Пізнаємо природу 6

12.06.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Тематичне оцінювання. Підсумок навчальних досягнень учнів з курсу 6 клас «Пізнаємо природу».

Завдання виконати за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-znan-za-ii-semestr-2946299.html - тест,  (узагальнення ІІ семестр), виконати  та надіслати скріншот відповіді.

https://naurok.com.ua/test/6-klas-richna-2923802.html - тест (річна),

виконати  та надіслати скріншот відповіді.    


11.06.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Узагальнення. Природні об’єкти як моделі для техніки і технологій. Взаємодія з природою задля її збереження. Навчальний проект. Збережемо природу у місці нашого проживання – збережемо чистоту на планеті Земля.  

Завдання виконати за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-2-2933313.html - тест, виконати  та надіслати скріншот відповіді.

https://naurok.com.ua/test/6-klas-piznaemo-prirodu-uzagalnennya-rozdilu-vchimosya-u-prirodi-i-dbaemo-pro-zberezhennya-2929101.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.               

§ 31-34 повторити,завдання: навчальний проект на тему «Збережемо природу у місці нашого проживання – збережемо чистоту на планеті Земля» виконати у формі повідомлення.


05.06.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Співпраця України з іншими країнами у справі охорони природи. Роль природничих наук і технологій у збереженні природи.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/prezentaciya-spivpracya-ukra-ni-z-inshimi-kra-nami-u-spravi-ohoroni-prirodi-414174.html - презентація.

https://www.youtube.com/watch?v=lmNgMkyk5D4 – відео.

 https://vseosvita.ua/library/6-klas-prezentatsiia-rol-pryrodnychykh-nauk-i-tekhnolohii-u-zberezhenni-pryrody-819799.html - презентація.

https://www.youtube.com/watch?v=B435b7DnGLg – відео.       

§ 32 ст.229-238 опрацювати, ст.238 завдання 1,3,4  виконати письмово, посилання:

https://naurok.com.ua/test/svitoviy-dosvid-i-mizhnarodne-spivrobitnictvo-u-sferi-ohoroni-navkolishnogo-prirodnogo-seredovischa-672340.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.

https://naurok.com.ua/test/rol-prirodnichih-nauk-u-zhitti-lyudini-2379941.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.   


04.06.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Енерго- і ресурсозбережувальні технології в житті людини, країни, планети. Екозвички. Навчальний проект. Заощадливо, безпечно, зручно.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=zJ0sn81bT4s – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=FlnLNkYA6dk – відео.        

§ 34 ст. 245-251 опрацювати, завдання: проект на тему «Заощадливо, безпечно, зручно» виконати у формі презентації, посилання: https://naurok.com.ua/test/lyudina-i-navkolishne-seredovische-ekologichni-problemi-3416902.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.  


28.05.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Традиції українського народу щодо збереження природи.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/tradici-ukra-nskogo-narodu-schodo-zberezhennya-prirodi-355899.html - презентація,

 https://www.youtube.com/watch?v=v1BPmLCj2xI – відео.        

§ 34 ст. 246-251 опрацювати, ст. 250-251  завдання: дослідження «Українські традиції»  виконати письмово за планом:

І. Джерело інформації.

ІІ. Опис (звичаю, обряду, свята) за планом:

1.     Назва.

2.     Дата проведення (якщо є).

3.     Що символізує, означає.

4.     Що особливого у проведенні, дотриманні.

Посилання: https://naurok.com.ua/test/tradici-ukra-nskogo-narodu-schodo-zberezhennya-prirodi-2926040.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


22.05.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Зміни середовища існування людини. Залежність життя і діяльності людини від природи.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=TSIaOs7stG8 – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=giwtTDzG6sE – відео. https://www.youtube.com/watch?v=CpRC29mBVSU – відео.

§ 31 ст.224-228  опрацювати, ст.228  завдання 4 виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/priroda-tvorchist-tehnika-zmini-seredovischa-isnuvannya-lyudini-6-klas-nush-3429306.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.  

 https://naurok.com.ua/test/6-klas-piznaemo-prirodu-yaki-riziki-i-naslidki-spozhivacko-diyalnosti-lyudey-dlya-prirodi-3426095.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.  


21.05.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Взаємодія природи та людини: від первісної до сучасної. Природа, творчість, техніка. Навчальний проект. Як змінювалось ставлення людини до природи у різні часи.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=1pxLwEAG99Y – відео.  

(https://www.youtube.com/watch?v=NX70voY0cMg – відео, https://www.youtube.com/watch?v=6Z_cd2LgoaY – відео.)

§ 31 ст.224-228 опрацювати,завдання: виконати письмово навчальний проект «Як змінювалось ставлення людини до природи у різні часи.», посилання: https://naurok.com.ua/test/vzaemodiya-lyudini-i-prirodi-vid-pervisno-do-suchasno-lyudini-6-klas-nush-2855000.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


15.05.2025. Пізнаємо природу 6.  Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення знань. Організм людини – цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування.

ЗАВДАННЯ:

1)Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/test/organizm-lyudini---cilisna-sistema-na-yaku-vplivae-navkolishne-seredovische-lyudina-zminyue-seredovische-svogo-isnuvannya-2876975.html - тест (12), виконати тест  та надіслати скріншот відповіді.

