Зарубіжна література 5



16.05.2024.

Тема. Твір з елементами роздуму на тему «Чи хотів би я мати такого друга,

як Том Сойєр?»

Записати твір .



14.05.2024.


Тема. М.Твен «Пригоди Тома Сойєра». Зображення американського

життя у творі. Своєрідність гумору.

Сторінки 198-205, стислий переказ.


09.05.2024.

Тема. М.Твен «Пригоди Тома Сойєра». Образи Тома Сойєра і Гекльберрі

Фінна.

Сторінки 190-198, дати характеристику головним героям .



07.05.2024.

Тема. Розвиток мовлення №4 (у). Переказ епізодів твору «Том і Гек на

кладовищі», «Том і Беккі в печері».

Сторінки 186-190, стислий переказ.


02.05.2024.

Тема. М.Твен «Пригоди Тома Соєра». Світ дитинства у творі. Витівки та

пригоди героїв, їхня дружба зі світом дорослих.

Сторінки 182-186, стислий переказ .



30.04.2024.


Тема. Марк Твен ( Семюель Ленггорн Клеменс) «Пригоди Тома Соєра».

Стислі відомості про автора.

Сторінки 177-182, скласти план.


25.04.2024.

Тема. Діагностична робота №5 з теми «У світі природи». Тести.

Виконати тестові завдання.


23.04.2024.

Тема. Позакласне читання №3. К.Чапек «З погляду кішки».

Переглянути відео.


11.04.2024.

Тема. Пейзажна лірика та образотворче мистецтво. Українські краєвиди в

живописі.

Сторінки 173-174, аналіз поезії.



09.04.2024.


Тема. Авторські спостереження за світом природи в віршах Г.Гейне.

Сторінки 170-172, записати план.


04.04.2024.

Тема. Втілення краси весняної природи у вірші Г.Гейне «Задзвени із

глибини…». Зв’язок із фольклором.

Сторінки 171-172, аналіз поезії.


02.04.2024.


Тема. Перец Маркіш (1895-1952) «Врожай». Стислі відомості про автора.

Закоханість у природу рідного краю. Засоби одухотворення рослинної

природи у вірші.

Сторінки 167-170, записати план.


28.03.2024.

Тема. Співчутливе зображення життя «маленьких мешканців» природного

світу. Багатство природного життя у творі.

Сторінки 164-166, аналіз поезії.



26.03.2024.


Тема. Краса землі у творчості єврейських поетів, що народилися в Україні

й писали мовою їдиш. Лейб Квітко (1890-1952). «Жук». Стислі відомості

про автора.

Сторінки 162-163, записати план.


21.03.2024.

Тема. Джон Кітс «Про коника та цвіркуна». Стислі відомості про автора.

«Поезія землі» у вірші. «Голоси» та картини природи. Аудіювання.

Сторінки 157-161, аналіз поезії.




12.03.2024.


Тема. Краса рідних краєвидів у вірші Р.Бернса «Моє серце в верховині».

Настрій твору.

Сторінки 156, записати план.


14.03.2024.


Тема. Краса природи в західноєвропейській поезії. Роберт Бернс (1759-

1796). «Моє серце в верховині». Стислі відомості про автора.

Сторінки 155-156, вивчити напам’ять вірш.


12.03.2024.


Тема. Ернест Сетон-Томпсон . «Лобо – володар Курумпо». Стосунки

людини та звірів. Ставлення оповідача до Лобо.

Сторінки 154-155, записати план.

07.03.2024.

Тема. Е.Сетона-Томпсона «Лобо – володар Курумпо». Риси характеру

Лобо, його почуття.

Сторінки 153-155, дати відповіді на питання.



05.03.2024.


Тема. Ернест Сетон-Томпсон . «Лобо – володар Курумпо». Поняття

«пейзаж», «тема» та «ідея» твору, «оповідання».

Сторінки 148-152, записати план.


22.02.2024.

Тема. Зображення поведінки та звичок звірів в оповіданні Е.Сетона-

Томпсона «Лобо – володар Курумпо».

Сторінки 146-147, дати відповіді на питання.




20.02.2024.


Тема. Оповідання про природу. Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо –

володар Курумпо». Стислі відомості про автора.

Сторінки 142-145, записати план.



15.02.2024.

Тема. Неоднозначні стосунки людини та природи. Художня література й

сучасне екомислення.

Сторінки 139-141, дати відповіді на питання.


13.02.2024.


Тема. У світі природи. Розкриття багатства, краси й одухотвореності світу

природи в літературних творах.

Сторінки 137-139, записати план.


08.02.2024.

Тема. Розвиток мовлення №3. Складання плану характеристики

літературного героя.

Записати план.



06.02.2024.


Тема. Діагностична робота №4 з теми «Дива літературної казки». Тести.

