Здоров`я, безпека, добробут 5

11. 06. 2025 р.

Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Безпека в побуті і довкіллі».

Підсумкові завдання.

Виконати завдання.

 Повт. § 24 - 31 с. 171 – 229.

 Виконати онлайн-тести за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/5-klas-zdb-bezpeka-v-pobuti-ta-dovkilli-

1988352.html

06. 06. 2025 р.

Тема уроку. Повторне використання. Сортування та утилізація відходів.

 Дослідження способів повторного використання речей.

 Складання пам’ятки, як сортувати сміття для утилізації і переробки.

Виконати завдання.

 § 31 с. 248 – 250 опрацювати.

 Створити саморобку «Друге життя непотрібним речам» , презентувати

свою роботу. Сфотографувати саму саморобку і ваше фото разом із

саморобкою. Надіслати 2 фото.

04. 06. 2025 р.

Тема уроку. Культура споживання. Потреби людини та обмеженість

ресурсів. Поведінка відповідального споживача.

Виконати завдання.

 § 31 с. 224 – 226 опрацювати.

 Виконати завдання.


1. Поміркуйте, як запобігти утворенню відходів вже при

покупці. Запишіть речі, від яких ви можете відмовитися.

2. Зменшіть використання речей, які вам потрібні. Запишіть

речі, які ви можете зменшити у використанні.

3. Використовуйте речі багаторазового використання.

Запишіть речі, які ви можете використовувати повторно.

4. Сортуйте та здавайте на переробку, щоб ці ресурси можна

було використати повторно. Запишіть речі, які ви можете

відсортувати і відправити на переробку.

5. Віддавайте на компост все, що може розкластися.

Запишіть речі, які ви можете віддати на компост.


30. 05. 2025 р.

Тема уроку. Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я людини. Способи збереження природного середовища.

·         Дослідження термінів розкладання сміття та шляхів зменшення забруднення довкілля.

Виконати завдання.

·         § 30 с. 221 – 223 опрацювати.

·         Проведіть дослідження і заповніть таблицю «Як довго розкладається сміття». Можна замінити своїми прикладами.

Як довго розкладається сміття

Назва

 

Скільки років

Шкірка банана

 

Папір, картон

 

Фанера

 

Недопалки від цигарок

 

Поліетиленовий пакет

 

Пластиковий стаканчик

 

Консервна банка

 

Батарейка

 

Пластикова пляшка

 

Алюмінієва банка

 

Скляна пляшка

 

 

 


28. 05. 2025 р.
Тема уроку. Земля – наш спільний дім. Земля як екологічна система. Довкілля і технічний прогрес.
· Аналіз інфографіки про вплив технічного прогресу на забруднення довкілля.
Виконати завдання.
· § 30 с. 218 – 220 опрацювати.
· Заповнити таблицю Чинники забруднення довкілля»

Чинники забруднення довкілля

Забруднення повітря

Забруднення води

Забруднення землі

1.

1.

1.

2.

2.

2.

3.

3.

3.

 

23. 05. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Безпека в побуті і довкіллі». Тестові
завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 24 - 29 с. 171 – 216.
 Виконати тестові завдання.
Тести.
1. З поданого переліку оберіть горючі матеріали:
А) гума Б) пластик В) вата Г) бензин
Д) глина Е) вода Є) розчинник Ж) солома
2. З поданого переліку оберіть негорючі речовини:
А) пісок Б) лінолеум В) цегла Г) вода
Д) гас Е) каміння Г) дерево Д) картон
3. Однією з умов горіння є наявність:
А) азоту Б) озону В) кисню Г) вуглекислого газу
4. Пожежу вдома можуть спричинити:
А) миття посуду Г) сушіння одягу на обігрівачі
Б) прибирання Д) пустощі з вогнем
В) поливання квітів Е) використання несправних електроприладів
5. Оберіть небезпечні ситуації:
А) Іти з двору додому, коли починає темніти
Б) Сідати в автомобіль до незнайомців
В) Іди зі школи з бабусею
Г) Гратися біля дороги
Д) Брати солодощі в незнайомців
Е) Їхати велодоріжкою
6. Оберіть стихійні лиха, що належать до гідросферних:
А) землетрус Б) гроза В) повінь Г) снігові лавини
Д) ожеледь Е) ураган Є) шторм Ж) виверження вулкана
7. Найхарактернішими стихійними лихами для нашої місцевості є:
А) сильний вітер і грози В) цунамі і торнадо
Б) посуха і урагани Г) повені і ожеледиця
8. Оберіть чотири правила «надто небезпечно» для тих, хто збирається
купатися:
А) ви надто далеко від друзів чи від берега
Б) ви надто втомлені
В) вам надто сумно
Г) ви надто веселі
Д) вам надто жарко
Е) вам надто холодно

9. Розгляньте діаграму про кількість пожеж за 2016 рік про кількість пожеж в
окремих країнах світу і виконайте завдання.
Визначте, які твердження – вірні (+), а які – хибні (-).
А) У Франції виникло найбільше пожеж.
Б) У Чехії виникло найменше пожеж.
В) В Україні виникло пожеж на 76 358 пожеж менше, ніж у Польщі.
Г) У Великій Британії виникло пожеж на 58 400 більше, ніж у Франції.
Д) У Болгарії виникло пожеж на 9 172 більше, ніж у Фінляндії.
Е) У Польщі виникло пожеж на 68 263 менше, ніж у Великій Британії.



21. 05. 2025 р.
Тема уроку. Дії у небезпечних ситуаціях на воді. Перша допомога
потерпілим на воді, у разі теплового або сонячного удару.
 Відпрацювання умінь надання допомоги постраждалому у разі
теплового або сонячного удару.
 Створення пам’ятки «Безпечна поведінка на воді».
Виконати завдання.
 § 29 с. 229 – 233 опрацювати.
 Створити пам’ятку «Безпечна поведінка на воді».

16. 05. 2025 р.
Тема уроку. Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Ознаки
безпечного пляжу. Коли варто утримуватися від купання.
Виконати завдання.
 § 29 с. 210 – 213 опрацювати.
 Складіть пам’ятку про безпечну поведінку на воді.

14. 05. 2025 р.
Тема уроку. Стихійні лиха. Стихійні лиха. .Правила поведінки під час
сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Засоби
порятунку.
 Моделювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру,
грози і підтоплення.
Виконати завдання.
 § 28 с. 202 – 209 опрацювати.
 Розгадайте кросворд «Стихійні лиха» (додається)

09. 05. 2025 р.
Тема уроку. До кого звертатися на допомогу. Місця підвищеної небезпеки
(надворі, населеному пункті, мікрорайоні).
 Дослідження місць підвищеної небезпеки у своєму населеному пункті
(мікрорайоні).
Виконати завдання.
 § 27 с. 215 – 218 опрацювати.
 Складіть перелік безпечних для дітей місць, які є у вашому населеному
пункті/мікрорайоні. Для цього завантажте з інтернету або намалюйте план
вашого села або мікрорайону. Позначте на плані об’єкти, де гратися дітям
не слід.