2)Виконати тестові завдання:

1Найменшою складовою частиною нашого тіла є: 

 а)  тканина;  б)  орган;  в)  клітина;   г) судина.

2Оберіть варіант, де всі корисні для харчування продукти:

а)  риба, молоко, газовані напої;

б) молоко, бургери, яблуко; 

в) яйця, сир, хліб, огірок             

 г)  рис, риба, чіпси.

3Орган що забезпечує рух крові: 

 а)  серце;  б) судини;  в)  капіляри;  г)  мозок.

4Орган що відповідає за керування всім організмом:

а) шлунок;  б) скелет;  в) м'язиг)  мозок.

5Оберіть корисні для організму звички: 

а) дотримуватися гігієни;

б)  їсти лише раз на день; 

в) дотримуватися режиму дня;

г) робити фізичні вправи; 

д) пити тільки газовану солодку воду. 

6. Частина тіла, яка має певну форму, місце розташування в організмі й виконує конкретну функцію називають…. 

а) орган;  б) клітина;  в) тканина;  г) тіло.                                                                                

7За якою ознакою тварини відрізняються від рослин?

а) живляться готовими органічними речовинами;  

б) ведуть прикріплений спосіб життя; 

в) живляться органічними речовинами, які створюють самі.

8Укажіть ряд, у якому перелічені властивості організмів: 

а) звук, блиск, живлення;

б) об'єм, бінокль, пісок; 

в) ріст, подразливість, рух.

9Здатність організмів відтворювати собі подібних називається 

а) ріст;  б) розвиток;  в) розмноження.

10Здоров'я людини - це... 

а) стан високої працездатності людини;

б) стан соціального благополуччя;

в) стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб;

г) відсутність хвороб.

11Середовище існування - це....

а) усе, що оточує організм і впливає на нього; 

б) усе , що знаходиться всередині організму;

в) усі явища , що не впливають на організм.

 12Вкажіть чинники неживої природи:

 а) вологість;  б)  світло;  в)  тепло;   г) повітр'я.        

14.05.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Використання технічних пристроїв і знань про власний організм задля підтримання і зміцнення здоров’я. Навчальний проект. Гаджети і здоров’я.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=TIH57asxhh4 – відео.

 https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-z-predmetu-piznaiemo-pryrodu-6-klas-vykorystannia-tekhnichnykh-prystroiv-i-znan-pro-vlasnyi-orhanizm-zadlia-pidtrymannia-i-zmitsnennia-z-809546.html - презентація.        

§ 30 ст. 216-220 опрацювати, завдання - виконати письмово навчальний проект на тему: «Гаджети і здоров’я» у формі презентації або повідомлення, посилання:

https://naurok.com.ua/test/7-34-12-57-vikoristannya-tehnichnih-pristro-v-i-znan-pro-vlasniy-organizm-zadlya-pidtrimannya-i-zmicnennya-zdorov-ya-2855665.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.  


08.05.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Матеріали, техніка і технології для комфортного існування людини. Житло людини як штучна екосистема. Навчальний проект. Ідеальне житло для сучасної людини.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=TyuXVvo8NKw – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=SYdrPF5Q4a0 – відео.        

§ 30 ст.216 - 220  опрацювати, завдання – виконати  навчальний проект на тему: «Ідеальне житло для сучасної людини» у формі  презентації, посилання: https://naurok.com.ua/test/6-klas-piznaemo-prirodu-ekosistema-zhitla-rezhim-dnya-2828531.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


07.05.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Залежність здоров’я від природних та технологічних чинників.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=Qm8dlCh_Cr8  - відео.      

§ 29 ст. 211-215 опрацювати, заповнити таблицю: (приклад для заповнення підкреслино)

Тіло

(предмет)

      Речовина і матеріал    

Призначення

Чашка

Порцеляна, алюміній, пластмас

Пиття напоїв

 

 

 

 

 

 


24.04.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Вплив навколишнього середовища на ріст і розвиток людини.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=AYljiF7Lqwc – відео, https://www.youtube.com/watch?v=zCs4d-scY6g – відео.        

§ 27, 28 ст. 196 – 210 опрацювати, завдання: повідомлення на тему « Складання пам’ятки з безпечного для організму використання комп’ютера.ю сартфону та інших гаджетів» виконати письмово, посилання:  https://naurok.com.ua/test/rist-i-rozvitok-organizmiv-2605819.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.

 


23.04.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Режим праці і відпочинку. Сон. Ріст і розвиток організму людини. Навчальний проект.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=c8o18cf3cy8 – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=TBtXCCUj7Yw – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=nT2APpPZ2Q0 – відео.       

§ 28 ст. 204-210 опрацювати, ст.210 завдання 2 виконати письмово, скласти свій розпорядок роботи і затрат часу (заповнити таблицю):

«Свій розпорядок»

№ з/п

Види занять та відпочинку

Години

 

 

 

Навчальний проект «Як створити здорове  середовище життя людини» виконати у формі презентації. 


17.04.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Нервова система та органи чуття. Гігієна зору, слуху, нервової системи.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=3pc-2XPtQcw – відео, https://www.youtube.com/watch?v=nT2APpPZ2Q0 – відео.    