Виконати тести.


01.02.2024.

Тема. Оскар Вайлд «Хлопчик-зірка». Поетизація оповіді у творі.

Сторінки 128-130, записати цитатний план.



30.01.2024.


Тема. Роль стосунків Хлопчика – зірки з матір’ю в контексті його

життєвих випробувань.

Сторінки 125-128 , дати відповіді на питання.


25.01.2024.

Тема. Оскар Вайлд(1854-1900). «Хлопчик-зірка». Стислі відомості про

автора.

Сторінки 120-125, скласти план.


23.01.2024.


Тема. Протиріччя між зовнішньою та внутрішньою красою в казці

«Хлопчик-зірка», конфлікт краси й добра.

Сторінки 117-120 , дати відповіді на питання.

28.12.2023.

Тема. Діагностична робота №3 з теми «У світі казок».

Записати тести.


19.12.2023.

Тема. Позакласне читання №2. Шарль Перро «Попелюшка».

Переглянути відео урок.


21.12.2023.

Тема. Справжні й штучні цінності, протистояння щирого серця бездушній

владі в казках Андерсона.

Сторінки 108-112, записати план.


19.12.2023.


Тема. Ганс Крістіан Андерсен. Казка «Снігова королева». Центральні

образи казки. Утвердження дружби та вірності , чарівний світ у творі

«Снігова королева».

Сторінки 101-108, стислий переказ.


14.12.2023.

Тема. Ганс Крістіан Андерсен ( 1805-1875). Казка «Снігова королева».

Стислі відомості про автора.

Сторінки 93-100, записати план.


12.12.2023.


Тема. Літературна казка, її відмінності від фольклорної казки. Видатні

автори літературних казок.

Сторінки 89-92, записати план.



07.12.2023.

Тема. Позакласне читання №1. Г.К.Андерсен «Соловей». Протиставлення

«справжнього» та «штучного» в казці «Соловей». Соловей як втілення

сили природи й мистецтва.

Переглянути відео урок.


05.12.2023.


Тема. Польська народна казка «Цвіт папороті». Казкові персонажі в

живописі, музиці та балеті.

Записати характеристику головних героїнь.


30.11.2023.

Тема. Польська народна казка «Цвіт папороті».

Опрацювати сторінки 67-71 , дати відповіді на питання.


28.11.2023.


Тема. Розвиток мовлення №2(п). Порівняння образів доньки та падчерки у

казці «Пані Метелиця». Складання порівняльної характеристики та підбір

прислів’я до образів падчерки та рідної доньки.

Записати характеристику головних героїнь.


16.11.2023.

Тема. Фантастичні елементи в казках. Загальнолюдські ідеали та

національний колорит народних казок. «Мандрівні сюжети».

Опрацювати сторінки 65-66 , дати відповіді на питання.


14.11.2023.


Тема. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у

творі доброти, працьовитості, справедливості.

Сторінки 62-64, записати характеристику головних героїнь.


09.11.2023.

Тема. Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я.

і В. Грімм для розвитку європейської культури.

Опрацювати сторінки 60-61 , дати відповіді на питання.


07.11.2023.


Тема. Діагностична робота №2 з теми «У світі казок».

Виконати тести.

1. Звірі покарали Чандараву за те, що … а) він вигнав своїх родичів-шакалів

з лісу; б) він обманув їх, змусив служити йому; в) колір його хутра був

ненатуральний.

2. Народна казка складається з … а) вступна частина, кінцівка, основна

частина; б) зачин, основна частина, кінцівка; в) розділ, основна частина,

закінчення.

3. Різновиди народних казок: а) міф, про тварин, чарівні; б) чарівні, герої,

про тварин; в) про тварин, чарівні, соціально-побутові.

4. Літературна казка – це… а) твір, що має багато авторів; б) авторський

твір, в основі якого захоплива вигадана історія; в) прозовий твір, що має

декілька сюжетних ліній.

5. Слово «фольклор» означає … а) народне мистецтво; б) усна народна

творчість; в) народна мудрість.

6. Стислий влучний народний вислів повчального змісту, побудований як

завершене судження це … а) загадка; б) прислів'я; в) приказка.

7. «Фарбований шакал» - це … а) українська народна казка; б) німецька

народна казка; в) індійська народна казка.


8. Оберіть ті якості характеру Синдбада-Мореплавця , завдяки яким він став

улюбленим персонажем: а) пристрасть до мандрівок; б) готовність долати

перешкоди; в) мудрість і розсудливість.

9. Синдбад-Мореплавець здійснив подорожей … а) 10; б) 5; в) 7.

10. До яких казок належить казка «Фарбований шакал»: а) чарівні; б) про

тварин; в) літературні.

