Природознавство 5

15. 05. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація матеріалу з теми «Пізнаємо
організм людини у його середовищі існування». Тестові завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 49 – 54 с. 224– 238.
 Виконати тестові завдання. 


13. 05. 2024 р.
Тема уроку. Особиста і побутова гігієна. Корисні і шкідливі звички. Наслідки
забруднення довкілля для здоров’я.
Виконати завдання.
 § 52 - 54 с. 231– 238 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).

 Заповнити таблицю «Корисні і шкідливі звички».


8. 05. 2024 р.
Тема уроку. Вода як чинник здоров’я. Питна вода. Безпечна поведінка на
водоймах.
Виконати завдання.
 § 50 с. 227– 228 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).
 Виконати природничий диктант


.06. 05. 2024 р.
Тема уроку. Здоров’я та його чинники. Здоровий спосіб життя.
Виконати завдання.
 § 50 с. 226– 228 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).
 Напишіть, яких правил здорового способу життя ви дотримуєтесь, яких
би правил ви хотіли дотримуватись і що ви робите для цього або що вам
заважає

.01. 05. 2024 р.
Тема уроку. Навколишнє середовище – джерело життєво важливих для
людини ресурсів. Пристосування людини до навколишнього середовища
(речовини, матеріали, вироби, технології для комфортного життя людини).
Практичне завдання. Дослідження за етикетками речовин і матеріалів у
складі виробів щоденного користування (наприклад, одягу, посуду).
Виконати завдання.
 § 49 с. 224– 226 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).

29. 04. 2024 р.
Тема уроку. Функції шкіри. Гігієна шкіри та одягу.
Виконати завдання.
 § 47 с. 217– 220 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).
 Напишіть невелику розповідь про те, як ви доглядаєте за своєю шкірою,
волоссям, нігтями. 

24. 04. 2024 р.
Тема уроку. Опірність організму хворобам.
Виконати завдання.
 § 46 с. 215– 217 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).

Природничий диктант

.22. 04. 2024 р.
Тема уроку. Серце і кровообіг. Тренування серця.
Виконати завдання.
 § 45 с. 21
2– 214 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).
 Виконати тестові завдання.



10. 04. 2024 р.
Тема уроку. Захворювання травної системи. Попередження захворювань.
Виконати завдання.
 § 43 с. 206– 208 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).
 Виконати вправу «Встанови відповідність»

08. 04. 2024 р.
Тема уроку. Травлення. Практичне завдання. Моделювання зв’язків між
органами травлення.
Виконати завдання.
 § 43 с. 204– 206 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).
 Виконати вправу «Відгадай, про що йде мова» (писати тільки відповіді).
Вправа «Відгадай, про що йде мова»
1. Воно передбачає механічне подрібнення їжі, рух харчової грудки
по травній трубці та хімічне розщеплення великих молекул на
менші молекули, які у змозі всмоктатися в кров.
2. Їжа в ньому може рухатися тільки в одному напрямку (від рота
до відхідника).
3. Це початковий відділ травної трубки.
4. Вона містить травний сік.
5. Цей білок пригнічує або вбиває багато хвороботворних бактерій.
6. Він спрямовує харчову грудку з ротової порожнини до шлунка.
7. Його називають резервуаром їжі.
8. Він поділяється на товстий і тонкий.
9. Після споживання їжі він може збільшитись у 4 – 5 разів.
10. Його довжина у дорослої людини – близько 7 метрів.
11. У ньому живе багато корисних бактерій, які сприяють
нормальній роботі травного тракту.
12. У ньому завершується процес травлення.


03. 04. 2024 р.
Тема уроку. Їжа і поживні речовини. Харчування. Поняття здорового
харчування. Практичне завдання. Аналіз свого звичного раціону.
Практичне завдання. Складання власного меню на день.
Виконати завдання.
 § 42 с. 201– 204 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).
 Скласти меню для вашої родини на один день (сніданок, другий сніданок,
обід, полуденок, вечеря). На допомогу може прийти презентація (слайд №
16).


01. 04. 2024 р.
Тема уроку. Організм людини як тіло живої природи. Клітина – найменша
частинка організму людини. Частини тіла, органи та їхні функції. Практичне
заняття. Ознайомлення з внутрішньою будовою організму людини (за
плакатами, предметними моделями, віртуальними колекціями).
Виконати завдання.
 § 41 с. 197– 201 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається).
 Переглянути відео за посиланням.