§ 27 ст. 196-203 опрацювати, ст.198  завдання 1 (заповнити таблицю 22), ст. 200-201 завдання 1 (заповнити таблицю 23) виконати письмово, посилання:

https://naurok.com.ua/test/organi-chuttya-6-klas-nush-2760983.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


16.04.2025. Пізнаємо природу 6. Тема.  Тематичне оцінювання. Узагальнення. Розмноження організмів забезпечує безперервність життя на Землі. Класифікація як спосіб впорядкування знань про різноманітність організмів. Екосистеми – цілісні системи.

ЗАВДАННЯ:

1.     Посилання:

https://naurok.com.ua/test/rozmnozhennya-organizmiv-zabezpechue-bezperervnist-zhittya-na-zemli-klasifikaciya-yak-sposib-vporyadkuvannya-znan-pro-riznomanitnist-organizmiv-ekosistemi-cilisni-sistemi-2841755.html  - тествиконати та надіслати скріншот відповіді.

2.Виконати письмово тестові завдання:

1. Встановіть відповідність між властивостями організмів та поняттям

Поняття                      Властивості організмів

1) Дихання                А) организми змінюють

                                  положення свого тіла або його

                                  частин;

2) Ріст та розвиток   Б) відбувається за участью

                               кисню, забезпечує організм

                               енергією;

3) Подразливість      В) організми збільшуються в

                               розміри та масі тіла, змінюється

                               його форма;

4) Рух                        Г) організми отримують

                                  інформацію про то,що

                                  відбувається в навколишньому

                               середовіще або в середині тіла.

2. Який спосіб розмноження зазначений на малюнку (малюнок додається)

А) Фрагментація;  Б) Брунькування;

В) Поділ навпіл;    Г) Множинний поділ.

3. Наявність в одному організмі чоловічих та жіночих статевих органів, здатність продукувати два типи гамет – це

А) партеногенез;       Б) роздільностатевість;

В) гермафродитизм;  Г) непрямий розвиток.

4. Живі істоти, які немають клітинної будови

А) Рослини;  Б) Бактерії;  В) Віруси;  Г) Гриби.

5. Назва виду складається з

А) одного слова;  Б) двох слів;  В) трьох слів;   Г) всі відповіді вірні.

6. Росташуйте послідовність розмноження у жаби

А) жаба відкладає у воду ікринки;

Б) пуговки з кінцівками;

В) З'явлюються пуговки;

Г) маленьке жабеня;

7. Побудуй ланцюг живлення за послідовностью споживання одних організмів іншими

А) Пшениця;  Б) Гадюка;  В) Миша;  Г) Орел.

8. Клітини бактерій бувають різні за форми, встановить відповідність між назваю та формою

Назва                                         Форма

1)                Бацили                      А) куляста

2)                Коки                          Б) паличкоподібну

3)                Вібріони                    В) спіральні завитки

4)                Спірили                     Г) зігнуті

9.Встанови відповідність між поняттям та прикладом

Поняття                                       Приклад                                                    

1)                Утворювачі         А) бактерія гниття

2)                Споживачі          Б) конюшина, просо, кульбаба

3)                Розкладачі         В) коник, карась, вуж

10. Оберіть усі штучні екосистеми

А) степ;  Б) поле;  В) парк;  Г) ліс;  Д) річка;  Е) водосховище.

11. Оберіть усі водневі природні екосистеми

А) струмок;  Б) болото;  В) затока;  Г) лиман;  Д) акваріум;  Е) водосховище.

12. У будь якої штучної екосистеми є шкідники, оберіть усіх шкідників поля

А) сарана;  Б) попелиця;  В) миша польова;  Г) капустяна совка;  Д) хрущ;   Е) дрізд.


10.04.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Штучні екосистеми. Природні екосистеми України. Навчальний проект. 1. Живий світ в околицях моєї школи. 2. Створення штучної екосистеми та підтримання її функціонування.

Переглянути посилання:                                    

https://www.youtube.com/watch?v=gfvkHUhjrGI – відео. https://www.youtube.com/watch?v=eNA_hkzRMrw – відео.

§ 26  ст. 186-192  опрацювати,посилання:  https://naurok.com.ua/test/prirodni-ta-shtuchni-ekosistemi-6-kl-2810307.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.

 Навчальний проект:

1. Живий світ в околицях моєї школи.

2. Створення штучної екосистеми та підтримання її функціонування.

Вибрати одну тему проекту, на вибір, підготувати у формі презентації або повідомлення.


09.04.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Космічна роль зелених рослин. Різноманітність екосистем біосфери.

Переглянути посилання:                     

https://www.youtube.com/watch?v=cMKfvu9tTkE – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=5agCyrABHVs – відео. (дендропарк «Софіївка»)   

§  25 ст.179-185  опрацювати, ст.185  завдання 6  виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/biosfera-piznaemo-prirodu-6-klas-nush-2138653.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді. https://naurok.com.ua/test/fotosintez-1805966.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді. 


03.04.2025. Пізнаємо природу 6.  Тема. Біосфера – жива оболонка Землі. Компоненти біосфери і зв’язки між ними.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=FgJHOifIOeQ – відео. https://www.youtube.com/watch?v=Em60deYRfBo – відео.

