Зарубіжна література 5


13.06.2025.
Тема. Підсумковий урок.
Переглянути відео урок.

10.06.2025.
Тема. Діагностична робота №6 з теми «У світі дитинства». Тести.
Виконати тести.
1. Справжнє ім’я Марка Твена: а) Джон Клеменс; б) Джон Пендлтон; в) Семюель Клеменс.
2.Псевдонім Марка Твена означає: а) ліво руля: б) дві марки: в) мірка два.
3.Чия постать налякала Тома у печері: а) індіанця Джо; б) померлого лікаря; в) вовка.
4. В який день тижня Том фарбував паркан: а) понеділок; б) субота; в) неділя.
5. Хто першим побачив Тома, коли він фарбував паркан: а) Бен; б) Джим; в) Білл.
6. За кого спочатку Полліанна прийняла Ненсі: а) за тітку Поллі; б) за служницю; в) за представника жіночої асоціації.
7. За що вперше покарала тітка Полліанну: а) за спізнення на вечерю; б) за самовільну прогулянку; в) що впустила муху.
8. Що тітку Поллі найбільше дивувало у Полліанні: а) її непосидючість; б) її невихованість; в) її життєрадісність.
9. Марк Твен це письменник: а) американської; б) французької; в) англійської.
10. Хто написав твір «Пригоди Тома Сойєра»: а) Е.Портер; б) М.Твен; в) Д.Дефо.
11. Хто автор книги «Капелюх Чарівника» … а) Р.Бах; б) К.Чапек; в) Туве Янссон.
12. Якого кольору був капелюх? А) чорного; б) білого; в) коричневого.

13. Яку частину прислів'я використав Мумі -тато,коли зняв капелюха? а) Життя прожить...; б) Не одяг красить...; в) Гроші віддавай руками.
14. Замість чого використали капелюх ? а) замість кошика для сміття; б) замість кошика для одягу; в) замість кошика для взуття.
15. Яка була єдина власність, яку дуже цінував Нюхмумрик?
а) сопілка; б) губна гармонія; в) скрипка.
16. Що кинули в капелюх ?
а) шкірку картоплі; б) шкірку яблука; в) яєчну шкаралупу.

06.06.2025.
Тема. Позакласне читання №4. Елеонора Портер «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм Полліанни.
Переглянути відео урок.

03.06.2025.
Тема. Казкові пригоди на шоколадній фабриці містера Вонки у творі Роальда Дал «Чарлі і шоколадна фабрика».
Сторінки 226-229, характеристика головного героя.

30.05.2025.
Тема. Туве Янссон «Капелюх Чарівника» (уривки). Казковий світ Долини Мумі-тролів. Цінності дружби, доброти, співчуття та щирих стосунків у творі.
Сторінки 219-226 , аналіз твору.

27.05.2025.
Тема. Туве Янссон «Капелюх Чарівника» (уривки). Історія створення книжки. Мумі-троль та його оточення.
Сторінки 210-218, характеристика головного героя.

23.05.2025.
Тема. Туве Янссон (1914-2001) «Капелюх Чарівника» (уривки). Стислі відомості про авторку.
Сторінки 206-208 , записати план.

20.05.2025.
Тема. Твір з елементами роздуму на тему «Чи хотів би я мати такого друга, як Том Сойєр?»
Записати твір.

16.05.2025.
Тема. М. Твен «Пригоди Тома Сойєра». Зображення американського життя у творі. Своєрідність гумору.
Сторінки 199-205, аналіз твору.

13.05.2025.
Тема. М. Твен «Пригоди Тома Сойєра». Образи Тома Сойєра та Гекельберрі Фінна.
Сторінки 191-198, характеристика головних героїв.

09.05.2025.
Тема. Розвиток мовлення №3 (у). Переказ епізодів твору «Том і Гек на кладовищі», «Том і Беккі в печері».
Переказ епізодів твору.

06.05.2025.
Тема. М. Твен «Пригоди Тома Соєра». Світ дитинства у творі. Витівки та пригоди героїв; їхня дружба і стосунки зі світом дорослих. 
Сторінки 188-190, переказ прочитаного.

