-piznaemo-prirodu-6-klas-simeyna-forma-navchannya-2543472.html - тест 40 ( залікова к.р. І семестр);     

Прислати скріншот відповіді з оцінкою.


25.12.2023. 


 Тема.  Природні умови і ресурси рідного краю, їхній зв’язок з господарською діяльністю людини.

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/test/6-klas-piznaiemo-pryrodu-pryrodni-umovy-i-hospodarska-diialnist-liudyny-31-3783813.html - тест. (Природні умови і господарська діяльність людини.)

§  14-16 повторити, виконати письмово завдання :

Знайдіть інформацію про використання людиною енергії води, сонячної енергії, енергії вітру,  переваги та недоліки.

 Заповніть таблицю.

Де використовується енергія

Переваги енергії

Недоліки енергії

 

 

 

        

 20.12.2023


 Тема. Природні умови і господарська діяльність людини. Роль науки, техніки і технологій у природокористуванні.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=urus3LMvfno – відео. (умови) https://www.youtube.com/watch?v=5mdKT2_Hmdk – відео. (роль)

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=tT6YJS9o34A – відео.   

§  14-16 повторити, повідомлення на тему «Господарська діяльність людини та роль технологій у природокористуванні»  виконати письмово.


18.12.2023.


 Тема. Грунти – цінний природний ресурс нашої країни. Склад і властивості грунту, роль у природі і використання людиною.  

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=hVlwDFQS1dY – відео.

§  15 ст. 102-107 опрацювати , ст. 103-104 розділ «Нумо досліджувати»  дослідження «Склад грунту»  виконати письмово за зразком:

 Дослідження: Склад грунту  

Хід дослідження

1.     Заповнити таблицю (крок 1- крок 4 підручника ст. 103-104)

Крок

Складник грунту

Властивості складника

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

2.     Схема «Складники грунту» ( крок 5 підруника ст. 104)

3.     Висновок. (у висновку зазначити складники грунту та роль дослідницького методу у його виявленні)

        

13.12.2023. 


. Тема. Корисні копалини, їх різноманітність, поширення, використання. Охорона природних ресурсів.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-korisni-kopalini-375143.html - презентація.   

§ 14 ст. 96 – 101  опрацювати, ст. 100 - 101 (розділ «Нумо досліджувати») дослідження «Корисні копалини України»  виконати письмово.

 11.12.2023.


. Тема. Природні ресурси. Енергія вітру, Сонця, води.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=HLqjmK-C5Rc – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=UqfwL1v-lfE – відео.

https://naurok.com.ua/prirodni-resursi-energiya-vitru-soncya-ta-vodi-378689.html - презентація.

§  14 ст. 96 – 101 опрацювати, ст. 101 розділ «Тобі до снаги» завдання 1,4   виконати письмово.


06.12.2023. 


Тема. Зміни у гідросфері, атмосфері, літосфері пов’язані з діяльністю людини.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/zmini-u-gidrosferi-atmosferi-litosferi-pov-yazani-z-diyalnistyu-lyudini-355884.html - презентація.    

§ 16 ст.108-114  опрацювати, ст.110 розділ «Нумо досліджувати»  дослідження (назва, опис) , ст. 114 розділ «Тобі до снаги» завдання 3 виконати письмово.


04.12.2023.


 Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення. Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування.

Узагальнення знань по темі «Досліджуємо тіла, речовини та явища»

ЗАВДАННЯ:

1.Виберіть одну вірну відповідь

1. Тіла, створені природою, називаються :

А) природними;  Б) штучними;  В) рукотворними

2. З перелічених речовин виберіть просту речовину:

А) вода;  Б) кисень;   В) вуглекислий газ

 2.Виберіть з переліку декілька прихильних відповідей

 3. Виберіть з переліку штучні тіла:

А) дерево; Б) велосипед; В) мікроскоп; Г) гелева ручка;  Д)  горобець

 4. Виберіть із переліку тіла неправильної форми:

 А) Дерев’яний брусок; Б) картоплина;  В) горіх; Г) лінійка; Д) яблуко

 Е) цеглина

3.Установіть відповідність

5. 1)Температура повітря                            а) термометр

    2) Об’єм рідини                                        б)лінійка

    3)Маса тіла                                                в) мірний циліндр

    4)Довжина тіла                                          г)терези

 6. А)Танення льоду                                        1) світлове

     Б) Звук автомобіля                                     2) магнітне

     В) Вмикання лампочки                               3)теплове

     Г) Рух велосипедиста                                  4)звукове

    Д) Повернення м’яча до землі                    5)механічне

 4. Заповніть таблицю, записавши приклади явищ

7.