§  25 ст.179-185  опрацювати, ст.185 завдання 3  виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/biosfera-piznaemo-prirodu-6-klas-nush-2138653.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


02.04.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Екосистеми: компоненти і зв’язки між ними. Харові ланцюги. Зміни в екосистемах: причини і наслідки.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=JUtCCi_xU94 – відео. https://www.youtube.com/watch?v=Sv9nJzeBfHo – відео.       

§  25 ст. 179 – 185  опрацювати, завдання  дослідження « Моделювання екосистеми»  виконати письмово за зразком:

Дослідження

Тема. Моделювання екосистеми.

Хід дослідження.

1.     Екосистеми. (Перегляньте зображених нижче організмів. У якій екосистемі вони живуть? (зображення додається))

2.     Таблиця. (Заповніть таблицю прикладами організмів)

Компонент екосистеми

 Функції в екосистемі  

Групи організмів

Приклади

 

Утворювачі

Утворюють поживні речовини за рахунок сонячної енергії  

Рослини

 

 

Споживачі

Споживають готові поживні речовини, поїдаючи інші організми

Тварини

 

Розкладачі

Розкладають відмерлі рештки організмів з утворенням речовин, які повертаються в природу й можуть використовуватися утворювачами

Гриби

 

 

 

3.     Харчовий ланцюг. (Склади  два  харчових ланцюги . Запиши.)

Висновок: (відповіді на питання: 1. Дати визначення що називається екосистемою? 2. Вкажіть, які є компоненти екосистеми? 3. Дати визначення харчового ланюга?) 


27.03.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Тематичне оцінювання. Історія життя на Землі. Навчальний проект «Існування і причини зникнення динозаврів».

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=5SD3pbYZcxM – відео. https://naurok.com.ua/test/istoriya-zhittya-na-zemli-2729556.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.

 https://naurok.com.ua/test/yak-zhili-dinozavri-2698054.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.

§  23,24 повторити, навчальний проект «Існування і причини зникнення динозаврів» виконати у формі презентації.


26.03.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Наукова класифікація організмів. Поняття виду організмів.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=1M8zLyf5pLw – відео. https://www.youtube.com/watch?v=0oXC-n4-3dM – відео.      

§  23 ст. 165-170 опрацювати,  ст.165-166  виконати письмово дослідження «Класифікація організмів» за описом у підручнику, посилання: https://naurok.com.ua/test/naukova-klasifikaciya-organizmiv-za-t-korshevnyuk-2663391.html - тест, виконати та надіслати  скріншот відповіді; https://naurok.com.ua/test/klasifikaciya-organizmiv-3302717.html - тест, виконати та надіслати  скріншот відповіді.  


20.03.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Способи групування організмів.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=UkhKpJmkoW4 – відео.

§ 23 ст.165-170  опрацювати, ст. 170 завдання 1,2 виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/yaki-e-ugrupuvannya-organizmiv-2775802.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


19.03.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Схожість нащадків з батьками і відмінності між ними. Тема. Вплив середовища на ріст і розвиток організмів. 

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=UiQCqcgajw0 – відео. https://www.youtube.com/watch?v=EUQ1TkTvDYQ – відео. https://www.youtube.com/watch?v=bpZ-PO7jMck – відео ( дослідження)

§ 24  ст.171-178  опрацювати, ст. 178  завдання 2 виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/rozmnozhennya-i-rozvitok-tvarin-shozhist-naschadkiv-z-batkami-i-vidminnosti-mizh-nimi-2691726.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді, виконати письмово дослідження  за зразком:

Дослідження

Тема. «Дослідження умов росту і розвитку рослин»

Хід роботи

Заповнити таблицю:

Умови вирощування

Результати дослідження

Висновок

 Стебло

(довжина)

Листок

(характер розвитку)

Забарвлення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: (зазначити умови росту і розмноження рослин)


13.03.2025. Пізнаємо природу 6.  Тема. Способи розмноження рослин.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=93csz6lpiBQ – відео.

 https://naurok.com.ua/prezentaciya-rozmnozhennya-roslin-riznimi-sposobami-228227.html - презентація.                          

§ 24 ст.171-178  опрацювати,  ст. 176  дослідження «Умови проростання насіння»  виконати письмово.


12.03.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Розмноження і розвиток тварин. Навчальний проект. Як спілкуються тварини.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=8tU9368XX9c – відео. https://www.youtube.com/watch?v=sJDC4g-cnHg – відео. https://vseosvita.ua/library/prezentacia-ak-spilkuutsa-tvarini-444239.html - презентація.

§ 24  ст. 171- 178  опрацювати, ст. 178  завдання 3  виконати письмово, підготувати проект на тему «Як спілкуються тварини» у формі презентації.


27.02.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Поняття про інфекційні хвороби: причини розвитку і заходи профілактики. Навчальний проект. Невидимі друзі і вороги.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=oQ618xsmvc8 – відео, https://naurok.com.ua/prezentaciya-6-klas-nush-profilaktika-infekciynih-zahvoryuvan-376357.html - презентація.   

§ 21,22 ст.  повторити, виконати навчальний проект на тему «Невидимі друзі і вороги»

у формі презентації.

