Пізнаємо природу 5




10.06.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Тематичне оінювання. Підсумок семестру, року. Тестування.     

Завдання виконати за посиланням:

 https://naurok.com.ua/test/pidsumkova-robota-za-ii-semestr-5-klas-nush-3450024.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.

https://naurok.com.ua/test/5-klas-richna-pidsumkova-kontrolna-robota-z-piznaemo-prirodu-3459249.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.  


09.06.2025.Пізнаємо природу 5. Тема.Узагальнення знань. Природні об’єкти для техніки і технологій. Взаємодія з природою за для її збереження.

Переглянути посилання:      

Завдання виконати за посиланням: https://vseosvita.ua/test/uzahalnennia-pryrodni-obiekty-iak-modeli-dlia-tekhniky-i-tekhnolohii-vzaiemodiia-z-pryrodoiu-zadlia-ii-zberezhennia-4467653.html - тест, дати письмові відповіді на завдання з 1 – 12 та надіслати на перевірку.


03.06.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Презентація проєктів.

Навчальні проекти:

1.Життя у силі еко.

2.На що хворіють «легені планети».

3. Наші сусіди в біосфері: правила співіснування.

Виконати захист одного (на вибір учня) проекту у вигляді презентації (повідомлення).


02.06.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Діагностична робота 2. Вчимося у природи і дбаємо про її збереження.

Виконати завдання діагностичної роботи:

Діагностична робота по темі «Вчимося у природи і дбаємо про її збереження»

І рівень(по 0,5 бала)

1.Яке атмосферне явище, пов'язане з електричними розрядами та блискавкою ?

А) злива;            Б) ураган;           В) гроза;            Г) цунамі.

2. Який офіційний державний документ містить перелік рідкісних, вразливих і зникаючих видів тваринного і рослинного світу у межах України, а також узагальнені відомості про сучасний стан цих видів і заходи щодо їх збереження?

           А) Зелена книга України;  Б) Чорна книга України;  В) закон України;  Г) Червона книга України.   

3. Як ви вважаєте, хто надихнув  людину на створення  вакуумних присосок?

           А) комар;             Б) п’явка;          В) метелик;              Г) кальмар.

4. Про яку речовину пише у своєму романі «Планета людей» французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері:«У тебе немає ні кольору, ні смаку, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не відаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти — саме життя».

            А) кисень;          Б) воду;              В) вуглекислий газ;            Г) озон.

5. Як ви вважаєте, що надихнуло людей створити сонячні панелі?

           А) очі котів;        Б) листок рослин;         В) крила птаха;          Г) шкіра акул.

6. Яка з поданих рослин не занесена до Червоної книги України?

           А) ромашка лікарська;   Б) підсніжник білосніжний;   В) півонія кримська;   Г) орлики чорніючі.

ІІ рівень(по 1 балу)

7. Оберіть вірні правила поведінки під час грози серед запропонованих:

А. Якщо ви перебуваєте вдома під час грози, зачиніть усі вікна тадвері.  

Б. Найкраще ховатись в автомобілі.         

В. Можнаховатисявідзливипіддеревом:вононе притягуєблискавки.

Г. Уникайтеметалевихпарканів,стін,біляяких  ростуть дерева,вуличнихліхтарів,металевихвеж.

Д. Якщовиопинилисявлісі,ховайтесявідгрозинапідвищенні.     

Е. Якщовиопинилисявполі,відшукайтезаглибленнявземлі та присядьте.    

Є. Можнаперебуватиу водоймахпідчасгрози.

Ж. Потрібно негайновимкнутителефон.

 

8. Яка з природничих наук вивчаєвзаємодію організмів з їхнім середовищем життя ?

 

9. Яку тварину, занесену до Червоної книги України, зображено на фото? 

(фото зображення тварини додається у групу)

ІІІ рівень (по 1,5 бала)

10. Уклади асоціативні пари із назв природного тіла і виробу, створеного за його зразком.

А) хобот слона;                               1. Застібка-блискавка;

Б) кігті котів;                                   2. Ейфелева вежа;

В) стегнова кістка                           3. Складний ніж;

Г) плід реп’яха                                4. Молот;                      

Д) дзьоб дятла;                                5. Застібка-липучка;

                                                          6. Роботизована рука.

11. Встановіть відповідність між зображенням об’єктів та їх назвами: 

(картинки за номерами додаються у групу)

 1                          2                               3

А) вітрова електростанція;

Б) сонячна панель;

В) сонячнийколектор;

Г) енергозберігаюча лампа.

 

IV рівень (3 бали)

12. Щорічно, восени та навесні люди у нашій місцевості спалюють опале листя та суху траву, незважаючи на заборону. Поясни до яких наслідків призводять такі дії. А як природа вирішує проблему нагромадження листя і сухої трави? Який досвід ти можеш отримати, керуючись вказівками природи?


27.05.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Червона книга України.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=rec9oe2WYog – відео.         

Завдання виконати  за посиланням: https://naurok.com.ua/test/ohorona-prirodi-chervona-kniga-ukra-ni-5-klas-523437.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


26.05.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Дослідження. Розробка пам’ятки «Відповідальний споживач»

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=pEkQ1sQOadU – відео. https://vseosvita.ua/library/pamiatka-vidpovidalnyi-spozhyvach-906764.html - презентація.                                              

Завдання виконати за посиланням: https://vseosvita.ua/test/pamiatka-vidpovidalnyi-spozhyvach-3888562.html - тест, дати письмову відповідь на запитання 1 – 12, надіслати на перевірку.  