25.04.2025.
Тема.  Марк Твен ( Семюель Ленггорн Клеменс ) ( 1835-1910 ). «Пригоди Тома Соєра». Стислі відомості про автора.
Сторінки 177-181, записати план.

22.04.2025.
Тема. Діагностична робота №5 з теми «Краса природи в західноєвропейській поезії». Тести.
Виконати тести.
1. Опис природи в художньому творі – це …а) антитеза; б) портрет; в) пейзаж.
2. «Поезія землі» у вірші «Про коника і цвіркуна» означає … а) майстерність автора; б) красу природи; в) працю хлібороба.
3. Провідна тема твору Д.Кітса «Про коника та цвіркуна» - …  а) взаємини людини і природи; б) оспівування почуття кохання; в) оспівування героїчного минулого.
4. Автором поезії «Моє серце в верховині» є – …   а) Джон Кітс; б) Роберт Бернс; в) Лейб Квітко.
5. Коник і цвіркун – головні персонажі твору …   а) Джона Кітса; б) Й.В.Гете; в) Г.Гейне.
6. У поезії Г.Гейне «Задзвени із глибини» йдеться про …  а) літо; б) осінь; в) весну.
7. Тема любові до батьківщини звучить у поезії …  а) «Про коника та цвіркуна»; б) «Моє серце в верховині»; в) «Задзвени із глибини».
8. Про «поезію землі» йдеться у вірші …  а) «Задзвени із глибини»; б) «Про коника та цвіркуна»; в) «Жук».
9. Хто є автором поезії «Врожай» …  а) Перец Маркуш; б) Роберт Бернс; в) Джон Кітс.
10. Лейб Квітко входить до поетів літератури …  а) англійської; б) єврейської; в) шотландської.
11. У якому вірші змальовано зливу …  а) «Врожай»; б) «Жук»; в) «Задзвени із глибини».
12. Хто із цих поетів народився в Україні?  а) Перец Маркіш; б) Джон Кітс; в) Роберт Бернс.
13. Хто з поетів писав мовою їдиш …  а) Лейб Квітко; б) Генріх Гейне; в) Й.Гете.
14. Врожай якої рослини описано у вірші «Врожай» Переца Маркіша?  а) ягоди на гілочках; б) зерно в колосочках; в) зелені трави.
15. Їдиш – це ...  : а) єврейська страва; б) єврейська мова; в) єврейський одяг.
16. У вірші «Жук» Лейб Квітко зображує …  а) розваги дітей; б) роботу дорослих; в) життя «маленьких мешканців» природного світу.
17. Кого називали поетом-орачем …  а) Лейб Квітко; б) Джона Кітса; в) Роберта Бернса.
18. Де народився поет Лейб Квітко ? а) у Франції; б) в Україні; в) в Німеччині.

18.04.2025.
Тема.  Позакласний урок №5. К. Чапек «З погляду кішки».
Переглянути відео урок.


15.04.2025.
Тема. Пейзажна лірика та образотворче мистецтво. Українські краєвиди в живописі.
Сторінки 173-176, дати відповіді на питання.


11.04.2025.
Тема.  Г. Гейне «Задзвени із глибини…». Авторські спостереження за світом природи в віршах Г. Гейне.  Виразне читання.
Сторінки 172-173, вивчити вірш напам’ять.

08.04.2025.
Тема. Г. Гейне «Задзвени із глибини…». Стислі відомості про автора. Втілення краси весняної природи у вірші Г. Гейне «Задзвени із глибини …». Зв’язок із фольклором.
Сторінки 170-171, аналіз вірша.


04.04.2025.
Тема. Перец Маркіш (1895-1952). «Врожай». Стислі відомості про автора. Закоханість у природу рідного краю. Засоби одухотворення рослинної природи у вірші. Виразне читання.
Сторінки 166-169, записати план.


01.04.2025.