07. 05. 2025 р.
Тема уроку. Безпека надворі. Перебування надворі без дорослих. Правила
безпечної поведінки із незнайомцями.
 Обговорення правил спілкування із незнайомцями.
Виконати завдання.
 § 27 с. 193 – 197 опрацювати.
 Записати і естетично оформити та презентувати на аркуші паперу А-4
«Правила п’яти «НЕ». Можна використати олівці, фломастери, гелеві
ручки, фарби, кольоровий папір, картинки вирізані тощо.

25. 04. 2025 р.
Тема уроку. Ризики телефонного, телевізійного та інтернет шахрайства.
 Створення пам’ятки на випадок небезпечної ситуації з контактними
телефонами батьків (опікунів), родичів, сусідів.
Виконати завдання.
 § 26 с. 190 – 192 опрацювати.
 Створити пам’ятку на випадок небезпечної ситуації з контактними
телефонами батьків (опікунів), родичів, сусідів.

23. 04. 2025 р.
Тема уроку. Безпека вдома. Захист оселі від зловмисників. Ризики
побутового травмування. Правила поведінки у ліфті.
 Обстеження безпеки своєї оселі разом із дорослими членами родини.
Виконати завдання.
 § 26 с. 203 – 206 опрацювати.
 Разом з дорослими обстежте свою оселю і складіть пам’ятку «Небезпечні
місця та предмети моєї оселі».

18. 04. 2025 р.
Тема уроку. Захист органів дихання під час пожежі. Безпечна евакуація з
оселі і приміщення школи.
 Моделювання захисту органів дихання від отруйних газів.
 Відпрацювання навичок евакуації з оселі і приміщення школи.
Виконати завдання.
 § 25 с. 182 – 185 опрацювати.
 Разом з рідними намалюйте план евакуації зі свого будинку чи квартири.
Позначте виходи з кожної кімнати та місце зустрічі після евакуації (зразок
у підр. на с. 201 або у презентації слайд № 7)

16. 04. 2025 р.
Тема уроку. Дії під час пожежі. Причини виникнення побутових пожеж.
Способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів.
 Аналіз причин виникнення пожеж у побуті.
Виконати завдання.
 § 24 с. 189 – 192 опрацювати.
 Намалювати малюнок на тему «Пожежна безпека».

11. 04. 2025 р.
Тема уроку. Пожежа на природі. Пожежна безпека у побуті.
 Обстеження пожежної безпеки своєї оселі (разом з дорослими).
Виконати завдання.
 § 24 с. 176 – 178 опрацювати.
 Виконати вправу «Вірю – не вірю».
Вправа «Вірю – не вірю».

1. Чи вірите ви, що блискавка може стати причиною
пожежі?
2. Чи вірите ви, що спалювати стерню у полі та на узбіччях
небезпечно?
3. Чи вірите ви, що спалювати опале листя безпечно, так як
воно не забруднює повітря?
4. Чи вірите ви, що з опалого листя можна робити природне
добриво – компост?
5. Чи вірите ви, що для утворення компосту потрібне листя,
пісок і вода?
6. Чи вірите ви, що після відпочинку на природі, вогонь
треба загасити повністю?
7. Чи вірите ви, що скляна пляшка може стати причиною
пожежі?
8. Чи вірите ви, що без кисню не буде горіння?
9. Чи вірите ви, що при спалюванні паперу виділяються
отруйні гази?
10. Чи вірите ви, що телевізор може стати причиною пожежі?
11. Чи вірите ви, що лінолеум є легкозаймистою горючою
речовиною?
12. Чи вірите ви, що викликати пожежну службу треба за
номером 103?

09. 04. 2025 р.
Тема уроку. Профілактика пожеж. Умови горіння. Джерело запалювання.
Горючі речовини і матеріали. Кисень.
 Дослідження кількості кисню в повітрі.
 Створення інтелект-карти «Трикутник вогню».
Виконати завдання.
 § 24 с. 172 – 177 опрацювати.
 Виконати вправу «Горючі і негорючі речовини і матеріали»
Вправа «Горючі і негорючі речовини і матеріали»
Розділіть матеріали та речовини на горючі та негорючі: бензин, пісок, скло,
солома, каміння, тканина, вода, дерево, природний газ, папір, цегла, вугілля,
грунт.
Горючі –
Негорючі -


04. 04. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Соціальне здоров’я». Тестові
завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 19 - 23 с. 133 – 170.
 Виконати тестові завдання.
Тести.
1. Система суспільних норм (правил), які регулюють життя і поведінку людей у
певній країні
А) право Б) правила В) правник Г) обов’язки
2. Яка з перелічених професій не пов’язана з правом:
А) прокурор Б) суддя В) адвокат Г) інженер
3. Міжнародний документ, в якому записані права дітей:
А) Конституція України
Б) Конвенція ООН про права дитини
В) Сімейний кодекс України
Г) Закон України «Про охорону дитинства»
4. Зобов’язання людини перед собою, іншими людьми, державою:
А) правила Б) права В) обов’язки Г) норми
5. Спілкування людей за допомогою міміки та жестів – це спілкування…
А) вербальне Б) невербальне В) усне Г) письмове
6. Оберіть твердження, що допомагають порозумінню між людьми:
А) говорити чітко
Б) під час розмови гратися в телефоні
В) під час розмови дивитися в очі
Г) перебивати співрозмовника
Д) бути щирим і тактовним
Е) слухати уважно, кивати головою
7. Оберіть ознаки асертивної (упевненої) поведінки людини:
А) насуплені брови Д) доброзичлива манера спілкування
Б) прямий погляд Е) розправлені плечі
В) злість, зневага, погрози Є) не висловлює своїх почуттів
Г) голос тихий, несміливий Ж) постійно виправдовується
8. Оберіть істинні твердження:
А) Справжній друг завжди розповідає твої таємниці іншим.
Б) Друг/подруга – це людина, яку ви знаєте і якій довіряєте.
В) Друзі завжди допомагають одне одному.
Г) Друзі завжди намагаються виконувати свої обіцянки.
Д) Однокласник – це завжди твій друг.
9. Оберіть ознаки булінгу:
А) принижувати Д) дружити
Б) знущатися Е) пліткувати
В) обзивати Є) ігнорувати
Г) допомагати Ж) захищати
10. Оберіть ознаки кібербулінгу:

А) образливі sms-повідомлення
Б) отримання привітальної листівки
В) негативні коментарі в соцмережах
Г) поширення пліток
Д) спілкування з друзями
11. Оберіть найближче коло спілкування:
А) друзі Б) знайомі В) сім’я Г) незнайомці
12. Оберіть ситуації, коли в родині порушують ваші права:
А) дають поради, які вам не до вподоби
Б) вимикають комп’ютер, якщо ви проводите за ним багато часу
В) замість школи примушують вас доглядати за маленьким
братиком/сестричкою
Г) позбавляють обіду за погані оцінки в школі

02. 04. 2025 р.
Тема уроку. Ознаки булінгу і кібербулінгу. Протидія виявам агресії і насилля
в учнівському середовищі.
 Моделювання ситуацій протидії булінгу/кібербулінгу.
Виконати завдання.
 § 23 с. 165 - 170 опрацювати.
 Обведіть свою долоню, розфарбуйте і на кожному пальці запишіть
способи боротьби з булінгом, які ви можете запропонувати (звернутися до
старших по допомогу, не поширювати пліток, не підтримувати тих, хто
ображає інших, захищати жертву булінгу тощо).