20.05.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Охорона природи. Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=THRo8yCYHRc – відео. https://naurok.com.ua/zapovidniki-zakazniki-nacionalni-parki-ta-h-znachennya-dlya-zberezhennya-prirodi-zemli-424908.html - презентація.     

Завдання виконати за посиланням:  https://naurok.com.ua/test/prirodoohoronni-teritori-3397015.html  - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.

 


19.05.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Зміни у природі, що виникають у наслідок природних чинників  і діяльності людини.

Переглянути посилання:

https://www.vezha.org/pryrodoznavstvo-tema-zminy-v-pryrodi-5-klas-video/  - відео. https://naurok.com.ua/prezentaciya-lyudina-chastina-prirodi-zmini-u-prirodi-scho-vinikayut-vnaslidok-prirodnih-chinnikiv-i-diyalnosti-lyudini-5-klas-239719.html - презентація.      

Завдання виконати за посиланням: https://naurok.com.ua/test/lyudina---chastina-prirodi-337747.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.  


13.05.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Навчальний проект. Смітити не можна переробляти.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/smititi-ne-mozhna---pereroblyati-prezentaciya-241197.html - презентація.

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-navcalnij-proekt-smititi-ne-mozna-pereroblati-284682.html - презентація.

https://www.youtube.com/watch?v=mOQvHJYi1Lg – відео.

Захист проєкту «Смітити не можна переробляти» у формі презентації.


12.05.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Як долають екологічні проблеми сучасності.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=azjt_tASy_o – відео. https://www.youtube.com/watch?v=TEL1M5ro65o – відео. https://naurok.com.ua/prezentaciya-ekologichni-problemi-ta-shlyahi-h-rozv-yazannya-238570.html - презентація.

Завдання за посиланням: https://naurok.com.ua/test/yak-dolayut-ekologichni-problemi-suchasnosti-5-nush-2933349.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


06.05.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Дослідження. Один із способів опріснення (знесолення) води.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=_XpJqTBDXvw – відео.  

Завдання:

1)    записати звички 1-8 користуючись відео, виконати письмово,

2)    виконати дослідження за зразком:

 Дослідження.

Тема. Один із способів опріснення (знесолення) води.

Хід дослідження

(користуючись відео, щодо проведення дослідження, описати послідовність його виконання та спостереження)

1.

2.

3.

4.

Висновок: (користуючись джерелами інформації записати різні способи опріснення води)


05.05.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Поводимося екологічно грамотно. Дослідження. Використане пакування для харчових продуктів.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=ypOPxvfcWUY – відео. https://vseosvita.ua/library/vykorystane-pakuvannia-dlia-kharchovykh-produktiv-816604.html - презентація.

 https://naurok.com.ua/prezentaciya-kupuyuchi-tovari---dbay-pro-dovkillya-149410.html - презентація.                          

Завдання: дослідження виконати письмово за зразком:

Дослідження.

Тема. Використане пакування для харчових продуктів.

Хід дослідження

(виконати письмово завдання, записати  відповіді)

1.     Наслідки пакування:

2.     Терміни розкладання пакувального матеріалу:

Картонна коробка –

Поліетиленовий пакет –

Пластикові столові прилади –

Скляна пляшка –

3.     Поради для зменшення негативного впливу використаного пакування на екологію:

Висновок: (навести приклади пакування харчових продуктів)


22.04.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Як людина взаємодіє з природою. Дослідження «Корисні для здоров’я звички».

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=VavHDrtetZ8 – відео. https://www.youtube.com/watch?v=7SINmI56uUI – відео.      

ЗАВДАННЯ:

1) Посилання: https://vseosvita.ua/test/5-klasyak-liudyna-vzaiemodiie-z-pryrodoiu-3121728.html - тест, записати письмово відповіді до кожного запитання тесту та надіслати на перевірку.

2) Виконати письмово дослідження за зразком:

 Дослідження

Тема. Корисні для здоров’я звички.

І.Фактори природи. ( Запишіть три природні фактори, що впливають на здоров’я)

1.

2.

3.

ІІ. Природні ресурси.  (Наведіть три приклади використання природних ресурсів у житті людини)

1.

2.

3.

ІІІ. Таблиця. «Корисні звички» (Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=pybTziQpxcw – вілео та заповнити таблицю)

Корисна звичка

Як вона впливає на здоров’я

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: (зазначити, що таке звичка і як вона впливає на здоров’я.)


21.04.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення. Організм людини – цілісна система на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування.

ЗАВДАННЯ:

1)Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/test/tematichne-testuvannya-z-temi-piznaemo-organizm-lyudini-u-seredovischi-yogo-isnuvannya-2242690.html - тест (тематична).

2)Тестові завдання:

Завдання із однією правильною відповіддю (за кожне вірно виконане завдання по 1 б.)

1. Яке з тверджень найкраще пояснює, як людина пристосовується до життя в умовах сильної сонячної радіації (наприклад, у пустелі)?

A. Працює лише вночі
Б. Носить темний одяг і багато їсть
В. Носить світлий одяг, головні убори та п’є багато води
Г. Завжди залишається в тіні

2. Яка частина дихальної системи відповідає за перенесення повітря з носової порожнини до легень?

A. Шлунок
Б. Стравохід
ВДихальні шляхи
Г. Сечовий міхур

 3. Який продукт із наведених слід вживати якомога рідше, оскільки він може спричинити порушення обміну речовин при надмірному споживанні?