 


26.02.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Різноманітність одноклітинних організмів, їх роль у природі та житті людини.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=j8BLdVOBrAA – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=j8BLdVOBrAA - відео

§ 22 ст. 157-164 опрацювати, ст. 159-16 дослідження «Вплив бактерій на скисання молока»  виконати письмово за зразком:

Дослідження

Тема. «Вплив бактерій на скисання молока»

Хід дослідження

Заповнити таблицю

Молоко

(склянки поставлені у тепле місце)

Спостереження

1.     Некип’ячене (склянка відкрита)

 

2.     Кип’ячене (склянка відкрита)

 

3.     Кип’ячене (склянка закрита)

 

Висновок: (зазначити: 1. Що вдалося з’ясувати в ході дослідження? 2. В які склянці скисання молока відбулося швидше? 3. Де можна застосовувати одержані результати?)  


20.02.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Мікросвіт і мікроскоп. Одна клітина –  цілий організм.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=9R4KX9dyVNo – відео.  

§ 21 ст. 149-156 опрацювати, ст.151-153 дослідження виконати письмово за зразком:

Дослідження

Тема. «Представників одноклітинних рослин та твариноподібних організмів»

Хід дослідження (https://www.youtube.com/watch?v=QP4H1nkuUV8 – відео).

1.     Заповнити таблицю. (скориставшись додатковою інформацією з різних джерел та  інформацією таблиці 19 підручника с. 152-153 заповнити три стовпики та чотири рядка таблиці)

Назва мікроорганізму

Характеристика мікроорганізму

Особливості руху

Амеба  протей

 

 

Інфузорія туфелька

 

 

Хлорела

 

 

Хламідомонада

 

 

2.      Ознаки будови одноклітинних. (порівняти будову представників одноклітинних та зазначити спільні і відмінні ознаки у колонки)

      СПІЛЬНІ                                                                             ВІДМІННІ

Висновок: (відповіді на питання: 1. Яким із вказаних мікроорганізмів потрібно світло? Навіщо? 2. Які із зазначених мікроорганізмів належать до рослин, а які до тварин? За якими ознаками визнаали?)


19.02.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення. Земля – планета, що змінюється, значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті.

Виконати тестові завдання:

1. Хто з народів вважав, що Землю тримають 4 слони, а слони стоять на величезній черепасі?

а) китайці

б) греки

в) індійці

2. Хто першим із давніх вчених почав вважати, що Земля кругла?

а) Галілео Галілей

б) Аристотель

в) Піфагор

3. Геліоцентричну будову Всесвіту розробив…

а) Микола Коперник

б) Джордано Бруно

в) Птолемей

4. Який вчений був страчений інквізицією за свої погляди на будову всесвіту?

а) Аристотель

б) Джордано Бруно

в) Микола Коперник

5. Прилади для  дослідження небесних тіл це..

а) телескоп, супутник, гігроскоп, квадрант

б) гномон, мікроскоп, астролябій, квадрант

в) гномон, квадрант, астролябій, телескоп, супутник

6. Який вклад у дослідження космосу зробив Галілео Галілей?

а) Розробив перший телескоп

б) Довів геліоцентричну будову сонячної системи

в) Розробив гномон

7. В якому році був запущений в космос перший штучний супутник?

а) 1961

б) 1957

в) 1995

8. В якому році був запущений в космос перший український  штучний супутник?

а) 1957

б) 1961

в) 1995

9. Костянтина Ціолковського називають…

а) «Батьком ракетної техніки»

б) «Піонером космонавтики»

в) «Універсальним вченим»

10. З якою знаменною датою пов'язаний День космонавтики?

а) Запуском першого супутника у 1957 році

б) Висадкою людини на місяць у 1969 році

в) Польотом Юрія Гагаріна в космос 12 квітня 1961 року

11. Перший український супутник, що був запущений у 1995 році має назву…

а) СІЧ - 1

б) Супутник - 2

в) СП – 1

12. Перший космонавт незалежної України це…

а) Леонід Каденюк

б) Юрій Гагарін

в) Сергій Корольов


13.02.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Космонавтика в Україні. Здобутки і проблеми людства в освоєнні космічного простору і дослідженні Всесвіту. Навчальний проект «У пошуках життя на інших планетах».

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=v9SpiimlfhU – відео. https://naurok.com.ua/kosmonavtika-v-ukra-ni-zdobutki-i-problemi-lyudstva-v-osvoenni-kosmichnogo-prostoru-y-doslidzhenni-vsesvitu-377802.html - презентація.  

§ 20 повторити, ст.  завдання: навчальний проект за темою «У пошуках життя на інших планетах» у вигляді презентації або повідомлення  виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/zdobutki-y-problemi-lyudstva-v-osvoenni-kosmichnogo-prostoru-2653091.html - тест, виконати тест та надіслати скріншот.


12.02.2025. Пізнаємо природу 6. Тема.  Особливості відстаней і часу в космосі. Навчальний проект «Подорожуємо Місяцем»

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=orbRQbTsbQY – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=02STX3BI5wg – відео.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-misyac--prirodniy-suputnik-zemli-23052.html - презентація.

§ 20 ст.139-145  опрацювати,  завдання: навчальний проект за темою «Подорожуємо Місяцем» у вигляді презентації або повідомлення виконати письмово, посилання:  https://naurok.com.ua/test/6-klas-piznaemo-prirodu-vsesvit-ta-yogo-doslidzhennya-2612896.html - тест, виконати надіслати скріншот відповіді.