28. 03. 2025 р.
Тема уроку. Спілкування з однолітками. Дружба в житті людини. Дружний
клас. Конфлікти між однолітками.
Виконати завдання.
 § 23 с. 161– 164 опрацювати.
 Виконайте тест «Який я друг/подруга?» В кінці зробити висновок (тест
додається).

26. 03. 2025 р.
Тема уроку. Взаємодопомога у родині. Дорослі, яким я довіряю.
Джерела допомоги для дітей і молоді.
 Моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, психолога за
телефонами довіри.
Виконати завдання.
 § 22 с. 158– 160 опрацювати.
 Виконати онлайн-тести за посиланням:

21. 03. 2025 р.
Тема уроку. Спілкування з дорослими. Особистий простір. Кола
спілкування.
Виконати завдання.
 § 22 с. 155– 157 опрацювати.
 Намалювати у зошиті малюнок «Кола спілкування» (зразок у підр. на с.
157)

19. 03. 2025 р.

Тема уроку. Асертивна (упевнена) поведінка. Переваги упевненої поведінки.

·         Відпрацювання навичок упевненої поведінки.

Виконати завдання.

·         § 21 с. 167– 168 опрацювати.

·         Виконати вправу «Встанови відповідність».

Вправа «Встанови відповідність»

Стиль поведінки

Почуття

А. Пасивна поведінка

1. Приниження

2. Шантаж

Б. Агресивна поведінка

3. Злість

4. Упевненість

В. Асертивна (упевнена) поведінка

 

5. Лайка

6. Безпорадність

7. Задоволення

8. Образа

9. Тактовність

10. Гнів

11. Повага до себе

12. Тривога

 

Виконати за зразком, наприклад:

А – 1, 5, 9…

Б –

В – 


14. 03. 2025 р.
Тема уроку. Як відстояти себе. Стилі спілкування. Ознаки і наслідки
пасивної і агресивної поведінки у спілкуванні.
 Дослідження ознак і наслідків пасивної, агресивної та упевненої
поведінки».
Виконати завдання.
 § 21 с. 149– 152 опрацювати.
 Запропонуйте дві ситуації, де проявляється пасивна та агресивна
поведінка. Зробіть висновки.
А) Пасивна поведінка,
Б) Агресивна поведінка.

12. 03. 2025 р.
Тема уроку. Уміння слухати і говорити. Як уникати непорозумінь.
 Відпрацювання навичок вербального і невербального спілкування,
уміння слухати і говорити.
Моделювання ситуацій щодо уникання непорозумінь.
Виконати завдання.
 § 20 с. 160– 162 опрацювати.
 Записати уточнювальні запитання для кожної запропонованої ситуації
(ситуації додаються).

28. 02. 2025 р.
Тема уроку. Умови ефективного спілкування. Чинники, що впливають на
порозуміння між людьми. Вербальні та невербальні способи спілкування.
Виконати завдання.
 § 20 с. 141– 145 опрацювати.
 З поданого переліку, запишіть слова та фрази, які можна використати до
запропонованої ситуації (перелік додається).

26. 02. 2025 .
Тема уроку. Конвенція ООН про права дитини. Обов’язки дитини у
суспільстві.
 Створення пам’ятки про права і обов’язки дитини.
Виконати завдання.
 § 19 с. 137– 140 опрацювати.
 Створити пам’ятку про права і обов’язки дитини (лист А-4, естетично
оформити).

21. 02. 2025 р.
Тема уроку. Суспільні норми. Для чого потрібні правила. Закони і моральні
норми.
 Аналіз шкільних правил.
Виконати завдання.
 § 19 с. 134 – 136 опрацювати.
 Запропонуйте свої 8 правил, які б ви хотіли, щоб існували у вашому класі.

19. 02. 2025 р.
Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Фізичне здоров’я». Тематичні
завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 12 – 15 с. 85 – 111.
 Виконати тематичні завдання.
Тематичні завдання.
1. Серед учнів 5 класу провели опитування про улюблений вид рухової
активності. За результатами опитування була створена діаграма.
Розгляньте діаграму і дайте відповіді на питання (діаграма додається)
1) Скільки дітей займаються настільним тенісом?
2) Яким спортом займається вдвічі менше дітей, ніж настільним
тенісом?
3) Яким спортом займається більше дітей, ніж танцями?
4) Яким спортом займаються менше, ніж гімнастикою, проте більше,
ніж танцями?
5) Скільки дітей взяли участь в опитуванні?
2. Назвіть дії, які допоможуть запобігти перевтомі:
А) відпочивати активно
Б) чергувати фізичне і розумове навантаження
В) грати довго в комп’ютерні ігри
Г) спати щонайменше 9 годин на добу
3. Прочитайте інформацію про те, як спорт впливає на організм людини, та
дайте відповіді на запитання (додається)є
1) Що розвивають командні види спорту?
2) Роботу якої зони мозку стимулюють силові тренування?
3) Які фізичні вправи тренують витривалість, стимулюють усі зони
мозку та сприяють розвитку пам’яті?
4. Оберіть умови, які сприяють здоровому сну:
А) провітрювати кімнату
Б) спати з увімкненим телевізором
В) наїдатися перед сном
Г) лягати спати в один і той же час
Д) вимикати гаджети перед сном
Е) спати при температурі 18 – 20 0 С
5. Проаналізуйте твердження про ВІЛ і СНІД. Визначте, які з них є фактами
(правда), а які – міфами (неправда). Якщо факт, то ставите літеру «Ф», а якщо
міф, то літеру «М».
1) Можна заразитися якщо сидіти за однією партою з ВІЛ-позитивним
однокласником.
2) Небезпечно проколювати вуха спільною голкою.
3) Небезпечно гратися гострими предметами (лезами, голками, ножами,
шприцами).
4) Можна заразитися ВІЛ через фонтанчик для пиття.
5) Можна заразитися ВІЛ у переповненому транспорті.

6) ВІЛ не передається через кров.
7) Дуже небезпечно гратись у «кровне братання».
8) Можна заразитись, якщо торкатись крові інших людей без захисних
рукавичок.
9) Можна заразитися ВІЛ через одяг та взуття хворих.
10) ВІЛ передається комарами.
11) ВІЛ не передається через дружбу і спілкування.
6. Максим важить 37 кг. Визначте максимальну масу його наплічника.

14. 02. 2025 р.
Тема уроку. Інфекції, що передаються через кров. .ВІЛ-інфекція і СНІД. Як
ВІЛ НЕ передається.
 Створення пам’ятки: «ВІЛ НЕ передається через спілкування».
Виконати завдання.
 § 15 с. 108 – 111 опрацювати.
 Створіть і оформіть пам’ятку за власним дизайном «ВІЛ не передається
через спілкування» (формат А-4).

12. 02. 2025 р.
Тема уроку. Профілактика інфекційних захворювань. Симптоми
інфекційних захворювань. Шляхи зараження і способи захисту від
респіраторних інфекцій (ОРВІ, грип, ковід-19, туберкульоз).
 Створення пам’ятки «Карантин».
 Моделювання алгоритмів миття рук, носіння захисної маски,
дотримання соціальної дистанції під час поширення респіраторних
інфекцій.
Виконати завдання.
 § 15 с. 105 – 107 опрацювати.
 Створіть пам’ятку «Карантин». На аркуші А-4 написати пам’ятку, яскраво
і охайно оформити.