A. Овочевий салат
Б. Печиво з кремом
В. Каша з вівсяних пластівців
Г. Яблуко

 4. Який продукт є найкращим джерелом білка, необхідного для росту м’язів?

A. Яйце
Б. Капуста
В. Булочка
Г. Газований напій

Завдання з кількома правильними відповідями (за кожне правильно виконане завдання по 2 б.)

5.Обери всі продукти, які містять багато вітамінів та корисні для щоденного вживання:

А. Морква
Б. Газована вода
В. Апельсини
Г.  Чіпси
Д.  Броколі
Е.  Фрукти

6.Познач продукти, які варто вживати в обмеженій кількості, щоб уникнути шкоди для здоров’я:

А.  Солодкі напої
Б  Копчені ковбасні вироби
В.  Овочі
Г.  Чіпси
Д.  Фрукти
Е.  Жирна їжа

Завдання на відповідність (за кожне правильно виконане завдання по 2 б.)

7. Установи відповідність між частинами організму людини та їх функціями:

Частина організму:                  Функція:

1.                 Кістки                            A. Забезпечують рух      

2.                 М’язи                             Б. Захищає тіло від зовнішнього впливу

3.                 Легені                             В. Дає форму тілу та є опорою        

4.                 Шкіра                             Г. Забезпечують газообмін

8. Установи відповідність між системами органів та їх головною функцією:

Система органів:                                 Функція:

1.                 Дихальна                                   A. Розщеплення їжі на поживні речовини

2.                 Кровоносна                               Б. Перенесення кисню та поживних речовин

3.                 Травна                                       В. Забезпечення руху та підтримки тіла   

4.                 Опорно-рухова                         Г. Доставка кисню в організм

                                              

21.04.2025.Фізика 7. Тема. Розв’язування задач.  (тиск твердих тіл, рідин і газів)

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=b9h9NATOL9E – відео.      

§ 28 – 33 повторити, завдання: виконати письмово розв’язки задач:

Задачі:

1.     Розрахувати тиск, що чинить кожен з вас на підлогу площею 200 см3.

2.     Лід витримує тиск 90 кПа. Чи пройде по цьому льоду трактор масою 5,4 т, якщо він спирається на гусениці; довжина гусениці 2 м, ширина 35 см. 

3.     На першому поверсі багатоповерхівки тиск води у водогоні становить близько 0,2 МПа. Чому дорівнює тиск на 5-му поверсі, якщо висота поверху становить 3 м?


15.04.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Презентації проектів.

Переглянути посилання:

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-zdorovim-buti-zdorovo-40042.html - презентація.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-prirodoznavstva-dlya-5-go-klasu-na-temu-voda---osnova-zhittya-383.html - презентація.  

Навчальні проєкти:

1.     Здоровим бути просто.

2.     Яку воду ми п’ємо.   

Завдання: виконати один (на вибір ) проєкт у формі презентації (повідомлення).


14.04.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Що робити аби здоровим жити.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=b8R_itX6a04 – відео. https://www.youtube.com/watch?v=b8R_itX6a04 – відео.       

§ 50 ст. 237 (225) – 240 (228) опрацювати, завдання: використовуючи додаткові джерела інформації складіть перелік «Правила здорового способу життя»,  виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/scho-robiti-abi-zdorovim-zhiti-2184549.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


08.04.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Дослідження. Вироби повсякденного вжитку, виготовлені з різних матеріалів.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=oQyt0JS4CqU – відео.        

§ 49 повторити, завдання: дослідження виконати письмово за зразком:

Дослідження.

Тема. Вироби повсякденного вжитку, виготовлені з різних матеріалів.

Гіпотеза: оскільки вироби мають певне призначення, то для їх виготовлення обирають  матеріали з відповідними властивостями.

Хід дослідження

Таблиця

Назва виробу

Матеріал/матеріали

Властивості матеріалів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: ( записати, що вдалося дізнатися про досліджені вироби і матеріали)


07.04.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Як людина пристосовується до середовища життя.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=jr0Nic6ktI0 – відео. https://vseosvita.ua/library/5-klas-nush-yak-liudyna-prystosovuietsia-do-seredovyshcha-zhyttia-rechi-shcho-robliat-seredovyshche-zhyttia-liudyny-komfortnym-za-pidruchnykom-korshev-827369.html - презентація.                          

§ 49 ст. 235 (224) – 237 (226) опрацювати, виконати завдання за посилання: https://naurok.com.ua/test/yak-lyudina-pristosovuetsya-do-seredovischa-zhittya-2242476.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


01.04.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Дослідження. Які фізичні тренування впливають на частоту скорочень серця.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/numo-doslidzhuvatiyak-fizichni-trenuvannya-vplivayut-na-chastotu-skorochen-sercya-409270.html - презентація.    

§ 45 повторити , завдання: виконати письмово дослідження за зразком:

Дослідження.

Тема. Які фізичні тренування впливають на частоту скорочень серця.

Мета: формувати дослідницькі вміння визначати вплив навантаження на стан серцево-судинної системи.

Обладнання: секундомір, ручка, зошит, презентація.

Хід дослідження

1.                Гіпотеза : оскільки  у спокої та після присідань стан організму різний,то кількість  скорочень серця буде різною.

2.                Таблиця

(Крок 1.Знайди пульс у себе на зап’ястку. Потренуйтеся швидко знаходити пульс.Знайшовши пульс, увімкни секундомір і почни рахувати упродовж 30 с.Одержане число помнож на 2.Так  ти визначиш кількість скороченьсвого серця за 1 хвилину . Порівняй отриманий показник з нормою показників пульсу.