11. У казці «Фарбований шакал» ім'я шакала було … а) Чандарава; б)

Брахма; в) Шіва.

12. Мандрівний сюжет – це …



02.11.2023.

Тема. Утвердження духовної стійкості в образі Синдбада.

Опрацювати сторінка 55-59, дати відповіді на питання.


31.10.2023.


Тема. Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець». Третя подорож

Синдбада.

Опрацювати сторінки 51-54 , дати відповіді на питання.


26.10.2023.

Тема. Чесноти та вади казкових персонажів. Протистояння добра та зла в

казкових сюжетах; характерні мотиви народних казок. Повчальний зміст

казок.

Записати характеристику казкових героїв, опрацювати сторінка 45-47.


24.10.2023.


Тема. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Зв’язки між

індійською народною казкою «Фарбований шакал» та казкою

«Фарбований лис Івана Франка».

Опрацювати сторінки 41-44, дати відповіді на питання.


19.10.2023.

Тема. Типи фольклорної казки( чарівна, про тварин, соціально-побутові).

Сюжет чарівної казки. «Чарівні помічники».

Записати та вивчити терміни літератури сторінка 39-40.


17.10.2023.


Тема. Збірки народних казок: «Панчатантра», «Тисяча й одна ніч»,

«Дитячі та родинні казки братів Грімм».

Опрацювати сторінки 38-39, дати відповіді на питання.


05.10.2023.

Тема. Казки народів світу. Усна народна творчість та її жанри ( загадки,

прислів’я, приказки, пісні, казки).

Записати та вивчити терміни літератури сторінка 32-36.


03.10.2023.

Тема. Діагностична робота №1 з теми «Вступ. Біблійні перекази.»

Виконати тести. Виконати тести.

1. Слово «література» у перекладі з грецької означає: а) розказане; б)

почуте; в) «написане».

2. Зарубіжна література – це … а) сукупність творів національних

літератур, що розвиваються поза межами певної країни й написані

мовами відмінними від мови її національної літератури; б) сукупність

літературних творів певного народу, створених її рідною мовою; в)

сукупність творів художньої літератури всіх країн світу від давнини до

наших днів.

3. Переклад - а) авторський твір; б) вірш написаний за мотивами

поетичного твору; в) відтворення тексту іншою мовою.

4. Оригінал - а) авторський твір; б) відтворення тексту іншою мовою.

5. Цифровий текст - а) текст відтворення засобами друку на папері; б)

група речень, які зв’язані за змістом; в) текст в електронному форматі,

який можна відтворити на електронному пристрої.

6. Літературознавство - а) наука, яка вивчає художню літературу; б)

наука про природу; в) наука про числа та геометричні фігури.

7. У перекладі з грецької Біблія - це … а) «книги»; б) збірка; в)

«написане».

8. Юдеї та християни шанують Біблію як: а) Святе Письмо; б) Цінне

Письмо; в) Таємне Письмо.

9. Біблія складається з: а) 3 Заповітів; б) 2 Заповітів; в) 4 Заповітів.

10. Розповідь про Ісуса Христа – центральна частина: а) Нового Заповіту;

б) Старого і Нового Заповіту; в) Старого Заповіту.

11. Євангеліє - … а) «союз, угода»; б) «радісна звістка», «добра новина»;

в) послання.

12. Героями притчі «Про доброго самарянина» є: а) цар; б) змій, Адам,

Єва; в) священик, побитий чоловік.


28.09.2023.

Тема. Розвиток мовлення. Пошук ілюстрацій до біблійних переказів в

інтернет мережі та порівняння біблійних переказів та ілюстрацій до них.

Записати біблійні вислови.


26.09.2023.

Тема. Притча про доброго самарянина. «Притча про таланти».

Опрацювати стор. 26-27 , дати відповіді на питання.


21.09.2023.

Тема. Утвердження цінності співчуття та милосердя в оповідях Ісуса

Христа.

Записати план та опрацювати стор.19-25.


19.09.2023.

Тема. Народження Ісуса Христа в Новому Заповіті. Значення образів та

деталей у розповіді про Різдво.

Опрацювати стор. 17-18 , дати відповіді на питання.


14.09.2023.

Тема. Біблія – духовна скарбниця людства. Біблійні історії про творення

світу й перших людей.

Записати план та опрацювати стор.14-15.


12.09.2023.

Тема. Друкований та цифровий текст. Складники друкованого тексту.

Опрацювати стор. 11 , дати відповіді на питання.


07.09.2023.

Тема. Національна та зарубіжна літератури. Література національних

меншин України.

Записати план стор.8-10.


05.09.2023.


Тема. Зарубіжна література – надбання світової культури. Оригінальна та

перекладна література. Автор і перекладач художнього твору.

Опрацювати стор. 5-7 , дати відповіді на питання.