теплові

звукові

світлові

хімічні

магнітні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Підкресліть однією рискою природні джерела світла, хвилястою лінією – штучні       джерела світла.

Свічка, сонце, комаха, риба, місяць, гасова лампа, багаття, зірки, блискавка,

9.Запропонуйте способи розділення сумішей.

10.Опишіть агрегатні стани речовин.

11.Що таке енергія?

12. Назвіть основні характеристики механічного руху та їхні одиниці ви-

мірювання.


29.11.2023. 


. Тема. Вивчені явища у природі, побуті, техніці, технологіях.

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-vyvcheni-iavyshcha-u-pryrodi-pobuti-tekhnitsi-tekhnolohiiakh-6-klas-nush-742490.html - презентація.   

§ 5-13 повторити, розділ «Тобі до снаги» ст.38 завдання 4, ст. 44 завдання 6, ст. 58 завдання 3, ст. 68 завдання 1, ст.75 завдання 5, ст. 84  завдання 5, ст. 91 завдання  6 виконати письмово.


27.11.2023.


 Тема. Хімічні явища. Ознаки хімічних реакцій. Навчальний проект. Хімічна мова.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=ajewTad-2wE – відео.(явища) https://www.youtube.com/watch?v=92eQXvTDXvA  - відео.

https://www.youtube.com/watch?v=JpaFpSEzj6I – відео. (ознаки)

§  6 ст. 39-44  опрацювати, ст.42  завдання1 , ст. 43 провести дослідження вдома, ст. 44  розділ «Тобі до снаги» завдання 3,5  виконати письмово.


 15.11.2023. 


Тема. Магнітні явища. Властивості і використання магнітів.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Uiby3EKW6DI – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=oWmd1YDjnAk – відео.      

§  13 ст. 85-91  опрацювати, ст. 89 завдання 2 , ст. 91 розділ «Тобі до снаги» завдання 2,3,5  виконати письмово.


13.11.2023.


 Тема. Виробництво і постачання електроенергії. Навчальний проект. «Світ без електрики: переваги і недоліки.»

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/virobnictvo-i-postachannya-elektroenergi-355886.html - презентація. https://www.youtube.com/watch?v=k4H0Ic3umLs – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=nLDpfrERRSg – навчальний фільм.

§  11,12 повторити,  навальний проект на тему: «Світ без електрики:переваги і недоліки»  виконати письмово у формі презентації.      

  

 08.11.2023. 


Тема. Електричний струм. Електропровідність. Електричний ланцюг. Безпечне користування побутовими електроприладами.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=_IgiYbWWzEE – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=vKENXnbEjSY – відео.      

§ 12 ст. 76-84 опрацювати, ст. 78 завдання 3, ст. 84 розділ «Тобі до снаги» завдання 2,4 виконати письмово.


 06.11.2023.


. Тема. Статична електрика : причини виникнення, небезпека для здоров’я і способи захисту.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=J9U5CJLlUqQ – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=fwdnGj8r98M – відео.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=aJGtJIeWk-w – відео.     

§ 11 ст. 69-75 опрацювати, ст. 73 завдання 3, ст. 75 розділ «Тобі до снаги» завдання 2,3,4 виконати письмово.


01.11.2023. 


 Тема. Виштовхувальна сила (тіло в рідині). Плавання тіл. Переміщення тіл у воді й повітрі.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=KcDFUzUjvN4 – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=fAkgMlLAHBQ – відео.      

§ 10 ст. 64-68 опрацювати, ст.66 завдання 2, ст. 68 розділ «Тобі до снаги» завдання 3,5 виконати письмово.


30.10.2023.


Тема. Механічні явища. Реактивний рух у природі і техніці. Сила пружності.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=k6RCA9c8s44 -  відео.

https://www.youtube.com/watch?v=SZLik_0gIf8 – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=Hv8jnyyiWSg – відео.

§ 9 ст. 59-63 опрацювати, ст. 61 завдання  1, ст. 63 розділ «Тобі до снаги» завдання 2,5 виконати письмово.


 25.10.2023. 


. Тема. Різноманітність явищ: механічні, електричні, магнітні, хімічні.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=d_D5WfHJ0Ns – відео. https://www.youtube.com/watch?v=orQcvBxYvCU – відео.    

§ 6 ст.39-44 опрацювати, ст.44 завдання 3,5 виконати письмово.



 23.10.2023. 


 Тема. Тематичне оцінювання. Використання речовин і знання про їх властивості.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/test/doslidzhuemo-tila-rechovini-yavischa-2464813.html - тест 14(Досліджуємо тіла, речовини, явища), https://naurok.com.ua/test/riznomanittya-rechovin-hni-vlastivosti-ta-zastosuvannya-2459921.html - тест 12 (Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування).       