Крок 2.Дані запиши у таблицю.

Крок 3. Присядь 15 разів й відразу визнач пульс. Дані запиши у таблицю.

Крок 4. Підрахуй пульс після 1- та 5- хвилинного відпочинку, дані фіксуй у таблиці.)

Стан організму

Показники частоти пульсу

у стані спокою

 

після 15 присідань

 

після 1 – хвилинного відпочинку

 

після 5 – хвилинного відпочинку

 

 Висновок: (зроби підсумок роботи)


31.03.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Яка роль серця та кровообігу в організмі.  

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=OseLB6aPAVc – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=qJFr73-EWHY – відео.        

§ 45 ст. 223 (212) – 225 (214)  опрацювати, завдання за посиланням: https://naurok.com.ua/test/yaka-rol-sercya-ta-krovoobigu-v-organizmi-5-klas-3329723.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді. https://naurok.com.ua/test/serce-sudini-krovoobig-nush-5-klas-3331220.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


25.03.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Які органи опору та руху має людина. Дослідження. «Будова скелета людини».

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=Kx9G5Yv_3bw – відео.

https://www.youtube.com/watch?v=K7ahDosAq4g – відео.        

§ 48 ст. 231(220) – 234 (223) опрацювати, завдання, записати ознаки правильної постави, виконати письмово, дослідження за посиланням: https://vseosvita.ua/test/doslidzhennia-budova-skeleta-liudyny-4179785.html - виконати письмово завдання та записати відповіді до кожного запитання.


24.03.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Дослідження. Наявність води у повітрі, що видихається.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=MzK7R-H8awQ – відео.    

§ 44 повторити; завдання: дослідження, виконати письмово за зразком:

Дослідження.

Тема. Наявність води у повітрі, що видихається.

Обладнання: відео.

Хід дослідження

1.     Дослід. (записати виконання дій)

2.     Спостереження. (записати що відбулося)

Висновок: (записати що досліджували і що дізналися)


18.03.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Для чого та як ми дихаємо.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=MzK7R-H8awQ – відео.      

§ 44 ст. 219 (208) – 223 (212) опрацювати, посилання: https://naurok.com.ua/test/dlya-chogo-ta-yak-mi-dihaemo-za-t-korshevnyuk-2765789.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


17.03.2025.Пізнаємо природу 5.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=gE3O0HL6rkg – відео.        

§ 42 повторити, завдання виконати письмово : візьми будь яку упаковку харчового продукту та опиши його за планом:

ПЛАН ОПИСУ:

Дослідження.

Тема. Інформація на етикетках харчових продуктів.

1.     Назва продукта.

2.     Вміст:

Білків:

Жирів:

Вуглеводів:

3.     Дата виготовлення:

4.     Термін придатності:

5.     Інша інформація:  (зазначити)

Висновок:  (зазначити, яка важливість інформації на етикетках харчових продуктів для покупців)


11.03.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Які продукти необхідні для здорового харчування.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=rDxfvoO_kpU – відео. https://www.youtube.com/watch?v=mIu1O0VFsvM – відео. https://vseosvita.ua/library/yaki-produkty-neobkhidni-dlia-zdorovoho-kharchuvannia-807036.html - презентація.       

§ 42 ст.212(201) – 215(204)  опрацювати, ст. 214(203)  завдання: скласти власне меню харчування  на один день, виконати письмово.


10.03.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Із чого складається організм людини.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=lsjBVxsL4wA – відео. https://vseosvita.ua/library/5-klas-nush-z-choho-skladaietsia-orhanizm-liudyny-klityny-vnutrishni-orhany-ta-shkira-za-pidruchnykom-korshevniuk-tv-826852.html - презентація.

§ 41 ст. 208(197) – 212(201) опрацювати, , посилання: https://naurok.com.ua/test/iz-chogo-skladaetsya-organizm-lyudini-2784364.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді; заповнити таблицю письмово за зразком:

ТАБЛИЦЯ «Органи людини»

Орган  людини

Функція

 

 




25.02.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення знань з теми «Земля як планета»

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-znan-z-temi-zemlya-yak-planeta-2074403.html - тест,виконати та надіслати скріншот відповіді,

 https://vseosvita.ua/test/diahnostuvalna-robota-piznaiemo-pryrodu-zemli-nush-5-klas-2665136.html - тест, виконати письмово записати до кожного завдання варіант відповіді.  


24.02.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Презентація проектів.

Переглянути посилання: https://ppt-online.org/635503 - презентація.

Навчальний проєкт  «Тварини минулого».        

Завдання:  виконати проект у формі презентації або повідомлення письмово.


18.02.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Дослідження «Порівняння організмів у всіх середовищах існування».

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-vzaemodiya-organizmiv-z-seredovischem-326365.html - презентація. https://www.youtube.com/watch?v=tvbRGtw-Qxw – відео.     

Завдання: заповнити таблицю,  виконати письмово за зразком:

Дослідження

Тема. Порівняння організмів у всіх середовищах існування.

Хід дослідження

Таблиця

Чинники середовища

Наземно-повітряне

Водне

Грунтове

Кисень

 

 

 

Тепература

 

 

 

Вода

 

 

 

Солоність

 

 

 

Світло

 

 

 

Живі організи

 

 

 

Висновок: ( зазначити в якому середовищі існування мешкають рослини  та тварини)


17.02.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Як організми пристосувалися до життя у грунтовому середовищі.  