Тема. Лейб Квітко «Жук». Співчутливе зображення життя «маленьких мешканців» природного світу. Багатство природного життя у творі.
Сторінки 164-165, аналіз вірша.

28.03.2025.
Тема. Розмаїття природного життя у віршах західноєвропейських поетів з України. Лейб Квітко (1890-1953). «Жук». Стислі відомості про автора.
Сторінки 162-164, записати план.

25.03.2025.
Тема. Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Стислі відомості про автора. «Поезія землі» у вірші. «Голоси» та картини природи. Оспівування «дрібниць» природного життя.
Сторінки 157-162, записати план.

21.03.2025.
Тема. Роберт Бернс «Моє серце в верховині». Краса рідних краєвидів у вірші «Моє серце в верховині». Настрій твору
Сторінки 155-156, вивчити вірш напам’ять.

18.03.2025.
Тема. Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині». Стислі відомості про автора.
Сторінки 154-155, записати  план.


14.03.2025.
Тема. Е. Сетон - Томпсон «Лобо – володар Курумпо». Стосунки людей та звірів. Ставлення оповідача до Лобо.
Сторінки 150-153, записати план.

11.03.2025.
Тема. Ернест Сетон-Томпсон «Лобо – володар Курумпо». Риси характеру Лобо, його почуття.
Сторінки 148-150, записати характеристику Лобо.

28.02.2025.
Тема. Е. Сетон - Томпсон «Лобо – володар Курумпо». Зображення поведінки та звичок звірів в оповіданні «Лобо – володар Курумпо».
Сторінки 146-148, записати план.
25.02.2025.
Тема. Ернест Сетон-Томпсон(1860-1964). «Лобо – володар Курумпо». Стислі відомості про автора.
Сторінки 142-145, записати план.


21.02.2025.
Тема. У світі природи. Неоднозначні стосунки людини та природи. Художня література й сучасне екомислення.
Сторінки 137-141, записати план.

18.02.2025.
Тема. У світі природи. Розкриття багатства, краси й одухотвореності світу природи в літературних творах.
Сторінки 135-137, дати відповіді на питання.


14.02.2025.
Тема. Розвиток мовлення №3. Складання плану характеристики літературного героя.
Записати план.

11.02.2025.
Тема. Діагностична робота №4 з теми «Дива літературної казки». Тести.
Виконати тести.
1. Хто є автором казки «Хлопчик-зірка»: а) Ш.Перро; б) О.Уайльд; в) Г.К.Андерсен.
2. Що впало з неба … а) золотий горщик; б) золота зірка; в) золота квітка.
3. Чому сумували Лісоруби?  а) були бідними; б) загубили чоботи; в) не знайшли хмизу.
4. Кого побачили Лісоруби в плащі… а) скарб; б) золоту зірку; в) маленьку дитину.
5. Яким ріс хлопчик… а) гордим, жорстоким; б) чуйним, ніжним; в) жалів бідних.
6. Як вчинив Хлопчик-зірка, коли побачив жебрачку… а) кидав у неї каміння; б) запросив у будинок; в) подав хліба.
7. Яку річ показав жебрачці Лісоруб… а) кухлик; б) одяг немовляти; в) бурштиновий ланцюжок і плащ. 
8. Чому Хлопчик-зірка  не прийняв матір… а) не пам'ятав її; б) бо вона була жебрачкою; в) не була схожа на нього.
9. Як почали дражнити , після перетворення, Хлопчика-зірку діти…а) гидкий , як жаба; б) у тебе великі вуха; в) у тебе кирпатий ніс.
10. Яке рішення прийняв Хлопчик-зірка , коли став потворним… а) залишитись в селі; б) іти шукати матір; в) мандрувати.
11. Який добрий вчинок вперше зробив Хлопчик-зірка… а) випустив зайця з пастки; б) нагодував білку; в) допоміг бабусі.
12. Кому віддав монети Хлопчик-зірка… а) злому чарівнику; б) прокаженному; в) зайчику.
13. Чому врода повернулася до Хлопчика-зірки… а) бо він знайшов матір; б) бовін знайшов монети; в) бо змінилася його душа і вчинки. 
14. Ким насправді виявились батьки Хлопчика-зірки… а) жебраками; б) королем і королевою; в) селянами.
15. Події, описані в казці «Хлопчик-зірка» на самому початку, відбуваються… а ) взимку; б) навесні; в) влітку.
16. Хто з героїв допомогав Хлопчику-зіркі знайти монети… а) білченя; б) зайченя; в) кротеня.