07. 02. 2025 р.
Тема уроку. Постава і здоров’я. Вправи для профілактики порушень постави.
Як обирати рюкзак. Безпечна маса рюкзака.
 Виконання вправ для формування правильної постави, гімнастики для
очей, руханок для зняття м’язової та емоційної напруги.
 Розрахунок максимально допустимої маси рюкзака.
Виконати завдання.
 § 14 с. 102 – 104 опрацювати.
 Виконувати вправи, для формування правильної постави.
 Виконати вправу «Кольорові сни».
Вправа «Кольорові сни»
Сядьте зручно, розслабтесь, заплющте очі і закрийте їх долонями.
Називайте для себе кольори і уявляйте щось заданого кольору. Потім
запишіть це все у зошит.
Наприклад:
Вправа «Кольорові сни»
Синій – небо.
Фіолетовий -
Зелений –
Жовтий –
Помаранчевий –
Червоний –
Коричневий –
Чорний –
 Розв’яжіть задачу.
Задача.
Марійка важить 32 кг. Розрахуйте максимальну масу її наплічника.
Розв’язок запишіть. (хто забув, перегляньте зразок у підр. на с. 103)

05. 02. 2025 р.
Тема уроку. Профілактика «шкільних» хвороб. Збереження гостроти зору.
Виконати завдання.
 § 14 с. 100 – 101 опрацювати.
 Виконати вправу «Вірю – не вірю».

Вправа «Вірю – не вірю»

1. Чи вірите ви, що порушення зору належить до «шкільних
хвороб»?
2. Чи вірите ви, що найменше навантаження на очі, коли ви
сидите перед монітором комп’ютера чи екраном
смартфона?
3. Чи вірите ви, що зір – це важливий канал отримання
інформації з навколишнього світу?
4. Чи вірите ви, що у давнину очам приписували всілякі
містичні властивості?
5. Чи вірите ви, що стародавні єгиптяни малювали очі на
носі своїх кораблів?
6. Чи вірите ви, що існує наука, яка вивчає зір?
7. Чи вірите ви, що під час письма, треба частіше кліпати
очима?
8. Чи вірите ви, що під час перегляду фільму, у найбільш
напружені моменти, треба стримувати дихання?
9. Чи вірите ви, що монітор комп’ютера повинен бути вище
рівня ваших очей?
10. Чи вірите ви, що лікаря, який займається діагностикою та
лікуванням органів зору, називають офтальмологом?
11. Чи вірите ви, що для профілактики гостроти зору треба
робити гімнастику для очей?
12. Чи вірите ви, що людині, у якої виникли проблеми із
зором, можуть приписати окуляри?

 Виконувати вдома вправи для збереження гостроти зору та відпочинку від
комп’ютера, телевізора, смартфона.


31. 01. 2025 р.
Тема уроку. Умови здорового сну. Наслідки недосипання для здоров’я і
навчання. Вплив медіа на здоров’я.
 Обговорення наслідків недосипання та умов здорового сну.
 Дослідження впливу медіа на здоров’я
Виконати завдання.
 § 13 с. 97 – 99 опрацювати.
 Заповнити таблицю, записавши користь і шкоду комп’ютера та інтернету.

Комп’ютер та інтернет

Користь                                                                         Шкода

1.                                                                                     1.
2.                                                                                     2.
3.                                                                                     3.
4.                                                                                     4.
5.                                                                                     5.
 Розв’яжіть задачу (розв’язок записати)
Задача.
Жирафа спить дві години на добу, а африканський лев – 20 годин на добу.
У скільки разів сон африканського лева довший, ніж сон жирафи?


29. 01. 2025 р.
Тема уроку. Корисний відпочинок. Стрес і здоров’я. Активний і пасивний відпочинок. Ознаки перевтоми. 
Моделювання ситуацій активного і пасивного відпочинку.
Виконати завдання.
§ 13 с. 94 – 96 опрацювати.
Заповнити таблицю «Активний та пасивний відпочинок».
Активний відпочинок Пасивний відпочинок
1.                                         1.
2.                                         2.
3.                                         3.
4.                                         4.
5.                                         5.
6.                                         6.
7.                                         7.
8.                                         8.


24. 01. 2025 р.
Тема уроку. Яку спортивну секцію обрати. Попередження спортивних травм.
Допінги та здоров’я. Порушення принципів чесного змагання внаслідок
вживання допінгів.
 Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги при
спортивних травмах.
 Обговорення принципів чесного змагання та наслідків їх порушення.
Виконати завдання.
 § 12 с. 89 – 93 опрацювати.
 Уявіть, що у нашій школі будуть проходити спортивні змагання. Кожен
учень повинен придумати три спортивні вправи, які можна буде
використати у змаганнях. Написати назву вправи (естафети, змагання,
конкурсу) і умови проведення. На наступному уроці показати в класі.

22. 01. 2025 р.
Тема уроку. Рухова активність. Види рухової активності. Переваги
активного способу життя.
Виконати завдання.
 § 12 с. 85 – 88 опрацювати.
 Виконати проєкт «Сім днів руху!» ( за зразком на с.88 підр.)

27. 12. 2024 р.
Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Психічне і духовне здоров’я».
Тестові завдання.
Виконати завдання.
 Повт. § 16 - 18 с. 124 – 143
 Виконати тестові завдання.
Тести
1. Установіть відповідність між емоціями та метафорами.
А) Радіти 1) важким духом дихати
Б) Боятися 2) пекти раків
В) Гніватися 3) волосся дибки стає
Г) Червоніти від сорому 4) бути на сьомому небі
2. Здатність поважати погляди й уподобання інших людей
незалежно від того, чи збігаються вони з вашими, називають:
А) доброчинністю В) співчуттям
Б) толерантністю Г) емпатією
3. Оберіть істинні твердження:
А) негативні емоції – шкідливі
Б) емоційний інтелект можна розвинути
В) висловлювати свої емоції найкраще за допомогою «Я –
повідомлення»
4. Оберіть усі позитивні емоції:
А) сум Д) захоплення
Б) радість Е) образа
В) здивування Є) злість
Г) гнів Ж) веселість
5. Встановіть відповідність між вчинками та емоціям, які виникли:
А) Марійка розбила улюблену чашку і це її
Б) Тарас отримав у подарунок новий телефон і його це
В) Оленка образила найкращу подругу і її це
Г) Вчитель поставив Максиму двійку за невиконане домашнє завдання і його
це
1) присоромило
2) засмутило
3) здивувало
4) розізлило
6. Оберіть з переліку усі добрі справи:
А) прочитати книгу
Б) прибрати в кімнаті
В) сходити в магазин за хлібом
Г) потягати кота за хвоста
Д) до ранку сидіти в телефоні
Е) помити брудне взуття
Є) зробити зарядку
Ж) посміятись над другом, який отримав двійку