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=Q6t64mCxJ2M – відео.       

§ 31,32 повторити, завдання: записати особливості пристосування рослин та тварин у грунтовому середовищі, виконати письмово.

 


11.02.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Як організми пристосувалися до життя у водному середовищі.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=HdBt4YhRhoo – відео. https://www.youtube.com/watch?v=fh_Fx_FCnzc – відео.       

§ 31,32 повторити, завдання: записати особливості пристосування рослин та тварин у водному середовищі, виконати письмово.


10.02.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Які пристосування організмів до життя в наземно-повітряному середовищі.  

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=Ta8zGFB73-U – відео. https://www.youtube.com/watch?v=PyRlkokBILU – відео.      

§ 32 ст.175 – 178 (164 – 167)  опрацювати, завдання: заповнити таблицю, вибрати самостійно дві рослини і дві тварини, записати назви  рослин і тварин  та вказати ознаки їх пристосування, виконати письмово.

ТАБЛИЦЯ

Ознаки пристосування

Рослини

Тварини

(назва рослини)

(назва рослини)

(назва тварини)

(назва тварини)

Кисень

 

 

 

 

Поживні речовини

 

 

 

 

Вода

 

 

 

 

Кількість світла і тепла

 

 

 

 

Рух

 

 

 

 

Захист від ворогів

 

 

 

 



04.02.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Як організми взаємодіють із середовищем життя.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=hBCIB3PEa3U – відео. https://www.youtube.com/watch?v=tisr0NnYje4 – відео.           

§ 31 ст. 173 – 175 (162-164) опрацювати, ст. 174 (163) завдання 1 (заповнити таблицю «Значення умов життя для організмів») виконати письмово.


03.02.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. У чому полягають особливості грибів.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=AorAweYbm4s – відео. https://www.youtube.com/watch?v=FLb8lMFSO64 – відео.        

§ 30 ст. 168 – 172 опрацювати, ст. 172 запитання 3, завдання 3 (заповнити таблицю ) виконати письмово.


28.01.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Досліджуємо опору і рух тварин і рослин.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=wfRBA4140tY – відео.       

§ 30 ст. 168 – 171  опрацювати, ст. 172 завдання 2 виконати письмово, посилання: https://naurok.com.ua/test/opora-i-ruh-u-roslin-i-tvarin-nush-5-klas-korshevnyuk-1962210.html - тест, виконати тест та надіслати скріншот відповіді.


27.01.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Як живляться і дихають рослини. Дослідження «Дихання рослин».

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=mi5I8l3T2j8 – відео.

https://naurok.com.ua/piznaemo-prirodu-5-klas-za-pidruchnikom-korshevnyuk-t-v-yaroshenko-o-g-tema-4-vivcha-mo-zhivu-prirodu-zemli-prezentaciya-do-uroku-na-temu-yak-zhivlyatsya-i-dihayut-roslini-390990.html - презентація.    

§ 28,29  ст. 160 -  168 опрацювати, виконати письмово завдання:

1.     Заповнити таблицю:

Ознаки порівняння

Дихання

Фотосинтез

Який газ виділяється

 

 

Який газ поглинається

 

 

Чи потрібне світло

 

 

      2.  Що рослинам необхідно  для життя:

1.

2.

3.

4.

5.

       3.  ДОСЛІДЖЕННЯ. ДИХАННЯ РОСЛИН

Мета дослідження: експериментально довести, що рослини дихають і виділяють вуглекислий газ, а неживим природним тілам дихання не властиве.

(Тобі знадобляться: посудина з пророщеними рослинами, два пластикові контейнери з накривками, будь-яке неживе природне тіло, що поміщається в контейнері, дві склянки з вапняною водою.

Вапняною водою називають прозору безбарвну суміш води й кальцій гідроксиду (гашеного вапна) — речовини, яка мутніє за умови збільшення кількості вуглекислого газу в повітрі.

З дослідом знайомлять «Послідовність виконання дослідження» і малюнок . (У школі ти зможеш спостерігати, як цей дослід виконує вчителька/вчитель, використовуючи рослини, вирощені тобою у попередньому дослідженні).

Послідовність виконання дослідження

Крок 1. У перший контейнер поміщають молоді рослини квасолі та склянку з вапняною водою. Контейнер накривають щільно накривкою та ставлять на одну добу в темну шафу. Без світла не відбуватиметься фотосинтез.

Крок 2. У другий контейнер поміщають неживе природне тіло та склянку з вапняною водою. Контейнер щільно накривають накривкою і ставлять на одну добу в темну шафу. Умови виконання досліду мають бути однаковими для обох тіл.

Крок 3. Через одну добу дістають контейнери із шафи та спостерігають, що в першому контейнері вапняна вода помутніла, у другому — ні (малюнок додається)).

ВИСНОВОК. Дослідили і дізналися ( пояснити, що відбувалося в контейнерах):


21.01.2025. Пізнаємо природу 5. Тема. Для чого та як живляться та дихають тварини.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=TaOWRYv6glY – відео.     

§ 28 ст.160 – 163  опрацювати, ст. 163 завдання  4 виконати письмово.

 


20.01.2025.Пізнаємо природу 5. Тема. Які властивості організмів та як їх вивчають.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=pVqjhd7oA4g – відео. https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-yaki-vlastivosti-organizmiv-ta-yak-h-vivchayut-327954.html - презентація.   

§ 28 ст. 160-163 опрацювати, ст. 163 завдання 1,3 виконати письмово.