07.02.2025.
Тема. Сюжети літературних казок у музиці, живописі, кіно та мультиплікаційних стрічках.
Сторінки 129-132, дати відповіді на питання.

27.01.2025.
Тема. Оскар Вайлд «Хлопчик-зірка». Роль стосунків Хлопчика-зірки з матір’ю в контексті його життєвих випробувань. Поетизація оповіді у творі.  
Сторінки 126-128, аналіз твору.


31.01.2025.
Тема. Оскар Вайлд «Хлопчик-зірка». Моральні помилки Хлопчика зірки, його шлях від себелюбства до людяності.
Сторінки 122-126, записати план.

27.01.2025.
Тема. Оскар Вайлд «Хлопчик-зірка». Протиріччя між зовнішньою та внутрішньою красою в казці; конфлікт краси і добра.  
Сторінки 117-122, дати відповіді на питання.


24.01.2025.

Тема. Оскар Вайлд «Хлопчик-зірка». Стислі відомості про автора.
Сторінки 114-117, записати план.

21.01.2025.
Тема. Утвердження перемоги ідей світлих сил. Поєднання побутового й фантастичного, роль художніх деталей.
Сторінки 112-114, дати відповіді на питання.

27.12.2024.

Тема. Підсумковий урок.

Переглянути відео урок.

24.12.2024.

Тема. Діагностична робота №3 з теми «У світі казок». Тести.  

Виконати тести.

1.     Які незвичайні властивості мало дзеркало тролля у казці «Снігова королева» Г.К.Андерсена: а) усе красиве; б) нічого не змінювало; в) усе красиве зображувало потворним.

2.     Як подякувала Пані Метелиця рідній дочці мачухи: а) обсипала золотом; б) облила смолою; в) дала яблуко.

3.     Пасербиця , героїня казки «Пані Метелиця», сиділа біля криниці… а) вишивала; б) пряла; в) співала.

4.     У якій  країні народилися Брати Грімм: а) Франція; б) Японія; в) Німеччина.

5.     Вгадай героя за описом: «Це була жінка, закутана в білий серпанок, зітканий із безлічі снігових зірочок»: а) Лапландка; б) Снігова Королева; в) Ворона.

6.     Скалки від дзеркала потрапили Каю в …а) око та вухо; б) ногу та голову; в) око та серце.

7.     Брати Грімм збирали та записували … а) німецькі народні казки; б) італійські; в) японські.

8.     Як нагородила Пані Метелиця пасербицю… а) повернула додому укриту золотом; б) залишила в себе.

9.     У палаці Снігової Королеви Кай намагався скласти слово із крижинок… а) перемога; б) любов; в) вічність.

10. Про кого йдеться мова -  «Я не можу дати їй більше сил , ніж у неї є зараз, хіба ти не бачиш, яка велика її сила, сила – в її серці…»: а) про Герду; б) Снігову Королеву; в) Лапландку.

11. Літературна казка відрізняється від народної …а) наявністю автора; б) відсутністю чарівного; в) усною формою.

12.  Антитеза – це …

20.12.2024.

Тема.  Позакласне читання №2. Шарль Перро – основоположник європейської літературної казки. Казка «Попелюшка».

Переглянути відео урок, записати план.


16.12.2024.

Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Справжні й штучні цінності; протистояння щирого серця бездушній владі в казках Андерсена.  

Сторінки 102-112, записати план.

13.12.2024.

Тема.  Ганс Крістіан Андерсен. Казка «Снігова королева». Чарівний світ твору.