7. Як треба поводитись з домашніми улюбленцями? Оберіть усі вірні
відповіді.
А) чемно поводитись
Б) годувати досхочу
В) виділити йому місце в кімнаті
Г) прибирати після тваринки
Д) вигнати на вулицю, якщо заважає
Е) голосно кричати
Є) гратися
Ж) розмовляти з тваринкою
8. Оберіть усі корисні варіанти. Якщо ви знайшли бездомну тваринку, тоді
треба:
А) залишити там, де знайшли
Б) забрати додому
В) віднести у притулок
Г) нагодувати
Д) відвезти подалі від свого будинку
Е) дізнатись у друзів, можливо комусь потрібна
Є) відігнати від себе
Ж) прилаштувати у безпечне місце
9. Якби у вас була можливість, оберіть одну тваринку, яку б ви хотіли
тримати у себе вдома:
А) мавпочку Д) крокодила З) рибок
Б) котика Е) папугу 4) верблюда
В) слоненя Є) жирафу 5) шиншилу
Г) собачку Ж) хом’ячка 6) тигра
10. Доберіть синонім до слова емпатія:
А) симпатія В) співчуття
Б) апатія Г) порядність
11. У соціальних мережах для спілкування використовують:
А) міміку Б) жести В) смайлики Г) голос
12. Упереджене ставлення до інших людей через певні ознаки – це…
А) дискримінація В) емпатія
Б) толерантність Г) повага

25. 12. 2024 р.
Тема уроку. Турбота про живих істот. Протидія жорстокому поводженню з
тваринам. Джерела допомоги для тварин.
 Моделювання умінь надавати допомогу іншим людям, тваринам,
протидії жорстокого поводження з тваринами.
 Створення пам’ятки безпечної поведінки з тваринами.
Виконати завдання.
 § 18 с. 141 – 143 опрацювати.
 Виконати творче завдання: розкажіть про свого домашнього улюбленця,
заповнивши анкету (додається).
1) Можна скопіювати зразок анкети, роздрукувати на А-4 і заповнити. Також
можна розфарбувати.
2) Можна на альбомному листу або аркуші А-4 намалювати, розфарбувати і
заповнити.
Можна додати щось своє, проявити фантазію.

20. 12. 2024 р.
Тема уроку. Бути людиною. Людяність і співчуття. .Доброчинність і
волонтерство. Як надавати допомогу тим, хто цього потребує
Виконати завдання.
 § 18 с. 127 – 129 опрацювати.
 Скласти свій чеклист добрих справ на щодень. Зразок можна переглянути
у підр. на с. 140 або у презентації, що додається до уроку.

18. 12. 2024 р.

Тема уроку. Як висловити емоції. Культура висловлення емоцій у

віртуальному спілкуванні.

 Моделювання невербального висловлювання і розпізнавання емоцій.

Виконати завдання.

 § 17 с. 122 – 126 опрацювати.



 Напишіть есе про один з найприємніших епізодів вашого життя.

13. 12. 2024 р.

Тема уроку. Культура почуттів. Емоційний інтелект. Почуття та емоції.

Розпізнавання емоцій.

Виконати завдання.

 § 17 с. 119 – 121 опрацювати.

 Складіть 4 речення, де будуть показані різні емоції. Замінити ці слова на

відповідні емотикони (смайлики). Зразок можна переглянути у

презентації, яка додається (передостанній слайд).

11.12. 2024 р.

Тема уроку. Гідність і толерантність. Попередження дискримінації людей за

станом здоров’я та іншими ознаками.

 Вправи для розвитку самоповаги і толерантного ставлення до

відмінностей між людьми.

 Моделювання протидії дискримінації у своєму середовищі.

Виконати завдання.

 § 16 с. 116 – 118 опрацювати.

 Опишіть ситуацію, коли ви самі були свідками або жертвою ситуації

упередженого ставлення чи дискримінації ( з боку друзів, рідних,

вчителів, сусідів чи інших людей).

06. 12. 2024 р.

Тема уроку. Ми – особливі. Повага до себе. Унікальність людини. Розвиток

самоповаги. Повага до інших людей.

 Дослідження унікальності кожної людини.

Виконати завдання.

 § 16 с. 113 – 114 опрацювати

 Напишіть власну рису (уміння, звичку тощо), якою ви пишаєтесь.

Поясніть чому і наведіть приклади з власного життя.

04. 12. 2024 р.

Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Уміння вчитися». Тестові

завдання.

Виконати завдання.

 Повт. § 8 - 11 с. 67 - 88

 Виконати тестові завдання.

Тести

1. За операції з літерами та числами, тобто за наше уміння читати,

обчислювати й логічно мислити відповідає:

А) ліва півкуля Б)) права півкуля В) обидві півкулі.

2. Митцем, називають того, у кого краще розвинена:

А) права півкуля Б) ліва півкуля В) обидві півкулі

3. З поданого переліку оберіть справи, які є дуже важливими:

А) поснідати

Б) прибрати в кімнаті

В) поговорити з другом по телефону

Г) виконати домашнє завдання

Д) прочитати книжку

Е) виконати вправи для очей

Є) покататись на велосипеді

Ж) подивитись мультики

4. Тайм-менеджмент перекладається як:

А) раціональне харчування

Б) керування часом

В) фізичне навантаження

Г) правильний відпочинок

5. У вашому віці треба спати:

А) 5 – 6 годин В) 9 – 10 годин

Б) 6 – 7 годин Г) більше 10 годин.

6. Щодня, у вашому віці, треба випивати води:

А) 1 – 2 склянки В) 5 – 6 склянок

Б) 3- 4 склянки Г) 7 – 8 склянок

7) Харчуватися треба на добу:

А) 1 – 2 рази В) 5 – 6 разів

Б) 3 – 4 рази Г) 7 – 8 разів

8) З поданого переліку оберіть речі, які допомагають робити

уроки швидше:

А) після школи відпочити (краще на свіжому повітрі)

Б) працювати без відпочинку

В) скласти план виконання завдань, з урахуванням перерв

Г) після школи пограти на комп’ьютері

Д) не виконувати складних завдань

Е) організувати комфортне місце для виконання завдань

Є) запитувати рідних, вчителів, якщо щось незрозуміло

Ж) робити уроки на кухні біля мами


9. Визначте, яке твердження є хибним:

А) якщо пишете правою рукою, то світло має падати зліва

Б) після кожної години занять треба робити перерву на 15

хвилин

В) завдання виконувати без відпочинку, щоб було швидше

Г) між заняттями треба ще виконувати вправи для очей.

10. Людей, які сприймають краще інформацію очима, називають:

А) аудіалами Б) візуалами В) кінестетиками

11. Людей, які краще сприймають інформацію на слух,

називають:

А) кінестетиками Б) візуалами В) аудіалами

12. Чого не можна робити перед контрольною роботою? Оберіть

усі правильні варіанти відповідей:

А) готуватися, щоб через лінощі не отримати погану оцінку

Б) засиджуватися допізна

В) обов’язково поїсти

Г) повторювати матеріал до останньої хвилини

Д) спілкуватися з тими, хто нервує

Е) переглянути підручник, зупинитись на свіоїх слабких

місцях

Є) налаштуватися на успіх

29. 11. 2024 р.

Тема уроку. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до

контрольної. Навчальний поступ.

 Відпрацювання прийомів ефективного запам’ятовування.

Самооцінювання навчального поступу.

Виконати завдання.

 § 11 с. 81 – 83 опрацювати.

 Виготовіть картки для кращого запам’ятовування. Подумайте, що вам

найважче вдається запам’ятати: іноземні слова, терміни, правила, країни,

столиці, дати народження тощо.

Зробили картки і, наприклад:

1) З одного боку пишете слово іноземною, а з іншого –

українською.