 Виконати природничий диктант.

27. 03. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація матеріалу з теми «Вивчаємо
живу природу Землі». Тестові завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 36 - 40 с. 175– 193 опрацювати.
 Виконати тестові завдання.



25. 03. 2024 р.
Тема уроку. Отруйні рослини, тварини і гриби України. Практичне заняття.
Ознайомлення з небезпечними тваринами, отруйними рослинами і грибами своєї місцевості.
Практичне заняття. Правила поведінки і перша допомога при контакті з отруйними
рослинами, укусах отруйних тварин
Виконати завдання.
 § 40 с. 193– 193 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Виконати творче завдання. За допомогою інтернет-джерел скласти рейтинг 5
отруйних рослин, тварин, грибів України. Заповнити таблицю.


20. 03. 2024 р.
Тема уроку. Рослини, тварини і гриби рідного краю. Українські народні
традиції шанобливого ставлення до живої природи. Практичне завдання.
Визначення назв найбільш поширених у своїй місцевості рослин/тварин (за
допомогою визначників, атласів тощо).
Виконати завдання.
 § 39 с. 190– 193 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Презентуйте одну рослину чи тварину, що є символом України, на вибір.
(намалюйте рослину/тварину на аркуші А-4 і коротко напишіть про неї).


18. 03. 2024 р.
Тема уроку. Основні середовища життя: наземно-повітряне, водне, ґрунтове.
Пристосування організмів до умов існування в різних куточках планети.
Практичне завдання «Виявлення рис пристосованості рослин/тварин до
умов існування».
Виконати завдання.
 § 37 - 38 с. 182– 189 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

 Виконати вправу «Хто в якому середовищі живе?»

Вправа «Хто в якому середовищі живе?»
З поданого переліку організмів, розподілити їх за групами.
Ведмідь, орел, кріт, дельфін, медуза, кактус, дощовий черв’як, рак,
коралові поліпи, береза, комар, сліпак.
Наземно-повітряне середовище:
Водне середовище:
Грунтове середовище:

13. 03. 2024 р.

Тема уроку. Середовище існування організмів – джерело життєво необхідних ресурсів. Чинники середовища: нерівномірність поширення на планеті і вплив на організми.

Виконати завдання.


11. 03. 2024 р.
Тема уроку. Життя грибів. Їстівні та отруйні гриби.
Виконати завдання.
 § 35 с. 175– 178 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Намалювати будову шапинкового гриба підписати його частини. Зразок у
підручнику або в презентації (слайд № 18).



06. 03. 2024 р.
Тема уроку. Зв’язки між органами в організмі тварин.
Виконати завдання.
 § 34 с. 173– 175 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Виконати вправу «Встанови відповідність»


.04. 03. 2024 р.
Тема уроку. Опора і рух у рослин і тварин. Практичне завдання.
Дослідження будови і способу переміщення тварини (за вибором).
Виконати завдання.
 § 33 с. 167– 171 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

 Виконати вправу «Встанови відповідність»

.21. 02. 2024 р.
Тема уроку. Процеси життєдіяльності рослин і тварин: живлення, дихання,
виділення.
Виконати завдання.
 § 32 с. 164– 167 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Виконати природничий диктант.
Природничий диктант.
(записувати тільки відповіді)
1. Основним джерелом енергії організмів є… .
2. За типами живлення всі організми поділяють на автотрофів і … .
3. Утворення поживних речовин за допомогою світла – це… .
4. Речовина зеленого кольору, яка міститься в листках рослин,
називається… .
5. Рослини мають живлення грунтове або … .
6. Більшість тварин живиться … .
7. Завдяки диханню із повітря в організм постійно надходить … а
видаляється в атмосферу … .
8. Жаби, ящірки, птахи і ссавці дихають … .
9. Риби і раки дихають … .
10. Основним органом дихання у комах є … .
11. Прикладом організмів, які поглинають кисень із води, є …

19. 02. 2024 р.
Тема уроку. Поживні речовини, вода, повітря, світло, тепло в житті
організмів.
Виконати завдання.
 § 31 с. 162– 164 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

 Накресліть у зошиті таблицю «Значення умов життя для організмів» та
заповніть її

.14. 02. 2024 р.
Тема уроку. Поняття клітини. Одноклітинні та багатоклітинні організми.
Виконати завдання.
 § 29 с. 164 – 169 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається)

 Виконати вправу «Встав пропущені слова».