24.12.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення знань з теми «Дізнаєось про Зелю і Всесвіт». Тестування. Підсумок І семестру.

Переглянути посилання:

https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-znan-z-temi-diznaemosya-pro-zemlyu-ta-vsesvit-1939143.html - тест (узагальнення теми),

https://naurok.com.ua/test/piznaemo-prirodu-pidsumkoviy-test-za-1-semestr-1864321.html - тест (підсумок І семестру)    

Завдання:  виконати тести та надіслати скріншоти.


23.12.2024.Пізнаємо природу 5. Тема.  Презентація проектів.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=BosoXpn-jMc – відео.

 https://vseosvita.ua/library/mini-proekti-z-prirodoznavstva-5-klas-323554.html - презентація.

Тема міні-проекту:

1.  "Бактерії"

2. "Дивовижні властивості води"       

Завдання:  виконати письмово один  проект (за вибором дитини) у формі повідомлення.


17.12.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Діагностична робота1. Дізнаємося про Землю і Всесвіт.

Виконати письмово варіант діагностичної роботи:

Діагностична робота по темі «Дізнаємося про Землю і Всесвіт»                    

ВАРІАНТ

І рівень (0.5 бала)

 У заданнях 1-6 лише ОДНА правильна відповідь

1. До найбільших форм рельєфу відносять:

А) гори            Б) яриВ) материки                       Г) рівнини

2. Повний оберт Землі навколо своєї осі має назву:

А) рік              Б) день                В) ніч                                 Г) доба

3. Визначте газ атмосфери, який підтримує явище горіння:

А) азот            Б) кисень            В) вуглекислий газ          Г) водяна пара

4. Визнач мінерал серед наведених зразків:

А) крейда       Б) граніт            В) мармур                       Г) алмаз

5. Оберіть материк на якому ви проживаєте:

А) Євразія      Б) Австралія      В) Африка                        Г) Антарктида

6. Яку з поданих гірських порід можна використати як паливо?

А) вапняк;              Б) пісок;                   В) кам’яне вугілля;       Г) граніт.

ІІ рівень (1 бал)

(У завданнях 7-8 кілька варіантів відповідей)

7. Оберіть з переліку поверхневі води:

А) море                    Д) озеро

Б) річка                    Е) затока

В) океан                  Є) болото

Г) ставок                 Ж) водосховище

8. До наслідків рухів літосферних плит відносять:

А) утворення розломів земної кори;   Г) вулканічну діяльність;

Б) формування ярів;                              Д) утворення гірських хребтів;

В) землетруси;                                       Е) формування каньйонів.

9. Встанови відповідність між описом та назвою оболонок Землі:

1. Атмосфера            А) складається з верхньої частини мантії та земної кори;

2. Літосфера              Б) розміщенаміжатмосфероюіземноюкорою;              

3. Гідросфера            В) складниками є азот, кисень, вуглекислий газ.

ІІІ рівень (1,5 бали)

10. Після власного спостереження за Місяцем і Сонцем, учень повідомив, що ці два небесних тіла мають приблизно однакові розміри, кулясту форму та випромінюють світло. Чи вірні висновки зробив учень? Напиши свою думку.

 

11. Обчисли, скільки роківтривало утворення 24-метрового яру, якщо в середньому за рік він збільшувався у довжину на 2 м?

ІV рівень (3 бали)

12.Напишіть відповідь на запитання та зробіть необхідні розрахунки.

Сучасні календарі налічують 365, або366 діб. Як називається рік, який налічує 366 діб? Звідки в ньому з’явився ще один день?В який місяць календаря його додають?


16.12.2024.Пізнаємо природу 5. Тема. Небезпечні природні явища.

Переглянути посилання:

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-nebezpechni-pryrodni-iavyshcha-703521.html - презентація.

https://www.youtube.com/watch?v=Eszmp3zLF_s – відео.

§ 23 ст. 128 – 135 опрацювати, ст. 135 завдання 2, 3, 4 виконати письмово;

посилання: https://naurok.com.ua/test/povedinka-lyudini-v-umovah-prirodnih-zagroz-1951466.html - тест, виконати та надіслати скріншот.


10.12.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Чим особлива літосфера  Землі.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=APU5f0U0Y0A – відео. https://www.youtube.com/watch?v=bIjobCi36l0 – відео.   

§ 19 ст. 107 – 109 опрацювати, ст. 109 практичне завдання виконати письмово.


09.12.2024.Пізнаємо природу 5. Тема. Що таке гідросфера Землі.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=jfKcj2GOzlM – відео. https://www.youtube.com/watch?v=_lL-JncMzFo – відео.        

§ 16 ст. 88 – 94 працювати, ст. 94 завдання 1 – 4 виконати письмово.


03.12.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Навіщо Землі атмосфера. Спостерігаємо за погодою. Дослідження «Зміни температури повітря впродовж доби».

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=TghLieJHqsI – відео (атмосфера),

https://www.youtube.com/watch?v=FnzcHZBfog0 – відео (погода).    

§ 17 ст. 95 – 99 опрацювати, ст. 100 завдання 1 – 3 виконати письмово.

§ 18 ст. 101 – 106 опрацювати, виконати письмово дослідження за зразко:

Дослідження

Тема. Зміни температури повітря впродовж доби.

Заповнити таблицю

Час доби

Температура

Хмарність

Напрямок вітру

Опади

 

 

 

 

 



02.12.2024. Пізнаємо природу 5. Тема.  Чому важливо знати про рух Землі, глобус, карти. Сонце і Місяць.