06.02.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Дослідженн6я Всесвіту. Розвиток уявлень про Всесвіт.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=GebvXPYPCv8 – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=gArH7lqSFl8 – відео. 

§ 17-19 повторити, завдання:  охарактеризувати «адресу» Землі у Всесвіті, подібно до адреси свого місця проживання, виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/testovi-zavdannya---pomichnik-vchitelya-02-12-2559682.html - тест, виконати тест та надіслати скріншот відповіді.


05.02.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Вплив космічних чинників на Землю.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=oxsr_Q1Aa2c – відео.

§  17-19 повторити,  повідомлення «Приклади впливу космічних чинників»  виконати письмово.


30.01.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Малі небесні тіла. Зорі, сузір’я, галактики. Карта зоряного неба.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=B6_w_C3U-us – відео.     

§ 18 ст.124-131  опрацювати, ст.131 завдання 3; дослідження «Зоряне небо» за зразком  виконати письмово:

ЗРАЗОК

Дослідження

Тема. Зоряне небо.

Хід дослідження

1.Сузір’я Велика Ведмедиця. (описати)

     2.Полярна зірка. (описати де знаходиться)

     3.Розташування сузір’я. (замалювати  сузір’я Великої та Малої Ведмедиць)

Висновок: (дати визначення «сузір’я» та записати приклади з назвами)

 

29.01.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Характеристики і рухи планет. Земля – жива планета.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=InkIgDi5Txg – відео.

§ 17 ст. 116 – 123 опрацювати,  ст. 123   завдання 1, 2, 3,4  виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/planeti-sonyachno-sistemi-6-klas-za-t-korshevnyuk-2568865.html - тест, виконати тест, надіслати скріншот відповіді.


23.01.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Земля та інші планети Сонячної системи.

Переглянути посилання:

 https://naurok.com.ua/zemlya-ta-inshi-planeti-sonyachno-sistemi-355821.html - презентація.

https://www.youtube.com/watch?v=yiohS7L8uGM – відео . https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y – відео (планети)       

§17 ст. 116-123 опрацювати,  ст.117-118  розділ «Нумо досліджувати»   виконати письмово за зразком дослідження «Дані про планети Сонячної системи»:

ЗРАЗОК:

Дослідження

Тема. Дані про планети Сонячної системи.

Хід дослідження

І. Завдання. (ст.118)

 1. •

     •

2.  •

     •

     •

     •

3.  •

4.

ІІ. Таблиця. (ст.118)

Назва планети

Походження назви

Атмосфера (наявність і склад)

Вода

(наявність та агрегатний стан)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: (дати відповіді: 1. Завдяки яким умовам на Землі існують організми? 

2. Вислови думку про можливість існування організмів на інших планетах?)

 

22.01.2025. Пізнаємо природу 6. Тема. Речовини Всесвіту. Сонячна система.

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-z-predmetu-piznaiemo-pryrodu-6-klas-doslidzhennia-vsesvitu-planety-soniachnoi-systemy-mali-nebesni-tila-753899.html - презентація.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-sonyachna-sistema-211697.html - презентація.

§ 19 ст. 132-138 опрацювати, завдання: з доступних джерел відшукати міф або легенду про один із складників Всесвіту , виконати письмово.


26.12.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Діагностична контрольна робота.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/test/zalikova-kontrolna-robota-za-i-semestr-piznaemo-prirodu-6-klas-simeyna-forma-navchannya-2543472.html - тест,         (к.р. І семестр).                     

Виконати тест та надіслати скріншот відповіді.


25.12.2024. Пізнаємо природу 6. Традиції шанобливого ставлення українського народу до води, грунту, повітря. Узагальнення з теми «Досліджуємо Землю і Всесвіт» Тестування.

Переглянути посилання:

 https://naurok.com.ua/test/tradici-ukra-nskogo-narodu-schodo-zberezhennya-prirodi-2926040.html - тест (традиції ставлення),

https://naurok.com.ua/test/6-klas-piznaemo-prirodu-uzagalnennya-rozdilu-diznaemosya-pro-zemlyu-i-vsesvit-2645632.html - тест (узагальнення)

Завдання: виконати тести та надіслати скріншоти. 


19.12.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Роль науки, техніки і технологій у природокористуванні.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=5mdKT2_Hmdk – відео.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=tT6YJS9o34A – відео.   

§  14-16 повторити, повідомлення на тему «Господарська діяльність людини та роль технологій у природокористуванні»  виконати письмово.


18.12.2024. Пізнаємо природу 6. Тема.  Природні умови і ресурси рідного краю, їхній зв’язок з господарською діяльністю людини.

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/test/6-klas-piznaiemo-pryrodu-pryrodni-umovy-i-hospodarska-diialnist-liudyny-31-3783813.html - тест. (Природні умови і господарська діяльність людини.)

§  14-16 повторити, виконати письмово завдання :

Знайдіть інформацію про використання людиною енергії води, сонячної енергії, енергії вітру,  переваги та недоліки.

 Заповніть таблицю.