Вправа «Встав пропущені слова»
1. Усі живі організми складаються з ___________.
2. _______________ - елементарна (найменша) одиниця живого
організму.
3. Клітини в організмах можна побачити лише у _____________.
4. Складається клітина з мембрани, ______________ і ядра.
5. У ядрі міститься головна молекула всіх живих істот – це ______.
6. Організми, тіло яких складається з однієї клітини, називаються
___________________.
7. Одноклітинні організми дуже маленькі за розмірами, тому їх
часто називають ___________________.
8. Організми, які складаються з безлічі різноманітних клітин,
називаються _______________.
9. У тілі багатоклітинного організму клітини утворюють _________.
10. Рослини, тварини і більшість грибів належать до ___________
організмів.
11. До одноклітинних організмів належать
_____________________________________ (навести 3 приклади)
12. До багатоклітинних організмів належать
_____________________________________ (наведіть 3 приклади) 

12. 02. 2024 р.
Тема уроку. Тіла живої природи, їх властивості.
Виконати завдання.
 § 28 с. 160 – 164 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Виконати тестові завдання.
         
Тести

                          07. 02. 2024 р.

https://www.youtube.com/watch?v=-2HRfUVcTqE Миколаївська

астрономічна обсерваторія.

https://www.youtube.com/watch?v=MaEVRUTwUFY Планетарій у місті

Дніпро.


29. 01. 2024 р.

Тема уроку. Сонце та його характеристики. Вплив Сонця на Землю. Сонце і

здоров’я людини.

Виконати завдання.

 § 27 с. 152 – 156 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).


 Охарактеризувати Сонце. Накреслити таблицю і дані занести до таблиці.    

  24.01.2024

Тема уроку. Сонце і Місяць. Фази Місяця. Практичне завдання

Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз Місяця. Вплив Місяця на Землю.

Місячні і сонячні затемнення. Дослідження Місяця. Практичне завдання

«Моделювання рухів Землі, Сонця, Місяця».

Виконати завдання.

 § 26 с. 145 - 152 опрацювати.

 Переглянути презентацію (додається).


 Виконати вправу «Доповни речення».   


 22. 01. 2024 р.

Тема уроку. Рухи Землі та їхні наслідки. Практичне завдання

«Моделювання рухів Землі, Сонця, Місяця».

Виконати завдання.

 § 25 с. 140 - 145 опрацювати.

 Переглянути презентацію (додається).

 Виконати вправу «Лови помилку»

(прочитати текст і знайти у ньому помилки, текст не переписувати, а

лише знайти помилки і записати пронумерувавши їх; підказка: всього у

тексті 8 помилок)

Наша Земля робить два рухи (оберти): навколо своєї осі і навколо Сонця.

Обертання навколо своєї осі відбувається із сходу на захід (за годинниковою

стрілкою). Повний оберт робить Земля за 22 години – це доба. Всі небесні

тіла рухаються по своїй орбіті. Навколо Сонця Земля обертається за 4 місяці,

тобто за 365 діб. Один раз на 5 років буває високосний рік, тобто у ньому 366

днів. Бувають дні весняного і осіннього сонцестояння, а також зимового і

літнього рівнодення.

Довжина тіні залежить від висоти Сонця над горизонтом. Чим вище Сонце

над горизонтом, тим тінь буде довшою і навпаки. Чим нижче Сонце над

горизонтом, тим краще прогрівається земна поверхня. 



17. 01. 2024 р.

Тема уроку. Місце Землі в Сонячній системі. Практичне завдання

Спостереження за небом неозброєним оком і з допомогою приладів.

Виконати завдання.

 § 24 с. 139 - 140 опрацювати.

 Переглянути презентацію (додається).https://docs.google.com/presentation/d/151SnpZuDtNRJTA_k0JFzhKmRppipmpFq/edit#slide=id.p1

 Охарактеризувати нашу планету Земля. Накреслити таблицю і дані

занести до таблиці. https://docs.google.com/document/d/1rklROJ1gEOiZQXFqJXfy6tWtfNkOEzpa/edit#heading=h.gjdgxs



15. 01. 2024 р.

Тема уроку. Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць.

Виконати завдання.

 § 24 с. 136 - 138 опрацювати.