2) З одного боку запитання, а з іншого – відповідь.

3) З одного боку країни, з іншого – їх столиці.


Ви для себе обираєте щось одне, своє. Ці картки повинні бути постійно

поруч з вами, переглядайте їх у довільному порядку і поступово

запам’ятовуйте. Ви й незчуєтеся, як усе вивчите.

27.11. 2024 р.

Тема уроку. Вчимося вчитися. Типи сприйняття інформації.

Активне слухання.

 Дослідження домінантних каналів сприйняття інформації.

Виконати завдання.

 § 11 с. 84 – 86 опрацювати.

 Виконати вправу «Вірю – не вірю»

Вправа «Вірю – не вірю»

1. Чи вірите ви, що існує три канали сприйняття інформації?

2. Чи вірите ви, що людей, які сприймають інформацію очима,

називають візуалами?

3. Чи вірите ви, що людей, які краще засвоюють інформацію на

слух, називають аудіалами?

4. Чи вірите ви, що кінестетиками називають людей, які люблять і

цінують кіно?

5. Чи вірите ви, що уміння слухати необхідне кожній людині?

6. Чи вірите ви, що з’ясувати, який з каналів є для вас головним,

можна за допомогою простого експерименту?

7. Чи вірите ви, що процес слухання складається з п’яти кроків?

8. Чи вірите ви, що перший крок у слуханні – це запам’ятати?

9. Чи вірите ви, що зосередитися – це значить бути уважним?

10. Чи вірите ви, що під час пояснення вчителя, якщо вам стало щось

незрозуміле, то одразу треба запитати?

11. Чи вірите ви, що на уроці легше запам’ятовується те, що тобі

цікаво?

12. Чи вірите ви, що пам'ять розвивати не потрібно – це все вже

закладено природою?

22. 11. 2024 р.

Тема уроку. Способи перепочинку під час занять. Допоміжні засоби для

навчання, включно з цифровими пристроями.

 Моделювання вправ і прийомів для відпочинку під час занять.

 Дослідження можливостей для самонавчання.

Виконати завдання.

 § 11 с. 76– 77 опрацювати.

 Перейдіть за QR-кодом у підр. на с. 76 і вивчіть одну із запропонованих

руханок. Використорвуйте ці руханки у подальшому.

20. 11. 2024 р.

Тема уроку. Умови успішного навчання. Освітній простір школяра.

 Облаштування свого освітнього простору.

Виконати завдання.

 § 10 с. 74 – 77 опрацювати.

 Виконати «Мозаїку завдань до теми» (1 – 3 завд. на с. 77 підр.)


15. 11. 2024 р.

Тема уроку. Умови успішного навчання. Чинники, які допомагають і

заважають навчанню. Освітній простір школяра.

 Облаштування свого освітнього простору.

Виконати завдання.

 § 10 с. 72 – 73 опрацювати.

 Записати у два стовпчика: що вам допомагає виконувати домашні

завдання, а що заважає (по 6 прикладів).

13. 11. 2024 р.

Тема уроку. Розпорядок дня школяра. Засоби для щоденного і тижневого

планування.

 Створення розпорядку робочого і вихідного дня.

 Огляд засобів для щоденного і тижневого планування (у тому числі й

електронних).

Виконати завдання.

 Повт. § 9 с. 67 – 71.

 Скласти свій розпорядок дня (аркуш паперу А-4 + творче мислення та

яскраве оформлення).

01. 11. 2024 р.

Тема уроку. Керування часом. Час – обмежений ресурс. Розставляємо

пріоритети. Як запобігти марнуванню часу. Розпорядок дня школяра. Засоби

для щоденного і тижневого планування.

 Створення розпорядку робочого і вихідного дня.

 Огляд засобів для щоденного і тижневого планування (у тому числі й

електронних).

Виконати завдання.

 § 9 с. 67 – 71 опрацювати.

 Складіть перелік своїх справ на 1 день. Напишіть номери справ, які є

найважливішими, важливими і неважливими. Опишіть, як ви можете

дбати про найважливіші справи.

Виконати за зразком ( с. 68 підр., мал.26.)Але це лише зразок, ви пишете

свої справи, а НЕ ПЕРЕПИСУЄТЕ ВЖЕ ГОТОВЕ.

30. 10. 2024 р.

Тема уроку. Вроджені здібності і схильності. Користь шкільних предметів. Як створити й підтримувати інтерес до навчання.

·        Самооцінювання здібностей і схильностей.

Виконати завдання.

·         § 8 c. 64 – 66 опрацювати

·         Написати 5 прикладів того, що ви робите добре і 5 прикладів того, що ви хотіли б робити краще. Заповніть таблицю.

 

Це я роблю добре

Це я хотів би (хотіла б) робити краще

1.

1.

2.

2.

3.

3.

4.

4.

5.

5.

25.10. 2024 р.

Тема уроку. Мотивація до навчання. Адаптація до основної школи. Значення

навчання для успішного майбутнього.

 Дослідження змін, які відбулися при переході до основної школи.

Виконати завдання.

 § 8 с. 66 – 72 опрацювати.

 Напишіть користь від вивчення таких предметів: українська мова і література,

іноземна мова, історія, пізнаємо природу, здоров’я, безпека, добробут,

образотворче мистецтво, музика, фізкультура.

Завдання виконати за зразком:

Математика:

 обчислювати,

 логічно мислити,

 наводити чіткі аргументи,

 пояснювати свою думку.

23. 10. 2024 р.

Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Безпека на дорогах». Тестові завдання.

Виконати завдання.

·         Повт. § 4 – 7 с. 34 – 60.

·         Виконати тестові завдання.

Тести

1.     Ділянки дороги або інші споруди, що призначені для переходу дороги, називаються…

А) пішохідний перехід           В) пішохідне місце

Б) острівець безпеки               Г) осьова лінія

                2. Пішохідний перехід, де намальована «зебра», називається…

                    А) надземним       Б) наземним     В) підземним

                3.  Люди, які беруть участь у дорожньому русі поза транспортними засобами – це…

                     А) пішоходи        Б) водії      В) пасажири         Г) поліція

                 4. Багатосмуговою називають дорогу, яка має…

                     А) дві смуги               В) пять смуг

                     Б) три смуги               Г) більше ніж дві смуги 

                 5. Як слід поводитися на зупинці громадського транспорту?

                     А) не стояти близько до проїзної частини

                     Б) стояти там, де зручно

                     В) стояти близько до проїзної частини, щоб першим увійти в автобус

                     Г) чекати автобус на проїзній частині дороги

                  6. Якщо після виходу з транспорту вам необхідно перейти на інший бік дороги, треба…

                     А) швидко пробігти попереду автобуса, поки він ще не рушив

                     Б) обійти автобус ззаду

                     В) дочекатись поки автобус поїде

                  7. Перш ніж перейти дорогу, треба …

                     А) зупинитись і уважно подивитись праворуч, а потім ліворуч

                     Б) зупинитись і уважно подивитись ліворуч, а потім праворуч

                     В) набрати швидкості і бігти

                 8. Найбезпечніше місце для поїздки в автобусі:

                     А) кабіна водія і передні сидіння

                     Б) задні сидіння, проходи і виходи

                     В) сидінні в середній частині ближче до вікна

                     Г) сидіння в середній частині автобуса ближче до проходу

                 9. Правила дорожнього руху мають виконувати…

                     А) водії                           В) пасажири

                     Б) пішоходи                   Г) усі учасники дорожнього руху

                10. На який сигнал світлофора можна переходити дорогу?