Де використовується енергія

Переваги енергії

Недоліки енергії

 

 

 


12.12.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Природні умови і господарська діяльність людини.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=urus3LMvfno – відео.

https://vseosvita.ua/library/6-klas-prezentatsiia-pryrodni-umovy-i-hospodarska-diialnist-liudyny-yak-liudyna-zminiuie-obolonky-zemli-nush-878588.html - презентація.     

§  14-16 повторити, повідомлення на тему «Традиції шанобливого ставлення українського народу до води, грунту, повітря»  виконати письмово.


11.12.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Грунти – цінний природний ресурс нашої країни. Склад і властивості грунту, роль у природі і використання людиною. 

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=hVlwDFQS1dY – відео.

§  15 ст. 102-107 опрацювати , ст. 103-104  дослідження «Склад грунту»  виконати письмово за зразком:

 Дослідження: Склад грунту 

Хід дослідження

1.     Заповнити таблицю (крок 1- крок 4 підручника ст. 103-104)

Крок

Складник грунту

Властивості складника

1.

повітря

Суміш газів, кисень для процесу дихання

2.

вода

 

3.

 

 

4.

 

 

2.     Схема «Складники грунту» ( крок 5 підруника ст. 104)

3.     Висновок. (у висновку зазначити складники грунту та роль дослідницького методу у його виявленні)


05.12.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Корисні копалини, їх різноманітність, поширення, використання. Охорона природних ресурсів.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-korisni-kopalini-375143.html - презентація.   

§ 14 ст. 96 – 101  опрацювати, ст. 100 - 101 дослідження «Корисні копалини України»  виконати письмово.

04.12.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Природні ресурси. Енергія вітру, Сонця, води.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=HLqjmK-C5Rc – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=UqfwL1v-lfE – відео.

https://naurok.com.ua/prirodni-resursi-energiya-vitru-soncya-ta-vodi-378689.html - презентація.

§  14 ст. 96 – 101 опрацювати, ст. 101  завдання 1,4   виконати письмово.


28.11.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Зміни у гідросфері, атмосфері, літосфері пов’язані з діяльністю людини.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/zmini-u-gidrosferi-atmosferi-litosferi-pov-yazani-z-diyalnistyu-lyudini-355884.html - презентація.    

§ 16 ст.108-114  опрацювати, ст. 114  завдання 2, 3 виконати письмово.

 


27.11.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення. Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-dlya-doslidzhennya-til-rechovin-yavisch-vikoristovuyut-sposterezhennya-vimiryuvannya-modelyuvannya-eksperiment-klasifikuvannya-2532407.html - тест, надіслати скріншот відповіді.

https://vseosvita.ua/test/uzahalnennia-dlia-doslidzhennia-til-rechovyn-iavyshch-vykorystovuiut-sposterezhennia-vymiriuvannia-modeliuvannia-eksperyment-klasyfikuvannia-6-klas-3653617.html - тести, надіслати письмові відповіді на запитання.

Виконати тестування за посиланням, надіслати відповідь у вигляді скріншоту або виконати письмово.


21.11.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Вивчені явища у природі, побуті, техніці, технологіях.

Переглянути посилання:

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-vyvcheni-iavyshcha-u-pryrodi-pobuti-tekhnitsi-tekhnolohiiakh-6-klas-nush-742490.html - презентація.     

§ 5-13 повторити,  ст.38 завдання 4, ст. 44 завдання 6, ст. 58 завдання 3, ст. 68 завдання 1, ст.75 завдання 5, ст. 84  завдання 5, ст. 91 завдання  6 виконати письмово.

 


20.11.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Хімічні явища. Ознаки хімічних реакцій. Навчальний проект. Хімічна мова.

Переглянути посилання:                                                          

https://www.youtube.com/watch?v=ajewTad-2wE – відео.(явища) https://www.youtube.com/watch?v=92eQXvTDXvA  - відео.

https://www.youtube.com/watch?v=JpaFpSEzj6I – відео. (ознаки)

§  6 ст. 39-44  опрацювати, ст. 43 провести дослідження «Хімічні явища»  за описом у підручнику , ст. 44  завдання 3,5  виконати письмово, виконати навчальний проект «Хімічна мова» у формі презентації.


 

14.11.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Магнітні явища. Властивості і використання магнітів.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=Uiby3EKW6DI – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=oWmd1YDjnAk – відео.      

§  13 ст. 85-91  опрацювати, ст. 89 завдання 2 , ст. 91 завдання 2,3,5  виконати письмово.

13.11.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Виробництво і постачання електроенергії. Навчальний проект. «Світ без електрики: переваги і недоліки.»

Переглянути посилання:                              

https://naurok.com.ua/virobnictvo-i-postachannya-elektroenergi-355886.html - презентація. https://www.youtube.com/watch?v=k4H0Ic3umLs – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=nLDpfrERRSg – навчальний фільм.

§  11,12 повторити,  навальний проект на тему: «Світ без електрики:переваги і недоліки»  виконати письмово у формі презентації.        


31.10.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Електричний струм. Електропровідність. Електричний ланцюг. Безпечне користування побутовими електроприладами.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=_IgiYbWWzEE – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=vKENXnbEjSY – відео.      

§ 12 ст. 76-84 опрацювати, ст. 78 завдання 3, ст. 84 завдання 2,4 виконати письмово.