 Переглянути презентацію (додається).

https://docs.google.com/presentation/d/1UttuG3qd0jhYIVYssxZdowbWfdi1MMZ7/edit#slide=id.p1


 Виконати практичне завдання «Домашня лабораторія».

Проводячи це дослідження, ви можете спостерігати один з доказів того,

що Земля має кулясту форму.

1. Візьміть м’яч довільного розміру (він буде моделлю Землі).

2. Зробіть із паперу маленький кораблик, пересувайте його по

поверхні м’яча. Він буде поступово підійматись по кулі і

з’являтись над горизонтом – імітувати рух корабля в океані.

3. Зробіть фото або відеозвіт своєї роботи і надішліть.   


  27. 12. 2023 р.

Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Дізнаємося про

Землю і Всесвіт». Тестові завдання.

Виконати завдання.

 Повт. § 19 - 23 с. 107 – 135.

 Виконати тестові завдання. 

https://docs.google.com/document/d/1TO0bvthA4wVci84ISmgLVF9a-OC94YAA/edit#heading=h.gjdgxs


25. 12. 2023 р.

Тема уроку. Небезпечні природні явища на території України. Безпечні і

небезпечні природні явища в гідросфері, літосфері, атмосфері. Практичне

завдання «Моделювання поведінки під час повені». Практичне завдання

«Моделювання поведінки під час сильного вітру». Практичне завдання

«Моделювання поведінки в ситуаціях виникнення пожежі».

Виконати завдання.

 § 23 с. 128 - 136 опрацювати.

Переглянутипрезентацію (додається)https://docs.google.com/presentation/d/1kA9QUJnoeKNMADsEJX9khN9xQPjl7gXA/edit#slide=id.p1


 Знайдіть в інтернет-джерелах інформацію про те, як треба під час повені,

сильного вітру, пожежі. Запишіть у зошит.20.12. 2023 р.

Тема уроку. Орієнтування на місцевості. Практичне завдання

«Орієнтування на місцевості».

Виконати завдання.

 § 22 с. 123 - 128 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

 Накреслити у зошиті схему і підписати основні і проміжні сторони

горизонту. Зразок на с. 124 підр. «Сторони горизонту».

 Вивчити сторони горизонту.     

                                           18. 12. 2023 р.

Тема уроку. Способи зображення земної поверхні. Масштаб. Способи

зображення земної поверхні. Масштаб. Материки на глобусі і карті.

Практичне завдання «Знаходження на карті і глобусі екватора, полюсів,

півкуль, материків, океанів».

Виконати завдання.

 § 21 с. 117 – 123 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).https://docs.google.com/presentation/d/174vF_94eRxiZnMwwavby8AujvBrlNqJi/edit#slide=id.p1

 Розв’яжіть задачу.

Масштаб карти: в 1 см – 500 м. Якою буде відстань між пунктами А і В, якщо

їх відстань на карті 12 см.

 Виконати природничий диктант (писати тільки номер і відповідь, питання

не переписувати)

Природничий диктант.

1) Скільки океанів є на Землі?

2) Назвіть їх.

3) Скільки материків є на Землі?

4) Назвіть їх.

5) На якому материку живемо ми з вами?

6) Скільки на Землі частин світу?

7) Назвіть їх.

8) Яка частина світу складається з двох материків?

9) Який материк складається з двох частин світу?

10) В якій частині світу живемо ми з вами?   13.12. 2023 р.

Тема уроку. Форми рельєфу та чинники його формування.

Виконати завдання.

 § 20 с. 11 – 116 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

 Виконати природничий диктант.

Природничий диктант

1. Сукупність усіх нерівностей земної поверхні, що чергуються між

собою, називається…. .

2. Великі, відносно рівні ділянки земної поверхні з незначним

коливанням висот – це … .

3. Великі ділянки земної поверхні, високо підняті над рівнем моря,

які характеризуються різким коливанням висот – це … .

4. Їх висота може сягати від 200 до 500 м.

5. На карті вони позначаються зеленим кольором.

6. На території України є гори – це Українські Карпати і … .

7. Найвищою вершиною України є гора … .

8. Висота найвищої вершини України становить … .

9. Найбільшою рівниною світу є …. низовина.

10. Гори, які мають висоту понад 2000 м належать до… .

11. Найвища вершина світу – гора… .