                      А) зелений    Б) жовтий    В) червоний   Г) синій

                11. Якщо сталося лобове зіткнення транспорту, треба…

                      А) встигнути зісковзнути вниз, упертися головою у спинку свого сидіння, а ногами у спинку переднього сидіння

                      Б) нагнути голову і обхопити її руками, упертись ліктями в переднє сидіння

                      В) ногами упертись в підлогу, а руками міцно триматись за переднє сидіння, сховавши між ними голову

                 12. Оберіть предмет, який не належить до засобів безпеки у транспорті:

                      А) вогнегасник        В) молоточок для розбиття шибок

                      Б) аптечка                Г) валіза

 

18. 10. 2024 р.

Тема уроку. Засоби безпеки у транспорті. Засоби безпеки в автомобілі та

громадському транспорті. Поведінка пасажира при ДТП. Дії при пожежі в

салоні транспорту.

 Знайомство з засобами безпеки у транспорті.

 Моделювання поведінки пасажира при аварії в транспорті.

 Моделювання алгоритму дій під час пожежі у салоні.

Виконати завдання.

 § 7 с. 56 – 61 опрацювати.

 Виконати вправу «Встав пропущені слова».

Вправа «Встав пропущені слова»

1) У салоні автобуса повинні бути такі засоби безпеки:

вогнегасник, молоточок для розбиття шибок і

___________.

2) Якщо у автобусі ви почули запах диму, сповістіть про це

_____________________________.

3) Під час аварії у транспорті дуже важливо зберігати

_______________________, щоб реально оцінити

небезпеку і захистити себе.

4) Найголовніше під час аварії – прийняти _____________,

яке допоможе втриматися на місці й дістати менше травм.

5) У разі ______________ зіткнення, треба нагнути голову,

обхопити її руками і упертись ліктями об переднє

сидіння.

6) У разі _____________ зіткнення, ногами треба упертись в

підлогу, а руками міцно триматись за переднє сидіння,

сховавши між ними голову.

7) У разі удару транспорту __________, треба встигнути

зісковзнути вниз, упертися головою в спинку свого

сидіння, а ногами – у спинку переднього сидіння.

8) Якщо трапиться вибух пального – автобус може згоріти за

__________________.

9) Якщо в салоні багато людей і не всі встигнуть вийти у

відчинені двері, треба _________________________ і

відкрити аварійні виходи.

10) Щоб врятуватись від __________________, треба

закрити рот і ніс, хусткою, шарфом тощо.

11) Для надання невідкладної допомоги треба

скористатись автомобільною ___________________.

12) Якщо у транспорті виникла пожежа, головне –

___________________________, а якнайшвидше

вибратися з салону.


16. 10. 2024 р.

Тема уроку. Правила поведінки пасажирів у автобусі, тролейбусі, трамваї.

Поїздки у переповненому транспорті. Безпека у метрополітені.

 Моделювання безпечної та етичної поведінки на ескалаторі, на

платформі і у вагоні метро.

Виконати завдання.

 § 6 с. 50 – 54 опрацювати.

 Скласти пам’ятку безпечної та етичної поведінки у громадському

транспорті.

11. 10. 2024 р.

Тема уроку. Безпека у громадському транспорті. Види громадського

транспорту. Безпека салону громадського транспорту.

 Дослідження переваг і недоліків різних видів громадського транспорту.

 Складання пам’ятки безпечної та етичної поведінки у громадському

транспорті (за потреби, у шкільному автобусі).

Виконати завдання.

 § 6 с. 47 - 49 опрацювати,

 Розв’язати кросворд.

09. 10. 2024 р.

Тема уроку. Небезпеки переходу дороги на зупинці. Посадка і висадка пасажирів. Перехід дороги з трамвайними коліями.

·        Моделювання алгоритму безпечної поведінки на зупинці громадського транспорту.

Виконати завдання.

·         § 5 с. 44 – 46 опрацювати.

·         Створити свою зупинку, яку б ви хотіли бачити в своєму населеному пункті. Намалювати малюнок.

09. 10. 2024 р.

Тема уроку. Небезпеки переходу дороги на зупинці. Посадка і висадка пасажирів. Перехід дороги з трамвайними коліями.

·        Моделювання алгоритму безпечної поведінки на зупинці громадського транспорту.

Виконати завдання.

·         § 5 с. 44 – 46 опрацювати.

·         Створити свою зупинку, яку б ви хотіли бачити в своєму населеному пункті. Намалювати малюнок.

04. 10. 2024 р.

Тема уроку. Безпека на зупинках громадського транспорту. Дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту. Правила безпеки на зупинці.

·        Аналіз небезпек переходу дороги на зупинці.

 Виконати завдання.

·         § 5 с. 41 – 43 опрацювати.

·         Скласти памятку про правила безпечної поведінки на зупинці, за допомогою яких ви б могли навчати інших дітей.

02. 10. 2024 р.

Тема уроку. Перехід багатосмугової дороги. Засоби безпеки пішохода. Зважені рішення щодо переходу дороги.

·        Відпрацювання умінь прийняття зважених рішень щодо переходу дороги.

Виконати завдання.

·         § 4 с. 37 – 40 опрацювати.

·         Переглянути презентацію за посиланням (додається).

·         Виконати вправу «Продовж речення».

(пишемо тільки відповідь, все не переписуємо, тобто ставимо номер і відповідь).

1.     Люди, які беруть участь у дорожньому русі поза транспортними засобами – це ________________.

2.     Існують такі види переходів: наземний, підземний і ____________________.

3.     «Зебра» - це ___________________ перехід.

4.     Дорога, яка має більш як дві смуги, називається _________________________________.

5.     Рух автомобілів на дорозі називають транспортним ____________________.

6.     Посередині дороги є _______________ лінія.

7.     За порядком на дорогах стежить _____________________________ .

8.     Переходити дорогу треба на _____________ світло світлофора.

9.     У нічний час, людям, особливо дітям, рекомендують до одягу прикріплювати _____________________________-.

10.  Що означають кольори світлофора: червоний ____________, жовтий _____________________, зелений ___________________.

 

27. 09. 2024 р.

Тема уроку. Правила для пішохода. Безпека пішохода. Види пішохідних

переходів. Дорожня розмітка.

 Відпрацювання умінь аналізувати дорожні ситуації, у тому числі в

умовах обмеженої видимості та оглядовості.

Виконати завдання.

 § 4 с. 34 – 36 опрацювати.

 Скачати в мобільному телефоні програму для перегляду Q-кодів.

 Виконайте завдання на с. 36, використовуючи цю програму.


1) Розгляньте інфографіку про нові дорожні знаки в Україні

й дослідіть інформацію, що стосується пішоходів.

2) Перегляньте незвичайні дорожні знаки.


 Створіть і презентуйте свій дорожній знак, який би ви хотіли, щоб був у

вашому населеному пункті (взяти половину альбомного листа або листа

формату А4, намалювати свій знак і розфарбувати).

25. 09. 2024 р.

Тема уроку. Узагальнення знань з теми «Вступ. Базові поняття». Тестові

завдання.