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=pB0WttfAxXI – відео. https://www.youtube.com/watch?v=nQK3gst6C7g – відео.      

§ 14 повторити, переглянути відео, тести за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/rukhy-zemli-sontse-misiats-448852.html - тест,

https://naurok.com.ua/test/testovi-zavdannya---pomichnik-vchitelya-22-12-2625329.html - тест, виконати тести та надіслати скріншоти відповіді.

 


26.11.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Яку будову має планета Земля.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=qzEG-8lmjYY – відео.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-vnutrishnya-budova-zemli-382082.html - презентація.                                              

§ 14 ст. 80 – 83 опрацювати, ст. 83 завдання 1, 2 виконати письмово.


25.11.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Тематичне оцінювання. Узагальнення знань з теми «Досліджуємо тіла, речовини, явища».

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-znan-z-temi-doslidzhuemo-tila-rechovini-yavischa-1793522.html - тест, виконати та надіслати скріншот відповіді.


19.11.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Як дослідити світлові явища. Дослідження «Утворення тіні».

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=C8teebOzTpY – відео.     

§ 12 ст. 67 – 71 опрацювати, ст. 71 завдання 4 виконати письмово, дослідження за зразком:

Дослідження

Тема. Утворення тіні.

Обладнання: відео.

Хід дослідження

1.                Як утворюється тінь?

Гіпотеза (записати)

2.                (виконуємо дослідження за описом та записуємо спостереження)

3.                (виконуємо дослідження за описом та записуємо спостереження)

4.                (виконуємо дослідження за описом та записуємо спостереження)

5.                (виконуємо дослідження за описом та записуємо спостереження)

6.                (виконуємо дослідження за описом та записуємо спостереження)

7.                (виконуємо дослідження за описом та записуємо спостереження)

Висновок:  ( записати: що дослідили?  і що дізналися?)


18.11.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Чим важливі звукові явища у природі й житті людини. Дослідження «Виникнення звуку».

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=A6EqJ3fWQZ4 – відео.    

§ 13 ст. 72 – 77 опрацювати, ст. 77 завдання 1, 5виконати письмово, дослідження за зразком:

Дослідження

Тема. Виникнення звуку.

Обладнання: лінійка, відео.

Хід дослідження

1.     Як виникає звук?

2.     Гіпотеза ( записати)

3.     (виконуємо дослідження за описом та записуємо спостереження)

4.     (виконуємо дослідження за описом та записуємо спостереження)

Висновок:  ( записати: що дослідили?  і що дізналися?)


12.11.2024. Пізнаємо природу 5. Тема.  Теплові явища. Дослідження «Умови зміни агрегатних станів».

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=paX5N661Tjs – відео.      

§ 12 ст. 65-5-67 опрацювати, ст. 72 практичне завдання (за QR –  кодомвиконати письмово.


11.11.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Як і для чого досліджувати теплові явища.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=UFl_ZKyer8o – відео.

https://vseosvita.ua/library/5-klas-nush-yak-i-dlia-choho-doslidzhuvaty-teplovi-iavyshcha-yak-i-dlia-choho-peredaietsia-teplo-za-pidruchnykom-korshevniuk-tv-825062.html - презентація.                                              

§ 12 ст. 65 – 67 опрацювати,  ст. 71 запитання, ст. 71 завдання 1 виконати письмово. Виконати дослідження за зразком:

Дослідження

Тема. Як різні матеріали проводять тепло.

Хід дослідження

(ЗАВДАННЯ: виміряти  температуру гарячої води, обережно налити гарячу воду приблизно одинакових об'ємів у ємності, виміряти температуру після 7 – 10 хвилин охолодження, результати вимірювання занести до таблиці)

Таблиця

Ємності однакового об'єму з різних матеріалів

Температура гарячої води, ºС

Температура води після 7 -10 хв., ºС

Порелянова чашка

 

 

Металева чашка

 

 

Паперовий стакан

 

 




29.10.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Презентація проектів.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=BosoXpn-jMc – відео.      

Виконати проект на тему Вода в житті людини"у формі презентації (повідомлення).


28.10.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Ознайомлюємося з простими механізмами.  

Переглянути посилання:

 https://www.youtube.com/watch?v=5w9QBWZUgl4 – відео.

https://naurok.com.ua/prezentaciya-oznayomlyuemosya-z-prostimi-mehanizmami-5-klas-nush-375911.html - презентація.   

§ 11 ст. 60 -64 опрацювати, ст. 64 виконати письмово дослідження (практичне завдання) за зразком:

Дослідження

Тема. Конструкції створені на основі простих механізмів.

Хід дослідження

ПРЕДМЕТ

На основі якого механізму створено

Кухонне начіння

Ніж

 

Мясорубка

 

Ложка

 

Знаряддя праці

Молоток

 

Сокира

 



22.10.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Що сприяє, а що перешкоджає руху тіл.
Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=vbTyXKhCZFs – відео.
§ 9 повторити, ст. 54 виконати завдання 3,4 та дослідження за відео на тему «Вплив форми тіла на його рух» та записати свої спостереження.

15.10.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Ознайомлення з сумішами та способами їх розділення.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=YjS-mwj_gX8 – відео. (дослідження у кінці відео) https://www.youtube.com/watch?v=KZMB6bM_jHE – відео (способи розділення суміші).        