§ 5-7 повторити, виконати тести надіслати скріншоти.



18.10.2023.


. Тема. Розчини у природі і побуті.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=bqwgUtWWFVE – відео. 

§ 7 повторити, ст. 50 завдання  4 виконати письмово.



06.10.2023.


 Тема. Розчини: склад і виготовлення.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=ZFC73sABqrM – відео.   

§ 7 ст.45-50 опрацювати, ст.50 запитання, 47-49 «Нумо досліджувати» приготувати розчини, описати послідовність приготування, зазначити їх особливість  виконати письмово.


04.10.2023. 


. Тема. Речовини природного походження і створені людиною, їх застосування.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=JaQH0V125Po – відео.    

§ 5 повторити, описати  одну речовину природного походження та одну створену людиною, зазначити їх застосування  виконати письмово.

 


02.10.2023. 

Тема. Метали і неметали, їх властивості та історія використання людиною.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=p3-UdfEosFc – відео.       

§ 5 повторити, повідомлення: «Використання металів і неметалів людиною» виконати письмово.


 27.09.2023. 

Тема. Молекули, атоми. Різноманітність речовин.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=MVAmE2bY7rY – відео.

§ 5 ст.34-38 опрацювати, ст.37 завдання 2, ст. 38 розділ «Тобі до снаги» запитання 1,3 виконати письмово.

 

25.09.2023. 

Тема.  Тематичне оцінювання. Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа. Тестування.

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/test/6-klas-piznaiemo-pryrodu-uzahalnennia-tema-1-vchymosya-doslidzhuvaty-pryrodu-9-3359814.html - тести.     

Виконати письмово тестування, надіслати відповіді на електронну пошту.


20.09.2023. 


Тема. Відповідальність природодослідника. Екскурсія до природничого музею.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=QWOY9ks2Xkg – відео.  

§4 ст.25-30 опрацювати, ст.30 розділ «Тобі до снаги» завдання 3 виконати письмово, заповнити таблицю:

Чому відлітають птахи?

Причина

Наслідки

Стає холодно

Зникають комахи

 

 

 

 

 

 

Тому птахи відлітають.


 18.09.2023. 


. Тема. Моделювання у вивчены природи. Використання експерименту для отримання знань про природу.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=aCH7RRVDgCw - відео   

§ 3 ст.19-24 опрацювати, ст. 21 завдання 2  виконати письмово.


13.09.2023. 


. Тема. Організація власних спостережень за природою.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=9VIjBV-Bqcc – відео.       

§1-3повторити, https://naurok.com.ua/test/praktichne-doslidzhennya-1-sposterezhennya-til-ta-yavisch-prirodi-6-klas-nush-2377633.html - тест (надіслати скріншот).


11.09.2023.


Тема. Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-pravila-bezpeki-zhittediyalnosti-pid-chas-doslidzhen-prirodi-dzherela-znan-pro-prirodu-praktichne-zavdannya-299957.html - презентація.

 https://www.youtube.com/watch?v=QcuPOd4eQyA – відео.      

§ 3 ст.19-24 опрацювати, ст.24 розділ «Тобі до снаги»  запитання 2 виконати письмово та заповнена таблиця на уроці (за посиланням по презентації).

ЗРАЗОК

Практичне дослідження 1.

Ознайомлення з довідниковими виданнями з природничих наук різних типів

(З’ясуй такі характеристики довідкових видань: як  називаються, яку інформацію містять, кому адресовані (для  школярства, учительства, науковців, широкого кола читачів тощо).

Отримані відомості  занеси до таблиці.

 

Як називається

Яку інформацію містять

Кому адресовані (для  школярства, учительства, науковців, широкого кола читачів

 

фізична енциклопедія

 знайти відомості про склад і будову атмосфери;  вияснити, що означає термін «атмосфера» тощо

Широке коло читачів

 

 

 

 

 

 




06.09.2023. 


 Тема. Видатні природодослідники України і світу.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=pzHukRwne8A&t=19s – відео.                                              

§2 ст.14-18 опрацювати, ст.18 розділ «Тобі до снаги»  запитання 3,5 виконати письмово та заповнена таблиця на уроці (за посиланням по відео)


04.09.2023.


. Тема. Природничі науки. Розвиток знань про природу, використання їх людиною.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=kRCBhjq7efs&t=4s  - відео                                              

§ 1 ст.8-13 опрацювати, ст. 12 завдання 4 виконати письмово.

ВИКОНАННІ  ЗАВДАННЯ НАДІСЛАТИ НА ЕЛЕКТРОННУ ПОШТУ:  chervone2021@gmail.com