Сторінки 101-106, записати план.

10.12.2024.

Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Центральні образи казки. Утвердження дружби та вірності в казці Г.К.Андерсена.  

Сторінки 94-101, характеристика центральних образів казки.

06.12.2024.

Тема.  Ганс Крістіан Андерсен. Казка «Снігова королева». Стислі відомості про автора.

Сторінки 89-93, записати план.

03.12.2024.

Тема. Літературна казка, її відмінності від фольклорної казки. Видатні автори літературних казок .

Сторінки 85-89, дати відповіді на питання.


29.11.2024.

Тема.  Позакласне читання №1. Г.К.Андерсон «Соловей». Протиставлення «справжнього» та «штучного» в казці «Соловей». Соловей як втілення сили природи й мистецтва.

Переглянути відео урок.

26.11.2024.

Тема. Польська народна казка «Цвіт папороті». Казкові персонажі в живописі, музиці та балеті.

Сторінки 72-76, аналіз твору.


22.11.2024.
Тема. Польська народна казка «Цвіт папороті» .
Сторінки 67-71, записати план.


19.11.2024.
Тема. Розвиток мовлення №2 (п). Порівняння образів доньки та падчерки у казці «Пані Метелиця». Складання порівняльної характеристики та підбір прислів’я до образів падчерки та рідної доньки.
Записати характеристики.

15.11.2024.
Тема. Брати Я. і В. Грімм «Пані Метелиця». Фантастичні елементи в казках. Загальнолюдські ідеали та національний колорит народних казок. «Мандрівні сюжети» .
Сторінки 64-66 , записати план.


12.11.2024.
Тема. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості.
Сторінки 62-64, стислий переказ.

29.10.2024.

Тема. Діагностична робота №2 з теми «У світі казок». Тести.

Виконати тести.

1.     Звірі покарали Чандараву за те, що … а) він вигнав своїх родичів-шакалів з лісу; б) він обманув їх, змусив служити йому; в) колір його хутра був ненатуральний.

2.     Народна казка складається з … а) вступна частина, кінцівка, основна частина; б) зачин, основна частина, кінцівка; в) розділ, основна частина, закінчення.

3.     Різновиди народних казок: а) міф, про тварин, чарівні; б) чарівні, герої, про тварин; в) про тварин, чарівні, соціально-побутові.

4.     Літературна казка – це… а) твір, що має багато авторів; б) авторський твір, в основі якого захоплива вигадана історія; в) прозовий твір, що має декілька сюжетних ліній.

5.     Слово «фольклор» означає … а) народне мистецтво; б) усна народна творчість; в) народна мудрість.

6.     Стислий влучний народний вислів повчального змісту, побудований як завершене судження це … а) загадка; б) прислів'я; в) приказка.

7.     «Фарбований шакал» - це … а) українська народна казка; б) німецька народна казка; в) індійська народна казка.

8.     Оберіть ті якості характеру Синдбада-Мореплавця , завдяки яким він став улюбленим персонажем: а) пристрасть до мандрівок; б) готовність долати перешкоди; в) мудрість і розсудливість.

9.     Синдбад-Мореплавець здійснив подорожей … а) 10; б) 5; в) 7.

10. До яких казок належить казка «Фарбований шакал»: а) чарівні; б) про тварин; в) літературні.

11. У казці «Фарбований шакал» ім'я шакала було … а) Чандарава; б) Брахма; в) Шіва.

12. Мандрівний сюжет – це …

 

25.10.2024.

Тема.  Брати Я. і В. Грімм «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Грімм для розвитку європейської культури.

Сторінки 59-62, записати план.

25.10.2024.

Тема.  Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець». Утвердження духовної стійкості людини в образі Синдбада.

Сторінки 53-59, записати план.

22.10.2024.

Тема. Арабська народна казка «Синдбад - Мореплавець». Третя подорож Синдбада.

Сторінки 47-53, стислий переказ.


18.10.2024.

Тема. Зв’язки між індійською народною казкою «Фарбований шакал» та казкою «Фарбований лис» Івана Франка.
Сторінки 49-51, записати план.