12. Висота найвищої вершини світу становить… 


                                                 11.12. 2023 р.

Тема уроку. Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни. Практичне

завдання «Ознайомлення з гірськими породами, корисними копалинами та

колекціями». Вивітрювання гірських порід.

Виконати завдання.

 § 19 с. 107 – 111 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

 Зі слів складіть українські прислів’я:

1) Греблю, вода, сильна, рве.

2) Камінь, крапля, великий, мала продовбає.

3) Береги, річка, хоч, невеличка, а, ламає.

4) Відсувається, кого, той, не, не, пече.

(записати треба вже готові відредаговані прислів’я)  


06. 12. 2023 р.

Тема уроку. Погода і спостереження за нею. Складники погоди. Практичне

завдання «Моделювання рухів повітря». Як визначали погоду наші предки.

Народні прикмети. Практичне завдання «Дослідження зміни температури

повітря впродовж доби». Практичне завдання «Прогнозування погоди за

народними прикметами та порівняння з прогнозом і Інтернет-джерелах,

повідомленнях, ЗМІ».

Виконати завдання.

 § 18 с. 101 – 107 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

 Записати у зошит 5 народних прикмет щодо спостереження за погодою

(можна використати будь-які джерела).


                                        04.12. 2023 р.

Тема уроку. Атмосфера, її склад та зміни. Властивості повітря. Горіння –

хімічне явище.

Виконати завдання.

 § 17 с. 95 – 101 опрацювати.

 Переглянути презентацію (додається).

 Виконати вправу «Встав пропущені слова» 


                                                          29.11. 2023 р.

Тема уроку. Підземні води та штучні водойми.

Виконати завдання.

 § 16 с. 93 – 94 опрацювати.

 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

 Поясніть прислів’я та приказки


1. Хоч море велике, та вода не годиться.

2. Всі ріки до моря йдуть.

3. З малих крапель твориться море.


      27. 11. 2023 р.

Тема уроку. Про водні об’єкти нашої планети, України і своєї місцевості.
Моря, річки, озера.
Виконати завдання.
 § 16 с. 88 – 93 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

 Виконати вправу «Заповни пропуски».

   15.11. 2023 р.
Тема уроку. Гідросфера, її склад і зміни. Стани та розподіл води на Землі.
Колообіг води в природи.
Виконати завдання.
 § 15 с. 83 – 88 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Намалювати у зошиті схему «Колообіг води в природі» (с. 87, мал.15.5).
Розфарбувати і підписати.

                                            . 13.11. 2023 р.

Тема уроку. Будова земної кулі та методи її вивчення. Уявлення про силу тяжіння. Практичне завдання «Створення інфографіки на тему «Будова земної кулі».

Виконати завдання.



                                                  . 08.11. 2023 р.
Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Досліджуємо
тіла, речовини, явища». Тестові завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 8 – 13 с. 46 – 78.
 Виконати тестові завдання.


                                                    . 06. 11. 2023 р.
Тема уроку. Навчальний проєкт «Як зберегти тепло/холод?» або «Один
день без світла» (на вибір учня).
Виконати завдання.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Виконати навчальний проєкт (на вибір):

- «Як зберегти тепло/холод?»
- «Один день без світла»

Проєкт виконати в довільній формі (малюнок. презентація, колаж, невеликий
твір, скласти власний вірш тощо).


                                                       01.11. 2023 р.
Тема уроку. Звукові явища. Звук, голос, слух. Практичне завдання
«Дослідження звукових явищ». Практичне завдання Моделювання способів
зменшення/збільшення гучності звуку.
Виконати завдання.
 § 13 с. 71 – 72 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Cкласти рекомендації щодо зменшення гучності шуму, який виникає
навколо вас упродовж дня (зважайте на ті чинники, які ви можете змінити)

                                             30.10. 2023 р.
Тема уроку. Теплові явища. Практичне завдання «Дослідження теплових
явищ». Практичне завдання «Дослідження умов зміни агрегатних станів».
Світлові явища. Світло. Зір.
Виконати завдання.
 § 12 с. 65 – 72 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).

 Виконати вправу «Чомучка» (письмово)


                                           25.10. 2023 р.
Тема уроку. Поняття енергії. Ознайомлення з простими механізмами.
Практичне завдання «Конструкції, створені на основі простих механізмів».
Виконати завдання.
 § 11 с. 60 – 64 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Виконати завдання.