Виконати завдання.

 Повт.§ 1 – 3 с. 9 – 32.

 Виконати тестові завдання.

Тести-узагальнення за темою

«Вступ. Базові поняття».

1. У 5 класі, ви почали вивчати новий предмет, який спрямований

на збереження і зміцнення вашого здоров’я:

А) основи здоров’я,

Б) здоров’я, безпека та добробут,

В) я досліджую світ,

Г) пізнаємо природу.

2. Рух, харчування, відпочинок та догляд за своїм тілом – це

здоров’я … .

А) духовне,

Б) фізичне,

В) соціальне,

Г) інтелектуальне,

Д) емоційне.

3. Отримання знань, їх застосування, прийняття зважених рішень –

це здоров’я… .

А) соціальне,

Б) емоційне,

В) інтелектуальне,

Г) фізичне,

Д) духовне.

4. Налагодження стосунків з різними людьми, уміння спілкуватися,

працювати у групі, команді – це здоров’я… .

А) соціальне,

Б) інтелектуальне,

В)духовне,

Г) емоційне,

Д) фізичне.

5. Якого виду термометрів не існує:

А) ртутний,

Б) електронний,

В) електричний,

Г) безконтактний.

6. Якщо ви стали свідками пожежі, то треба негайно

зателефонувати за номером:

А) 101, Б) 102, В) 103, Г) 104.

7. За номером 103 ми будемо викликати:

А) поліцію,


Б) газову службу,

В) пожежну службу,

Г) швидку медичну допомогу.

8. Із запропонованого переліку оберіть усі небезпечні ситуації:

А) відчинити двері незнайомцю,

Б) повідомити батькам про своє місцезнаходження,

В) користуватися несправними електроприладами,

Г) купатись у забороненому місці.

9. Оберіть життєві навички, сприятливі для здоров’я і добробуту:

А. Уміння слухати і говорити.

Б) Уміння мирно розв’язувати конфлікти.

В) Уміння думати лише про себе, а не про інших людей.

Г) Здатність не зважати на почуття і потреби інших людей.

10. Серед переліченого оберіть те, що вважаєте потребами:

А) одяг, Д) їжа,

Б) солодощі, Е) скейтборд,

В) планшет, Є) вода,

Г) модні кросівки, Ж) тепло.

11. У вас нещодавно був день народження і вам подарували певну

суму грошей. Частину грошей ви вирішили витратити на

придбання певних речей у спортивному магазині. Ви витратили

717 грн. Що ви змогли купити за ці гроші, якщо речі коштують:

* кросівки – 759 грн,

* м’яч – 318 грн,

* футбольна форма – 399 грн,

* ракетки – 213 грн.

А) кросівки і м’яч,

Б) м’яч і футбольна форма,

В) футбольна форма і ракетки,

Г) ракетки і м’яч.

12. Мамі потрібно приготувати борщ, вона купила для цього

продукти, яких не вистачало. Скільки вона витратила на них

грошей (для приготування борщу), якщо за них вона заплатила:

* буряк – 12 грн,

* капуста – 26 грн,

* морква – 7 грн,

* картопля – 9 грн,

* баклажани - 18 грн,

* цибуля – 8 грн,

* квасоля – 10 грн,

* гречка – 25 грн.

А) 115, Б) 97грн, В) 72 грн, Г) 46 грн.

20. 09. 2024 р.

Тема уроку. Інтереси та цілі. Довгострокові й короткострокові цілі. Життєві

навички для здоров’я, безпеки і добробуту.

Виконати завдання.

 § 3 с. 26 – 28 опрацювати.

 Виконати вправу «Аналізуємо цілі»

1. Моя ціль.

2. Бажана дата досягнення:

3. Фактична дата досягнення:

4. Мої кроки до цілі.

1)

2)

3)

5. Що мені може завадити.

6. Як я вирішу ці проблеми.

7. Чому моя ціль важлива?

 Підготуватись до узагальнюючого уроку за розділом «Вступ. Базові

поняття» (тестова перевірка). Повт. § 1 – 3 с. 8 – 28.

18. 09. 2024 р.

Тема уроку. Добробут. Поняття і складники добробуту: уміння вчитися,

підприємливість, фінансова грамотність, доброчинність, співпраця. Успішне

майбутнє. Потреби і бажання.

Виконати завдання.

 § 3 с. 23 – 25 опрацювати.

 Переглянути мультфільм за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=rhhnnOG0VIs&t=159s

 Виконати вправу «Бажання та потреби».

Записати у зошиті за зразком. Якщо записане– це потреба, то ставите

літеру П, а якщо – бажання – Б.

Будинок, риба, намисто, фрукти, одяг, ігрова приставка, взуття, вода,

іграшки, книга, чізбургер, морозиво.

Зразок

Будинок – П,.. і т.д.

 13. 09. 2024 р.

Тема уроку. Порядок дій при потраплянні у небезпечну ситуацію. Взаємодія з рятувальними та аварійними службами.

Виконати завдання.

·         § 2 с. 19 – 22 опрацювати..

·         Виконати вправу «Встанови відповідність».

За яким номером треба телефонувати, якщо трапилась дана ситуація. Записати у два стовпчика за зразком.

Зразок

     1 – 103  і т.д.

 

1.     Людина знепритомніла на вулиці.

 

101

2.     У сусіда загорівся сінник.

3.     У квартирі ледве відчутний запах газу.

 

102

 

4.     У мами піднявся дуже високий тиск.

5.     Хулігани влаштували на вулиці бійку.

 

103

 

6.     На хімічному складі почулися вибухи і зявився вогонь

7.     У жінки вкрали телефон

 

104

8.     Сусіди влаштували пяний дебош

 

 

11. 09. 2024 р.

Тема уроку. Принципи безпечної життєдіяльності. Безпека і небезпека.

Небезпечні ситуації.

Виконати завдання.

 § 2 c 16 – 18 опрацювати.

 Виконати завдання за зразком у підручнику на с. 18. Скласти перелік

небезпек, які можуть загрожувати вам удома, надворі, у школі, на дорозі

(записати у зошиті).


06. 09. 2024 р.

Тема уроку. Ознаки погіршення самопочуття. Алгоритм дій у разі

погіршення самопочуття. Джерела інформації про здоров’я.

 Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття, вимірювання

температури тіла.

Дослідження різних джерел інформації про здоров’я та оцінювання їх

надійності.

Виконати завдання.

 § 1 c 11– 15 опрацювати.

 Намалюйте у зошиті термометр, який є у вас вдома або будь який інший.

ЗБД. 5 клас. 04. 09. 2024 р. Тема уроку. Сучасне уявлення про здоров’я. Вплив способу життя на здоров’я. Виконати завдання.  § 1 с. 8 – 10 опрацювати.  Переглянути презентацію (додається).  Намалювати «Квітку здоров’я» з 5 пелюстками як на мал. 1 на с. 10 підручника. Дослідити свої складові здоров’я і оцінити, як ви дбаєте про нього. Під квіткою написати власний висновок.  Підготувати на наступний урок електронний термометр для вимірювання температури, у кого є.  Підписати зошит за зразком: Зошит для робіт з інтегрованого курсу «Здорорв’я, безпека та добробут» учня (учениці) 5 класу Червонівської гімназії Васильєва Андрія