15.10.2024.

Тема. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Чесноти та вади казкових персонажів.
Сторінки 44-48, стислий переказ.

11.10.2024.

Тема. Казки народів світу. Типи фольклорної казки( чарівна, про тварин, соціально-побутова). Сюжет чарівної казки. «Чарівні помічники».

Сторінки 41-43, записати план.

08.10.2024.

Тема. Казки народів світу. Збірки народних казок: «Панчатантра», «Тисяча й одна ніч», «Дитячі та родинні казки братів Грімм».

Сторінки 38-40, стислий переказ.


04.10.2024.

Тема. У світі казок. Усна народна творчість та її жанри ( загадки, прислів’я, приказки, пісні, казки).

Сторінки 32-37, записати план.

24.09.2024.

Тема. Діагностична робота №1 за темами «Вступ. Біблійні перекази». Тести.

Виконати тести.

1. Слово «література» у перекладі з грецької означає: а) розказане; б) почуте; в) «написане».

2. Зарубіжна література – це … а) сукупність творів національних літератур, що розвиваються поза межами певної країни й написані мовами відмінними від мови її національної літератури; б) сукупність літературних творів певного народу, створених її рідною мовою; в) сукупність творів художньої літератури всіх країн світу від давнини до наших днів.

3. Переклад - а) авторський твір; б) вірш написаний за мотивами поетичного твору; в) відтворення тексту іншою мовою.

4. Оригінал - а) авторський твір; б) відтворення тексту іншою мовою.

5. Цифровий текст - а) текст відтворення засобами друку на папері; б) група речень, які зв’язані за змістом; в) текст в електронному форматі, який можна відтворити на електронному пристрої.

6. Літературознавство - а) наука, яка вивчає художню літературу; б) наука про природу; в) наука про числа та геометричні фігури.

7. У перекладі з грецької Біблія - це … а) «книги»; б) збірка; в) «написане».

8. Юдеї та християни шанують Біблію як: а) Святе Письмо; б) Цінне Письмо; в) Таємне Письмо.

9. Біблія складається з: а) 3 Заповітів; б) 2 Заповітів; в) 4 Заповітів.

10. Розповідь про Ісуса Христа – центральна частина: а) Нового Заповіту; б) Старого і Нового Заповіту; в) Старого Заповіту.

11. Євангеліє - … а) «союз, угода»; б) «радісна звістка», «добра новина»; в) послання.

12. Героями притчі «Про доброго самарянина» є: а) цар; б) змій, Адам, Єва; в) священик, побитий чоловік.

27.09.2024.

Тема. Розвиток мовлення. Пошук ілюстрацій до біблійних переказів в інтернет- мережі та порівняння біблійних переказів та ілюстрацій до них.

Переглянути відео урок.

24.09.2024.

Тема. Притча про доброго самарянина. «Притча про таланти».

Сторінки 26-27, записати план.

20.09.2024.

Тема. Утвердження цінності співчуття та милосердя в оповідях Ісуса Христа.

Сторінки 23-24, стислий переказ.

17.09.2024.

Тема. Народження Ісуса Христа в Новому Заповіті. Значення образів та деталей у розповіді про Різдво.

Сторінки 22-23, записати план.

13.09.2024.

Тема. Біблія – духовна скарбниця людства. Біблійні історії про творення світу й перших людей. Причини втрати первісної гармонії людини з Богом і світом.

Сторінки 14-16, скласти план.

10.09.2024.

Тема. Друкований та цифровий текст. Складники друкованого тексту. Літературні твори в сучасному інтермедійному просторі.

Сторінки 11-13, дати відповіді на питання.

06.09.2024.

Тема. Національна та зарубіжна літератури. Література національних

меншин України.

Сторінки 9-10, дати відповіді на питання.


03.09.2024.

Тема. Зарубіжна література – надбання світової культури. Оригінальна та

перекладна література. Автор і перекладач художнього твору.

Сторінки 6-9, скласти план.