1. З’ясуйте, які прості механізми є у вас вдома і для чого вони
призначені.
2. Запишіть 3 – 5 прикладів у зошит (назву і призначення) За
бажанням можна замалювати.

                                            23.10. 2023 р.

Тема уроку. Поняття сили. Сила тертя. Практичне завдання «Способи
зменшення та збільшення тертя».
Виконати завдання.
 § 10 с. 55 – 60 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається)
 Користуючись будь-якими джерелами знань, дайте відповіді на питання.
1. З якою метою гімнасти перед виступом натирають долоні рук
спеціальною речовиною – тальк?
2. Навіщо взимку тротуари посипають піском?

 Поясніть прислів’я і приказки.

1) Не змастиш – не поїдеш.
2) Коси коса, поки роса, роса впала – робота пропала.
3) Стоїть на слизькій дорозі.


18.10. 2023 р.
Тема уроку. Механічні явища. Рух. Види руху в природі й техніці. Основні
характеристики руху: шлях, час, швидкість. Практичне завдання
«Вимірювання відстані, швидкості, часу руху тіла».
Виконати завдання.
 § 9 с. 51 – 55 опрацювати.
 Переглянути презентацію (додається)


. 16.10. 2023 р.
Тема уроку. Різноманітність явищ: механічні, теплові, світлові, звукові.
Виконати завдання.
 § 8 с. 46 – 46 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається)
 Виконати вправу «Розподіли по групам»

 04.10. 2023 р.
Тема уроку. Прості речовини й складні. Чисті речовини й суміші. Розділення
й використання сумішей. Практичне завдання «Розділення суміші
відстоюванням, фільтруванням, випарюванням».
Виконати завдання.
 § 7 с. 40 – 46 опрацювати.
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Заповнити таблицю за зразком.

02. 10. 2023 р.

Тема уроку. Уявлення про будову речовини. Дифузія у природі, побуті,
техніці. Практичне завдання «Спостереження дифузії у рідинах і газах»
Виконати завдання.
 § 6 с.35 – 40 опрацювати
 Переглянути презентацію за посиланням (додається).
 Проведіть свій дослід, взявши для цього якусь речовину, щоб відбулася
дифузія. Опишіть коротко свій дослід і запишіть у зошит. Розгляньте мій
приклад, але ви виконайте своє.
Зразок.

27. 09. 2023 р.

Тема уроку. Дослідження фізичних властивостей речовин. Твердий, рідкий і газоподібний стан речовин. Практичне завдання «Моделювання агрегатних станів речовин. Властивості речовин в різних агрегатних станах. Властивості речовин. Практичне завдання Дослідження фізичних властивостей речовин.

Виконати завдання.

·         § 5 с. 32 – 35 опрацювати.

·         Переглянути презентацію  (додається).

·         Виконати практичне завдання «Дослідження фізичних властивостей речовин». Заповнити таблицю.

 

Практичне завдання

«Дослідження фізичних властивостей речовин».

Хід заняття.

1.     Дослідити фізичні властивості речовин і заповнити таблицю.

Властивості

 

Речовини

цукор

сіль

оцет

Довільна речовина (оберіть самостійно)

1.

Агрегатний стан за звичайних умов

 

 

 

 

2.

Колір

 

 

 

 

3.

Блиск

 

 

 

 

4.

Запах

 

 

 

 

5.

Прозорість

 

 

 

 

Висновок. Зробіть висновок про ознаки подібності й відмінності фізичних властивостей різних тіл.

·                     Провести дослід «Випаровування води» і дати відповіді на запитання. Налийте однакову кількість води у блюдце і в склянку та поставте їх у тепле місце. Визначте, скільки часу (днів, годин) потрібно для того, щоб вода повністю випарувалася з блюдця і зі склянки. З якої посудини вода випаровувалася швидше? Чому?


25. 09. 2023 р. Тема уроку. Тіла природні й рукотворні, тіла живої й неживої природи. Фізичні характеристики тіла. Вимірювання фізичних характеристик тіл. Практичне завдання «Вимірювання маси, об’єму та лінійних розмірів тіл». Виконати завдання.  § 4 с. 26 – 30 опрацювати.  Переглянути презентацію за посиланням (додається).
https://docs.google.com/presentation/d/1paRvChGlrgV70KOFdJH-TWidQWmlvvvz/edit#slide=id.p1  Завершити виконання практичного завдання.