§ 7 ст. 40 – 45  опрацювати, завдання: виконати дослідження за відео: https://www.youtube.com/watch?v=YjS-mwj_gX8 (дослідження у кінці відео) письмово заповнити таблицю:

Компоненти суміші

Агрегатний стан компонентів

Агрегатний стан суміші

Спосіб розділення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



14.10.2024.Пізнаємо природу 5. Тема. Чому речовини бувають твердими, рідкими, газуватими.
Переглянути посилання:
§ 6 ст.35 - 39 опрацювати, ст. 35 виконати письмово Практичне завдання «Моделювання агрегатних станів речовини».

08.10.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Як досліджувати фізичні властивості тіл та речовин.
Переглянути посилання:
§ 5 ст.31 – 35 опрацювати, виконати письмово дослідження за відео

07.10.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Вимірюємо лінійні  розміри, об’єму та масу тіл.

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=aVD8dpfUwtA – відео. https://www.youtube.com/watch?v=VVz5QdxlyI4 – відео (дослідження)  

§ 4 ст. 26 – 30 опрацювати, ст. 30 завдання 4  та провести дослідження за відео, виконати письмово.


01.10.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Тематичне оцінювання. Тестування з теми. Вчимося досліджувати природу.

Переглянути посилання: https://naurok.com.ua/test/vchimosya-doslidzhuvati-prirodu-5-klas-nush-1650846.html - тест.     

Виконати  тестові завдання та надіслати скріншот відповіді.


30.09.2024.Пізнаємо природу 5. Тема. Узагальнення. Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа. Тестування.

Переглянути посилання: https://vseosvita.ua/library/5-klas-prezentatsiia-uzahalnennya-piznannia-pryrody-zakhopliuiucha-vazhlyva-i-vidpovidalna-sprava-nush-830906.html - презентація.

Завдання: https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-piznannya-prirodi-zahoplyuyucha-vazhliva-i-vidpovidalna-sprava-1664330.html - тест.

 Виконати  завдання тесту та надіслати скріншот відповіді.


24.09.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Презентація проектів.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=BosoXpn-jMc – відео (приклад проекту)                                

Завдання: Міні-проект « Опале лисття: користь чи шкода? »,  виконати у вигляді презентації, повідомлення, тощо.


23.09.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Дослідження. «Як спланувати і виконати спостереження».

Переглянути посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=6W4eVSIpGJ4 – відео.        

§ 1 повторити, виконати письмово спостереження та заповнити таблицю «Забарвлення листків рослин восени»:

Дослідження

Завдання: Забарвлення листків рослин восени

Мета: з’ясувати, який колір листків на деревах

Гіпотеза. Восени не всі дерева мають зелені листки.

Послідовність дій:

1.     Місце спостереження:

2.     Назва дерев:

3.     Інструменти:

4.                Результати: таблиця

«Забарвлення листків рослин восени»

Назва дерева

Колір листків

зелений

червоний

жовтий

інший

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок:


17.09.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Як виконати дослідження.

https://www.youtube.com/watch?v=gF5MlU5Kct0- відео.

§ 1 ст.6-11  повторити, ст. 11 виконати практичне завдання.


16.09.2024. Пізнаємо природу 5. Тема. Що таке наука та хто її творці.

Переглянути посилання: https://www.youtube.com/watch?v=m3_uEwUoqWw – відео.

§1 – 3  повторити, користуючись додатковии джерелами заповнити таблицю виконати письмово:

Наука

Що вивчає

Дослідники науки

 

 

 

 

 

 



10.09.2024.  Тема. Пізнаємо природу 5. Шляхи наукового пізнання природи. Видатні дослідники природи.

https://vseosvita.ua/library/doslidnyky-pryrody-vydatni-postati-vidkryttia-vynakhody-582377.html - презентація.

https://www.youtube.com/watch?v=pzHukRwne8A – відео.

§ 3  ст. 19-23 опрацювати, ст. 23 завдання 1 виконати письмово.


09.09.2024. Тема. Ознайомлення з приладами та обладнанням для дослідження природи.

Перегляд за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=liXmwcI9CCw – відео. https://naurok.com.ua/prezentaciya-obladnannya-dlya-vivchennya-prirodi-prirodoznavstvo-5-klas-175417.html - презентація.

§ 2  ст. 12-18 опрацювати, ст. 18  практичне завдання  виконати письмово.


03.09.2024.  Тема. Природа: складники і методи
дослідження. Інструменти природодослідника.
Перегляд за посиланням: https://naurok.com.ua/priroda-skladniki-i-metodi-
doslidzhennya-instrumenti-prirododoslidnika-299821.html - презентація.
§ 1 ст.6 – 11 опрацювати, ст. 10 відповіді на запитання 1 – 4 виконати
письмово.

02.09.2024. Тема. Первинний інструктаж з БЖД.
Ціннісність природи і знань про неї.
Перегляд за посиланням: https://vseosvita.ua/library/5-klas-prezentatsiia-zvidky-
liudyna-diznaietsia-pro-pryrodu-tsinnist-pryrody-i-znan-pro-nei-818928.html -
презентація.
§ 2 ст. 12 – 18 опрацювати, ст. 18 завдання 1,2 виконати письмово.Ціннісність природи і знань про неї.
Перегляд за посиланням: https://vseosvita.ua/library/5-klas-prezentatsiia-zvidky-
liudyna-diznaietsia-pro-pryrodu-tsinnist-pryrody-i-znan-pro-nei-818928.html -
презентація.
§ 2 ст. 12 – 18 опрацювати, ст. 18 завдання 1,2 виконати письмово.02.0