30.10.2024. Пізнаємо природу 6.  Тема. Статична електрика : причини виникнення, небезпека для здоров’я і способи захисту.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=J9U5CJLlUqQ – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=fwdnGj8r98M – відео.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=aJGtJIeWk-w – відео.     

§ 11 ст. 69-75 опрацювати, ст. 73 завдання 3, ст. 75 завдання 2,3,4 виконати письмово.


23.10.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Механічні явища. Реактивний рух у природі і техніці. Сила пружності.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=k6RCA9c8s44 -  відео.

https://www.youtube.com/watch?v=SZLik_0gIf8 – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=Hv8jnyyiWSg – відео.

§ 9 ст. 59-63 опрацювати, ст. 61 завдання  1, ст. 63 завдання 2,5 виконати письмово.


17.10.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Різноманітність явищ: механічні, електричні, магнітні, хімічні.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=d_D5WfHJ0Ns – відео. https://www.youtube.com/watch?v=orQcvBxYvCU – відео.    

§ 6 ст.39-44 опрацювати, ст.44 завдання 3,5 виконати письмово.


16.10.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Тематичне оцінювання. Використання речовин і знання про їх властивості.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/test/doslidzhuemo-tila-rechovini-yavischa-2464813.html - тест (Досліджуємо тіла, речовини, явища), 

https://naurok.com.ua/test/riznomanittya-rechovin-hni-vlastivosti-ta-zastosuvannya-2459921.html - тест (Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування).       

§ 5-7 повторити, виконати тести надіслати скріншоти.


10.10.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Розчини у природі і побуті.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=bqwgUtWWFVE – відео. 

§ 7 повторити, ст. 50 завдання  2, 4 виконати письмово.


09.10.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Розчини: склад і виготовлення.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=ZFC73sABqrM – відео.      

§ 7 ст.45-50 опрацювати, ст.50 запитання 3, ст. 47- 48  «Нумо досліджувати»:  Вплив температури на тривалість виготовлення розчину та розчинність речовини у воді (на прикладі цукру) приготувати розчини, описати послідовність приготування, зазначити їх особливість,  виконати письмово.


03.10.2024. Пізнаємо природу 6.  Тема. Речовини природного походження і створені людиною, їх застосування.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=JaQH0V125Po – відео.    

§ 5 повторити, описати дві речовини:  одну речовину природного походження та одну створену людиною, зазначити їх застосування,  виконати письмово.

 


02.10.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Метали і неметали, їх властивості та історія використання людиною.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=p3-UdfEosFc – відео.       

§ 5 повторити, повідомлення: «Використання металів і неметалів людиною» виконати письмово.


26.09.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Молекули, атоми. Різноманітність речовин.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=MVAmE2bY7rY – відео.

§ 5 ст.34-38 опрацювати, ст.37 завдання 2, ст. 38 запитання 1,3 виконати письмово.

  

25.09.2024.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа. Тестування.

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/test/6-klas-piznaiemo-pryrodu-uzahalnennia-tema-1-vchymosya-doslidzhuvaty-pryrodu-9-3359814.html - тести.     

Виконати письмово тестування, надіслати відповіді на електронну пошту. 


19.09.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Моделювання у вивченні природи. Використання експерименту для отримання знань про природу.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=aCH7RRVDgCw - відео      

§ 3 ст.19-24 опрацювати, ст. 21 завдання 2  виконати письмово.


18.09.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Відповідальність природодослідника. Екскурсія до природничого музею.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=QWOY9ks2Xkg – відео.  

§4 ст.25-30 опрацювати, ст.27- 28  дослідження за зразком  виконати письмово, заповнити таблицю:

Назва винаходу

Яку проблему дозволяє розв’язати

Коли здійснено винахід

Праска електрична

Охайний вигляд, одяг без складок, не пом’ятий

ХХ ст.

Праска вугільна

ХVІІ cт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


12.09.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Організація власних спостережень за природою.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=9VIjBV-Bqcc – відео.      

§1-3повторити, https://naurok.com.ua/test/praktichne-doslidzhennya-1-sposterezhennya-til-ta-yavisch-prirodi-6-klas-nush-2377633.html - тест (надіслати скріншот).


11.09.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-temi-praktichne-zavdannya-vimiryuvannya-fizichnih-harakteristik-tila-riznimi-sposobami-359337.html - презентація (таблиця).

https://www.youtube.com/watch?v=QcuPOd4eQyA – БЖД.     

§ 3 ст.19-24 опрацювати, завдання:  ст.24  запитання 2,  заповнити таблицю за посиланням презентації  слайд 9, записати висновоки слайд 16 виконати письмово .


05.09.2024. Пізнаємо природу 6. Тема. Видатні природодослідники

України і світу.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=pzHukRwne8A&t=19s – відео.

§2 ст. 14-18 опрацювати, ст. 18 розділ «Тобі до снаги» запитання 3,5 виконати

письмово та заповнена таблиця на уроці (за посиланням по відео).


04.09.2024. Тема. Природничі науки. Розвиток знань

про природу, використання їх людиною.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=kRCBhjq7efs&t=4s

- відео

§ 2,3 ст. 12-24 опрацювати, ст. 17 запитання 4, ст. 24 завдання 1 виконати

письмово.