20. 09. 2023 р. Тема уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Вчимося досліджувати природу». Виконати завдання.  Повт.§ 1 – 3 с. 6 - 24.  Виконати тестові завдання. Тести

18. 09. 2023 р. Тема уроку. Інструменти природодослідника. Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи. Практичне завдання «Ознайомлення з приладами й обладнанням для дослідження природи». Виконати завдання.  § 2 с. 12 – 18 опрацювати.  Переглянути презентацію (додається).
https://docs.google.com/presentation/d/1kxjgRhYBk2pgxWVSRQHLKHGzAgIR8BdC/edit#slide=id.p1  Накресліть у зошиті таблицю і заповніть її.

13. 09. 2023 р. Тема уроку. Екскурсія в осінню природу. Практичне завдання «Спостереження за природою своєї місцевості». Виконати завдання.  Переглянути презентацію за посиланням (додається).
https://docs.google.com/presentation/d/1tqfq6S1xIk1fBN5gyhXaKiu0ZGFFsRuK/edit#slide=id.p1 Провести осінню екскурсія в природу. План.

11. 09. 2023 р. Тема уроку. Дослідники природи: видатні постаті, відкриття, винаходи. Джерела знань про природу. Практичне завдання «Ознайомлення з джерелами інформації природничого змісту». Виконати завдання.  § 3 c. 19 – 23 опрацювати.  Переглянути презентацію за посиланням (додається)
https://docs.google.com/presentation/d/1DLY1CVzd8P3Z13GPbVvAfHvB5rsCJTo6/edit#slide=id.p1  Виконати практичне завдання за зразком. Навести три приклади.


06.09. 2023 р. Тема уроку. Інструменти природодослідника. Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень. Виконати завдання.  § 2 с. 9 – 13 опрацювати.  Переглянути презентацію (додається)
https://docs.google.com/presentation/d/1zCp7exfBdO8luzn74MUCn4rsw3JH2VO_/edit#slide=id.p1  Виконати практичне завдання. Записати у зошиті. 6 вересня . Класна робота Практичне завдання Планування і спостереження об’єкта природи. «Спостереження за твариною» План. 1. Назва тварини, за якою буде вестись спостереження. 2. Де живе. 3. Особливості зовнішньої будови (колір, покрив, частини тіла тощо). 4. Поведінка. 5. Як рухається. 6. Чим живиться, як добуває корм. 7. Характер. 8. Індивідуальні особливості тварини. ВИСНОВОК. Під час спостереження за твариною (назва) я… (висновок в довільній формі) ПИТАННЯ НЕ ПИШЕТЕ, А ПИШЕТЕ ТІЛЬКИ ВІДПОВІДІ.  На наступний урок підготуйте заздалегідь магніт, речі, які притягуються і не притягуються магнітом.

04. 09. 2023 р.
Тема уроку. Природа: складники і методи дослідження. Шлях наукового пізнання природи. Виконати завдання.  § 1 с. 6 – 11 опрацювати,  Переглянути презентацію (додається)
 Виконати вправу «Обери метод дослідження» (визначте, який метод дослідження допоміг природодослідникам встановити кожен з цих фактів) 1. Якщо влітку вранці на траві буде роса, значить день буде теплий. 2. За 1 годину можна пройти 6 кілометрів. 3. При додаванні у воду соди та лимонної кислоти вона почне шипіти. 4. Сова вдень спить, а вночі полює. 5. У комарів є зуби. Під мікроскопом у них видно 22 зуба. 6. Найглибше озеро України – Світязь, воно має глибину 58,4 м. 7. Новонароджений кенгуру може поміститися у чайній ложці. 8. Якщо поставити квітку у воду, що містить чорнило, вона може стати синьою або чорною. 9. В Індії росте рослина, яку місцеві жителі називають «обмани шлунок». З’ївши 1 – 2 листочки, людина відчуває ситість упродовж цілого тижня, хоча листя не містить цінних поживних речовин. 10. Приблизно 80% хвороб у світі пов’язані із забрудненою водою. 11. Щоб ми могли побачити нашу Землю, був створений глобус. 12. Температура на поверхні Сонця 6 000 0 С  Підписати зошит за зразком: Зошит для робіт з курсу «пізнаємо природу» учня (учениці) 5 класу Червонівської гімназії Гоц Валентини